💠 زبان گفتوگوشان فتوا نیست
ولادت حضرت علیاکبر و روز جوان مبارک باد
از سال پنجاهویک، ارتباط محمدباقر با دانشگاهیان هم بیشتر شد؛ ملاقات عمومی و دیدارهای خصوصی و نامهها و شنیدهها راه او را به دنیای جدیدی باز میکردند؛ دنیایی که شاید بیش از حوزه بین مردم و جامعه نفوذ داشت.
ایدههای جدید بین این گروه زود رسوخ میکرد و دامنهدار میشد، ایسمها هم. زبان گفتوگوشان فتوا نبود. با فتوا نمیشد بر آنها اثر گذاشت.
آنها را تشویق میکرد کنار آنچه در دانشگاه میخوانند فقه و اصول هم یاد بگیرند؛ اندیشهای که از علوم اسلامی در کنار علوم مدرن خلق میشد چیز کارآمدی میشد. به وکلایش سپرد که اگر با جوان دانشگاهی بااستعدادی آشنا شدند، او را به تحصیل در حوزه تشویق کنند، هزینه تحصیل را محمدباقر میپردازد.
📚 کتاب نا، ص۱۴۹
🆔 @shahidsadr
عقل در حکمت و شریعت۳.mp3
3.18M
🔸 سومین جلسه عقل در حکمت و شریعت استاد خسروپناه
در جمع هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
🆔 @khosropanah_ir
5.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☢️☢️ماجرای تلخ فرار یک تازه مسلمان خارجی از ایران!
شرمندگی #رحیم_پور_ازغدی
❎❎تلنگری به خودمان که چقدر اعمال و رفتارمان واقعاََ اسلامی است...
@Ostad_Rahimpour_Azghadi
602de8a7a3a79f5faf7765ef_-2150057752725589110.mp3
12.09M
💢صوت جلسه پنجم تنبیهالأمه و تنزیهالمله💢
✳️عنوان: علت اولویت اصلاح نظام سیاسی، برای اصلاح یک ملت.
🔊 در این صوت میشنوید:
🔰میرزای نایینی سلطنت را دو قسم می داند:
1. سلطنت تملکیه (استبدادی) و 2. سلطنت ولایتیه (امانیته)
🔰ایشان معتقد است که سلطنت اسلامیه، سلطنت ولایتیه است و لذا اگر سلطنت اسلامیه، قلب ماهیت پیدا کرد و به سلطنت تملکیه تبدیل شده، اساس نسبت و نظام به نحوی فاسد خواهد شد که دیگر هیچ کس حتی امام معصوم ع نیز نمیتواند در آن حاکم شود.
🔰از نگاه میرزای نایینی، پایگاه اخلاق اجتماعی به رفتار سلطان با رعیت بازمیگردد (الناس علی دین ملوکهم). در نتیجه اصلاح رفتار جامعه مشروط به اصلاح رفتار حاکمیت با مردم است (تقدم مرحله دولت سازی بر جامعه سازی).
🔰میرزا در طرح خود بدنبال توضیح ساختار و نظامی است که اگر حاکم تمامیتخواه و طاغوت هم در راس قرار گیرد، قانوناً بتوان او را قید زد و محدود نمود. در حقیقت ایشان بدنبال توضیح #نظام_ولایتیه است نه #حاکم_ولایتیه.
🔰حال چگونه میتوان ضمانت اجرایی این چنین نظامی را تأمین کرد؟ میرزا پاسخ میدهد: مسئله #عصمت!
یعنی شخص حاکم بایستی خصوصیات درونی داشته باشد که بوسیله آنها حدود خود را بداند؛ هم مانع از غلبه شهوت در درون حاکم باشد و هم فعل او را از خطا صیانت کند. توجه شود که #عصمت، در اینجا، صفتی در حاکم است که از ولایتیه بودن یک نظام اجتماعی حفاظت می کند.
🔰حال که دست ما خالی از معصوم است، تکلیف ما چه میشود؟
🔹در جلسه بعد این طرح را توضیح خواهم داد...
#تنبیهالامه 5
#تمدن_نوین_اسلامی
#فقه_حکومتی
#فقه_نظام
https://eitaa.com/alimohammadi1389/346
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 لذت عبادت
🔸در محضر آیت الله جوادی آملی👇
✅ @mehrostad_ir
35.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 مصاحبه با حجةالاسلام و المسلمین
دکتر #امیر_غنوی
از شاگردان نزدیک استاد
2⃣ قسمت دوم:
🔸موضوع: شاخصههای اندیشه
استاد علی صفایی حائری
برای تماشای ویدیو با حجم کمتر به اینستاگرام ما مراجعه کنید 👇🏻
https://www.instagram.com/tv/CMz6PXfFPkl/?igshid=1v79g8wno6vhb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗❗خیانت به تولید از درون حکومت!!!
🔷چرا رهبری چند سال است که روی کلیدواژه #تولید دست گذاشته است؟
🔶زوایای پنهان تولید از زبان استاد #رحیم_پور_ازغدی
@Ostad_Rahimpour_Azghadi