eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
9.2هزار ویدیو
583 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
کلام جدید۳۱.mp3
15.16M
🔰 تدریس کلام جدید استاد عبدالحسین خسروپناه با موضوع اسلام و عقلانیت مدرن 🔻 مرکز جامع علوم اسلامی ولی امر 🆔 @khosropanah_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 : کدام منافع ملی؛ کدام مستضعفین؟ نگاهی به کارنامه جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مستضعفین جهان میهمانان: 🔸محسن پاک آیین سفیر سابق ایران در جمهوری آذربایجان 🔸مهدی فیروزکوهی استاد دانشگاه گفت‌وگو با مسعود شجره رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی لندن پیرامون وضعیت مسلمانان چین و نیز آیتم سرمقاله با موضوع بررسی وضعیت حمایت از مستضعفان جهان به ویژه سیاهپوستان در آفریقای جنوبی در مبارزه با رژیم آپارتاید و تاریخچه حمایت ایران از ملت‌های تحت ظلم و ستم نژادپرستان، میان برنامه‌هایی هستندکه در قالب «گذرنامه» پخش خواهد شد. ⏰ برنامه گذرنامه امشب ۱۷ خرداد ساعت ۲۲ از شبکه افق ، بازپخش فردا ۱۶:۳۰ 🆔 @ofogh_tv
هدایت شده از جمعیت انقلابی ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢⭕️ ⭕️💢 🎥دیدن‌این‌فیلم‌به‌شدت‌توصیه‌‌میشود👆 🇺🇸حقیقت غرب و آمریکا چیست؟ 🇺🇸سرنوشت آمریکا چه خواهد شد؟ ⛔️بروز واقعیات پنهان‌ شده در آمریکا..! ❓پاسخ‌سوالات‌ از زبان‌ مقام‌معظم‌رهبری (مدّظله‌العالی)👆
🛑 سخنرانی تاریخی امام خمینی پیرامون تاریخ: ۷ آبان ۱۳۵۸ شمسی / ۷ ذی الحجه ۱۳۹۹ قمری مکان:قم 🔴موضوع: ؛ بیماری مزمن در ایران 👥👤حضار: دانشجویان انجمن اسلامی مدرسه عالی ترجمه مفیدی‌ 📖شناسه ارجاع: جلد ۱۰ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۳۸۸ تا صفحه ۳۹۴ محفل زمانه شناسی
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
🛑 سخنرانی تاریخی امام خمینی پیرامون #غرب‌زدگی تاریخ: ۷ آبان ۱۳۵۸ شمسی / ۷ ذی الحجه ۱۳۹۹ قمری مکان:
بسم الله الرحمن الرحیم‏ ‏‏بیماری مزمن غرب زدگی‏ مَثَل کشور ما مَثَل بیماری است که لااقل پنجاه و چند سال بیماری کشیده است، و همۀ‏‎ ‎‏قشرها به بیماری او دامن زدند، و الآن از بار قشرهایی که دامن به بیماری او می زدند فارغ‏‎ ‎‏شده است، لکن بیمار است. از بیماری که پنجاه و چند سال به بیماری او کمک کردند و‏‎ ‎‏خائنین دامن زدند، نباید متوقع بود که به مجرد اینکه ‏‏[‏‏اینها‏‏]‏‏ دامنْ زنها خارج شدند، بیمار‏‎ ‎‏فوراً صحیح بشود. پیدا شده است، از ممالک‏‎ ‎‏خارجی که می خواستند همه چیزمان را ببرند، این بیماری غربی را توقع نداشته باشید که‏‎ ‎‏با هشت ماه یا با هشت سال یا با بیست سال رفع بشود. اینهایی که در دانشگاهها هستند‏‎ ‎‏ـ بعضیشان البته ـ پنجاه سال اینها از غرب به مغزهای آنها بیماری تزریق شده و تربیت‏‎ ‎‏شدند اینها به همان تربیتهای غربی؛ و آنها اینها را هم آماده کردند برای اینکه جوانهای ما‏‎ ‎‏را آنطوری بار بیاورند. شما بخواهید که فوراً این بیمارها سالم بشوند، یا این بیمارها را‏‎ ‎‏کنار بگذارید و سالم پیدا بکنید، . من می دانم که در همۀ‏‎ ‎‏قشرها، و خصوصاً در مراکز تعلیم و تربیت که بیشتر خارجیها عنایت داشتند به نگهداری‏‎ ‎‏آنها در یک سطح معینی، یا منحرف کردن آنها از آن راهی که باید بروند. ‏ خیانت رژیم شاه در ترویج غرب زدگی‏ ‏‏     آن قدری که به آنها عنایت داشتند که نگذارند رشد بکنند، بلکه آنها را به‏‎ ‎‏مسیر دیگری ببرند، به راه دیگری ببرند، شاید به جاهای دیگر این قدرها عنایت‏ نداشتند. در یک همچو مسیری که آنها عمال خودشان را وادار کردند و جوانهای ما را به‏‎ ‎‏مسیر دیگری بردند، شما متوقع نباشید که فوراً آنها از آن مسیر برگردند و به مسیر ملت‏‎ ‎‏بیایند، لکن مأیوس نباشید. ملت راه خودش را پیدا کرده است، شما جوانها راه خودتان‏‎ ‎‏را پیدا کردید. اگر امروز نشود تصفیه، فردا تصفیه می شود. ناچار از این تصفیه است؛‏‎ ‎‏یعنی یک ملتی که فهمیده مرضش چیست. ابتدای هر چیزی فهم این است که ما‏‎ ‎‏گرفتاریمان چیست. در این پنجاه سال ما را از اینکه بفهمیم گرفتاریمان چیست اغفال‏‎ ‎‏کرده بودند. ما آن میکروبهای فاسد را و مُفسِد را برای خودمان درمان می دانستیم! ما‏‎ ‎‏آنهایی که ما را به تباهی می کشیدند برای خودمان معالج می دانستیم. ما را اینطور درست‏‎ ‎‏کرده بودند، با آن تبلیغات دامنه دارشان به ما اینطور حالی کرده بودند که شما باید هر چه‏‎ ‎‏که می خواهید، باید برای شما‏‎ ‎‏بیاید، خودتان ندارید.‏  ‏‏[‏‏با‏‏]‏‏ این افکار پوسیده ای که اینها تزریق کردند به وسیلۀ قلمهای فاسد و به وسیلۀ‏‎ ‎‏گفتارهای منحرف کننده، ما را همچو بار آوردند و جوانهای ما را همچو بار آوردند که‏‎ ‎‏آنکه زهر مُهلِک برای جامعۀ ما بود خیال کند دوای دردش است! الآن هم همین‏‎ ‎‏فاسدها، بعضی از همین فاسدها، در جامعۀ ما هستند، در همه جا هستند، در دانشگاه هم‏‎ ‎‏هست، در همه جای مملکت ما هست. و توقع این را نداشته باشید که یک درد پنجاه و‏‎ ‎‏چند ساله به چند روز و چند ساعت و چند وقت و چند ماه و چند سال معالجه بشود. شما‏‎ ‎‏ملاحظه کنید، یک کسی که یک ربع ساعت سرماخوردگی برایش پیش می آید یک ماه‏‎ ‎‏گاهی احتیاج به معالجه دارد. و یک جامعه ای که دو هزار و پانصد سال زیرِ یوغ اشخاصی‏‎ ‎‏بوده است که برای خودشان می خواستند جاه و مقام درست کنند و ظلمشان بر جامعه از‏‎ ‎‏همه طرف بوده است.‏
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
بسم الله الرحمن الرحیم‏ ‏‏بیماری مزمن غرب زدگی‏ مَثَل کشور ما مَثَل بیماری است که لااقل پنجاه و چن
آنکه ما یادمان است ‏‏[‏‏در این‏‏]‏‏ پنجاه و چند سال، بدترین اوقات را مملکت ما گذراند،‏‎ ‎‏بدترین اوقات تاریخ ما بود؛ یعنی از همه اطراف به ما هجوم آورده بودند، به مملکت ما‏‎ ‎‏هجوم آورده بودند. همۀ قشرها را بعد از مطالعه در خدمت گرفته بودند؛ و ما را از‏ خودمان بکُلی تهی کرده بودند. باید ما، نه ما تنها، شرق باید، شرق که خودش را که گم‏‎ ‎‏کرده پیدا کند. اینها با تبلیغات خودشان ما را همچو به غرب برگرداندند و غربزده کردند‏‎ ‎‏که همه چیز خودمان، همۀ مفاخر خودمان، یادمان رفت، برای خودمان دیگر چیزی قائل‏‎ ‎‏نیستیم. همین چند روز پیش از این یک آقایی ـ که من نمی شناسمش ـ آمد اینجا نشست‏‎ ‎‏همچو تُند تُند هِی شروع کرد گفتن که آقا ما محتاجیم به آنها، ما محتاجیم به آنها، ما از‏‎ ‎‏آنها همه چیز باید بگیریم! من اصلاً جوابش را ندادم. یک همچو مغزهایی است! ما تا‏‎ ‎‏نفهمیم که محتاج به آنها نیستیم، نفهمیم که آنها محتاج به ما هستند نه ما محتاج به آنها،‏‎ ‎‏نمی توانیم اصلاح بشویم. شرق همه چیز دارد. فرهنگش از فرهنگ غرب بهتر است،‏‎ ‎‏فرهنگ غرب از شرق رفته است، همه چیزش از غرب بهتر است، فقط تُهیش کردند از‏‎ ‎‏خودش. فقط تبلیغات دامنه داری که به وسیلۀ نوکرهای اینها ـ که الآن هم موجودند در‏‎ ‎‏مملکت ما، الآن هم با صورتهای مختلف در مملکت ما موجودند، و مع الأسف‏‎ ‎‏اشخاصی دامن می زنند به اینکه اینها را بزرگ کنند ما را از خودمان تهی کردند به طوری‏‎ ‎‏که ما خیال می کنیم هر چیز که هست از آنجاست. ما تا خودمان را پیدا نکنیم، تا شرق‏‎ ‎‏خودش را پیدا نکند، تا این گمشده پیدا نشود، نمی توانیم سر پای خودمان بایستیم. باید از‏‎ ‎‏مغزهای ما اسم «غرب» زدوده بشود، در مقابلِ آن وقت که هر خیابانی که می خواستند‏‎ ‎‏بیشتر ترویجش کنند ‏‏[‏‏اسمش را می گذاشتند‏‏]‏‏ خیابان «روزولت»! خیابان نمی دانم‏‎ ‎‏زهرمار! هِی از آنها. هر دواخانه ای که می خواستند بیشتر مشتری پیدا بکند، یک اسمی از‏‎ ‎‏خارجی رویش می گذاشتند. هر دوایی را که می خواستند، دوا را خودشان درست‏‎ ‎‏می کردند، لکن می خواستند ترویج بشود، یک اسمی از آنها رویش می گذاشتند. هر‏‎ ‎‏پارچه ای را که می بافتند، اصفهان پارچه می بافت، لکن اسمِ آنها را رویش می گذاشتند!‏‎ ‎‏ما همه چیزمان را باختیم. حالا دزدها را بیرون کردیم، اما خودمان را پیدا نکردیم. 
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
آنکه ما یادمان است ‏‏[‏‏در این‏‏]‏‏ پنجاه و چند سال، بدترین اوقات را مملکت ما گذراند،‏‎ ‎‏بدترین اوق
استقلال در گرو رهایی از غرب و غربزدگان‏‏ ‏ ‏‏     باید خودمان را پیدا کنیم. شرق باید درِ غرب را ببندد؛ در غرب را به روی خودش ببندد. تا غرب راه به اینجا دارد، شما به استقلال خودتان نمی رسید. و تا این غربزده هایی‏‎ ‎‏که در همه جا موجودند از این مملکت نروند یا اصلاح نشوند، شما به استقلال نخواهید‏‎ ‎‏رسید. اینها نمی گذارند، ما باید خودمان را پیدا کنیم تا بتوانیم سرِ پای خودمان بایستیم و‏‎ ‎‏بفهمیم ما هم موجودی هستیم.‏ ‏‏     غرب به ما یک چیزی که مفید به حال ما باشد نخواهد داد و نداده است. غرب هر چه‏‎ ‎‏به این طرف فرستاده آنهایی بوده که برای خودش مفید نبوده است؛ حالا مُضرِّ به حال ما‏‎ ‎‏باشد یا نباشد مطرح نیست.‏ ‏‏     من این را مکرر گفته ام، و از بس متأثر شده ام این را باز مکرر می کنم، که در چند روز‏‎ ‎‏پیش از این، چند وقت پیش از این، در مجله، در روزنامه، خواندم که دواهایی که در‏‎ ‎‏امریکا قدغن شده است که استعمال بکنند آنجا لکن مجازند که به دنیای ثالث‏‎[1]‎‎ ‎‏بفرستند! شما ببینید با ما اینها چه نظری به ما می کنند! ما را مثل یک موجود زنده شاید‏‎ ‎‏فرض نمی کنند! والله برای هر موجود زنده، انسان اینطور حاضر نیست که یک دوایی که‏‎ ‎‏مُضر است بفرستد و به حیوان بدهد. شما ببینید که ما با چه موجوداتی مقابل هستیم! با چه‏‎ ‎‏موجودات کثیفی در امریکا ما مواجه هستیم. امریکا و ـ ملت را نمی گویم، دولت را‏‎ ‎‏می گویم ـ دولتهای ابرقدرت با ما چه معامله می کنند. و ما باز خاضع آنها هستیم! باز برای‏‎ ‎‏آنها کار می کنیم.بشکند قلمهایی که برای اینها دارد کار می کند! و بشکند زبانها و بِبُرَّد‏‎ ‎‏زبانهایی که به نفع اینها دارد صحبت می کند و ملت را می خواهد تباه کند! شما فکر کنید‏‎ ‎‏که دوایی که آنجا نباید استعمال بشود، بفرستند به دنیای ثالث، بفرستند پیش ما. جهنم! ما‏‎ ‎‏هر چه به سرِمان آمد از آن دواها مانع ندارد؛ آنها پولش را بگیرند! از اول همین بوده‏‎ ‎‏است. چیزهایی که به حال ما مفید باشد به ما ندادند. غرب و امریکا منشأ تمام گرفتاریهای شرق‏‏ ‏ ‏‏     آقا! تمام گرفتاریهای شرق از این اجانب است؛ از این غرب است؛ از این امریکاست.‏ الآن تمام گرفتاری ما از امریکاست. تمام گرفتاری مسلمین از امریکاست. از این‏‎ ‎‏امریکایی است که صهیونیسم را آنطور تقویت کرده است و آنطور دارد تقویت می کند،‏‎ ‎‏و برادرهای ما را فوج فوج می کُشند.‏
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
استقلال در گرو رهایی از غرب و غربزدگان‏‏ ‏ ‏‏     باید خودمان را پیدا کنیم. شرق باید درِ غرب را ببن
بازگشت به خویشتن در گرو استقلال فکری‏‏ ‏ ‏‏     ما تا تمام حیثیت خودمان را نفهمیم، نفهمیم ما چی بودیم، ما در تاریخ چه بودیم، چه‏‎ ‎‏هستیم، چه داریم، تا اینها را نفهمیم، استقلال نمی توانیم پیدا کنیم. تا فکر شما مستقل‏‎ ‎‏نباشد، کشور شما مستقل نمی شود. بروید دنبال اینکه فکرتان را مستقل کنید. دانشگاهها‏‎ ‎‏بروند دنبال اینکه جوانهای ما را مستقل بجا بیاورند، تربیت کنند که بفهمند خودشان یک‏‎ ‎‏فرهنگ دارند؛ یک فرهنگ بزرگ دارند. بفهمند فرهنگ از اینجا صادر شده است به‏‎ ‎‏خارج. بفهمند که ما هم یک چیزی در عالم هستیم؛ و ما خودمان می خواهیم خودمان را‏‎ ‎‏اداره کنیم، باید اینطور تربیت بشود حالا، باید تصفیه بشود از این مغزهای پوسیده ای که‏‎ ‎‏عاشق امریکا هستند و عاشق غرب هستند، باید تصفیه بشود از این موجودات. باید‏‎ ‎‏ادارات ما تصفیه بشود از آن خائنهایی که الآن هم به نفع رژیم سابق یا کم عمل می کنند،‏‎ ‎‏یا عمل نمی کنند، یا ضدش را عمل می کنند. تصفیه می خواهد این مملکت، و البته تصفیه‏‎ ‎‏وقت می خواهد، باید بشود، اما یکدفعه نمی شود.‏ ‏‏تکلیف همگانی‏‏ ‏ ‏‏     تکلیف ما چیست؟ تکلیف هر یک از ما و هر یک از افراد ملت این است که آن کاری‏‎ ‎‏را که می کند خوب انجام بدهد. شما متوقع این نباشید که استاد چه جور هست. آن را هم‏‎ ‎‏باید دنبالش باشید، اما نایستید به اینکه او عمل خوب بکند. خودت اول عمل خوب را‏‎ ‎‏بکن، اول خودمان، از خودمان شروع بشود، تا برسد به جامعه مان.‏
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
بازگشت به خویشتن در گرو استقلال فکری‏‏ ‏ ‏‏     ما تا تمام حیثیت خودمان را نفهمیم، نفهمیم ما چی بود
اصلاح از اول باید از خود آدم شروع بشود، تا برساند به اینکه دیگری را اصلاحش‏‎ ‎‏کند. خوب کار بکنید، جدی کار بکنید، کشاورزهایمان جدی کار بکنند، کارگرهایمان‏‎ ‎‏جدی کار بکنند. گول اینهایی که می خواهند ما را دوباره برگردانند به حال سابق، به حال‏ اینکه وابسته همه چیزمان وابسته به خارج باشد، گول اینها را نخورند، گول تبلیغات اینها‏‎ ‎‏را نخورند.‏ ‏‏ تکلیف ما این است که اولاً هر کاری که محوَّل به ماست خوب انجام بدهیم.‏‎ ‎‏محصِّلید، خوب تحصیل کنید. معلِّمید، خوب تعلیم کنید. استادید، خوب استادی کنید.‏‎ ‎‏کارگرید، خوب کار بکن. کشاورزید، خوب کشاورزی بکن. ملایی، خوب ملایی بکن.‏‎ ‎‏هر چی هستی، همان کاری که به تو محوَّل است او را خوب انجام بده. اگر یک ملتی یک‏‎ ‎‏همچه هوشیاری برایش پیدا شد که هر شخصی کار خودش را خوب انجام بدهد، یک‏‎ ‎‏ملت اصلاح می شود؛ زود هم اصلاح می شود. اما اگر من بنشینم برای اینکه یکی دیگر‏‎ ‎‏کار بکند، شما بنشینید که من کار بکنم، من بنشینم شما کار بکنید، نه من کار انجام‏‎ ‎‏می دهم، نه شما انجام می دهید. منتظر نباشید دیگران برای شما کار بکنند. این انتظاری‏‎ ‎‏بود که ما منتظر باشیم امریکا برای ما دلسوزی بکند؛ منتظر باشیم که امریکا به ما اسلحه‏‎ ‎‏بدهد. اسلحه هایی به ما دادند که به دردمان نمی خورد؛ به ضررمان بود! قراردادهایی با ما‏‎ ‎‏کردند که همۀ قراردادهایشان به ضرر ما بود، یا اکثرش. آنها برای ما کار نمی کنند.‏ ‏‏لزوم همیاری آحاد مردم در اصلاح امور‏ ‏‏ ننشینید دیگران برای شما کار کنند. خودتان کار کنید. ملت خودش کار بکند. هم‏‎ ‎‏خودش عملی را که می خواهد انجام بدهد خوب انجام بدهد؛ هم به رفیقش بگوید‏‎ ‎‏خوب انجام بده؛ هم به جامعه ‏‏کُلُّکُمْ رَاعٍ وَ کُلُّکُمْ مَسْئُولٌ‏‎[2]‎‏ همین است.‏ ‏‏ ‏‏همه مسئولیم در مقابل ملت؛ و مسئولیم در مقابل خودمان. خودم را اصلاح کنم،‏‎ ‎‏دیگران را هم اصلاح کنم؛ به هر مقداری که می توانید. باز ننشینید به اینکه من اهل منبر‏‎ ‎‏نیستم نمی توانم یک جامعه ای را دعوت کنم؛ من اهل خطابه نیستم. نخیر، شما همان‏‎ ‎‏مقداری که می توانی خودت عمل بکن؛ به رفیقت هم با همان زبانی که داری بگو که‏ خوب عمل کن. او هم خودش عمل کند، به رفیقش بگوید. اگر یک همچو حسی در‏‎ ‎‏یک مملکت پیدا شد، مملکت زود اصلاح می شود. ما ننشینیم که دیگران برای ما کار‏‎ ‎‏بکنند. ما ننشینیم که از غرب برای ما وارد بشود. ما خودمان کار بکنیم و خودمان‏‎ ‎‏کارهایمان را انجام بدهیم. غرب را فراموش کنیم. خداوند ان شاءالله همۀ شما را حفظ‏‎ ‎‏کند؛ موفق و مؤید به پیش بروید.‏
🛑 بررسی رویکرد علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی به علم و تحول علمی در علوم انسانی با حضور استاد مبرز علم اقتصاد دکتر مسعود درخشان و حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علیرضا پیروزمند قائم مقام فرهنگستان علوم اسلامی، بررسی می‌شود. 📆🕰 یکشنبه 18 خرداد ساعت 21 شبکه 4 سیما https://www.mehrnews.com/news/4942431/%D8%B1%D9%88%DB%8C%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%D8%A2%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%84%D8%AF%DB%8C%D9%86-%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%B9%D9%84%D9%85-%D9%88-%D8%AA%D8%AD%D9%88%D9%84-%D8%B9%D9%84%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B9%D9%84%D9%88%D9%85-%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C محفل زمانه شناسی
🔶 آیت الله در آغاز درس خارج خود مطرح کرد: 🔰 زمان فروپاشی امپراتوری پوشالی آمریکا فرا رسیده است! ⚜️ مشروح خبر: 🌐 iict.ac.ir/amrica 🆔 @iictchannel
#کرسی #فرهنگ_پژوهی 🔶 توسط گروه #فرهنگ_پژوهی پژوهشگاه برگزار شد: 🔰 دومین جلسه از کرسی علمی ترویجی #اندیشه_فرهنگی آیت‌الله خامنه‌ای ⚜️ مشروح خبر: 🌐 iict.ac.ir/andisherahbari2 🆔 @iictchannel
Bours.mp3
9.11M
🔊 🔰 ماهیت بورس و سرمایه گذاری در سهام 🎙حجت الاسلام دکتر 📅 یکشنبه 18 خرداد ماه ۹۹ 🆔 @iictchannel
🔘 سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تسلیت باد. @mouood_org
🔸 | اندیشه نوسازی تمدن اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره) 🔹از بررسی کلمات حضرت امام (ره) استنباط می­ شود که مقصود ایشان از «تمدن»، پیشرفت و ترقّی­ است که تعالی مادی و معنوی انسان را در پی داشته باشد و منظورشان از تمدن اسلامی، پیشرفتی است که مبتنی بر معیار‌ها و شاخص ه­ای اسلامی باشد. حضرت امام تمدن اسلامی را مقدم بر دیگر تمدن­ها می­شمارد. 🔹به عقیده ایشان، «اگر قوانین اسلام -که پیش ­قدم همه قانون­‌ها است- جریان پیدا کند، کشور‌های اسلامی و به تبع آن تمدن اسلامی برآمده از این جریان نیز پیش­رو و پیش­قدم در تمدن جهان خواهند بود». 🔹ایشان معتقد بود: «ماهیت و کیفیت قوانین مترقی اسلام، برای تکوین یک دولت و اداره سیاسی و اقتصادی و فرهنگی جامعه تشریع شده است و هر کشوری که به قوانین اسلام عمل کند، رو به پیشرفت و تمدن (مادی و معنوی) خواهد رفت». 🔹حضرت امام بازگشت و توجه به دین اسلام در همه حوزه ­ها، پیوند دیانت و سیاست، تشکیل حکومت اسلامی با محوریت ولایت فقیه، نفی سلطه بیگانگان و استقلال، نقد تمدن غرب، آزادی، وحدت مسلمین و تشکیل امت واحده اسلامی را از بایسته­‌های سیاسی تمدن اسلامی می­دانست. 🆔 @vasael_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 چرا آمریکایی‌ها این همه تفنگ می‌خرند؟ کوردن داف افسر سابق اطلاعاتی آمریکا می‌گوید مردم ما با هم مشکلی ندارند، آنها از دولتشان متنفر هستند ولی نمی‌توانند این نفرت را نشان دهند به همین خاطر مدام اسلحه می‌خرند، تفنگ‌هایی که حالا مثل اسباب بازی شده‌اند. مثلا من خودم 25 تا از آنها دارم! 🆔 @ofogh_tv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺نظر سلبریتی‌ها چقدر برای مردم ارزش دارد؟ سلبریتی‌های زیادی بوده‌اند که محبوبیت زیاد در رسانه و فضای مجازی آنها، آنها را به دیگر کارها وا داشته، از جمله ورود به سیاست و برخی که اقبال بلندی داشته‌اند، حتی رئیس جمهور هم شده‌اند. مسئله اینجاست که همان مردمی که طرفداری‌هایشان موجب سلبریتی شدن یک فرد شده، حالا چقدر به نظرات سیاسی و اجتماعی آنها هم اهمیت می‌دهند؟ 📺 این سوالی است که به دنبال یافتن پاسخی برای آن است، اگر شما هم چنین سوالی برایتان به وجود آمده، این ویدئو را ببینید 🆔 @ofogh_tv
🔹 چهارمین برنامۀ در مورد «زندگی و منش علمیِ سید منیرالدین شیرازی» 🔹 یکشنبه، ۱۸ خرداد، ساعت ۲۱، شبکه ۴ 🔹 با حضور اساتید حوزه و دانشگاه: حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پرفسور مسعود ☑️ @mirbaqeri_ir
✖️مقاله بسیار زیبای ؛ پیکربندی دیدگاه‌های آیت الله خامنه‌ای درباره بیداری اسلامی بر پایه انگاره های فلسفه تاریخ / ✅چکیده ؛ 🔺فهم چیستی پدیده های اجتماعی وابسته به عوامل متعددی است که موثرترین آنها را می توان بستر معرفتی این شناخت، یا به عبارتی "فلسفه‌ی تاریخی"  دانست که با پیش فرض های هستی شناسانه ، درکی کلان‌تر را از تحولات، فرا روی انسان قرار می دهد. 🔺فهم فرا رخدادی پدیده‌ها و پیوسته انگاری رویدادها، دقیقا همان مقوله‌ای است که تنها از زاویه نگاه فلسفه‌ی تاریخ به هستی، میسر خواهد شد و این بدان معناست که ریشه‌ بسیاری از نظریه های اجتماعی را نیز باید در فلسفه‌ی تاریخ جستجو کرد. 🔺در این میان فهم و تفسیر مقوله "بیداری اسلامی" نیز از این قاعده مستثنی نیست، درک ابعاد و مقومات ماهوی این حرکت عظیم، عوامل محرک آن، سمت وسوی حرکت چنین خیزش تاریخ سازی و مسیر سیر آن، همگی پرسش‌هایی است که رسالت پاسخگویی به آنها را فلسفه‌ی تاریخ به عهده گرفته. 🔺بر این اساس فرضیه این مقاله نیز بر آن است که دیدگاه‌های آیت الله خامنه‌ای در خصوص بیداری اسلامی ، به طور کامل بر یک هندسه معرفتی از شناخت سیر تطور تاریخ، استوار است و باز خوانی نظام‌مند این نظریات در این دستگاه معرفتی، میتواند تصویری گویاتر و البته کلان نگر را از این واقعیت به نمایش بگذارد. ⭕️برای مطالعه "اینجا" را کلیک کنید.
💢 دیدگاه متفاوت سه صاحب‌نظر درباره مجازات پدر رومینا: از کفایت حبس ۱۰ ساله تا قصاص 🔹 استاد محمدحسین احمدی شاهرودی عضو مجلس خبرگان و معاون پیشین دیوان عالی کشور🔻 حکم قصاص نشدن پدریک حکم شرعی اولیه بوده و تغییر ناپذیر است و نه‌فقط در فقه شیعه، بلکه علمای اهل سنت هم به این حکم رأی داده‌اند که پدر و جد پدری به دلیل قتل فرزند قصاص نمی‌شوند و اهل سنت حتی مادر را هم در قتل فرزند مستحق قصاص نمی‌دانند. 🔹 استاد سید مصطفی محقق دادماد، اندیشمند حقوق اسلامی🔻 در مباحث مجازات‌ها، مادام که در اجتهاد شیعی بازاندیشی فقهی صورت نگیرد این گونه جنایات را، آن هم به نام «غیرت دینی» به نحو مکرر مشاهده خواهیم کرد. 🔹 استاد محمدحسین بیاتی، رئیس دانشگاه عدالت🔻 پدری که قصاص نمی‌شود، اینطور نیست که رها شود، بلکه باید تبعید و تعزیر شود و فقط قصاص منتفی است. بنابراین در مورد قصاص نمی‌شود کاری کرد، چراکه ما در مسائل فقهی تابع شریعت هستیم و راهکاری نیست. اما در مجازات‌های تعزیری که هدفش هم بازدارندگی است، مجازات باید طوری طراحی شود که بعد از این شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم. تفصیل مطلب👈 https://b2n.ir/667079 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
کلام جدید۳۲.mp3
18.47M
🔰 تدریس کلام جدید استاد عبدالحسین خسروپناه با موضوع علم و دین(۱) 🔻 مرکز جامع علوم اسلامی ولی امر 🆔 @khosropanah_ir