برخاست، گردن بزرگ تر را زد و سرش را در توبره گذارد و آن کوچک در خون برادر غلطید و گفت: می خواهم آغشته به خون برادر، رسول خدا را ملاقات کنم، گفت: باکی بر تو نیست تو را هم به او ملحق سازم، او را هم کشت و سرش را در توبره گذاشت و تن هر دو را به آب انداخت و سرها را نزد ابن زیاد آورد، او بر تخت نشسته و عصای خیزرانی بدست داشت، سرها را جلویش گذاشت و چون چشمش به آن ها افتاد سه بار برخاست و نشست، گفت وای بر تو، کجا پیدا کردی آن ها را؟! گفت: پیرزنی از خاندان ما آن ها را مهمان کرده بود، گفت حق مهمانی آن ها را منظور نکردی؟ گفت: نه، گفت: با تو چه گفتند؟ گفت: گفتند: ما را به بازار ببر و بفروش و بهای ما را بستان و محمد را در قیامت خصم خود مکن. گفت: تو در جوابشان چه گفتی؟ گفت: گفتم نه، شما را میکشم و سرتان را نزد عُبیداله می برم و دو هزار درهم جایزه میگیرم.
گفت: دیگر با تو چه گفتند؟ گفت گفتند:ما را زنده نزد عُبیدالّه بر تا خودش درباره ما حکم کند گفت: تو چه گفتی؟ گفت:گفتم نه،من بر خونریزی شما به او تقرب می جویم. گفت: چرا آنها را زنده نیاوردی تا چهار هزار درهم به تو جایزه دهم؟ گفت: دلم راه نداد جز آنکه به خون آنها به تو تقرب جویم.
گفت: دیگر با تو چه گفتند؟گفت گفتند :
ای شیخ، خویشی ما را با رسول خدا منظور دار. گفت تو چه گفتی؟ گفت گفتم: نه شما با رسول خدا خویشی ندارید،
گفت: وای بر تو دیگر چه گفتند؟ گفت گفتند: به کودکی ما ترحم کن، گفت: به آنها ترحّم نکردی؟ گفت، گفتم: نه، به آن ها گفتم خدا در دل من ترحم نیافریده؛ گفت: وای بر تو دیگر چه گفتند؟ گفت گفتند: بگذار چند رکعت نماز بخوانیم، گفتم: هر چه خواهید نماز بخوانید اگر برای شما سودی دارد. گفت: در آخر نماز خود چه گفتند؟ گفت :چشم به آسمان کردند و گفتند: یا حیّ یا حکیم یا احکم الحاکمین میان ما و او به حق حکم کن.
عُبیدالّه گفت: خدا میان تو و آن ها به حق حکم کرد، کیست که کارِ این نابکار را بسازد؟!
مردی شامی از جا برخاست و گفت: من.
گفت: او را همان جا ببر که این دو کودک را کشته و گردن بزن و خونش را روی خون آنها بریز و زود سرش را برای من بیاور، آن مرد شامی چنان کرد و سرش را آورد و بر نیزه ای افراشتند و کودکان با تیر و سنگ او را می زدند و می گفتند: این کشنده ذرّیه رسول خدا(صلی الله علیه و آله) است.
منبع نقل مطلب: کتاب: نَفَسُ المَهموم،صفحه 144تا149 _ تالیف:
مرحوم حاج شیخ عباس قمی(ره).
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
🔸 عرضه آثار استاد میرباقری با تخفیف در «پنجمین نمایشگاه تخصصی کتب معارف اسلامی حوزه علمیه خراسان»
🔸 زمان: ۲۴ الی ۳۱ شهریورماه ساعت ۸ الی ۱۸
🔸 مکان: مشهد مقدس، چهارراه شهدا، مدرسه علمیه آیت الله خویی.
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 استاد میرباقری | قطعه تصویری با عنوان «عدالتخواهی انحرافی»
💥 بعضیها با «ادبیاتِ مارکسیستی» از «عدالت» دفاع میکنند! این، انحراف است. ادبیات عدالتخواهی باید دینی باشد، نه مارکسیستی.
🔸 عدالتِ مارکسیستی خودش ظلم است.
🔹 مجاریای که در «مدل سرمایهداری» برای «تحصیل ثروت» درست شده است، غیرعادلانه است؛ این حرفِ کاملاً درستی است. اما مبارزه با مدل سرمایهداری، بهمعنای مبارزه با هر ثروتِ حلالی نیست.
🔸 بعضیها با هر ثروت حلالی، به اسم عدالتخواهی مبارزه میکنند!
🔹 بعضیها به اسمِ عدالتخواهی و اینکه «همه با هم برابرند»، احترام علما و مراجع را نگه نمیدارند.
🔸 این عدالتخواهی نیست که خیال کنیم همهْ مثل هم هستند. خیر، همهْ مثل هم نیستند: «يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آَمَنُوا مِنْكُمْ وَالَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ» و «لا يَسْتَوِي الْقاعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنينَ غَيْرُ أُولِي الضَّرَرِ وَ الْمُجاهِدُونَ في سَبيلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجاهِدينَ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ عَلَي الْقاعِدينَ دَرَجَةً»، و...
🔹 خداوند در جاهایی شرافتها و امتیازاتی قرار داده است که باید رعایت شود و اگر رعایت نشود و ادعای برابری شود، نهتنها عدالت نیست، بلکه ظلم است.
☑️ @mirbqeri_ir
مرقد محمد و ابراهیم از فرزندان حضرت مسلم این روزها زیارتگاه هزاران زائر اربعین حسینی(ع) است.
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
لِیَرغَبَ المُؤمِنُ في لقاءِ رَبِّه...
عجب رازی در این رمز نهفته است!
کربلا آمیزه کرب است و بلا... و بلا افق طلعت شمس اشتیاق است. و آن تشنگی که کربلاییان کشیده اند، تشنگیِ راز است ؛ و اگر کربلاییان تا اوج آن تشنگی که می دانی نرسند، چگونه جانشان سرچشمه رحیق مختوم بهشت شود؟
آن شراب طهور که شنیده ای بهشتیان را می خورانند، میکده اش کربلاست و خراباتیانش این مستانند که این چنین بی سر و دست و پا افتاده اند.
آن شراب طهور را که شنیده ای، تنها تشنگان راز را می نوشانند و ساقی اش حسین است ؛ حسین از دست یار می نوشد و ما از دست حسین.
الا یا ایّها السّاقی ادر کأساً و ناولها
که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل ها ...
سید شهیدان اهل قلم
فتح خون، ص66
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
کُلُّ یؤمٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کربلا
الماس اگرچه از همه جوهر ها شفاف تر است، سخت تر نیز هست.
ماندن در صف اصحاب عاشوراییِ امامِ عشق تنها با یقین مطلق ممکن است... و ای دل! تو را نیز از این سنت لا یتغیر خلقت گریزی نیست.
نپندار که تنها عاشوراییان را بدان بلا آزموده اند و لا غیر...
صحرای بلا به وسعت همه تاریخ است.
(فتح خون، ص84)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حسین جان
ما کجا و تو کجا
عزیز زهرا ...
@Analysts
یا لیتنا کُنّا مَعَک یا ابا عبدالله
دل مؤمن را که میشناسی: مجمع اضداد است، رحم و شدت را با هم دارد و رقّت و صلابت را نیز با هم.
اماما، مرا نیز با تو سخنی است که اگر اذن می دهی بگویم: آری من در صحرای کربلا نبوده ام و اکنون هزار و سیصد و هشتاد سال از آن روز گذشته است ؛ اما مگر غیر از این است که آن صحرا بادیه هول ابتلائات است و هیچ کس را تا به بلای کربلا نیازموده اند از دنیا نخواهند برد؟
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
اللهم ارزقنا زيارة الحسين فی الدنيا و شفاعة الحسين فی الآخرة
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️السلام علیک یا حجت الله فی ارضه...
#سلام
#نوای_مهدوی
#علی_فانی
http://eitaa.com/joinchat/1943535617C235633b5fa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تیزر مستند "4200"
در آخرین ساعات روز دوشنبه بیستم فروردین 1397 جلسه مهمی درباره بازار ارز، در دفتر رئیس جمهور تشکیل و به تصمیم تاریخی منتهی شد. که مسئوليتش را هيچ شخص حقيقي در دولت به عهده نگرفت. این تصمیم همه معادلات در بودجه 97 را به هم ریخت، بازار را دچار آشفتگی کرد و اغتشاش را در قیمت ها پدید آورد و این نابسامانی همچنان ادامه دارد. این فیلم، حوادث منجر به این تصمیم و آثار تبعات آن را روایت میکند.
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 بافضیلتترین عبادت
👈 چقدر بهش باور داریم؟
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
آیت الله #خامنه_ای: صاحب حرف جدید را #تکفیر نکنید
🔹آنقدر سخن نو، حرفِ فکربرانگیز و حواسجذبکن در دنیا وجود دارد که با رادیوها و کتابها و ترجمهها به اینجا میآید؛ نمی شود که من و شما هر یک خطی که در جایی نوشته شد یا گفته شد، فوراً عزا بگیریم و جنجال راه بیندازیم که فلان کس فلان چیز را ترجمه کرده یا فلان چیز را گفته است؛ گفته باشد؛ فکر است، میگویند.
🔹شما خیال میکنید روزی که شبههی ابنکمونه را رفع می کردند، به صرف اینکه کسی شبهه ابنکمونه را در کتابهایش بنویسد، او را تکفیر می کردند؟ مگر می شود مردم را بیخودی #تکفیر کرد؟ مگر می شود هرکس #حرف_جدیدی زد، بگوییم شما مخالفید، شما ضدید؛ این مطلب را نگویید، با نگفتن که مشکل ما حل نمیشود.
🔹 قرآن کریم با این عظمت، افکار الحادیها و مادّیها را در خودش نقل میکند؛ دشنام آنها را به پیامبر نقل میکند؛ قالوا ساحر او مجنون؛ ولی حالا کسی جرأت نمیکند بگوید که فلان کس به فلانی - که رئیس این تشکیلات است - چنین اهانتی کرده است! اما قرآن با صراحت این را نقل میکند؛ چون به خودش معتقد و متکی است، لاریب فیه، در آن هیچ شکی نیست.
🔹همه ما باید لاریب فیه باشیم؛ عقاید ما باید لاریب فیه و قرص و محکم و استوار باشد و آن را با زبان مناسب بیان کنیم؛ آن وقت خواهیم دید که «سحر با معجزه پهلو نزند دل خوش دار»،
(1370/12/5)
آیین معرفی کتاب «تفسیر سوره برائت» در مشهد مقدس برگزار شد. به گزارش دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیتالله خامنهای در مشهد، این آیین در محل ساختمان شماره یک دانشگاه علوم اسلامی رضوی واقع در صحن هدایت حرم مطهر امام رضا علیهالسلام، با حضور اساتید حوزه علمیه، طلاب و دانشجویان برگزار شد.
جلسه اول از گفت و گوهای علم دینی کم حجم.mp3
29.01M
اولین نشست گفتوگوهای علم دینی با موضوع «علوم انسانی؛ مطلقیت یا تاریخیت» با حضور دکتر محمدرضا قائمی نیک، حجتالاسلام مهدی سلطانی، دکتر سیدحسین شهرستانی و تعدادی از مقرران نظریهپرداز علم دینی و طلاب و دانشجویان در دانشگاه باقرالعلوم (ع) برگزار شد. این نشست در سه محور: 1) معانی مختلف تاریخ در علوم انسانی و اجتماعی مدرن، 2) معانی تاریخ در سنت اسلامی 3) نظر به وضعیت تاریخی ما بعد از انقلاب اسلامی پیگیری شد.
🔰کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
💎 فلسفه، فکر رسمی و درس رسمی حوزه بشود
علامه #جوادی_آملی:
🔶 اگر فلسفه در حوزه رواج پيدا کند؛
تجرد روح ثابت بشود، ملکات راسخه روح ثابت شود، ابديت و ازليت روح ثابت شود، اوصاف نفسانی روح ثابت شود. اين عذاب، عذاب نقد است. اين[ کافر] خدا را قبول ندارند نه در دنیا نه در برزخ نه انجا، الان هم به خدا مى گوید تو نيستى. چنین روحی است. خب اين بايد عذاب ابدی ببیند.
🔶 اگر فلسفه از زندان ازاد بشود
و فکر رسمی و درس رسمی حوزه بشود
و معلوم بشود روح يعنى چه، تجرد روح يعنى چه، عذاب روح يعنى چه
آن وقت اين سؤال ها جواب خودش را نقد مى يابد.
🍀 تفسیر سوره نمل، جلسه۲۶
♦️ کانال حوزه و فلسفه:
✅ @feghheakbar
هدایت شده از حوزه علمیه تمدن ساز
🔶بخشی ازبیانات منتشر نشده #رهبرمعظم انقلاب در دیدار اخیر با مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی
◼️حجت الاسلام جلالی رئیس دفتر آیت الله #مصباح_یزدی در کانال اختصاصی خود ضمن تبیین بیانات اخیر رهبری با مسئولان دفتر تبلیغات گفت: سخنان رهبری پیرامون انتقادات وارده به حوزه علمیه قم ناظر به سخنان رحیم پور ازغدی بوده است و ایشان اینگونه انتقادات را درست و صحیح دانسته اند.
🔴 متن یادداشت:
▪️همانطور که شاهد بودید، در چند ماه گذشته، جناب آقای #رحیم_پور_ازغدی انتقادات تند و صریحی را خطاب به حوزه های علمیه بیان کردند که متقابلاً واکنش برخی از مراجع معظم تقلید را در پی داشت.
_ در دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با مسئولین دفتر تبلیغات اسلامی، معظم له به نکته مهمی اشاره کردند و فرمودند:
⭕️👈 « دوری از فضای انقلابی گری در محیط قم جدی است، اگر برخی هم نقدی بر حوزه دارند، ولو اینکه لحن و ادبیات تندی هم داشته باشند، اما اصل انتقاد آنها درست است... بالاخره انتظارات از حوزه قم زیاد است. انتقاد هم می شود و برخی انتقادات درست است...»
🍃 بیانات مقام معظم رهبری را میتوان ناظر به اختلافات میان آقای رحیم پور ازغدی و برخی از مدافعین حوزه های علمیه دانست. کسانی که دائماً در حال تعریف و تمجید از حوزه ها هستند و اشکال و انتقاد را بر نمی تابند.
_ تاریخ نشر: بهمن ۹۷
✅ @Hosein_jalali
✅ @feghheakbar