13.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 آقای کمال حیدری مدتی با شاذگویی خود را در بین رسانههای معاند مطرح کرد. اما تازگی پا فراتر گذاشته و به دروغگویی و تهمت زدن آن هم از نوع تفرقهافکنانه روی آورده است.
وی مدعی شده است که شیعیان أهل سنت را کافر باطنی میدانند.
این درحالیست که با مشاهده فیلم فوق معلوم میشود که خود وی چندین سال قبل با استناد به منابع و کتب معتبر شیعه این ادعا را رد کرده بود!!
👈آیا تحقیقات قبلی خود را فراموش کرده یا برای اظهارات جدید خود از جایی سفارش گرفته یا شاذگویی های گذشته اش را برای مطرح شدن کافی ندیده است؟
اللهم اجعل عاقبة امرنا خیراً
🚩 پاسخبهشبهاتفــجازی👇
http://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺نصیحتی که امام هم به شاه و هم به مسئولان جمهوری اسلامی کرد
امام خمینی(ره) در سخنرانیهایشان بارها مسئولان نظام اسلامی را نسبت به عمل به اسلام و رسیدگی به محرومان توصیه کردند و میفرمودند این چه غلطی است که بخواهیم احکام اسلام را با قوانین غربی بسنجیم؟
ایشان فرمودهاند من شاه را هم برای عمل به اسلام نصیحت کردم، ولی نشنید.
⏯ ویدئوی کامل مستند #حسرت_یک_رویا را در آپارات و یوتیوب ببینید
🆔 @ofogh_tv
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸برای ضربه به طب سنتی، اشتباهات موردیِ آن را #بزرگنمایی می کنند🔸
آن زمانی که می خواستند طب سنتی ما را از تولید مثل باز دارند و منقرض کنند، مثلاً اگر طبیب های سنتی ما اشتباه کوچکی در یک موردی کرده بودند را در روزنامه ها و مجله ها می نوشتند و اصل طب را یا طب گیاهی را زیر سوال می بردند.
بسیاری از طبیبان ما قبل از این که تجارب دورۀ طبشان را حتی به یک شاگرد منتقل کنند از دنیا رفتند. به آن ها فرصت یک روز تدریس در دانشگاه را ندادند، فرصت نوشتن تجارب خودشان را ندادند. ما طبیبان بسیاری داشتیم که اگر طب بالینی و کلینیکیِ خودشان را نوشته بودند الآن زمینۀ آن بود که همان تجارب، بهترین کمک برای دانشجویان پزشکی ما در ضمن تحصیل بشود.
@haerishirazi
💢توجه ♨️
در اولین فرصت از #همایشهای_آنلاین علوم انسانی_اسلامی با خبر شوید📱💻
با گوشی خود📲 در منزل در #نشستهای_آنلاین سراسر کشور شرکت کنید!
#وبینار
#کلاسهای_مجازی
🔹نشستهای_تخصصی_آنلاین
🔻 دورههای آموزشی و فرهنگی
🔸کرسی های نظریه پردازی،
🔹همایشها،
🔻 کنفرانس ها،
🔸جشنوارههای علمی،
🔹دوره های آموزشی #علوم_انسانی_اسلامی در حوزه و دانشگاه باخبر شوید.
🔰عضویت
http://eitaa.com/joinchat/4179165216C0d3b9d3403
💐رو سفید باش
🔹و ما باید خودمان را مهیا کنیم از برای اینکه اگر چنانچه به زیارت ایشان موفق شدیم ان شاء اللّه، طوری باشد که روسفید باشیم پیش ایشان.
📅امام خمینی(ره) | ۷ تیر ۱۳۵۹
🌸آغاز ولایت و امامت منجی عالم بشریت، امام مهدی (عج) گرامی باد
✅ @EMAM_COM
🌷 امام سجاد علیه السلام:
بهترین مردم هر زمان کسانی هستند که #منتظر_ظهور حضرت #مهدی (عج) هستند.
📗بحارالانوار ج۵۲ ص۱۲۲
#آغاز_ولایت_امام_زمان عليهالسلام
#عید_بیعت
💠 امامت در کودکی
🌸 آغاز امامت امام مهدی علیهالسلام مبارک باد
🔹 مهدی علیهالسلام برای پیشوایی مسلمانان جانشین پدرش گشت. این بدان معناست که او در زمانی بسیار زود از زندگی مبارکش به امامت، با همۀ مفاهیم فکری و معنوی آن، رسید. امامت زودهنگام پدیدهای بود که پیش از وی نیز در چند تن از پدرانش علیهمالسلام بهتحقق پیوست.
🔸 پدیدۀ امامتِ زودهنگام یک پدیده واقعی بود و در شمار اوهام بهشمار نمیرفت؛ زیرا امامی که به صحنه پای مینهاد و در سن کودکی خود را پیشوای معنوی و فکری مسلمانان میخواند و همۀ آن جریان گسترده، ولایت و امامت وی را میپذیرفت، میبایست مقدار روشن و قابلمشاهده و بلکه عظیمی از دانش و معرفت و افق دید گسترده را میداشت و در فقه و تفسیر و عقاید چیرهدست میبود؛ زیرا اگر چنین نبود، آن پایگاههای مردمی به امامتش رضایت نمیدادند.
🔹 اگر امام خردسال همچون دیگر کودکان واقعاً از لحاظ فکری و فرهنگی کودک بود، روش بسیار آسان و کاملاً موفق برای دستگاه حاکم این بود که آن خردسال را با حقیقت کودکانهاش به شیعیان و غیرشیعیانش نشان بدهد و بر ناکارآمدی وی برای امامت و راهبری روحی و فکری استدلال ورزد. میتوان گفت که قانع کردن مردم برای ناکارآمدی انسانی چهل یا پنجاه ساله جهت پذیرش امامت سخت است؛ زیرا وی از فرهنگ زمان خویش بهره فراوان گرفته است. اما قانع کردن دیگران نسبت به ناکارآمدی یک کودک معمولی برای امامت بهمعنای موردقبولِ شیعیان امامیه، هر قدر هم آن کودک زیرک و هوشمند باشد، کاری دشوار نیست. این کار آسانتر و سادهتر از راههای پیچیده، خطرپذیریها و شیوههای سرکوبی بود که حاکمان آن روزگاران در پیش میگرفتند.
🔸 تنها توجیه برای سکوت دستگاه خلافت آن دوره و بازی نکردن با این برگ آن است که آنها میدانستند امامت زودهنگام پدیدهای حقیقی است، نه چیزی ساختگی و تصنعی.
پژوهشی درباره امام مهدی علیهالسلام، ص۶۴
🆔 @SHAHIDSADR
⭕️ شبهه دیگری از جناب عبدالکریم سروش درباره دین و روحانیت
بسم الله الرحمن الرحیم
ان الذین یکفرون بالله و رسله و یریدون ان یفرقوا بین الله و رسله و یقولون نؤمن ببعض و نکفر ببعض و یریدون ان یتخذوا بین ذلک سبیلا اولئک هم الکافرون حقا و اعتدنا للکافرون عذابا مهینا
شبهه دیگری که جناب عبدالکریم سروش مطرح میکند؛ درباره دین و روحانیت است و میگوید: «روحانیت فقه پوسیده را ابزار قدرت قرار داده و دین را از نقش آفرینی اصلی خود باز داشته است تنها الهامی که از دین گرفتهاند این است که احکام جزایی (قصاص، دست بریدن، سنگسار و...) را وسط جامعه بیاورد.»
ایشان در این عبارت چهار ادعا را مطرح کرده است:
اول اینکه فقه پوسیده است و دوم اینکه روحانیت با فقه پوسیده ابزار قدرت ساخته است سوم اینکه روحانیت دین را از نقش آفرینی اصلیش بازداشته است و چهارم اینکه تنها الهامی که روحانیت از دین گرفته آوردن احکام جزایی در جامعه است؛
هر چهار ادعای سروش محل تأمل است:
ادعای اول اینکه فقه پوسیده است پاسخ این است که به چه دلیل فقه پوسیده است آیا منصفانه است که پشت سر هم ادعاهای بی دلیل ارایه کنند. فقه شیعه مبتنی بر اجتهاد در قرآن و سنت است اجتهاد به تعبیر اقباللاهوری موتور محرک تشیع است. اجتهاد اجازه نمیدهد که فقه پوسیده شود. فقیهان در طول تاریخ با روش اجتهاد، مرتب مسائل جدید را با قواعد اصولی و قواعد فقهی پاسخ میدهند این که می بینیم امروز فقه پزشکی، فقه بانکداری، فقه مالیات، فقه سیاسی، فقه فرهنگ و سایر فقه های تخصصی در حوزه علمیه شکل گرفته، نشان از فقه اجتهادی پویا دارد و به هیچ وجه پوسیده نیست.
ادعای دوم اینکه فقه، ابزار قدرت سیاسی قرار گرفته است؛ پاسخ این است که این مطلب چه اشکالی دارد وقتی قوام حکومت سیاسی به قوانین اجتماعی آن است؛ قوانین اجتماعی در حکومت اسلامی نیز برگرفته از احکام فقهی و مبتنی بر اجتهاد است. پس همانگونه که قوانین هر حاکمیتی، ابزار قدرت آنها است؛ قوانین اجتهادی نیر ابزار قدرت حکومت اسلامی در ایران است.
ادعای سوم این بود که روحانیت، دین را از نقش آفرینی اصلیش بازداشته است.
این سخن هم ناتمام است چون حقیقت اسلام عبارت است از عقائد و احکام شرعی و اخلاق اسلامی؛ به هیچ وجه روحانیت تنها بر احکام شرعی بسنده نکرده و بر عقائد و اخلاق اسلامی نیز تاکید دارند.
پیش فرض جناب سروش از ادعایش این است که احکام شرعی بخشی از حقیقت دین نیست لذا این گونه درباره روحانیت و نقش آفرینی دین سخن می گوید.
حال از ایشان سوال میکنیم که نقشآفرینی اصلی دین چیست؟ پاسخش طبق سخنان دیگرش، این است که نقش آفرینی دین در تجربه دینی یعنی احساس دینی است این ادعا قطعاً باطل است چون نقشآفرینی اصلی دین، موحد شدن و تقرب به خدا از طریق عقاید و احکام شرعی و اخلاق شرعی است علاوه بر اینکه گسترش مناسک حسینی در تقویت تجربه دینی مومنان بسیار موثر است و اما عجیب این است که جناب سروش با همین هم مخالفت می کند.
ادعای چهارم این بود که روحانیت تنها احکام جزایی مانند قصاص و دست بریدن و سنگسار و غیره را از دین الهام گرفتند؛ این هم نسبت ناروایی است که به روحانیت می دهد. روحانیت تاکید بر جریان سه ساحت دین اسلام یعنی عقائد و احکام و اخلاق در جامعه است و احکام جزایی هم بخشی از دین به شمار می آید.
اگر سروش این مطلب را قبول نداشته باشد مصداق نؤمن ببعض و نکفر ببعض میشود و مشمول آیات سوره نساء می گردد که خداوند سبحان ایمان به بعض دین و کفر به بعض دین را مصداق کفر می شمارد.
و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته
✍ عبدالحسین خسروپناه
حوزه علمیه قم
چهار آبان ۱۳۹۹
🆔 @khosropanah_ir