eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
9.5هزار ویدیو
589 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 البته سیاست خارجی حوزه دعوای جناحی نیست! 🔹پاسخ جبرائیلی به ادعای اخیر ظریف 🇮🇷 @ansarclip_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✴️ رهبرانقلاب: به ما میگفتند که در اروپا نیست و زن و مرد با هم قاطی‌اند، هوس و شوق جنسی هم در آنجا طبعاً کنترل‌شده! محفل زمانه شناسی
5.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 🔻من حجاب را دوست دارم ، چون... 🇩🇪🇱🇧🇯🇵🇮🇷🇳🇬🇮🇩🇵🇰🇷🇺🇨🇱
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
📋#مقالۀعلمی_پژوهشی #حجاب
🛑 دربارۀ مواجهۀ جامعۀ ایران با پدیدۀ (به‌خصوص حجاب زنانه)، دو دیدگاه به‌ظاهر متفاوت وجود دارد؛ اول مقاومت مردم در برابر بی حجابی اجباری (کشف حجاب) در دورۀ رضاخان پهلوی و دوم مطابق با برخی از دیدگاه‌ها، واکنش به حجاب اجباری یا قانون حجاب در دورۀ جمهوری اسلامی. در دورۀ اول، در ذیل سیاستهای «تجدد آمرانۀ» غربی، بی حجابی و در دورۀ دوم حجاب امری تحمیلی محسوب میشود. بین این دو دوره، حکومت 37 سالۀ پهلوی دوم قرار دارد که به رغم استمرار سیاستهای تحمیل بی حجابی، کمتر مورد تحلیل قرار گرفته است. تحمیل بی حجابی در این دوره، برخلاف دورۀ پهلوی اول، مستقیماً در صحنۀ واقعی اجتماعی نبود، بلکه از طریق گسترش تصاویر رسانهای و تبلیغاتی و تأثیر بر ناخودآگاه ذهن کنشگران اجتماعی صورت گرفت. به علاوه، این سیاستها از دهۀ 1340 با طرح توسعۀ سرمایه داری پیوند خورد. در این مقاله، برای بیان ویژگی تصویری بی حجابی، از تعبیر «تصویر بی حجابی» استفاده شده است. این تصویر از اندام زنانه یا مردانه عمدتاً تحت تأثیر صنایع سینما و موسیقی پس از جنگ جهانی دوم گسترش یافت. پیش از آن، آشکار‌شدنِ تصاویر بی حجاب از اندام زنانه یا مردانه چندان رایج نبود یا حداقل نشانۀ تجدد، ترقی و شخصیت تلقی نمی شد. در مقالۀ حاضر، با استفاده از نظریۀ انتقادی مکتب فرانکفورت و چارچوب روشی صنعت فرهنگ، که در نیمۀ دوم قرن بیستم صورتبندی شد، به بررسی وضعیت تصویر بی حجابی و تأثیر سیاستهای پهلوی دوم بر آن پرداخته شده . در نتیجه گیری، اولاً اشاره خواهد شد که توجه به ویژگی تصویری تحمیل بی حجابی، که از دورۀ پهلوی دوم شروع شد، میتواند دو دیدگاه به‌ظاهر متضاد دربارۀ واکنش جامعۀ ایران به حجاب را توضیح دهد. ثانیاً، با توجه به استمرار تصاویر رسانهای در دورۀ جمهوری اسلامی، پژوهش دربارۀ منازعۀ تصویر باحجاب‌ـ تصویر بی ضرورت دارد. 🔰 کانون غرب‌شناسی و اندیشۀاسلامی @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
📍دستور تاریخی (معروف به پدر ایالات متحده آمریکا و نخستین رییس جمهور آمریکا) به فرمانده ارتش درباره نابودی بومی: 🔹«هدف فوری شما نابودی و ویرانی کامل شهرک‌های آنها و به بند کشیدن بیشترین تعداد آنها، از هر سن و جنس است. از بین بردن محصولات زراعی آنها و جلوگیری از کاشت بیشتر ضروری خواهد بود.» دکتر فواد ایزدی
گوهرشاد.pdf
625.7K
🔰🔰 📚عنوان : بهلول و ماجرای مسجد گوهرشاد ✍نویسنده : احمد احرار 📖موضوع : تاریخ معاصر ایران 📄تعداد صفحات : ۱۴ صفحه 📆به مناسبت سالروز فاجعه مسجد گوهرشاد 📌 فقط با ذکر منبع مجاز است 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
9.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥هنر پوشیدگی 🔹 گزیده بیانات رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز و عفاف ♨️سیاست راهبردی واساسی وبنیانی غرب باعرضه شدن وهرزه شدن زن در جوامع هست که مخالف اوست @hejabuni @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
8.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺آیا فکر می‌کنید آمریکایی‌ها خوشحال هستند؟ پس این گزارش را حتما ببینید ۲۵ درصد آمریکایی‌ها عقیده دارند کشورشان در سطح در طول تاریخ خود به سر می‌برد و همین مسئله آنها را مضطرب و نگران کرده است، البته این تنها دلیل استرس آنها نیست. بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته، مردم آمریکا در رتبه چهارم جوامع پر استرس هستند در حالیکه نگاه از بیرون، آنها را مردمی در رفاه کامل نشان می‌دهد. ۲۰ 🆔 @ofogh_tv