eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
9.5هزار ویدیو
588 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰قیام برای نهی از منکر 🔹اینکه حضرت ابی عبد اللّه(ع) نهضت کرد و قیام کرد با عدد کم درمقابل یزید، برای این بود که گفتند تکلیف من این است که استنکار کنم از این، نهی از منکر کنم. 📅 امام خمینی(ره) | ۱۱ آذر ۱۳۵۷ 🏴 @EMAM_COM
13990602_39468_1281k.mp3
13.13M
🎙بشنوید | صوت کامل سخنرانی رهبر انقلاب در ارتباط تصویری با جلسه‌ی هیئت دولت ۹۹/۶/۲ ☑️ @Khamenei_ir
📝 متن کامل بیانات رهبر انقلاب در ارتباط تصویری با جلسه‌ی هیئت دولت منتشر شد: 👈 از اینجا بخوانید: http://khl.ink/k2jKv ☑️ @Khamenei_ir
💠 آثار پژوهشگاه تخصصی شهید صدر در طاقچه شما نسخۀ الکترونیک آثار شهید صدر را از طاقچه بردارید 🆔 @shahidsadr
S-4-02.mp3
20.62M
🎧 استاد میرباقری | «سخنرانی» شب چهارم محرم ۱۳‌۹۹، هیئت ثارالله ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ملت ما قدر مجالس عزاداری را بداند 🔹امام خمینی(ره): اگر بُعد سیاسی اینها را اینها بفهمند، همان غربزده‌ها هم مجلس بپا می‌کنند و عزاداری می‌کنند 📥دریافت سایر کیفیت ها👇 http://emam.com/posts/view/19880 🏴 @EMAM_COM
💠 عنایت حضرت سیدالشهدا (ع) به آقا نجفی و حافظه فوق‌العادۀ ایشان ❖از بیانات آیت‌الله شبیری زنجانی: 📝 آقای حاج آقا جواد زنجانی ظاهراً از آقای حاج آقا مهدی حائری یزدی و او هم از آقای سیّد محمد کاظم عصار نقل کرد که ایشان می‌گفت: در دوره مظفرالدین شاه، شیخ محمد تقی اصفهانی(م ۱۳۳۲) معروف به آقانجفی (ره) را از اصفهان به تهران تبعید کردند؛ چون آقا نجفی بر نهی از منکر خیلی اصرار داشت و حدود را اجرا می‌کرد. معمولاً چنین کارهایی برای سلاطین ناخوشایند است. چند مرتبه ایشان به تهران احضار شد. یک بار که به تهران احضار شد از او خواستند که در تهران بماند و به اصفهان برنگردد، تا در بین علمای تهران هضم شود. ایشان که به تهران وارد می‌شود، در آنجا درسی شروع می‌کند و شهریه‌ای هم می‌دهد و حلقه درسش هم درست می‌شود و روز به روز نفوذش بیشتر می‌گردد. سید محمد کاظم عصّار می‌گفت: 🔻 من هم به درس ایشان می‌رفتم. یک وقت دستگاه حاکمه که می‌خواست آقا نجفی را خُرد کند، بعضی را تحریک کرد که با اشکال کردن در درس، او را در آن محیط کوچک کنند. ایشان هم که باهوش بود، از نحوه اشکال کردن‌ها حدس می‌زند که تحریک شده‌اند و این اشکال‌ها طبیعی نیست. یک روز بالای منبر می‌رود با لهجه‌ی اصفهانی می‌گوید: «شما تِقی را این‌جوری خیال نکنید. تِقی تمام کتب اربعه را متناً و سنداً حفظ است. آقایان بعداً کتاب بیاورند، امتحان کنند». آخر هفته بوده که فردایش درس تعطیل بود. روز شنبه که درس شروع می‌شود، بالای منبر می‌رود و می‌گوید اگر آقایان کتاب آورده‌اند، بپرسند تا من پاسخ بدهم. ▫️آقای عصار می‌گفت: من مثلاً کتاب کافی را آورده بودم و دیگری کتاب تهذیب و سومی کتاب من لایحضره الفقیه آورده بود. من از کتاب کافی، بابی را که کمتر محل مراجعه است –مثل احادیث کتاب لُقَطه– پرسیدم. ایشان شروع کرد و چند ورق از متن و سند آن را خواند. از جای دیگر کافی پرسیدم، باز چند ورق خواند. دیگری از کتاب تهذیب پرسید، باز عین آن را خواند. سومی از فقیه پرسید، همین‌جور پاسخ داد. مدّتی طولانی از هر جا می‌رسید، با متن و سند خواند و این‌جور نبود که تصادفاً برخی از ابواب را یاد گرفته باشد و اقتراح هم نبود؛ یعنی این‌طور نبود که او پیشنهاد بدهد، بلکه آن اشخاص تعیین می‌کردند. مطمئن شدند که تصادف نیست. بعد آقا نجفی(قدس سره) فرمود: من حافظه نداشتم. یک وقت حرم رفتم –به نظرم حرم حضرت سید الشهداء(ع) بود– درباره بی‌حافظگی به حضرت متوسل شدم که اگر من حفظی نداشته باشم، شاید نتوانم برای اسلام کاری انجام بدهم. خلاصه توسّلی پیدا کردم و بعد از آن توسّل این حفظ به من عطا شد. ایشان کتب اربعه را با سند و متن حفظ شد؛ مثل این‌که از رو می‌خواند. ▫️از منبر که پایین آمد، تمام آنها –حتّی بعضی مشایخ که پای منبرش بودند– به عنوان این‌که از طرف معصوم(ع) مورد عنایت قرار گرفته بود، همگی دستش را بوسیدند و تبرّک جستند. کارش در تهران بالا گرفت؛ به گونه‌ای که دستگاه حاکمه می‌بیند که نقض غرض شد؛ زیرا ایشان را آورده بود که در تهران هضم شود، ولی الآن در آنجا اوج گرفته است. لذا ماندن او را در تهران مصلحت نمی‌بینند، بلکه می‌بینند که اگر در تهران باشد، مزاحم حکومت آنهاست. به ایشان می‌گویند اگر می‌خواهید به اصفهان برگردید، مانعی نیست. لذا ایشان را به اصفهان برمی‌گردانند. 📚جرعه ای از دریا، ج1، ص528 https://eitaa.com/shobeiri
🔻ترامپ: اغلب از توئیت‌های خود پشیمان می‌شوم! 🔹 رئیس جمهور آمریکا که بارها به علت توئیت‌های جنجالی‌اش درباره مسائل مختلف مورد انتقاد قرار گرفته است، اعتراف کرد اغلب از مطالبی که در حساب توئیتر خود به اشتراک می‌گذارد، دچار پشیمانی می‌شود. 🔹او گفت: من اغلب برای استفاده از حساب توئیتر خود مورد انتقاد قرار می‌گیرم. می‌دانید مشکل از کجاست؟ از توئیت‌های من نیست، از بازتوئیت‌هایست که انجام می‌دهم. همیشه به توئیت‌هایی که در حساب شخصی خود به اشتراک می‌گذارم، دقت چندانی نمی‌کنم. 🆑پیچ آخری شو🔻 eitaa.com/joinchat/2884567040C4edcdaf490
📌 گزیده_کتاب_تکنوکراسی(۲) 🔻 از اواسط قرن نوزدهم با گروه اجتماعی جدیدی در عالم رو به رو می‌شویم که خود غربی‌ها آن‌ها را تکنوکرات_بروکرات نامیدند و روندهای جدیدی به نام تکنوکراسی را در پی خود داشتند. 🔻 اتفاقی که با رخ می‌دهد علاوه بر تولید سرمایه‌داری مبتنی بر کارخانه‌های صنعتی، تدریجاً سیما شهرها، مدل زندگی مردم، نظام آموزش و پرورش و در واقع همه چیز عوض می‌شود. به نحوی که تدریجاً در پی انقلاب صنعتی می‌بینیم طب جدیدی پدید می‌آید که این طب، خاصیت تکنولوژیک دارد، سیستم اداری و نظام اداری جدیدی پدید می‌آید که به آن بوروکراسی و کسانی که این نظام را اداره کنند "بروکرات" می‌گویند. 🔻 نظام دگرگون می‌شود و آدم‌هایی را تربیت می‌کند که بتوانند این سیستم را بچرخانند، به این آدم‌ها تکنوکرات می‌گویند. تنوکرات‌ها؛ پزشکان، مهندسین رشته‌های مختلف، وکلا، حقوقدانان و اساتید دانشگاه و معلمان‌اند که در واقع به نحوی محصول علم مدرن و و پرورش‌یافته‌ی آن هستند. 🔻 البته بین دو دسته پرورش‌یافتگان علوم طبیعی، فنی و مهندسی و علوم انسانی؛ پرورش‌یافتگان علوم انسانی مدرن به نحو صریح‌تری حاملان ارزش‌ها، اندیشه و جهان‌بینی غرب مدرن‌اند و تکنوکرات‌های علوم مهندسی، فنی و طبیعی به نحو کمرنگ‌تری این خصیصه را دارند. @DrZarshenas
⚫️ امام حسین علیه‌السلام و درمان چهارگروه 🔻 در مکتب حسین علیه‌السلام (۵) ▪️امام حسین علیه‌السلام باید موضعی می‌گرفت که با آن، چند دسته از افراد امت را درمان کند: دسته نخست، همان‌ها بودند که فرزدق در سخن خود به امام حسین(ع) درباره آنان گفت: «شمشیرهایشان علیه تو و دل هایشان با توست»؛ گرچه ایمان داشتند که اسلام در دستان بنی‌امیه نابود می‌شود، اما نمی‌توانستند به‌پا خیزند. آنان در کنار بنی‌امیه حرکت می‌کردند و شمشیر علیه امام حسین(ع) برمی‌گرفتند. دسته دوم کسانی بودند که جان خود برایشان عزیز و اسلام برایشان خوار شده بود. این دسته یک تفاوت با دستۀ نخست داشت: دستۀ نخست بدبختی را احساس می‌کرد اما نمی‌توانست راه‌حلی بیندیشد؛ همچون انسانِ سیگاری که احساس می‌کند سیگار به او آسیب می‌رساند، اما نمی‌تواند آن را کنار بگذارد؛ اما دسته دوم همچون انسانی سیگاری بودند که نمی‌فهمد سیگار به او آسیب می رساند. دسته سوم، ساده لوحانی بودند که فریب نقشه‌های اموی را می‌خوردند؛ افراد ناآگاه امت که اگر صحابه رسول خدا خاموش می‌ماندند و همگی در برابر تبدیل شدن خلافت به حکومت کسرایی و قیصری سکوت می‌کردند، نیرنگ بنی‌امیه می‌توانست آنان را فریب دهد. دسته چهارم، کسانی بودند که از صحنۀ رویدادها در قلب دولت اسلامی دور بودند. درمان این دسته به مسئله کناره‌گیری امام حسن(ع) مربوط می‌شود. این انسان به طور آشکار چیزی مشخص درباره این کناره‌گیری نمی‌دانست: آیا اعترافی به شرعی بودن برنامه معاویه است؟ یا رفتاری است که ضرورت‌ها و شرایط عینی در زندگی امام حسن(ع) اقتضا می کند؟ 📚 امامان اهل‌بیت، ص۴٧٠_۴٧٢ 🆔 @SHAHIDSADR
26.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰شبکه ۴ سیما - برنامه ضیافت عاشورایی ✅آفاق عاشورایی انقلاب اسلامی ایران - شهریور ۹۸ 🔴گفتگو با دکتر موسی نجفی : 🔵انقلاب اسلامی با تاسی و امتداد ساختارشکنانه از نهضت حسینی، سبک جدیدی از مفهوم انقلاب را در دنیای مدرن و پسا مدرن به جهان عرضه داشت ؛ مفهومی که خروج از مفهوم انقلاب در فلسفه سیاسی مارکسیست و خروج از مفهوم اصلاحات و تحول در فلسفه سیاسی لیبرال را در پی داشت ۰ http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi