6.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ افزایش آمار افسردگی و خودکشی در میانه بحران کرونا
☑️ @Kavoshplus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شیاد چه کسی است؟!
🔸 تحلیلِ رئیس اندیشکده #قلب_سلیم از روند رو به رشد مرگ بیماران مبتلا به #کرونا در بیمارستانها.
#نفوذ
💚 @teb114_ir
✍️#یادداشت_دیگران: آیا اقتصاد ایران با انتخاب بایدن تغییری میکند؟
◀️برای پاسخ به این سؤال بهتر است به عملکرد رؤسای جمهوری آمریکا و سیاستهایی که در مقابل ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا به حال اتخاذ کردهاند، نظری بیفکنیم.
جهت مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه کنید👇:
🔗http://eco.hozehkh.com/3128
♦️از علاقهمندان دعوت میشود یادداشتهای اقتصادی خود را به شناسه زیر ارسال نمایند: @eqtesadhozeh♦️
@eghtesadhozehkh
#هیئت_اندیشه_ورز_اقتصاد_و_الگوی_پیشرفت_اسلامی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺آرنولد و راکی، ناجیان آمریکا در شکست مقابل ایران!
👈🏻 پیروزی انقلاب اسلامی ایران و سپس تسخیر لانه جاسوسی این کشور به دست دانشجویان پیرو خط امام، هیمنه آمریکا را در جهان فرو ریخت، بعد از آن بود که ساخت فیلمهای سینمایی قهرمانمحور در هالیوود با حضور چهرههای قوی هیکلی همچون آرنولد و سیلوستر استالونه افزایش یافت تا چهره زخم خورده آمریکا، حداقل در داخل این کشور التیام پیدا کند
⏯ تماشای فایل کامل مستند #رویای_هالیوود در آپارات
https://aparat.com/v/tB0eq
🔰 #مستند
🆔 @ofogh_tv
🔷 مستند آسوده بخواب کوروش
👈مستند "آسوده بخواب کوروش" روایتی از ارتباط محمدرضا پهلوی شاه ایران با بحرین، آخرین منطقه جدا شده از ایران است. در این مستند، به چرایی و چگونگی تصمیم محمدرضا شاه برای واگذاری بحرین به آل خلیفه پرداخته میشود.
⏰ امشب پنجشنبه ۲۹ آبان ساعت ۲۲:۰۰ ازشبکه افق تماشا کنید
🆔 @ofogh_tv
🌷 شهید آوینی:
🔅 شیطان حکومت خویش را بر ضعفها و ترسها و عادات ما بنا کرده است، و اگر تو نترسی و از عادات مذموم خویش دست برداری و ضعف خویش را با کمال خلیفهاللهی جبران کنی، دیگر شیطان را بر تو تسلطی نیست. بگذار آمریکا با مانورهای «ستارهی دریایی» و «جنگ ستارگان» خوش باشد. دریا دل مطمئنّ این بچههاست و ستارهها نور از ایمان این بچه مسجدیها میگیرند، همانها که در جواب تو میگویند: «خط را ما نشکستیم، خدا شکست.» و همهی اسرار در همین کلام نهفته است.
📝 گفتارمتن مستند «شب عاشورایی»
#آوینی
#روایت_فتح
#شب_عاشورایی
#خلیفه_اللهی
☑️ @Sh_Aviny
🔰نام کتاب: «گوشهایت را تیز کن»
نویسنده: فاطمه شیخ الإسلامی
ناشر: مؤسسه قدر ولایت
تعداد صفحات: 126 صفحه
🔶کتاب «گوشهایت را تیز کن»، یک کتاب جذاب و جالب از سؤالهای کودکان و نوجوانان است که در قالب رمان بیان شده و رنگوبوی فلسفه به معنای یافتن جواب سؤالها بهطور منظم و منطقی گرفته است و میتوان گفت این اوّلین رمانی است که مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت در حوزهی نوجوان منتشر کرده است.
🔻بخشی از کتاب: «شاید هیچوقت فکر نمیکردم که بتوانم بلند بلند بخندم و در همان حال به مرگ فکر کنم! این کتاب کوچک، ناخودآگاه و در جریان یک زندگی ساده و اتفاقهای خندهدار روزمره، شما را با هشت نظریه متفاوت درباره مرگ و دنیای زیبا و شگفتانگیز پس از آن مواجه میکند...»
#معرفی_کتاب
☑️ @Sh_Aviny
8.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 دانلود #نماهنگ
📜 نامه امام زمان به شیخ مفید
🔺 با اینکه ما به فرمان خداوند در نقطهای دور و پنهان از دیدهها به سر میبریم، ولی از تمام حوادث و ماجراهایی که بر شما می گذرد کاملا مطلع هستیم و هیچ چیز از اخبار شما بر ما پوشیده نیست...
《محفل زمانه شناسی》
خاطره خیراندیش از حجامت کردن مقام معظم رهبری
متخصص طب سنتی:
🔹باید طب سنتی و طب کلاسیک را با هم تلفیق کرد.
🔹ادعاهای طب سنتی باید وارد پروسه تحقیقاتی شود.
🔹در امریکا برای طب سنتی ۱۴ میلیارد دلار بودجه اختصاص دادهاند، در ایران ۱۴ میلیارد تومان!
🔹طب سنتی علم است چون ایدهای که هزار سال پیش گفته شده همین الان هم درست است اما ایده چهار سال پیش شما (پزشکی کلاسیک) همین الان نقض میشود!
🔹من وقتی حضرت آقا را حجامت میکردم، ایشان میگفتند دعای حجامت را بلند بخوان و من میخواهم مضمونش را بفهمم.
🔹ایشان بحث و انتقادی هم روی معنای یکی از کلمات داشتند و از من پرسیدند برداشت شما از کلمه «من العین فیالدم» چیست؟ من جواب دادم که ما اعتدال ترجمه کردیم؛ ایشان فرمودند غلط است و «چشم زخم در خون» درست است؛ به ایشان گفتم آیا میدانید عملی که روی شما انجام می شود درمانش اینجاست؟ ایشان در جواب گفتند که چرا به مردم نمیگویید؟
tn.ai/2392813
@TasnimNews
⚡️ فرضيههاي #متفاوتي ميتوانند از آزمون و #تجربه عبور کنند و اثبات شوند. لذا «تجربهپذیری» نميتواند تنهاشاخصۀ #معيار_صحت باشد.
💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
«#معيار_صحت تکشاخصهای نیست، بلکه سهشاخصهای است که اين سه شاخصه بايد در تمامي مراحل شكلگيري ادراك و فرآيند پيچيده آگاهي انسان حضور داشته باشد و در مجموع، هماهنگيِ اين سه شاخصه است كه ميتواند معيار صحّت باشد:
شاخصه اول، #تعبّد_به_وحي است. بر اساس اين شاخصه، زمينهها و مباني علوم بايد مستند به وحي و بر اساس اتكاء به علوم برتر الهي به دست آيد.
شاخصه دوم، گذر از بستر #عقلانيت است؛ يعني پيشفرضهاي توليد شده بايد از بستر عقلانيّت منسجم نيز عبور كند.
شاخصه سوم، كارآمدي عيني و #آزمونپذيري، بهمعناي پاسخگويي در_عينيت است.
بنابراين، معيار صحّت، فقط پاسخگويي و كارآمدي در عينيت نخواهد بود، بلكه در صورتي كه اين سه شاخصه، در تمام مراحل پيدايش علم با هم حضور داشته باشند، معرفت يا علم حاصل، معرفتي حق و ثابت و صحيح خواهد بود. به اين ترتيب نميتوان ادعا كرد دين در مرحله داوري دخالت نميكند، البته اگر داوري فقط به آزمونپذيري تعريف شود، ديگر مرتبط به دين نيست؛ اما اگر مرحله داوري تنها از طريق استناد به عينيت تمام نشود و مؤلفههاي ديگري همچون هماهنگي و انسجام، و نيز پيشفرضها و مفروضاتِ حاصل از حوزه معرفتهاي وحياني هم، در آن دخيل گردد، بايد براي هماهنگي در عينيت يك #معيار_ترکيبي ارائه داد.
اگر معيار صحّت، مرکب از «استناد به وحي، عبور از عقلانيّت منطقي و منسجم، و آزمونپذيري» باشد، كه در همه مراحل به شكل تركيبي اثرگذارند، در مرحله داوري نيز مانند ارزيابي ميزان انسجام عقلانيِ نظريه يا فرضيه، بايد ميزان استناد و هماهنگي نظريه با وحي نيز ارزيابي و اثبات گردد.
به عنوان مثال، رويكردهاي مختلفي در #طب وجود دارد كه همگي بهنسبتي آزمونپذيرند؛ يعني در مقامِ تجربه و آزمون، اثباتپذير، ابطالپذير يا پاسخگو هستند.
#طب_سلولي_مدرن و #طب_سنّتي_گياهي در تحليل سلامت انسانها متفاوت عمل ميكنند. توصيف اين دو رويكرد از بيماري نيز با يكديگر متفاوت هستند. در طب قديم، عواملي مانند مزاج، تراكم مزاجي، طبيعت سرد، گرم، خشك و تر مأكولات يا بحث تعادل مايعات بر اساس اخلاط اربعه، از مباحث بسيار مهمي است كه در تحليلهاي طب مدرن مورد استفاده نيست. بر اساس اين تحليلها، بيماري بر اساس علائمي تجربهپذير و گاهي علائم باليني و آزمايشگاهي تشخيص داده و درمان ميگردد. در طب جديد، علوم ديگري تعليم ميگردد و پس از فرضيهسازي، در مقام آزمون درمان صورت ميگيرد.
حال با فرض وجود تحليلهاي متفاوتِ اين دو شيوه، از "واقعيّات"، كداميك صحيح هستند؟ آيا تجربهپذيري و يا آزمونپذيري در فرضيات، باب فرضيات را محدود ميكند؟ آيا هميشه يك فرضيه از بوته آزمون بيرون آمده و اثبات ميشود يا آن كه فرضيههاي مختلف نيز از عهده يك آزمون برميآيند و ثابت ميشوند؟
اگر پذيرفته شود كه فرضيههاي متفاوتي ميتوانند از عهده آزمون خاصي برآيند و اثبات شدند، ديگر آزمونپذيري نمي تواند تنهاشاخصۀ معيار صحت باشد. به اين ترتيب، آزمونپذيري و حتي فراتر از آن، كارآمدي عيني نيز يكي از شاخصههاي حقّانيت است، اما علاوه بر اين، شاخصههاي ديگري همچون انسجام عقلاني و استناد ايماني نيز ميتواند وجود داشته باشد.»
🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3398
☑️ @mirbaqeri_ir