eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
9.5هزار ویدیو
589 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
گفت: دیگر با تو چه گفتند؟ گفت گفتند:ما را زنده نزد عُبیدالّه بر تا خودش درباره ما حکم کند گفت: تو چه گفتی؟ گفت:گفتم نه،من بر خونریزی شما به او تقرب می جویم. گفت: چرا آنها را زنده نیاوردی تا چهار هزار درهم به تو جایزه دهم؟ گفت: دلم راه نداد جز آنکه به خون آنها به تو تقرب جویم. گفت: دیگر با تو چه گفتند؟گفت گفتند : ای شیخ، خویشی ما را با رسول خدا منظور دار. گفت تو چه گفتی؟ گفت گفتم: نه شما با رسول خدا خویشی ندارید، گفت: وای بر تو دیگر چه گفتند؟ گفت گفتند: به کودکی ما ترحم کن، گفت: به آنها ترحّم نکردی؟ گفت، گفتم: نه، به آن ها گفتم خدا در دل من ترحم نیافریده؛ گفت: وای بر تو دیگر چه گفتند؟ گفت گفتند: بگذار چند رکعت نماز بخوانیم، گفتم: هر چه خواهید نماز بخوانید اگر برای شما سودی دارد. گفت: در آخر نماز خود چه گفتند؟ گفت :چشم به آسمان کردند و گفتند: یا حیّ یا حکیم یا احکم الحاکمین میان ما و او به حق حکم کن.
عُبیدالّه گفت: خدا میان تو و آن ها به حق حکم کرد، کیست که کارِ این نابکار را بسازد؟! مردی شامی از جا برخاست و گفت: من. گفت: او را همان جا ببر که این دو کودک را کشته و گردن بزن و خونش را روی خون آنها بریز و زود سرش را برای من بیاور، آن مرد شامی چنان کرد و سرش را آورد و بر نیزه ای افراشتند و کودکان با تیر و سنگ او را می زدند و می گفتند: این کشنده ذرّیه رسول خدا(صلی الله علیه و آله) است. منبع نقل مطلب: کتاب: نَفَسُ المَهموم،صفحه 144تا149 _ تالیف: مرحوم حاج شیخ عباس قمی(ره).
🔸 عرضه آثار استاد میرباقری با تخفیف در «پنجمین نمایشگاه تخصصی کتب معارف اسلامی حوزه علمیه خراسان» 🔸 زمان: ۲۴ الی ۳۱ شهریورماه ساعت ۸ الی ۱۸ 🔸 مکان: مشهد مقدس، چهارراه شهدا، مدرسه علمیه آیت الله خویی.
11.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 استاد میرباقری | قطعه تصویری با عنوان «عدالت‌خواهی انحرافی» 💥 بعضی‌ها با «ادبیاتِ مارکسیستی» از «عدالت» دفاع می‌کنند! این، انحراف است. ادبیات عدالت‌خواهی باید دینی باشد، نه مارکسیستی. 🔸 عدالتِ مارکسیستی خودش ظلم است. 🔹 مجاری‌ای که در «مدل سرمایه‌داری» برای «تحصیل ثروت» درست شده است، غیرعادلانه است؛ این حرفِ کاملاً درستی است. اما مبارزه با مدل سرمایه‌داری، به‌معنای مبارزه با هر ثروتِ حلالی نیست. 🔸 بعضی‌ها با هر ثروت حلالی، به اسم عدالت‌خواهی مبارزه می‌کنند! 🔹 بعضی‌ها به اسمِ عدالت‌خواهی و اینکه «همه با هم برابرند»، احترام علما و مراجع را نگه نمی‌دارند. 🔸 این عدالت‌خواهی نیست که خیال کنیم همهْ مثل هم هستند. خیر، همهْ مثل هم نیستند: «يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آَمَنُوا مِنْكُمْ وَالَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ» و «لا يَسْتَوِي الْقاعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنينَ غَيْرُ أُولِي الضَّرَرِ وَ الْمُجاهِدُونَ في سَبيلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجاهِدينَ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ عَلَي الْقاعِدينَ دَرَجَةً»، و... 🔹 خداوند در جاهایی شرافت‌ها و امتیازاتی قرار داده است که باید رعایت شود و اگر رعایت نشود و ادعای برابری شود، نه‌تنها عدالت نیست، بلکه ظلم است. ☑️ @mirbqeri_ir
مرقد محمد و ابراهیم از فرزندان حضرت مسلم این روزها زیارتگاه هزاران زائر اربعین حسینی(ع) است. @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
لِیَرغَبَ المُؤمِنُ في لقاءِ رَبِّه... عجب رازی در این رمز نهفته است! کربلا آمیزه کرب است و بلا... و بلا افق طلعت شمس اشتیاق است. و آن تشنگی که کربلاییان کشیده اند، تشنگیِ راز است ؛ و اگر کربلاییان تا اوج آن تشنگی که می دانی نرسند، چگونه جانشان سرچشمه رحیق مختوم بهشت شود؟ آن شراب طهور که شنیده ای بهشتیان را می خورانند، میکده اش کربلاست و خراباتیانش این مستانند که این چنین بی سر و دست و پا افتاده اند. آن شراب طهور را که شنیده ای، تنها تشنگان راز را می نوشانند و ساقی اش حسین است ؛ حسین از دست یار می نوشد و ما از دست حسین. الا یا ایّها السّاقی ادر کأساً و ناولها که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل ها ... سید شهیدان اهل قلم فتح خون، ص66 @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
کُلُّ یؤمٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کربلا الماس اگرچه از همه جوهر ها شفاف تر است، سخت تر نیز هست. ماندن در صف اصحاب عاشوراییِ امامِ عشق تنها با یقین مطلق ممکن است... و ای دل! تو را نیز از این سنت لا یتغیر خلقت گریزی نیست. نپندار که تنها عاشوراییان را بدان بلا آزموده اند و لا غیر... صحرای بلا به وسعت همه تاریخ است. (فتح خون، ص84)
یا لیتنا کُنّا مَعَک یا ابا عبدالله دل مؤمن را که میشناسی: مجمع اضداد است، رحم و شدت را با هم دارد و رقّت و صلابت را نیز با هم. اماما، مرا نیز با تو سخنی است که اگر اذن می دهی بگویم: آری من در صحرای کربلا نبوده ام و اکنون هزار و سیصد و هشتاد سال از آن روز گذشته است ؛ اما مگر غیر از این است که آن صحرا بادیه هول ابتلائات است و هیچ کس را تا به بلای کربلا نیازموده اند از دنیا نخواهند برد؟
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
اللهم ارزقنا زيارة الحسين فی الدنيا و شفاعة الحسين فی الآخرة @KanooneQarbshenasiAndisheIslami