eitaa logo
کاروان عشق
73 دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
3.8هزار ویدیو
284 فایل
ارتباط با ادمین گروه @A_Sadeghi62
مشاهده در ایتا
دانلود
17.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 روایت رهبر انقلاب از ماجرای شهادت حضرت (علیه‌السلام) 🔺هر روز یک ماجرا از در بیانات انقلاب 🎋 @karevaneshgh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴السلام علی الطفل الرضیع 🔳همایش در جوار حرم حمیده ورشیده خاتون (مخصوص خواهران ) روز ساعت 17عصر سخنران حاج اقای موسوی از قم مداحی مداحان اهلبیت 🇮🇷 🎋 @karevaneshgh
5.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹ببینید 👁لحظه تلخ شهادت حضرت علي اصغر (ع) ♦️عمريست به دل زخم مكرّر دارد بايدكه از اين داغ ترك بردارد ♦️بر وسعت صحراى عطش مى گريد هرلحظه فرات داغ اصغردارد مهدی عبدالهی 🍃🏴 🎋 @istadeh_tashahadat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎥 یک جوان ۳۵ ساله در هیئت از دنیا رفت 🔹شب ششم محرم امسال در هیئت عرش‌الحسین تهرانپارس که این روزها مجلس عزای خود را در فرهنگسرای اشراق برپا کرده، حال‌وهوای عجیبی برپا شده. 🔹جوان ۳۵ ساله‌ای به‌نام نیما دلدار، بعد از اینکه نماز خود را در حسینیه اقامه کرد، در فضای هیئت نشست تا از سخنرانی استفاده کند اما در همین لحظات سکته کرد. 🔹با اورژانس تمام گرفته شد. یکی از هیئتی‌ها که دورۀ اورژانس دیده بود، شروع به احیا کرد. عوامل اورژانس رسیدند و باز احیا ادامه داشت. 🔹اواسط روضه بود و روضه‌خوان گفت ما کارمان نوکری است و ارباب کارش چیز دیگری است. در این شب استثنائا برق‌ها خاموش نشد. 🔹در ادامه به گوش روضه‌خوان رساندند که کار تقریباً تمام شده. او گفت چطوری بعضی‌ها پیش خدا می‌روند. 🔹هنوز پیکر این جوان دفن نشده بود که مجلس روضه، مجلس ختم او شد. ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅─✨ اى مردم! شما در اين جهان هدفى هستيد در برابر تيرهاى مرگ که يکى پس از ديگرى به سوى شما پرتاب مى شود... برشی از خطبه 145 🎋 @karevaneshgh
🇮🇷🏴بسم ربِّ الحسین🏴🇮🇷 حقیقت عطش، فتح الفتوح مقام حلّت بفنائک عشق از هر قیدی منزّه است و مطلق! چرا که جنس و بنیّه عشق هیچ ربط و نسبتی به خاک و تعلّقات خاکی ندارد! هرجا رنگی تعلق باشد! هرجا خاکستر دنیا باشد! آنجا خبری از عشق نیست! در موقف قیامتی کربلا همه جا سخن از عطش بود! در کربلا غوغای عطش است! علی اکبر وسط نبرد به سوی امام حسین علیه السلام برمیگردد میگوید: پدرجان، من تشنه ام! قیامتی برپا کرده این عطش! چه رازی دارد عطش که همه کاروان به آن مبتلا شدن! حضرت علی اکبر علیه السلام می‌فرماید: يَا أَبَتِ الْعَطَشُ قَدْ قَتَلَنِي عطش مرا کشته است و حضرت اباعبدالله زبان در کام او می‌گذارد یا انگشترش را در کام علی اکبر می‌گذارد. این انگشتر چیست؟ این زبان چیست؟ چطور می‌شود بعد از این که امام حسین این کار را می‌کند ایشان اَتَقوّی بها علی الاعداء. قوت پیدا می‌کند و وارد کارزار می‌شود! حقیقت این عطش و آب در کربلا چه بوده؟! یعنی امام حسین علیه السلام دنبال این آب ظاهر بود؟! شاهزاده علی اکبر واقعاً دنبال این آب ظاهر بود؟ او که اراده می کرد آب انشا می شد!! او که خالقِ حیات و آب ظاهر و معناست! در کربلا بُنیّه، جوهر و مادّه کلمات وجودی عالم از آب ظاهر تا حقیقت آب همه به اراده امام حسین علیه السلام است! آب که مسخَّرِ نگاه این ذوات مقدّس است! این ذوات مقدّس اولی تر و سزاوارتر بودن در عمل به سنت نبوی: بهترین حالت شهید این است که با حالت تشنه از دنیا برود! عطشی که حضرت علی اکبر، حضرت قاسم، حضرت علی اصغر و حضرت اباالفضل العباس، با این که خودشان ساقی بودند، به آن مبتلا بودند؛ یک صورت ظاهری دارد که با ظاهر عالم تطبیق می‌کند و یک صورت ذو مراتب باطنی دارد که منطبق بر مدارج و معارج باطنی است! این ذوات مقدّس نورانی در ظاهر هم تشنه بودند. بالأخره جنگ بود، به تعبیر حضرت علی اکبر ثقل حدید و گرمای هوا و شدت جنگ و از طرفی مسدود شدن مسیر دسترسی به آب از شب هفتم باعث تشنگی یاران امام شده بود و از طرف دیگر تأثیر حرارت و عطش باطنی بر ظاهر ایشان، شدّت این تشنگی را چندین برابر می‌کرد، ظاهر از احوالات باطنی اثر و رنگ می‌پذیرد، یعنی هم عطش باطنی و گرمای حضور بر ظاهر ایشان اثر گذاشته است و هم این گرمای سوزان دشت کربلا، نبودن آب و ثقل حدید! لذا عطش حضرات اهل بیت در کربلا فوق ادراک ماست. قاعدتاً این عطش، دلالت بر عطشِ آب حیات و حقیقت آب بوده! آبی که قوام و حیات ملکوت، قدس، عرش، ملکوتیان، قدسیان و عوالم لایتناهی که در ساحت بی حدّی و بی نهایت است به آنست! وقتی حق متعال در لسان وحی می فرمایند: جَعَلْنَا مِنَ الْمَاءِ کلَّ شَیءٍ حَی: ما حیات هر چیزی را ازآب قرار دادیم، حیات هرچیزی یعنی جمیع خلائق از عالم شهادت، ملکوت، ملکوت اعلی، جبروت، لاهوت و عرش و کرسی و هفت آسمان و عالم قدس، هفتادهزارعالم، لوح و قلم پس این آب اشاره به حقیقت باطنی و معنایی لایتناهی دارد والاّ آب ظاهری H20 که محدود به صورت و ماده و مدت است چه ربط و نسبتی با عالم ملکوتِ لایتناهی دارد؟! بلکه آب حیات! آب لاهوتی است! این آب اشاره به هویت غیبیه ولایت کلیه مطلقه دارد! حقیقتی که دلیل قوام عرش اسماء الله و کعبه اسم اعظم است! آب حیات احدی و لاهوتی که از اسم مستاثره ذات یعنی حقیقت احدی و سرّی فاطمی سرچشمه میگیرد! پس دریاب ساحت شاهزاده علی اکبر که بر قلّه قاف عالم اعلی علّیین تکیه زده اجلّ از اینها بود! طلب و عطش آب در کربلا نه آب ظاهریH2O بلکه آب حیات احدی و لاهوتی بود! اما این آبی است که جز به بلا آن را به کسی نمی دهند وَالْبَحْرِ الْمَسْجُورِ[۱] آب آتشین است، آب آتشین، شراب طهوری است که به خاصان درگاه دوست می‌دهند آنها که در عالم عهد الست والسابقون بودن در قالو ابلی! امیرالمؤمنین علیه السلام از قول پیامبر مکرم صلی الله علیه و آله می‌فرماید: إِنَّ الْجَنَّهَ حُفَّتْ بِالْمَكَارِهِ وَ إِنَّ النَّارَ حُفَّتْ بِالشَّهَوَاتِ، پس برای وصول به سرچشمه حیات باید در کوره بلا واقع شد و خون دل خورد تا مراد حاصل شود؛ الهی جان به لب آمد تا جام به لب آمد. این آب مسجور و آتشین و تلخ را در نظام هستی امام حسین علیه السلام سر کشیدند و راضی شدند به رضای الهی، آنجا که فرمودند رضاً بِرِضائک وَ تَسلیماً لِأمرِک مجذوب سالک، میرزی اسماعیل دولابی می فرمود: این که حافظ گفته شراب تلخ می‌خواهم که مرد افکن بود زورش، این شراب تلخ را در عالم یک نفر خورده و آن هم فقط ابا عبد الله‌ الحسین علیه السلام است، در باطن عالم این شراب را عرضه کردند. همه امتناع کردند اما ابا عبدالله‌الحسین علیه السلام پذیرفت و با این شراب تلخ هستی را نجات داد و همه‌ی گناهان عالم را با این شراب تلخ شست. ✍️تحقیق و پژوهش و برداشت از مباحث معرفتی استاد حسین محمدی 🔘پی نوشت: [۱] - طور - آیه۶ [۲] - - خطبه۱۷۵ 🎋 @karevaneshgh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا