🔰 «#گلبرگ_احکام»
مناسبت: «شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان»
موضوع: «#اعمال_شب_قدر»
برای شب بیست و سوم، غیر از اعمالی که با «دو شب قدر گذشته» مشترک است و در شب نوزدهم تقدیم گردید، چند عمل دیگر در مفاتیحالجنان آمده است:
1️⃣ خواندن سورههای «عنکبوت» و «روم» که امام صادق (ع) سوگند یاد کردند که خواننده این دو سوره در این شب از اهل بهشت خواهد بود!
2️⃣ خواندن سوره «دخان»
3️⃣ «هزار مرتبه» خواندن سوره قدر
4️⃣ خواندن دعای سلامتی امام زمان به دفعات در این شب، به گونهای که بعد از ستایش پروردگار به بزرگواری و فرستادن صلوات بر محمد و آل محمد میگویی: اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَّةِ بْنِ الحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلَی آبائِهِ فِی هذِهِ السَّاعَةِ وَ فی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَلِیلاً وَ عَیْناً حَتَّی تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فِیها طَوِیلاً.
و همچنین میخوانی: یَا مُدَبِّرَ الأُمُورِ، یَا باعِثَ مَنْ فِی القُبُورِ، یَا مُجْرِیَ البُحُورِ، یَا مُلَیِّنَ الحَدِیدِ لِداوُدَ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَافْعَلْ بِی کَذا وَکَذا.
و به جای «کذا و کذا» حاجات خود را بگوید.
5️⃣ بخواند: اللَّهُمَّ امْدُدْ لِی فِی عُمُرِی، وَ أَوْسِعْ لِی فِی رِزْقِی، وَ أَصِحَّ لِی جِسْمِی، وَ بَلِّغْنِی أَمَلِی، وَ إِنْ کُنْتُ مِنَ الْأَشْقِیَاءِ، فَامْحُنِی مِنَ الْأَشْقِیَاءِ، وَ اکْتُبْنِی مِنَ السُّعَدَاءِ، فَإِنَّکَ قُلْتَ فِی کِتَابِکَ الْمُنْزَلِ، عَلَی نَبِیِّکَ الْمُرْسَلِ صَلَوَاتُکَ عَلَیْهِ وَ آلِهِ: «یَمْحُو اللَّهُ مَا یَشَاءُ وَ یُثْبِتُ وَ عِنْدَهُ أُمُّ الْکِتَابِ».
ترجمه: خدایا عمرم را طولانی گردان و روزیام را وسعت بخش و بدنم را تندرست بدار و به آرزویم برسان و اگر در زمره بد فرجامان هستم، مرا از آن گروه محو کن و در گروه سعادتمندان ثبت فرما که تو در کتاب فرو فرستاده به پیامبر مرسلت (درود تو بر او و خاندانش) فرمودی: «خدا محو میکند آنچه را بخواهد و ثبت مینماید آنچه را اراده کند و کتاب جامع نزد اوست».
6️⃣ بخواند: اللَّهُمَّ اجْعَلْ فِیمَا تَقْضِی وَ فِیمَا تُقَدِّرُ، مِنَ الْأَمْرِ الْمَحْتُومِ وَ فِیمَا تَفْرُقُ مِنَ الْأَمْرِ الْحَکِیمِ، فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ مِنَ الْقَضَاءِ الَّذِی لا یُرَدُّ وَ لا یُبَدَّلُ، أَنْ تَکْتُبَنِی مِنْ حُجَّاجِ بَیْتِکَ الْحَرَامِ، فِی عَامِی هَذَا، الْمَبْرُورِ حَجُّهُمْ، الْمَشْکُورِ سَعْیُهُمْ، الْمَغْفُورِ ذُنُوبُهُمْ، الْمُکَفَّرِ عَنْهُمْ سَیِّئَاتُهُمْ، وَ اجْعَلْ فِیمَا تَقْضِی وَ تُقَدِّرُ، أَنْ تُطِیلَ عُمْرِی وَ تُوَسِّعَ لِی فِی رِزْقِی.
ترجمه: خدایا؛ قرار بده در آنچه حکم میکنی و مقدّر مینمایی، از فرمان حتمی، در آنچه از کار حکیمانه جدا میسازی در شب قدر، از حکمی که بازگشت نپذیرد و تغییر نیابد، اینکه مرا در این سال از حاجیان خانه محترمت بنویسی، حاجیانی که حجّشان پذیرفته و سعیشان قبول افتاده و گناهانشان آمرزیده گشته و بدیهایشان محو شده است و قرار ده در آنچه فرمان میدهی و مقدّر مینمایی که عمرم را طولانی گردانی و در روزیام وسعت بخشی.
7️⃣ بخواند: یَا باطِناً فِی ظُهُورِهِ، ویَا ظاهِراً فِی بُطُونِهِ، وَ یَا باطِناً لَیْسَ یَخْفَی، وَ یَا ظاهِراً لَیْسَ یُری، یَا مَوْصُوفاً لَایَبْلُغُ بِکَیْنُونَتِهِ مَوْصُوفٌ وَلَا حَدٌّ مَحْدُودٌ، وَ یَا غائِباً غَیْرَ مَفْقُودٍ، وَیَا شاهِداً غَیْرَ مَشْهُودٍ، یُطْلَبُ فَیُصابُ، وَلَمْ یَخْلُ مِنْهُ السَّماواتُ وَالْأَرْضُ وَمَا بَیْنَهُما طَرْفَةَ عَیْنٍ، لَایُدْرَکُ بِکَیْفٍ، وَلَا یُؤَیَّنُ بِأَیْنٍ وَلَا بِحَیْثٍ، أَنْتَ نُورُ النُّورِ وَرَبُّ الأَرْبابِ، أَحَطْتَ بِجَمِیعِ الأُمورِ، سُبحانَ مَنْ لَیْسَ کَمِثِلهِ شَیْءٌ وَهُوَ السَّمیعُ البَصیرُ! سبحانَ مَنْ هُوَ هکَذَا وَلَا هَکَذا غَیْرُه. (پس حاجت خود را بطلب!)
ترجمه: ای پنهان در حال آشکار بودنش و ای آشکار در حال پنهان بودنش و ای پنهانی که مخفی نمیشود، ای آشکاری که دیده نمیشود، ای به وصف آمدهای که هیچ ممکنی به حقیقتش نمیرسد و هیچ حدّ بستهای به او احاطه پیدا نمیکند و ای غایب گم نشده، ای حاضری که مشهود نیست تا آنکه جستجو شود و او را بیابند، آسمانها و زمین و آنچه بین آنهاست، به اندازه چشم برهمزدن از او خالی نیست، به کیفیتی معین دانسته نمیشود و محدود به مکان و جهت نمیگردد، تویی روشنایی نور، پروردگار پرورندگان، به همه امور احاطه کردهای، منزّه است آنکه چیزی همانندش نیست و او شنوا و بیناست، منزّه است آنکه دارای این صفات است و برای غیر او چنین صفاتی نیست.
8️⃣ غسل در آخر شب، علاوه بر غسل اول شب.
🔖منبر کوتاه🔖
اهمیت شب 23 ماه رمضان💠
♨️شبی که احتمال قدر بودنش بیشتر است!
🔶امام علی علیه السلام می فرمایند :
پیامبر خدا در دهه آخر رمضان ، بستر خود را جمع می کرد و کمرش را می بست و شب بیست و سوم ، خانواده خود را بیدار می کرد و در آن شب ، به صورت خفتگان ، آب می پاشید و فاطمه سلام الله علیها نیز نمی گذاشت کسی از اهل خانه در "شب بیست و سوم" بخوابد و خواب آنان را با کم خوردن درمان می کرد و از روز برای شب ، آماده می شد و می فرمود :
« محروم ، کسی است که از خیر آن بی بهره بماند »
[مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل ؛ جلد۷ ؛صفحه ۴۷۰ ]
🔷راوى گفت: از امام باقر علیه السّلام شنیدم مى فرمود: جُهَنى پیش رسول اللَّه صلّى اللَّه علیه و آله آمد و گفت:
♦️یا رسول اللَّه، من شترها، گوسفندها و غلامانى دارم، مى خواهم دستور بفرمایید شبى در ماه مبارک رمضان داخل مدینه شوم و در نماز جماعت شما حضور یابم، حضرت او را نزدیکتر فراخواند در گوشى با او حرف زد.
🔻جهنى شب بیست و سوم [ماه مبارک رمضان] با شتران، گوسفندان و غلامان و زن و فرزندان داخل مدینه مى شد صبحگاهان از مدینه خارج مى شد و به محل خود مى رفت، اسم جهنى عبد الرحمن بن انیس انصارى است.
[ مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل؛ جلد ۷؛ صفحه ۴۷۰]
🔻عَنْ جَمِیلٍ وَ هِشَامٍ وَ حَفْصٍ قَالُوا مَرِضَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع مَرَضاً شَدِیداً فَلَمَّا کَانَ لَیْلَهُ ثَلَاثٍ وَ عِشْرِینَ أَمَرَ مَوَالِیَهُ فَحَمَلُوهُ إِلَى الْمَسْجِدِ فَکَانَ فِیهِ لَیْلَتَهُ.
💠به نقل از جمیل و هشام و حفض : امام صادق علیه السلام به سختی بیمار شد . چون شب بیست و سوم فرا رسید ، به غلامان خود دستور داد او را به مسجد بردند و آن شب را در مسجد بود.
[ بحار الأنوار؛ جلد ۹۵ ؛صفحه ۱۶۹ ]
🔶و در پایان مرحوم علامه مجلسی می گوید:
👈اکثر احادیث معتبر دلالت دارد که شب بیست و سوم ، شب قدر است.
✍منبع : زاد المعاد؛ صفحه ۱۸۷
#شب_قدر
#ماه_مبارک_رمضان
#شب_بیست_و_سوم
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِم
💠« #روزبرگ_شیعه »💠
موضوع امروز: « آیات المهدی ٢٢»
روز چهارشنبه، ١۴٠٠/٠٢/١۵
✍️ مناسبت روز: امشب، شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان است که طبق روایات بسیار، شب قدر همین شب است که دعاها در آن اجابت میشود و تمام کارها بر پایهی حکمت الهی مقدّر شده و توسط ملائکه بزرگ بر امام زمان (عج) نازل میشود.
✍️ همچنین امروز به نام روز بزرگداشت محمدبنعلیبنبابویه قمی مشهور به «شیخ صدوق» است؛ ایشان از پیشگامان علم حدیث و یکی از برجستهترین شخصیتهای جهان اسلام به شمار میرود که با خَلق تألیفات بیبدیلی در علوم و فنون مختلف اسلامی، خدمات ارزشمندی به اسلام و عالم تشیع انجام داده و گنجینهای پایانناپذیر از خود به یادگار گذاشته است؛ لذا با نام و یاد این عالِم و مُحَدّث بزرگ، سخن امروز را با یکی دیگر از «آیات المهدی» آغاز مینمائیم:
«وَلَوْ تَرَي إِذْ فَزِعُوا فَلَا فَوْتَ وَأُخِذُوا مِن مَّكَانٍ قَرِيبٍ🔹وَقَالُوا آمَنَّا بِهِ وَأَنَّي لَهُمُ التَّنَاوُشُ مِن مَكَانٍ بَعِيدٍ»: «و اگر ببينى وقتى كه كافران (از عذاب سخت) فزع كنند و راه گريزى در كار نيست، و (جان) آنها را، از جاى نزديكى [كه انتظارش را ندارند] مىگيرند🔹(و در آن حال) گويند: به او ايمان آورديم و كجا اين دستيابى به ايمان از راه دور (آخرت) به سودشان خواهد بود!» (سبأ ۵١ و ۵٢)
خداوند در ظاهر اين آيات تا آخر سوره سبأ، سيمايى از وضع دلخراش جان دادن مشركان ترسيم نموده است؛ اما در تفاسير، رواياتى آمده که این آیات در رابطه با خروج «سفيانى» در هنگام قيام حضرت مهدى (عج) و «خسف در بیداء» و نابودی او و لشکریانش به امداد غیبی است؛ چنانچه:
👈 امیرالمؤمنین (ع) فرمودند: «... ابتدای قیام «مهدی» از جانب شرق است! در آن هنگام «سفیانی» نیز خروج میکند و به اندازه مدت حاملگی یک زن، یعنی نه ماه سلطنت میکند؛ او در شام خروج میکند و مردم شام جز عدّهای...از وی اطاعت میکنند؛ سپس سفیانی با لشکری جرار به «بیداء» مدینه میآید و وقتی به این منطقه رسید، خداوند او را (با لشکرش) به زمین فرو میبرد و این است معنی این آیه شریفه: وَ لَوْ تَری إِذْ فَزِعُوا فَلا فَوْتَ وَ أُخِذُوا مِنْ مَکانٍ قَرِیبٍ» (بحار الأنوار، ج۵۲، ص۲۵۲/ تفسیر البرهان)
👈 امام باقر (ع) نیز فرمودند: «... و چون «قائم» به بیابان «بیداء» میآید، لشکر سفیانی به سوی او میروند و خداوند به زمین امر میکند که آنها را فرو بَرَد، چنانکه خدا میفرماید: وَ لَوْ تَری إِذْ فَزِعُوا فَلا فَوْتَ...» (بحارالأنوار، ج۵۲، ص۳۱۵/ تفسیر نورالثقلین)
بنابراین این آیات نیز از «آیات المهدی» است، که به فرو رفتن سفیانی و لشکرش در منطقه بیداء، که طبق روایات از علائم حتمیه ظهور است، اشاره مینماید.
✍️ و اما چند نکته در رابطه با آیات فوقالذکر:
1️⃣ عذاب الهی از آنچه فکر میشود به مجرمین نزدیکتر است!
2️⃣ جزع و فزع و استمداد مشركان، مشكلى از آنان حل نمىكند و پناهگاهی در برابر عذاب الهی نمییابند: «فَزِعُوا فَلَا فَوْتَ»
3️⃣ عقوبت کافران و مشركان از همين دنيا آغاز مى شود: «مَّكَانٍ قَرِيبٍ»
4️⃣ «ايمان انتخابى» ارزش دارد نه «ایمان اضطرارى»، مگرنه هر كافرى در لحظهى چشیدن مرگ، ايمان مىآورد ولى دیگر سودی ندارد: «وَأُخِذُوا مِن مَّكَانٍ قَرِيبٍ - وَقَالُوا آمَنَّا»
5️⃣ برگشت به دنيا و جبران گذشتهها، راهى دور و ناممكن است: «مَكَانٍ بَعِيدٍ»
6️⃣ از صدر اسلام تا کنون دو جریان «اسلام علوی» و «اسلام اُموی» در برابر هم بودهاند تا بالاخره «اسلام دروغین اُموی» به دست امام زمان (عج) برای همیشه محو و نابود میشود، لذا ما باید مدعیان دروغین اسلام را بشناسیم تا فریب نخوریم و به نام دین، در لشگر سفیانی قرار نگیریم!
7️⃣ فایده این آیات و نشانهها، غفلت زدایی، امیدافزایی، بیدارباش، شناخت مدعیان دروغین و آمادگی برای درک ظهور حضرت مهدی (عج) است.
No. 666.pdf
978.4K
✍ ویژه نامه فایل PDF ☝️
مهمترین عناوین این شماره
1️⃣.احکام ویژه انتخابات طبق فتوای امام خامنه ای؛
2️⃣.آیت الله العظمی صافی گلپایگانی/ نامزد های ریاست جمهوری باید برای عظمت و مصلحت نظام برنامه داشته باشند؛
3️⃣.اخلاق سیاسی در اسلام / حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر تحریری
4️⃣. ملاکهای قرآنی برای دولت و دولت مردان / حسن رحیم پور ازغدی؛
5️⃣.تأملی دینی بر نامزدی در انتخابات / عبدالوهاب فراتی
6️⃣. هفت راهکار مؤثر برای ارتقای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۱۴۰۰
7️⃣. انتخابات ۱۴۰۰؛ تَکرار یا تغییر / حجت الاسلام سیدمحمدحسین راجی
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸
بسم الله الرحمن الرحيم
#تفسیر_یک_دقیقه_ای_قرآن_جلسه_602
🌹 آيه 136 سوره نساء
🌸 يَا أيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُواْ ءَامِنُواْ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَالْكِتاَبِ الَّذِي نَزَّلَ عَلَى رَسُولِهِ وَالْكِتاَبِ الَّذِي أَنْزَلَ مِنْ قَبْلُ وَمَنْ يَكْفُرْ بِاللَّهِ وَ مَلائكَتِهِ وَكُتُبِهِ ورُسُلِهِ وَالْيَوْمِ الْأَخِرِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلاَلاً بَعِيدا
ً
🍀 ترجمه: اى كسانى كه ایمان آورده اید! به خداوند و پیامبرش و كتابى كه بر پیامبرش نازل كرده و كتابى كه از قبل فرستاده است، ایمان بیاورید. و هر كسی به خدا و فرشتگانش و كتاب هایش و فرستادگانش و روز آخرت كفر ورزد پس قطعاً گمراه شده است، گمراهى دور و درازى.
🌷 #رسول: پیامبر
🌷 #ملائکة: فرشتگان
🌷 #رسله: فرستادگانش، پیامبرانش
🌷 #الیوم_الأخر: روز آخرت
🌷 #ضل: گمراه شد
🌷 #ضلال: گمراهی
🌷 #بعید: دور
🔴 #شأن_نزول_آیه: این آیه همانند سایر آیات سوره نساء در مدينه نازل شده است. از ابن عباس نقل شده كه اين آيه درباره جمعى از بزرگان اهل كتاب (يهود) نازل گرديد مانند «عبد اللّه بن سلام» و «اسد بن كعب» و برادرش «اسيد بن كعب» و جمعى ديگر، زيرا آنها در آغاز خدمت پيامبر «صلّى اللّه عليه و آله» رسيدند و گفتند: ما به تو و كتاب آسمانى تو و موسى و تورات و عزير پیامبر #ايمان مىآوريم ولى به ساير كتابهاى آسمانى و همچنين ساير پیامبران ايمان نداريم. آيه 136 سوره نساء نازل شد و به آنها تعليم داد كه بايد به همه ايمان داشته باشيد.
🌸 با توجّه به شأن نزول آیه روى سخن در آيه به جمعى از مؤمنان اهل كتاب است كه آنها پس از قبول #اسلام روى تعصّب هاى خاصّى تنها اظهار ايمان به مذهب سابق خود و آيين اسلام مى كردند، امّا #قرآن به آنها توصيه مى كند كه تمام پيامبران و كتاب های آسمانى را به رسميّت بشناسند، زيرا همه از طرف #خدا فرستاده شده اند. بنابراين، معنى ندارد كه بعضى از آنها را بپذيرند و بعضى را نپذیرند به این خاطر آيه مى فرماید: يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا آمِنُوا بِاللّهِ وَ رَسُولِهِ وَ الْكِتابِ الَّذِي نَزَّلَ عَلى رَسُولِهِ وَ الْكِتابِ الَّذِي أَنْزَلَ مِنْ قَبْلُ: ای کسانی که ایمان آورده اید به خدا و پیامبرش و کتابی که بر پیامبرش نازل کرده و کتابی که از قبل فرستاده است، ایمان آورید.
🌸 سپس سرنوشت كسانى را كه از اين واقعیّت ها غافل بشوند و آن را قبول ندارند و به آن #کفر بورزند را بيان كرده که مى فرمايد: وَ مَنْ يَكْفُرْ بِاللّهِ وَ مَلائِكَتِهِ وَ كُتُبِهِ وَ رُسُلِهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلالاً بَعِيداً: و هر کسی به خدا و فرشتگانش و کتاب های آسمانی اش و فرستادگانش و روز آخرت کفر ورزد پس یقیناً گمراه شده است، گمراهی دور و درازی.
🔹 پيام های آیه136سوره نساء 🔹
✅ #مؤمن، باید تلاش كند تا خود را به مرتبه ى بالاترى از ایمان برساند.
✅ ادیان آسمانى، هدف و حقیقت یکسانی دارند، مانند كلاس هاى یک مدرسه كه تحت نظارت یک مدیر است.
✅ #ایمان به همه ى پیامبران و كتاب هاى آسمانى، لازم است.
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸
✅بهترین دعایی که میتوان در شب قدر که همان شب 23 ماه رمضان است خواند کدام دعا است ؟
🔵 جواب:
در روایت است که در شب 23 ماه رمضان تا حدی که برایت امکان دارد و در همه حالات که هستی (سجده، قیام، قعود، و ...) به یاد امام زمان خود باش و دعای سلامتی ایشان را بخوان که ۳ نوع دعا در روایت آمده است:
1⃣ اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَةٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا.
2⃣ أَللَّهُمَّ يا ذَا الْمَجْدِ الشَّامِخِ وَالسُّلْطانِ الْباذِخِ ، صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ ، وَكُنْ لِوَلِيِّكَ وَابْنِ وَلِيِّكَ مُحَمَّدِ بْنِ الْحَسَنِ الْمَهْدِيِّ ، في هذِهِ السَّاعَةِ وَلِيّاً وَحافِظاً ، وَقائِداً وَناصِراً ، وَدَليلاً وَعَوْناً ، وَعَيْناً وَمُعيناً ، حَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً ، وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً؛ يا مُدَبِّرَ الْاُمُورِ ، يا باعِثَ مَنْ فِي الْقُبُورِ ، يا مُجْرِيَ الْبُحُورِ ، يا مُلَيِّنَ الْحَديدِ لِداوُودَ عَلَيْهِ السَّلامُ ، صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ ، وَافْعَلْ بي كَذا وَكَذا»
و به جاى «كذا و كذا» حاجت خود را از خدا بخواه.
3⃣ اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْقَائِمِ بِأَمْرِكَ الْحُجَّةِ مُحَمَّدِ بْنِ الْحَسَنِ الْمَهْدِيِّ عَلَيْهِ وَ عَلَى آبَائِهِ أَفْضَلُ الصَّلَاةِ وَ السَّلَامِ فِي هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِي كُلِّ سَاعَةٍ وَلِيّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِيلًا وَ مُؤَيِّداً حَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فِيهَا طُولًا وَ عَرْضاً وَ تَجْعَلَهُ وَ ذُرِّيَّتَهُ مِنَ الْأَئِمَّةِ الْوَارِثِينَ اللَّهُمَّ انْصُرْهُ وَ انْتَصِرْ بِهِ وَ اجْعَلِ النَّصْرَ [مِنْكَ] لَهُ وَ عَلَى يَدِهِ وَ الْفَتْحَ عَلَى وَجْهِهِ وَ لَا تُوَجِّهِ الْأَمْرَ إِلَى غَيْرِهِ اللَّهُمَّ أَظْهِرْ بِهِ دِينَكَ وَ سُنَّةَ نَبِيِّكَ حَتَّى لَا يَسْتَخْفِيَ بِشَيْءٍ مِنَ الْحَقِّ مَخَافَةَ أَحَدٍ مِنَ الْخَلْقِ اللَّهُمَّ إِنِّي أَرْغَبُ إِلَيْكَ فِي دَوْلَةٍ كَرِيمَةٍ تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلَامَ وَ أَهْلَهُ وَ تُذِلُّ بِهَا النِّفَاقَ وَ أَهْلَهُ وَ تَجْعَلُنَا فِيهَا مِنَ الدُّعَاةِ إِلَى طَاعَتِكَ وَ الْقَادَةِ إِلَى سَبِيلِكَ وَ آتِنا فِي الدُّنْيا حَسَنَةً وَ فِي الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَ قِنا عَذابَ النَّارِ وَ اجْمَعْ لَنَا خَيْرَ الدَّارَيْنِ وَ اقْضِ عَنَّا جَمِيعَ مَا تُحِبُّ فِيهِمَا وَ اجْعَلْ لَنَا فِي ذَلِكَ الْخِيَرَةَ بِرَحْمَتِكَ وَ مَنِّكَ فِي عَافِيَةٍ آمِينَ رَبَّ الْعَالَمِين وَ زِدْنَا مِنْ فَضْلِكَ وَ يَدِكَ الْمَلْأَى فَإِنَّ كُلَّ مُعْطٍ يَنْقُصُ مِنْ مِلْكِهِ وَ عَطَاؤُكَ يَزِيدُ فِي مِلْكِكَ.
📚صحیفه مهدیه بخش پنجم ص ۴۶۵