eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
4.8هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
564 ویدیو
362 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
کشکول ناب حوزوی
🎯تاثیر جهان بینی بر علوم انسانی بحث سر این نیست که ما جامعه‌شناسی یا روان‌شناسی یا علم مدیریت یا تع
در مساله علم دینی و به تعبیری خاص تر علوم انسانی اسلامی متاسفانه عده ای از اساتید حوزه و دانشگاه هستن که بدون مطالعه و بررسی دقیق و اطلاع از مباحث و ضرورت کار و تفاوت روش ها و نظریات، دچار مغالطه می شوند و با استبعاد یا رد کردن یکی از نظریات خیال می کنند که تونستند مساله رو حل کنند! یکی نیست به این آقایان بگوید چرا بدون اطلاع حرف میزنید!؟ چرا با استبعاد و اینکه چرا تا حالا نشده میخواهید اصل ضرورت اسلامی سازی علوم را منکر بشید؟! اگر دلایل ضرورت بحث تولید علم دینی مشکل داره، خب بسم الله نقد کنید! عموم مخالفین اصلا نمیدونن نظریات مختلف در این باب چیه! یکی از عللش اینه که یکعده مثل آقای عباس تبریزیان آمدند حرفهایی مثل اینکه طب اسلامی باید باشه و باید بریم از اهلبیت بگریم رو زدن! خیلیها خیال کردن که علوم انسانی اسلامی هم یعنی این! آقایان فوق فوفش این حرف آقای تبریزیان فقط یکی از نظریات اسلامی سازی علوم و بلکه سخیف ترین و ضعیف ترین نظریه رو شامل میشه که اکثریت دانشمندان این مباحث، آن را قبول ندارند و به شدت نقد می کنند! چرا نمی خواهید متوجه بشید! خب برید بخونید! یکروز اقای علوی بروجردی آمد ادعا کرد که اقتصاد اسلامی نداریم! بعد در مناظره ای که با آقای خسروپناه داشتن معلوم شد که آقای علوی اصلا به بحث ملتفت نیست و خیال کرده اقتصاد اسلامی هم یک چیزی شبیه طب اسلامی تبریزیانه! یکروز امثال اقای رسول جعفریان و زیباکلام و... به تمسخر و توهین می پردازن یکروز هم امثال عباس عبدی ها که اصلا محلی از اعراب ندارند! از اینجا معلوم میشه که بسیاری از مخالفتها از روی علم و آگاهی و دلشوره کشف حقیقت و حل مشکلات علمی نیست، بلکه یا اغراض سیاسی و حزبی در مساله دخیل است یا در خوشبینانه ترین حالت ، جهل و بیسوادی در این مباحث!
890428_001.mp3
14.81M
💥جریان شناسی عبدالکریم سروش 🎤استاد اسدپور جلسه (۱) ❇️ کشکول ناب حوزوی🔻 🔹 @kashkolenab
890429_002.mp3
19.68M
💥جریان شناسی عبدالکریم سروش جلسه(۲) ❇️ کشکول ناب حوزوی🔻 🔹 @kashkolenab
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥برای اولین بار پرونده مسئولان عالی رتبه کشور به دادسرا ارجاع شد/ مسئولین دولت قبل تفهیم اتهام شدند مدیرکل بازرسی امور ویژه سازمان بازرسی: 🔹مسئولین سابق وزارتخانه ها مثل وزارت نفت، کشور، نیرو، سازمان برنامه بودجه و سازمان استاندارد تفهیم اتهام شدند. 🔹سال ۱۴۰۰ فقط یک سوم سوخت کشور بنزین یورو۴ بود. بخش عمده آلودگی هوا، سوخت‌های با کیفیت نامناسب است. وزارت نفت ۳ سال مهلت داشت و با عدم مدیریت، کاری در این حوزه انجام نداد. @BisimchiMedia
روش شناسی کلامی فیاض لاهیجی_.pdf
825.2K
📕 روش شناسی کلامی عبدالرزاق(فیّاض) لاهیجی ✍استاد علی و محمد حسین نجفی کانی 💧چکیده💧 عبدالرزاق لاهیجی از چهره‌های فلسفی- ‌کلامی مشهور شیعه است. استدلال‌های عقلی، منطقی و فلسفی، به آثار کلامی وی استحکام ویژه‌ای داده است، چنان‌که بهره‌گیری مناسب از نقل وحیانی، به ویژه در مسائلی که صبغه نقلی آنها غالب است، موجب جامعیت روش کلامی ایشان گردیده است. به دلیل جامعیت علمی در زمینه معقول و منقول، کلام، فلسفه و عرفان، توانسته است در مسائل اختلافی به درستی داوری کند و احیانا از دامنه اختلافات بکاهد و سوء فهم‌ها را برطرف نموده، نادرستی برخی اتهامات را که به فلاسفه یا دیگران وارد شده است، اثبات کند. در مجموع، روش و نگرش او در مباحث کلامی، در توسعه و تعمیق کلام امامیه نقش بسزایی داشته است. ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
ان شاء الله این دروغها که میگن راست باشه! به سایت انتخاب که اصلا اعتمادی نیست اما همین که خبر احتمالی تغییر سعیدرضا عاملی مطرح شده خودش جای امیدواری داره! عاملی بسیار ضعیف کار کرده البته در مورد آقای خسروپناه هم باید گفت که ایشان نظریه پرداز و اندیشمند هستن و دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی شاید برای ایشان جایگاه مناسبی نباشه علاوه بر تسنیم و چند خبرگزاری دیگه ، خبرگزاری حوزه هم خبرشو کار کرد👇 https://eitaa.com/hawzahnews/43362
 کسروی از نقد دین ها تا داعیه ی پیامبری(مقاله علمی وزارت... ه..._ایی توانی__منبع_ مطالعات تاریخ فرهنگی سال پنجم بهار ۱۳۹۳ شماره ۱۹__.pdf
264.5K
📕 "کَسروی از نقد دین ها تا داعیه ی پیامبری" ✍ علیرضا ملایی توانی 💧چکیده💧 سخن گفتن در باره ی رویکردهای دینی به علت نقدهای تندش به ادیان موجود، چندان آسان نیست. او نه یک نواندیش دینی بود، که از اصلاحات دینی دفاع کند و نه یک بنیادگرای دینی بود، که از بازگشت به اصل دین سخن بگوید؛ بلکه او منتقد دین ها بود که سپس ادعای پیامبری کرد. بنابراین، مساله این است که چرا و چگونه کسروی از نقد دین ها به داعیه داری یک دین جدید پرداخت؟ این مقاله، با سیری در گفتمان دینی کسروی، به این نتیجه می رسد که وی دین را به مثابه ی چراغ هدایت آدمی برای همه ی جوامع در همه ی دوران ها ضروری می شمرد؛ اما دین مورد نظر او به سلاح منطق، خرد و علم عصر نیاز داشت تا توانائی تفهیم و تبیین آموزه هایش را داشته باشد و همگام با دگرگونی های تاریخی متحول گردد. او ادعا می کرد ادیان موجود فاقد چنین خصیصه ای هستند؛ لذا کوشید تا دینی جدید منطبق با نیازهای عصر پدید آورد و آن را جانشین دین های موجود نماید. «پاکدینی» همان دین ساختگی کسروی است که او را در قامت یک پیامبر خودساخته آشکار نمود. منبع: مطالعات تاریخ فرهنگی سال پنجم بهار ۱۳۹۳ شماره ۱۹ ❇️ کشکول ناب حوزوی🔻 🔹 @kashkolenab
شمس الدینی ، مورخ و عالم معروف متوفای ۷۴۸، در جای جای آثارش نشان می‌دهد که چنان درگیر تعصبات فرقه‌ای است که گاه حتی مقتضیات علمیت خود را هم رعایت نمی‌کند. مورخان همه تشنه دستیابی به کتب متقدمین از مخالف و موالف هستند و ذهبی درباره شیخ چنین می‌نویسد: «گویند شمار تألیفات او به دویست رسیده و به شکر خدا هیچ کدام به دستم نرسیده است»! ✍دستخط متعلق به مرحوم آیت الله سید عبدالعزیز طباطبایی (محقق طباطبایی) است و آدرس به چاپ قدیم سیر اعلام النبلاء. ❇️ کشکول ناب حوزوی🔻 🔹 @kashkolenab
💥آیت الله همدانی(ره) بر بالین مفسر قرآن آیت الله (ره) صاحب تفسیر انوار درخشان آیت الله سید محمد حسینی همدانی(معروف به آقانجفی همدانی) داماد میرزای (ره) بوده ، به همراه دوستانش آیت الله و آیت الله و به محضر بزرگان نجف از جمله مرحوم آیت الله (کمپانی) و میرزای نائینی می رسیده و علاوه بر فقه و اصول، از مباحث تفسیری مرحوم کمپانی در نگارش انوار درخشان استفاده کرده است. تقریراتی از دروس مرحوم میرزا هم دارد که اخیرا به چاپ رسیده. ایشان بعد از تحصیل در نجف اشرف به همدان مراجعت می کند و مشغول تبلیغ دین و تربیت طلاب و جوانان می شود. 🎥مشاهده و دانلود مستند بسیار زیبای حدیث سرو آیت الله آقانجفی همدانی(۶ قسمت)👉 ❇️ کشکول ناب حوزوی🔻 🔹 @kashkolenab
4_603193217164247054.mp3
3.17M
💥نگاهی کوتاه به شخصیت معنوی «آیت‌الله شیخ یحیی انصاری شیرازی» 🎤آیت الله احمد 1393/10/14 🔹 کشکول ناب حوزوی🔻 ⭐️ @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مستند کوتاه "علوم انسانیِ اسلامی؛ موج سوم" منتشر شد. این مستند در حدود 10 دقیقه، حاوی شرحی فشرده از تاریخچه علوم انسانیِ اسلامی و شکل گیری گفتمان آن در دانشگاه و حوزه می باشد. همچنین در این مستند کوتاه، به مهم‌ترین دستاوردهای جریان علوم انسانی اسلامی، به همراه برخی خلأها، مانع تراشی‌ها و سوء تفاهمات در این عرصه اشاره شده است. مجمع عالی علوم انسانی اسلامی www.scih.ir @icihch
کشکول ناب حوزوی
💥مسئولان ما اگر بخواهند این امّت و جامعه مقدّس بماند، باید به طبقات ضعیف اهمیت بدهند و دردهای آنان ر
بنده روزی نیست که یک یا دو بار برای رهبر معظم انقلاب و موفقیت ایشان دعا نکنم... بنده هر روز برای آقا و والدین بزرگوارشان رضوان‌الله‌علیهما دعا می‌کنم... هر روز رهبری را با این عبارت دعا میکنم که " اَلّلهُمَّ اَرشِدهُ وَ اَلهِمهُ الخیرَ ". 🎤 آیت‌ الله 🔹 کشکول ناب حوزوی🔻 ⭐️ @kashkolenab
4_5857297250903918323.mp3
494.9K
💥شُل شدن در تحصیل! 🎤آیت الله ...این کتاب خوبی بود از دست ما طلبه‌‏ها گرفته شد مثل کتاب خوبی بود از دست ما طلبه‏‌ها گرفته شد... . ⚡️صوت تدریس مطول توسط اساتید مختلفی وجود داره که برای مشتاقان موجوده⚡️ طلاب باید در کنار کتب رایج حوزه با کتب قدیمی آشنا بشوند و مانوس باشند تا اهل تحقیق بشوند. صوت تدریس مختصرالمعانی توسط استاد فتوحی(بسیار مفید)👉 ❇️ کشکول ناب حوزوی🔻 🔹 @kashkolenab
💥تجربه ی فضای دانشگاه از نگاه یک طلبه سال گذشته در کنکور ارشد شرکت کردم و در یکی از دانشگاه های تهران با رتبه ی خوب قبول شدم. دوره ی ارشد کوتاه ترین دوره ی دانشگاهی به حساب میاد، که البته دو ترم اولش برای ما بخاطر کرونا بصورت مجازی سپری شد. ورود به دانشگاه یک ترجمه ی جدید و هیجان آور هست، چه در سن ۱۸ سالگی باشی چه ۲۵ سالگی و چه بالاتر. 🔸در ورود به دانشگاه، اولین چیزی که باهاش مواجه شدم، ساختمان های بزرگ آموزشی و تحقیقاتی و فضای سبز بسیار زیبا و چشم نواز بود. حوزه هایی که در آن درس خوانده بودم، در مقایسه با اینجا شاید یک بند انگشت در مقایسه با تمام بدن باشد. 🔹 مختلط بودن کلاس ها و محیط دانشگاه هم تجربه ی جدیدی بود که نه در مدرسه و نه در حوزه ندیده بودم. شوخی ها و خنده های دخترها و پسر ها با هم، در راه رو های دانشکده ها معمولا طنین انداز می شد. 🔸 در دانشگاه مسأله ی زبان انگلیسی به شدت جدی است. بسیاری از منابع درسی در رشته های گوناگون از علوم انسانی تا کشاورزی و مهندسی و.. به زبان انگلیسی هستند. گذشته از اینکه در برخی موارد حتی زبان انگلیسی هم کفاف نمی‌دهد و باید علاوه بر آن، یک زبان دیگر هم یاد بگیری مثل آلمانی. 🔹 یک فایده ی مهمی که دانشگاه برای من داشت این بود که نگاهم را به مسائل وسیع تر کرد. از تنگ نظری ای که در آن بودم مرا بالاتر آورد و دیدم را گسترده تر کرد. دانشگاه از محافظه کاری ها فاصله داشت و با امور مختلف بصورت چالشی تر برخورد می کرد. برخلاف حوزه که در حوزه معمولا نگاه تک بعدی به قضایا هست و بخاطر همین نگاه، خود را به چالش نمی‌کشند و مخالف تغییر هستند. 🔸کلاس های دانشگاه چندان مفید و قابل استفاده نبودند و بیشتر کار بر عهده ی خود فرد و مطالعات و تلاش های شخصی است، استاد در بهترین حالت فقط کلیات مطالب را می گوید و به فکر جهت دهی می کند. اما در حوزه، محور آموزش در کلاس هاست و استاد سعی می کند خط به خط و کلمه به کلمه مطالب را توضیح دهد. 🔹 دانشگاه از جهت فضای معنوی، به شدت تُهی بود. طلبه احساس غربت می کند در این فضا. اگر نبود هیئت هفتگی خوابگاه ، حقیقتا تحمل این فضا بسیار سخت می شد. 🔸احترام به اساتید و همچنین دلسوزی اساتید برای آموزش، در دانشگاه به هیچ وجه قابل مقایسه با حوزه نیست. رابطه ی دانشجو با استاد تقریبا شبیه به رابطه ی کارمند با مراجعه کننده است. ولی رابطه ی استاد حوزه با طلبه شبیه رابطه ی مشاور دلسوز با طالب مشاوره است. 🔹 با وجود تمام تفاوت ها بین این دو فضا، هر دو در یک امر شریک هستند و آن هم عبارت است از اینکه هم حوزه و هم دانشگاه انسان را از زندگی انضمامی اش دور می کند. محیط علمی و درسی، فضایی را فراهم می کند که ممکن است فرد را از واقعیت های زندگی دور کند و او را محصور در کتاب ها و نظریه ها کند. ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 ⭐️ @kashkolenab
راهنمای کانال های درسی و علمی و ... : https://eitaa.com/joinchat/2877816889C2015afa665
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥نکاتی پیرامون کتاب الجامع بزنطی و سند حدیث: «علینا القاء الاصول و علیکم التفریع» 🎥آیت الله سید احمد 🔻درس خارج فقه ۱۴۰۰/۰۹/۰۲ 🔸کشکول ناب حوزوی🔻 🆔 @kashkolenab
استاد رحیم‌پور ازغدی.mp3
4.45M
⁣⭐️تئوری‌پردازی استاد شهید «ره» چهل سال پیش در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی + نقد نظام آموزشی مدارس و دانشگاهها و حوزه ها 🎤 استاد ازغدی 💥بسیار مهم💥 ❇️ کشکول ناب حوزوی🔻 🔘 @kashkolenab
سحر و علوم غریبه.mp3
4.2M
⁉️سوالات مردم مربوط به «سحر» را چگونه جواب بدهیم؟ 🎤پاسخ استاد یزدی ✍پ.ن: استاد مفیدی اخیرا در مسجد فاطمیه(همان مسجدی که مرحوم آیت الله بهجت نماز میخواندند) اقامه نماز مغرب و عشا می کنند، پرسش و پاسخ هم قبل و هم بعد نماز ممکن است 💥بسیار مهم💥 ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 ⭐️ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
از دوران دولت آقای هاشمی رفسنجانی ایده ساختن یک طبقه سرمایه دار انجام شد و طبق آن همه سیستم از جمله
💥اهمیت عدالت ✍ الدین طوسی: بر مَلِک واجب است دائماً در حال رعیت نظر کرده، از احوال ایشان جویا شود و بر حفظ قوانین عادلانه تأکید فراوان ورزد، چرا که قوام دولت و مملکت به عدالت استوار است. 📚برگرفته از ص ۲۷۳ کتاب «تحریر اخلاق ناصری»، نوشتۀ خواجه نصیرالدین طوسی و تحریر سید رحیم حسینی، شرکت چاپ و نشر بین‌الملل 🌷 کشکول ناب حوزوی👇 🍀 @kashkolenab
ملاصدرا و وجود ذهنی .opus
737.5K
💥ملاصدرا و انتحال در مساله وجود ذهنی 🎤دکتر مهدی (استاد دانشگاه تهران- مدافع ابن سینا و ارسطو و منتقد ملاصدرا): چند سال پیش مقاله‌ای نوشتم که مشکل وجود ذهنی را حل نکرده است، حل کرده است؛ ملاصدرا فقط الفاظ را تغییر داده است، محتوا از ابن سینا است. بعد از چاپ کتاب تقویم الایمان دیدم الفاظ را هم از میرداماد گرفته است! ✍پ.ن: انتشار به معنای تایید سخنان گوینده نیست، بلکه جهت آشنایی با سخنان متفاوت از مشهور می باشد. متاسفانه اهل فلسفه حوزوی کمتر حرف اهل فلسفه دانشگاه را می شوند و برعکس! پ.ن۲: از اینجور انتقادات به ملاصدرا را مرحوم آیت الله سید حسن سعادت مصطفوی هم گاها داشتن البته به همراه ادب و احترام نسبت به شخصیت ملاصدرا و اینکه ملاصدرا را بالکل رد نمیکردن اما دکتر قوام صفری متاسفانه ادب لازم را رعایت نمیکنه در نقد، اما تحقیقاتش را باید اهل فلسفه بخونند و بشنوند. ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 ⭐️ @kashkolenab
💥روایت استاد دینانی از سه فیلسوف اسلامی معاصر: 🔻 مرحوم [آیت الله سید ابوالحسن] بسیار محافظه‌کار بود و می‌خواست در چارچوب سنت [تاریخ فلاسفه] بماند. من در مورد آقای [علامه سید محمدحسین] طباطبایی بارها گفته‌ام که او یک آزاداندیش به تمام معنای کلمه بود. او ضمن احترامی که به سنت داشت، برایش اصلا مهم نبود که چیزی را که در گذشته بوده، حفظ کند. البته تا آنجا که معقول بود، حفظ می‌کرد اما اگر خودش سخن تازه‌ای داشت، می‌گفت. 🔸علامه [ ] بالاخره اکتشافاتی نیز دارد؛ درست است که رژیم را نتوانسته است که دگرگون کند و نظام تازه‌ای بیاورد اما حرف‌های تازه زیاد دارد و از گفتن آنها هم ابا نکرده است. این خیلی مهم است. از همه این ها گذشته، آقای طباطبایی گوش شنوا داشت. ما هرچه می‌گفتیم گوش فرا می‌داد و برای حرف‌های تازه گوش شنیدن داشت. اما با سید ابوالحسن رفیعی‌قزوینی ما هیچ حرفی خلاف حرف ملاصدرا نمی‌توانستیم بزنیم. اگر از غرب می‌گفتیم که ایشان به تندی برخورد می‌کرد. ما که شاگردش بودیم، نمی‌توانستیم حرفی خلاف عقیده‌اش بزنیم ولی آقای طباطبایی هرچه می‌خواهد، دل تنگت بگو؛ در او بود! 🔹آقای [سید جلال‌الدین] هم حافظ سنت بود. او هم چیز تازه ندارد. آشتیانی در احاطه به متون فلسفی خیلی قوی بود و شاید در اسفار کم‌نظیر بود. آثار را دیده و خوانده بود و خوب می‌فهمید؛ در این شکی نیست ولی اصلاً اهل ابداع و ابتکار نبود و میل هم نداشت. روش‌اش درست مثل روش آقای رفیعی‌قزوینی بود تا روش آقای طباطبایی و به همین علت او [] را نمی‌پسندید 💥ولی من با صراحت تمام آقای طباطبایی را بیشتر می‌پسندم. 📚 آفاق معرفت در سپهر معنویت؛ گفتگوی حامد زارع با غلامحسین ابراهیمی‌ ، انتشارات ققنوس، سال ۱۳۹۶، چاپ اول، ص ۱۱۰- ۱۰۸ 🔸کشکول ناب حوزوی🔻 ✳️ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
ان شاء الله این دروغها که میگن راست باشه! به سایت انتخاب که اصلا اعتمادی نیست اما همین که خبر احتما
نمونه ای از تخریب و تمسخر و توهین و تهمتهایی که علیه اقای خسروپناه از طرف مدعیان زنده باد مخالفم!! در این چند روز منتشر شده آقای خسروپناه قطعا اشتباهاتی دارد اما تک نفره کار صدها استاد حوزه و دانشگاه را تا به حال انجام داده! همین که همون جریانی که دهه هفتاد و هشتاد به آیت الله مصباح توهین میکردن و کاریکاتورش را می کشیدن الان شروع به تخریب اقای خسروپناه کردن نشان از موفقیت جناب خسروپناه در این سالها دارد! دعا می کنیم ایشان بتواند کارهای مفیدی انجام دهد و این عملکردهای مفید جوابی باشد بر اتهامات و توهین های برخی افراد مدعی
💥امتحان قرآنی! 🔺مرحوم آیت‌الله محمدعلی اراکی به نقل از  عبدالکریم حائری (مؤسس حوزه علمیه قم) نقل کرده است: روزی پای منبر حاج شیخ جعفر شوشتری بودم که ناگهان گفت: می‌خواهم شما را امتحان کنم و بیازمایم که آیا اهل ایمانید و ایمان دارید یا خیر؟ زیرا خداوند می‌فرماید:إنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذینَ إذا ذُکرَ اللَّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ وَ إذا تُلِیتْ عَلَیهِمْ آیاتُهُ زادَتْهُمْ إیماناً وَ عَلی رَبِّهِمْ یتَوَکلُونَ (۸أنفال/۲)مؤمنان همان کسانی هستند که چون یاد خدا به میان آید دل‌هایشان خشیت گیرد و چون آیات او را بر ایشان بخوانند، بر ایمانشان بیفزاید و بر پروردگارشان توکل کنند.اکنون آیاتی از قرآن را بر شما تلاوت می‌کنم تا با مؤثر نبودن آن معلوم گردد که اهل ایمانید یا خیر. تا این جمله را در منبر فرمود، من سخت ترسیدم و به فکر فرو رفتم که اگر آیاتی را که می‌خواند در من اثری نداشت چه کنم؟ باری، خود را جمع کردم و آماده نشستم تا گوش به آیات دهم. آنگاه شروع کرد و آیاتی از قرآن کریم را قرائت کرد و الحمدللّه احساس کردم که آن آیات شریفه در من اثر کرد. 📚لطایف قرآنی، مجله گلستان قرآن، بهمن ۱۳۷۹، شماره ۴۹ ✔️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab