eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
4.4هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
503 ویدیو
351 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab
مشاهده در ایتا
دانلود
⚠️🚨اجرای سیاست‌های لیبرالی در ایران از دهه هفتاد تا حالا! 🔻احسان فرزانه با نقد سیاست‌های لیبرالی گفت: از ابتدای دهه ۷۰ اقتصاد ایران چهار نعل به سمت سرمایه‌داری پیش رفت؛ الان در ایران فقط ۱۳ درصد مدارس دولتی هستند که در مقایسه با نئولیبرال‌ترین کشورها هم وضع بدتری داریم! از بین ۵۰ بانک، ۸ بانک دولتی است و در ۲۰ سال گذشته در تهران یک بیمارستان دولتی ساخته نشده است، در حالی که بیمارستان‌های خصوصی به صورت قارچ‌گونه رشد کرده‌اند... 💠ادامه👇 https://iqna.ir/00Gsdp پ.ن: رییس جمهوری می خواهیم که اینها رو متوجه باشه و الا اونی که دم از کارنامه میزنه در عمل خیلی فرقی با قبلی ها نداره و همین راهو ادامه میده! چون فهم این مسائل نیاز به هم اندیشی با اساتید داره ، پل ساختن تونل ساختن ، کار شهردار و وزیر راهه نه رییس جمهور! رییس جمهور باید این مباحث اساسی اقتصادی و سیاسی رو متوجه بشه... ❇️ کشکول ناب حوزوی🔻 💠 @kashkolenab
💥تدریس فقه الحدیث و تفسیر علاّمۀ طباطبائى مى‌فرمودند: اين سبك آيه به آيه را مرحوم بما تعليم دادند و ما در تفسير ، از مسير و ممشاى ايشان پيروى مى‌كنيم و در فهم معانى روايات وارده از ائمّۀ معصومين ذهن بسيار باز و روشنى داشتند و ما طريقۀ فهم احاديث را كه«فِقهُ‌ الحديث»گويند از ايشان آموخته‌ايم . 📚مهرتابان ، حسینی ص ۲۸ ✍پ.ن: نسخه خطیی ظاهرا از تفسیر قرآن کریم (از ابتدا تا آیۀ ۹۱ سورۀ انعام) مرحوم آیت الله سید علی قاضی در کتابخانه های لندن موجود است. [فلسفه عرفان شیعی، حسین غفاری، ص۱۶۷، پانویس۱] ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
قبسات_حياة_السيد_شهاب_الدين_المرعشي_النجفي_السيد_عادل_العلوي.pdf
14.86M
📚 قبسات من حياة سيدنا الأستاذ آية الله العظمي المرعشی النجفي ✍آية الله السيد عادل العلوي (ره) 🔸کشکول ناب حوزوی🔻 ✳️ @kashkolenab
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️ بیان دیدگاه‌های اقتصاد اسلامی شهید آیت الله سید محمد‌باقر صدر؛ توسط دکتر توکلی رئیس پژوهشکده اقتصاد، وزارت‌اقتصاد 🔶 در اقتصاد متعارف مشکل را در کم یابی می‌بینند ، اما شهید صدر از نگاه اسلام مشکل را در توزیع می‌بیند، یعنی سهم‌بری افراد از تولید، عادلانه صورت نمی‌گیرد. ⭕️ ما در حوزه توزیع قبل تولید، با توزیع رانت منابع مواجهیم: ◾️ رانت خلق پول ◾️ رانت‌سفته بازی ◾️ رانت احتکار زمین ⭕️ عملا نظام مالیاتی ما از هم گسسته است مثلا یک فقیر مالیات سیب زمینی و پیاز خود را میدهد، در صورتی که منطق خمس در اسلام میگوید اگر مازاد بر خرج خود داشتی خمس بدهید. ⭕️ الان در نظام کنونی مالیات، از کارمندان زودتر از ثروتمندان مالیات میگیرند. 📣تشکل حوزوی سُعداء قم 🆔 @soada_qom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
〽️اهل سلوک اگر یک کار مکروه انجام می‌دادند یقین داشتند از قرب الهی دور می‌شوند آیت الله سید مجتبی (ره) ☑️کشکول ناب حوزوی🔻 ◼️ @kashkolenab
علل_مهاجرت_خاندان_موسی_بن_جعفر_علیه_السلام_به_ایران.pdf
155.4K
📕 "بررسی علل مهاجرت خاندان حضرت موسی بن جعفر علیه السلام به ایران و خراسان" 💧چکیده یکی از قطب های فرهنگی و معنوی که همواره در درازنای سده های اسلامی برای مردم ایران  به عنوان نماد دلدادگی به اهل بیت (ع) مورد توجه شیعیان قرار گرفته مقبره های فرزندان و نوادگان امامان تشیع است. ایران به عنوان پناهگاه نسبتاً امن برای شیعیان و بستری مناسب برای ترویج، رشد و اعتلای شیعه بوده است. فرزندان امام موسی الکاظم (ع) یکی از پرشمارترین مهاجران به سرزمین های ایران در دوره حاکمیت عباسیان است. این مقاله بر آن است تا با بررسی تحلیلی منابع تاریخی، به علل مهاجرت اولاد این حضرت و آثار و برکات آن بپردازد. بررسی علل مهاجرت سادات موسوی به ایران تا اندازه ای حکایت کننده وضعیت دوره سخت امام (ع) و آشکارسازی اوضاع زمانه آن حضرت است، و از طرفی تحولات دستگاه عباسیان در رویکردشان به اهل بیت را نشان می دهد. نگارندگان می کوشند در پی بررسی علل مهاجرت، میزان موفقیت این مهاجران در دستیابی به اهدافشان را بنمایانند و بخش اندکی از اوضاع اجتماعی، فرهنگی و مذهبی ایران آن دوران را تبیین نمایند. از بررسی شواهد ارائه شده در این نوشتار می توان دریافت که از جمله علل مهاجرت خاندان حضرت امام موسی کاظم (ع) به ایران، محبوبیت ایشان در میان مردم و دور بودن این دیار علی الخصوص خراسان از مرکز خلافت، ظلم و ستم های خلفای عباسی در حق ایشان و ... بوده است که حضور آنان باعث گسترش تشیع و حوزه های علمیه و تربیت عالمان بسیاری در ایران شد. ☑️ @kashkolenab 🌹 💥کانال دیگر ما (طلاب پاسخگو)👇 @tollabe_pasokhgoo
💥شیوه تحصیل حوزه از نگاه استادشهید مطهری ✍آیت الله ابراهیم (ره) شهيد دروس سطح را در حوزه تدريس مي‌كرد و در جلسات دوستان از نكات مثبت دروس حوزوي تعريف و تمجيد مي‌نمود. مباحثه و مذاكره‌ي درس‏ها، آزادي انتخاب استاد، اخلاص اساتيد در تدريس، اخلاص طلاب در درس و بحث، سهولت ارتباط استاد و شاگرد، تكيه بر فهم كامل مطالب نه‌تنها بر حافظه، تدريس كتب پايين‏تر به‌وسيله‌ي طلاب سطح بالاتر، تدريس درس‌هاي خارج فقه و اصول به‌وسيله‌ي اساتيد و فقهاي برجسته و عالي‌رتبه و ديگر امور از اين قبيل، در جلسات خصوصي و در جمع دوستان گهگاه از نقاط منفي دروس حوزوي نيز انتقاد هم داشت ولي نه به قصد بدگويي، بلكه به‌عنوان دلسوزي و اميد اصلاح. مثلاً كتب و دروس ادبيات زبان عربي را ناقص و نيازمند به تغيير بنيادي مي‏دانست، چون طلاب پس از سال‌ها درس و تدريس كتب موجود گرچه با قواعد كلي صرف‌ونحو زبان عربي آشنا مي‏شدند ولي از مكالمه به زبان عربي و نوشتن و خواندن عربي فصيح ناتوان بودند و اين نقص بزرگي بود كه بايد اصلاح مي­شد. گهگاه هم از امور جزئي فراتر رفته در مسائل كلي مربوط به حوزه بحث و گفتگو مي‏شد. 📚 از کتاب خاطرات آیت الله امینی (ره) ☑️کشکول ناب حوزوی🔻 ◼️ @kashkolenab
📚 منتخب الآثار من بحار الأنوار این کتاب همان گونه که از نامش پیداست گزینشی است عالمانه و حساب شده و به منزله ویرایشی است جدید از کتاب پر ارزش بحارالأنوار مرحوم علامه مجلسی رحمه الله علیه همراه با توضیحات لازم برای گره گشایی از احادیث پیچیده و اعراب کامل و توضیح لغات و مصادر جدید و مزایای متعدد دیگر که در نوع خود کم نظیر است. 🔹نویسنده:علامه (ره) ✍تهیه و تنظیم : گروه محققین تحت اشراف آیت الله (حفظه الله) 💎 دانلود پی دی اف برخی مجلدات چاپ شده 👉 ✅کشکول ناب حوزوی🔻 ⚫️ @kashkolenab
💥پرورش مدیران غرب زده و مجذوب غرب حاصل انحراف علوم انسانی در کشور است! 🎤 انقلاب: اینکه بنده درباره‌ی علوم انسانی در دانشگاه‌ها و خطر این دانشهای ذاتاً مسموم هشدار دادم - هم به دانشگاه‌ها، هم به مسئولان - به خاطر همین است. این علوم انسانی‌ای که امروز رائج است، محتواهائی دارد که ماهیتاً معارض و مخالف با حرکت اسلامی و نظام اسلامی است؛ متکی بر جهان‌بینی دیگری است؛ حرف دیگری دارد، هدف دیگری دارد. وقتی اینها رائج شد، مدیران بر اساس آنها تربیت میشوند؛ همین مدیران می‌آیند در رأس دانشگاه، در رأس اقتصاد کشور، در رأس مسائل سیاسی داخلی، خارجی، امنیت، غیره و غیره قرار میگیرند. حوزه‌های علمیه و علمای دین پشتوانه‌هائی هستند که موظفند نظریات اسلامی را در این زمینه از متون الهی بیرون بکشند، مشخص کنند، آنها را در اختیار بگذارند، برای برنامه‌ریزی، برای زمینه‌سازی‌های گوناگون. پس نظام اسلامی پشتوانه‌اش علمای دین و علمای صاحب‌نظر و نظریات اسلامی است؛ لذا نظام موظف به حمایت از حوزه‌های علمیه است، چون تکیه‌گاه اوست. .۱۳۸۹/۰۷/۲۹ ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
آیت الله یحیی (ره) و حضرت آیت الله جعفر ✅کشکول ناب حوزوی🔻 ⚫️ @kashkolenab
تعلیم و تربیت غربی چگونه وارد ایران شد؟ 🔸فتحعلی شاه و دربار او به ویژه امیرکبیر، نخستین کسانی بودند که در ایران عصر قاجار، مجذوب و شیفته بازوان تنومند این نوجوان (غرب) شدند و برای بهره مندی از او، دارالفنون را که در آغاز، مرکزی علمی برای اقتباس از تکنولوژی نظامی و تربیت نیروی انسانی متخصص نظامی بود، تاسیس نمود؛ غافل از آنکه الگوبرداری از سیستم تعلیم و تربیت کشوری بیگانه، در واقع به معنای آغاز طوفانی است که اگر سیستم کنترل کننده و تبدیل کننده ای در مقابل آن نباشد، همه چیز را ویران کرده، موجب انقلاب در تمامی ارکان جامعه خواهد شد. 🔹در واقع امیرکبیر با تاسیس دارالفنون تعلیم و تربیت غربی را وارد سیستم اصلی ایران کرد. هر چند امیرکبیر می خواست نیازهای جامعه را تامین کند، اما این دستگاه پیچیده، کارکردهای پنهانی داشت که تشخیص آن برای دربار قاجار و حتی شخص امیرکبیر مقدور نبود. 📚 ماجرای جدایی حوزه و دانشگاه ص ۱۵۶- ۱۵۷ ✍پ.ن: در دوران طلایی تمدن اسلامی همه علوم دینی(حوزوی) و غیردینی(دانشگاهی) در یک جا تدریس میشد و جدایی دین و علم معنا نداشت، برعکس تمدن غرب که بخاطر جدایی علم و عقل با دین(مسیحیت) مدارسشون از هم جدا شدند. همین جدایی وارداتی از دوران قاجار وارد ایران شد! ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
✍آیت الله سید ره: 🔹در همان اوان(اوائل دهه بیست) یکی از اتباع (علی اکبر حکمی زاده) کتابی به نام (اسرار هزارساله) نوشت و در آن از زیارت قبور و مشاهد ائمه و از این رقم انتقاد کرده بود. 🔸من با یک عده از طلاب به خدمت یکی از مراجع وقت رفتیم که ما چه باید بکنیم؟ شرح اجمال مضمون کتاب را به ایشان گفتم. متأسفانه با کمال خونسردی ایشان گفتند: کاری نداشته باشید، الباطل یموت بترک ذکره! 🔹اما (ره) در همان وقت به خاطر رد کردن این کتاب، (مدت ها) درس اسفار را تعطیل کرده و جواب او را می نویسند، که فعلاً به صورت (کشف الاسرار) درآمده است. 📚نشریه پگاه حوزه، شماره 304 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
درخواست نامه خیام نیشابوری.pdf
1.33M
📚درخواست نامه (رساله ای کوتاه در فلسفه) ✍حکیم نیشابوری 🔹بدانکه جز ذات باری تعالی یک جنس است و آن جوهر است و جوهر بدو قسم است، جسم است و بسیط است و لفظ های که بازای معنی کلیات افتد اول لفظ جوهر است و چون آن را بدو قسم گردانی لفظی جسم است و لفظی بسیط و موجودات کل را بیش از این سه نام نیست از آن جهت که بجز ذات باری تعالی موجود همین است و کلیات نوعی قسمت پذیرند و آنچه قسمت پذیر است جسم است و آنچه قسمت پذیر نیست، بسیط است و قسمت پذیر متفاوتند. ترتیب آنچه بسیط است از وجه تفاوت و ترتیب دو نوع است، نوعی را عقل کل خوانند و جزئیات ایشان را نهایتی نیست، اول عقل فعال است که علت معلول اول است، نسب با واجب الوجود علت است و جمله موجوداتی را که زیر اویند مدبر است موجودات کل را، عقل دوم مدبر فلک اعظم است و عقل سوم مدر فلک الافلاک است، عقل چهارم مدبر فلک زحل است، عقل پنجم مدبر فلک مشتری است، عقل ششم مدبر فلک مریخ است، عقل هفتم مدبر فلک شمس است، عقل هشتم مدبر فلک زهره است، عقل نهم مدبر فلک عطارد است، عقل دهم مدبر فلک قمر است و این هر عقلی را بازای نفس است که عقل بی نفس نباشد و نفس بی عقل... ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
🎬 «آن پیامبر» 🔺نشانه هایی از پیامبر اسلام(ص) در ادیان مختلف🔻 🎞تهیه کننده : محمد کاشانی 📼 کارگردان : محسن فضلی 🌐 دانلود و مشاهده مستند 👉 ص ♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید💯 🔴 @Tollabe_pasokhgoo
تصرف؛ الگوی مواجهه اصیل جمهوری اسلامی با تمدن غربی .pdf
785.5K
📙 "تصرف؛ الگوی مواجهه اصیل جمهوری اسلامی با تمدن غربی" ✍سید محمدحسین متولی امامی  💧چکیده بیش از چند سده است که تمدن غرب، به‌تدریج خود را به‌صورت یک تمدن جهانی و همه‌گیر تبدیل کرده است و فرهنگ همه انسان‌ها در شرق و غرب عالم را به‌سوی یکسان‌سازی می‌برد. انقلاب اسلامی، نویدگر امکان خروج از سلطه فرهنگی و تمدنی غرب بود و طلیعه ظهور تمدنی نوین و گشودگی تاریخی دیگر را نشان داد. خروج از وضع موجود و حرکت به‌سوی تمدن نوین اسلامی، نیازمند تعیین موضع‌گیری در برابر تمدن موجود غربی است. نوشتار حاضر در پی پاسخ به این پرسش است که «الگوی مواجهه جمهوری اسلامی در برابر تمدن غربی چیست؟». بر این اساس، با روش تحلیلی - انتقادی و با رویکرد اسنادی -کتابخانه‌ای درصدد بررسی موضوع و دست‌یابی به پاسخ است. الگوهایی که در جهان اسلام، برای مواجهه با تمدن غربی توصیه‌شده، حداقل در چهار الگوی: «دفع حداکثری»، «پذیرش حداکثری»، «گزینش» و «تصرف» خلاصه می‌شود. به‌نظر نگارنده، تصرف، تنهای الگوی اصیل مواجهه جمهوری اسلامی، بلکه دنیای اسلام در برابر تمدن غربی است. ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
🔺اطلاع از علوم رایج ✍آیت الله : عده ای از ارباب اطلاعات ادبی در اتاق جلسه ای داشتند می‌بینند در حیاط یک روحانی پیدا شد، قدری ناراحت می‌شوند که ما جلسه ادبی داریم و الان این آخوند آن را مجلس روضه خواهد کرد. او را یعنی آية الله میرزا عبدالله مجتهدی تبریزی را نمی شناختند. در آن جلسه یکی از حضار راجع به روزنامه و تاریخچه آن اظهار اطلاعات می‌کند که مثلا روزنامه از کی تأسیس شد و بعد به آية الله میرزا عبدالله می‌گویند شما هم چیزی بگویید. ایشان با اینکه معمولا تظاهر نمیکرد، شروع می‌کند تاریخچه و اقسام مختلف روزنامه را می‌گوید که در دنیا چه جور بود، اولش به چه شکل بود، بعد ماهیانه شد، بعد همه روزه چاپ شد. اولین شخص چه کسی بود و یک تاریخچه مفصلی را بیان می‌کند که همگی بهتشان می‌زند که این آقا این چیزها را از کجا میداند! 📚درنگستان : هزار نکته باریکتر ز مو اینجاست ، به نقل از آیت الله ، ص۶۴۷ ✴️کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥بی‌بندباری اجتماعی نتیجه‌ی بی‌عدالتیست! بفهمید! ⁉️ورزش مختلط در ایران‌مال یا مفاسد و تخلفات اقتصادی در ساخت ایران‌مال؟ 🔹مقایسه‌ای قابل تامل در برنامه ثریا 💎+بخوانید : درجه بندی حساسیت ها و واکنش ها 👉 💯حتما ببینید💯 ✴️کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
❓روایات بسیاری وجود دارد که عموم مردم را از تفکر و تعقل پیرامون ذات الهی نهی می نماید. برخی معتقدند این نهی اولاً ارشادی است و ثانیا ویژه کسانی است که در مباحث عمیق عقلی مهارت کافی ندارند. آیا این نظریه و اعتقاد صحیح است یا خیر؟ ✍️پاسخ آیت الله : نهی ارشادی است، زیرا ممکن که یک تجلّی فعلی از ذات ربوبی است، چگونه می تواند تسلّط وجودی به ذات مقدّس پیدا کند تا آنرا به طور برهان یا شهود درک کند. بلکه ما کنه وجود ممکن را هم نمی توانیم بشناسیم. لذا فلاسفه در حالیکه وجود را اظهر میدانند ولی کُنه آن را اخفی می دانند و به قول فیلسوف عزیز ما مرحوم : «ظهوره[1] من اعرف الاشیاء و کنهه فی غایة الخفاء» 🌐 منبع 👉 [1]: اصل شعر سبزواری این است: "مفهومه من اعرف الاشیاء و كنهه في غاية الخفاء" ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
قانونچه فی الطب.pdf
740.1K
📚 قانونچهمحمود بن محمد عمر چغمينى خوارزمى (745ق) یکدور طب سنتی مختصر 💥از ارزشمندترین کتب پایه تحصیلی در و از منابع کهن که بعلت مختصر و مفید بودنش همواره مورد تاکید اساتید بوده. 🔹کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
🔺اهمیت فراگیری ✍علامه (ره): استاد علامۀ ذوالفنون در آغاز نخستین جلسه درس قانونچه فرموده است: آقا، در حوزه های علمی ما کتب طب، مانند دیگر رشته های علوم تدریس می شد، و علمای ما در علم شریف طب نیز دست داشته اند. یک عالم دینی در فهم بسیاری از اخبار و حلّ و درک کثیری از مسائل فقهی از قبیل حدود و دیات به طب و تشریح آن نیازمند است.- آنگاه انگشت شهادتش را در زیر جانب راست فکّ اسفلش نهاد و به مطایبت گفت:- آخوند باید به تشریح آشنا باشد که لااقل بداند مثلا کلیه ی او در اینجا آویزان نیست. 📚هزار و یک کلمه؛ ج1،کلمه یک،ص19 بسالى چند اندر علم ابدان   بنزد او ستاد طب فنان  ز قانونچه گرفته تا بقانون   فرا بگرفته ام مضبوط و موزون پ.ن : مراد از (او ستاد طب) مرحوم شعرانى می باشند. ✴️کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
فأوصیک یا ولدی محمد و من بلغه کتابی هذا ممن یعلّم المسترشدین إلى معرفة ربّ العالمین، أن یقوّی ما عندهم فی الفطرة الأولیة بالتنبیهات العقلیة و القرآنیة، و الهدایات الإلهیة و النبویة، و یقول للمسترشدین: إنما یحتاج إلى معرفة صفات هذا المؤثّر و الصانع، و یثبت صفاته عنده بأسهل ما یرید منه مولاه جلّ جلاله من تکلیفه بتدبیر صاحب الشرائع، و تسلیمه من القواطع و من خسارة عمر ضائع 📚کشفُ المَحَجّة لِثَمَرة المُهجَة ، تحقیق شیخ محمد حسّون، فصل ۳۶ ، سید رضی‌الدین 🔹کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
❓با جوان امروز و نسل جدید چگونه برخورد کنیم؟ 🎤حجت الاسلام ، رئیس مرکز تحقیقات زنان و خانواده: 🔹کار علما در آخرالزمان سخت است، برخی از افراد، تحولات فرهنگی که در عصر جدید به وجود آمده را آنقدر مهم میدانند که بیان میکنند ما با انسانهای جدیدی روبرو هستیم؛ چراکه با وجود ابزار جدید، عقل تضعیف شده و احساسات جای آن را پر کرده است. 🔸هرچه امکانات بیشتر می شود، تمرکز انسان ها پایین تر رفته و توجهات کمتر می شود؛ تلویزیون رسانه ضد تمرکز است و علاوه بر این برخی خصلت ها در رسانه های جدید وجود دارد. 🔹نوع ارتباط رسانه های جدید تصویری به نحوی است که بر روی احساسات مردم کار میکنند؛ نسل رسانه های جدید، نسل انسانهای بی حوصله و احساساتی است. 🔻ما با پدیده‌هایی که امروز وجود دارد، چگونه باید برخورد کنیم؟ اگر در مدرسه دو دانش آموز پسر یا دو دانش آموز دختر نزد ما آمده و بگویند ما همجنسگرا هستیم چه باید بکنیم؟ مواجهه ما باید به نحوی باشد که او قید دین را نزند؛ همچنین نباید به نحوی مواجهه کنیم که فکر کنند کار آنان اشکال ندارد؛ موقعیت جدید برای ما یک موقعیت سخت و صعب بوده و سابقه نداشته است. 🔸دین حداکثری آرمانی است که باید بالای سر ما باشد؛ اما هنگامی که در میدان عملیات می‌آییم، باید ببینیم قدر مقدورمان از تدین چه مقدار است و بر روی قدر مقدورمان نسبت به متدین ساختن جامعه فعالیت کنیم. 🔹فاصله از دین شریعتی، چهل تکه بودن هویت نسل جدید، خودآیین بودن انسان مدرن از جمله ویژگیهای نسل جدید است. 🔺نسل امروز نماز میخواند؛ اما در کنار آن دوست دختر هم دارد؛ یا شخص بی‌حجاب است؛ اما می‌بینیم که زیارت عاشورای او هم ترک نمی شود؛ این وضع نسل جدید امروز ماست که با آن مواجه هستیم. ✅نتیجه مواجهه با نسل جدید باید هدایت او باشد؛ نه گارد و موضوع بحث شما؛ ژست من و شما نباید به گونه‌ای باشد که موضع استعلا برای آنان تداعی شود. 🌐 متن کامل 🔸کشکول ناب حوزوی🔻 ✳️ @kashkolenab
‏آقای رئیسی عاقبت اعتماد به لیبرال‌ها، ‎ و عدم تغییر بانیان اقتصادی وضع‌موجود رو دیدید؟ آقای رئیسی فیلم جلسه اساتید اقتصاداسلامی ‎ فروردین‌ماه امسال رو منتشر کنید تا بر همه آشکار بشه دلسوزان اقتصاد ایران به شما چه گفتند و آن‌هایی که کنار شما نشستند چه کردند... از آن جلسه و محتوای اون از هیچ خبرگزاری و رسانه دولتی هیچ خبری منتشر نشد. 📣تشکل حوزوی سُعداء قم 🆔 @soada_qom
تقسیم_بندی_علوم_دانشمندان_اسلامی.pdf
2.48M
📘 تقسیم بندی علوم از نظر دانشمندان اسلامی ✍استاد مهدی ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab