eitaa logo
کشکول
90 دنبال‌کننده
3هزار عکس
7.4هزار ویدیو
20 فایل
اخبار روز دنیا را با ما دنبال کنید کمترین قیمت بالاترین بازدهی😳‌‌👇 https://eitaa.com/joinchat/4199547645C317916968d تبلیغات پربازده مجموعه زمرد😍👆
مشاهده در ایتا
دانلود
متأسفانه درست می‌گوید جناب رییس اتاق بازرگانی ایران و چین! شبکه‌ی به‌هم تنیده‌ و مافیایی اشرافیت و فساد را به این راحتی‌ها نمی‌توان مهار کرد! 1⃣ مطالبه گسترده و مستمر از طرف مردم، 2⃣ بهمراه همت و عزمی بلند و برنامه‌ای مدون و یکپارچه از سوی انقلابیونِ دولت و مجلس راهگشا خواهد بود، ان‌شاءالله! 💠 احمد نبویان 🇮🇷 اخبار مهم روز خبـــرهای فـــوࢪی‌ مهم⇩⇩ کانال ایتا @kashkolnews2023 کانال روبیکا @nkashkolnews2023 پیج روبینو https://rubika.ir/kashkolnews2023
"بیا که ترک فلک خوان روزه غارت کرد هلال عید به دور قدح اشارت کرد ثواب روزه وحج قبول آن کس برد که خاک میکده عشق را زیارت کرد حافظ، روزگار را به کسی که بی محابا حمله می برد و غارت می کند تشبیه کرده که سفره میهمانی ماه مبارک را پایان داده و ماه نو که نوید آمدن عید فطر را می دهد ، به نوشیدن شراب دوستی الهی و شادی حاصل از آن اشاره می کند;اما این اشارت را همه در نمی یابند و در واقع کسانی روزه واقعی داشته اند و بعد از یک ماه روزه داری به برکات آن رسیده اند که راهی به میکده عشق الهی پیدا کرده اند"
"روزه فقط نمایش روزه داری نیست بلکه مهم تر آن است که در باطن بتوانی درمقابل نفس خویش بایستی"
"حافظ منشین بی می و معشوق زمانی کایام گل و یاسمن و عید صیام است"
"گویی به نظر حافظ، ورود به عید صیام، ورود با پاکی به بهشت است و این مهمترین ویژگی عید فطر است که مومنان پس از یک ماه عبادت و نشستن بر خوان رحمت الهی ، در این روز چنین حال مبارکی دارند"
عید وصال است وصال خدا محو شدن محو جمال خدا خندۀ شادی به لب روزه‌دار آتش حسرت به دل روزه‌خوار پیشاپیش عید سعید فطر مبارک باد!❤❤❤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ شاید شما ندانید !🤔 🎥 سال ۱۳۷۳ به همراه چند تن دیگر، ایده‌ی جدیدی مطرح کردند، که قانون اساسی برای هاشمی رفسنجانی استثنا قائل شود، و او ایران شود! 🧐 ⬅️ حالا دم از میزنه! ‼️ جالب اینکه افرادی که این نظر را داشتند همگی در جبهه‌ی قرار گرفته‌اند! و از مخالفین این ایده بود. 🔅 برای دوستان خود فوروارد کنید و در افزایش سواد رسانه‌ای جامعه سهیم باشید. اخبار مهم روز خبـــرهای فـــوࢪی‌ مهم⇩⇩ کانال ایتا @kashkolnews2023 کانال روبیکا @nkashkolnews2023 پیج روبینو https://rubika.ir/kashkolnews2023
نظر مهاجرانی درباره نیت مطرح شدن رفراندوم در فضای مجازی @Drsalaam
🔴جالب است بدانیم بانوی مومن فرانسوی جسدش ۱۳۷ سال است تازه باقی مانده است. 🔹برنادت مقدس ،دختری بود که ادعا داشته در نوجوانی حضرت مریم را ملاقات میکرده است.این دختر جوان در ۳۷سالگی در اثر بیماری فوت می‌کند. ایشان به شدت اهل تهجد و ذکر بوده است ،مردم را به کارهای نیک دعوت میکرده وحتی لحظات آخر عمر با توسل به روح مریم مقدس لحظات مرگ را سپری کرده است وحامل پیام های مریم مقدس به مردم بوده است 🔹بارها قبر این بانو توسط شخصیت های مذهبی نبش شده و متوجه شده اند جنازه او سالم مانده است ،تحقیقات علمی زیادی هم برای دلیل این اتفاق انجام شده است اما هنوز دلیل واضحی کشف نکرده اند.اما اعلام کرده اند که برنادت بانوی پاکدامنی بوده است. 🔹حال من نمی‌خواهم درباره این جسم تازه بانو نظر صریحی بگویم که تازه ماندن جسم متوفا بین کسانی که زندگی معنوی داشته اند اندک اجر اوست ،نمونه های زیادی از شهدایمان را همین اواخر دیده ایم اما آنچه که باید ما بدان توجه کنیم رفتار غرب در مواجهه با زن مومن خودش است.اواین زن را آنقدر بزرگ می‌کند که محل شهودش را مکان ذکر وعبادت می‌کند، واب ان جا را مقدس میپندارد .اما زنان مؤمن مارا دعوت به کشف حجاب وفساد می‌کند، حال آنکه اگر فقط همین سرمایه مادران شهدا را غرب در دست داشت از مرقد تک تک آنها زیارت گاهی برای عموم مردم می‌ساخت . ✍عالیه سادات 🇮🇷 تحلیل سیاسی و جنگ نرم http://eitaa.com/joinchat/1560084480C6ad9c44032
علّامه محمّد تقی جعفری نقل می کردند: عدّه‌‌‌ای از جامعه‌‌‌شناسان برتر دنیا در «دانمارک» جمع شده بودند تا دربارة موضوع مهمّی به بحث و تبادل نظر بپردازند. موضوع این بود: ارزش واقعی انسان به چیست؟ برای سنجش ارزش خیلی از موجودات، معیار خاصّی داریم؛ مثلاً معیار ارزش طلا به وزن و عیار آن است. معیار ارزش بنزین به مقدار و کیفیّت آن است. معیار ارزش پول، پشتوانة آن است. امّا معیار ارزش انسان‌‌‌ها در چیست؟ هر کدام از جامعه شناس‌‌‌ها صحبت‌‌‌هایی داشتند و معیارهای خاصّی را ارائه دادند. وقتی نوبت به بنده رسید، گفتم: اگر می‌‌‌خواهید بدانید یک انسان چقدر ارزش دارد، ببینید به چه چیزی علاقه دارد و به چه چیزی عشق می‌‌‌ورزد. کسی که عشقش یک آپارتمان دو طبقه است در واقع ارزشش به مقدار همان آپارتمان است. کسی که عشقش ماشینش است، ارزشش به همان میزان است امّا کسی که عشقش خدای متعال است، ارزشش به اندازة خداست. علّامه فرمودند: من این مطلب را گفتم و پایین آمدم. وقتی جامعه شناس‌‌‌هایی که صحبت‌‌‌های مرا شنیدند برای چند دقیقه روی پای خود ایستادند و کف زدند. وقتی تشویق آنها تمام شد من دوباره بلند شدم و گفتم: عزیزان! این کلام از من نبود. بلکه از شخصی به نام علی علیه السلام است. آن حضرت در «نهج البلاغه» می‌‌‌فرمایند: «قِیمَةُ کُلِّ امْرِئٍ مَا یُحْسِنُهُ؛ ارزش هر انسانی به اندازة چیزی است که دوست می‌‌‌دارد.» وقتی این کلام را گفتم دوباره به نشانة احترام به وجود مقدّس امیرالمؤمنین، امام علی علیه السلام از جا بلند شدند و چند بار نام آن حضرت را بر زبان جاری کردند. علّامه در ادامه می‌‌‌فرمودند: عشق حلال به این است که انسان (مثلاً) عاشق 50 میلیون تومان پول باشد. حال اگر به انسان بگویند: آی!!! پنجاه میلیونی!!!. چقدر بدش می‌‌‌آید؟ در واقع می‌‌‌فهمد که این حرف توهین در حقّ اوست. حالا که تکلیف عشق حلال امّا دنیوی معلوم شد، ببینید اگر کسی عشق به گناه و معصیت داشته باشد چقدر پست و بی‌‌‌ ارزش است! اینجاست که ارزش ثار الله معلوم می‌‌‌شود. ثار الله اضافة تشریفی است. خونی که در واقع آنقدر شرافت و ارزش پیدا کرده که فقط با معیارهای الهی قابل ارزش گذاری است و ارزش آن به اندازة خدای متعال است. اللّهم صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم
در زمان خلافت عمر دو نفر امانتی را نزد زنی به ودیعت گذاشتند و به وی سفارش نمودند كه تنها با حضور هر دوی آنان ودیعه را تحویل دهد. پس از مدتی یكی از آن دو به نزد زن رفته مدعی شد كه دوستش مرده است و ودیعه را مطالبه نمود. زن در ابتداء از دادن سپرده امتناع ورزید ولی چون آن مرد زیاد رفت و آمد می نمود و مطالبه می كرد، ودیعه را به وی رد كرد. پس از گذشت زمانی مرد دیگر به نزد زن آمده خواستار ودیعه گردید، زن داستان را برایش بازگو نمود كه نزاعشان در گرفت، خصومت به نزد عمر بردند. عمر به زن گفت : تو ضامن ودیعه هستی. اتفاقا امیرالمومنین علي(ع) در آن مجلس ‍ حضور داشت. زن از عمر خواست تا علی(ع) بین آنان داوری كند. عمر گفت: یا علی ! میان آنان قضاوت كن. امیرالمومنین(ع) به آن مرد رو كرد و فرمود: مگر تو و دوستت به این زن سفارش نكرده اید كه سپرده را به هر كدامتان به تنهایی ندهد، اكنون ودیعه نزد من است ، برو دیگری را به همراه خود بیاور و آنرا تحویل بگیر، و زن را ضامن ودیعه نكرد و از این راه توطئه آنان را آشكار نمود. زیرا آن حضرت می دانست كه آن دو با هم تبانی كرده و خواسته اند هر دو نفرشان از زن مطالبه كنند تا او به هر دو غرامت بپردازد.
مردي پس از حضور در غزوات متعدد كه زمان زيادي به طول انجاميد به خانه خود بازگشت، پس ‍ از شش ماه تمام زنش فرزندی به دنیا آورد. مرد فرزند را از خود ندانسته، وی را نزد عمر برد و قصه را برایش بیان داشت . عمر دستور داد زن را سنگسار كنند. اتفاقا پیش از آن كه او را سنگسار كنند، امیرالمومنین علي (ع) او را دید و از قضیه باخبر گردید. پس به عمر فرمود: باید بگویی زن راست می گوید؛ زیرا خداوند در قرآن می فرماید: و حمله و فصاله ثلاثون شهرا؛ مدت حمل و از شیر گرفتن فرزند، سی ماه است و در آیه دیگر می فرماید: والوالدات یرضعن اولادهن حولین كاملین ؛ مادران فرزندان خود را دو سال تمام شیر می دهند. وقتی كه بیست و چهار ماه دوران شیر دادن از سی ماه كم شود شش ماه می ماند كه كمترین دوران حاملگی است . عمر دستور بر آزادي زن داد.
مردی مرد دیگری را كشت. برادر مقتول قاتل را نزد عمر برد. عمر به وی دستور داد قاتل را بكشند. برادر مقتول قاتل را به قدری زد كه یقین كرد او را كشته است. اولیای قاتل او را برداشته به خانه بردند و چون رمقی در بدن داشت به معالجه اش پرداختند و پس از مدتی حالش خوب شد. برادر مقتول چون قاتل را دید دوباره او را گرفت و گفت : تو قاتل برادر من هستی باید تو را بكشم ، مرد فریاد برآورد تو یك بار مرا كشته ای و حقی بر من نداری . مجددا نزاع را به نزد عمر بردند، عمر دستور داد قاتل را بكشند، ولی نزاع ادامه یافت تا این كه به نزد حضرت علي (ع) رفته و از او داوری خواستند. علی(ع) به قاتل فرمود: شتاب مكن ، و خود آن حضرت به نزد عمر رفت و به وی فرمود: حكمی كه درباره آنان گفته ای صحیح نیست . عمر گفت : پس حكمشان چیست ؟ علی (ع) : ابتدا قاتل شكنجه هایی را كه برادر مقتول بر او وارد ساخته از او قصاص می گیرد و آنگاه برادر مقتول می تواند او را بكشد. برادر مقتول با خود فكری كرد كه در این صورت جانش در معرض خطر است پس از كشتن او صرف نظر كرد.
جواني نزد عمر رفت و گفت: مادرم مرا نه ماه در شكم خود نگهداشته و پس از تولد دو سال شیر داده و چون بزرگ شدم و خوب و بد را تشخیص ‍ دادم مرا از خود دور نمود و گفت : تو پسر من نیستی ! عمر رو به زن كرد و گفت : این پسر چه می گوید؟ زن :گفت: ای خلیفه ! سوگند به خدایی كه در پشت پرده نور نهان است و هیچ دیده ای او را نمی بیند، و سوگند به محمد(ص) و خاندانش ! من هرگز او را نشناخته و نمی دانم از كدام قبیله و طایفه است ، قسم به خدا! او می خواهد با این ادعایش مرا در میان عشیره و بستگانم خوار سازد. و من دوشیزه ای هستم از قریش و تاكنون شوهر ننموده ام . عمر گفت: بر این مطلب كه می گویی شاهد داری ؟ زن : آری ، و چهل نفر از برادران عشیره ای خود را جهت شهادت حاضر ساخت . گواهان نزد عمر شهادت دادند كه این پسر دروغ گفته ، می خواهد با این تهمتش زن را در بین طایفه و قبیله اش خوار و ننگین سازد. عمر به ماموران گفت : جوان را بگیرید و به زندان ببرید تا از شهود تحقیق زیادتری بشود و چنانچه گواهیشان به صحت پیوست بر جوان حد افتراء جاری كنم . ماموران جوان را به طرف زندان می بردند كه اتفاقا حضرت علي(ع) در بین راه با ایشان برخورد نمود. چون نگاه جوان به آن حضرت افتاد فریاد برآورد: ای پسر عم رسول خدا! از من ستمدیده دادخواهی كن . و ماجرای خود را برای آن حضرت شرح داد. امیرالمومنین علیه السلام به ماموران فرمود: جوان را نزد عمر برگردانید. علی (ع) به عمر رو كرد و فرمود: آیا اذن می دهی بین ایشان داوری كنم ؟ عمر: سبحان الله ! چگونه اذن ندهم با این كه از رسول خدا صلی الله علیه و آله شنیدم كه فرمود: علی بن ابیطالب از همه شما داناترست. امیرالمومنین علیه السلام به زن فرمود: آیا برای اثبات ادعای خود گواه داری ؟ زن : آری ، و شهود را حاضر ساخت و آنان مجددا گواهی دادند. سپس به زن فرمود: آیا ولی و سرپرستی داری ؟ زن :گفت: آری ، این شهود همه برادران و اولیای من هستند. امیرالمومنین به آنان رو كرد و فرمود: حكم من درباره شما و خواهرتان پذیرفته است ؟ همگی گفتند: آری. و آنگاه فرمود: گواه می گیرم خدا را و تمام مسلمانانی را كه در این مجلس حضور دارند كه عقد بستم این زن را برای این جوان به مهر چهارصد درهم از مال نقد خودم . ای قنبر! برخیز درهم ها را بیاور. قنبر درهم ها را آورد، علی (ع) آنها را در دست جوان ریخت و به وی فرمود: این درهم ها را در دامن زنت بینداز و نزد من میا. مگر این كه در تو اثر زفاف باشد( یعنی غسل كرده باشی). جوان برخاست و درهم ها را در دامن زن ریخت و گریبانش را گرفت و گفت: برخیز! در این موقع زن فریاد برآورد: آتش ! آتش ! ای پسر عم رسول خدا! می خواهی مرا به عقد فرزندم در آوری ! به خدا سوگند او پسر من است ! و آنگاه علت انكار خود را چنین شرح داد: برادرانم مرا به مردی فرومایه تزویج نمودند و این پسر از او به من رسید، و چون بزرگ شد آنان مرا تهدید كردند كه فرزند را از خود دور سازم ، به خدا سوگند او پسر من است . و دست فرزند را گرفت و روانه گردید.
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مسئله ای بسیار سرّی که به تازگی نشر پیدا کرده است. هیچ توضیحی در مورداین نمایش نمی دهیم ،کافیست فقط نمایش رو ببینید تا به هوش رهبر حکیم و فرزانه و توانایمان پی ببریم.تا جایی که امکان دارد آن را نشر دهید، تا افراد بیشتری با حقیقت آشنا شوند... اخبار مهم روز خبـــرهای فـــوࢪی‌ مهم⇩⇩ کانال ایتا @kashkolnews2023 کانال روبیکا @nkashkolnews2023 پیج روبینو https://rubika.ir/kashkolnews2023
فصل ششم:قضایائی که داري احکامی متعدد بوده ودر ظاهر یک حکم توهم شده است! حکمهاي گوناگون پنج نفر را در حال زنا گرفته نزد عمر آوردند، عمر دستور داد بر همه آنها حد جاري کنند، اتفاقا امیرالمومن نی عل هی السلام در آنجا حاضر و به قض هی ناظر بود، پس به عمر رو کرده، فرمود نیا: حکم که درباره آنان گفتی صح حی نبود. عمر گفت: پس خودتان بر آنان اقامه حد کن . دی امام عل هی السلام کی ی را پیش کشیده گردنش را زد و دومی را سنگسار نمود و به سومی صد تا یز انه زد و به چهارمی پنجاه تازیانه، و پنجم ی را فقط چند تازیانه. عمر در حیرت شده و مردم ن زی در شگفت. عمر گفت ای: اباالحسن! بر پنج نفر که همگی مرتکب یک جرم شده بودند ه چی حد مختلف جاري کرد ؟ي آن حضرت عل هی السلام فرمود: اما نفر اول که گردنش را زدم کافر ذمی بود که از شرا طی ذمه خارج شده و حکمش کشتن است؛ و نفر دوم که او را سنگسار کردم خودش زن داشت و زنایش محصنه بود و حکمش سنگسار است؛ و نفر سوم که به او صد تازیانه زدم زن نداشت و نفر چهارم که به او نصف حد زدم غلام بود و حکمش نصف حد است؛ و نفر پنجم که او را تعز نری مودم دیوانه بود و حدي نداشت ولیکن لازم بود به چند تازیانه تنب هی شود.
فرق سگ و گوسفند مردي اعرابی از امیرالمومن نی عل هی السلام پرس د؛ی سگی را دیدم با گوسفندي جستن کرد و از آنها حملی به هم رس د،ی نی اای آ حمل به کدامیک ملحق است؟ آن حضرت عل هی السلام فرمود: او را در ک یفی ت خوراکش آزمایش کن، اگر گوشتخوار بود سگ است و اگر علف خوار بود گوسفند. اعرابی: او را دی ام ده گاهی گوشت خورده و گاهی علف. علی عل هی السلام او را در آب آشامیدن آزمایش کن، اگر با دهان آب م یخورد گوسفند است و اگر با زبان آب م یخورد سگ است. اعرابی: هر دو جور آب م یخورد. علی عل هی السلام او را در راه رفتن آزمایش کن، اگر دنبال گله م یرود سگ است و اگر وسط ای جلو گله م یرود گوسفند است.اعرابی: گاه ی چن نی است و گاهی چنان. علی عل هی السلام او را در ک یفی ت نشستن ملاحظه کن، اگر بر شکم م یخوابد گوسفند است و اگر بر دم م یشن ی ند سگ است. اعرابی: گاهی به ا نی ترتیب م نش ی یند و زمانی به آن ترتیب. علی عل هی السلام او را ذبح کن اگر در شکمش شکنبه د دی ي گوسفند است و اگر روده وامعاء د دی ي سگ است. اعرابی از شنیدن نی ا نکات دق قی و متح ری و مبهوت شد.
نذر مشکل از حضرت ام ری عل هی السلام پرسیدند؛ مردي نذر کرده با پاي ی پ اده خانه خدا را زیارت کند، در ب نی يا راه رودخانه رسیده که لازم است با کشتی از آن عبور کند تکلیفش چیست؟ امام عل هی السلام فرمود: در کشتی سرپا م یا ی ستد تا از آب عبور کند.
اك کردن حیوان نجاست خوار یام رالمومن نی عل هی السلام درباره پاك شدن حیوان حلال گوشتی که نجاستخوار شده، فرمود: مرغ نجاستخوار سه روز، مرغابی پنج روز، گوسفند ده روز، گاو بیست روز و شتر چهل روز با دی غذاي پاك بخورند و اگر پیش از ا نی مدت آنها را ذبح کنند گوشتشان حرام است.