شاید ۲۰ سال پیش، کسی به مخیلهاش هم نمیرسید روزی در خیابانهای شهر، دخترانی را مشاهده کند که آن سالها مردم شاید آنها را در سالنهای عروسی هم نمیدیدند... دخترانی بزککرده با موهای پف کرده و بیرون ریخته و مانتوهایی کوتاه و تنگ و جلوباز و شلوارهایی تنگتر! این روند ۲۰ سال طول کشید تا به اینجا رسید. استعمار و استکبار، صبر و حوصلهی زیادی دارد، برعکس بسیاری از ماها ...
⬅️اولین کار، گرفتن چادر بود از زنان ما... گفتند چادر، حجاب برتر است و میشود برتر نبود! بین خوب و خوب تر، خوب را هم انتخاب کنی بهجایی برنمیخورد .میشود مانتوی گشاد و مقنعهی بزرگ پوشید و باحجاب بود(برگرفته از سخنان هاشمی رفسنجانی در نمازجمعه تهران )... حرف قابلقبولی بود؛ کسی نمیتواست به این حرف اعتراض کند، حتی اهالی مذهب
⬅️ گام دوم، گرفتن مقنعه بود... میشود روسری بزرگ سر کرد! هم تنوّع دارد هم حجاب است. یادم میآید روسریهایی بود با ضلع، بیشتر از یکمتر، که تا کمرِ خانمها هم میرسید... خوب البته روسری مثل مقنعه نبود گاهی مو بیرون میزد
⬅️ در فیلمهای سینمایی هی مدل گذاشتن، زنهای هنرپیشه مدل شدن و به تبع آن، دخترانِجوان هم از آنها یاد میگرفتند
⬅️چشمهای ما متوجّه این آبرفتن نمیشد و آنقدر کم کم این کار را کردند که چشم ما عادت میکرد...
⬅️ مانند بچهای که جلوی چشم پدر و مادرش بزرگ میشود و قد میکشد و والدینش حس نمیکنند اما دیگران که کمتر او را میبینند و چشمانشان عادت نکرده، متوجه رشد هفتگی او میشوند... ما عادت کردیم به روسریهایی که هر روز آب میرفت و تبدیل شد به نواری باریک و بعضا توری... مانتوهایی که شاید بهتر باشد بلوز و پیراهن راحت نامیدشان تا مانتو...
⬅️ به هر حال کم کم کار به این جا کشید و مدام گفتند بیحجابی معضل فرهنگی است، برای حلّ آن باید کارِفرهنگی کرد... سالها گذشت و لباسها آب رفت و کار فرهنگی در زمینهی عفت و حجاب مشاهده نشد. برعکسش، فراوان کارهای ضدِفرهنگ، در کوبیدن حجاب و عفت و حیاء و غیرت در فیلمهای سینمایی و مجلّات و برنامههای عمومی یافت میشد...
⬅️ حالا هم که مد پوشش خانمها تغییر کرده، پوشیدن ساق شلواری (ساپورت) به جای شلوار... یعنی دیگر شلوار جین تنگ هم نه! ساق شلواری! و بدون تردید در یکی دو سال آینده این کنار می رود و برخی را ..........
⬅️ یعنی پس از آنکه چادر، مقنعه، مانتو و روسری از زنان گرفته شد، حالا رفتهاند سراغ شلوار! چشمهای ما هنوز عادت نکردهاند...
اگر به این هم عادت کنیم سرنوشت چادر و مانتو و روسری در انتظار این ساپورت هم هست...
خدایی نکرده اینها هم روز به روز نازکتر و کوتاهتر میشود و ما عادت میکنیم....
آن وقت...
نمیدانم بعدش سراغ چه خواهند رفت...
🌺 حیرتآور است !!
👈همهی جهان حجاب دارد:
1_کره زمین دارای پوشش است...
2_ میوههای تر وتازه دارای پوشش است...
3_ شمشیر نیز داخل غلافش حفظ میشود...
4_ قلم بدون پوشش جوهرش خشک میشود و فایدهاش از بین میرود و زیر پا انداخته میشود برای اینکه پوشش آن از بین رفته
5_ سیب هم اگر پوستهاش گرفته شود و رها شود فاسد میشود...
و......
در تعجبم از مردی که ماشینش را از ترسِ خط و خش افتادن *چادر* میپوشاند؛
اما *دختر* یا *همسر* و یا *خواهر* خود را بدون پوشش یا پوششِ ناقص رها میکند!!!
🔴بانو!
این *چادر* تا برسد بهدست تو
هم از *کوچههای مدینه* گذشته
هم از *کربلا*
هم از بازار شام...!
*چادرت* را در آغوش بگیر و بگو برایت *روضه* بخواند
همه را از نزدیک دیده است...
*السّلام علیکِ یا فاطمةالزهراء*
تا میتوانید نشر دهید...
تاشاید *غیرتِ* ازدست رفته تکانی بخورد.
#هیئت محبان شهدا فردو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 نظام سیاسی ای که چنین نگاه توحیدی و آزاداندیشانه ای به انتخاب و رای مردم دارد، هیچ وقت از رفراندوم و همه پرسی واهمه ندارد.
🔸 مسئله اصلی، نفاق و شیطنت کسانی است که با نزدیک شدن به انتخابات آخر سال و با اسم رمز #رفراندوم ، به دنبال دوقطبی کردن جامعه، حاشیه سازی، هزینه تراشی و تحمیل فتنه ای جدید به نظام اسلامی هستند؛ و رهبر انقلاب در سخنان اخیر خود، حکیمانه این نقشه را خنثی کردند.
#بصائر
#تحلیل
اخبار مهم روز
خبـــرهای فـــوࢪی مهم⇩⇩
کانال ایتا
@kashkolnews2023
کانال روبیکا
@nkashkolnews2023
پیج روبینو
https://rubika.ir/kashkolnews2023
35.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چند روز قبل حاج محمود کریمی حرفی درباره ظریف و تیم قبلی مذاکره کننده گفت که بازتاب زیادی داشت. خیلیها گفتند یعنی ظریف نفهمید ولی یک مداح میفهمد؟
در قسمت ۵۷ حافظه تاریخی ایرانی به همین مساله پرداختیم که آیا حرف کریمی درباره ظریف غلط بود؟
+فیلم افشاگری تاریخی سید محمود نبویان درباره ندانم کاری های تیم ظریف در مذاکرات که ضربات جبران ناپذیری را به کشور وارد کرد.
#تحلیل
اخبار مهم روز
خبـــرهای فـــوࢪی مهم⇩⇩
کانال ایتا
@kashkolnews2023
کانال روبیکا
@nkashkolnews2023
پیج روبینو
https://rubika.ir/kashkolnews2023
هدایت شده از شاهراه معرفت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حضور یک اعجوبه در برنامه محفل
🔹سرعت بالای پاسخگویی مرتضی خدامی که نه تنها قرآن، نهج البلاغه و نهج الفصاحه بلکه اشعار زیادی را نیز حفظ است.
💠 به کانال معرفت شناسی خوش آمدید
@sh_marefat
@sh_marefat
👈فقط ۲ چيز در دنیا
هست که باید نگران آن بود:
این که ببینی سالمی یا مریضی!
اگه سالمی که نگرانی نداره...
اگه مریضی ۲ چيز
هست که باید نگران آن بود:
این که میمیری یا زنده میمونی!
اگه زنده میمونی که نگرانی نداره...
اگه مردنی هستی ۲ چیز
هست که باید نگران آن باشی:
این که میری بهشت یا جهنم!
اگه میری بهشت که نگرانی نداره!
اگه میری جهنم....
اونجا اونقدر دوست و رفیق آشنا میبینی
که اصلا جای نگرانی نیست!
پس نتیجه میگیریم که هیچ چیز ارزش نگرانی نداره
شاد باش و از زندگی لذت ببر🌷🍃
متأسفانه درست میگوید جناب رییس اتاق بازرگانی ایران و چین!
شبکهی بههم تنیده و مافیایی اشرافیت و فساد را به این راحتیها نمیتوان مهار کرد!
1⃣ مطالبه گسترده و مستمر از طرف مردم،
2⃣ بهمراه همت و عزمی بلند و برنامهای مدون و یکپارچه از سوی انقلابیونِ دولت و مجلس راهگشا خواهد بود، انشاءالله!
💠 احمد نبویان 🇮🇷
#تحلیل
اخبار مهم روز
خبـــرهای فـــوࢪی مهم⇩⇩
کانال ایتا
@kashkolnews2023
کانال روبیکا
@nkashkolnews2023
پیج روبینو
https://rubika.ir/kashkolnews2023
"بیا که ترک فلک خوان روزه غارت کرد
هلال عید به دور قدح اشارت کرد
ثواب روزه وحج قبول آن کس برد
که خاک میکده عشق را زیارت کرد
حافظ، روزگار را به کسی که بی محابا حمله می برد و غارت می کند تشبیه کرده که سفره میهمانی ماه مبارک را پایان داده و ماه نو که نوید آمدن عید فطر را می دهد ، به نوشیدن شراب دوستی الهی و شادی حاصل از آن اشاره می کند;اما این اشارت را همه در نمی یابند و در واقع کسانی روزه واقعی داشته اند و بعد از یک ماه روزه داری به برکات آن رسیده اند که راهی به میکده عشق الهی پیدا کرده اند"
"روزه فقط نمایش روزه داری نیست بلکه مهم تر آن است که در باطن بتوانی درمقابل نفس خویش بایستی"
"گویی به نظر حافظ، ورود به عید صیام، ورود با پاکی به بهشت است و این مهمترین ویژگی عید فطر است که مومنان پس از یک ماه عبادت و نشستن بر خوان رحمت الهی ، در این روز چنین حال مبارکی دارند"
عید وصال است وصال خدا
محو شدن محو جمال خدا
خندۀ شادی به لب روزهدار
آتش حسرت به دل روزهخوار
پیشاپیش عید سعید فطر مبارک باد!❤❤❤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ شاید شما ندانید !🤔
🎥 سال ۱۳۷۳ #روحانی به همراه چند تن دیگر، ایدهی جدیدی مطرح کردند، که قانون اساسی برای هاشمی رفسنجانی استثنا قائل شود، و او #رئیسجمهور #مادامالعمر ایران شود! 🧐
⬅️ حالا دم از #رفراندوم میزنه!
‼️ جالب اینکه افرادی که این نظر را داشتند همگی در جبههی #ضدنظام قرار گرفتهاند!
و #رهبرانقلاب از مخالفین این ایده بود.
🔅 برای دوستان خود فوروارد کنید و در افزایش سواد رسانهای جامعه سهیم باشید.
#تحلیل
اخبار مهم روز
خبـــرهای فـــوࢪی مهم⇩⇩
کانال ایتا
@kashkolnews2023
کانال روبیکا
@nkashkolnews2023
پیج روبینو
https://rubika.ir/kashkolnews2023
هدایت شده از تحلیل سیاسی و جنگ نرم
🔴جالب است بدانیم بانوی مومن فرانسوی جسدش ۱۳۷ سال است تازه باقی مانده است.
🔹برنادت مقدس ،دختری بود که ادعا داشته در نوجوانی حضرت مریم را ملاقات میکرده است.این دختر جوان در ۳۷سالگی در اثر بیماری فوت میکند. ایشان به شدت اهل تهجد و ذکر بوده است ،مردم را به کارهای نیک دعوت میکرده وحتی لحظات آخر عمر با توسل به روح مریم مقدس لحظات مرگ را سپری کرده است وحامل پیام های مریم مقدس به مردم بوده است
🔹بارها قبر این بانو توسط شخصیت های مذهبی نبش شده و متوجه شده اند جنازه او سالم مانده است ،تحقیقات علمی زیادی هم برای دلیل این اتفاق انجام شده است اما هنوز دلیل واضحی کشف نکرده اند.اما اعلام کرده اند که برنادت بانوی پاکدامنی بوده است.
🔹حال من نمیخواهم درباره این جسم تازه بانو نظر صریحی بگویم که تازه ماندن جسم متوفا بین کسانی که زندگی معنوی داشته اند اندک اجر اوست ،نمونه های زیادی از شهدایمان را همین اواخر دیده ایم اما آنچه که باید ما بدان توجه کنیم رفتار غرب در مواجهه با زن مومن خودش است.اواین زن را آنقدر بزرگ میکند که محل شهودش را مکان ذکر وعبادت میکند، واب ان جا را مقدس میپندارد .اما زنان مؤمن مارا دعوت به کشف حجاب وفساد میکند، حال آنکه اگر فقط همین سرمایه مادران شهدا را غرب در دست داشت از مرقد تک تک آنها زیارت گاهی برای عموم مردم میساخت .
✍عالیه سادات
🇮🇷 تحلیل سیاسی و جنگ نرم
http://eitaa.com/joinchat/1560084480C6ad9c44032
علّامه محمّد تقی جعفری نقل می کردند: عدّهای از جامعهشناسان برتر دنیا در «دانمارک» جمع شده بودند تا دربارة موضوع مهمّی به بحث و تبادل نظر بپردازند. موضوع این بود: ارزش واقعی انسان به چیست؟
برای سنجش ارزش خیلی از موجودات، معیار خاصّی داریم؛ مثلاً معیار ارزش طلا به وزن و عیار آن است. معیار ارزش بنزین به مقدار و کیفیّت آن است.
معیار ارزش پول، پشتوانة آن است. امّا معیار ارزش انسانها در چیست؟
هر کدام از جامعه شناسها صحبتهایی داشتند و معیارهای خاصّی را ارائه دادند.
وقتی نوبت به بنده رسید، گفتم: اگر میخواهید بدانید یک انسان چقدر ارزش دارد، ببینید به چه چیزی علاقه دارد و به چه چیزی عشق میورزد.
کسی که عشقش یک آپارتمان دو طبقه است در واقع ارزشش به مقدار همان آپارتمان است.
کسی که عشقش ماشینش است، ارزشش به همان میزان است امّا کسی که عشقش خدای متعال است، ارزشش به اندازة خداست.
علّامه فرمودند: من این مطلب را گفتم و پایین آمدم. وقتی جامعه شناسهایی که صحبتهای مرا شنیدند برای چند دقیقه روی پای خود ایستادند و کف زدند.
وقتی تشویق آنها تمام شد من دوباره بلند شدم و گفتم: عزیزان! این کلام از من نبود. بلکه از شخصی به نام علی علیه السلام است. آن حضرت در «نهج البلاغه» میفرمایند: «قِیمَةُ کُلِّ امْرِئٍ مَا یُحْسِنُهُ؛ ارزش هر انسانی به اندازة چیزی است که دوست میدارد.»
وقتی این کلام را گفتم دوباره به نشانة احترام به وجود مقدّس امیرالمؤمنین، امام علی علیه السلام از جا بلند شدند و چند بار نام آن حضرت را بر زبان جاری کردند.
علّامه در ادامه میفرمودند: عشق حلال به این است که انسان (مثلاً) عاشق 50 میلیون تومان پول باشد. حال اگر به انسان بگویند: آی!!! پنجاه میلیونی!!!. چقدر بدش میآید؟ در واقع میفهمد که این حرف توهین در حقّ اوست.
حالا که تکلیف عشق حلال امّا دنیوی معلوم شد، ببینید اگر کسی عشق به گناه و معصیت داشته باشد چقدر پست و بی ارزش است!
اینجاست که ارزش ثار الله معلوم میشود. ثار الله اضافة تشریفی است.
خونی که در واقع آنقدر شرافت و ارزش پیدا کرده که فقط با معیارهای الهی قابل ارزش گذاری است و ارزش آن به اندازة خدای متعال است.
اللّهم صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم
در زمان خلافت عمر دو نفر امانتی را نزد زنی به ودیعت گذاشتند و به وی سفارش نمودند كه تنها با حضور هر دوی آنان ودیعه را تحویل دهد. پس از مدتی یكی از آن دو به نزد زن رفته مدعی شد كه دوستش مرده است و ودیعه را مطالبه نمود. زن در ابتداء از دادن سپرده امتناع ورزید ولی چون آن مرد زیاد رفت و آمد می نمود و مطالبه می كرد، ودیعه را به وی رد كرد.
پس از گذشت زمانی مرد دیگر به نزد زن آمده خواستار ودیعه گردید، زن داستان را برایش بازگو نمود كه نزاعشان در گرفت، خصومت به نزد عمر بردند.
عمر به زن گفت : تو ضامن ودیعه هستی. اتفاقا امیرالمومنین علي(ع) در آن مجلس حضور داشت. زن از عمر خواست تا علی(ع) بین آنان داوری كند. عمر گفت: یا علی ! میان آنان قضاوت كن.
امیرالمومنین(ع) به آن مرد رو كرد و فرمود:
مگر تو و دوستت به این زن سفارش نكرده اید كه سپرده را به هر كدامتان به تنهایی ندهد، اكنون ودیعه نزد من است ، برو دیگری را به همراه خود بیاور و آنرا تحویل بگیر، و زن را ضامن ودیعه نكرد و از این راه توطئه آنان را آشكار نمود.
زیرا آن حضرت می دانست كه آن دو با هم تبانی كرده و خواسته اند هر دو نفرشان از زن مطالبه كنند تا او به هر دو غرامت بپردازد.
مردي پس از حضور در غزوات متعدد كه زمان زيادي به طول انجاميد به خانه خود بازگشت، پس از شش ماه تمام زنش فرزندی به دنیا آورد.
مرد فرزند را از خود ندانسته، وی را نزد عمر برد و قصه را برایش بیان داشت .
عمر دستور داد زن را سنگسار كنند.
اتفاقا پیش از آن كه او را سنگسار كنند، امیرالمومنین علي (ع) او را دید و از قضیه باخبر گردید.
پس به عمر فرمود: باید بگویی زن راست می گوید؛ زیرا خداوند در قرآن می فرماید: و حمله و فصاله ثلاثون شهرا؛ مدت حمل و از شیر گرفتن فرزند، سی ماه است و در آیه دیگر می فرماید: والوالدات یرضعن اولادهن حولین كاملین ؛ مادران فرزندان خود را دو سال تمام شیر می دهند.
وقتی كه بیست و چهار ماه دوران شیر دادن از سی ماه كم شود شش ماه می ماند كه كمترین دوران حاملگی است .
عمر دستور بر آزادي زن داد.
مردی مرد دیگری را كشت. برادر مقتول قاتل را نزد عمر برد. عمر به وی دستور داد قاتل را بكشند.
برادر مقتول قاتل را به قدری زد كه یقین كرد او را كشته است.
اولیای قاتل او را برداشته به خانه بردند و چون رمقی در بدن داشت به معالجه اش پرداختند و پس از مدتی حالش خوب شد.
برادر مقتول چون قاتل را دید دوباره او را گرفت و گفت : تو قاتل برادر من هستی باید تو را بكشم ، مرد فریاد برآورد تو یك بار مرا كشته ای و حقی بر من نداری .
مجددا نزاع را به نزد عمر بردند، عمر دستور داد قاتل را بكشند، ولی نزاع ادامه یافت تا این كه به نزد حضرت علي (ع) رفته و از او داوری خواستند.
علی(ع) به قاتل فرمود: شتاب مكن ، و خود آن حضرت به نزد عمر رفت و به وی فرمود: حكمی كه درباره آنان گفته ای صحیح نیست .
عمر گفت : پس حكمشان چیست ؟
علی (ع) : ابتدا قاتل شكنجه هایی را كه برادر مقتول بر او وارد ساخته از او قصاص می گیرد و آنگاه برادر مقتول می تواند او را بكشد.
برادر مقتول با خود فكری كرد كه در این صورت جانش در معرض خطر است پس از كشتن او صرف نظر كرد.