هدایت شده از طنز سیاسی دکترسلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دستگیری ۱۰ ثانیهای موبایلقاپ مشهدی توسط پلیس گشتی لباس شخصی
@Drsalaam
هدایت شده از حمید رسایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ باور کنید که دعوای کف خیابان به خاطر حجاب سر نیست. مسأله فراتر از اینهاست. باور نمیکنید این کلیپ را ببینید.
👈 یادداشتهای حمید رسایی را (اینجا) بخوانید
.
هدایت شده از امیرحسین ثابتی
1. یک ورزشکار درجه چندم حاضر به اهتزاز پرچم ایران نشد و بعد اینکه موجی از انتقادات علیه او منتشر شد فدراسیون کوهنوری اعلام کرد او را محروم کرده.
2. این چهره فرصت طلب بلافاصله عذرخواهی کرد و آسمان را به زمین دوخت تا ثابت کند تقصیری نداشته و باید مورد بخشش قرار بگیرد. ما هم فرض را بر این می گذاریم که واقعا قصدی نداشته و عذرخواهی اش را هم بپذیریم. اما ماجرا به همینجا ختم می شود؟ خیر!
3. همین چندماه قبل که شورشیان زن، زندگی، آزادی به بدترین حالت ممکن روح الله عجمیان را شکنجه و شهید کردند، علی کریمی در صفحه اینستاگرامش به مدح قاتلان این شهید پرداخت و پای این مطلب کریمی، تصویری از لایک علی براتزاده (ورزشکار مورد نظر) دیده می شود. حالا صورت مساله خیلی تفاوت می کند و فراتر از پایین یا بالا گرفتن پرچم کشور است. حراست فدراسیون کوهنوردی و سایر نهادهای نظارتی مرتبط با این مساله باید پاسخ دهند دقیقا در این مدت مشغول چه کاری بودند که صلاحیت چنین فردی را برای نمایندگی ایران در مسابقات بین المللی رد نکرده اند؟
4. مسئولین دقیقا کی می خواهند بفهمند که «زیست مجازی» انسانها جدای از «زیست حقیقی» آنها نیست؟
@sabeti ✅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دیدنی
🔻صحبت های کمترشنیده شده وقابل تامل حضرت امام خمینی (ره)❤️
🔹خوفی که امام بارها به خودش متذکر شد چه بود؟
🔹نگرانی که همیشه در دل امام بود چه بود؟
🔹انسان باید از این خجلت بمیرد!!
🤲 شادی روح آن بزرگمرد تاریخ صلوات
#تحلیل
اخبار مهم روز
خبـــرهای فـــوࢪی مهم⇩⇩
کانال ایتا
@kashkolnews2023
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پاسخ قاطع تحلیلگر روس به شیطنتهای مجری و کارشناس اینترنشنال:
🔺️روسیه هرگز از امارات دفاع نکرده است؛ ما به یکپارچگی سرزمینی ایران احترام میگذاریم.
🔺️ما امنیت منطقه و حتی امنیت جهانی را بدون ایران نمیتوانیم تصور کنیم؛ روسیه همواره در کنار ایران خواهد ماند.
#اخبار
#تحلیل
اخبار مهم روز
خبـــرهای فـــوࢪی مهم⇩⇩
کانال ایتا
@kashkolnews2023
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فَتَبَارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِينَ
اینان در کدام دانشگاه تحصیلات عالی مهندسی و معماری را فرا گرفتهاند!؟
🌺🌺🌺
هدایت شده از جنبش مردمی حلالزادهها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 موزیک ویدئو عربی-فارسی #ببینید 📽
💠 الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ
عید غدیر خم مبارک 💚❤️💚
✌جنبش مردمی حلالزادهها
📡 @HalalZadeha
هدایت شده از تحلیل سیاسی و جنگ نرم
✨ ﴾﷽﴿✨
🌿اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنائِكَ عَلَيْكَ مِنّي سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَبَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّي لِزِيارَتِكُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَعَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْن🌿
#هفت_شهر_عشق
🖤باز اين چه شورش است
♥️كه در خلق عالم است
🖤پرسیدم ازهلال ماه
♥️چرا قامتت خم است؟
🖤آهی کشیدو گفت
♥️که ماه محرم است
🖤گفتمکه چیست محرم؟
♥️با ناله گفت:ماه عزای
🖤 اشرف اولاد آدم است
🖤فرا رسیدن ماه محرم و
♥️ایام سوگواری سالار شهیدان
🖤امام حسین(ع) تسلیت باد.
هدایت شده از تفسیرگر(علیرضا تقوی نیا)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روز شمار جنگ ۳۳ روزه میان اسرائیل و لبنان
🔸️این فیلم که بخشی از اخبار شبکه یک صدا و سیمای ایران است ، فردای پذیرش آتش بس توسط طرفین، تحولات روزهای جنگ تابستان ۲۰۰۶ را با استناد به اخبار خبرگزاری ها به سمع و نظر مخاطب می رساند.
🔸️نکته جالب اینجاست که اوایل جنگ ، مسئولان اسرائیل از عدم پذیرش آتش بس تا خلع سلاح کامل حزب الله سخن می گفتند .
🔸️دیدن این فیلم خاطره انگیز به اعضای محترم کانال توصیه می شود .
@taghaviniaa
هدایت شده از
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حاج آقا نمیشه یه کم بیخیالِ مسئله #حجاب بشید؟!
🎙 حجت الاسلام ماندگاری
#حجاب
💠 کانال معرفت شناسی
@sh_marefat
@sh_marefat
عملیات استحاله
بررسی اقدامات بنیامیه و اثرات مهلک آنها بر جامعه اسلامی درسهای بزرگی برای مسلمانان در همه عصرها و مصرها دارد. بنیامیه در زمان پیامبر اکرم همه تلاش خود را برای نابودی اسلام از طریق کشتن رسول خدا و یاران او کردند ولی وقتی از نابودی اسلام از طریق جنگ مسلحانه کاملاً نومید شده بودند، تصمیم گرفتند با نفوذ در ارکان جامعه اسلامی و اشغال مَفْصَلهای حساس دستگاههای تصمیمگیری جامعه، بار دیگر بر مسلمانان سیطره یابند. آنان پس از نفوذ در دستگاههای اجرایی، اقتصادی و سیاسی جهان اسلام،عملیات استحاله را آغاز کردند. یکی از مهمترین روشهای استحاله آنها، شکستن حرمت احکام اسلام از طریق رواج فساد اخلاقی، اقتصادی و اداری و تحریک احساسات مسلمانان بود. آنان از این طریق در جامعه اسلامی التهاب ایجاد میکردند و با ناراضی کردن مردم از حکومت، اندیشه ناکارآمدی حکومت دینی را در باورها مینشاندند. بعد از قتل عثمان و بیعت مردم با جانشین برحق پیامبر اسلام، بنیامیه استحاله درونی جامعه اسلامی را از طریق ایجاد اختلاف بین گروهها و دستههای بیعتکننده با امیرمؤمنان(ع) پی گرفتند و به طور همزمان مبارزه علنی بیرونی را مانند صدر اسلام آغاز کردند.
به گواهی تاریخ، بنیامیه از همان ابتدا سعی در نابودی دین خدا داشتند اما به دلیل اینکه نتوانستند آن را از طریق سخت و نظامی از بین ببرند، راهبرد نفوذ و استحاله را پیش گرفتند. ائمه شیعه نیز در تقابل با این راهبرد خطرناک اقداماتی را انجام دادند تا بتوانند جامعه اسلامی را از این توطئه بزرگ آگاه کنند که قیام و شهادت سیدالشهدا(ع) و اسارت اهلبیت پیامبر(ص) نقطه اوج و عطف این اقدامات است. به منظور بررسی بیشتر راهبرد ترکیبی بنیامیه در استحاله حکومت و جامعه اسلامی یادداشتی از حجتالاسلام والمسلمین دکتر «جواد سلیمانی» تقدیم میشود.
بنیامیه هسته مرکزی حزب طلقا به حساب میآمدند، آنان کسانی بودند که پیش از پیروزی اسلام قدرت برتر مکه و حتی جزیرهالعرب به حساب میآمدند؛ هم از حیث نظامی و هم از حیث سیاسی و اقتصادی قدرت درجه اول شمرده میشدند. پس از بعثت پیامبر(ص)، بشدت با دعوت آن حضرت مخالفت کردند، چرا که حاکمیت ارزشهای اسلامی را با منافع دنیوی خویش در تضاد میدیدند. از این رو به رغم تساهل با سایر ادیان مکه با اسلام به سختی به مبارزه پرداختند، پیامبر(ص) و مسلمانان را تحت سختترین فشارها قرار دادند به طوری که مسلمانان برای حفظ دین و انجام مناسک خویش دست از مال و منال و خاندان خود کشیدند و به ناچار به حبشه و مدینه هجرت کردند ولی کفار قریش به سرکردگی بنیامیه، همچنان به تعقیب آنها ادامه دادند و افرادی را به حبشه فرستادند تا پادشاه حبشه را به اخراج مسلمانان وادار کنند. آنان ۳ جنگ سنگین و خونین خسارتبار را بر حکومت نوپای پیامبر(ص) در مدینه وارد ساختند که در برخی از این جنگها ضربههای سختی به مسلمانان وارد کردند. هدف اصلی آنان در این جنگها قبل از هر چیز نابودی اسلام و کشتن پیامبر(ص) بود ولی در پرتو مجاهدتهای پیامبر(ص) و امیرمومنان(ع) و اصحاب راستین آن حضرت و در سایه امدادهای غیبی خداوند متعال سرانجام مسلمانان پیروز شدند و مکه را فتح کردند. روز فتح مکه نیز ابوسفیان و فرزندانش تنها از روی ترس اسلام آوردند و سیاست دشمنی علنی و حمله از بیرون را به ستیز پنهان و نفوذ از درون تغییر دادند. آنان که از نابودی اسلام از طریق جنگ مسلحانه کاملا نومید شده بودند، این بار تصمیم گرفتند با نفوذ در ارکان جامعه اسلامی و اشغال مَفْصَلهای حساس دستگاههای تصمیمگیری جامعه، بار دیگر بر مسلمانان سیطره یابند. از این رو ابتدا مناطق مفتوحه شامات را به دست گرفتند؛ اول یزیدبنابیسفیان و بعد از مرگ او برادرش معاویه فرمانده نیروهای نظامی و حاکم شام شدند. آنها در زمان عثمان قلمرو نفوذ خود را گسترش داده، ریاست دفتر عثمان و فرمانداری کوفه و مصر را نیز تصاحب کردند؛ از آنجا که فرمانداری کوفه بر تمام مناطق ایران نیز نظارت داشت، میتوان گفت ایران هم تحت نفوذ بنیامیه قرار گرفت. آنان پس از نفوذ در دستگاههای اجرایی و اقتصادی و سیاسی جهان اسلام، عملیات استحاله را آغاز کردند. یکی از مهمترین روشهای استحاله آنها، شکستن حرمت احکام اسلام از طریق رواج فساد اخلاقی و اقتصادی و اداری و تحریک احساسات مسلمانان بود. آنان از این طریق در جامعه اسلامی التهاب ایجاد میکردند و با ناراضی کردن مردم از حکومت، اندیشه ناکارآمدی حکومت دینی را در باورها مینشاندند. به نمونههای زیر توجه کنید: ولیدبن عقبه بن ابی معیط رسما در کوفه شراب خورد و در محراب عبادت هنگام نماز صبح از فرط شرابخواری استفراغ کرد.
این عمل سخت مسلمانان کوفه را خشمگین کرد، به طوری که یکی از نمازگزاران - عتاب بن غیلان - گفت: «والله لا أعجب إلاممن بعثک إلینا والیاً و علینا امیراً؛ قسم به خدا از کسی که تو را والی و امیر ما قرار داده، تعجب میکنم». سعید بن عاص رسما به مردم کوفه گفت: انّما هذا السواد فطیر لقریش؛ سرزمینهای سرسبز عراق، کالای بیمقدار قریش است». این سخن به معنای برده دانستن فاتحانی بود که با جانبازیهای خود این مناطق را فتح کرده و اکنون براساس حق اسلامی خویش باید از محصولات آن استفاده کنند. از این رو، اعتراض مردم را برانگیخت، مالک اشتر فرمود: «أتجعل ما أفاءالله علینا بظلال سیوفنا و مراکز رما حنا بستاناً لک و لقومک؟ آیا این زمینهای سرسبزی را که خداوند در ازای شمشیر زدنها و فرود آمدن نیزههایمان به عنوان غنیمت به ما عطا فرموده، مال خود و قومت میخوانی». عبدالله بن سعد بن ابی سرح با ظلم و ستم خود، مردم مصر را به تنگ آورد؛ بهگونهای که عده زیادی از مسلمانان از مصر به مدینه آمده و از او شکایت کردند ولی شکایت آنان موجب به خطر افتادن جان خودشان شد، زیرا هنگام بازگشت در میان راه غلام عثمان را، در حالی که حامل نامهای برای عبدالله بن سعد بود، دیدند. مشکوک شده، نامه را گشودند. معلوم شد حاوی دستوری از طرف عثمان به عبدالله بن سعد مبنی بر دستگیری و به دار کشیدن برخی معترضان است. این امر آتش خشم آنان را برافروخت. از این رو، از همانجا راهی مدینه شدند و علیه عثمان انقلاب کردند. این برخوردهای دوگانه، مردم شهرهای مختلف را به تنگ آورد و سرانجام خواهان عزل عثمان شده، او را کشتند. معاویه گمان میکرد با کارشکنیهای بنیامیه و عزل عثمان، حکومت به دست او خواهد افتاد. به همین دلیل به زبان از عثمان حمایت ولی در عمل زمینه انتقال قدرت از عثمان به خود را فراهم میکرد. وی 12 هزار نیرو در شام به عنوان حمایت از عثمان بسیج کرده بود اما بیرون شام آنها را متوقف کرد و از ادامه حرکت آنان به سوی مدینه ممانعت کرد. سپس خود به مدینه رفت و به عثمان گفت: آمدهام تا نظرتان را بگیرم و برگردم نیروها را بیاورم، عثمان کید او را فهمید و گفت: «لا و اللّه، و لکنّک أردت أن ْ أقتل فتقول: أنا ولی ّ الثأر؛ نه قسم به خدا! تو میخواهی من کشته شوم و تو بگویی من صاحب خون [عثمان] هستم». معاویه دنبال فرو افکندن حکومت دینی صوری عثمان و تحکیم قدرت خویش بود ولی با تلاش بزرگانی چون مالک اشتر و عمار یاسر و محمدبن ابیبکر، مردم بعد از قتل عثمان با علی(ع) بیعت کردند و بنیامیه به هدف خود، یعنی بنیانگذاری سلطنت اموی نرسیدند. آنان آرام ننشستند و عملیات تضعیف حکومت دینی را ادامه دادند اما نه به شیوه گذشته، زیرا علی(ع) کاملا ماهیت ضداسلامی آنان را میشناخت به طوری که میفرمود:«وَ الَّذی فلق الحبّه و بَرَأ النَّسَمه َ ما اسلموا و لکن استسلموا و أسرُّوا الکفر؛ قسم به آنکه دانه را شکافت و انسان را آفرید آنها اسلام نیاوردند، لکن به ظاهر تسلیم شدهاند و کفر خود را پنهان کردهاند». و شاید به همین جهت در همان روزهای نخست خلافت، همه کارگزاران اموی را عزل کرد. از این رو امویان این بار علاوه بر ادامه استحاله درونی جامعه اسلامی از طریق ایجاد اختلاف بین گروهها و دستههای بیعتکننده با امیرمومنان(ع) به طور همزمان مبارزه علنی بیرونی را مانند صدر اسلام آغاز کردند. ابتدا طلحه و زبیر را به جنگ با امیرمومنان(ع) تحریک کردند. مروان بن حکم به طور علنی در جنگ جمل شرکت کرد و اوضاع را به دقت زیر نظر داشت به گونهای که وقتی علائم پشیمانی را در طلحه دید، در همان میدان نبرد از پشت به سویش تیر افکند و او را از پا درآورد. معاویه نیز به محض اطلاع از بیعت مردم با علی(ع) طی نامهای بیعت خود را با طلحه و زبیر اعلان کرد و از آنها خواست به خونخواهی عثمان برخیزند. سپس در جنگ صفین خود مستقیما رو به روی امیرمومنان(ع) قرار گرفتند و وقتی از پیروزی نظامی در میدان نبرد نومید شدند، از طریق تزویر و تطمیع، عناصر فرصتطلب سپاه کوفه را فریفتند و به این وسیله مقاومت سپاه حضرت را شکستند و دست به غارت شهرهای تحت نظارت حکومت علی(ع) زدند و سرانجام با بهرهگیری از زر و زور و تزویر اقتدار حکومت امام علی(ع) و فرزند گرانقدرش امام حسن(ع) را متلاشی کردند و در نهایت به سال 41 هجری زمینه فروپاشی حکومت دینی و تبدیل خلافت اسلامی به سلطنت طاغوتی را فراهم آوردند. معاویه رسما در سخنرانی خویش در میان جمعیت کوفه پس از صلح امام حسن(ع) گفت: «إنّی ما قاتلتکم لتصلّوا و لالتصوموا و لالتحجّوا و لا لتزکوا انکم لتفعلون ذلک انّما قاتلتکم لاتأمّر علیکم؛ من با شما نجنگیدهام تا نماز گزارده و روزه گرفته و حج به جا آورید و زکات بپردازید، شما اینها را انجام میدهید. من با شما جنگیدهام تا بر شما حکومت کنم».
اما با همه تلاشهای بنیامیه در جهت فروپاشی دینی، هنوز اصول و فروع اسلام در جامعه زنده بود. صوم و صلات، حج و زکات و اذان و اقامه، توحید و نبوت و قرآن و معاد جزو باورهای مقدس جامعه اسلامی به حساب میآمد. مردم 5 بار در شبانهروز بر مأذنهها اذان میگفتند، استوانهها و ارکان دین حفظ مانده بود. بنیامیه به آن هدف نهایی خویش که هدم و مسخ اساس دین بود، نائل نیامده بود. معاویه تحت فشار افکار عمومی شعائر اسلامی را رعایت میکرد. به حریم اعتقادات و اصول و فروع دین تجاوز علنی و رسمی نمیکرد ولی سخت از استمرار حیات شالودههای دین غمگین و ملول بود. این حقیقتی است که وی در ملاقات با مغیره بن شعبه ابراز داشته است؛ در پاسخ مغیره که از او درخواست کرده بود: حال که به قدرت رسیده، قدری با بنیهاشم ملایمتر رفتار کند تا نام نیکی از خویش باقی گذارد، محو شدن نام خلیفه اول و دوم را شاهد آورده، با اشاره به شهادت به رسالت پیامبر(ص) در اذانهای پنجگانه گفت: «و أی ذکر یدوم بعد هذا؛ پس از این دیگر چه نامی باقی خواهد ماند». این نشان میدهد معاویه از زنده بودن نام پیامبر(ص) در جامعه، سخت ناراحت بود و اگر فرصت مناسبی مییافت، یاد پیامبر(ص) را از خاطرهها محو میکرد ولی تا زمان مرگ به هدف خویش نرسید و لکن یزید سیاست پنهان پدر را آشکارا دنبال کرد و با عزم نابود کردن اساس دین و انکار رسالت و وحی و نبوت و معاد و قیامت و گرفتن انتقام کشتههای کفار قریش در جنگ بدر به میدان آمد. بهترین گواه این مدعا سخنی است که هنگام ملاقات با سر مطهر حسین بن علی(ع) بر زبان جاری کرده و در حقیقت با گفته خویش کفر خود را علنی کرد و گفت:
لیت اشیاخی ببدرٍ شهد
واجَزَع َ الخزرج ُ من وقعالاسل لعبت هاشم بالملک فلا
خبرٌ جاء و لاوحی ٌ نزل لست ُ مِن خندف إن لم انتقم
من بنی احمد ماکان فعل؛ ای کاش بزرگانم که در جنگ بدر کشته شدند، حضور داشتند و جزع و ناله قبیله خزرج را از ضرب نیزه میشنیدند. بنیهاشم با پادشاهی بازی کردند، نه خبری [از آسمان] آمده بود و نه وحیای نازل شد. من از قبیله خندف نباشم اگر از فرزندان احمد به خاطر آنچه انجام داده، انتقام نگیرم. بیت نخست این ابیات شعری بود که ابن زبعری یکی از کافران مکه هنگام پیروزی کفار در جنگ اُحد سروده بود. تمسک به این اشعار نشان آن بود که اساسا یزید میخواهد تیر خلاص را به پیکره نیمهجان دین بزند. بنابراین تا قبل از یزید بنیامیه موفق شدند حکومت دینی را فرو ریخته و ارزشهای اصیل اسلامی جامعه را به ارزشهای بدیل جاهلی تغییر دهند ولی از این پس بنای نابودی و مسخ اساس دین و ارکان و اصول آن را در سر میپروراندند. از این رو وقتی یزید روی کار آمد، سیدالشهدا(ع) به این راز پنهان و هدف شوم اشاره کرده، فرمودند: «و علی الاسلامالسلام إذا قد بُلِیَت ِ الامّه براع ٍ مثل یزید؛ دیگر فاتحه اسلام را باید خواند که امت [اسلامی] به حاکمی مانند یزید مبتلا شده باشد».
گفت: چه خبر؟!
گفتم: یکی از گروههای اپوزیسیون اعلام کرده است که،
اگر گشت ارشاد جمع نشود شورش میکنیم!
گفت: خونه خرس و بادیه مس؟! پائیز گذشته همه گروههای اپوزیسیون، مدعیان اصلاحات و سرویسهای اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل و انگلیس و فرانسه و آلمان و... در یک حرکت مشترک دست به اغتشاش زدند
و هیچ غلطی نتوانستند بکنند.
گفتم: تازه سال گذشته برای تفکیک عوامل فریبخورده با عوامل مزدور، با اغتشاشگران مماشات شد ولی اگر دوباره غلطی بکنند، به جای آتش زدن سطل آشغال، خود آن آشغالها را توی سطل میریزند!
گفت: ای عوام! دارند قُمپز در میکنند. یادشان نرفته که در این چند هفته اخیر با چه فضاحتی دستگیر شدند و به غلط کردن و فلان خوردن افتادند!
گفتم: بچه هویج با مادرش رفته بود پارک و خیلی بالا و پایین میپرید و شلوغ میکرد. مامانش پرسید چه مرگته؟ چِت شده؟! گفت؛ آب هویج دارم!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ سخنان قابل توجه آیت الله جوادی آملی درباره تفاوت امر به معروف و نهی از منکر با تعلیم و تبلیغ
🔻مساله امر به معروف، غیر از مساله تعلیم و تبلیغ و امثال ذلک است. تعلیم برای این است که ما جاهل را عالم کنیم. تبلیغ برای این است که اگر به او نرسیده، به او برسانیم . تنبیه غافل این است که اگر او غفلتی دارد، متوجه اش کنیم .
🔻اما امر به معروف برای این است که کسی عالماً عامداً دارد گناه می کند. او که جاهل نیست، او که غافل نیست، او که ساهی [سهو کننده] و ناسی [ فراموش کننده] نیست ما آیه و روایت بخوانیم.
هر کدام از این ها باشد، دیگر داخل در مساله امر به معروف و نهی از منکر نیست.
🔻امر به معروف برای جایی است که کسی عالماً عامداً دارد گناه می کند. آن وقت ما دیگر معلم نیستیم؛ ما مرشد نیستیم؛ ما مبشر نیستیم؛ ما منذر نیستیم؛ ما فرمانده ایم؛ امر می کنیم. بر او واجب است که حرف ما را گوش دهد. چون ما داریم امر می کنیم.
🔻اگر ما به کسی گفتیم #عفاف را رعایت بکن، رعایت نکرد، ۲ تا گناه کرد؛ یکی " قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ " را عمل نکرد. یکی فرمان ما یرا اطاعت نکرد.
این که فرمود: " المُؤمِنونَ وَالمُؤمِناتُ بَعضُهُم أَولِياءُ بَعضٍ " ما ولایت داریم نسبت به یکدیگر؛ ولی یکدیگر هستیم. مولّی علیه باید حرف ولی را گوش دهد.
#تحلیل
اخبار مهم روز
خبـــرهای فـــوࢪی مهم⇩⇩
کانال ایتا
@kashkolnews2023
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اصلا درستش هم همین است که دخترکوچولوها برای حضرت رقیه(س) روضه بخونن
🔻حالا که اومدی...
#تحلیل
اخبار مهم روز
خبـــرهای فـــوࢪی مهم⇩⇩
کانال ایتا
@kashkolnews2023
هدایت شده از
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دخترک تاب نیـــــــــاورد جلو آمد و گفت:
"می شود شمر! که امسال سرش را نبری؟!😭
#یارقیه سلاماللهعلیها
•┈┈••••••••🔻•••••••┈┈•
📌حوزه نمایندگی ولی فقیه البرز
╭─┅─🍃🆔🍃─┅─╮
https://eitaa.com/hozealborz
╰─┅─🍃🆔🍃─┅─╯
هدایت شده از تحلیل سیاسی و جنگ نرم
ریال ایران #کمارزشترین_پول_دنیا!
ازاین خبر چه برداشتی میشود؟
اینکه"وضع اقتصادی مردم ایران ازهمۀ کشورهای دنیا بدتراست" درحالی که ارزش پول ملی، #هیچ_ربطی به رفاه ندارد. چرا که با حذف صفرها، میتوان یکشبه ارزش پول ملی رابسیاربالا برد؛ درحالی که رفاه عمومی هیچ تغییری نمیکند.
〰〰〰〰〰〰
پیش از ورود به بحث توجه به این نکته ضروری است که مطالب زیر #به_آن_معنا_نیست که امروزه وضع اقتصادی مردم، بسیارخوب است، درحالیکه متاسفانه در #دهه90 مشکلات اقتصادی بسیارزیاد بود و #مسئولین باید باروحیه جهادی مشکلات راحل کنند.
هدف فقط این جمله است که:«ارزش اسمی پول ملی، تعیینکنندۀ وضعیت رفاه مردم یک کشورنیست»
○○○○○○○○○○○○○○○○○○
اما #توضیح_مطلب
این یک واقعیت است که امروز، ریال ایران کمارزشتر از سایر ارزهای ملی است. اما از این گزاره معمولاً یک برداشت کاملاً اشتباه میشود؛ وقتی چنین خبری را میشنویم ناخودآگاه گمان میکنیم وضع اقتصاد ایران از همهی کشورهای دنیا بدتر است و متوسط رفاه یک ایرانی، از رفاه افراد سایر کشورها کمتر است. باید بدانیم ارزش پول ملی، هیچ ربطی به رفاه ندارد. چرا که اولاً با حذف صفرها، میتوان یکشبه ارزش پول ملی را بسیار بالا برد؛ در حالی که در رفاه عمومی هیچ تغییری رخ نمیدهد. در ثانی، بررسی وضعیت درآمد در کنار ارزش پول ملی است که میتواند وضعیت قدرت خرید مردم را نشان دهد.
🔴 ارزش اسمی پول ملی یعنی آن چیزی که روی پول نوشته شده است. مثلاً در سال 2020 هر هزار تومان ما تقریباً برابر با 20 افغانی افغانستان بوده است! هزار کجا و 20 کجا. با نگاه اول، بهنظر میرسد باید وضع اقتصاد ما از اقتصاد افغانستان بدتر باشد. اما دقیقتر که میشویم، میبینیم درآمد سرانه در افغانستان در سال 2020 میلادی (بر اساس آمارهای بانک جهانی) بهطور متوسط برابر با 39 هزار و 741 افغانی یعنی معادل 2 میلیون و 185 هزار تومان در سال بوده است؛ این در حالی است که درآمد سرانه در ایران در سال 2020 (مطابق آمارهای بانک جهانی) برابر با 46 میلیون و 900 هزار تومان در سال بود.
بنابراین مهم نیست که ارزش یک افغانی نزدیک به 550 ریال است. مهم آن است که بدانیم دریافتی و حقوق افراد چقدر است. در نسبت بین حقوق و ارزش پول ملی است که قدرت خرید معنا پیدا میکند.
نه مهم است که عدد درآمد سرانه اسمی در ایران از همه جا بالاتر است، و نه مهم است که ارزش اسمی پول ملی ما پایینترین در دنیاست!
مهم این است که بدانیم قدرت خرید مردم ما بهطور متوسط در دنیا چه رتبهای دارد.
🔹بر اساس آمارهای بانک جهانی، ایران در سال 2020 میلادی در شاخص قدرت خرید سرانه رتبهی 85م دنیا را از میان 197 کشور کسب کرده است؛ یعنی اگر جهان را به دو نیمه تقسیم کنیم، ما در نیمهی بالایی قرار داریم و بهطور میانگین، قدرت خرید مردم در 112 کشور از ما ایرانیان کمتر است. این نشان میدهد که اسکناسهای بیارزشترین پول دنیا، چندان هم بیارزش نیست و توانسته قدرت خرید ایرانیان را از 112 کشور بالاتر نگه دارد.
🔸 این یعنی چه!؟
یعنی اگر چه ارزش ریال از ارزش پول ملی 197 کشور کمتر است اما درآمد مردم ما به ریال، به اندازهای هست که بتوانیم با حقوقمان، کالاها و خدماتی را بخریم که مردم 112 کشور پایینتر از ما، توان تهیهاش را ندارند.
جالب آنکه برآوردهای صندوق بینالمللی پول نشان میدهد که قدرت خرید سرانه در ایران، تا سال 2027 بالاتر هم خواهد رفت.
🔴 بسیاری از کشورها بودهاند که در چهل سال اخیر، #صفرهای_پولشان را حذف کردند. همین امروز اگر ما 4 صفر را حذف کنیم، ارزش پول ملی از 81 کشور جهان بهتر میشود و تقریباً معادل ارزش پول ملی نیکاراگوئه خواهد شد. این در حالیاست که قدرت خرید مردم نیکاراگوئه هماکنون بر اساس آمارهای بانک جهانی، بهطور متوسط یکسوم قدرت خرید ایرانیان است.
👈 نتیجه آنکه #ارزش_اسمی_پول_ملی، تعیینکنندهی وضعیت رفاه مردم یک کشور نیست و اسکناسهای ریال نیز آنقدرها که رسانههای زرد میگویند، بیارزش نیست!
🔹 ویراست و توئیت #حجت_الاسلام_راجی در رابطه با ارزش پول ملی
🇮🇷تحلیل سیاسی و جنگ نرم
✍@tahlile_siasi
✍@tahlile_siasi
▪️چرا ما باید #امام علیهالسّلام را در این نقطه، محدود و محصور كنیم؟ قضیهٔ #عاشورا یک میلیارد از میلیارد از میلیارد واقعیت #سیدالشهداء است كه برای ما #تجلی كرده، نه همهٔ امام حسین!
▪️ما از قضیهٔ عاشورا چه میفهمیم؟ فقط همین زدن، فقط همین كشتن، یا نه؟! آن امام حسینی كه قضیهٔ عاشورا را اینطور تا ابد بهعنوان #سرلوحه برای همهٔ افراد چه مسلمان و چه غیرمسلمان ترسیم میكند، همین امام حسینی بود كه ده سال با معاویه كاری نداشت! غیر از این است؟ چرا جنگ نكرد با معاویه؟ معاویه بدتر بود یا یزید؟ معاویه بود! اصل و كارِ همهچیز معاویه بود. همین #امام_حسین ده سال با معاویه و در حكومت معاویه زندگی كرد. چرا؟ چون امام بود، نه یک مبارز!
▪️ما #امامت سیدالشهداء را آمدیم كنار گذاشتیم و فقط شمشیر روز عاشورایش را دیدیم! امام حسین علیهالسّلام آمد و با امامت خودش، #مبارزه در یک مفهوم و یک معنای وسیع را برای ما ترسیم كرد و آن، مبارزهٔ با #ظلم به #نفس است. حالا این مبارزهٔ ظلم به نفس یا در مقام سرسپردن به حكومت ظالمانه تجلی میكند، انسان باید برود انجام بدهد یا در سایر عرصهها این مسئله نمود پیدا میكند. اینطور نیست كه فقط مسئلهٔ ظلم، یک مفهوم خاصّی داشته باشد و آن، عبارت باشد از حكومت ظالمانه و حكومت جائرانه! نه، اینطور نیست!
▪️آنچه را كه انسان بهعنوان یک #حق در همهٔ عرصههای حیات خودش میبیند؛ چه عرصهٔ ظاهری و چه باطنی، چه فرهنگی و چه غیرفرهنگی، اجتماعی یا غیراجتماعی، مسائل نفسانی، خواستها و طلبها، میلها و رغبتها و انگیزهها، خود را در قبال این مسئله باید ارزیابی كند.
▪️اگر دید نسبت به حق تمایل دارد، بداند در مكتب امام حسین است، ولو اینکه آن یک مسئلهٔ فرهنگی است.
▪️اگر بداند در مقابل این حق دارد موضع میگیرد در نفس، بداند او در روز عاشورا جایی ندارد.
▪️مسئله، مسئلهٔ یزید نیست! یزید كیست؟! یزید هزار و چهارصد سال پیش بوده و مرده و از بین رفته و خاكسترش هم به باد رفته است! سیدالشهداء آمد و مطلب را بهعنوان یک اساس و یک حركت محوری در همهٔ عرصهها به وجود آورد.
✍🏻حضرت آیةالله حاج سیدمحمدمحسن حسینی طهرانی افاض الله علینا من برکات تربته الشریفة.
🔈شرح حدیث عنوان بصری، جلسه ۱۱۳.
#محرم #صفر
@Eksirenayab