✡ رئیسجمهور رژیم جعلی صهیونیستی هرتزوگ از بایدن در اسرائیل استقبال کرد و گفت:
«مثل جوزف در کتاب مقدّس، شما هم بینا و هم رهبر هستید»❗️
🔻بایدن از بنای یادبود هولوکاست در اورشلیم بازدید و ادای احترام کرد.
#اسقاطیل
⬜️ منادی زمان
@Monadizaman
🔴 بحران غذا در انگلستان
🔸 به گزارش بنیاد غذا food foundation، کاهش عرضه غذا موجب کاهش مصرف غذا بین ۵۷ درصد از بزرگسالان انگلستان شده است.
🔻 همچنین تورم مواد غذایی موجب گرسنگی ۲.۶ میلیونکودک در انگلستان شده است.
#امنیت_غذایی
#از_دنیا_چه_خبر
⚪️ منادی زمان
@Monadizaman
♦️ اینها تصاویری از هولوکاست یهود در آشویتس نیستند ⁉️
این سندی زنده از نسل کشی خاموش ۹ میلیون ایرانی است.
#هولوکاست_ایران
#قحطی_ایران
#بریتانیا_صغیر
⬜️ منادی زمان
@Monadizaman
🔰 مدار جاودانگی
📝 سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی:
هر كس به مدار مغناطيسی علیبنابیطالب (ع) نزدیکتر شد، اين مدار بر او اثر میگذارد؛ او کمیلبنزیاد میشود، او ابوذر غفاری میشود، او سلمان پاک میشود. ۹۵/۲/۱۴
🍃 به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر
#مدار_جاودانگی
⬜️ منادی زمان
@Monadizaman
♦️ هجرتهای تمدّنساز (شهر ساز)
از ابراهیم(ع) تا امام حسین(ع)
▫️به مناسبت آغاز حرکت امام حسین(ع) از مکه به سمت کوفه
🔻تمدّن در طول تاریخ بشری، همیشه حاوی و مشتکل از دو پدیده مهم بوده: شهر و سفر
1⃣ مدنّیت و شهر نشینی جوهر تمدنسازی است. شهر که مادر تمدن است در نظر غربی وقتی شکل میگیرد که کنار رود( انگیزه کشاورزی) یا کنار جاده(انگیزه تجاری) قرار داشته باشد. امّا در تلقی اسلامی شهرهای مهم زمینهساز تمدن سازی اسلامی در مفهوم اجتماعی بود و هر دو در آغاز به علّت تقدّس مکان(شَرَفُ المكانِ بالمكينِ) و وجود آرامگاه، عبادتگاه، بارگاه مطهر و مسجد ساختار شهری یافتهاند.
2⃣سفر نیز ضرورت، پدیده و کنشی سیاسی اجتماعیست که در اغلب تمدّنها وجود داشته و رویدادهای مهمی را با خود رقم زدهاند. هجرت حضرت موسی(ع) از مصر به سمت فلسطین، سفرِ انگلیسیها به مستمعره های جدید، امریکا و استرالیا نمونههای بارز مذهبی، تاریخی، سیاسی و یا پسااستعماری سفر هستند.
✳️ هجرت اوّل
💢به گفته علامه البدری (از محققین برجسته در عراق) سفر حضرت ابراهیم(ع) مستقیماً از بینالنهرین و عراق امروزی به مکه بوده. محل حیات و حتی تولّد حضرت ابراهیم(ع) به گفته ایشان غرب فرات و محدوده نجف، کربلا و حله امروزی بوده است.
⭕️در توراتهای آرامی و اکدی آمده است که حضرت ابراهیم(ع) بعد از عدم هدایت مردم بینالنهرین، بین النهرین که آن روز از تمدّنهای عظیم بشری بود را "طلاق" داد، لفظی که ابداً در تورات عبریِ موجود و تحریف شده، وجود ندارد.
💢به همین دلیل حضرت ابراهیم مستقیماً از فرات غربی به مکّه هجرت کرد. به دلیل طلاق دادن سرزمین بینالنهرین و بازنگشتن به آن، محیطی که حائل بین مسکن جدید حضرت ابراهیم(ع) و خانوادهاش بود(مکّه) با بینالنهرین را حجاز(حاجز) به معنای مرز، حد و حجاب نامیدند.
💢سفر حضرت ابراهیم(ع) به مکّه و ترمیمِ بیتالله الحرام تمدّنساز بود، چراکه بنا بر کلام الله مجید؛ آن مکان، محلی قابل زندگی و حیات و سکونت نبود (رَّبَّنَا إِنِّي أَسْكَنتُ مِن ذُرِّيَّتِي بِوَادٍ غَيْرِ ذِي زَرْعٍ )
🔻در واقع حضرت ابراهیم(ع) دعایی برای شهرسازی و تمدّن سازی کرد که به قول علامه جوادی آملی (تفسیر تسنیم_سوره بقره) دعای حضرت ابراهیم دو دعا بود نه یک دعا(إِذْ قَالَ إِبْرَاهِيمُ رَبِّ اجْعَلْ هَٰذَا بَلَدًا آمِنً ) یعنی یک دعا این بود که این مکان را بلد و شهر قرار بده و دعای دوّم این بود که اینجا را امن قرار بده.
⭕️مکّه به تبع ترمیم کعبه توسط حضرت ابراهیم(ع) مرکز تمدّن اسلامی و محل سکونت جدید فرزندان حضرت ابراهیم(ع) شد که پیش از آن در بینالنهرین میزیستند.
✳️هجرت دوّم
💢تا چند هزار سال بعد از شهرسازی حضرت ابراهیم(ع) مکّه محل اصلی توحید و تدیّن و تمدّن اسلامی بود تا زمانی که نبی مکرم اسلام در مکّه حرکت و رسالت خویش را آغاز کرد و مبعوث شد.
🔻هجرت از مکّه به یثرب و شهرسازی نبی اسلام حول مسجد در مدینه النبی، شهر دیگری را مبتنی بر تلقی اسلامی بنا نهاد که نمونهای متکامل از تمدّن سازی اسلامی است.
💢با عبور از تاریخ پس از نبی اکرم، مادامی که به عصر امام حسین(ع) میرسیم، سفر این حضرت دقیقاً سیر معکوس سفر حضرت ابراهیم از بینالنهرین به مکّه است، به این دلیل که اوّلین پشتکنندگان به قیام امام حسین(ع) اهالی مدینه بودند که امام مجبور به هجرت به سمت مکّه شد و اتفاقاً اوّلین عذاب الهی به دلیل پشت کردن به ولایت را مردم مدینه با حمله یزید چشیدند، همانطور که در نامه امام حسین(ع) به بنیهاشم هنگام خروج از مدینه این امر پیشبینی شد؛
( فَاِنَّهُ مَنْ لَحِقَ بی مِنْکُمْ اُسْتُشْهِدَ، وَ مَنْ تَخَلَّفَ لَمْ یَبْلُغْ مَبْلَغَ الْفَتْحِ وَ السَّلام)
⭕️هجرت امام حسین(ع) به کربلا و به نوعی "طلاق" دادن مدینه موجب شد منطقه غرب فرات و کربلا جزء اصلیترین پایگاههای تشیع در جهان شود، جدا از شهرهایی مثل نجف و بغداد (در شمال کربلا) فقط شهر حله(پایتخت تمدّن بابل) که چهل کیلومتری شمال کربلا واقع است؛ شاهد حضور ۱۸ زعیم شیعه امثال علامه حلّی بوده که هر کدام جریانات سیاسی، علمی، فقهی و فرهنگی را بنیان نهادند.
🔰فلذا دو هجرت حضرت ابراهیم(ع) از غرب فرات به محدوده مکّه و مدینه و بازگشت امام حسین(ع) از مدینه به کربلا، دو محدوده، منطقه و شهر را بنا کردند که جزء پیشرانان تمدّن اسلامی و ملک طلق اهل حق شدند.
#تمدن_اسلامی
#هجرت
⚪️ منادی زمان
@Monadizaman
🔴 #بخوانید| ذبح عظيم
حضرت فضل بن شاذان گويد:
از حضرت امام رضا (عليه السلام) چنين شنيدم:
🔸آن زمان كه خداوند تبارك و تعالى به حضرت ابراهيم (عليه السلام) امر فرمود: تا بجاى فرزندش اسماعيل، گوسفندى را كه خداوند فرستاده بود ذبح نمايد،
حضرت ابراهيم (عليه السلام) در دل آرزو كرد: اى كاش فرزندش اسماعيل (عليه السلام) را به دست خود ذبح مىكرد و دستور ذبح گوسفند بجاى ذبح فرزندش به او داده نشده بود، تا به اين وسيله احساس پدرى را كه عزيزترين فرزندش را به دست خود ذبح مىكند، داشته باشد و در نتيجه شايسته بالاترین درجات ثواب در صبر بر مصائب شود!
🔸خداوند عزّوجل نيز به او وحى فرمود:
اى ابراهيم! محبوبترين خلق من، نزد تو كيست؟
حضرت ابراهيم (علیه السلام) گفت: خدايا! مخلوقى خلق نكردهاى كه از حبيبت محمّد (صلى اللَّه عليه و آله) نزد من محبوبتر باشد.
🔹خداوند به او وحى فرمود:
اى ابراهيم! آيا او را بيشتر دوست دارى يا خودت را؟
عرض کرد: او را بيشتر دوست دارم.
خداوند فرمود: آيا فرزند او را بيشتر دوست دارى، يا فرزند خودت را؟
عرض كرد: فرزند او را.
🔹خداوند فرمود: آيا بريده شدن سر فرزند او از روى ظلم و ستم، به دست دشمنانش دل تو را بيشتر به درد مىآورد، يا بريدن سر فرزندت به دست خودت بخاطر اطاعت از فرمان من؟
عرض کرد: بريده شدن سر فرزند او به دست دشمنانش، دل مرا بيشتر به درد مىآورد.
🔸خداوند فرمود: گروهى كه خود را از امّت حضرت محمّد (صلى اللَّه عليه و آله) مىدانند، فرزندش حسين (علیه السلام) را از روی ظلم و ستم، مانند گوسفند ذبح خواهند كرد، و با اين كار مستوجب خشم و غضب من خواهند گردید.
حضرت ابراهيم (عليه السلام) بر اين مصیبت ناله و اندوه و جزع نمود، دلش به درد آمد و شروع به گريه كرد.
🔸 خداوند عزوجل هم به او چنين وحى فرمود:
*اى ابراهيم! به خاطر اين گریه و اندوه و جزع و فزعت بر امام حسين (علیه السلام) و شهادت او، ناراحتى و اندوهت بر اسماعيل را - در صورتى كه اگر او را ذبح مىكردى - پذيرفتم، و بالاترين درجات ثواب، در صبر بر مصیبتها را به تو خواهم داد.
و اين همان مطلبى است كه آيه *«وَ فَدَيْناهُ بِذِبْحٍ عَظِيمٍ».
(و ما اسماعیل را در برابر قربانی بزرگی -از ذبح شدن- رهانیدیم) بدان اشاره دارد.
🔹منظور خداوند از ذبح عظیم و قربانی بزرگی( که به عنوان فدایی حضرت اسماعیل شده ) امام حسین علیه السلام است..
📗 بحار الأنوار،جلد ۱۲، صفحه ۱۲۴
⚪️ منادی زمان
@Monadizaman