eitaa logo
کشکول صلوات بر محمدوآل محمدص
235 دنبال‌کننده
25.4هزار عکس
25.1هزار ویدیو
199 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم درشب #میلادحضرت_امام_حسن_عسگری_ع #پدرحضرت_صاحب_الزمان_عج #درسال_١۴٠١ این کانال درایتاراه اندازی می‌شود. #بیادشهیدبسیجی_علیرضا_فرج_زاده_وپدرمرحوممون_کربلایی_حاج_هوشنگ_فرج_زاده. که در ایام چهارمین سالگرد درگذشتش هستیم #صلوات
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قدر ما یعنی علی تقدیر ما یعنی حسین یاحسین و یا علی ذکر شب احیای ماست... 💠💠 و پدر ومادر شهدا و..... کانال 👇👇👇👇 @kashkooleayevahadis 🌿🍀🌿🌿🌿🌿🍀🌿 👇👇👇 👇👇👇 💐 @kashkoolesalavat 💐 @kashkoolesalavat 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 https://eitaa.com/joinchat/229900502Cd65c126daa 👆👆👆👆👆
اللهم اجعلنا من المستغفرین بالقرآن اللهم ارزقنا فضل لیلة القدر عبد گناهکار من چرا ز من جدا شدی بر در غیر رفتی و دور ز آشنا شدی! قرار ما نبود این ، مرا رها کنی چنین دیده ز هم گشا ببین خود به کجا رها شدی! بنده بی ‌وفای من عبد گریزپای من چرا گریختی ز من؟ چه شد که بی‌وفا شدی؟ هر چه گناه کرده‌ای عفو نمودم از کرم هر چه صدا زدم تو را باز ز من جدا شدی! حاصل خویش سوختی وصل مرا فروختی اسیر نفس گشتی و هوایی هوا شدی! من همه هست خویش را بهر تو خلق کرده‌ام تو همه را ندیدی و غرق در خطا شدی! خداست یار و یاورت چگونه نیست باورت دمی به خود بیا ببین که غافل از خدا شدی! رشته وصل ما و تو پاره نمی‌شود بیا خدای تو منم چرا بنده غیر ما شدی؟ مرا بس است آه تو ، گذشتم از گناه تو دست بده به دست من از چه گریزپا شدی؟ خداست با تو ، تو نیز باش با خدا به سوی دوست کن سفر در به درِ کجا شدی؟ شب قدر است و من قدری ندارم چه سازم توشه قبری ندارم مبادا لیلة القدرم سر آید گنه بر ناله ام افزون تر آید التماس دعا 💠💠 و پدر ومادر شهدا و..... کانال 👇👇👇👇 @kashkooleayevahadis 🌿🍀🌿🌿🌿🌿🍀🌿 👇👇👇 👇👇👇 💐 @kashkoolesalavat 💐 @kashkoolesalavat 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 https://eitaa.com/joinchat/229900502Cd65c126daa 👆👆👆👆👆
ShabeGhadr, HazrateAli __1400_02_09 (2).mp3
3.46M
🔶 بیانات استاد عابدی درباره شب قدر و امیرالمومنین علیه السلام: 💠 امیرالمومنین علیه السلام، سمبل توحید 💠 شب قدر و اهمیت آن 💠 معانی کنایی شب قدر در قرآن 💠 ٫٫شب قدر ٫٫ سمبل کل دنیا 💠 چرا «شب» قدر؟ . 1400/02/09 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ کانال عمومی: 🆔 @ahmad_aabedi کانال درسی: 🆔 @ahmad_abedi2
▪️🌙▪️🌙▪️🌙 در این شب‌ها تدبر در قرآن رمز موفقیت و نشانه های از دین داری است. سوره روم آیه 36 تا آیه 39 وَإِذَا أَذَقْنَا النَّاسَ رَحْمَةً فَرِحُوا بِهَا وَإِن تُصِبْهُمْ سَيِّئَةٌ بِمَا قَدَّمَتْ أَيْدِيهِمْ إِذَا هُمْ يَقْنَطُونَ ﻭ ﻫﺮﮔﺎﻩ ﺑﻪ ﻣﺮﺩم ﺭﺣﻤﺘﻲ [ ﭼﻮﻥ ﻧﻌﻤﺖ ، ﺛﺮﻭﺕ ، ﺍﻭﻟﺎﺩ ﻭ ﺍﻣﻨﻴﺖ ]ﺑﭽﺸﺎﻧﻴﻢ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺷﺎﺩﻣﺎﻥ ﻣﻰ ﺷﻮﻧﺪ ، ﻭ ﭼﻮﻥ ﺑﻪ ﺳﺒﺐ ﮔﻨﺎﻫﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻣﺮﺗﻜﺐ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﺁﺳﻴﺐ ﻭ ﮔﺰﻧﺪﻱ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺳﺪ ، ﻧﺎﮔﻬﺎﻥ ﻧﺎﺍﻣﻴﺪ ﻣﻰ ﺷﻮﻧﺪ .(٣٦) أَوَلَمْ يَرَوْا أَنَّ اللَّهَ يَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَن يَشَاءُ وَيَقْدِرُ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِّقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ ﺁﻳﺎ ﻧﺪﺍﻧﺴﺘﻪ ﺍﻧﺪ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﺭﺯﻕ ﻭ ﺭﻭﺯﻱ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﻫﺮﻛﻪ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﻓﺮﺍﺥ ﻭ ﮔﺸﺎﺩﻩ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻰ ﺩﻫﺪ ﻭ [ ﺑﺮﺍﻱ ﻫﺮ ﻛﻪ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ] ﺗﻨﮓ ﻣﻰ ﮔﻴﺮﺩ ؟ ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺩﺭ ﺍﻳﻦ [ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ] ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻫﺎﻳﻲ ﺍﺳﺖ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺮﺩﻣﻰ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺩﺍﺭﻧﺪ .(٣٧) فَآتِ ذَا الْقُرْبَىٰ حَقَّهُ وَالْمِسْكِينَ وَابْنَ السَّبِيلِ ذَٰلِكَ خَيْرٌ لِّلَّذِينَ يُرِيدُونَ وَجْهَ اللَّهِ وَأُولَٰئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ ﭘﺲ [ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻓﺮﺍﺥ ﺑﺨﺸﻲ ﺧﺪﺍ ﺩﺭ ﺭﻭﺯﻱ ﻭ ﺭﺯﻕ ] ﺣﻖّ ﺧﻮﻳﺸﺎﻭﻧﺪ ﻭ ﻣﺴﻜﻴﻦ ﻭ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﻣﺎﻧﺪﻩ ﺭﺍ ﺑﺪﻩ . ﺍﻳﻦ ﺍﻧﻔﺎﻕ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺧﺸﻨﻮﺩﻱ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ; ﻭ ﺍﻳﻨﺎﻥ [ ﻛﻪ ﺣﻘﻮﻕ ﻣﺎﻟﻲ ﺭﺍ ﻣﻰ ﭘﺮﺩﺍﺯﻧﺪ ]ﻫﻤﺎﻥ ﺭﺳﺘﮕﺎﺭﺍﻧﻨﺪ .(٣٨) وَمَا آتَيْتُم مِّن رِّبًا لِّيَرْبُوَ فِي أَمْوَالِ النَّاسِ فَلَا يَرْبُو عِندَ اللَّهِ وَمَا آتَيْتُم مِّن زَكَاةٍ تُرِيدُونَ وَجْهَ اللَّهِ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْمُضْعِفُونَ ﺍﻣﻮﺍﻝ ﻭ ﺍﺟﻨﺎﺳﻲ ﺭﺍ ﻛﻪ [ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻭﺍم ]ﺑﻪ ﺭﺑﺎ ﻣﻰ ﺩﻫﻴﺪ ﺗﺎ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺍﻣﻮﺍﻝ ﻣﺮﺩم ﻓﺰﻭﻧﻲ ﻳﺎﺑﺪ ، ﻧﺰﺩ ﺧﺪﺍ ﻓﺰﻭﻧﻲ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﻳﺎﻓﺖ ; ﻭ ﺁﻧﭽﻪ ﺍﺯ ﺯﻛﺎﺕ ﻣﻰ ﺩﻫﻴﺪ ﻛﻪ [ ﺑﻪ ﺳﺒﺐ ﭘﺮﺩﺍﺧﺘﻨﺶ ] ﺧﺸﻨﻮﺩﻱ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻫﻴﺪ [ ﻣﺎﻳﻪ ﻓﺰﻭﻧﻲ ﺍﺳﺖ ] ; ﭘﺲ ﺍﻳﻦ ﺯﻛﺎﺕ ﺩﻫﻨﺪﮔﺎﻧﻨﺪ ﻛﻪ ﻣﺎﻝ ﻭ ﺛﻮﺍﺑﺸﺎﻥ ﺩﻭ ﭼﻨﺪﺍﻥ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ .(٣٩) التماس دعا. 💠💠 و پدر ومادر شهدا و..... کانال 👇👇👇👇 @kashkooleayevahadis 🌿🍀🌿🌿🌿🌿🍀🌿 👇👇👇 👇👇👇 💐 @kashkoolesalavat 💐 @kashkoolesalavat 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 https://eitaa.com/joinchat/229900502Cd65c126daa 👆👆👆👆👆
"بسم الله الرحمن الرحیم" "شب قدر" و "روز قیامت" (قیامت با توست! ) لذا باشد قيامت با تو هشدار  قيامت را برون از خود مپندار  بدان كه انسان جز علم و عمل خود نيست و اين دو با نفس اتحاد وجودى مى يابند و رابطه علم و عمل با نفس، همچو رابطه ديوار است با سنگها و آجرها و گل ها كه ديوار به جز آنها نيست. انسان در واقع همان ادراك است كه: " اى برادر تو همان انديشه اى " و به علم اليقين بلكه به عين اليقين بلكه به حق اليقين و برداليقين خواهى يافت كه انسان آنچه كسب كرده است، همان است و احوال و اطوار او در هر مرحله و منزل و در هر عالم ، همه انحاء ادراكات اوست و خود "زرع و مزرعه" خود است و همه اين امور از اتحاد نفس با مدركات اوست ، خواه از علم باشند و خواه از عمل ؛ و علم و عمل هر دو جوهرند اگر چه علم جوهر اشرف است و امام عمل است كه: " العلم امام العمل و العمل تابعه " است. انسان از آن حيث كه انسان است خوراك او علم نافع و عمل صالح است و هر كس در تحصيل علم و عمل، زرع و زارع و مزرعه و بذر خود است. و صورت هر انسان در آخرت نتيجه عمل و غايت فعل او در دنيا است، كه: «الدنيا مزرعة الآخرة» است. پس ريشه اشجار مثمره آخرت در نفس غرس شده است و لذات و آلام او همه أنحاى ادراكات اوست‌ و همنشين هاى او، از زشت و زيبا همگى غايات افعال و صور أعمال و آثار ملكات اوست كه ملكات نفس مواد صور برزخی اند.  و قيامت هر كس قيام كرده و حساب او رسيده است و باطن انسان در دنيا، عين ظاهر او در آخرت می گردد كه‏: « يَوْمَ تُبْلَى السَّرائِرُ » است. و اينها همه تمثل و تجسم علوم و اعمال است. و موت عدم انسان نيست بلكه در حقيقت جدائى انسان از غير خودش است كه اضافات و انتسابات اعتبارى با اين و آن داشت و همه در واقع غير از او بودند، از آنها منقطع گردیده است. و به عبارت دیگر هر آنچه در اینجا از هیئت‌های نفسانی در باطن انسان و از چشم پوشیده بوده، در آنجا به صور حقیقی خود آشکار می‌شوند و صورت‌هایی که در اینجا تظاهر و بدون باطن باشند، آنجا مستور می‌گردند. پس بدین ترتیب، ظهور حقایق پنهان بهشت و جهنم و حشر و نشر و غیر اینها، بنابر همان چه که پیامبران و اولیای الهی صلوات الله علیهم اجمعین، خبر داده‌اند، به وقوع می‌پیوندد. منبع : علم و عمل از نگاه علامه حسن زادۀ آملی سخن آخر آنکه چه شایسته است که در این "شب قدر" با واسطه قرار دادن قرآن و عترت، از خداوند رحمان استمداد کنیم تا توبه مان را پذیرا شود و یاری مان کند تا "روز قیامت" با بهره از علم نافع و عمل صالح، در قامت انسان محشور شویم! یا علی مدد 💠💠 و پدر ومادر شهدا و..... کانال 👇👇👇👇 @kashkooleayevahadis 🌿🍀🌿🌿🌿🌿🍀🌿 👇👇👇 👇👇👇 💐 @kashkoolesalavat 💐 @kashkoolesalavat 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 https://eitaa.com/joinchat/229900502Cd65c126daa 👆👆👆👆👆
*بسم الله الرحمن الرحیم* در کتاب‌ آغاز و انجام، ۲۳ نکته از علامه حسن زاده آملی (ره) درباره شب قدر و روز قیامت آمده که خلاصه آن تقدیم میشود:     ۱. مبدأ، فطرت اولیه است، و معاد عود به آن فطرت است:  فَأَقِمْ وَجْهَکَ لِلدِّینِ حَنِیفاً فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْها لا تَبْدِیلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ذلِکَ الدِّینُ الْقَیِّمُ‌؛     ۲. اول خدا بود و هیچ نه! «کان اللّه و لم یکن معه شی‌ء»    ۳. پس خلق را از نیست، هست گردانیده،  وَ قَدْ خَلَقْتُکَ مِنْ قَبْلُ وَ لَمْ تَکُ شَیْئاً .    ۴. و به آخر، خلق نیست شوند و خدا هست، بماند،  کُلُّ مَنْ عَلَیْها فانٍ وَ یَبْقی‌ وَجْهُ رَبِّکَ ذُو الْجَلالِ وَ الْإِکْرامِ‌    ۵. پس چنانکه هست شدن خلق بعد از نیستی مبدأ خلق است، نیست شدن بعد از هستی، معادشان باشد. چه آمدن و رفتن چون مقابل یکدیگرند هر یک عین دیگری تواند بود،  کَما بَدَأْنا أَوَّلَ خَلْقٍ نُعِیدُهُ‌    ۶. و از این جاست که «به حکم مبدأ» خدا بگوید و خلق جواب دهد،  أَ لَسْتُ بِرَبِّکُمْ؟ قالُوا بَلی‌  و «به حکم معاد» خدا بگوید و هم خدا جواب دهد، لِمَنِ الْمُلْکُ الْیَوْمَ؟ لِلَّهِ الْواحِدِ الْقَهَّارِ    ۷. منه المبدأ و الیه المعاد. نیستیِ اول بهشتی است که آدم در آنجا بود،  اسْکُنْ أَنْتَ وَ زَوْجُکَ الْجَنَّةَ    ۸. و هستیِ بعد از نیستی، آمدن به دنیاست،  اهْبِطُوا مِنْها جَمِیعاً    ۹. و نیستیِ دوم، که فنای در توحید است، بهشتی است که معادِ موحّد آنجاست،  ارْجِعِی إِلی‌ رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً فَادْخُلِی فِی عِبادِی وَ ادْخُلِی جَنَّتِی‌    ۱۰. آمدن از بهشت به دنیا، توجه از کمال به نقصان است، و بیفتادن از فطرت؛ و رفتن از دنیا به بهشت، توجه از نقصان به کمال است و رسیدن به فطرت،  اللَّهُ یَبْدَؤُا الْخَلْقَ ثُمَّ یُعِیدُهُ ثُمَّ إِلَیْهِ تُرْجَعُونَ‌    ۱۱. پس اول نزول و هبوط است، و دوم عروج و صعود. اول افول نور، دوم طلوع نور،  اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ‌   ۱۲. به این سبب از «مبدأ» تعبیر به «شب» کرده‌ اند و آن شب قدر است، و از «معاد» تعبیر به «روز» کرده اند و آن روز قیامت است.    ۱۳. در شب قدر، تَنَزَّلُ الْمَلائِکَةُ وَ الرُّوحُ فِیها بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ کُلِّ أَمْرٍ   و در روز قیامت،  تَعْرُجُ الْمَلائِکَةُ وَ الرُّوحُ إِلَیْهِ فِی یَوْمٍ کانَ مِقْدارُهُ خَمْسِینَ أَلْفَ سَنَةٍ     ۱۴. و چون کمالِ مبدأ به معاد است، همچنان که کمالِ شب به روز است، و کمالِ روز به ماه، و کمالِ ماه به سال، پس اگر مبدأ شبِ قدر است، معاد روز قیامت است،     ۱۵.  و اگر شب قدر نسبت به ماه دارد،   لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ تَنَزَّلُ الْمَلائِکَةُ وَ الرُّوحُ‌ روز قیامت نسبت به سال دارد،  یُدَبِّرُ الْأَمْرَ مِنَ السَّماءِ إِلَی الْأَرْضِ ثُمَّ یَعْرُجُ إِلَیْهِ فِی یَوْمٍ کانَ مِقْدارُهُ أَلْفَ سَنَةٍ مِمَّا تَعُدُّونَ‌    ۱۶. و بوجهی اگر مبدأ خلقت نسبت به روز دارد،  «خمرت طینة آدم بیدی اربعون صباحا» معادش نسبت به سال دارد که، «ما بین النفختین اربعون عاما»،    ۱۷. و اگر شب قدر بر «هزار ماه» تفصیل دارد،  لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ، روز قیامت به قدر «پنجاه هزار سال» است،  فِی یَوْمٍ کانَ مِقْدارُهُ خَمْسِینَ أَلْفَ سَنَةٍ فَاصْبِرْ صَبْراً جَمِیلًا     ۱۸. مراد از موسی (علیه السلام) اشاره به مبدأ است و صاحب تنزیل و صاحب غرب است که موقع افول نور باشد،  وَ ما کُنْتَ بِجانِبِ الْغَرْبِیِّ إِذْ قَضَیْنا إِلی‌ مُوسَی الْأَمْرَ، «اول ما کتاب الله تعالی التوراة»    ۱۹. و مراد از عیسی (علیه السلام) اشاره به معاد است و صاحب تأویل و صاحب شرق است که موضع طلوع نور باشد،  وَ اذْکُرْ فِی الْکِتابِ مَرْیَمَ إِذِ انْتَبَذَتْ مِنْ أَهْلِها مَکاناً شَرْقِیًّا وَ إِنَّهُ لَعِلْمٌ لِلسَّاعَةِ     ۲۰. و محمد (صلی اللّه علیه و آله) جامع هر دو است، و به وجهی متوسط است، و به وجهی از هر دو مبرا.     ۲۱. اما محمد (صلی الله علیه و آله) جامع است، به حکم اینکه در مبدأ منزلتی دارد که، «کنت نبیا و آدم بین الماء و الطین.» «لکل شی‌ء جوهر و جوهر الخلق محمد - صلی اللّه علیه و آله-»،  و در معاد هم مرتبتی دارد که شفیع روز حشر است، «ادخرت شفاعتی لاهل الکبائر من امتی»      ۲۲. و اما متوسط است، به حکم آنکه از وسط عالم روی به مغرب باید کرد تا روی به قبله موسی باشد، و به مشرق تا به قبله عیسی باشد، و به میان هر دو تا قبله محمد مصطفی (صلی اللّه علیه و آله و سلم) باشد که: «ما بین المشرق و المغرب قبلتی»      ۲۳. و اما از هر دو مبراست، به حکم،  لا شَرْقِیَّةٍ وَ لا غَرْبِیَّةٍ است، که إِنَّ فِی ذلِکَ لَآیاتٍ لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ‌     برشی از کتاب «آغاز و انجام»، فصل ۲ ص۱۰- ۱۱ یا علی مدد
بسم الله الرحمن الرحیم (قدر و قیامت) عرفان اسلامی در بستر تشیع (انواع قیامت) به نظر اهل معرفت پنج نوع قیامت وجود دارد: 🔹قیامت لحظه به لحظه: قسم اول از قیامت، آن است که برای همة موجودات در هر لحظه و آن روی می‌دهد، زیرا همة ذرات عالم همچنان‌که در قوس نزول لحظه به لحظه از غیب به طرف شهادت می‌آیند، لحظه به لحظه نیز در قوس صعود از شهادت به جانب غیب در حرکت‌اند و آن به آن نوعی از اعدام عرفانی و در نتیجه قیامت برای آنها روی می‌دهد و یکی از اسرار آنکه به آخرت و قیامت «ساعت» گفته می‌شود همین است که در هر ساعت و لحظه‌ای قیامتی و دگرگونی و اعدامی روی می‌آورد. چنانچه قیصری در ذیل کلام خود اشاره می‌کند، این قسم از قیامت ارتباط زیادی با تجدد امثال و خلق جدید دارد و به عبارت دیگر لازمه پذیرش تجدد امثال، اعدام‌های آنی‌ای است که خود نوعی از معاد و قیامت است و اشیا دم به دم پس از به ظهور رسیدن، به عالم غیب رهسپار می‌شود. نو ز کجا می‌رسد کهنه کجا می‌رود ورنه ورای نظر عالم بی‌منتهاست 🔹قیامت صغرای آفاقی: هنگامی که انسان به مرگ طبیعی از دنیا رحلت کرده و می‌میرد، به نظر اهل معرفت، قیامت شخصی او بپا می‌شود. از همین روی این قیامت در مقایسه با برخی از قیامت‌ها که در پی خواهد آمد کوچک‌تر است و چون در عالم خارج از نفس اتفاق می‌افتد، آن را قیامت صغرای آفاقی نام کرده‌اند. رسول‌اللهˆ در روایتی که از ایشان نقل می‌شود، اشاره به همین نوع از قیامت فرموده و می‌گوید: هر کسی بمیرد قیامت او برپا می‌شود.  البته قیامت به معنای رستاخیز است و خیزش و قیامی روی می‌دهد، و در هنگام مرگ، تمام خلقیات و ملکات و افعال او قیام می‌کنند و به صورت‌های مختلف بهشتی یا دوزخی، زشت یا نیکو جلوه‌گر می‌شوند. 🔹قیامت صغرای انفسی: نوع دیگری از قیامت صغرا، نه در آفاق بلکه در نفس سالک و با اراده او محقق می‌شود. در این نوع از قیامت آثار مرگی که به صورت طبیعی در عالم خارج تحقق می‌یابد، در شرایط خاصی برای سالک الی الله و در حال حیات او رخ خواهد داد، لذا برای تمییز این دو نوع از قیامت صغرا، یکی را قیامت صغرای آفاقی و دیگری را قیامت صغرای انفسی نام کرده‌اند. بنابراین در مقابل مرگ طبیعی، مرگ ارادی و اختیاری قرار دارد، همچنان‌که پیامبر اعظم در نقل معروفی می‌فرماید: موتوا قبل ان تموتوا. فراز اخیر سخن پیامبر «ان تموتوا» اشاره به قیامت صغرای آفاقی و مرگ طبیعی دارد زیرا غیرارادی بوده و خودبه‌خود و بدون اختیار انسان اتفاق می‌افتد، اما در فراز ابتدایی که امر بر مردن می‌کند و می‌فرماید «موتوا» به صورت روشنی بر نوع دیگری از مرگ که تحت اراده و اختیار انسان است اشاره می‌نماید، این همان قیامت صغرای انفسی می‌باشد که برای سالک، همه آنچه که در مرگ طبیعی برای انسان از مکاشفات و مشاهدات روی می‌دهد اتفاق خواهد افتاد. 🔹قیامت کبرای آفاقی: در برابر دو نوع قیامت صغرای آفاقی و انفسی، دو نوع قیامت کبرای «آفاقی» و «انفسی» وجود دارد و همچنان‌که از نام آنها پیداست، اختصاص به فرد خاصی ندارد و حشر و قیامت و رستاخیز همگانی است، منتها با تفاوتی که بین دو نوع از قیامت کبرا موجود است زیرا قیامت کبرای شرعی همان قیامتی است که موعود همه انبیاست و در قرآن و روایات خبر از آمدنش داده‌اند و بخش زیادی از متون دینی در شرح و بسط ویژگی‌های آن و اتفاقاتی است که در آن می‌افتد. روز قیامت بدون هیچ شک و تردیدی خواهد آمد (أَنَّ السَّاعَةَ آتِیَهٌ لَّا رَیْبَ فِیهَا) و غیر این از آیات دیگری که دلالت بر قیامت دارد. 🔹قیامت کبرای انفسی: قیصری در ادامه چگونگی وقوع قیامت کبرا را شرح داده و همان مطلبی را که پیش‌تر دربارة اعدام عرفانی ارائه کرده بودیم، ارائه می‌دهد و می‌گوید: و در برابر قیامت موعود، آن قیامت بزرگی است که برای عارفان موحد روی می‌دهد که عبارت از فنای در حق و بقای به حق است، پیش از اینکه این نحو تجلی برای جمیع خلایق روی دهد. علامه حسن زاده آملی در بیان اقسام قیامت از دیدگاه عرفانی می نویسند: در بیان قیامت کبرى گوییم: اجمال آن این است که قیامت را اقسام خمسه است، یکى آن که در هر ساعت و آن است، دیگر آن که به موت طبیعى است و دیگر آن که به موت ارادى است و دیگر آن که موعد منتظر براى کل است و دیگر آن که به فناى در ذات براى عارفان بالله است و این قسم اخیر را قیامت کبرى انفسی گویند و این فنائى است که قره عیون عارفین است چه این فناء فى الله عین بقاء بالله است‏. منابع : (حسن زاده آملی، رساله وحدت از دیدگاه عارف و حکیم، ص: ۳۲ و ۳۳) امینی نژاد علی، حکمت عرفانی، ص ۵۷۱ ت ۵۷۴ متن کامل: https://eview.blog.ir/post/253 یا علی مدد 💠💠 و پدر ومادر شهدا و..... کانال 👇👇👇👇 @kashkooleayevahadis 🌿🍀🌿🌿🌿🌿🍀🌿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸از دانایی پرسیدند: نظرت درمورد علی (ع) چیه؟ ایشان پرسید: بهترین مکان کجاست؟ گفتم: مسجد پرسید:بهترین عمل چیه؟ گفتم:نماز پرسید بهترین نماز؟ گفتم صبح پرسید:بهترین قسمت نماز؟ گفتم: سجده پرسید:بهترین قسمت بدن؟ گفتم: سر پرسید :بهترین قسمت سر؟ گفتم پیشانی پرسید:بهترین ماه؟ گفتم:،رمضان پرسید:بهترین شب؟ گفتم: شب قدر پرسید:بهترین نحوه مردن؟ گفتم: شهادت انوقت به من گفت: مولا علی در در ودرمسجد در محراب مسجد،در حال نماز، نماز صبح درسجده نماز فرق مبارکش شکافت! یعنی هنوز مات ومبهوت این نتیجه گیری بسیار زیباهستم ✨السلام علیک یا (ع) •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 💠💠 و پدر ومادر شهدا و..... کانال 👇👇👇👇 @kashkooleayevahadis 🌿🍀🌿🌿🌿🌿🍀🌿 👇👇👇 👇👇👇 💐 @kashkoolesalavat 💐 @kashkoolesalavat 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 https://eitaa.com/joinchat/229900502Cd65c126daa 👆👆👆👆👆
. ♻️ خاطره‌ای از آیت الله مصباح/ اگر یادمان رفت چه کنیم؟ نوه آیت الله مصباح یزدی نقل می‌کنند: 🔸️تقریباً چهل‌وپنج دقیقه‌ای به اذان مغرب و عشا مانده بود. رفته بودم منزل حاج‌آقا به ایشان سری بزنم. تنها بودند؛ حتی حاج‌خانم هم نبودند. حاج‌آقا داشتند پاهایشان را چرب می‌کردند. سال‌ها بود زانودرد و پادرد همپایشان شده بود. دکترها روغن‌هایی را تجویز کرده بودند و باید هر روز پایشان را چرب می‌کردند. 🔸️احوال‌پرسی همیشگی و خوش‌و‌بشی کردیم. حاج‌آقا همچنان مشغول بودند که از من خواستند چیزی برایشان بیاورم. می‌خواستند بگویند متکا را بیاور که کلمه‌اش یادشان نیامد! چند ثانیه کشید. مقداری که گذشت متوجه شدم و متکا را برایشان آوردم. 🔸️سرشان را انداخته بودند پایین. غرق فکر شدند. چند دقیقه‌ای سکوت شد. رو کردند به من و بغض‌آلود و با صدای لرزان گفتند: «آدم گاهی اوقات کلمه به این سادگی که شاید هزاران بار در طول زندگی با آن سروکار داشته، یادش می‌رود، اگر روزی به ما گفتند که خدایت کیست و یادمان رفت آن موقع چه خاکی بر سر کنیم؟ اگر گفتند که امامت کیست و یادمان رفت، اگر گفتند کتابت چیست و یادمان رفت! آنجا باید چه کنیم؟» آن بغض سنگین اشک شد و کم‌کم از چشمانشان سرازیر شد. 🔸️ این سؤال را تکرار کردند. گفتند: «چه کار کنیم؟» فکر می‌کردم این پرسش مقدمه توضیحی است، اما دیدم ادامه دارد. باز هم مرتب از من پرسیدند.«به نتیجه ای رسیدی؟ فکر کردی؟» همزمان خودشان هم حال معنوی دیگری پیدا کرده بودند که لحظه‌به‌لحظه تشدید می‌شد. 🔸️نزدیک اذان شد. از وضو که برگشتند دوباره با بغض و اشک پرسیدند: «خب! به نتیجه ای رسیدی چه کار کنیم؟» مات و مبهوت مانده بودم. رفتند سمت چوب‌لباسی‌. عطرهای دم‌دستی‌شان را آنجا می‌گذاشتند. صدای اذانشان در خانه پیچید. وقتی نزدیک سجاده شدند، بغض صدایشان ترکید. به پهنای صورت اشک می‌ریختند. گفتند: «شما که جوابی به این سؤال ندادی! اگر پرسیدند اسم خدایت کیست اگر یادمان رفت چه کنیم. اما فکر می‌کنم این «علی علی» گفتن‌های ما در طول زندگی که هر جا توانستیم و از دستمان برآمد، مدام گفتیم «علی علی» این «علی علی» گفتن‌ها ما را رها نمی‌کند. ما را ول نمی‌کنند. امیرالمؤمنین (علیه السلام) به جایش می‌آیند و جواب این «علی علی» گفتن‌ها را می‌دهند. اگر هم یادمان برود به ما یادآوری می‌کنند.» 🔸️بعد بلافاصله گفتند: «اگر در این دنیا ایمان‌مان را امانت بدهیم دست امیرالمؤمنین (علیه السلام) به شرطی که ایمان را خراب نکرده باشیم، بگوییم این امانت خدمت شما آن لحظه و جایی که من احتیاج دارم، این را به من برگردانید؛ بعید می‌دانم امیرالمؤمنین کسی باشد که بخواهد از امانت نگهداری نکند و حتماً آدم امینی است. مهم این است که ما ایمان‌مان را امانت دهیم. این علی علی گفتن‌ها آنجا کار خودش را می‌کند.» 🔸️مشغول نماز مغرب شدیم. نماز عجیبی شد. ادعا ندارم همیشه با ایشان بوده‌ام و حالاتشان را دیده‌ام، اما در سن‌وسال خودم و در موقعیت‌هایی که با حاج‌آقا ارتباط داشتم، کمتر چنین نمازی از ایشان دیده بودم. با حال و پر اشک. بین هر آیه سوره حمدشان گریه می‌کردند. 🔸️بین دو نماز بحث را ادامه دادند و تأکید کردند روی اینکه آدم ایمانش را بسپارد به دست آن‌ها، آن‌ها شب اول قبر بر‌گردانند. 🔺از کانال حمید رسایی 🔻 eitaa.com/rasaee 💠💠 و پدر ومادر شهدا و..... کانال 👇👇👇👇 @kashkooleayevahadis 🌿🍀🌿🌿🌿🌿🍀🌿 👇👇👇 👇👇👇 💐 @kashkoolesalavat 💐 @kashkoolesalavat 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 https://eitaa.com/joinchat/229900502Cd65c126daa 👆👆👆👆👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
/ شبی که تقدیر عالم در آن تعیین می‌گردد ▪️نماهنگی زیبا از شب قدر در جوار شهدا با صدای شهید آوینی ✅ از اخبار تهران 💠💠 و پدر ومادر شهدا و..... کانال 👇👇👇👇 @kashkooleayevahadis 🌿🍀🌿🌿🌿🌿🍀🌿 👇👇👇 👇👇👇 💐 @kashkoolesalavat 💐 @kashkoolesalavat 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 https://eitaa.com/joinchat/229900502Cd65c126daa 👆👆👆👆👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 این پیام ها به نفع ماست چون باید ثابت میکردیم اینا با اصل دین مشکل دارند که الان خودشون به صراحت میگویند، بارها گفتیم اینا برانداز دین خدا هستند نه جمهوری اسلامی. مشکل اساسی اینا هم دین اسلام است نه نظام و آخوندا. چون نظام و آخوندا نماد اسلام شدند باید بروند وگرنه نماد کفر باشند مشکلی ندارند. 🔹 ولی حرف اصلی در این شب عزیز با صدا و سیما و وزارت ارشاد و متولیان هنری است، یهویی یکی اینجوری داعشی نمیشه، با این تیم هنری که ما داریم اصل خدا را هم نمیشه ثابت کرد چه رسد تمدن اسلامی و مسائل مهم اسلامی. 🔹 باید دل را به دریا بزنید و یک انقلاب اساسی در دل جامعه هنری انجام بدهید، امثال فرخ نژاد در جامعه هنری کم نیستند که به اصل دین هم اعتقاد ندارند چه رسد آرمانهای انقلاب. 🔹 اینا هم میلیاردی از بیت المال پول میگیرند هم مشهور میشوند هم در راستای فرهنگ ایرانی اسلامی کار نمیکنند نهایتا هم به لیدر براندازی تبدیل میشوند. 🇮🇷 کانال رسمی 👇🏻 @antarnational
*🔴شیخ حسین انصاریان، همان است که بود، گاهی عتاب، گاهی خطاب🔴* برای من که از دهه شصت با منبرهای حاج شیخ حسین انصاریان آشنا هستم، منبرهای دو شب قدر گذشته ایشان (که کامل آن را گوش کردم) هیچ نکته حساسیت برانگیزی نداشت. این استاد خطابه و وعظ با آن بیان دلنشینش، برخلاف بسیاری از منبری‌های هم رده خودش، به صراحت علیه آمریکا و اسرائیل سخن گفت، به اصل انقلاب اسلامی نیش و کنایه نزد، درباره توصیه علی (ع) در نحوه برخورد فرزندان با قاتلش که اسیرشان بود، سخن گفت و به نیروهای قضایی و امنیتی، تأسی به این خلق و خوی را یادآور شد، زنان بی‌حجاب و کم حجاب را دعوت به الگو گرفتن از زهرای اطهر و زینب کبری کرد، در شب قدر، رحمت الهی را پررنگ کرد. سخنانش به معنای نفی برخورد با مجرمین و متخلفین نبود. به نظرم سخنان این واعظ محترم غلط نبود هر چند شاید توازن مباحث در آن رعایت نشد و بحث ناقص ماند. آنچه برخی را به اشتباه انداخت، روایت برخی رسانه‌های بیگانه و جهت‌دهی با برجسته کردن بخشی از سخنرانی ایشان بود که آن را در تقابل با نظام تعریف کردند! در حالی که وقتی سخنرانی ایشان را کامل گوش کردم، مشخص است که ابن اظهارات در سیاق قبل و بعد سخنرانی، عادی و طبیعی بوده نه اعتراضی.قطعا واعظی چون شیخ حسین انصاریان با همان سوزی که قبلا درباره بی‌حجابی و بدحجابی سخن گفته و گلایه کرده، این روزها هم سخن می‌گوید، همانطور پدرانه گاهی عتاب، گاهی خطاب... ✍️ حمید رسایی ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ به کانال گفتمان انقلابی بپیوندید ایتا 👇 👇 https://eitaa.com/Revolutionarydiscourse
🔸🔶 نماز مهم دورکعتی شب قدر پیامبر صلی الله علیه و آله: هركس در شب قدر دو ركعت نماز بخواند؛ در هر ركعت سوره‌ى فاتحة الكتاب( سوره حمد) را یک بار و سوره‌ى «قُلْ هُوَ اَللّٰهُ أَحَدٌ» را هفت بار و وقتى نماز را به پايان برد، هفتاد بار استغفار كند، از جاى خود برنمى‌خيزد مگر اين‌كه خداوند، او و پدر و مادرش را مى‌آمرزد و فرشتگانى را مى‌گمارد تا سال آينده براى او اعمال نيك بنويسند و نيز فرشتگانى را به سوى بهشت‌ها گسيل مى‌دارد تا براى او درخت كاشته و قصر ساخته و جوى‌ها جارى كنند و پيش از آنكه از دنيا برود، اين‌ها را مى‌بيند عَنِ النَّبِيِّ صلی الله علیه آله: مَنْ صَلَّى رَكْعَتَيْنِ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ فَقَرَأَ فِي كُلِّ رَكْعَةٍ فَاتِحَةَ الْكِتَابِ مَرَّةً وَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ سَبْعَ مَرَّاتٍ فَإِذَا فَرَغَ يَسْتَغْفِرُ سَبْعِينَ مَرَّةً فَمَا دَامَ لَا يَقُومُ مِنْ مَقَامِهِ حَتَّى يَغْفِرَ اللَّهُ لَهُ وَ لِأَبَوَيْهِ وَ بَعَثَ اللَّهُ مَلَائِكَةً يَكْتُبُونَ لَهُ الْحَسَنَاتِ إِلَى سَنَةٍ أُخْرَى وَ... 📗 مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل، جلد‏7، صفحه 455 🆔 @hadisgraph
هدایت شده از حدیث گراف
به نماز بست قامت که نهد به عرش پا را به خدا علی نبیند به نماز جز خدا را به نماز آخرینش چه گذشت من ندانم که ندای دعوت آمد شه ملک لافتی را ◼️ سالروز ضربت خوردن حضرت علی علیه السلام بر شما تسلیت باد 🆔 @hadisgraph
هدایت شده از حدیث گراف
يَا رَبَّ الصِّغارِ وَالْكِبارِ، يَا رَبَّ الْحُبُوبِ وَالثِّمارِ، يَا رَبَّ الْأَ نْهارِ وَالْأَشْجارِ، يَا رَبَّ الصَّحارِى وَالْقِفارِ، يَا رَبَّ الْبَرارِى وَالْبِحارِ، يَا رَبَّ اللَّيْلِ وَالنَّهارِ، يَا رَبَّ الْأَعْلانِ وَالْأَسْرارِ ای پروردگار خردسالان و بزرگ‌سالان، ای پروردگار دانه‌ها و میوه‌ها، ای پروردگار نهرها و درختان، ای پروردگار دشت‌ها و بیشه‌ها، ای پروردگار خشکی‌ها و دریاها، ای پروردگار شب و روز، ای پروردگار آشکارها و نهان‌ها 📖 فرازهایی از قسمت 54 دعای جوشن کبیر 🆔 @hadisgraph
هدایت شده از کشکول آیه و حدیث
مجموعه‌ صوتی ۱۷ مسیر عشق، مسیر نفیِ همه إلهه‌های دیگر جز خداست... و بزرگترینِ این الهه‌ها "خودمان" هستیم. که گذشتن از آن نیز، دردناک‌ترین زایمان است! حالا این الهِ غول و سرکش را چگونه می‌توان ذبح کرد؟ و چگونه می‌توان الهه‌ای بنام خدا را جای آن نشاند؟ @Ostad_Shojae
هدایت شده از کشکول آیه و حدیث
مجموعه‌ صوتی ۱۸ در مسیر عشق، دو تا مانع بزرگ هست، که نمی‌گذارد انسان این مسیر را طی کند و به اُنس برسد. • این دو مانع چیست؟ • چگونه از میان برداشته می‌شود؟ @Ostad_Shojae
هدایت شده از کشکول آیه و حدیث
مجموعه‌ صوتی ۱۹ بعضی انسانها، برای خدا شرافت ویژه‌ای پیدا می‌کنند! ارزش بالاتری می‌یابند! آنوقت خدا برای این دسته از انسانها، یک چشم روشنی ویژه‌ای تدارک می‌بیند، و آنها را به سمتش هدایت می‌کند! • این انسانها چه کسانی هستند ؟ • این چشم روشنی ویژه‌ی خدا چیست؟ @Ostad_Shojae