eitaa logo
کشکول صلوات بر محمدوآل محمدص
235 دنبال‌کننده
25.4هزار عکس
25.1هزار ویدیو
199 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم درشب #میلادحضرت_امام_حسن_عسگری_ع #پدرحضرت_صاحب_الزمان_عج #درسال_١۴٠١ این کانال درایتاراه اندازی می‌شود. #بیادشهیدبسیجی_علیرضا_فرج_زاده_وپدرمرحوممون_کربلایی_حاج_هوشنگ_فرج_زاده. که در ایام چهارمین سالگرد درگذشتش هستیم #صلوات
مشاهده در ایتا
دانلود
درخواست مجدد خاضعین. مهدی. دوره 29: سلام بدینوسیله از دوستانی که در خصوص دختر ۸ ساله که عمل جراحی ریه دارد مساعدت کردند کمال تشکر وسپاس دارم. مبلغ ۳ میلیون تومان دیگه کسری دارد تا هزینه عمل جراحی تامین گردد لذا شماره کارت بانکی پدرش در ذیل درج میگردد 5047061079530511 امان الله داوری اجرتون با حضرت علی علیه السلام لطفاً واریزی خود را به تلفن +989122133485 آقا مهدی خاضعین رزمنده جانباز دوران دفاع مقدس ارسال فرمایید 💠💠 کانال 👇👇👇👇 @kashkooleayevahadis 🌿🍀🌿🌿🌿🌿🍀🌿 👇👇👇 👇👇👇 💐 @kashkoolesalavat 💐 @kashkoolesalavat 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 https://eitaa.com/joinchat/229900502Cd65c126daa 👆👆👆👆👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 روضه‌ و اشک‌های امام خامنه‌ای عزیز مدظله العالی برای شهادت امیر المومنین علی بن ابی طالب (علیه السلام) 😭😭😭 🏴 دوستان اگر چشمانتون بارونی شد التماس دعا🤲🤲🤲 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
سلام ان شاءالله خدا در این شب عزیز همه دوستان را سلامتی و عاقبت بخیر برای خودشان و خانواده اشان مقرر فرماید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
افطاری به دعوت شهدا در بهشت زهرا (س) مردم از غروب امروز(شب بیست و یکم رمضان) خود را به گلزار شهدای بهشت زهرا تهران رسانده اند و با پهن کردن سفرهای ساده، روزه خود را در جوار مزار مطهر شهدا افطار می‌کنند. @mahman11
درخواست مجدد خاضعین. مهدی. دوره 29: سلام بدینوسیله از دوستانی که در خصوص دختر ۸ ساله که عمل جراحی ریه دارد مساعدت کردند کمال تشکر وسپاس دارم. مبلغ ۳ میلیون تومان دیگه کسری دارد تا هزینه عمل جراحی تامین گردد لذا شماره کارت بانکی پدرش در ذیل درج میگردد 5047061079530511 امان الله داوری اجرتون با حضرت علی علیه السلام لطفاً واریزی خود را به تلفن +989122133485 آقا مهدی خاضعین رزمنده جانباز دوران دفاع مقدس ارسال فرمایید 💠💠 کانال 👇👇👇👇 @kashkooleayevahadis 🌿🍀🌿🌿🌿🌿🍀🌿 👇👇👇 👇👇👇 💐 @kashkoolesalavat 💐 @kashkoolesalavat 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 https://eitaa.com/joinchat/229900502Cd65c126daa 👆👆👆👆👆
آجَـــــرَکَ ألله یـا بَـقــیَّـة ألله یـا صـــــاحِـــبَ الــزَّمــان بیا ای وارث فرق شکسته ... عزادار غم ، مولای خسته ... تو امشب بی قرار و دل غمینی عزادار امیرالمومنینی .... نشسته بر سرت گرد یتیمی امان از ماتم و درد یتیمی بیا صاحب زمان ،صاحب عزایم بیا روضه بخوان امشب برایم ... آخ بگو، از غصه ی جان کاه کوفه ... بگو از روضه های چاه کوفه ... به سینه ماتمی از کوفه داری هم از کوفه ، هم از آن کوچه داری ... درین جا فرق تا ابرو شکسته در آنجا سینه و پهلو شکسته ... در اینجا ناله میزد او شبانه . التماس دعای فرج و عاقبت بخیری ملت ایران و همه اونایی التماس دعا داشتن و نداشتن .
حدیثی نورانی در عظمت لیلة القدر: ثواب الأعمال عن محمّد بن مسلمٍ عن حمرانَ: أنّه سَألَ أبا جعفرٍ علیه السلام عن قولِ اللّهِ عزَّ و جَلَّ: «إنّا أنْزَلْناهُ فی لَیلَةٍ مُبارَکَةٍ»، قالَ: نَعَم، هی لَیلةُ القَدرِ، و هِی مِن کلِّ سَنَةٍ فی شَهرِ رَمَضانَ فی العَشرِ الأواخِرِ، فلَم یُنزَلِ القرآنُ إلاّ فی لَیلةِ القَدرِ، قالَ اللّهُ عَزَّ و جلَّ: «فیها یُفْرَقُ کُلُّ أمرٍ حَکیمٍ» [۱] قالَ: یُقَدَّرُ فی لَیلةِ القَدرِ کُلُّ شَیءٍ یکونُ فی تلکَ السَّنةِ إلی مِثلِها مِن قابِلٍ مِن خَیرٍ أو شَرٍّ أو طاعَةٍ أو مَعصیَةٍ أو مَولودٍ أو أجَلٍ أو رِزقٍ، فما قُدِّرَ فی تِلکَ اللَّیلةِ و قُضیَ فهُو مِن المَحتومِ و للّهِِ فیهِ المَشیئةُ. قالَ: قلتُ له: «لَیلَةُ القَدْرِ خَیرٌ مِن ألفِ شَهْرٍ» أیُّ شیءٍ عَنی بِها؟ قالَ: العَمَلَ الصالِحَ فیها مِن الصلاةِ و الزکاةِ و أنواعِ الخَیرِ، خَیرٌ مِن العَملِ فی ألفِ شَهرٍ لیسَ فیها لَیلةُ القَدرِ، و لو لا ما یُضاعِفُ اللّهُ لِلمؤمنینَ ما بَلَغوا و لکنَّ اللّهَ عَزَّ و جلَّ یُضاعِفُ لَهُمُ الحَسَناتِ. [۲] «ما آن را در شبی فرخنده نازل کردیم. [زیرا] که ما هشدار دهنده بودیم». ثواب الأعمال به نقل از محمّد بن مسلم: حمران از امام باقر علیه السلام درباره معنای آیه «ما آن را در شبی فرخنده نازل کردیم» سؤال کرد حضرت فرمود: آری، منظور شب قدر است. آن شب، همه ساله در دهه آخر ماه رمضان قرار دارد و قرآن جز در شب قدر نازل نشده است. خداوند عزّ و جلّ می‌فرماید: «در آن شب هر کاری [به نحوی ]استوار، فیصله می‌یابد». [سپس ]فرمود: در شب قدر هر چیزی، از خیر و شرّ یا طاعت و معصیت یا ولادت مولودی یا مرگ کسی یا روزی ای، که در آن سال تا شب قدر سال آینده تحقق می‌یابد، مقدّر می‌شود. آنچه در آن شب مقدّر و حکم شود، حتمی است و البته مشیّت و خواست خدا در آن دخالت می‌کند. حمران می‌گوید: عرض کردم: «شب قدر، بهتر از هزار ماه است»، مقصود چه چیزِ شبِ قدر است؟ فرمود: کار شایسته در این شب، مانند نماز و زکات و انواع کارهای نیک، از کاری که در هزار ماهِ بدون شب قدر صورت گیرد، برتر و بهتر است. و اگر نبود که خداوند حسنات مؤمنان را مضاعف می‌کند، ایشان [به کمال فضیلت و ثواب ]نمی رسیدند، ولی خداوند عزّ و جلّ، حسنات آنان را مضاعف می‌گرداند. [۱]: الدخان: ۴ [۲]: ثواب الأعمال: ۹۲/۱۱.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گریه کن با روضه‌هات گریه کنم با چاه بگو محرم رازت منم یا ولی الله بگو خون دل را خون دل را خون دل را خون دل قطره قطره با زبون گریه کوتاه بگو گریه کن مولا گریه کن شاید کمی موج غمت آروم بشه گریه کن مولا گریه کن که آخر این گریه ها آرامشه گریه کن مولا گریه کن تا من کنار گریه هات مهمون بشم گریه کن مولا گریه کن تو آسمون ناله هات بارون بشم 🎤حاج مهدی رسولی ✅ اخبار روز ایران و جهان 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/4980736Cc3a5724030
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑خدا برای ما نشونه گذاشته... چرا توجه نداریم? صیحه آسمانی در شب ٢٣ رمضان که فرداش هم جمعه باشه رخ میده..... ✅اخبار تهران 👇 https://eitaa.com/joinchat/2367422697Ccde4d4f394
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙🔴🌍 انتشار تصویر ماهواره خیام از حرم مطهر امیرالمومنین علیه‌السلام و نجف اشرف 🔹 این تصویر با دقت یک متر و از ارتفاع حدود ۵۰۰ کیلومتری زمین گرفته شده است. 🔘https://eitaa.com/joinchat/2646278352Cb26420e514
بسم الله الرحمن الرحیم (قدر و قیامت) عرفان اسلامی در بستر تشیع (انواع قیامت) به نظر اهل معرفت پنج نوع قیامت وجود دارد: 🔹قیامت لحظه به لحظه: قسم اول از قیامت، آن است که برای همة موجودات در هر لحظه و آن روی می‌دهد، زیرا همة ذرات عالم همچنان‌که در قوس نزول لحظه به لحظه از غیب به طرف شهادت می‌آیند، لحظه به لحظه نیز در قوس صعود از شهادت به جانب غیب در حرکت‌اند و آن به آن نوعی از اعدام عرفانی و در نتیجه قیامت برای آنها روی می‌دهد و یکی از اسرار آنکه به آخرت و قیامت «ساعت» گفته می‌شود همین است که در هر ساعت و لحظه‌ای قیامتی و دگرگونی و اعدامی روی می‌آورد. چنانچه قیصری در ذیل کلام خود اشاره می‌کند، این قسم از قیامت ارتباط زیادی با تجدد امثال و خلق جدید دارد و به عبارت دیگر لازمه پذیرش تجدد امثال، اعدام‌های آنی‌ای است که خود نوعی از معاد و قیامت است و اشیا دم به دم پس از به ظهور رسیدن، به عالم غیب رهسپار می‌شود. نو ز کجا می‌رسد کهنه کجا می‌رود ورنه ورای نظر عالم بی‌منتهاست 🔹قیامت صغرای آفاقی: هنگامی که انسان به مرگ طبیعی از دنیا رحلت کرده و می‌میرد، به نظر اهل معرفت، قیامت شخصی او بپا می‌شود. از همین روی این قیامت در مقایسه با برخی از قیامت‌ها که در پی خواهد آمد کوچک‌تر است و چون در عالم خارج از نفس اتفاق می‌افتد، آن را قیامت صغرای آفاقی نام کرده‌اند. رسول‌اللهˆ در روایتی که از ایشان نقل می‌شود، اشاره به همین نوع از قیامت فرموده و می‌گوید: هر کسی بمیرد قیامت او برپا می‌شود.  البته قیامت به معنای رستاخیز است و خیزش و قیامی روی می‌دهد، و در هنگام مرگ، تمام خلقیات و ملکات و افعال او قیام می‌کنند و به صورت‌های مختلف بهشتی یا دوزخی، زشت یا نیکو جلوه‌گر می‌شوند. 🔹قیامت صغرای انفسی: نوع دیگری از قیامت صغرا، نه در آفاق بلکه در نفس سالک و با اراده او محقق می‌شود. در این نوع از قیامت آثار مرگی که به صورت طبیعی در عالم خارج تحقق می‌یابد، در شرایط خاصی برای سالک الی الله و در حال حیات او رخ خواهد داد، لذا برای تمییز این دو نوع از قیامت صغرا، یکی را قیامت صغرای آفاقی و دیگری را قیامت صغرای انفسی نام کرده‌اند. بنابراین در مقابل مرگ طبیعی، مرگ ارادی و اختیاری قرار دارد، همچنان‌که پیامبر اعظم در نقل معروفی می‌فرماید: موتوا قبل ان تموتوا. فراز اخیر سخن پیامبر «ان تموتوا» اشاره به قیامت صغرای آفاقی و مرگ طبیعی دارد زیرا غیرارادی بوده و خودبه‌خود و بدون اختیار انسان اتفاق می‌افتد، اما در فراز ابتدایی که امر بر مردن می‌کند و می‌فرماید «موتوا» به صورت روشنی بر نوع دیگری از مرگ که تحت اراده و اختیار انسان است اشاره می‌نماید، این همان قیامت صغرای انفسی می‌باشد که برای سالک، همه آنچه که در مرگ طبیعی برای انسان از مکاشفات و مشاهدات روی می‌دهد اتفاق خواهد افتاد. 🔹قیامت کبرای آفاقی: در برابر دو نوع قیامت صغرای آفاقی و انفسی، دو نوع قیامت کبرای «آفاقی» و «انفسی» وجود دارد و همچنان‌که از نام آنها پیداست، اختصاص به فرد خاصی ندارد و حشر و قیامت و رستاخیز همگانی است، منتها با تفاوتی که بین دو نوع از قیامت کبرا موجود است زیرا قیامت کبرای شرعی همان قیامتی است که موعود همه انبیاست و در قرآن و روایات خبر از آمدنش داده‌اند و بخش زیادی از متون دینی در شرح و بسط ویژگی‌های آن و اتفاقاتی است که در آن می‌افتد. روز قیامت بدون هیچ شک و تردیدی خواهد آمد (أَنَّ السَّاعَةَ آتِیَهٌ لَّا رَیْبَ فِیهَا) و غیر این از آیات دیگری که دلالت بر قیامت دارد. 🔹قیامت کبرای انفسی: قیصری در ادامه چگونگی وقوع قیامت کبرا را شرح داده و همان مطلبی را که پیش‌تر دربارة اعدام عرفانی ارائه کرده بودیم، ارائه می‌دهد و می‌گوید: و در برابر قیامت موعود، آن قیامت بزرگی است که برای عارفان موحد روی می‌دهد که عبارت از فنای در حق و بقای به حق است، پیش از اینکه این نحو تجلی برای جمیع خلایق روی دهد. علامه حسن زاده آملی در بیان اقسام قیامت از دیدگاه عرفانی می نویسند: در بیان قیامت کبرى گوییم: اجمال آن این است که قیامت را اقسام خمسه است، یکى آن که در هر ساعت و آن است، دیگر آن که به موت طبیعى است و دیگر آن که به موت ارادى است و دیگر آن که موعد منتظر براى کل است و دیگر آن که به فناى در ذات براى عارفان بالله است و این قسم اخیر را قیامت کبرى انفسی گویند و این فنائى است که قره عیون عارفین است چه این فناء فى الله عین بقاء بالله است‏. منابع : (حسن زاده آملی، رساله وحدت از دیدگاه عارف و حکیم، ص: ۳۲ و ۳۳) امینی نژاد علی، حکمت عرفانی، ص ۵۷۱ ت ۵۷۴ متن کامل: https://eview.blog.ir/post/253 یا علی مدد