کشکول یک طلبه
https://eitaa.com/asnadkashkool/197
🔺 بر این اساس، دقیقا همان زمانی که مرندی، سخنگوی مذاکرات ما در تابستان 1401 با توییت ها و مصاحبه هایش اروپا را تهدید به #زمستان_سخت می کرد و می گفت ما در راه رسیدن به خواسته مان صبور هستیم، آن پیشنهادی توسط ایران رد شده بود که امروز توسط ایران پذیرفته شده و اکنون این آمریکاست که می گوید دیگر فرصت تان سوخت و برجام از اولویت ما خارج شده است! فکر می کردیم هر وقت اراده کنیم و شرائط را بپذیریم آنها التماس می کنند که بیایید ما هم آماده ایم!
⬅️ این اتفاق قدری بعد از آن زمانی است که جوزف بورل گفت تقریبا به توافق رسیده بودیم که روسیه مانع تراشی کرد! شبیه همان کاری که لحظه آخر تصویب برجام انجام شده بود و به گفته ظریف، لاوروف داشت پشت پرده همه چیز را خراب می کرد که موفق نشد و در عکس پایانی تصویب برجام هم همه هستند به جز لاوروف!
⬅️ همان موقع هایی که مدیر کل صندوق ملی امنیت انرژی روسیه در برنامه شبکه تلویزیونی «روسیه ۱» اظهار داشت:
«ایران تحت تحریم خواهد ماند و این تحریمها بدتر هم خواهد شد. صادقانه بگویم که این خبر خوبی برای ما (روسیه) است.»
✅ گور پدر آمریکا و هر کس که بخواهد مملکت را نوکر و وابسته آمریکا کند ولی اگر به فکر رشد اقتصادی و پیشرفت و گشایش زندگی مردم و جلوگیری از سقوط سرمایه اجتماعیتان هستید، به این اتفاقات کمی فکر کنید! در تصمیمات آینده تان قدری واقع بین تر به دنیا بنگرید و بر اساس این احتمال که «زمستان سخت آنها را مجبور به پذیرش خواهد کرد» و «آمریکا کارش تمام است و در آستانه افول و سقوط است» و «ذخایر نفتش تا مدتی دیگر تمام است»، منافع 80میلیون ایرانی را به بازی نگرید!
❗️در پایان باز هم میگویم گور پدر آمریکا و بلوک غرب و حافظین منافع آمریکا در ایران و هر کس نمی خواهد قدرت ایران مستقل را ببیند! ولی ساده لوح نباشید! فکر نکنید اگر ما مذاکره کردیم و تحریم هایمان را کم کردیم و رشد و ثبات اقتصادی را برای کشور به ارمغان آوردیم، الزاما نوکر بی اختیار آمریکا شده ایم و دیگر نه می توانیم از محور مقاومت حمایت کنیم و نه می توانیم در معادلات جدید بلوک شرق جایگاهی داشته باشیم! یک نگاهی به نوع روابط چین، قطر، سعودی، امارات، ترکیه و امثالهم در تعامل با غرب و شرق داشته باشیم تا بدانیم بین «نوکر آمریکا شدن» و «رهایی از تحریم ها و فشار بین المللی» الزاما ملازمه ای نیست!
🔰 کشکول یک طلبه 👈 عضو شوید
🔺 مدتی است پس از ریاست آقای رئیسی بر دولت، نوشته های آقای کوشکی را در گروه های مختلف می بینم و مطالعه می کنم. ده پانزده سال پیش هم یکی دو بار به مناسبتی در شیراز در یک کلاس چند نفره خدمت ایشان رسیدیم. مناظره ایشان با کرباسچی را هم در ایام فتنه حجاب به طور کامل مشاهده کردم.
🔹متاسفانه ایشان با اعتماد به نفسی بسیار بالا، با روحیه و شخصیتی رادیکال و با معلومات دینی و فقهیِ پایین، در مسائل دینی و فقهی اظهار نظر قاطع می کنند. در همین یادداشت اخیر، آقای رئیسی را ترسو می خوانند چون ایشان می ترسد اگر قانون حجاب را اجرا کند ممکن است در کشور اغتشاش دیگری اتفاق بیفتد! و معتقدند این ترس باعث شده آقای رئیس جمهور وظیفه شرعی خود را انجام ندهد!
⬅️ برایم جالب است که نظر آقای کوشکی را درباره این 26 موردی که امیرالمومنین علیه السلام از اجرای احکام[اولیه] خدا به خاطر همین دردسر ها و تزاحم ها کوتاه آمدند را بدانم. خدای ناکرده و العیاذ بالله ایشان را که ترسو نمی دانند؟!!
✅ وظیفه شرعی بالفعل، آن چیزی است که بعد از لحاظ تزاحمات، وظیفه شرعی می شود نه اینکه حکم اولیه را بگیریم(اگر بپذیریم که حکم اولیه، «وجوب» اجبار به حجاب توسط حاکمیت است و نه مثلا «جواز» اجبار) و در قالب یادداشت های شعارگونه، اعمال کننده تزاحم را که دارد وظیفه شرعی بالفعلش را انجام می دهد، ترسو و مرتکب خلاف شرع بنامیم!!!
🔰 کشکول یک طلبه 👈 عضو شوید
5.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥رهبر انقلاب: جمهوری اعتقاد امام بود
🔹 اینطور وانمود کردند که امام(ره) کلمه جمهوری را از روی رودربایستی گفت، امام اهل رودربایستی نبود. امام کسی نبود که به خاطر خوشآمد این و آن حرفی بزند.
🔹امام در اواخر عمرشان تصریح کردند که به آن رییسجمهور اول رای ندادند امام همان رئیس جمهوری که قبول نداشت و به آن رای نداده بود را تنفیذ کرد
✅ پ.ن: یادمه توی دوره طرح ولایت به ما میگفتند این جمهوری اسلامی مقدمه ای هست که ما به حکومت اسلامی برسیم و در حکومت اسلامی مردم صرفا می توانند مشورت بدهند و الا همه تصمیمات باید توسط ولی فقیه اتخاذ شود(یعنی برای دولت هم یک نفر را ازطرف خودش منصوب کند). نکته ای که خیلی روی آن تاکید می کردند این بود که رهبری در امضای حکم رئیس جمهورها می نویسند این رئیس جمهور را به ریاست جمهور «منصوب» می کنم! (منظورم مقایسه تفکر حاکم بر طرح ولایت است با تفکر امام و رهبری )
🔰 کشکول یک طلبه 👈 عضو شوید
کشکول یک طلبه
🎥رهبر انقلاب: جمهوری اعتقاد امام بود 🔹 اینطور وانمود کردند که امام(ره) کلمه جمهوری را از روی رودرب
بعضی عزیزان منظور این پیام رو اشتباه متوجه شدند. منظورم مقایسه تفکر حاکم بر طرح ولایت موسسه آقای مصباح با تفکر امام و رهبری است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 احمد متوسلیان که خواستار شفاف سازی در برخی مسائل مالی سپاه شده بود وقتی دید تن به شفاف سازی نمی دهند، مطلب را در نماز جمعه با مردم در میان گذاشت و از مردم درخواست مطالبه گری کرد. به نظرتان چنین شخصی اگر الان زنده بود چه می کرد؟
ویدئوی فوق با اصل صوت ایشان درست شده است.
🔰 کشکول یک طلبه 👈 عضو شوید
کشکول یک طلبه
🔰 به بهانهی دیدار پاپ با مرجعیت اعلای عراق 🔹 روش و منش آیتالله سیستانی در زعامت شیعیان عراق، قطع
حدود 4 سال پیش درباره تفاوت مشرب مرجعیت اعلای عراق و اسلام حکومتی امام و رهبری توضیحاتی دادم و حدود سه سال پیش هم آن متن فوق را نوشتم👆 آن زمان با مخالفت های فراوانی روبرو شدم و خیلی ها منکر این تفاوت مشرب بودند.
✅ اکنون بخشی از دو بیانیه آیت الله سیستانی از سایت عربی معظم له درباره جایگاه مرجعیت و نقش مردم در حکومت را هم در همین راستا مشاهده بفرمایید:
1️⃣ حکومت مشروعیتش را فقط از اراده مردم می گیرد و هیچ کس نمی تواند او را از این حقش بازدارد:
إنّ الحكومة إنما تستمد شرعيتها في غير النظم الاستبدادية وما ماثلها من الشعب، وليس هناك من يمنحها الشرعية غيره، وتتمثل إرادة الشعب في نتيجة الاقتراع السري العام إذا أُجري بصورة عادلة ونزيهة
2️⃣ مرجعیت به ارشاد و نصیحت در خطوط کلی اکتفاء می کند:
منهج المرجعية الدينية العليا هو عدم الدخول في تفاصيل العملية الاصلاحية والاكتفاء ببيان الخطوط العامة لها على سبيل النصح والارشاد، كما ورد على لسان ممثليها في خطب الجمعة في كربلاء المقدسة
3️⃣ حکومت فردی در پوشش هر عنوانی و به هر بهانه ای ممنوع:
وانه لا بد من تفادي الوقوع في مهالك الحكم الفردي والنظام الاستبدادي تحت أي ذريعة او عنوان
https://www.sistani.org/arabic/archive/25159/
https://www.sistani.org/arabic/archive/26359/
🔰 کشکول یک طلبه 👈 عضو شوید
کشکول یک طلبه
حدود 4 سال پیش درباره تفاوت مشرب مرجعیت اعلای عراق و اسلام حکومتی امام و رهبری توضیحاتی دادم و حدود
✍️ درباره نظرات حکومتی مراجع حوزه نجف این مصاحبه به نظرم مفید است:
بررسی مدل سیاستورزی آیتالله سیستانی؛ آیت الله سیستانی، اندیشه ای در میانه آیت الله خویی و امام خمینی
⬅️ بخشی از مقاله:
جالب این است که همه کسانی که بعدا در نجف به مراجع بزرگ تبدیل شدند یا در دوره اخیر در حوزه نجف شخصیت بزرگی شدند، در امتداد استدلال شیخ انصاری و آخوند و نائینی حرکت کردند. به این معنا که بخش عدم دلالت ادله لفظی بر ولایت فقیه شیخ انصاری را پذیرفتند، با استدلال آخوند خراسانی حوزه غیر منصوصات را به ثقات مسلمین دادند(منصوصات مثل فتوا و قضا و امور حسبه ای که نص دارند) و تحت تاثیر نائینی به سمت شوراگرایی رفتند. به تعبیر اسکینر این ایده در حوزه نجف تبدیل به هنجار مرسوم شد.
⬅️ بخش دیگری از مقاله:
آیت الله سیستانی در نجف شاگرد شیخ حسین حلّی بود و شیخ حسین حلی یکی از شاگردان برجسته نائینی بود که به عنوان نماد نائینی در نجف حضور داشت. احتمال اینکه آیت الله سیستانی از طریق شیخ حسین حلی تحت تاثیر آرای نائینی قرار گرفته باشد، خیلی زیاد است. در واقع ترکیبی از آنچه که شیخ انصاری در رد ادله لفظیه، و آنچه که آخوند خراسانی و میرزای نائینی در باب حواله دادن امور نوعیه به ثقات مسلمین و تشویق به تاسیس یک نظام یا دولت مدنی کرد، را به عنوان هنجار پذیرفت. اتفاقا تنها کسی که به این هنجار مرسوم رسمیت بخشید و عملا دولتی براساس آنچه که اینها می گفتند در عراق تشکیل داد، آیت الله سیستانی بود. به همین دلیل می شود گفت که آیت الله سیستانی تمام مناقشات لفظی و غیرلفظی، اتساع در حسبه یا اتساع ندادن، تمام این دعواهایی که در این 174 ساله عراق از عصر شیخ انصاری تا دور ایشان شکل گرفت همه را تبدیل به یک نظام مستقر کرد و می شود گفت آیت الله سیستانی تمام زحمات را تبدیل به یک ایده عملیاتی و عینی کرد و براساس این هنجارها از چنین دولتی حمایت می کرد.
🔰 کشکول یک طلبه 👈 عضو شوید
🔺 این بیانیه آقای علیدوست و این هم پاسخ آقای عالی...
❗️در مورد پاسخ آقای عالی بگذریم از این روش عجیب برخی انقلابیون که وقتی اشکالی علمی را متوجهشان می کنی موثرترین و آسان ترین روش را این می بینند که بگردند و یک کلام از رهبری در 30-40 سال گذشته پیدا کنند و پشت آن قایم شوند و در واقع به جای تحکیم مبنای خود از لحاظ علمی، رهبری را سپر انتقادات خود کنند و هیچ وقت هم پیشرفت نکنند و همواره همانقدر و در همان سطح بمانند! اما از اینکه بگذریم نکته ای را درباره روایت مورد بحث عرض کنم که بی توجهی به آن عجیب است!
🔹 مفاد روایت مورد بحث همانطور که متن و ترجمه آن را می توانید از اینجا مشاهده کنید بدین قرار است که حضرت ع موارد فراوانی را (طبق شمارشی 25 مورد و طبق شمارشی 30 مورد) نام می برند که بدعت حاکمان پیشین است و مردم هم پذیرفته اند و اکنون اگر حضرت بخواهند جهت تصحیح آن ها اقدام کنند مردم مقابله می کنند و اجازه تغییر را نمی دهند!
✅ خوب دقت کنید ببینید چه مغالطه عجیبی دارد رخ می دهد! مواردی هستند که مردم آن را به عنوان دین خدا از خلفای سابق پذیرفته اند و اجازه تغییر را به حاکم کنونی که امیرالمومنین ع است نمی دهند! مثلا حجر اسماعیل را جابجا کرده اند و اجازه تغییرش را نمی دهند مثلا فدک را غصب کرده اند و اجازه بازگرداندنش را نمی دهند مثلا بدعتی به نام نماز تراویح راه انداخته اند و هر چه حضرت می خواهد منع کند اجازه نمی دهند و فریاد می زنند: «وا سنت عمراه»! مثلا متعه را حرام کرده اند مثلا حد شرب نبیذ را برداشته اند مثلا مثلا....... تمام موارد را در روایت مشاهده کنید خواهید دید که همینطور است! یعنی حضرت این را می دانند که اگر مردم همراهی نکنند، بهترین سنت ها هم اجرا شدنی نیست. این کجا و ادعای آقایان کجا؟! عمده عامل نارضایتی مردم امروزه مسئله اقتصاد و فساد است که مردم دست شما را هم می بوسند اگر مشکلشان را حل کنید! این که مثل نماز تراویح نیست که اگر مانعش شوی فریادش بلند شود! حتی اگر این مشکلات اقتصادی ربطی به این 40-50 سال گذشته نداشته باشند و همگی میراث حکام سابق باشد هم ربطی به روایت مذکور نداشت! بله! اگر موردی پیدا شد و شما خواستید اصلاحی انجام دهید و مردم ممانعت کردند، آنگاه می توانید روایت مذکور را مورد استشهاد قرار دهید و مثلا بگویید ما می خواهیم حجاب شرعی را در کشور ترویج کنیم و مردم نمی گذارند و این میراث رضاخان ملعون است! یا ما می خواهیم مقابل یاوه گویی های مستکبران شرق و غرب تمام قد بایستیم و از آزادی خواهان عالم حمایت کنیم و علیه اسرائیل وارد جنگ تمام عیار شویم ولی مردم از جنگ و تحریم و فقر می ترسند و از کسی حمایت می کنند که اهل صلح و سازش باشد! در غیر امثال این موارد واقعا روایت مذکور دلالتی ندارد و جداً نمی دانم آن روایت چه ربطی به ادعای ایشان دارد؟!!
🔰 کشکول یک طلبه 👈 عضو شوید
کشکول یک طلبه
🔺 این بیانیه آقای علیدوست و این هم پاسخ آقای عالی... ❗️در مورد پاسخ آقای عالی بگذریم از این روش عجی
پاسخ شاگردان آقای علیدوست به آقای عالی:
https://eitaa.com/asnadkashkool/204
لطفا به دقت بخوانید و به استدلال ها توجه کنید.
🎙 بخش هایی از مطالبی که آقای جلیل محبی در حمایت از لایحه عفاف و حجاب مطرح کردند را در کانال اسناد قرار می دهم، حتما گوش کنید، مطالب مهمی هست👇
https://eitaa.com/asnadkashkool/209
کشکول یک طلبه
🔺 این بیانیه آقای علیدوست و این هم پاسخ آقای عالی... ❗️در مورد پاسخ آقای عالی بگذریم از این روش عجی
1⃣ به توصیه برخی عزیزان یادداشت دوم آقای علیدوست را هم لینک می دهیم خدمتتان:
https://eitaa.com/alidost_fiqh/4451
2⃣ همانطور که در پست قبل نوشتم، در نوشته های شاگردان آقای علیدوست به استدلال ها توجه کنید [و الا ادبیات متن قابل قبول نبود]
3⃣ از میان یادداشت های پسینی این واقعه، این یادداشت آقای قنبریان را هم بخوانید مفید است:
https://eitaa.com/m_ghanbarian/4312
4⃣ پر واضح است که بنده هم مانند شما تقویت نظام جمهوری اسلامی را لازم می دانم شاید اختلافمان در تشخیص است، قطعا بنده بسیاری از دفاع ها را مصداق این ضرب المثل می دانم که یکی بر شاخ بود و بن می برید؛ یا برخی دفاع های دیگر را در نقش مخدری می دانم که نقش تسکین روح و روان انقلابیون را به عهده دارد و باعث می شود خودمان را فریب دهیم و برخی واقعیت ها را نپذیریم و بالطبع وقتی مشکل پذیرفته نشود، کسی هم دغدغه رفع آن را نخواهد داشت. برخی دفاع ها هم به حق و منطقی است و در برابر هجمه ناجوانمردانه دشمنان باید ایستادگی و دفاع کرد.
نمی دانم چه بگویم؟ همین عزیزی که نامشان برده شد، از نظر بنده از متهمین واقعه مهسا امینی هستند! اصرار به روش ناصحیح گشت ارشاد بود که کار را به اینجا کشاند و سال ها باید تلاش کنیم بلکه وضعیت حجاب به قبل از مهسا برگردد! فرمان را به دست عقلا بدهید و الا کم کم منتظر چاه ویل بی دینی و برهنگی باشید!
این چند فایل صوتی که توضیحات آقای محبی درباره لایحه جریمه نقدی بود را گوش کنید.
🔰 کشکول یک طلبه 👈 عضو شوید