eitaa logo
کشکول مذهبی محراب
365 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
703 ویدیو
25 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🗓تقویم نجومی اسلامی 🗓 ✴️ دوشنبه 👈 نهم مهر ماه ۹۷ 👈 اول اکتبر ۲۰۱۸ 👈 ۲۱ محرم الحرام ۱۴۴۰ ✔️روز جهانی سالمندان ✔️روز همدردی با کودکان فلسطینی ✅ این روز ، روز مناسبی برای امور زیر است: 🔘 انجام امور مهم 🔘 نقل و انتقال منزل ❤️ فرزند حاصل از در این دوشنبه شب (دوشنبه که شب شد) دهانی خوشبو دارد، دل رحیم و جوانمرد است و زبانش از غیبت و بهتان پاک باشد. (وشهادت در راه خدا نصیبش گردد.) انشاالله ⚫️ طبق روایات، (سر و صورت) در این روز از ماه قمری ، موجب دولت یافتن است. 🔴 یا در این روز از ماه قمری، موجب قوت و شجاعت و روشنی دل، ذکر شده است. 🔵 دوشنبه برای ، روز مناسبی است و برکات خوبی دارد. 👕 دوشنبه برای بریدن، دوختن ، خریدن و پوشیدن روز بسیار مناسبی است و آن لباس موجب برکت میشود. ✴️️ وقت در روز دوشنبه: از طلوع فجر تا طلوع آفتاب و بعداز ساعت ۱۰ تا ساعت ۱۲ ظهر و از ساعت ۱۶ عصر تا عشای آخر( وقت خوابیدن) ❇️️ ذکر روز دوشنبه : یا قاضی الحاجات ۱۰۰ مرتبه ✳️️ ذکر بعد از نماز صبح ۱۲۹ مرتبه لطیف که موجب یافتن مال کثیر میگردد . 💠 ️روز دوشنبه طبق روایات متعلق است به و . سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد. 🌸ززندگیتون شاد🌸 📚 منابع مطالب ما: 📔حلیة المتقین 🗓 مجموعه تقویم های نجومی معتبر 📖 مفاتیح الجنان 🗒تقویم جامع رضوی 📗 بحارالانوار و... 🌍 @kashkoolmazhabimehrab
کشکول مذهبی محراب
⏪ تفسیر سوره ی یس، آیه 58 ☀️ سَلاَمٌ قَوْلاً مِّن رَّبٍّ رَّحِیمٍ 🌟 سلام، سخن پروردگار مهربان به آ
⏪ تفسیر سوره ی یس، آیه 59-60 ☀️ وَامْتَازُواْ الْیَوْمَ أَیُّهَا الْمُجْرِمُونَ ☀️ أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَیْکُمْ یَا بَنِی آدَمَ أَن لَّا تَعْبُدُواْ الشَّیْطَانَ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُّبِینٌ 🌟 و (گفته می شود) ای گناهکاران و مجرمین! امروز (از نیکوکاران) جدا شوید. 🌟 ای فرزندان آدم! مگر با شما پیمان نبستم که شیطان را اطاعت نکنید که همانا او برای شما دشمنی آشکار است. 💠پیام ها💠 ✅1- قیامت روز فیصله و جدایی است. «وامتازوا الیوم» ✅ 2- خداوند (از طریق انبیا، عقل و فطرت) از انسان پیمان گرفته است. «ألم اعهد الیکم» ✅ 3- شیطان پدر شما را فریب داد و شما فرزندان کسی هستید که اطاعت شیطان کرد. «یا بنی آدم... لا تعبدوا الشیطان» ✅ 4- انسان، از دو حال خارج نیست، یا بنده خداست یا بنده شیطان. «لا تعبدوا الشیطان... اعبدونی» ✅ 5 - دشمن بودن شیطان آشکار است. «عدوّ مبین» 📚 تفسیر نور/ جلد 7 🌍 @kashkoolmazhabimehrab
🔰 و کیفیت ♻️در هفت مورد، به جاى و بايد تيمم كرد: 🔸1 - پيدا نكردن آب 🔸2 - مشقت بيش از حد 🔸3 - ترس از ضرر 🔸4 - نياز به آب براى حفظ جان 🔸5 - نياز به آب براى تطهير 🔸6 - نداشتن آب مباح 🔸7 - نداشتن وقت براى وضو يا غسل ♻️چيزهايى كه تيمم بر آنها است: 🔹تيمم به خاك ، ريگ ، كلوخ و سنگ ، اگر پاك باشند، صحيح است . 🔹به آجر و كوزه قبل از پخته شدن نيز صحيح است . تيمم بر سنگ گچ و سنگ و سنگ آهك قبل از پخته شدن ، صحيح است . 🔵دستور تيمم ♻️در تيمم ، چهار چيز است : 💠اول : 💠دوم : زدن تمام كف دو دست ، با هم ، بر چيزى كه تيمم به آن صحيح است و بنابر ، همراه با ضربه باشد و گذاشتن دو دست بر زمين كافى نيست 💠سوم : كشيدن كف هر دو دست به تمام پيشانى و دو طرف آن ، از جايى كه موى سر مى رويد تا ابروها و بالاى بينى و بنابراحتياط واجب بايد دستها روى ابروها هم كشيده شود 💠چهارم : كشيدن كف دست چپ به تمام پشت دست راست و بعد از آن كشيدن كف دست راست به تمام پشت دست چپ . ♻️ احكام_تيمم ✨تيمم بدل از غسل و بدل از وضو، با هم فرقى ندارند، ولى است در تيمم بدل از غسل ، بلكه در هر تيممى ، بعد از مسح پيشانى ، يك بار ديگر كف دستها را به زمين بزند و پشت دستها را به همين صورتى كه گفته شد، با كف دست ديگر مسح كند. ✨پيشانى و پشت دستها را بايد از بالا به پايين مسح كند و كارهاى آن را بايد پشت سر هم بجا آورد. ✨انسان بايد براى تيمم ، انگشتر را از دست بيرون آورد و اگر در پيشانى يا پشت دستها يا در كف دستها، مانعى باشد،مثلاً چيزى به آنها چسبيده باشد، بايد بر طرف كند. --------------------- 🌍 @kashkoolmazhabimehrab
کشکول مذهبی محراب
⚜ ⚜⚜ ⚜🔹⚜ ⚜🔹🔹⚜ ⚜🔹🔹🔹⚜ ❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣ ✨ #قـدیـــــــس✨ #قسمت_هفتاد_ام
🔹 🔹🔹 🔹🍁🔹 🔹🍁🍁🔹 🔹🍁🍁🍁🔹 ❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣ ✨ -هفتاد_و_یکم نویســـنده: جــــرج لبخندے زد و پاســخ داد: مےدانستم این سئـوال را خواهـــے پرسید؛ مثل همه ے مسیحــے ها و نیز مسلمانان ڪه اولین سؤالشان همین است. من در نوجوانــے با علــے آشنا شدم؛ اول توسط برادرم فؤاد ڪه شاعـر و زبـان شنـاس بزرگــے بود. جالــب است بدانــے ڪه پدر سنگ تراشم روے سر در خانه مــان سنــگ نوشتــه اے نصب ڪرده بود ڪه روے آن نوشتــه شده بود: لافتـــے الا علــے، لاسیــف الا ذوالفقــار. همه ے اعضــاے خانواده ے ما شیفتــه ے علــے بودنــد و من از ۱۲ سالگــے، زیر نظر برادرم خوانـــدن نهـج البلاغه را شــروع ڪردم؛ همان ڪتابــے ڪه در تلفن گفتم، سخنــان و نامــه هاے علــے اسـت و ڪتاب بسیــار فوق العاده اے اسـت ڪه بیشتـر به ڪتاب هاے مقـدس دینــے شبیـه اسـت. نهج البلاغـه مرا با اقیانوســے به نــام علــے آشنــا ڪرد و تا به امـروز هرگـز از جاذبـه ے او رهایـے ام. جوانـے ۲۸ سالـه بـودم ڪه ڪتـاب امام علــے صداے عدالـت را نوشتـم و جالب تر این ڪه در ڪشور لبنــان ڪه نیمــے از آنـان مسلمـان هستند، نتوانستـم هزینــه ے چاپ ڪتاب را تهیــه ڪنم تا این ڪه یڪے از دوستان ڪشیشم، هزینــه چاپ ڪتاب را پرداخت ڪرد. من امروز اگر «اوناسیـس» هم بـودم، به اندازه اے ڪه امروز از برڪت نام علـے در ، خوشبخــت نبودم؛ چرا ڪه علــے بزرگترین ثروت جهـــان یعنــے نگاه درست به هستــے و زندگــے را به من آموخــت. جــرج پشتـش را به صندلــے تڪیه داد و گفت: امام علــے مےگوید بگویید تا شناخته شوید؛ زیرا ڪه انســان، در زیـر زبـان خود پنهـان است. حالا تو سخـن بگو و از زیر زبانـت بیرون بیا. وقتــے خندید، دندان هاے سفیــد و درشتش آشڪار شد. ڪشیش با اینڪه سئوالات زیادے درباره ے جرج و شناختش از علــے داشت، فڪر ڪرد بهتر است نخست پاسـخ او را بدهــد و بعد سؤالاتش را بپرسید: یڪ نسخه ے خطــے بسیار قدیمــے به دست آورده ام ڪه مطالــب آن مربوط به قرن ششـم میلادے به بعد است. در واقــع ڪشڪولــے است از آن زمان تا قرن ها بعد. اولیــن نوشته ها ڪه روے ڪاغذ پاپیروس مصرے نوشته شده، متعلــق به مردے است به نام عمــروعــاص ڪه هم عصــر علــے بوده است. جــرج حرف او را قطع ڪرد و گفت: عمروعاص را خـوب مے شناسم؛ استـــاد ماڪیاول خودمــان است، اما بعیـد است از او دسـت خطـے باقـے مانده باشد... تو مطمئنــے؟ ڪشیش گفت: فڪر ڪنم بلــه. ماجـراے جنگ صفــین را پیش از آغـازش نقــل مےڪند. دست خط بعدے متعلق به مرد دیگرے است ڪه او هم در جنـــگ حضور داشتــه و با مطالعــه ے یادداشت هاے عمــروعــاص، ماجراے صفین را پے مے گیــرد. 🌍 @kashkoolmazhabimehrab
🔹 🔹🔹 🔹🍁🔹 🔹🍁🍁🔹 🔹🍁🍁🍁🔹 ❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣ ✨ نویســـنده: جــرج گفت: جنــگ صفیــن یڪے از عجیــب تریـن های تاریــخ است. حتما وقایعــش را خوانده اے؛ میدانــے علــے اگر همان روز اول حملــه را آغاز مےڪرد، پیروزی اش قطعــے بود، اما علــے پیروزے واقعــے را نــه حفـــظ قــدرت و برترے، بلڪــه در نجــات مردم از گمراهــے و ضلالــت مے دانست. حتـے وقتــے در دو قدمــے پیروزے قرار گرفت، در مقابــل آن دسته از یارانـش ڪه اصرار به قبــول حڪمیت دروغین داشتنـد، با شدت عمـل نڪرد. او مے توانست تعدادے از فتنه گران داخل سپاهـش را بڪشد و غائله را ختـــم ڪند. چیزے ڪه علــے را از سایــر رهبــران دینــے و سیاســے جدا مےڪند، همین خصلت اوست ڪه اهل بگیـــر و ببند و ڪشت و ڪشتار نیست؛ که همه ے حاڪمان دیروز و امروز، اقتــدار و دوام حکپڪومت خود را در ڪشتن و زندانــے ڪردن مخالفان خـود مےدانند. بعـد بدون ایـن ڪه از جا بلند شـود، دست دراز کپڪرد و ڪتاب هایــے ڪه در ڪنارش چیده شده بود، ڪتابی برداشت و در حالے ڪ آن را ورق مے زد، گفت: این ڪتاب نهـج البلاغـه اسـت. من آنقـدر خوانده ام ڪه بیشتر مطالبش را از حفظـم. من این ڪتاب را به تو هدیــه مے دهم تا تحقیق درباره ے علــے را با مطالعـه ے این ڪتاب شروع ڪنے... بلــه این جاست؛ او در نامـه اے به یڪے از یارانــش ڪه او را به فرماندارے مصــر منسوب ڪرده، مطالبــے مے نویسد ڪه در واقع منشور حڪومت اوسـت این جا را بشنو... سرش را بلنــد ڪرد، عینڪش را به چشم زد و از بالاے عینڪ به ڪشیش نگاه ڪرد و گفت: این نامــه زمانــے نوشته شده ڪه دنیاے مسیحیــت و یهودیــت، در بربریــت ڪامل بودند. سپـس سـرش را روے ڪتاب خم کرد و گفت: نامه اش بسیــار طولانــي است، من فقطط چند فرازش را مے خوانم: اے مالڪ، مهربانــے با مردم را پوشش دل خویـش قرار ده و با همـه دوست و مهـربان بـاش. مبادا همچون حیــوان شڪارے باشــے ڪه خوردن آنان را غنیمـت دانــے؛ زیرا مــردم دو دستــه اند؛ دسته اے دینــے تو و دستــه یےدیگر همانند تو در یڪسانند. اگر گناهــے از آنــان سر مےزند و یا علــت هایـے بر آنـان عـارض مےشود یا خواستـه و ناخواسته، اشتباهــے مرتڪب مے گردند، آنــان را ببخشـاے و بر آنـان گیـر، آن گونه ڪه دوست دارے خـــدا تورا ببخشاید و بر تو آســان گیــرد. بر بخشش دیگــران پشیمــان مباش و از ڪیفر ڪردن متخلفان شادے مڪن و از خشمــے ڪه مے توانــے از آن رها گردے شتاب نداشتـه باش. به مردم نگــو به من داده اند و من نیز فرمــان مےدهم ڪه این گونه خودبزرگ بینــے، دل را و دیـن را پژمرده و موجــب زوال نعمت هاست و اگر با مقــام و قدرتــے ڪه دارے، دچــار تڪبر یا خود بزرگ بینــے شدے به بزرگے حڪومـت پروردگارت ڪه برتر از توست بنگر ڪه تو را از سرڪشے نجــات مے دهد و تند روے تو را فرو مے نشاند و عقل و اندیشــه ات را به جایگــاه اصلــے باز مےگرداند. 🌍 @kashkoolmazhabimehrab
🔹 🔹🔹 🔹🍁🔹 🔹🍁🍁🔹 🔹🍁🍁🍁🔹 ❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣ ✨ -هفتاد_و_سوم نویســـنده: بپرهیـــز ڪه خـود را در بزرگــے همانند خداوند پندارے. خداونـد، هر سرڪشــے را خــوار مےسازد و هر خودپسندے را بے ارزش مےڪند. با خــدا و با مـردم و با خویشاونـدان نزدیڪ و با افرادے از رعیــت ڪه آنـان را دوست دارے، را رعایـت ڪن ڪه اگر چنین نڪنے، ستـم روا داشتـه اے و ڪسـے ڪه به بندگـان خـدا ستــم ڪند، خــدا به جــاے بندگانـش، دشمـن او خواهـد بود و آن را که خدا دشمن شود، کسی او را نپذیرد تا آنگـاه ڪه باز گردد و ڪند و چیزے چون ستـم ڪاری، نعمت خـدا را دگرگون نمےڪند ڪه خــدا دعــاے ستمدیدگان را مےشود و در ڪمین ستمڪاران است. ڪشیش با دقت به جرج نگاه مےڪرد و به سخنانش گوش مےداد ڪه با هیجان سرش را روے ڪتاب خـم ڪرده بود و مطالبــے مےخواند ڪه به نظـر او فراتـر از منشـور حقـوق بشر بود: از بپرهیــز و از ریختـن خون ناحق پروا ڪن؛ ڪه هیــچ چیــز همانند خـون ناحـق، الهــے را نزدیڪ و مجازات را بزرگ نمےڪند و نعمت ها را سرعــت مےبخشد و زوال حڪومت را نزدیڪ نمےگرداند و در روز قیامت، خداے سبحــان قبـل از رسیدگــے اعمال بندگان، نسبت به خون هاے ناحـق ریختـه شده، داورے خواهد ڪرد. پس با ریختن خون حــرام، حڪومت خود را تقویت مڪن زیرا خون ناحق پایه هاے حڪومتت را سست مےڪند و بنیاد آن را بر مے ڪند و به دیگرے منتقل مےسازد. و تو نه در نزد مــن ونه در پیشگـاه خداوند، عذرے در خـون ناحـق نخواهــے داشت؛ چرا ڪه ڪیفر آن است و از آن گریزے نیست. مبادا هرگـز دچار گردے و به خــوبـے هاے خــود اطمیــنان ڪنـے و ستایــش دیگــران را دوســت داشتــه باشــے که این ها از بهتــرین فرصت هاے شیطــان براے هجــوم آوردن بـه توسـت. 🌍 @kashkoolmazhabimehrab
🍃 🍃🍃 🍃✨🍃 🍃✨✨🍃 🍃✨✨✨🍃 ❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣ ✨ -هفتاد_و_چهارم نویســـنده: مبــادا با خدمــت هایــے ڪه انجام داده اي، بر مــردم بگذارے یا آنچه را انجام داده اے بشمارے یا مردم را وعده اے داده سپس خلف وعده نمایــے منت نهادن، پـاداش نیڪوڪاری را از بین مےبرد و ڪاری را بزرگ شمــردن نــور را خامــوش مے گرداند و خلاف وعــده عمــل ڪردن، خشـم خــدا و مردم را بر مےانگیزاند ڪه خــداے بزرگ فرمود: بزرگ در نــزد خــدا آن است ڪه بگویید و بـه آن نڪنید... باد غــرورت، جوشـش خشمــت، تجــاوز دستـت و تنــدے زبانــت را در خـود گیــر و با پرهیـز از شتـاب زدگــے و فرو خوردن خشــم، خـود را آرامـش ده تا خشـم فرو نشینـد و اختیار نفـس در دسـت تو باشـد و تو بر نفس خود مسلط نخواهــے شد مگر با یاد فراوان قیامـت و بازگشت به سوے خدا. جـرج سرش را از روے ڪتـاب بلند ڪرد، عینڪش را برداشت و گفت: تو چنیــن ڪلامــے را درباره ے احتــرام به مردم از سوے حاڪمان، از زبــان ڪدام پیامبرے شنیده اے؟ سخنانـے ڪه متأسفانـه در بین حاڪـمان خریدارے ندارد. ڪشیش گفت: خیلــے دلــم مےخواهد بدانـم مــردے با چنین سخـن گهربارے ڪه بوده است؟ شرح زندگــے اش، چگونــه زیستنـش و اینڪه چه جایگاهــے در دیـن اسـلام دارد... جــرج گفت: خـوب اسـت ڪه با شـرح حـال و زندگــے علــے آشنا شوے اما آنچــه ڪه بیشتر از هر چیزے باید درباره ے او بدانید اوسـت؛ به خصــوص ڪه براے تو ڪه ڪشیشــے و به موعظــه هاے تو نیازمندنـد. بایــد از خودمــان بپرسیـم: آیا زميــن در تاریــخ بشـر، فقـط گهواره مــردے چون عیســے مسیــح بـوده است؟ 🌍 @kashkoolmazhabimehrab
🍃 🍃🍃 🍃✨🍃 🍃✨✨🍃 🍃✨✨✨🍃 ❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣ ✨ نویســـنده: امیــران بسیارے بر روے زمیــن زندگــے مےڪرده اند؛ اما علــے اگر نگوییـم بالاتـر، ڪمتر از عیســے مسیــح و دیگر پیامبران الهــے نیست، شناخـت این افـراد و موعظـه درباره آن ها، مےتواند روح تشنه ے بشــر امـروز را سیــراب ڪند و من خوشحالـم ڪه تو امـروز به واسطـه ے یڪ مشت نوشته هاے قدیمــے، دلـت به سوے علــے پر ڪشیده است. ڪشیش گفت: مسألــه براے مـن، یڪ مشـت نوشتـه هاے قدیمــے نیسـت؛ من نسـخ خطــي زیادے دارم ڪه حتــے برخــے از آن ها را مطالعــه هم نڪرده ام. شایـد ایـن ڪتاب هـم بایـد مےرفت توے قفســه ے ڪتـاب هاے قدیمــے ام، اما آنچــه مرا به موضوع علاقــه منـد ڪرد، دیــدن یڪ رؤیا بود، رویایــے ڪه در آن عیسـے مسیحــے، ڪودڪے را به مـن داد و از مــن خواسـت تا از او مراقبـت ڪنم. بعـد از آن بود ڪـه به دنبـال یافتـن رابطـه ے عیســے مسیـح و آن ڪودڪ، با این ڪتاب و موضوع آن بودم. جــرج با هیجـان گفت: شڪ نڪن ڪه این ڪودڪ همــان علــے است ڪه عیســے مسیــح شناخـت او و پرورش افڪـار و اندیشــه هایش را به تو محـول ڪرده است تا بر پیکر انسانیت یک بار دیگر خون تازه ای دمیده شود؟ ڪارے ڪه سال ها پیـش من انجام دادم و حالا نوبت توسـت. ڪشیش نگاهــے به انبوه ڪتاب هاے جــرج انداخـت و گفت: برخــے از ڪتـاب هایـت را ڪه درباره ے علــے است به من امانـت بده تا در مدتــے ڪه در بیروت هستم، آن ها را مطالعــه ڪنم. جرج گفت: با ڪمال میـل این ڪار را خواهم ڪرد. نویسندگانــے چون طــه حسيـن و عبدالفتـاح عبدالمقصـود ڪه هر دو مصرے هستند، درباره ے علــے ڪتاب هاے خوبــے نوشته اند؛ مخصوصا اگر علاقــه مند به دانستن حوادث دوران حڪومت علــے هستــے، ڪتاب ۱۰ جلدے عبــدالمقصـود را بخـوان... این ڪتاب ها را مے دهم ببرے، هر پنج جلد ڪتاب خودم را نیز مےدهم و لازم نیسـت هیچ ڪدام از آن ها را به من برگردانـے. ولــے اگر روزي درباره ے علــے ڪتاب نوشتــے، یڪ نسخه از آن را به من اهـدا ڪن ڪه تشنه ي خوانــدن ڪتـاب هاے خوب و دندان گیر درباره ے علــے هستم. ڪشیــش لبخند زد و گفـت: شاید ڪتابــے هم بنویسم، اما نمے توانم از حالا دندان گیـر بودنـش را تضمیــن ڪنم؛ آن هم براے ڪســے چون تو ڪه با علــے بزرگ شده اے و به ڪهولت رسیده اے. جــرج آهــے ڪشید و گفت: دعا ڪن حالا ڪه با علــے پیر شده ام، با علــے نیـز بمیـرم. ادامه دارد ... 🌍 @kashkoolmazhabimehrab
🌏🌕تقویم نجومی اسلامی🌕🌍 ✴️ سه شنبه 👈 دهم مهر ۹۷ 👈 ۲ اکتبر ۲۰۱۸ 👈 ۲۲ محرم الحرام ۱۴۴۰ ⚫️ وفات شیخ طوسی ✅ این روز ، روز مناسبی برای امور زیر است: 🔘امور حفر چاه یا آبرسانی 🔘 آغاز تجارت و شرکت 🔘 سفر 🔘 انجام امور کشاورزی ❤️🚫 سه شنبه شب طبق روایات (سه شنبه که شب شد) مباشرت ، برای فرزند دار شدن خوب نیست و کراهت دارد. ⚫️ طبق روایات، (سر و صورت) در این روز ماه قمری ، باعث بی پولی میگردد. 🔴 یا در این روز از ماه قمری ، از هفتاد عارضه جلوگیری کرده و باعث قوت دل انسان میگردد. 🔵 سه شنبه برای ، روز مناسبی نیست و از این کار پرهیز شود. 👕 سه شنبه برای بریدن، دوختن ، خریدن و پوشیدن روز مناسبی نیست و شخص، از آن لباس خیری نخواهد دید. ( به روایتی آن لباس یا در آتش میسوزد یا سرقت شود و یا شخص، در آن لباس مرگش فرا رسد.) ✴️️ وقت در روز سه شنبه: از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۲ ظهر و بعداز ساعت ۱۶ عصر تا عشای آخر( وقت خوابیدن) ❇️️ ذکر روز سه شنبه : یا ارحم الراحمین ۱۰۰ مرتبه ✳️️ ذکر بعد از نماز صبح ۹۰۳ مرتبه که موجب رسیدن به آرزوها میگردد . 💠 ️روز سه شنبه طبق روایات متعلق است به و و سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد. 🌸ززندگیتون شاد🌸 📚 منابع مطالب ما: 📔حلیة المتقین 🗓 مجموعه تقویم های نجومی معتبر 📖 مفاتیح الجنان 🗒تقویم جامع رضوی 📗 بحارالانوار و... 🌍 @kashkoolmazhabimehrab
کشکول مذهبی محراب
⏪ تفسیر سوره ی یس، آیه 59-60 ☀️ وَامْتَازُواْ الْیَوْمَ أَیُّهَا الْمُجْرِمُونَ ☀️ أَلَمْ أَعْهَدْ
⏪ تفسیر سوره ی یس، آیه 61-62 ☀️ وَأَنِ اعْبُدُونِی هَذَا صِرَاطٌ مُّسْتَقِیمٌ ☀️ وَلَقَدْ أَضَلَّ مِنکُمْ جِبِلًّا کَثِیراً أَفَلَمْ تَکُونُواْ تَعْقِلُونَ 🌟 و تنها مرا بپرستید، که راه مستقیم همین است. 🌟 امّا شیطان گروه زیادی از شما را گمراه کرد، پس چرا تعقّل نمی کردید؟ 💠پیام ها💠 ✅1- راه مستقیم که هر شبانه روز در نماز از خدا می خواهیم، همان اطاعت از او و عبادت اوست. «اُعبدونی هذا صراط مستقیم» ✅ 2- از سرنوشت فریب خوردگان عبرت بگیرید. «اضلّ... جِبّلاً کثیراً انّکم تکونوا تعقلون» ✅ 3 - اندیشه در سرنوشت تلخ قربانیان فریب شیطان، راه نجات از وسوسه ها و دام های اوست. «أفلا تکونوا تعقلون» 📚 تفسیر نور/ جلد 7 🌍 @kashkoolmazhabimehrab
🔘احکام شادی در ایام شهادت (ع) 💬حکم کلی خوردن تخمه چه در ایام سوگواری و چه در ایام شادی چیست؟ آیا خوردن تخمه است؟ 📝پاسخ دلیل خاصی در این مورد که تخمه شکستن در ایام شهادت معصومین(ع) اشکال داشته باشد وارد نشده به نظر می رسد این گونه مسائل عرفی باشد. چنانچه کارهایی از قبیل تخمه شکستن عرفا مناسب با سرور و شادی می باشد شایسته است که در ایام سوگواری معصومین(ع) به جهت تعظیم شعائر دینی از آن پرهیز شود. ولى سزاوار است که شیعیان و مسلمانان غیرتمند، سعى کنند از تخمه شکستن در مراسم عزاداری معصومین علیهم السلام اجتناب کنند؛ چرا که امام صادق(ع) مىفرماید: خداوند شیعیان ما را رحمت کند که در شادى ما شاد و در ایام حزن ما محزون هستند . 💬سئوال: برپایی مجلس عقد یا عروسی در ایام لیالی شهادت ائمه معصومین(علیهم السلام) و راه اندازی کاروان های شادی که موجب هتک حرمت این ایام و مناسبت ها می شود چه حکمی دارد؟ 📝پاسخ حضرت آیة الله خامنه ای(مدظله): اگر موجب توهین و هتک باشد اجتناب لازم است. حضرت آیة الله بهجت(ره): در صورت صدق عنوان هتک، حکم آن نزد متشرعه واضح است. حضرت آیة الله مکارم شیرازی(مدظله): در فرض مسئله حرام است. حضرت آیة الله صافی گلپایگانی(مدظله): این گونه حرکات مناسب دوستان اهل بیت (علیهم السلام) نیست، مومنین باید از آن بپرهیزند. حضرت آیة الله سیستانی(مدظله): جایز نیست. حضرت آیة الله تبریزی(ره): تزویج و عقد و عروسی در ایام سوگواری ائمه معصومین(علیهم السلام) برکتی ندارد و راه انداختن کاروان شادی در کوچه و خیابان در آن ایام جایز نیست و همین در غیر ایام سوگواری هم که معرض فساد است جایز نیست. ➿منبع: کتاب "مسائل جدید از دیدگاه علما و مراجع" ☑️در پایان این روایت از امام رضا(ع) ذکر میشود: امام رضا (علیه‌السلام) به ریان بن شبیب می فرمایند: «یابن شبیب، إن سرك أن تكون معنا فی الدرجات العلى من الجنان فاحزن لحزننا وافرح لفرحنا». اگر دوست داری كه در بهشت همراه ما باشی، به هنگام حزن ما، اندوهگین باش و به وقت شادمانی ما شاد باش. (شیخ صدوق، عیون اخبار الرضا (علیه‌السلام)، ج 2 ص 269) _____________________ جهت فراگیری احکام، لطفا به اشتراک گذارید. 🌍 @kashkoolmazhabimehrab
کشکول مذهبی محراب
🍃 🍃🍃 🍃✨🍃 🍃✨✨🍃 🍃✨✨✨🍃 ❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣ ✨ #قـدیـــــــس✨ #قسمت_هفتاد_و_
🍃 🍃🍃 🍃✨🍃 🍃✨✨🍃 🍃✨✨✨🍃 ❣بِــــسْمِ اللہِ الرَّحـــمانِ الرَّحــــیم❣ ✨ نویســـنده: منــزل ویلایــے و بزرگ سرگئــے، آنقدر اتاق داشت ڪه بتواند یڪے از اتاق ها را در اختیار بگیــرد و مطالعاتـش را ادامـه دهد. ڪتاب هاے اهدایــے جــرج جـرداق را گذاشته بود تو قفسـه و منتظـر فرصتــے بود تا آن ها را بخواند. ولعــے ڪه براے خوانــدن ڪتاب ها داشت، سبب نمےشد تا ے خطــے با ارزش را در اولویت مطالعاتـش قرار ندهـد. ڪاغذهاے پاپیــروس مصرے و پوستــے را ڪه خوانده بـود، در ڪشوے میز ڪارش قرار داد و باقــے اوراق را گذاشـت روے میـز و عینڪش را به چشم زد تا قبـل از نهار، بخش هایــے از آن ها را بخواند. بعداز ظــهر استراحتـے ڪند و دوباره تا پاســي از شب بے وقفـه بخوانـد تا فرصـت ها را از دسـت ندهـد و قبـل از بازگشتـن به ، مطالعاتش را درباره علــے به پایـان برساند. دست خط این بخـش از ڪتاب، عربــے و بسیار خوانا نوشتـه شده بود ڪه حدود سے صفحه اے مےشد و تاریـخ آن، مربوط به اواسـط قـرن هشتم بود. شروع ڪرد به خوانـدن: بسم الله الرحمن الرحیم. از بنده ے خـدا زیــد بــن وهــب، ڪاتب درب امیــر عبدالرحمن حاڪم قرطابـه در ، تحریـر مےشود بخشــے از تاریــخ اسلام و وقایع آن، تا به نص صریح ، پند و باشد براے آیندگان. و اما بعد، علــت ڪتابت این مرقومـه؛ روزے امیـر عبدالرحمـن مــرا فــرا خواند و برگ هایے از دست نوشته ے عمــروعــاص و مردڪے از اهالــے را بـه مـن داد و فرمـود تا آن ها را بخوانم و سره از ناسـره باز ستانـم و خود نیز مرقومه ای بر آن ڪتابت ڪنم و حقایقـے را ڪه از آن دوران مے دانم، بر این نوشـته ها بیفزایــم. 🌍 @kashkoolmazhabimehrab