eitaa logo
کشکول معنوی
279 دنبال‌کننده
355 عکس
278 ویدیو
35 فایل
✅ مطالب مذهبی و فرهنگی ✅ تفاسیر کوتاه و کاربردی از آیات و روایات ✅️ بیانات و وصایا و سیره‌ی شهدا ✅️ روایات از ائمه و معصومین (ع) ✅ بیانات علماء و عرفای عظام ✅️ حکایت و داستان کوتاه ✅ مهدویت، ولایت فقیه ✅️ سبک زندگی اسلامی ادمین: @Kashkul_manavi_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 پیشنهاد تماشا 🎥 دو چهره و روش رفتاری امام زمان (عج) پس از ظهور 🔻پس از ظهور روز نبرد و درگیری است یا روز محبت و دوستی؟ عج عج ┈•••✾•🌺کشکول معنوی🌺•✾•••┈ 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/3308519605C545e8ef98d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 (عج) 🔆 💐عشق داره نازل میشه 💐عرش خونه ی دل میشه 🎙 👏 ┈•••✾•🌺کشکول معنوی🌺•✾•••┈ 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/3308519605C545e8ef98d
🌱دقایقی دیگر... 💠 پخش زنده از حرم مطهر رضوی به مناسبت میلاد قطب عالم امکان امام زمان (عج) (عج) ┈•••✾•🌺کشکول معنوی🌺•✾•••┈ 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/3308519605C545e8ef98d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌿آیه‌ی روز 🔸️وَإِذَا أَنْعَمْنَا عَلَى الْإِنسَانِ أَعْرَضَ وَنَأَىَ بِجَانِبِهِ وَإِذَا مَسَّهُ الشَّرُّ فَذُو دُعَاءٍ عَرِيضٍ (فصلت-۵۱) ⚡️ترجمه: 🔹️و هرگاه به انسان (غافل و بی‌خبر) نعمت دهیم، روی می‌گرداند و به حال تکبّر از حق دور می‌شود؛ ولی هرگاه مختصر ناراحتی به او رسد، تقاضای فراوان و مستمرّ (برای بر طرف شدن آن) دارد! 💠نکته ها: ✴️كلمه ى «نَأى » به معناى دور شدن است؛ و هرگاه با واژه «جانب» بكار رود، كنایه از تكبّر و غرور است. «نأى بجانبه» یعنى به خاطر نعمت و رفاه مغرور شد و متكبرانه خود را كنار كشید. كلمه ى «عریض» به معناى پهن و كنایه از دعاى زیاد است. سؤال: درآیه 49 خواندیم: «اذا مسّه الشرّ كان یؤوسا» همین كه شرّى به انسان رسید دچار یأس مى شود ولى در این آیه مى فرماید: «اذا مسّه الشرّ فذو دعاء عریض» همین كه شرّى به انسان رسد، دعایى طولانى دارد، سؤال این است كه چگونه انسان مأیوس دعا مى كند؟ پاسخ: مفسّران به این پرسش، پاسخ هاى متفاوتى داده اند: در تفسیر روح البیان چنین آمده است: بعضى مردم به هنگام گرفتارى مأیوس مى شوند و بعضى دیگر دعا مى كنند. برخى در پاسخ این سؤال گفته اند: انسان از اسباب عادّى مأیوس مى شود ولى از خدا درخواست مى كند. ولى لحن آیه توبیخ است و یأس از اسباب عادّى و توجّه به خدا كار نیكویى است و توبیخ ندارد. در تفسیر نمونه آمده است كه انسان ابتدا دعا مى كند ولى كم كم مأیوس مى شود و این دعا و یأس در دو مرحله است. شاید بتوان گفت كه مراد از دعا، استمداد از خداوند نیست، بلكه همان یأس است كه به صورت جزع و جیغ و ناله اظهار مى كند و هر دو آیه یك مسأله را مطرح مى كند لكن در یك جا مى فرماید: مأیوس است و در جاى دیگر مى فرماید: به خاطر یأس جیغ و داد مى زند، نظیر آیه ى «اذا مسّه الشر جزوعا» ┈•••✾•🌺کشکول معنوی🌺•✾•••┈ 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/3308519605C545e8ef98d
امیرالمومنین علی علیه السلام: گمان بد، آفت دین است. غررالحکم، صفحه 263 ┈•••✾•🌺کشکول معنوی🌺•✾•••┈🆔️ https://eitaa.com/joinchat/3308519605C545e8ef98d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آيت الله العظمی جوادی آملی: «چرا در زیارت آل یاسین که جز بهترین زیارت های ماست در پیشگاه حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه) می گوییم: بر تمام شئون زندگی تو سلام؟...» 🎙 (عج) ┈•••✾•🌺کشکول معنوی🌺•✾•••┈ 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/3308519605C545e8ef98d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا