eitaa logo
دانشگاه دولتی (مرکز آموزش عالی کاشمر)
611 دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
453 ویدیو
53 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💢«علم عنکبوتي: بایدها، نبایدها و پیامدها» 🔹هرگاه پژوهشگر، دانشمند، اندیشمند، فیلسوف، ادیب و هنرمندی دستاوردهاي حاصل از نوآوری، پژوهش، نظریه، آثار بدیع هنری را نزد خویش نگهدارد، منتشر و ارایه نکند، دانش و هنر او مصداق «علم عنکبوت وار» است. سوالي مطرح است، که خسران علم عنکبوتي در مقیاس فردی، منطقه ای، کشوری و جهانی در چیست؟ 🔹1- در مقیاس فردی ممانعت از کسب مقام مرجعیت علمی و خلق ثروت، قدرت، امنیت و ….. از مسیر دانش است. زیرا تا شخص سخن نگفته باشد، عیب و هنرش نهفته باشد. یک فرد از طریق انتشار و ارایه بروندادهای علمی، آموزشی، پژوهشی، نوآوری، فناوری فرهنگی، هنری، ورزشی و …… خویش شناخته شده و مرجعیت ملي و فراملي پیدا می کند. 🔹2- در مقیاس کشوری و جهانی علم عنكبوتي منجر به هدر رفت سرمايه هاي ملي و جهاني مي شود. زیرا وقتی یک محقق و فرد متخصص برای موضوع تحقیق و مورد علاقه خویش وقت و هزینه صرف می کند، چنانچه دستاوردهاي خود را همچون عنکبوت نزد خودش نگهدارد، و در قالب برونداد مرتبط با تخصص خویش منتشر نکند، ممکن است، فرد دیگری در کشورش، یا در نقاط دیگر دنیا برای همان موضوع وقت، انرژی و هزینه مجدد صرف کند، این کار منجر به هدر رفت عمر، منابع انسانی و مادی در سطح ملی و بین المللی مي شود. اخلاق علمی و انساني حکم می کند، تا یک محقق و فرد متخصص، نتایج تحقیق و دستاوردهای خودش را در قالب بروندادهای علمی مختلف مرتبط با تخصصش را منتشر و در دسترس جامعه جهانی قرار بدهد. البته اگر یافته یک پژوهشگر، دانشمند، اندیشمند و هنرمند تولید فناوری (سخت و نرم)، خلق ثروت و خدمت کند، که قابل خرید و فروش باشد، اين دستاورد در قالب ثبت اختراع، آثار بديع هنري، محصول دانش بنيان، ثبت و ارايه می شود. به هر حال تا زمانيكه دانش شخصی در قالب بروندادی، اعم از مقاله، کتاب، آثار بدیع هنری، نظریه، ثبت اختراع، محصول دانش بنیان، سخت افزار و نرم افزار، خدمت جدید منتشر نشود، مصداق "علم عنکبوت وار" است. با نماياني دانش و پاره كردن تور عنكبوتي علم، از طريق انتشار و ارايه در سطح ملي و جهاني دانش شخصي به دانش اجتماعي تبديل مي شود. 🔹٣- از طريق انتشار و ارايه بروندادهاي علمي و مرتبط با هر تخصص، يعني نمايه و نماياني دانش، شفافيت، پويش، پالايش و پيرايش دانش بشري نيز محقق مي شود. در علم عنكبوتي، شفافيت و نورانيت، نمايان نيست. در نتيجه امكان نظارت نخبگاني و همتايان جهت نقد و واكاوي بروندادها وجود ندارد. به عبارت ديگر، علم عنکبوتي، زمینه رفع نقایص خود را از طریق نقد و آزمایش مجدد توسط همتايان، مهیا نمی کند. 🔹٤- علم عنكبوت وار منجر به گسترش اقيانوس دانش بشري نمي شود. هرچه ذخيره دانشي و اقيانوس دانش بشري توسعه يابد، منجر به استفاده بيشتر بشريت از دانش و دانايي مي شود. استفاده معقول و مشروع از علم و دانش منجر به رفاه، آسايش و آرامش بيشتر بشر مي شود. 🔹٥- علم عنكبوتي در عرصه امنيتي و قدرت ملي هم پسنديده نيست. كشورها در بخش امنيتي هم محصولات دانشي و دستاوردهاي علمي و فناوري خويش را در رزمايش ها نمايان مي كنند، تا از هر گونه خطر و نيت تجاوزي به كشور خود پيشگيري كنند. بجاي اينكه در هنگام بحران قدرت خويش را به رخ بكشند. عقل يعني پيشگيري، به عبارت بهتر با رزمايش و نماياني تجهيزات نظامي و امنيتي، از ايجاد بحران و ستيز پيشگيري مي كنند. 🔹٦- امروزه نمايه و نماياني علم، فناوري و نوآوري يك نوع تجارت پسنديده جهاني هم است. 🔹٧- كشور گشايي از طريق نمايه و نماياني علم، فناوري و نوآوري در جامعه جهاني مقبول و محبوب است. وقتي علم، دانش، فناوري و محصول كشوري در خانواده اي در كشور ديگري وارد مي شود و دانايي و رفاه آن خانواده را رقم مي زند. در حقيقت كشور مولد، خانواده ها و كشور مصرف كننده را بي هزينه تسخير كرده و قدرت نرم خويش را افزايش داده است. با نمايه و نماياني علم، فناوري، سرمايه اجتماعي جهاني كشور مولد افزايش مي يابد. 🔹٨- نمايه و نماياني علم، فناوري و نوآوري منجر به گره خوردن منافع كشورهاي جهان به يكدىگر شده و بشر دوستي و وحدت جهاني بر حول محور دانش بشري را در پي دارد. نمايه و نماياني علم بستر لازم براي شكوفايي ظرفيت هاي بشري را نيز مهيا مي كند. در نتيجه علم عنكبوتي، نوعي خود تحريمي و خود تحقيري نيز است. سعدي عليه الرحمه چه زيبا بيان كرده است: بني آدم اعضاي يكديگرند كه در آفرينش ز يك گوهرند چو عضوي به درد آورد روزگار دگر عضوها را نباشد قرار موضوع را با بخشي از شعر سرود دانشگاه افتخار آفرين مازندران به پايان مي برم: كنون تير دانش به زه كرده ايم به اقصاي گيتي نشان برده ايم كزين گونه كشور گشايي رواست به هر جا كه دانش رود مرز ماست نگارنده: محمدعلي زلفي گل- وزير علوم، تحقيقات و فناوري ♻️ با ما همراه باشید http://eitaa.com/msrt_ir 🆔@msrt_iri
💠حضرت رسول اكرم (صلی الله علیه و آله و سلم ) فرموده اند : 🌼نماز پلكان ترقی و عروج انسان مؤمن است.«الصلوه معراج المؤمن»🌼 " از این روست كه علماء ربانی و اولیاء خدا به هنگام نماز، چه نمازهای واجب و چه نمازهای مستحب خصوصا‌ نماز شب،دست از همه تعلقات دنیوی شسته و خود را برای اقامه‌ نماز و صحبت با خالق بی‎نیاز آماده می ‎كردند، گو اینكه به مهیمانی شخص كریمی می‎روند؛ لذا به فرموده قرآن كریم نماز برای اولیاء‌خدا و خاشعین در محضر حق امری شیرین و آسان است «وانها لكبیره الا علی الخاشعین»(بقره/ 45) " کانون قرآن و عترت مرکز آموزش عالی کاشمر
🔸۲۴‌ مارس؛ روز جهانی دست‌آوردها ‌است. ⬅️ روزی برای یادآوری راهی که همراه با موانع و دشواری‌ها طی کرده‌ و به خواسته‌های‌تان رسیده‌اید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 بازآ که در فراق تو چشمِ امیدوار 🔹 چون گوشِ روزه‌دار بر الله‌اکبر است! 🤲🏻 🔺 کانون مهدویت مرکز آموزش عالی کاشمر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 میلاد با سعادت کریم اهل بیت، حضرت امام حسن مجتبی (ع) مبارک باد. 🌺 ♻️ با ما همراه باشید 🆔@msrt_iri
🔸۲۷ مارس؛ روز جهانی تئاتر است. ⬅️ هدف از نام‌گذاری این روز، بیان اهمیت و ارزش هنر تئاتر به همگان است. ⬅️ هر ساله در این روز، به معرفی شماری از هنرمندان نوظهور تئاتر در سراسر جهان می‌پردازند. 🔹روز جهانی تئاتر را به هنرمندان فعال، پرتلاش و علاقه‌مند این عرصه، تبریک و شادباش می‌گوییم. 💠 کانون تاتر مرکز آموزش عالی کاشمر
دوخت چادر مقنعه بوته جقه مانتو ****در یک جلسه**** جهت ثبت نام مشخصات خود را به دبیر کانون Id:@Ftm_sajadii @Seyfiii_f ارسال فرمایید. کانون مهارت های زندگی، کانون صدف مرکز آموزش عالی کاشمر
پخت کیک پیتزا پیراشکی تزیین کیک ****در یک جلسه**** جهت ثبت نام مشخصات خود را به دبیر کانون Id:@Ftm_sajadii @Seyfiii_f ارسال فرمایید. کانون مهارت های زندگی،کانون صدف مرکز آموزش عالی کاشمر
عروسک سازی (خمیر چینی) ****در یک جلسه**** جهت ثبت نام مشخصات خود را به دبیر کانون Id:@Ftm_sajadii @Seyfiii_f ارسال فرمایید. کانون مهارت های زندگی،کانون صدف مرکز آموزش عالی کاشمر
سفره آرایی میوه آرایی ****در یک جلسه**** جهت ثبت نام مشخصات خود را به دبیر کانون Id:@Ftm_sajadii @Seyfiii_f ارسال فرمایید. کانون مهارت های زندگی،کانون صدف مرکز آموزش عالی کاشمر
📔 روز شانزدهم: گزیده پیام‌های آیه‌ی ۱۹۸ سوره‌ی آل‌عمران 🔮 یک آیه، یک دنیا معرفت 🔮 🔖 قسمت اوّل: 1️⃣ تقوا باعثِ تربیت و پرورش انسان می‌شود؛ یعنی برخلاف تصوّر ما که گمان می‌کنیم انجام ندادن نبایدها از ما چیزی کم می‌کند یا جلوی رشد ما را می‌گیرد، دقیقاً تقوا انجام ندادن همان نبایدهایی است که جلوی رشد ما را می‌گیرد --> (اتّقوا ربّهم). 2️⃣ خداوند در قرآن، بهشت را فقط وعده به متّقین داده است، یعنی همان‌هایی که ایمانشان عملی شده است --> (الّذين اتّقوا ربّهم لهم جنّات). 3️⃣ بهشت و ما فیها، تنها یک پذیراییِ مختصرِ دَمِ دستی از مؤمنان واقعی به شمار می‌آید و به این دلیل که نعمت‌های اخروی، اصلاً برای انسانی که در عالم مادّه و دنیای پست زندگی می‌کند قابل تصوّر نیستند، خداوند ساده‌ترین و محسوس‌ترین تعریف از آن را به صورت «بهشت و ما فیها» در قرآن آورده است --> (جنّات تجري من تحتها الأنهار خالدين فيها نزلا). 4️⃣ مؤمن واقعی یا متّقی، مبنای همه‌ی کارها و جهت‌گیری‌هایش خدایی است. هر فکر و عملی را بر اساس آن امتیازی که در نزد خداوند دارد در نظر می‌گیرد، نه بر اساس مصلحت جامعه یا منافعِ شخصی خود --> (عند الله). 🔺 کانون قرآن و عترت مرکز آموزش عالی کاشمر
📔 روز شانزدهم: گزیده پیام‌های آیه‌ی ۱۹۸ سوره‌ی آل‌عمران 🔮 یک آیه، یک دنیا معرفت 🔮 🔖 قسمت دوم: 5⃣ یکی از جنبه‌های گوناگون اعجاز قرآن، اعجاز علمی آن است و یکی از شاخه‌های اعجاز علمی آن، اعجاز آن در حوزه‌ی مهندسی آب و کشاورزی است. البتّه کسی این اعجاز را می‌بیند که دَریابد تا دریا دریا، دُر یابد. در تمام آیاتی که تصویر «جنات تجري من تحتها الأنهار» از بهشتِ بَرین، ارائه شده است، دو مفهوم همزمان مدّنظر است؛ یکی «باغ‌هایی که جاری است از زیرِ درختانِ آن، نهرهایی» و دیگری «باغ‌هایی که جاری است از زیرِ آن نهرهایی» ! ❇️ بستگی به این دارد که ما ضمیر «ها» را در این عبارت، به چه مرجعی برگردانیم؛ به «جنّات»، یا به کلمه‌ی «اشجار» که محذوف است! اگر مرجع این ضمیر را کلمه‌ی «جنّات» بدانیم، مفهوم «باغ‌هایی که جاری است از زیرِ آن نهرهایی» برداشت می‌شود و به طور معجزه‌آسایی، «روش آبیاریِ زیر سطحی» از قرآن کشف می‌شود؛ چیزی که بشر در سال‌های اخیر، به آن پی‌برده و آن را به عنوان یکی از بهترین روش‌های آبیاری باغ‌ها به کار می‌گیرد. 6⃣ پاداش انسان‌ها با اعمال آن‌ها متناسب است. محال است که نتیجه‌ی بدی، خوبی باشد یا برعکس. اگر ما گاهی همزمان با انجام کار خوب، برخورد بدی می‌بینیم، چند حالت می‌تواند داشته باشد: یا این برخورد، نتیجه‌ی عمل بدی است که قبلاً انجام داده‌ایم و ربطی به عمل خوبِ الانِ ما ندارد، یا از سختی‌هایی است که در مسیر کار خیر باید ببینیم تا اجرمان بیشتر شود، یا در معرض امتحانیم و یا چون نیّت غلطی داشته‌ایم و به جای این‌که پاداش کار خیر خود را از خدا بخواهیم، از بنده‌ی او توقّع داشته‌ایم در قبالِ کارِ مثبت، عکس‌العمل منفی دیده‌ایم. --> (خير للأبرار). 🔺 کانون قرآن و عترت مرکز آموزش عالی کاشمر
🌐 ای انسانها دنیا زیباست ولی زیباترین نیست. دنیا را به بازی بگیرید و نگذارید شما را به بازی بگیرد. سعی کنید همیشه دنبال زیباترین باشید که جز با عشق به دست نمی آید و جز در جان در جای دیگر نمی نشیند. ✨در پایان شما را به تبعیت از مقام که ثمره خون تمامی "شهیدان" تاریخ است سفارش می کنم. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ "کوچه شهدا"💫 کانون مهدویت مرکز آموزش عالی کاشمر
💠 سَيِّدِى أَخْرِجْ حُبَّ الدُّنْيا مِنْ قَلْبِى ✨ ای آقای من! محبّت دنیا را از دلم بیرون کن. 📚 فرازی از دعای ابوحمزه ثمالی 🔺 کانون مهدویت مرکز آموزش عالی کاشمر
دوخت چادر مقنعه بوته جقه مانتو ****در یک جلسه**** جهت ثبت نام مشخصات خود را به دبیر کانون Id:@Ftm_sajadii @Seyfiii_f ارسال فرمایید. کانون مهارت های زندگی، کانون صدف مرکز آموزش عالی کاشمر
پخت کیک پیتزا پیراشکی تزیین کیک ****در یک جلسه**** جهت ثبت نام مشخصات خود را به دبیر کانون Id:@Ftm_sajadii @Seyfiii_f ارسال فرمایید. کانون مهارت های زندگی،کانون صدف مرکز آموزش عالی کاشمر
عروسک سازی (خمیر چینی) ****در یک جلسه**** جهت ثبت نام مشخصات خود را به دبیر کانون Id:@Ftm_sajadii @Seyfiii_f ارسال فرمایید. کانون مهارت های زندگی،کانون صدف مرکز آموزش عالی کاشمر
سفره آرایی میوه آرایی ****در یک جلسه**** جهت ثبت نام مشخصات خود را به دبیر کانون Id:@Ftm_sajadii @Seyfiii_f ارسال فرمایید. کانون مهارت های زندگی،کانون صدف مرکز آموزش عالی کاشمر
🟥 با کودکانی که کابوس می بینند، چه کنیم؟ 🟧 آیا تا به حال شده کودکتان با وحشت و ترس از خواب بپرد و متوجه شوید که کابوس دیده است؟ آیا علت کابوس دیدن وی را متوجه شده اید؟ در چنین مواقعی چه اقداماتی انجام داده اید؟  در ادامه به 5 اقدامی که باید به هنگام کابوس دیدن کودکتان انجام دهید، اشاره شده است. 🟦 کابوس ها می توانند هم برای کودکان و هم برای والدین آن ها بسیار وحشت زا باشند و اغلب ناشی از احساس ناامنی، اضطراب، ترس یا نگرانی هستند. این حالات، واکنش های شایع و طبیعی ترس، نسبت به رویاهای ترسناک هستند که معمولاً در حدود 3 سالگی آغاز می شوند و اوج آن ها بین 4 تا 6 سالگی است. دختران تا حدی دیرتر از پسران به آن دچار می شوند. 🟪 هنگام کابوس دیدن، کودک ممکن است عرق کند، جیغ بکشد و نفس نفس بزند. در چنین حالتی می توان سریعاً او را از خواب بیدار کرد. کودک معمولاً بعد از بیدار شدن، دست کم بخشی از خوابی را که دیده است، به یاد خواهد آورد. 🟩 کابوس ها می توانند در اثر بیماری، درد، هیجان بیش از حد، ترس، اضطراب، برنامه های خشن تلویزیون و یا کم توجهی والدین نسبت به کودک ایجاد شود. با این که معمولاً کودکان نمی توانند دقیقاً بگویند که چه چیزی آزارشان می دهد، اما والدین می توانند از روی رفتارها و گفتگوهایی که با آنان انجام می دهند، سرنخ هایی به دست آورند. 🟨 علت هر چه باشد، این امر صحت دارد که کودکان مضطرب، نگران و یا کودکانی که احساس ناامنی می کنند، بیشتر کابوس می‌بینند. 💎 ۵ اقدام: ۱. کودکتان را آرام کنید و به او اطمینان خاطر دهید: 📍او را بیدار و آرام کنید و به او اطمینان خاطر بدهید که همه چیز در امن و امان است. کودکتان را در آغوش بگیرید و نوازش کنید، ولی زیاد در مورد کابوس صحبت نکنید و مساله را بزرگ نکنید، زیرا ممکن است کودکتان یاد بگیرد که با استفاده از این روش جلب توجه کند. همچنین مهم نیست که در این هنگام درباره موضوع کابوس صحبت کنید. ۲. از هیجان بیش از حد جلوگیری کنید: 📍تمام کودکان باید قبل از خواب، آرام بگیرند. از این رو، خوب است که پیش از خواب به کودکتان اجازه دیدن برنامه‌های تحریک‌آمیز یا ترسناک تلویزیونی را ندهید و برای وی داستان‌های ترسناک تعریف نکنید و همچنین به او اجازه فعالیت‌های بدنی زیاد را ندهید. ۳. در مورد مشکلات، ترس‌ها و نگرانی‌های کودکتان با وی گفتگو کنید: 📍با استفاده از نکاتی که از حرف‌ها و پاسخ‌های کودکتان در می‌یابید، سعی کنید زمینه‌های اصلی ناراحتی وی را بیابید. در طول روز درباره کابوس‌های کودکتان با وی صحبت کنید و بکوشید ترس‌ها و نگرانی‌هایش را از بین ببرید. همچنین دور اندیش باشید و سعی کنید به تدریج کودکتان را برای حوادث رنج‌آور آماده کنید. برای مثال، می‌توانید کودکتان را بعد از یک سفر و یا تعطیلات، به مهدکودک ببرید، تا رفتن به مهدکودک برای او کمتر تنش‌زا باشد. معمولاً ترس‌های کودکان به دلیل بی‌اطلاعی آنان است. ۴. در مورد کابوس‌های تکراری وارد عمل شوید: 📍اگر کودکتان یک کابوس را مرتباً می‌بیند، ممکن است از مساله خاصی رنج می‌برد. کودکتان را تشویق کنید تا در مورد کابوس‌ها صحبت کند و در روشنایی روز آن را به صورت یک نمایش که البته پایان خوشی دارد، به اجرا بگذارید. ۵. تدابیری به کودکتان بیاموزید: 📍در مورد کودکان بزرگ تر، این احساس که وسیله‌ای برای دفاع در مقابل کابوس‌ها دارند، اغلب مفید واقع می‌شود. برای مثال، برخی کودکان خردسال با زره به رختخواب می‌روند تا در مقابل اژدها و غول‌ها از خود محافظت کنند، برخی دیگر با روشن گذاشتن یک چراغ احساس امنیت می‌کنند و برخی دیگر با دعا خواندن از خدا می‌خواهند که آنان را در مقابل شیرها و ببرها محافظت کنند. بدین ترتیب آن‌ها خواب‌های ترسناک کمتری می‌بینند. 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ ⛑کانون هلال احمر مرکز آموزش عالی کاشمر
📔 روز هفدهم: گزیده پیام‌های آیات ۴ و ۵ سوره‌ی بقره 🔮 یک آیه، یک دنیا معرفت 🔮 🔖 قسمت اوّل: 1⃣ تا انسان ایمان به غیب نداشته باشد، رسالت‌ها را نمی‌پذیرد و به کتب و پیامبران الهی ایمان نمی‌آورد --> (الذین یؤمنون بالغیب و... (3) و الذین یؤمنون بما أنزل الیک و... (4)). 2⃣ مرتبه‌ی قرآن و بقیّه‌ی کتب آسمانی، بسیار فراتر است از آن‌چه که ما درک می‌کنیم --> (أنزل). 3⃣ مرتبه‌ی قرآن از تمام کتاب‌های آسمانی بالاتر است --> (اوّل: «بما أنزل الیک»، بعد: «ما أنزل من قبلک»). 4⃣ تا انسان به آخرین کتاب ایمان نیاورد، به کتاب‌های قبلی ایمان ندارد «چون که صد آمد، نود هم پیش ماست». بنابراین یهودیان و مسیحیان به کتاب خودشان هم ایمان ندارند، چون در کتاب آن‌ها ایمان به پیامبر آخرالزّمان تذکّر داده شده است --> (بما أنزل الیک و ما أنزل من قبلک). 5⃣ یقین به آخرت، آن‌قدر مهم است که انتهای مسیر تقوا به حساب می‌آید --> (و بالآخرة هم یوقنون). 6⃣ فقط کسانی به این باور و یقین می‌رسند که تمام مسیر تقوا را پلّه پلّه، به تدریج و مداوم طی کرده باشند. از این‌جا می‌توان فهمید تقوا، «مقام» است؛ «حال» نیست. در عرفان، «حال»، واردِ غیبی است که بر دل عارف می‌تابد ولی ماندگار نیست، امّا «مقام» تمرینی است که سالک، در مسیر تهذیب نفس، انجام می‌دهد و پایدار است --> (تمام افعالی که در آیه‌های ۳ و ۴ درباره‌ی «متّقین» آمده‌اند، فعل مضارع هستند و دلالت بر استمرار و تداوم دارند). 🔺 کانون قرآن و عترت مرکز آموزش عالی کاشمر
📔 روز هفدهم: گزیده پیام‌های آیات ۴ و ۵ سوره‌ی بقره 🔮 یک آیه، یک دنیا معرفت 🔮 🔖 قسمت دوّم: 7⃣ یقین هم به تدریج و استمرار به دست می‌آید --> (یوقِنونَ: فعل مضارع است و بر استمرار دلالت دارد). 8⃣ انسان تا انتهای خط، حتّی در قیامت هم به پرورش «ربّ» نیازمند است --> (ربّهم). 9⃣ رستگاران واقعی، متّقین هستند؛ در صورتی که تقوا را به کمال برسانند. مهم‌تر از چگونه شروع کردن، چگونه تمام کردن است؛ خیلی‌ها خوب شروع می‌کنند ولی در آخرِ کار کم می‌آورند. در قرآن، نجات هیچ گروهی به جز «متّقین» تضمین نشده است --> (هُدًی للمتّقین(2) ... اولئکَ هُمُ المُفلحونَ(5)). 🔟 تا در مسیر هدایت الهی قرار نگیریم، رستگار نمی‌شویم --> (اولئک علیٰ هُدًی مِن ربّهم و اولئکَ هُمُ المُفلحون). 🔺 کانون قرآن و عترت مرکز آموزش عالی کاشمر
مرتب روزه می گرفت و خیلی وقت ها نماز شب میخواند. نماز شب او نماز معمولی‌ بیدار نبود. طوری گریه می کرد که اتاق به لرزه می افتاد. ما گاهی از صدای گریه او بیدار می ‌شدیم. او هیچوقت دوست نداشت مرفه زندگی کنیم و از روز اول زندگی مان در منزل اجاره ای زندگی می کردیم در آن زمان ارتش به پرسنل خانه سازمانی می داد. من از او خواستم منزل سازمانی بگیرد، گفت بگذار کسانی که نیاز دارند بگیرند. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ "کوچه شهدا"💫 کانون مهدویت مرکز آموزش عالی کاشمر