eitaa logo
خواص آیات
35.5هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
517 ویدیو
20 فایل
ثواب مطالب این کانال وقف همه ذوی الحقوقینم و برادر مرحومم 🔴 تبادل نظر
مشاهده در ایتا
دانلود
🙏استجابت دعا در حرم امام حسین سلام الله علیه ⭐️امام هادی سلام الله علیه : إِنَّ لِلهِ بِقٰاعَاً یُحِبُّ أنْ یُدْعیٰ فیٖهٰا فَیَسْتَجیٖبَ لِمَنْ دَعٰاهُ وَٱلْحَیْرُ مِنْهٰا ✍️برای خداوند بُقْعِه‌ها و مکان‌هایی است که دوست دارد در آن‌ها به درگاه او دعا شود و دعای دعا کننده را به اجابت برساند، حائر و حرم امام حسین (سلام الله علیه) یکی از آن مکان‌هاست. 📚تحَفُ العُقول، ص 357. بِحارُ الأنوار، جلد 98، ص 130، حدیث 34. 🌹@kavasayat🌹
⭐️رسول خدا صلی الله علیه و آله: هر کسی که سوره طه را تلاوت کند، ثوابش به اندازه ثواب مهاجران و انصار است. ⭐️امام صادق علیه السلام: قرائت سوره طه را ترک نکن، زیرا خداوند این سوره و تلاوت کننده آن را دوست دارد و هر کس بر قرائت آن مداومت کند، خداوند در روز رستاخیز نامه عملش را به دست راستش خواهد داد و از گناهان او می گذرد و در آخرت آن قدر به او لطف می کند که راضی شود. 📚مصباح کفعمی/ص441 🌹@kavasayat🌹
8.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥هیچ شبی نیست که ما نخوابیم 🤛 و به شما فکر نکنیم!!! ... 🔥1:20
🔻بخشش گناهان رسول خدا صلی الله علیه و آله: آیا شما را به سوره ای که هزار فرشته در هنگام نزول، آن را همراهی کرده و عظمتش آسمان و زمین را فرا گرفته بود، راهنمایی کنم؟ نام این سوره کهف است. هر کس این سوره را در روز جمعه تلاوت کند، خداوند گناهان او را تا جمعه آینده و سه روز بعد از آن، می آمرزد و نوری به او داده می شود که تا آسمان امتداد دارد و از فتنه دجال در امان خواهد بود. 📚تفسیر درالمنثور/ج4/ص209 🌹@kavasayat🌹
https://eitaa.com/kavasayat/2170 نماز روز پنجشنبه
https://eitaa.com/kavasayat/2298 خواص ذکر روز پنجشنبه
🔻نرمی دل ⭐️پیامبر صلی الله علیه و آله: هر کس سوره اسراء را تلاوت کند و هنگامی که به آیات مربوط به والدین می رسد، رقت قلب داشته باشد، به او در بهشت، درجات بسیاری داده می شود که از دنیا و هر چه در آن است، بهتر است. 📚مجمع البیان/ج6/ص393 🌹@kavasayat🌹
ليلة الرّغائب اوّلين شب جمعه ماه رجب را «ليلة الرّغائب» «1» گويند؛ رسول خدا صلى الله عليه و آله در روايتى كه فضيلت ماه رجب را بيان مى‏ كرد فرمود: «از اوّلين شب جمعه ماه رجب غافل نشويد كه فرشتگان آن را «ليلة الرّغائب» ناميدند». آنگاه رسول خدا صلى الله عليه و آله اعمالى را براى آن شب به اين كيفيّت بيان فرمود: «روز پنج‏شنبه اوّل ماه را روزه مى‏ گيرى، چون شب جمعه فرا رسيد، ميان نماز مغرب و عشا دوازده ركعت نماز مى‏گذارى (هر دو ركعت به يك سلام) و در هر ركعت از آن، يك مرتبه سوره «حمد» و سه مرتبه «إنّا انزلناه» و دوازده مرتبه «قل هو اللَّه احد» را مى‏خوانى؛ پس از اتمام نماز هفتاد مرتبه مى ‏گويى: «أللَّهُمَّ صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ النَّبِىِّ الْامِّىِّ وَ عَلى‏ آلِهِ» آنگاه به سجده مى‏روى و هفتاد بار مى‏گويى: «سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِكَةِ وَ الرُّوحِ» سپس سر از سجده برمى ‏دارى و هفتاد بار مى‏ گويى: «رَبِّ اغْفِرْ وَ ارْحَمْ وَ تَجاوَزْ عَمَّا تَعْلَمُ، إِنَّكَ أنْتَ العَلِىُّ الْأعْظَمُ» بار ديگر نيز به سجده مى‏روى و هفتاد مرتبه مى ‏گويى: «سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِكَةِ وَ الرُّوحِ» آنگاه حاجت خود را مى ‏طلبى كه ان‏شاءاللَّه برآورده خواهد شد. رسول خدا صلى الله عليه و آله در فضيلت اين اعمال فرمود: «كسى كه چنين نمازى را بخواند، خداوند همه گناهانش را بيامرزد ... و در قيامت درباره هفتصد تن از خاندانش شفاعت مى‏كند، و چون شب اوّل قبر فرا رسد، خداوند پاداش اين نماز را به نيكوترين چهره، با رويى گشاده و درخشان و زبانى فصيح و گويا، به سوى قبر او مى‏فرستد، آن چهره نيكو به وى گويد: «اى حبيب من! بر تو بشارت باد! كه از هر شدّت و سختى نجات يافتى» از آن چهره نورانى مى‏پرسد: «تو كيستى؟ من تاكنون چهره‏اى از تو زيباتر نديده‏ام و بويى از بويت خوشتر به مشامم نرسيده؟!» آن چهره نيكو پاسخ دهد: «اى حبيب من! من پاداش آن نمازى هستم كه تو در فلان شهر، فلان ماه و در فلان سال به جا آورده‏اى؛ من امشب به نزد تو آمدم، تا حقّت را ادا كنم و مونس تنهايى تو باشم و وحشت را از تو مرتفع سازم (و همواره در كنارت بمانم) تا زمانى كه همگى در روز رستاخيز برخيزند و در عرصه قيامت بر سرت سايه بيفكنم. (خلاصه هيچ زمانى پاداش اين كار نيك از تو قطع نخواهد شد)»«2».«3» پ______ (1). «ليلة الرّغائب» يعنى شبى كه به خاطر پاداش‏ها و فضيلت‏هاى فراوانى كه دارد، مورد ميل و رغبت فراوان است و يا به معناى «شب‏پاداش‏هاى فراوان» است، زيرا «رغائب» جمع «رغيبه» است كه هم به معناى «كار مورد رغبت» (2). اقبال، صفحه 632؛ مرحوم علّامه حلّى در اجازه‏اش براى «بنى زهره» اين روايت را به طور مشروح نقل كرده است (رجوع كنيد به: بحارالانوار، ج 104، ص 125). (3). كليات مفاتيح نوين، صص: 635-636. 🌹@kavasayat🌹
💠 حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (دامت برکاته): ❓ شب آرزوها یا رغبت‌ها؟! 🔰 اميدواريم كه در ليلةالرغائب رغبت ما با رهبت ما هماهنگ باشد. هم از قهر و جلال خدا راهب باشيم, هم به مِهر و جمال خدا راغب باشيم؛ رغبت يعني ميل نه آرزو, ليلةالرغائب به معناي شب آرزوها نيست بلکه شب رغبت‌ها و گرايش‌ها و مجذوب‌شدن‌هاست لذا آن انجذاب و گرايش و ميل و شوق را مي‌گويند رغبت, در برابر رهبت. خداي سبحان جنّاتي دارد كه ما را به آنها ترغيب كرده و براي روح ما هم بهشتي دارد كه ما را به آن هم ترغيب كرده است. 🔰 در بخش پاياني سورهٴ مباركهٴ «قمر» چنين آمده ﴿إنَّ الْمُتَّقِينَ فِي جَنّاتٍ وَنَهَرٍ ٭ فِي مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِيكٍ مُقْتَدِرٍ﴾ يعني مردان باتقوا بهشتي دارند همين (جَنَّاتٌ تَجْرِيْ مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ﴾ جنت جسم و بدن است و لذايذ مادي كه در آن نهرِ عسل جاري است نهرِ آب جاري است نهر شير جاري است نهر خمر جاري است اين انهار چهارگانه در اين بهشت هست. اما يك بهشت ديگري دارد كه آن براي روح ماست و اين را با واو عطف بيان نكرده بلکه فرمود: ﴿إِنَّ الْمُتَّقِينَ فِي جَنَّاتٍ وَنَهَرٍ ٭ فِي مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِيكٍ مُقْتَدِرٍ﴾ نه «و في» ﴿فِي مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِيكٍ مُقْتَدِرٍ﴾ آن جنّت براي روح ماست براي جان ماست كه نزد خدا قرار بگيريم و اوساط اهل ايمان, رغبتشان در ليلةالرغائب به ﴿جَنَّاتٌ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ﴾ است و اوحدي از اهل ايمان گذشته از اينكه ﴿جَنَّاتٌ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ﴾ را طالب هستند ﴿فِي مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِيكٍ مُقْتَدِرٍ﴾ را هم مورد رغبت و ميل و گرايش و انجذاب خود قرار مي‌دهند. 🔰 آن‌گاه درباره چنين گروهي گفته مي‌شود: ﴿وَلِمَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ جَنَّتَانِ﴾ هم جنّت بدن است هم جنّت جان است هم لذّت روح است هم لذّت تن است كه ـ ان‌شاءالله ـ در ليلةالرغائب به اين رغبت‌ها بار مي‌يابيم چه اينكه ـ خداي ناكرده ـ اگر كسي گرفتار هراس و رهبت شد او هم دو جهنم دارد جهنمي است كه جسم را مي‌سوزاند كه در سورهٴ مباركهٴ «نساء» مشخص شده است كه فرمود: ﴿كُلَّمَا نَضِجَتْ جُلُودُهُم بَدَّلْنَاهُمْ جُلُوداً غَيْرَهَا لِيَذُوقُوا الْعَذَابَ﴾ كه اين پوست و جسم و بدن را مي‌سوزاند و يك عذاب معنوي است كه روح را مي‌سوزاند كه ﴿نَارُ اللَّهِ الْمُوقَدَةُ ٭ الَّتِي تَطَّلِعُ عَلَي الْأَفْئِدَةِ﴾ 🔰 مستحضريد كه رسوايي, بي‌آبرويي اينها عذاب روح است سوخت و سوز پوست و جسم, عذاب بدن است اينكه فرمود: ﴿لَهُمْ خِزْيٌ فِي الدُّنْيَا وَلَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ﴾ رسوايي يك عذاب دردناك دروني است آن دو بخش مربوط به رهبت است كه ما بايد راهب و هراسان و گريزان باشيم, دو بخش اوّلي كه مربوط به جسم و جان ماست كه ﴿وَلِمَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ جَنَّتَانِ﴾ مربوط به رغبت است كه ـ ان‌شاءالله ـ به اين سمت راغب باشيم. 🔰 بنابراين ليلةالرغائب مي‌تواند رغبت‌هاي گوناگون و مراحل فراواني را در پيش رو داشته باشد كه ـ ان‌شاءالله ـدر اوّلين شب جمعه ماه پربركت رجب همه شما آن توفيق را داشته باشيد هم به جنّت جسماني برسيد هم به جنّت روحاني. 🔺 بیانات معظم له در جلسه درس اخلاق 🌹@kavasayat🌹