کلیدبهشت🇵🇸』
چـۅں تـــــو دارمــ❤️
همـہ دارمـ...🌍
دگرمـ هیج نبایـد...🌱
#یا_صاحب_الزمان ✨
#سلام_امام_زمانم💚
ای تجلی آبی ترین آسمان امید
دلـــــها به یاد #تو می تپد
و روشــــنی نگاه #منتظران
به افق #خورشید ظهـور توست
بیا و گـرد #گامهایت را
توتیای چشــمانمان قرار ده
🦋صبحت بخیر آقا 🦋
🌸 اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🌸
🚩#ما_ملت_امام_حسینیم
🕊🌹🔑کلیدبهشت🕊🌹🔑
@kelidebeheshte
#حدیثروز
امام مهدى عليھالسلام
خداوند محمّد را برانگيخت تا رحمتى براى جهانيان باشد و نعمت خود را تمام كند.
[بحار الأنوار ، ج 53 ، ص 194]
🕊🌹🔑کلیدبهشت🕊🌹🔑
@kelidebeheshte
#یا_صاحب_الزمان!🌹
ز عاشقان شنیده ام،جمعه ظهور می کنی
ز مرز انتظارها،دگر عبور می کنی
شب سیاه می رود،صبح سپید می رسد
جهان بی چراغ را،غرق به نور می کنی
#تعجیل_در_فرج_مولای_مهربانمان
#صلوات
همیشه بخوانیم
#دعای_سلامتی_امام_زمان(عج) و
#الهی_عظم_البلاء_رو😍
🕊🌹🔑کلیدبهشت🕊🌹🔑
@kelidebeheshte
حکمت 15: روش برخورد با فريب خورده گان (اخلاق اجتماعى):
وَ قَالَ (علیه السلام): مَا كُلُّ مَفْتُونٍ يُعَاتَبُ.
و درود خدا بر او، فرمود: هر فريب خورده اى را نمى شود سرزنش كرد.
نکته ها:
سرزنش گرفتاران چرا؟
امام(عليه السلام) در اين کلام نورانى اش مى فرمايد: «هر شخص گرفتارى را نمى توان سرزنش کرد (چه بسا بى تقصير باشد)»; (مَا کُلُّ مَفْتُون يُعَاتَبُ)
سرچشمه گرفتارى ها و مشکلات و مصائبى که دامن گير انسان مى شود کاملاً مختلف است; گاه نتيجه مستقيم اعمال انسان است که بر اثر ندانم کارى ها، سستى ها، تنبلى ها و استفاده نکردن به موقع از فرصت ها دامان او را گرفته است. به يقين چنين شخصى درخور سرزنش است; ولى گاه مى شود که اين مشکلات کفاره گناهان انسان است و خداوند مى خواهد او را به اين وسيله در دنيا پاک کند. چنين کسى گرچه به سبب گناهش درخور سرزنش است ولى چون مشمول لطف الهى شده سزاوار ملامت نيست و گاه سرچشمه آن آزمايش هاى الهى است که خدا مى خواهد با آن مشکل و گرفتارى بنده خود را پرورش دهد که همچون فولاد آبديده در کوره حوادث مقاوم سازد و يا همچون طلاى ناخالصى را که به کوره مى برند تا خالص گردد او را خالص سازد در اينجا نيز جاى سرزنش نيست، بنابراين همه گرفتاران و بلا ديدگان را نمى توان سرزنش کرد و حتى در آنجايى که انسان خود سرچشمه آن گرفتارى باشد باز گاهى جاهل قاصر است و گاه مقصر; تنها اگر مقصر باشد در خور سرزنش است.
اين سخن تفسير ديگرى نيز دارد و آن اين که «مفتون» از ماده «فتن» و «فتنه» در اصل به معناى آزمايش کردن است; مثلا هنگامى که مى خواهند طلا را آزمايش کنند آن را به کوره مى برند تا وضع آن روشن شود و به همين جهت هر نوع فشار و گرفتارى و مشکلات و گمراهى به عنوان فتنه از آن ياد مى شود و مفتون در عبارت بالا به معناى فريب خورده باشد; همان گونه که درباره شخص گرفتار اشاره شد اين حالت گاهى بر اثر تقصير و گاه بر اثر قصور و گاه بدون اختيار دامان انسان را مى گيرد به همين منظور امام مى فرمايد: تمام کسانى که مفتون هستند سزاوار سرزنش نيستند.