eitaa logo
اخبار استانداری کرمان
20.5هزار دنبال‌کننده
13.9هزار عکس
1.5هزار ویدیو
18 فایل
کانال رسمی روابط عمومی استانداری
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️بازدید تیم بازرسی استانداری کرمان از شهرستان‌های جازموریان و رودبار جنوب برای ارزیابی روند خدمت‌رسانی و پروژه‌های عمرانی 🔺مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری کرمان به‌همراه تیم بازرسی با حضور در شهرستان‌های جازموریان و رودبار جنوب، ضمن بررسی پروژه‌های در حال اجرا، وضعیت ارائه خدمات ادارات به مردم را از نزدیک ارزیابی کردند 🔺به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، تیم بازرسی استانداری کرمان به‌سرپرستی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی با سفر به شهرستان‌های جازموریان و رودبار جنوب، از پروژه‌های عمرانی و طرح‌های در حال اجرای این مناطق بازدید کردند. 🔺در جریان این بازدید، کارشناسان اداره کل بازرسی، با حضور در ادارات مختلف این دو شهرستان‌، ضمن بررسی نحوه خدمت‌رسانی، از نزدیک در جریان روند ارائه خدمات به مردم و مشکلات موجود قرار گرفتند. 🔺بر اساس این گزارش، پیگیری و رفع مسائل شهرستانی از طریق دستگاه‌های اجرایی استان در دستور کار قرار گرفته و موضوعات مطرح‌شده به‌صورت ویژه دنبال خواهد شد. @kerman_gov
🟤گوهرسنگ‌ها یکی از اولویت‌های مهم حوزه اقتصادی استان هستند ✔️به مناسبت روز معلم و روز مهارت، مدیرکل جذب سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری کرمان به همراه مدیرکل زندان‌های استان، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای و قاضی ناظر بر زندان، با حضور در زندان مرکزی کرمان از کارگاه‌های مهارت‌آموزی این مرکز بازدید کردند. به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، بهنام سعیدی مدیرکل دفتر جذب سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری کرمان: ✔️گوهرسنگ‌ها یکی از اولویت‌های مهم حوزه اقتصادی استان هستند و باید به ابعاد مختلف این ظرفیت ارزشمند پرداخته شود. ✔️ارائه آموزش‌های تخصصی در این حوزه برای زندانیان می‌تواند نقشی مؤثری در اشتغال‌پذیری و همچنین پیشگیری از وقوع جرم در آینده ایفا کند. ✔️هیئت‌امنایی کردن آموزش فنی و حرفه‌ای، اجرای طرح همنوا، راه‌اندازی هنرستان‌های جوار صنایع و تشکیل کنسرسیوم مهارت‌آموزی صنایع، مجموعه برنامه‌هایی هستند که با هدف ارتقای جایگاه استان در حوزه مهارت‌آموزی در حال اجراست. https://gov.kr.ir @kerman_gov
▪️ پیام تسلیت استاندار کرمان به مناسبت درگذشت پدر رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ» کلُّ مَنْ عَلیها فَان وَ یبقَی وَجْهُ رَبَّک ذوالجلالِ والاکرامِ جناب‌آقای حسین انجم‌شعاع رییس محترم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با سلام و‌احترام با نهايت تاسف درگذشت پدر گرامی‌تان را به جناب‌عالی و خانواده محترم تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند منان برای آن مرحوم علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای شما و عموم بازماندگان معزز، صبر، سلامتی و تسلای خاطر مسألت دارم. امید است پروردگار متعال روح آن فقید را با اولیاالله محشور و قرین رحمتش فرماید. محمدعلى طالبى استاندار کرمان @kerman_gov
12.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 عیدی بزرگ به کارگران/ رئیس‌جمهور دستور جمع کردن شرکت‌های پیمانکاری را صادر کرد @kerman_gov
🔴تأکید معاون اقتصادی استاندار کرمان بر واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران واقعی و اهلیت‌دار 🔴نباید اجازه دهیم منابع استان برای سال‌ها راکد بماند 🔴کرمان برای توسعه صنعتی نیازمند بخش خصوصی توانمند و متعهد است 🔺معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: زمین‌های استان باید به سرمایه‌گذاران واقعی و توانمند واگذار شود؛ نه افرادی که سال‌ها زمین گرفته و هیچ اقدام توسعه‌ای انجام نداده‌اند. به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، غلامرضا سالاری دوشنبه ۱۴ اردیبهشت در چهارمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان: 🔺اشغال و تولید پیش از هر چیز به تخصص، اهلیت و توان اقتصادی نیاز دارد. 🔺زمین‌هایی که در گذشته به افراد فاقد صلاحیت واگذار شده و سال‌ها بلااستفاده مانده‌اند، امروز مانعی در مسیر توسعه و سرمایه‌گذاری استان شده‌اند. 🔺تعصب ما تنها باید منافع مردم و مصلحت استان باشد. نباید اجازه دهیم منابع استان برای سال‌ها راکد بماند. 🔺تمام مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید لازم‌الاجرا است و چنانچه دستگاهی از اجرای آنها خودداری کند، طبق قانون ترک فعل محسوب شده و قابل پیگرد خواهد بود. https://gov.kr.ir @kerman_gov
☑️آغاز مرحله سوم اعطای تسهیلات طرح «حفظ اشتغال بنگاه‌های اقتصادی در شرایط اضطرار» 🔘مرحله سوم اعطای تسهیلات طرح «حفظ اشتغال بنگاه‌های اقتصادی در شرایط اضطرار» با هدف حمایت از بنگاه‌های اقتصادی آسیب‌دیده در شرایط جنگی که دارای بیش از ۵۰ نیروی کار هستند، آغاز شد. 🔘این طرح، در راستای اجرای مصوبات کارگروه اقتصادی دولت و با هدف تأمین سرمایه در گردش کوتاه‌مدت، کمک به پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و تقویت تاب‌آوری اقتصادی بنگاه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.بر اساس اعلام وزارت اقتصاد، در مراحل پیشین این طرح، بنگاه‌های یک‌نفره و همچنین بنگاه‌های دارای دو تا ۵۰ نفر نیروی کار از تسهیلات حمایتی بهره‌مند شده‌اند و در مرحله سوم، بنگاه‌های اقتصادی دارای بیش از ۵۰ نفر نیروی کار مشمول دریافت این تسهیلات خواهند شد 🔘تمامی بنگاه‌های اقتصادی حقیقی و حقوقی که دارای شماره ثبت یا شناسه ملی و کد کارگاهی بیمه تأمین اجتماعی هستند و بیش از ۵۰ نفر نیروی کار بیمه‌شده در لیست بیمه دی‌ماه ۱۴۰۴ دارند، در صورت قرار داشتن در رسته‌های فعالیت و استان‌های آسیب‌دیده تعیین‌شده، می‌توانند برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.بر اساس این طرح، مبلغ تسهیلات به ازای هر فرد شاغل در بنگاه و مطابق لیست بیمه دی‌ماه ۱۴۰۴ معادل ۲۲۰ میلیون ریال تعیین شده است که تقریباً معادل حداقل حقوق پایه و مزایای مستمر یک ماه محسوب می‌شود. 🔘بنگاه‌ها می‌توانند به تعداد کارکنان شاغل یا کمتر از آن نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند و مبلغ تسهیلات به حساب شرکت واریز خواهد شد. دوره بازپرداخت این تسهیلات شش ماهه بوده و نرخ سود آن نیز مطابق آخرین مصوبه شورای پول و اعتبار، ۲۳ درصد سالانه تعیین شده است. 🔘در عین حال برای تشویق بنگاه‌ها به حفظ اشتغال، در صورت حفظ کارکنان تا پایان خردادماه ۱۴۰۵، نرخ سود تسهیلات به عنوان پاداش به ۱۷.۵ درصد کاهش خواهد یافت. همچنین در صورتی که تعداد کارکنان بنگاه‌هایی که بر اساس آن تسهیلات دریافت کرده‌اند تا پایان خردادماه ۱۴۰۵ به ۸۰ درصد یا کمتر کاهش یابد، علاوه بر نرخ سود ۲۳ درصد، ۱۵ درصد جریمه نیز اعمال خواهد شد. 🔘فرآیند ثبت‌نام برای دریافت این تسهیلات از ۱۲ اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت. 🔘متقاضیان واجد شرایط می‌توانند در بازه زمانی اعلام‌شده، درخواست خود را صرفاً از طریق «سامانه کارآفرینی، اشتغال و تولید (کات)» به نشانی اینترنتی kat.mefa.ir ثبت کنند. 🔘بر اساس اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی، متقاضیان در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۸۹۰۰ تماس بگیرند @kerman_gov
✅کرمان، میزبان نخستین رویداد «شب علم» در کشور 🔰نخستین رویداد «شب علم» با همکاری بنیاد علمی ایران و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی، ۲۱ خردادماه سال جاری در کرمان برگزار خواهد شد. به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، مجید زند اقطاعی مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کرمان: 🔰این رویداد گامی مؤثر در راستای رویدادمحوری استان و پاسخ به نیاز ضروری جامعه به «حال خوب» خواهد بود 🔰این برنامه می‌تواند در حوزه سلامت روان و ارتقای سواد سلامت مردم، یک اقدام شاخص و تحول‌آفرین باشد. 🔰شعار مجموعه استان و استاندار کرمان در سال ۱۴۰۵، معطوف به برنامه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی است و از همه دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم تا با جدیت، از این ظرفیت بی‌نظیر برای هم‌افزایی و خدمت‌رسانی مطلوب استفاده کنند. 🔰این رویداد مصداق عینی وفاق و همدلی برای ارتقای سرمایه اجتماعی و نشاط عمومی در سطح استان خو‌اهد بود https://gov.kr.ir @kerman_gov
🔴تغییر ساعات کاری ادارات استان از ۱۵ اردیبهشت‌ماه/ادامه دورکاری روزهای پنجشنبه 🔺ساعات کاری ادارات استان کرمان از روز سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری تا اطلاع ثانوی، ساعت ۷ صبح الی ۱۳ اعلام شده است 🔺به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، بنا به اعلام استاندار کرمان و در راستای مدیریت بهینه مصرف انرژی و حفظ پایداری شبکه سراسری برق و با هدف تامین آسایش و عدم ایجاد وقفه در خدمات رسانی به آحاد مردم، نحوه فعالیت دستگاه های اجرایی استان، بانک‌ها و بیمه‌ها از روز سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری تا اطلاع ثانوی، روزهای شنبه لغایت چهارشنبه از ساعت ۷ صبح تا ۱۳ اعلام می‌گردد 🔺دورکاری روزهای پنجشنبه (به استثنای دستگاه‌های خدمات‌رسان و عملیاتی ارایه دهنده خدمات ضروری در حوزه های بهداشت و درمان، انرژی، امداد، ارتباطات، حمل و نقل عمومی، خدمات شهری، آتش نشانی و ...) کماکان تا اطلاع ثانوی معتبر می‌باشد. 🔺نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی از شمول این بخشنامه مستثنی بوده و تابع قوانین و مقررات و دستورالعمل‌های سلسله مراتب خود می‌باشند. 🔗اخبار استانداری کرمان را در شبکه‌های روبیکا،ایتا، بله و سروش به نشانی زیر دنبال کنید @kerman_gov
🟤قرارگاه سلامت استان کرمان هم‌تراز شورای تأمین تشکیل می‌شود 🟤کارخانجات‌ فاقد شرایط بهداشتی بدون تعارف پلمب می‌شوند 🟤اجازه نمی‌دهیم منافع اقتصادی بر سلامت عمومی ترجیح داده شود ✔️معاون سیاسی و اجتماعی استاندار کرمان از نهایی شدن شکل‌گیری قرارگاه سلامت استان کرمان با جایگاه هم‌ترازی شورای تأمین خبر داد و اعلام کرد: این قرارگاه با محوریت سلامت، بهداشت، درمان و امنیت غذایی تشکیل جلسه خواهد داد. به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، ابوذر عطاپور دوشنبه ۱۴ اردیبهشت در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان: ✔️هر کارخانه‌ای که شرایط بهداشتی لازم را رعایت نکند، باید پلمب شود و با هیچ‌کس تعارف نداریم. ✔️سلامت مردم در اولویت است و اجازه نمی‌دهیم منافع اقتصادی بر سلامت عمومی ترجیح داده شود. ✔️هدف این نشست‌ها علاوه بر تأمین سلامت غذایی از منظر ایمنی و نظارت، مدنظر قراردادن نیازهای بدن انسان و تأمین تغذیه سالم و متعادل نیز است ✔️امیدواریم با راه‌اندازی رسمی قرارگاه سلامت استان، تصمیم‌های این حوزه با انسجام بیشتر، پشتوانه کارشناسی قوی‌تر و ضمانت اجرایی بالاتری دنبال شود. https://gov.kr.ir @kerman_gov
❌هشدار مدیرکل پدافند غیرعامل استان درباره تهدیدات پنهان امنیت غذایی ❗️مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان بر نظارت دقیق بر کل فرآیند تأمین و توزیع مواد غذایی تاکید کرد به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، ابراهیم کریمی دوشنبه ۱۴ اردیبهشت در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان: ❗️مدیریت زنجیره تأمین مواد غذایی از مبدأ تولید تا رسیدن به دست مردم از اهمیت بالایی برخوردار است. ❗️برخی محصولات مانند خرما و پسته نقش مستقیم در معیشت و اقتصاد استان دارند و بروز هرگونه بحران در این بخش‌ها می‌تواند اقتصاد منطقه را با چالش جدی مواجه کند. ❗️حدود ۴۵۰ نانوایی پدافندی در استان فعال است که از این تعداد حدود ۶۹ واحد در شهر کرمان قرار دارد و این واحدها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در شرایط بحران و حتی در صورت قطع برق، آب یا گاز نیز بتوانند خدمات خود را ادامه دهند. ❗️از نظر زیرساخت‌های ذخیره‌سازی گندم و سیلوها مشکل خاصی وجود ندارد و همه سیلوهای استان به موتور برق اضطراری مجهز هستند https://gov.kr.ir @kerman_gov
🔵آغاز روند توسعه فرودگاه‌ کرمان با تصویب ساخت ترمینال خارجی جدید 🔹در نشست مشترک استاندار کرمان با معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور، مجموعه‌ای از تصمیمات مهم برای توسعه زیرساخت‌های هوایی استان اتخاذ شد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها، احداث ترمینال خارجی فرودگاه کرمان و بهره‌برداری بهینه از فضاهای خالی فرودگاه‌های استان است. 🔹به گزارش روابط‌عمومی استانداری کرمان، جلسه مشترکی با حضور استاندار کرمان، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور و معاون عمرانی استانداری برگزار و در این نشست، برنامه‌های کلان توسعه‌ای در حوزه فرودگاه‌های استان بررسی و بر لزوم تقویت زیرساخت‌های هوایی استان کرمان تأکید شد. 🔹بر اساس تصمیمات اتخاذشده در این جلسه، احداث ترمینال خارجی فرودگاه کرمان به‌عنوان یکی از پروژه‌های اولویت‌دار در دستور کار قرار گرفت. 🔹همچنین در این جلسه مقرر شد از فضاهای خالی فرودگاه‌های استان به‌صورت بهینه استفاده شده و با جذب و مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، به‌ویژه صنایع مستقر در استان، روند توسعه و بهره‌برداری از این فضاها تسریع شود. @kerman_gov
💠 میز خدمت و پاسخگویی مسئولین استان کرمان در نماز جمعه 🔸محمد جعفری ، مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان 🔸داریوش ماهری، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان 🔸حسین اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان 🔹جمعه 18 اردیبهشت ماه، بعد از نماز 🔹مصلی بزرگ امام علی (ع) کرمان