eitaa logo
اخبار استانداری کرمان
20.5هزار دنبال‌کننده
13.9هزار عکس
1.5هزار ویدیو
18 فایل
کانال رسمی روابط عمومی استانداری
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴تأکید معاون اقتصادی استاندار کرمان بر واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران واقعی و اهلیت‌دار 🔴نباید اجازه دهیم منابع استان برای سال‌ها راکد بماند 🔴کرمان برای توسعه صنعتی نیازمند بخش خصوصی توانمند و متعهد است 🔺معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: زمین‌های استان باید به سرمایه‌گذاران واقعی و توانمند واگذار شود؛ نه افرادی که سال‌ها زمین گرفته و هیچ اقدام توسعه‌ای انجام نداده‌اند. به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، غلامرضا سالاری دوشنبه ۱۴ اردیبهشت در چهارمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان: 🔺اشغال و تولید پیش از هر چیز به تخصص، اهلیت و توان اقتصادی نیاز دارد. 🔺زمین‌هایی که در گذشته به افراد فاقد صلاحیت واگذار شده و سال‌ها بلااستفاده مانده‌اند، امروز مانعی در مسیر توسعه و سرمایه‌گذاری استان شده‌اند. 🔺تعصب ما تنها باید منافع مردم و مصلحت استان باشد. نباید اجازه دهیم منابع استان برای سال‌ها راکد بماند. 🔺تمام مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید لازم‌الاجرا است و چنانچه دستگاهی از اجرای آنها خودداری کند، طبق قانون ترک فعل محسوب شده و قابل پیگرد خواهد بود. https://gov.kr.ir @kerman_gov
☑️آغاز مرحله سوم اعطای تسهیلات طرح «حفظ اشتغال بنگاه‌های اقتصادی در شرایط اضطرار» 🔘مرحله سوم اعطای تسهیلات طرح «حفظ اشتغال بنگاه‌های اقتصادی در شرایط اضطرار» با هدف حمایت از بنگاه‌های اقتصادی آسیب‌دیده در شرایط جنگی که دارای بیش از ۵۰ نیروی کار هستند، آغاز شد. 🔘این طرح، در راستای اجرای مصوبات کارگروه اقتصادی دولت و با هدف تأمین سرمایه در گردش کوتاه‌مدت، کمک به پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و تقویت تاب‌آوری اقتصادی بنگاه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.بر اساس اعلام وزارت اقتصاد، در مراحل پیشین این طرح، بنگاه‌های یک‌نفره و همچنین بنگاه‌های دارای دو تا ۵۰ نفر نیروی کار از تسهیلات حمایتی بهره‌مند شده‌اند و در مرحله سوم، بنگاه‌های اقتصادی دارای بیش از ۵۰ نفر نیروی کار مشمول دریافت این تسهیلات خواهند شد 🔘تمامی بنگاه‌های اقتصادی حقیقی و حقوقی که دارای شماره ثبت یا شناسه ملی و کد کارگاهی بیمه تأمین اجتماعی هستند و بیش از ۵۰ نفر نیروی کار بیمه‌شده در لیست بیمه دی‌ماه ۱۴۰۴ دارند، در صورت قرار داشتن در رسته‌های فعالیت و استان‌های آسیب‌دیده تعیین‌شده، می‌توانند برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.بر اساس این طرح، مبلغ تسهیلات به ازای هر فرد شاغل در بنگاه و مطابق لیست بیمه دی‌ماه ۱۴۰۴ معادل ۲۲۰ میلیون ریال تعیین شده است که تقریباً معادل حداقل حقوق پایه و مزایای مستمر یک ماه محسوب می‌شود. 🔘بنگاه‌ها می‌توانند به تعداد کارکنان شاغل یا کمتر از آن نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند و مبلغ تسهیلات به حساب شرکت واریز خواهد شد. دوره بازپرداخت این تسهیلات شش ماهه بوده و نرخ سود آن نیز مطابق آخرین مصوبه شورای پول و اعتبار، ۲۳ درصد سالانه تعیین شده است. 🔘در عین حال برای تشویق بنگاه‌ها به حفظ اشتغال، در صورت حفظ کارکنان تا پایان خردادماه ۱۴۰۵، نرخ سود تسهیلات به عنوان پاداش به ۱۷.۵ درصد کاهش خواهد یافت. همچنین در صورتی که تعداد کارکنان بنگاه‌هایی که بر اساس آن تسهیلات دریافت کرده‌اند تا پایان خردادماه ۱۴۰۵ به ۸۰ درصد یا کمتر کاهش یابد، علاوه بر نرخ سود ۲۳ درصد، ۱۵ درصد جریمه نیز اعمال خواهد شد. 🔘فرآیند ثبت‌نام برای دریافت این تسهیلات از ۱۲ اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت. 🔘متقاضیان واجد شرایط می‌توانند در بازه زمانی اعلام‌شده، درخواست خود را صرفاً از طریق «سامانه کارآفرینی، اشتغال و تولید (کات)» به نشانی اینترنتی kat.mefa.ir ثبت کنند. 🔘بر اساس اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی، متقاضیان در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۸۹۰۰ تماس بگیرند @kerman_gov
✅کرمان، میزبان نخستین رویداد «شب علم» در کشور 🔰نخستین رویداد «شب علم» با همکاری بنیاد علمی ایران و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی، ۲۱ خردادماه سال جاری در کرمان برگزار خواهد شد. به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، مجید زند اقطاعی مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کرمان: 🔰این رویداد گامی مؤثر در راستای رویدادمحوری استان و پاسخ به نیاز ضروری جامعه به «حال خوب» خواهد بود 🔰این برنامه می‌تواند در حوزه سلامت روان و ارتقای سواد سلامت مردم، یک اقدام شاخص و تحول‌آفرین باشد. 🔰شعار مجموعه استان و استاندار کرمان در سال ۱۴۰۵، معطوف به برنامه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی است و از همه دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم تا با جدیت، از این ظرفیت بی‌نظیر برای هم‌افزایی و خدمت‌رسانی مطلوب استفاده کنند. 🔰این رویداد مصداق عینی وفاق و همدلی برای ارتقای سرمایه اجتماعی و نشاط عمومی در سطح استان خو‌اهد بود https://gov.kr.ir @kerman_gov
🔴تغییر ساعات کاری ادارات استان از ۱۵ اردیبهشت‌ماه/ادامه دورکاری روزهای پنجشنبه 🔺ساعات کاری ادارات استان کرمان از روز سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری تا اطلاع ثانوی، ساعت ۷ صبح الی ۱۳ اعلام شده است 🔺به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، بنا به اعلام استاندار کرمان و در راستای مدیریت بهینه مصرف انرژی و حفظ پایداری شبکه سراسری برق و با هدف تامین آسایش و عدم ایجاد وقفه در خدمات رسانی به آحاد مردم، نحوه فعالیت دستگاه های اجرایی استان، بانک‌ها و بیمه‌ها از روز سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری تا اطلاع ثانوی، روزهای شنبه لغایت چهارشنبه از ساعت ۷ صبح تا ۱۳ اعلام می‌گردد 🔺دورکاری روزهای پنجشنبه (به استثنای دستگاه‌های خدمات‌رسان و عملیاتی ارایه دهنده خدمات ضروری در حوزه های بهداشت و درمان، انرژی، امداد، ارتباطات، حمل و نقل عمومی، خدمات شهری، آتش نشانی و ...) کماکان تا اطلاع ثانوی معتبر می‌باشد. 🔺نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی از شمول این بخشنامه مستثنی بوده و تابع قوانین و مقررات و دستورالعمل‌های سلسله مراتب خود می‌باشند. 🔗اخبار استانداری کرمان را در شبکه‌های روبیکا،ایتا، بله و سروش به نشانی زیر دنبال کنید @kerman_gov
🟤قرارگاه سلامت استان کرمان هم‌تراز شورای تأمین تشکیل می‌شود 🟤کارخانجات‌ فاقد شرایط بهداشتی بدون تعارف پلمب می‌شوند 🟤اجازه نمی‌دهیم منافع اقتصادی بر سلامت عمومی ترجیح داده شود ✔️معاون سیاسی و اجتماعی استاندار کرمان از نهایی شدن شکل‌گیری قرارگاه سلامت استان کرمان با جایگاه هم‌ترازی شورای تأمین خبر داد و اعلام کرد: این قرارگاه با محوریت سلامت، بهداشت، درمان و امنیت غذایی تشکیل جلسه خواهد داد. به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، ابوذر عطاپور دوشنبه ۱۴ اردیبهشت در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان: ✔️هر کارخانه‌ای که شرایط بهداشتی لازم را رعایت نکند، باید پلمب شود و با هیچ‌کس تعارف نداریم. ✔️سلامت مردم در اولویت است و اجازه نمی‌دهیم منافع اقتصادی بر سلامت عمومی ترجیح داده شود. ✔️هدف این نشست‌ها علاوه بر تأمین سلامت غذایی از منظر ایمنی و نظارت، مدنظر قراردادن نیازهای بدن انسان و تأمین تغذیه سالم و متعادل نیز است ✔️امیدواریم با راه‌اندازی رسمی قرارگاه سلامت استان، تصمیم‌های این حوزه با انسجام بیشتر، پشتوانه کارشناسی قوی‌تر و ضمانت اجرایی بالاتری دنبال شود. https://gov.kr.ir @kerman_gov
❌هشدار مدیرکل پدافند غیرعامل استان درباره تهدیدات پنهان امنیت غذایی ❗️مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان بر نظارت دقیق بر کل فرآیند تأمین و توزیع مواد غذایی تاکید کرد به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، ابراهیم کریمی دوشنبه ۱۴ اردیبهشت در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان: ❗️مدیریت زنجیره تأمین مواد غذایی از مبدأ تولید تا رسیدن به دست مردم از اهمیت بالایی برخوردار است. ❗️برخی محصولات مانند خرما و پسته نقش مستقیم در معیشت و اقتصاد استان دارند و بروز هرگونه بحران در این بخش‌ها می‌تواند اقتصاد منطقه را با چالش جدی مواجه کند. ❗️حدود ۴۵۰ نانوایی پدافندی در استان فعال است که از این تعداد حدود ۶۹ واحد در شهر کرمان قرار دارد و این واحدها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در شرایط بحران و حتی در صورت قطع برق، آب یا گاز نیز بتوانند خدمات خود را ادامه دهند. ❗️از نظر زیرساخت‌های ذخیره‌سازی گندم و سیلوها مشکل خاصی وجود ندارد و همه سیلوهای استان به موتور برق اضطراری مجهز هستند https://gov.kr.ir @kerman_gov
🔵آغاز روند توسعه فرودگاه‌ کرمان با تصویب ساخت ترمینال خارجی جدید 🔹در نشست مشترک استاندار کرمان با معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور، مجموعه‌ای از تصمیمات مهم برای توسعه زیرساخت‌های هوایی استان اتخاذ شد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها، احداث ترمینال خارجی فرودگاه کرمان و بهره‌برداری بهینه از فضاهای خالی فرودگاه‌های استان است. 🔹به گزارش روابط‌عمومی استانداری کرمان، جلسه مشترکی با حضور استاندار کرمان، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور و معاون عمرانی استانداری برگزار و در این نشست، برنامه‌های کلان توسعه‌ای در حوزه فرودگاه‌های استان بررسی و بر لزوم تقویت زیرساخت‌های هوایی استان کرمان تأکید شد. 🔹بر اساس تصمیمات اتخاذشده در این جلسه، احداث ترمینال خارجی فرودگاه کرمان به‌عنوان یکی از پروژه‌های اولویت‌دار در دستور کار قرار گرفت. 🔹همچنین در این جلسه مقرر شد از فضاهای خالی فرودگاه‌های استان به‌صورت بهینه استفاده شده و با جذب و مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، به‌ویژه صنایع مستقر در استان، روند توسعه و بهره‌برداری از این فضاها تسریع شود. @kerman_gov
💠 میز خدمت و پاسخگویی مسئولین استان کرمان در نماز جمعه 🔸محمد جعفری ، مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان 🔸داریوش ماهری، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان 🔸حسین اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان 🔹جمعه 18 اردیبهشت ماه، بعد از نماز 🔹مصلی بزرگ امام علی (ع) کرمان
✴️تأکید مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان بر نقش محوری زنان در توسعه روستاها ✴️اجرای طرح آموزش عاملین توسعه روستایی در ۲۵ روستای استان 🔸مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با تأکید بر اینکه توسعه روستایی بدون توانمندسازی زنان در حد یک شعار باقی می‌ماند، از اجرای طرح آموزش عاملین توسعه روستایی در ۲۵ روستای استان خبر داد. به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان ندا نظامی، در جلسه هماهنگی اجرای دوره آموزشی مهارتی ویژه عاملین توسعه روستایی استان: 🔸توانمندسازی زنان روستایی می‌تواند تأثیر شایان توجهی در رشد و پیشرفت روستاها داشته باشد. 🔸بیش از ۵۰ درصد تولیدات در روستاها توسط زنان انجام می‌شود، اما در بسیاری از موارد، دسترسی این قشر به منابع محدود بوده و نقش آنان در فرآیندهای تصمیم‌گیری به‌درستی دیده نمی‌شود. 🔸توسعه بدون توانمندسازی زنان، صرفاً در حد یک شعار باقی خواهد ماند و به تحقق عینی نخواهد رسید. 🔸لزوم تعریف برنامه‌های مناسب برای توانمندسازی زنان روستایی و تربیت عاملین توسعه با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط و دفتر روستایی استانداری https://gov.kr.ir @kerman_gov
✅هلال‌احمر ریشه در مردم دارد ✅روایت خدمات هلال‌احمر باید در حافظه تاریخی کرمان ماندگار شود 🔰مشاور استاندار و مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمان با تأکید بر نقش هلال‌احمر به عنوان یک نهاد ملی و مردمی، خواستار توسعه آموزش‌های همگانی و ثبت تاریخ شفاهی تلاش‌های امدادگران شد و حمایت رسانه‌ای را لازمه ارتقای فرهنگ آمادگی در جامعه دانست. به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، محمدرضا نژادحیدری سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت در دیدار مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان: 🔰هلال‌احمر به‌عنوان یک نهاد ملی، مردمی و ریشه‌دار، در بزنگاه‌های حساس تاریخی همواره نقش خود را به‌خوبی ایفا کرده و در غم و شادی مردم شریک بوده است. 🔰توسعه آموزش‌های عمومی در حوزه امداد و نجات، بدون بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای و فرهنگی امکان‌پذیر نیست. 🔰گسترش آموزش‌های امدادی و مهارت‌های اولیه در خانواده‌ها و جامعه سبب کاهش خسارت‌های حوادث طبیعی و غیرطبیعی خواهد شد 🔰روابط عمومی استانداری کرمان آمادگی دارد با تمام ظرفیت‌های موجود، در مسیر توسعه آموزش‌های همگانی و ترویج فرهنگ آمادگی در برابر بحران، در کنار جمعیت هلال‌احمر باشد. https://gov.kr.ir @kerman_gov
☎️ ارتباط مستقیم با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از طریق شماره تلفن ۱۱۱ 🔹چهارشنبه 16 اردیبهشت ماه 🔹ساعت 10 صبح
☎️ ارتباط مستقیم با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان از طریق شماره تلفن ۱۱۱ 🔹چهارشنبه 16 اردیبهشت ماه 🔹ساعت 8 صبح