🇮🇷🕊هوالعزیزالجبار🕊🇮🇷
در این قسمت به بخشی از خطبه های امام خامنه ای مورخ ۱۳۷۴/۰۳/۱۹ بیان فرموده اند اشاره میکنیم:
[امام حسین از مکه خارج شد. آن حضرت در بین راه در هر کدام از منازل، صحبتی با لحنهای مختلف دارد. در منزلی به نام بیضه، در حالی که حرّبنیزید هم در کنار حضرت است حضرت میرود، او هم در کنار حضرت میرود، به این منزل رسیدند و فرود آمدند شاید قبل از این که استراحت کنند، یا بعد از اندکی استراحت حضرت ایستاد و خطاب به لشکر دشمن، اینگونه فرمود:ایّهاالنّاس انّ رسولاللَّه صلّی اللَّهعلیهوآله قال: من رأی سلطاناً جائراً مستحلاً لحرام اللَّه، ناکثاً لعهداللَّه، مخالفاً لسنّة رسولاللَّه یعمل فی عباداللَّه بالاثم والعدوان ثم لم یغیّر بقول و لا فعل کان حقّاً علی اللَّه ان یدخله مدخله: اگر کسی ببیند حاکمی در جامعه، بر سرِ کار است که ظلم میکند، حرام خدا را حلال میشمارد، حلال خدا را حرام میشمارد، حکم الهی را کنار میزند - عمل نمیکند و دیگران را به عمل وادار نمیکند؛ یعنی در میان مردم، با گناه، با دشمنی و با ظلم عمل میکند، حاکمِ فاسدِ ظالمِ جائر که مصداق کاملش یزید بود و لمیغیّر بقول و لافعل، و با زبان وعمل، علیه او اقدام نکند، کان حقّاً علی اللَّه ان یدخله مدخله، خدای متعال در قیامت، این ساکتِ بیتفاوتِ بیعمل را هم به همان سرنوشتی دچار میکند که آن ظالم را دچار کرده است یعنی با او در یک صف و در یک جناح قرار میگیرد.
این را پیغمبر فرموده است. این که عرض کردیم پیغمبر، حکم این مطلب را فرموده است، این یکی از نمونههای آن است. پس پیغمبر مشخّص کرده بود که اگر نظام اسلامی، منحرف شد، باید چه کار کرد، امام حسین هم به همین فرمایش پیغمبر، استناد میکند/پس تکلیف، چه شد؟ تکلیف، یغیّر بقول و لافعل شد، اگر انسان در چنین شرایطی قرار گرفت، البته در زمانی که موقعیت مناسب باشد، واجب است در مقابل این عمل، قیام و اقدام کندبه هر کجا میخواهد برسد؛ کشته شود، زنده بماند، به حسب ظاهر موفق شود، یا نشود، هر مسلمانی در مقابل این وضعیت بایدقیام و اقدام کند. این تکلیفی است که پیغمبر فرموده است]
بى ترديد، مدلول احاديث امر به معروف و نهى از منكركه تنها شمار اندكى از آنها گذشت[۳۰] باظاهر مضمون احاديثى كه امر به سكوت و نهى از قيام دارند، قابل جمع نيست، بويژه احاديثى كه بر نقش اصولىِ امر به معروف و نهى از منكر در اقامه مطلق ارزش هاى اسلامى تأكيد دارند،يا ترك اين فريضه را موجب كيفر الهى و مسلّط شدن اشرار بر جامعه اسلامى مىدانند، يا بهره گيرى از قدرت را براى اقامه آن، ضرورى دانسته اند، و يا توصيه مى كنند كه مبادا به خاطر ترس از مرگ و كوتاه شدن عمر و كم شدن روزى، دست از مبارزه برداريد كه اقامه اين فريضه، نه عمررا كوتاه مى كند و نه روزى را كم، بر فرض تعارض اين دو دسته از احاديث، با در نظر گرفتن تعداد احاديث امر به معروف و نهى از منكر و چه بسا تواتر آنها، همچنين قوّت مضمون آنها و هماهنگى شان با قرآن وديگر قرائنى كه بدانها اشاره خواهيم كرد، بى ترديد، حقّ تقدّم و ترجيح با احاديث امر به معروف و نهى از منكر است.
۳- تعارض با سيره اهل بيت
يكى ديگر از معيارهاى قابل اعتماد در شناخت احاديث منسوب به اهل بيت عليهم السلام عرضه آنها بر سيره و سبْك عمل آنهاست، بر اين اساس، اگر سخنى به آنان نسبت داده شوديا به گونه اى تفسير گردد كه با سيره آنها تعارض داشته باشد، آن نسبت، ناروا و آن تفسير خطاست.
با نگاهى گذرا به سيره اهل بيت عليهم السلام ملاحظه مى كنيم كه آنان نه تنها كمترين فرصتى در برابر حكومت هاى باطل نداشتند، بلكه با همه توان و البتّه با تدبير و رعايت اصول پنهانكارى، در برابر آنها ايستادند و هيچ فرصتى را براى مبارزه با آنان از دست ندادند،گرچه به دليل مساعد نبودن زمينه فرهنگى، تلاش هاى آنان براى برقرارىِ حاكميت عدالت، به نتيجه مطلوب نرسيد بهترين سند اين ادّعا، شهادت آنان و به زندان افتادن برخى از آنها به دست زمامداران فاسد و جائر است[۳۱]
بديهى است كه اگر اهل بيت عليهم السلام سكوت و خانه نشينى را انتخاب مى كردند و به امور دينى، منهاى سياست مى پرداختند و متعرّض مستكبران حاكم نمى شدند، دليلى نداشت كه سرنوشت همه آنها شهادت شود؛ چرا كه اسلامى نشان دادن حكومت، يكى از مهم ترين شگردهاى سياسى حاكمانى بود كه خود را خليفه پيامبر خدا معرّفى مى كردند و در صورتى كه آنان امامان اهل بيت عليهم السلام را مزاحم و معارض حكومت خود نمى دانستند، نوادگان پيامبر خدا را نمى كشتند و با اين كار، پايه هاى حكومت خود را سست نمى كردند!
شبهه اینه قیام فقط با حضور و حاکمیت امام معصوم درست هست، همانطور در قبل اشاره شد خیلی از احادیث و روایات پیرامون امر به معروف و نهی از منکر در بعد اجتماعی و سیاسی دقیقا برخلاف و تضاد با چنین ادعایی است
📌بخش۶- آدرس لینک بخش۵- جریان شناسی دینی
کشتی نوح آخرالزمان
@keshtie_nouh
🇮🇷🚩هوالعزیزالجبار🚩🇮🇷
#نشانه_جنگ_جهانی_قبل_ظهور
موضوعی که ذهن من را مدتها به خود مشغول کرده است و هر وقت به آن فکر میکنم، وحشتزده می شوم. یعنی آیا واقعا مضمون این احادیث قرار است اتفاق بیفتد و دو سوم مردم دنیا بمیرند؟
تکمیلی بخش قبل
▪️بیان گردید احادیث مرگ و قتل بیش از نیمی از مردم جهان، از منظر وثاقت سندی، معتبر و قابل استناد هستند. حالا از منظر وثاقت صدوری، آیا قابل اعتماد هستند؟
▪️برخی از کارشناسان معتقدند: پذیرش روایاتی که از اموری عجیب خبر میدهند (قتل بیش از نیمی از مردم جهان قبل ظهور در اثر مرگ سرخ و مرگ سفید)، از باور عمومی انسانها بسیار فاصله دارد و با یک یا چند روایت حتی معتبر، امکانپذیر نیست؛ زیرا دلیل حجیّت خبر واحد اطمینان یافتن به صدور آن است و به خبر واحدی که از حوادث عجیب، سخن میگوید، نمیتوان اطمینان پیدا کرد. اطمینان به صدور چنین روایتى نیاز به روایات و قرائن بیشتری دارد. بنابراین، به این گونه احادیث، نه میتوان اطمینان پیدا کرد و آن را پذیرفت و نه آن را انکار نمود[۱۵]
تعبیر خواب آشفته صهیونیسم مسیحی؟
▪️موضوعی که ذهن من را مدتها به خود مشغول کرده است و هر وقت به آن فکر میکنم، وحشتزده می شوم. یعنی آیا واقعا مضمون این احادیث قرار است اتفاق بیفتد و دو سوم مردم دنیا بمیرند؟
▪️آیا میتوان گفت این احادیث، جعلی هستند؟ در حالیکه بیان شد سند معتبر دارند؛ اما اعتبار سند الزاما به معنای صدور حدیث از امام معصوم نیست. حال آیا این فرضیه مطرح است که جاعلین حدیث با نقشه پیچیده و تحریف در سند (ساختن اسناد معتبر) در تلاش بودند که هدف شوم خویش را اجرا کنند و به مسلمانان بقبولانند که همه ادیان، قائلند که قبل از ظهور منجی، باید جمعیت کثیری از مردم دنیا در اثر مرگ سفید و مرگ سرخ به قتل برسند؛ زیرا در کتب یهود و مسیحیت این باور عجیب و ترسناک وجود دارد که قبل از ظهور منجی، دوسوم مردم دنیا میمیرند (بویژه اینکه متاسفانه به جنگ آرماگدون نیز قائل هستند). حال آیا این عقیده توسط جاعلین حدیث، به کتب اسلامی نیز سرایت کرده است؟
▪️بر فرض که نتوان درباره صدور این احادیث از امام معصوم، قضاوت قطعی و یقینی داشت(زیرا مسالهای به این مهمی و به فنا رفتن دو سوم مردم دنیا، نیازمند ادله و احادیث متعدد است و نمیتوان صرفا به چند حدیث اکتفا کرد و حکم قطعی صادر کرد)
▪️سوال دیگر اینکه به فرض که چنین عقیدهای در هیچ یک از ادیان الهی، اصالت و حقیقت نداشته باشد و دساسان و جاعلان، چنین تحریف دروغین ایجاد کرده باشند. آیا بشر معاصر و شیاطین انسی بویژه جریان صهیونیست مسیحی که قائل به جنگ خیر و شر» است و معتقد هستند باید قبل از ظهور مسیح، جنگ اتمی در جهان حتما رخ دهد و جمعیت کثیری از انسانها به قتل برسند. با این توصیف آیا چنین اعتقادی صرفا بر روی کاغذ میماند یا درصد عملیاتی کردن این خواب آشفته، برخواهند آمد؟
▪️اسلام، کشتار بیش از نیمی از مردم جهان را تایید نکرده است. بلکه صرفا خبر داده است که نقشه شیاطین عالم چیست؟ و این بستگی به اختیار بشریت دارد که اجازه ندهد این اتفاق بیفتد؛ ضمن اینکه، تفصیل و جزئیات نشانههای ظهور، بداءپذیر است.
نکته پایانی
▪️جنگ آرماگدون، دستپروده کتاب تحریف شده تورات و انجیل است و از دیدگاه مسلمانان، معتبر نیست. اما اگر مسیحیان صهیونست، درصدد تعبیر این خواب آشفته جنگ آرماگدون برآیند، آنگاه این مساله از نگاه علمی و نوشتههای روی کاغذ، فراتر خواهد رفت و رنگ و بوی اقدام عملی به خود خواهد گرفت و به سادگی قابل اغماض و چشمپوشی نیست.
▪️از مجموع آنچه بیان شد، حتی اگر فرض را بر این بگیریم عقیده مرگ و قتل دو سوم مردم دنیا قبل از ظهور، در اسلام اصالت ندارد و دیدگاه جعل تقویت شود[۱۶] لکن متاسفانه عقیده پیروان ادیان دیگر بویژه جریان صهیونیست مسیحی که معتقد به جنگ آرماگدون (جنگ جهانی اتمی بین خیر و شر) در راستای بازگشت مسیح هستند، را چه باید کرد؟ که به شدت در صدد اجرای این سناریوی کشتار جهانی هستند.
▪️متاسفانه، عقیده مذهبی صهیونسیم مسیحی برای بازگشت مسیح، تسریع در ایجاد جنگ آرماگدون هستهای است که به اعتقاد آنان، علاوه بر مسلمانان حتی روسیه نیز در محور شرارت قرار دارد. عجب اینکه وقتی به این عقیده اعتقاد دارند، در تلاش هستند در راستای منویات فوق، تسریع نمایند. مکتب صهیونسیم مسیحی تاکید دارد باید مقدمات برپایی جنگ آرماگدون اتمی را فراهم کرد؛ درحالیکه دین اسلام اگر از وقوع کشتار و قتل بیش از نیمی از مردم جهان صرفا خبر داده است، نه اینکه مقدمات کشتار وسیعی جهانی را نیز فراهم آوریم.
✍️تحلیلگر و کارشناس، استاد مصطفی امیری
📌بخش۶- آدرس لینک بخش۵ - آرماگدون
#انتشار_با_لینک
کشتی نوح آخرالزمان
@keshtie_nouh
🇮🇷🌺🕊بسم ربِّ الحسین🕊🌺🇮🇷
#ولایت_تصرفی_همان_موثر_الوجود
امام علیه السلام به سبب روح اعظم و امر واحده،صاحب مقام کُن است! مقام کُن که از امر است و مراد از امر که در سوره یس تصریح شده همان ولایت تصرفی و هویتِ هستی بخش است، خلیفه الله مطلق کسی است که بر کرسی کعبه اسم اعظم و عرش اسماء الله تکیه زده و این کرسی، اشاره به قابلیت و فاعلیت امام علیه السلام در ظهور و بروز خاصیّت و آثار اسماء الله چه در قوس نزول آفرینش و چه در قوس صعود معاد!
این امام اسم که با اسم الولی! با اسم الهادی! اسم الشافی! اسم النّور! اسم القدّوس! اسم النّور! اسم العلیم! اسم الجبّار بر قلب زُهیرِ عثمانی تجلّی میکند او را زهیر حسینی میکند.
این امام علیه السلام است که با تجلّی اسماء الله، حرّ بن یزید ریاحی را تا قلّه قاف مقام حلّت بفنائِک، در اتّحاد و اتّصال حقیقت وحدت حسینی می رساند و او را به حرّ اباعبدالله الحسین تبدیل میکند!
ما نیز باید خودمان را به دامن امام علیه السلام بیندازیم! باید به آغوش باز امام علیه السلام پناه ببریم! اگر گنهکار و متوقف یا در راه ماندهایم تنها راه نجات ما همین این است!
آن شخص شرابخواری که از حضور امام جعفرصادق علیه السلام، شرم کرد و رویش را به دیوار و پشتش را از خجالت به حضرت کرد تا او را نبیند! اما امام علیه السلام خیلی آرام دست پدرانه اش را بر شانه های آن مرد شراب خوار گذاشت خیلی آرام، درگوشی به او فرمود: در هر حالی هستی به بما پشت نکن(از ما روی نگردون)! آن شخص از فرط خجالت و اضطراب، ناگهان کوزه شراب از دستش افتاد بر روی زمینُ شکست! اما بوی گلاب خالص همه جا را گرفت! یعنی این امام علیه السلام بود که شراب را تبدیل به گلاب کرد تا با اسم ستارالعیوب، تا اون شخص خجالت نکشد و شرمنده نشود.
این یعنی امام عَرَض را جوهر میکند و جوهر را عرض! یعنی او متصرف است در مادّه کلمات وجودی عالم! و این با اسم الولی و الهادی(ولایت تصرفی) امام علیه السلام است!
حالا امام باقر علیه السلام میفرماید: إِذَا قَامَ قَائِمُنَا وَضَعَ اَللَّهُ يَدَهُ عَلَى رُءُوسِ اَلْعِبَادِ فَجَمَعَ بِهَا عُقُولَهُمْ وَ كَمَلَتْ بِهِ أَحْلاَمُهُمْ! اگر حضرت(ولی عصر علیه السلام) قیام کند، دست بر سر بندگان میگذارد و عقول ایشان کامل میشود.
یعنی امام زمان علیه السلام بر افلاک و املاک و آفاق و انفس تأثیر دارد! او در تاثیر علی الاطلاق است در نظام! یعنی مظهر لا مؤثر فی الوجود إلا الله، حضرت حجت روحی فداه است. اثر هر چیزی از اوست چون ولایت صورت هر چیزی است!
ذات حق متعال نه اسم دارد و نه رسم! نه نور است و نه نور علی نور! نه مجرد است و نه مافوق مجرد! که همه اینها خصوصیات مخلوق است و ذات حق منزه هست! همه نزد چنین ذات مطلق ازلی و ابدی، مستهلک و فانی هستند! لذا از حیث تعیّن و جسمیت یافتن صورت علمی کلمات وجودی عالم از مقام علم الهی(وحدت) به مقام عین(کثرت)، حقیقت نوری اسماء الله را خلق کرد! یعنی ذات الله چه خلقت قوس نزول آفرینش(الست تا دنیا) و چه قوس صعود معاد(برزخ تا قیامت) را به وسیله اسماء الله، آغاز و به انجام می رساند!
اما ابتدائاً حقیقت نوری اسماء الله که در مقام وحدت نوری و از حیث ظهور و بروز و خاصیت و آثار اسماء، نیازمند به ظرف و مظهر است لذا اقتضای این امر تکوینی، خلقت نوری انسان کامل است، پس اگر امام علیه السلام نباشد لاموثرالوجود الی الله در عالم خارج از ذات(کثرت) امکان ظهور و بروز نداشت!
دقت کن! هو(به وساطتت اسماء الله(انسان کامل) هست تقدیرات را رقم میزند! با اسماء الله(امام علیه السلام) لوح و قلم را خلق میکند! با اسماء الله(خلیفه الله مطلق)، تجلّی و تنزّل میکند! با اسماء الله(حقیقت محمدیه) هست که ربوبیت و هدایت و تربیت میکند! با اسماء الله(حقیقت علویه) هست که فیض وجود میدهد و رزق عطاء میکند!
پس امام علیه السلام به سبب مقام خلیفه الله مطلق، خودش اثرِ علی الطلاقِ حق متعال است؛ اینجا هم اثر همان معنای ظهور است! چون ذات مطلق ازلی و ابدی منزه از این است که مؤثر و متأثر باشد! فلذا تأثیر و تأثر در خلقت آن هم وساطتت خلقت اسماء الله وخلقت نوری امام علیه السلام مطرح است.
لذا اگر سوال شود: مظهر هوالاول و الاخر و الظاهر و الباطن کیست؟! بگو:امیرالمومنین علیه السلام است و یازده امام پس از او که در تمام نظام هستی بر هر مخلوقی محیط است! او مقام امر و صاحب امر است. مقام امر بر مقام خلق استیلا و قهر و غلبه دارد! چه اینکه امر از ولایت تصرّفی(مقام کُن) است!
مگر در زیارت جامعه نخوانده ای: بازگشت ما(در قیامت) بسوی شماست! آغاز آفرینش و پایان، به وسیله شماست! این در حالیست که در قرآن تصریح شه: انالله و اناالیه راجعون!
📌بخش ۱۰ - آدرس لینک بخش ۹ - از ولایت تشریعی تا ولایت تصرفی
🔘 تکمیلی - پست بعد
کشتی نوح آخرالزمان
@keshtie_nouh
🔘 آدرس لینگ بخش ۱۰ - تکمیلی
پس هان ای مُحِبّ سالک، الان فرصت داری با ولایت تشریعی(محبت و مودت) خود را در دامن اهل بیت علیهم بیندازی! الان تا فرصت هست برو در آغوش امام زمان علیه السلام! تا عمر باقیست برو در پناه امام معصوم! نگران نباش! اطمینان داشته باش که این خانواده، خانواده جود و کرامت و سخاوتند! شراب گناه وجود را تبدیل به شراب بهشتی میکنند! گندآب گناه وجود را تبدیل به رایحه بهشتی میکنند! این حرف قرآن است یگانه حصن حصین و کهف عالم وجود که یبدل السیئات بالحسنات، امیرباطن است! امیر عشق است! قافله سالار مصارع العشاق نظام آفرینش است! آری! سیدالکونین، حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام!
📌بخش ۱۰ - بخش تکمیلی
کشتی نوح آخرالزمان
@keshtie_nouh