eitaa logo
🇮🇷کشتی نوحِ آخرالزمان🇮🇷
17.3هزار دنبال‌کننده
10.5هزار عکس
3.3هزار ویدیو
27 فایل
بسم رب الحسین پیام ناشناس https://eitaa.com/joinchat/2361721550C30996c726d آیدی مدیر کانال @zohor313iran آدرس لینک کانال: https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
مشاهده در ایتا
دانلود
🕋🇮🇷هوالعزیزالجبّار🇮🇷🕋 ترس در عالم طبیعت و ساحت حیوانی، یک امر کلی و موهومی بوده و منشاء آن قوّه وهم است! موضوعی که در انسان و حیوان مشترک است چرا که کار قوّه وهم ادراک کلّیات در ساحت حیوانیّت است به همین دلیل به آن عقل عملی هم گفته میشود، امور کلی مثل قدرت، محبّت، ترس و شهوت و....از قوّه ی وهم است برای تدبیر و حفظ حیات و بقاء طبیعتِ حیوانی! حالا وقتی کفّار که قوّه ی وهم و خیال بریده و منقطع از ملکوت و غیب بر مملکت وجودی آنها سلطنت دارد و تدبیر اعضاء و جوارح و حواس پنجگانه و شهوت و غضب را در آنها عهده دار میباشد! بدیهی است آنی که بر شاکله باطنی آنها غلبه دارد قوای حیوانی بوده و صورتی که بر آن انشاء میشود طایفه ای از حیوانات خواهد بود! لذا جنس ترس و وحشت حیوانات انسان نما(کفّار) همانند حیوانات عالم طبیعت است! بر اساس دریافتِ حوادث و اتفاقات پیرامونی، صورت های دریافت شده، توسط چشم و قوه خیّال، ترس بر وجود او غالب خواهد شد و همین ترس موهومی، محرکی برای واکنش مناسب و متناسب برای دفع خطر خواهد بود! یعنی ترس و وحشت در مقیاس محدود طبیعت و دنیای حیوانیّت بصورت مقید و ناپایدار بر او غالب خواهد شد، بدیهی است وقتی از شرایط خطر خارج میشود، دیگر خبری از ترس و وحشتی در او نخواهد بود!.... ⚡💢ویژه - مژده آخرالزمانی - ویژه💢 هرچند شاکله باطنی کافر بصورت طایفه حیوانات میباشد ولیکن حیوانی در مقیاس بی نهایت، به همین دلیل تکوینی هم هست که خدای متعال در قرآن تصریح فرموده اند:کفّار از حیوانات هم بدترند؛ أُولَٰئِكَ كَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ: آنها مانند چهارپایانند بلکه بسی گمراه‌ترند[۱] پس کفّار همچنان بُنیّه ی بی نهایت و بی نهایت طلبی در وجودشان، حیّ و حاضر است! منتهی بصورت حیوان! حالا در آخرالزمان که منتهی به ظهور و قیام منجی موعود بهمراه ۳۱۳ میشود به موجب آن، رُعبی بر جانها و قلوب کُفّار غالب میشود! همین امر، عامل نامرئی شکست زودهنگام لشکریان طاغوت و شیطان میشود! چرا که عصاره و خلاصه حقیقت نوری ۱۲۴۰۰۰ نبی و وصی و رسول و اهل بیت علیهم السلام که بصورت جمع الجمعی در وجود قطب عالم امکان هنگام ظهور قائم میشود و قیامتی در آفاق و انفس به پا میکند! لذا حقیقت اسماء الله از قلب خلیفه الله مطلق، حضرت صاحب الزمان علیه السلام تجلّی کامل و جامع و تامّ مینماید! با تجلّی اسماء جمالیه و جلالیه بر مومنین و اولیاء الله، حُب و عشق و معرفت در وجودشان به تعالی و کمال خود میرسد و با ظهور اسماء قهریّه(المتکبر،القابض، المنتقم، القهار، المعز، المقتد، القوی، المذل) بر دشمنان اعمّ از کفّار و مشرکین و بت پرستان و...رُعب غالب میشود! در این حالت است که حقیقت قهریّه اسماء الله در مقیاس بی نهایت، از عرش اسماء الله(قلب امام علیه السلام) بر شاکله باطنی دشمنان که بصورت حیوان انشاء شده است استیلا یافته! بدیهی است صورت حیوانی که در مقیاس بی نهایت است رُعب و وحشت را هم در مقیاس بی نهایت دریافت و حاصل ادراک آن، مغلوب شدن مطلق از درون است! همین اتفاق که ماهیت آن از دیده ایشان(کفار) پنهان است سبب میشود تا تمام اعضاء و جوارح و مراتب حیوانی اعم از ذهن، خیال، وهم و حواس پنجگانه تحت الشعاع غلبه ی رُعب در مقیاس بی نهایت شده و در نهایت منجر به اضمحلال مطلق قدرت و بهم خوردن مطلق تمرکز فرد میشود! اری! لشکریان غیبی و جنود قهریه الهی که وعده روز موعود است که از غیب بر کفّار فرود می آیند، امپراطوری و هیمنه هرم قدرت شیطان(یهود صهیون) و مثلث عبری - عربی - غربی در نبرد نهایی درهم شکسته خواهد شد و امام‌ زمان علیه السلام بهمراه ۳۱۳ با سلاح ههای متعارف روز جنگی بر کل جهان شرق و غرب مسلّط میشوند![استفاده از علوم غریبه و ماورایی نیز جدای بحث رُعب است که حضرت اذن دارند] پی نوشت: [۱] - اعراف - ایه ۱۷۹ ----------------------------❀○❀--------------------------- 🔸️🔸️ لینک بخش دهم 👉 -----------------------------❀○❀-------------------------- 📍پلان نظم نوین و قدرت جهانی جبهه مقاومت📍 -----------------------------❀○❀-------------------------- 🆔️ @zohor313iran 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🕌🏴بسم الله النّور علی نور🏴🕌 بمناسبت شهادت امام جعفرصادق علیه السلام/نگرش و نقش تربیتی ولایت عظمی در مکتب شیعی امام صادق علیه السلام عرموده اند:تواضع ریشه هر کار نیک و با ارزش است[۱] تواضع در اصل از واژه وضع به معنی فرو نهادن است، از این رو از زایمان زنان به وضع حمل تعبیر می شود و مفهوم آن از نظر اخلاقی این است که انسان باید منیّت خود را در برابر حق و حقیقت و ارزشهای انسانی فرو نهد! اما نکته بسیار مهم که زیربنای سیر و سلوک الهی و مشرب خودسازی میباشد اینکه تواضع ریشه خوبیها است! همانطور که از احادیث استفاده می شود که تواضع ام الخیر یعنی مادر همه خوبیهاست، پس مقام والایی است و هر کس برای خدا تواضع کند! خداوند او را بر بسیاری از بندگانش شرافت می بخشد! هیچ عبادتی برای خدا مورد رضا و قبول نخواهد بود مگر اینکه باب آن تواضع است و حقیقت تواضع را جز مقربان الهی که به مقام کشف و شهود باطنی راه یافته اند درک نخواهند کرد! وَعِبَادُ الرَّحْمَٰنِ الَّذِينَ يَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا:ﻭ ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﺭﺣﻤﺎﻥ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺍﻧﺪ ﻛﻪ ﺭﻭﻱ ﺯﻣﻴﻦ ﺑﺎ ﺁﺭﺍﻣﺶ ﻭ ﻓﺮﻭﺗﻨﻲ ﺭﺍﻩ ﻣﻰ ﺭﻭﻧﺪ ﻭ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﻧﺎﺩﺍﻧﺎﻥ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﻃﺮﻑ ﺧﻄﺎﺏ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻰﺩﻫﻨﺪ ﺳﺨﻨﺎﻧﻲ ﻣﺴﺎﻟﻤﺖ ﺁﻣﻴﺰ ﻣﻰﮔﻮﻳﻨﺪ[۲] حقیقت تواضع یک امر قلبی است که توسط اعضاء و جوارح ظهور و بروز بیرونی به نام ادب دارد! چرا که خدای متعال در قرآن هم تصریح فرموده اند: نسبت به دستورات پیامبرصلی الله علیه و اله در ظاهر تبعیت میکنی در قلبتان هم هیچ کراهتی نسبت به تصدیق و انجام آن نداشته باشید! یعنی تسلیم عینی و تسلیم قلبی!... علت اینکه پیامبرخاتم صلی الله علیه و آله اوّل شخص نظام هستی میباشد این است که او اوّل مسلم بود؛ خدای سبحان به پیامبرش دستور می دهد که بگو: من اولین مسلمانم؛لاشَریکَ لَهُ وَ بِذلِکَ اُمِرْتُ وَ أَنا اَوَّلُ الْمُسْلِمین[۳]چه اینکه تواضع پیامبرخاتم صلی الله علیه و اله نسبت به الله از همه خلق بیشتر بود و در عالم ذر(الست) اولین کسی است که در برابر تجلّی ربوبیّت حق تعالی، خشوع و خضوع کرد حضرت ختمی مرتبت صلی الله علیه و اله و سلّم بود! امام صادق علیه السلام در این خصوص میفرمایند: وقتی خدای عزوجل اراده کرد انسان ها را بیافریند آنها را خلق کرد و در محضر خود پراکنده ساخت. آنگاه فرمود: پروردگار شما کیست؟ اولین کسی که زبان به سخن گشود رسول خدا و امیرالمومنین و ائمه علیهماالسلام بودند و پاسخ دادند: تو پروردگار مایی، پس علم و دین را به آنها عطا کرد و سپس به ملائکه فرمود: اینان حاملان دین و علم من و افراد امین در میان خلقم می باشند و هم اینها هستند که مسئول خواهند بود پیامبر اکرم به قدری متواضع بود که از میان تمام اسماء الهی نام عبدالله را از همه بیشتر دوست داشت و فخر خود را فقر ذاتی خود می دانست، لذا فرمود: الفَقرُ فَخری پیوست:🔸️🔸️ [۱] - بحارالانوار، ج ۷۲، ص ۱۱ [۲] - فرقان - آیه ۶۳ انعام - ایه ۱۶۳ -----------------------------❀○❀-------------------------- 🆔️ @zohor313iran 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🕌🏴بسم الله النّور علی نور🏴🕌 بمناسبت شهادت امام جعفرصادق علیه السلام/نگرش و نقش تربیتی ولایت عظمی در مکتب شیعی امام صادق علیه السلام عرموده اند:تواضع ریشه هر کار نیک و با ارزش است[۱] در مباحث خلقت نوری اهل بیت علیهم السلام[۲] به این معنا رسیدیم که نوع رابطه ما با ذوات مقدّس چهارده معصوم ریشه در ولایت دارد، چرا که ولایت یعنی قریب(نزدیک)، منتهی نزدیکی از سنخ قرب باطنی و نوری است، وقتی گفته میشود پدر شما، ولیّ شماست؛ یعنی به شما نزدیک است، آنقدر نزدیک که خلقیّات شما، پوست و گوشت و خون شما از اوست و البته این ضعیف ترین درجه ولایت است، ولایتی که مربوط به ساحت حیوانی(طبیعت) ماست! اما وقتی می گوئیم حضرت امیرالمومنین علیه السلام ولیّ شما است (من کنت مولاه فهذا علی مولا)؛ معنایش این است که حضرت امیر به شما قریب است و این قرب به این معناست که علی علیه السلام حقیقت وجودی شماست و ساحت روحانی شما، رقیقه و جِلوه ی نازله ی از آن حضرت میباشد! تمام ماسوی الله نمودِ امام علیه السلام است منتهی شدّت و ضعف آن مختلف و متفاوت است! اما در میان کل موجودات، فقط انسان است که بیشترین نمود ایشان را دارد! تعبیر معقول به محسوس مثل نسبت شعاع نور به خورشید است! شعاع نور خورشید وقتی به زمین میرسد ضعیف شده اش میرسد! عین خورشید نیست اما جدای از خورشید هم نیست! این نور ضعیفه شده، سنخیت و تشبّه دارد به کانون خورشید، منتهی رقیق شده! ضعیف شده! نتیجتاً اگر خورشید نباشد اساساً نوری هم نیست! ساحت روحانی(نور) ما نیز شعاعی از شمس مطلق ولایت عظمی(نور علی نور) است! تنزل یافته(ضعیف و رقیق شده اش) به جسم ما تعلق گرفته است! وقتی گفته میشود مولی علی علیه السلام ولیِّ من است یعنی تار و پود وجود و موجودیّت من است و قوام من به وجود ایشان است! شمس ولایت عظمی تابید و از میان گل و لای، آدم و فرزندان قیام کردند!‌ لذا ولیّ از همه کس و از همه چیز حتی از خود ما به ما نزدیک تر است! حتی از رگ گردن به ما نزدیکتر! چون ولیّ، حقیقت ماست و همه ی ما نمود و ظهور صورتهای مختلف او هستیم، این معنای ولایت است! ولایت، شناسنامه ی جان ماست، از همین رو در زیارت جامعه کبیره می خوانیم: بِأَبِی أَنْتُمْ وَ أُمِّی وَ نَفْسِی وَ أَهْلِی وَ مَالِی ذِکْرُکُمْ فِی الذَّاکِرِینَ وَ أَسْمَاؤُکُمْ فِی الْأَسْمَاءِ وَ أَجْسَادُکُمْ فِی الْأَجْسَادِ وَ أَرْوَاحُکُمْ فِی الْأَرْوَاحِ وَ أَنْفُسُکُمْ فِی النُّفُوسِ وَ آثَارُکُمْ فِی الْآثَارِ وَ قُبُورُکُمْ فِی الْقُبُورِ فَمَاأَحْلَی أَسْمَاءَ‌کُمْ وَ أَکْرَمَ أَنْفُسَکُمْ وَ أَعْظَمَ شَأْنَکُمْ وَ أَجَلَّ خَطَرَکُم چطور جسم آنها در جسم ماست؟! چطور روح و نفس و قبر و … آنها در روح و نفس و قبر ماست؟! [۱] - بحارالانوار، ج ۷۲، ص ۱۱ [۲] - لینک ۱ - مبحث خلقت نوری -----------------------------❀○❀-------------------------- :🔸️🔸️ لینک بخش اوّل 👉 -----------------------------❀○❀-------------------------- 🆔️ @zohor313iran 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
33.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‍ 🇮🇷بسم الله القاصم الجبارین🇮🇷 🔯🔯 ✡✡ 💠امام صادق علیه السلام نقل شده که می‌فرمایند:وَقَضَيْنَا إِلَىٰ بَنِي إِسْرَائِيلَ فِي الْكِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي الْأَرْضِ مَرَّتَيْنِ: ﺩﺭ ﻛﺘﺎﺏ ﺗﻮﺭﺍﺕ، ﺑﻪ ﺑﻨﻲ‌ﺍﺳﺮﺍﺋﻴﻞ ﺧﺒﺮِ ﻗﻄﻌﻲ ﺩﺍﺩﻳﻢ: ﺷﻤﺎ ﺩﻭ ﺑﺎﺭ ﺩﺭ ﺳﺮﺯﻣﻴﻦ ﻓﻠﺴﻄﻴﻦ فساد و ﺳﻠﻄﻪ‌ﮔﺮی و سرکشی ﺩﺳﺖ ﻣﻲ‌ﺯﻧﻴﺪ امام صادق علیه السلام فرمود: این دو فساد در قتل امام علی بن ابی طالب علیه السلام و قتل امام حسن مجتبی علیه السلام می باشد، [بخصوص] آنجا که خداوند می‌فرماید: "وَلَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبِيرًا": و سرکشی بزرگی خواهید نمود[۱] همانا آن قتل حسین علیه السلام است[۲] پی نوشت: [۱] - اسراء - ۴ [۲] - لینک - اسرائیلیات 👉 🔯 فتنه، شجره زقّوم است که 🕎 ریشه اش در خانه یهود ✡ شاخه هایش در غرب است! -----------------------------❀💠❀------------------------ 🚨دیدن این کلیپ هفته ای یکبار واجبه🚨 -----------------------------❀💠❀------------------------ 🆔️ @zohor313iran 📌 https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🕌 بسم الله النّور علی نور 🕌 به فضل الهی، پس از طرح برخی از مقدمات منظومه فکری حاکم بر اندیشکده کانال کشتی نوح آخرالزمان و سبک و سیاق پایه مباحث معرفتی و حتی سیاسی در ساحت معرفت به نورانیّت، قصد داریم با استفاده از سلسله مباحث عالمان ربّانی و اهل معرفت، سیر مباحث هدفمند و سلسله وار در موضوعات مختلف دوازده گانه به نیّت ۱۴ خوشید ولایت عظمی پس از آماده سازی مناسب با فضای مجازی ایتا بصورت عکس نوشته و محتوایِ PDF با تعیین زمانبندی مشخص، موضوعات به تدریج بارگذاری خواهد شد ان شاء الله به برکت صلوات برمحمّد و آل محمّد 🔸️۱- باب عرفان ناب شیعی 🔸️۲- باب حکمت متعالیه شیعی 🔸️۳- باب علم حقیقت 🔸️۴- باب اسرار مصارع العشاق 🔸️۵- باب معرفت اسماء الله 🔸️۶- باب سیر انفسی قرآنی 🔸️۷- باب علم اخلاق محمّدی 🔸️۸- باب خلقت نوری انسان کامل 🔸️۹- باب مبانی معرفتی مهدویّت 🔸️۱۰- باب منازل السّائرین 🔸️۱۱- باب توحید احدی شیعی 🔸️۱۲- باب معرفت به نورانیّت 🔸️۱۳- سیری در انسان ۲۵۰ ساله 🔸️۱۴- دشمن شناسی آفاقی و انفسی -----------------------------❀○❀-------------------------- ⚡شراب ناب کوثر فاطمی ویژه اعضاء کانال⚡ -----------------------------❀○❀-------------------------- 🆔️ @zohor313iran 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕌🏴هوالشهید🏴🕌 اگرچه بغض ها جان بر لبش کرد نفس ها را فدای مذهبش کرد  به شام جاهلیت نور آورد همان کاری که عمه زینبش کرد شهادت جانسوز حضرت امام جعفر صادق علیه السلام بر عموم شیعیان جهان تسلیت باد -----------------------------❀○❀------------------------ 🆔️ @zohor313iran 📌 https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🕌🏴هوالشهید🏴🕌 ◼برخی احادیث از نقش ایران و ایرانیان در زمینه سازی ظهور، سخن می گویند که از مطالعه ی مجموع آنها و بررسی های میدانی و شواهد و قرائن تاریخی مربوط تطابق با مولفه ها و خصوصیات انقلاب اسلامی ایران و رهبر آن میباشد که در سال ۱۳۵۷ به ثمر رسید، با توجه به مقارن بودن ایام صادقیه(شهادت رئیس مذهب جعفری) چند روایت در این خصوص از فرمایشات امام جعفرصادق علیه السلام اشاره میکنیم! جالب اینکه این روایات حول دو موضوع میباشد: ▪️موضوع اوّل اینکه انقلاب اسلامی با هدف باز کردن جبهه جهانی فرهنگ و جهاد تبیین بر اساس مبانی معرفتی مهدوی پیش روی جهانیان است در برابر دجّال آخرالزمان(هرم قدرت - یهود صهیون) که با مرکب رسانه و امپراطوری ماهواره، ملّتها را در دام اغوا و اضلال شیطانی گرفتار(گُم کردن راه و هدف) و از حقیقت و منجی موعود دور کرده است! ▪️موضوع دوّم آمادگی نظامی(تهاجمی و دفاعی) و قدرت و صلابت و شجاعت و ثبات قدم در مقابله سخت افزاری و نرم افزاری در مواجه نظامی با طاغوت زمان(هدم قدرت شیطان) است! 🔹️روایت اوّل - امام جعفرصادق علیه السلام: بزودی کوفه از مؤمنان تهی خواهد گشت و علم از آن رخت برخواهد بست همانند ماری که در سوراخش پنهان می شود، آن گاه علم در شهری آشکار خواهد شد به نام قم، این شهر معدن علم و فضل می شود، تا آن جا که بر روی کره زمین کسی نمی ماند که در دین ضعیف و ناتوان باشد حتی زنان پرده نشین و این [واقعه ] نزدیک ظهور قائم ماست! خداوند قم و مردم آن را جانشین مقام حجّت می کند. اگر چنین نبود هر آینه زمین اهل خود را فرو می بلعید و در روی زمین حجّتی باقی نمی ماند، علم از این شهر به شهرهای دیگر در شرق و غرب عالم سرازیر می شود و بدین سان حجّت خدا بر بندگانش تمام می شود؛ چندان که در کره خاک کسی نمی ماند که دین و دانش به او نرسیده باشد، سپس قائم ظهور می کند[۱] 🔹️روایت دوّم - امام جعفرصادق علیه السلام در حضور ابو عبد اللّه، امام جعفر صادق علیه السلام نشسته بودم که این آیه را تلاوت کرد: چون از آن دو [وعده ]، وعده نخستین در رسد بندگان خویش را که جنگاورانی دلاورند بر سرتان فرستیم. آنها حتی درون خانه ها را هم پیدا میکنند و این و عده ای انجام شدنی است[۲] عرض کردیم: فدایت شویم، اینان کیانند؟ سه بار فرمود: به خدا قسم آنان مردمان قم هستند[۳] 🔸️🔸️ پی نوشت: [۱] - بحار الأنوار، ج ۶۰، ص ۲۱۳، ح ۲۳/ الإمامُ الصّادقُ علیه السلام: سَتَخْلو کوفةُ مِن المؤمنینَ، و یأرِزُ عنها العِلمُ کما تَأرز الحَیةُ فی جُحْرِها، ثُمّ یظهَرُ العلمُ ببلدةٍ یقالُ لها قُمّ، و تَصیرُ مَعْدِنا للعِلمِ و الفَضلِ، حتّی لا یبقی فی الأرضِ مُسْتَضعَفٌ فی الدِّینِ حتّی المُخَدَّراتُ فی الحِجالِ، و ذلک عند قُرْبِ ظُهورِ قائمِنا، فیجْعَلُ اللّهُ قُمّ و أهلَهُ قائمِینَ مَقامَ الحُجّةِ، و لو لا ذلک لَساخَتِ الأرضُ بأهْلِها، و لَم یبْقَ فی الأرضِ حُجّةٌ، فَیفیضُ العِلمُ مِنهُ إلی سائرِ البلادِ فی المَشرِقِ و المَغرِبِ، فَیتِمُّ حُجّةُ اللّهِ علی الخلقِ، حتّی لا یبْقی أحدٌ علی الأرضِ لم یبْلُغْ إلیهِ الدِّینُ و العِلمُ، ثُمّ یظْهرُ القائمُ علیه السلام [۲] اسراء، آیه ۵ [۳] -بحار الأنوار، ج ۶۰، ص ۲۱۶، ح ۴۰./کنتُ عند أبی عبدِ اللّهِ(ع) جالِسا إذْ قَرأَ هذهِ الآیةَ: فَإذا جاءَ وعدُ اولاهما بعَثْنا علیکم عِبادا لنا اولی بأسٍ شدیدٍ فجاسُوا خِلالَ الدِّیارِ و کانَ وَعْدا مفعولاً[۲] فقُلنا: جُعِلْنا فِداک، مَن هؤلاءِ؟ فقالَ، ثلاثَ مَرّاتٍ: هُمْ و اللّهِ أهلُ قُمّ[۳] -----------------------------❀○❀------------------------ 🆔️ @zohor313iran 📌 https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🕌🏴هوالشهید🏴🕌 در رویات زیاد آخرالزمانی درباره قم و عصر ظهور وارد شده است مبنی بر اینکه نقش بسیار مهمی برای زمینه سازی ظهور ایفا میکند! اما در روایات، پیرامونِ اهلِ قم تصریح شده است! نیاز است که از این عنوان رمزگشایی شود اینکه منظور از اهل قم یعنی مردمی که صرفاً در جغرافیای قم هستند! یا اسرار دیگری در متن این عنوان، مستتر است! 🌷🏴🏴🌷 ✍آنچه که از جمع روایات معلوم و قطعی است اینکه قم شهر مقدّس است و قداست آن آسمانی است، اما نکته دقیق اینکه در روایات قم را شیعه خانه اهل البیت علیهم السلام معرفی فرموده اند، یعنی ویژگی که سبب شده اهالی قم را به ائمه اطهار علیهم السلام نسبت بدهند عنوان شیعه بودنست! شیعه که سبب اهلیّت با خاندان عصمت و طهارتست! اهلیّت یعنی در زمره منّا اهل البیت بودن! یعنی حیات و ممات مُحِبّ تشبّه با حیات و ممات محمّد و آل محمد داشته باشد! یعنی متخلّق به اخلاق نبوی(خلق عظیم) بودن! یعنی عالم به علم محمّد و آل محمد صلی الله علیه و آله! لذا قم یک صورت و شاخصِ قداست است که مبداء و منشاء بیداری و انقلاب مهدوی در آخرالزمان و آغاز تغییر و تحول و نقطه عطف تاریخ بشریت است برای انتقال قدرت و حکومت غصب شده از امپراطوری طاغوت و فرعون زمان به امام حق و منجی موعود! لذا قم جغرافیای آفاقی صرف نیست! بلکه حریم و حرمت و حرم منظومه ی معرفتی - ایمانی - سیاسی اهل بیت علیهم السلام است! هرکسی در تمام آفاق از شرق تا غرب عالم، نسبت و ربط و اتصال با این منظومه داشته باشد یعنی از حیث باطنی، اهلیّت دارد با حریم و حرمت و حرم منظومه قم و او نیز قمی است و ملحق به اهل قم شده است! 🔹️روایت اوّل: امام صادق علیه السلام فرمود: وَاهْلُ قُمْ انْصارُنا: و اهالی قم یاوران ما هستند[۱] 🔹️روایت دوّم: امام صادق علیه السلام خطاب به عفان بصری فرمود: آیا می دانی چرا قم را قم نامیده اند؟ گفت: خدا و رسولش و شما بهتر می دانید، فرمود: انَّما سُمّی قُمْ لِانَّ اهْلَهُ یجْتَمِعُونَ مَعَ قائِمِ آلِ مُحَمَّدٍ صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیهِ، وَیقُومُونَ مَعَهُ وَیسْتَقیمُونَ عَلَیهِ وَینْصُرُونَهُ: از آن جهت قم را قم نامیده اند که مردم آن بر گرد قائم آل محمّد صلوات الله علیه اجتماع نموده، و همراه او قیام می کنند، و در راه او پایداری می ورزند، و به یاریش بر می خیزند.[۲] 🔹️روایت سوّم: امام جعفرصادق علیه السلام فرمودند: تُرْبَةُ قُمْ مُقَدَّسَةٌ وَاهْلُها مِنَّا وَنَحْنُ مِنْهُمْ، لایریدُهُمْ جَبَّارٌ بِسُوءٍ الّا عُجّلَتْ عُقُوبَتُهُ مالَمْ یخُونُوا اخْوانَهُمْ فَاذا فَعَلُوا ذلِک سَلَّطَ اللَّهُ عَلَیهِمْ جَبابِرَةَ سُوءٍ! اما انَّهُمْ انْصارُ قائِمِنا وَدُعاةُ حِقّنا. ثُمَّ رَفَعَ رَأْسَهُ الَی السَّماءِ وَقالَ: اللَّهُمَّ اعْصِمْهُمْ مِنْ کلّ فِتْنَةٍ وَنَجّهِمْ مِنْ کلّ هَلَکةٍ:خاک قم مقدّس است، ومردم قم از ما، و ما از آنها هستیم. هر ظالم ستمگری نسبت به قم نظر سویی داشته باشد خداوند در مجازاتش تعجیل می کند. این ویژگی ها برای اهل قم تا زمانی است که نسبت به یکدیگر خیانت نکنند. اگر چنین کنند خداوند حاکمان ستمگری را بر آنها مسلّط می کند. آگاه باشید که یاران حضرت مهدی علیه السلام و دعوت کنندگان به حقّ ما، قمی ها هستند. سپس حضرت سر به آسمان بلند کرد و این گونه در حق اهل قم دعا کرد: خدایا! آنها را از هرفتنه ای حفظ کن و از هر هلاکت و نابودی مصون بدار[۳] 🔹️روایت چهارم: سلیمان بن صالح می گوید: روزی خدمت امام صادق علیه السلام بودم، که از فتنه های بنی عبّاس و مشکلاتی که از سوی آنها دامنگیر مردم شده بود سخن به میان آمد، عرض کردم: فدایت گردم، در چنین زمانی مردم به کجا پناه ببرند؟ فرمود: الی الْکوفَةِ وَحَوالیها وَالی قُمْ وَنَواحیها، ثُمَّ قالَ: فی قُمْ شیعَتُنا وَمَوالینا:به کوفه و حوالی آن و قم و اطراف آن پناه ببرید. سپس فرمود: شیعیان و موالیان ما در قم هستند[۴] پی نوشت: [۱] - بحارالانوار ج ۶۰، ص ۲۱۴ ح ۳۰ [۲] - بحارالانوار، ج۶۰، ص۲۱۶، ح ۳۸ [۳] - بحارالانوار، ج۶۰، ص۲۱۸، ح۴۹ [۴] - بحارالانوار، ج۶۰، ص۲۱۵، ح ۳۵ -----------------------------❀○❀------------------------ 🔸️🔸️ لینک بخش اوّل 👉 -----------------------------❀○❀------------------------ 🆔️ @zohor313iran 📌 https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🕌🏴هوالشهید🏴🕌 ▪️کلید رمزگشایی نامگذاری قم در معراج نبوی▪️ حالا اینکه چه شد جغرافیای آفاقی مقدسّ در این قطعه از زمین، قُم نام گرفت! هرچه هست باید در اسرار معراج نبوی پیامبراعظم‌ صلی الله علیه و آله و سلّم جستجو کرد! ما فقط در این بخش بعنوان حسن ختام به رو روایت علوی و نبوی اکتفا میکنیم. 🔹️روایت اوّل: حضرت صادق جعفر بن محمّد علیهما السّلام فرمودند: پدرم، از جدّم، از پدرش علیهم السّلام نقل کردند که فرمودند: رسول خدا صلّی اللَّه علیه و آله و سلّم فرمودند: هنگامی که مرا به آسمان سیر و عروج دادند جبرئیل مرا بر کتف راستش حمل می کرد پس چشمم در زمین به بقعه ای سرخ که رنگش از زعفران زیباتر و بویش از مشک معطّرتر بود افتاد، در آن بقعه شیخی و پیر مردی که بر سرش کلاه بلندی نهاده بود دیدم، به جبرئیل گفتم: این بقعه سرخ رنگی که رنگش از زعفران زیباتر و بویش از مشک معطّرتر است چیست؟ جبرئیل عرضه داشت: اینجا مکان شیعیان شما و پیروان وصی شما علی علیه السّلام است. به جبرئیل گفتم: این شیخ و پیر مردی که کلاه بلند بر سر دارد کیست؟ جبرئیل عرض کرد: این ابلیس است. به او گفتم: او از این شیعیان چه می خواهد؟ جبرئیل عرضه داشت: می خواهد ایشان را از ولایت و دوستی امیر المؤمنین علیه السّلام باز دارد و آنها را به فسق و فجور دعوت می کند. به او گفتم: ای جبرئیل، به سوی ایشان فرود آییم، پس با سرعتی سریعتر از برق جهنده و تیزتر از شعاع چشم خود را به ایشان رسانیدیم، به ابلیس گفتم: قم! یا ملعون؛ بایست ای مطرود درگاه حق و در اموال و اولاد و زنان دشمنان شیعیانم شرکت کن نه در اموال و اولاد و زنان ایشان[شیعیان] زیرا بر شیعه من و علی تو را دستی نیست و سلطه ای بر ایشان نخواهی داشت، از این رو این سرزمین به نام قم موسوم گشت[۱] 🔹️روایت دوّم: پیامبرختمی مرتبت صلی الله علیه و آله فرمودند: وقتی مرا به معراج بردند، در آسمان چهارم، قُبّه ای دیدم که از آن بهتر ندیده بودم، دارای چهار رکن و چهار در بود، که آن را با استبرق سبز پوشانده بودند. از جبرئیل پرسیدم: این چه قبّه ای است؟ جبرئیل گفت: این صورتِ شهری است که شیعیان تو و شیعیان وصیّ تو در آن جمع خواهند شد. رسول الله صلی الله علیه و آله فرمود: وقتی یک بار دیگر نگریستم، دیدم پیرمردی در آن نشسته. از جبرئیل پرسیدم: این کیست؟ جبرئیل گفت: این شیطان است، در این زمین بساط انداخته تا مردم را از دوستی و ولایت علی علیه السلام پسر عمویت منع کند. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به جبرئیل گفت: مرا به آنجا برسان، و چند لحظه ای طول نکشید به آنجا رسیدند. پیامبر ضربه ای به شیطان زد و فرمود: قُم یعنی بلند شو از این سرزمین که تو را در دوستان ما راهی نیست و نصیبی از آنها نداری[۲] ▪️▪️ ✍ پس خطاب قهریّه حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلّم به ابلیس که با کلمه قُم شروع میشود یعنی ملکوت و حقیقت این سرزمین، در کتاب مبین و دفتر تکوین آفرینش، قداست دارد، چرا که شدّت نمود و ظهور شعاع شمس عظمی ولایت در آن، شدیدتر از سرزمین های دیگر است و اینکه تصریح شده است سه باب از ابواب بهشت از این شهر گشوده میشود، پس هیچ نسبت و ربطی میان ابلیس و این سرزمین وجود نداشته و باید از آن رانده شود! قُم وجود لفظی نبوی میباشد! تَعیُّنِ حصار نامرئی است که پیامبرختمی مرتبت تا انتهای تاریخ(آخرالزمان) و عصر ظهور میان شیعه و شیاطین جنّی و انسی، بر اساس علم ازلی و اذن الله تعیین فرمودند! لذا قُم خط قرمز میان آدم حقیقی و دشمن آشکار اوست هرکسی اهلیّت با قُم داشته باشد یعنی شیاطین جنّی و انسی را از حریم و حرم خیال و وهم و عقل و قلب و روح خویش، رانده است و در جهاد اکبر دشمن آشکار نامرئی خویش را تسلیم و اسیر نموده! پی نوشت: [۱] - شیخ صدوق، علل الشرائع، ج ۲، ص: ۸۲۱ [۲] - علل الشرایع، جلد۲، ۵۷۳/بحارالانوار، ج۵۷، ص۲۰۷/تاریخ قم، ص۳۷/معراج پیامبر، ص۱۶۳ -----------------------------❀○❀------------------------ 🔸️🔸️ لینک بخش دوّم 👉 -----------------------------❀○❀------------------------ 🆔️ @zohor313iran 📌 https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🕌🏴بسم الله النّور علی نور🏴🕌 بمناسبت شهادت امام جعفرصادق علیه السلام/نگرش و نقش تربیتی ولایت عظمی در مکتب شیعی امام صادق علیه السلام عرموده اند:تواضع ریشه هر کار نیک و با ارزش است[۱] در مباحث خلقت نوری اهل البیت علیهم السلام و رابطه وجودی ما این ذوات مقدّس بحث به فهم و تجربه باطنی به رابطه و پیوند وجودی ما با اهل الیت علیهم السلام رسید اینکه وقتی میگوییم امام علیه السلام ولیِّ ماست یعنی پدر ساحت روحانی میباشد، یعنی ایشان به موجب جعل تکوینی مقام خلیفه الله مطلق، با اسم الخالق، خلق میکند جمیع خلائق را از جمله جان و قلب و روح ما را! پس از چیدمان گِلِ وجودی انسان، خدای متعال تصریح فرموده اند: آن روحی که در آدم دمیدم تنزّل یافته ی روح اعظم (ضعیف شده یا رقیق شده حقیقت محمّدیه) است! پس اینکه در حدیث نبوی اشاره شده است من و علی، پدران این امّت هستیم! یعنی باب اسرار خلقت حقیقت نوری فرزندان آدم را به روی ما گشوده است، لذا تمام هویّت و بنیّه ابدی ما، سرشت وجودی بی نهایت ما، ساحت الهی و روحانی ما، نازله و رقیقه ای از حقیقت محمّدیه است! پس ولایت(قریب) میان ما و ایشان، ریشه در باقیمانده گلِ و طینت نوری اهل بیت علیهم السلام است که با آن، جانها و قلوب ما را خلق کردند! اگر آدمی به تصدیق و قبول ولایت به معنی که اشاره شد برسد(ولایت یعنی ماهیّت نسبت و رابطه حقیقیّه میان مُحبّ و اهل بیت علیهم السلام) این کمال مرتبه ی تواضع است و این تواضع قلبی است! هرجا سخن از ادب مع الله است ریشه در همین تواضع قلبی دارد! حالا دریاب که جناب عبّاس علیه السلام، قلّه رفیع تواضع را در افق اعلی علّیین فتح کرد! ادب عبّاس علیه السلام که قدسیان و ملائکه و ابراهیم خلیل الله و نوح نبی الله و موسی کلیم الله و عیسی روح الله را هم حیرت زده و سرگردان کرد، میوه تواضع قلبی است! بدیهی است احدی به تواضع قلبی نمیرسد مگر اینکه ولایت طاغوت را وانهاده باشد! ولایت نفسانیّت وانهاده باشد! ولایت شیطان را وانهاد باشد! ولایت ساحت حیوانی را وانهاده باشد! ولایت شهوت، غضب، وهم و خیال را وانهاده باشد! چرا که ماهیّت طاغوت، فرعونیّت انفسی است که در برابر ولایت الله، ادعای اناربکم الاعلی(انانیّت و تکبّر شیطانی) دارد!... وقتی برای انسان، علم حصولی در ساحت معرفت به نورانیّت، معرفتِ نفس و شناخت شهودی نسبت به عظمت وجودی اهل بیت علیهم السلام و ساحت روحانی و پیوند خود با این ذوات مقدّس حاصل بشه، نتیجه این معرفت و شناخت و شهود، مُحِبّت و شوق است! هرچه این شناخت و معرفت عمیق تر و شدیدتر باشد نتیجتاً مُحِبّ را از وادیه مُحِبّت به وادیه عشق و جنون و حیرت و هیمان واصل می نماید! در این احوالات است که مُحِبّ به قلّه اسلام، یعنی تسلیم عارفانه و عاشقانه رسیده است! بر تمام مراتب باطنیّه اش، از قلب، عقل، خیال، وهم و ذهن او خشیّت، سیطره و سروری دارد! این خشیّت، میوه شجره طوبی محبّت اهل بیت علیهم السلام در حریم قلب مُحبّ است! مغز این میوه، نیز انقیاد و سرسپردگی و تسلیم در برابر محبوب است! لذا از معرفت، خشیّت و از خشیت، تواضع و از تواضع، ولایت(قریب) یعنی عارفاً بحقهِ برای مُحِبّ، مشهود میشود! یعنی به تجربه باطنی، ادراک میکند پیوند حقیقیّه میان خویشتنِ خویش و پدران آسمانی! حالا هرچه معرفت و شناخت نسبت به خانواده آسمانی و پدران حقیقی، باطنی تر باشد مُحِبّت نسبت به کمالات این ذوات مقدّس بیشتر شده در نتیجه رقّت و لطافت و خشیّت قلبی مُحِبّ نیز شدیدتر خواهد شد در این احوالات، تمام اعضاء و جوارح ساحت حیوانی در سیطره حُبُّ و خشیّتِ قلبی مُحِبّ هستند! بازهم در کربلا، جناب عبّاس علیه السلام اگر عمود آهنین، سرمبارکش را دو نیم کرد، علتش را در تواضع قلبی جستجو کنید! اگر تیرها توانستند بر بدنش فرود آیند، در تواضع قلبی جستجو کنید! اگر تیرسه شعبه بر چشمش اصابت کرد در تواضع قلبی جستجو کنید! اگر دیوان و دادن بر او غلبه یافتند در تواضع جستجو کنید! چرا که حضرت عبّاس علیه السلام، تمامِ خود را در مولی خویش اباعبدالله الحسین علیه السلام خلاصه دید! گویی امام علیه السلام به خودش، اذن داد و امر کرد که برو به میدان جنگ، امّا اوّل آب برسان به اهل حرم! تواضع قلبی بود که پشت عبّاس را به خاک کربلا زد! وگرنه هیهات عبّاس علیه السلام کجا و این دیوان و دادن کجا؟! حتی قدرت زور و بازوان فرزند حیدر و ام البنین به نور ولایت عظمی متصل بود! تواضع قلبی بود که میان او و آب و علقمه و مشک فاصله انداخت. -----------------------------❀○❀-------------------------- :🔸️🔸️ لینک بخش دوّم 👉 -----------------------------❀○❀-------------------------- 🆔️ @zohor313iran 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
38.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴هوالعزیزالجبّار🏴 🛰 لیبرمن: اسرائیل برابر غزه شکست خورد / سه سال دیگر حزب الله در غزه ظهور میکند/شکست رژیم صهیونیستی در جنگ ۵ روزه لیبرمن: ما فقط سه سال تا تشکیل یک حزب الله دیگر، این بار در غزه فاصله داریم روزنامه رژیم صهیونیستی : این که فکر کنیم در این نبرد پیروز شده ایم یک توهم است. 🎙آقای تحلیلگر -----------------------❀○❀--------------------- 🆔️ @zohor313iran 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104