eitaa logo
🇮🇷کشتی نوحِ آخرالزمان🇮🇷
16.9هزار دنبال‌کننده
11هزار عکس
3.6هزار ویدیو
27 فایل
بسم رب الحسین پیام ناشناس https://eitaa.com/joinchat/2361721550C30996c726d آیدی مدیر کانال @zohor313iran آدرس لینک کانال: https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
مشاهده در ایتا
دانلود
🕌🌸بسم الله النّور علی نور🌸🕌 ویژه - بمناسبت میلاد پیامبر و امام‌جعفرصادق علیهماالسلام جناب اسرافیل، جبرائیل، میکائیل و عزرائیل، قوای اجرائی کل نظام هستی و از شئوناتِ امام علیه السلام هستند! چه اینکه ملائکه مقرب نیز جزء خلائِق بوده و ساخته شده دست خلیفه الله مطلق یعنی امام علیه السلام! با وساطتت شئونات اربعه امام علیه السلام(ملائکه الله مقرب)، نعمت وجود، علم، رزق، قدرت را می‌دمند، به واسطه‌ی این انوار واحده است که خدا به همه‌ فیض داده است. این فیض، فیض وجود متعالی است. این نور خودش از حق متعال مشتق شده است و این اشتقاق ازلی و ابدی است لذا وقتی جناب کمیل از امیرالمؤمنین علیه‌السلام سوال کرد که ما الحقیقة؟ یعنی حقیقت چیست؟! حضرت در پاسخ فرمود: نُورٌ يَشْرُقُ مِنْ صُبْحِ الاْزَلِ، فَتَلُوحُ عَلَي‌ هَيَاكِل التَّوحِيد ءَاثَارُهُ این حقیقت، منِ علی هستم چرا که وقتی کمیل سوال کرد، مولا در نهایت فرمود: أَطْفِئ السِّرَاجَ فَقَدْ طَلَعَ الصُّبْحُ. این صبح طلوع کرده است و تو در کنار این حقیقت نشسته‌ای!... حال از حقیقت سوال می‌کنی؟!...الله الکبر حقیقت، هویّت غیبیّه ایست که صورت زمینی آن، علی علیه السلام نام گرفت! در زیارت جامعه کبیره می‌فرماید: ما حقیم، اصل حق و فرع حق ما هستیم. حق، نور ازلی الهی است! و در دعای لیله المبیب از لسان عرشی مولی علی علیه السلام تصریح شده: مُوقِناً أَنَّ الْحَقَّ لَهُمْ وَ مَعَهُمْ وَ فِيهِمْ وَ بِهِمْ: با يقين به اينكه حق از آن ايشان و با ايشان و در ايشان و قائِم به وجود آن بزرگواران است. حق و حقیقت یه وجود ازلی و ابدی است! حق و حقیقت هرگز عدمی نیست و در تعریف ازل گفته‌اند: الأزلي ما لا یکون مسبوقا بالعدم. یک حقیقت ازلی، حقیقتی است که هیچ زمانی معدوم نبوده است! لذا حقیقت نوری اهل‌بیت علیهم السلام! هویّت غیبیّه آل الله علیهم السلام اوّل ندارد؛ الْحَمْدُ لِلَّهِ الْأَوَّلِ بِلَا أَوَّلٍ کانَ قَبْلَهُ، وَ الْآخِرِ بِلَا آخِرٍ يکونُ بَعْدَهُ. نور انسان کامل أزل الأبدیات و أبد الأزلیات است و قدیم است به قدم حق متعال! یک فرقی با خداوند تبارک و تعالی دارند و آن این است که خداوندتبارک و تعالی، اصل و مبداء وجود است و اهل البیت علیهم السلام ظهور آن مبداء واصل است! نکته دقیق توحیدی اینجا خودنمایی میکند اینکه: مظهر( انسان کامل) را اگر مستقل از خداوند تبارک و تعالی بدانی، کفر و شرک مطلق است! در واقع انسان کامل، با ظهورِ ظاهر(خداوند تبارک و تعالی) از طریق اسماء الله، خلیفه الله مطلق میباشد. پس آنی که ازلاً، ابداً، آن به آن، علی الدّوام ظاهر شده خداست و این ظاهر از طریق مظهر(انسان کامل) محقق میشود لذا بر اساس قاعده تکوینی وحدت ظاهر و ظهور و مظهر، چون خدا که وجود و کمال مطلق است و اساساً خاصیت کمال مطلق، ظهور است و مظهر(انسان کامل) که حق از آنِ او، حق همراه او، حق در او، حق، قائِم به اوست پس ایشان هم ازلاً و ابداً معیّت دارد در این ظهور با خداوند تبارک و تعالی! انسان کامل، ظل الله نامیده اند! چرا پیامبر صلی الله علیه و آله سایه نداشت؟ چون خود، ظل الله است! سایه خدا همان خلیفه الله مطلق است! سایه ای به وسعت تمام ماسوی الله و کائنات! سایه ای به امتدا ازل تا ابد! خوب!!! سایه که دیگر سایه ندارد!!!(دریاب راز اینکه در روایت اشاره شده پیامبرصلی الله علیه و آله سایه نداشت) أَلَمْ تَرَ إِلَىٰ رَبِّكَ كَيْفَ مَدَّ الظِّلَّ(فرقان/۴۵) او سایه‌ ایست که خدا فرمود: نُورٌ يَشْرُقُ مِنْ صُبْحِ الاْزَلِ چون بحث اشراق و ظهور است لذا صبح را آورده است، صبح یعنی ظهور أَلَيْسَ الصُّبْحُ بِقَرِيبٍ، صبح یعنی مرتبه‌ی تجلّی. این نور، نور ازلی است که بر تمامی کلمات وجودی عالم در نظام توحیدی، اشراق کرده است. یعنی هر مخلوقی که ظهور حق متعال است به واسطه‌ی حقیقت نوری انسان کامل(فیض مقدّس) به او اشراق می‌شود. خدا در قرآن می‌فرماید: وَأَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِ رَبِّهَا. همین را امام هادی علیه السلام در جامعه کبیره تفسیر می‌کند که وَ أشْرَقَتِ الأْرْضُ بِنُورِكُمْ! یعنی نور اهل‌بیت علیهم السلام ربّ ما است!... السَّلامُ عَلَيْكَ يَا دَاعِيَ اللَّهِ وَ رَبَّانِيَّ آيَاتِهِ، او مربی است و همه‌ی مخلوقات از این نور ازلی و ابدی ظهور کرده‌اند! و این ربّ و ربّ العالمین و ربّ السمولات و الارض، اشاره به مقام مظهریّت انسان کامل دارد که بر کرسی اسم اعظم(خلیفه الله مطلق) تکیه زده و با اسماء الولی، الخالق، الحی، الرزاق، الهادی، القادر، العلیم، المصور، الّطیف، النّور و...وساطتت میکند برای عطاء فیض هستی، نعمت هدایت به امر، رزق وجود.... ----------------------------❀○❀--------------------------- 🆔️ @zohor313iran 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🕌🌸بسم الله النّور علی نور🌸🕌 حقیقت هستی و نظام آفرینش، جز علم و ظهور علم چیز دیگری نیست! بُنیّه ی انسان نیز از نور است! نوری که محدود و مقید به صورت و مدّت و مادّه نیست! وجود مجّرد که تشبّه به بی نهایت دارد! حالا چنین حقیقتی! جز با علم، به تعالی و کمال نمی رسد! عطش بی نهایت آدمی ریشه در حقیقت نوری است که در او دمیده شده(و نفخت فیه من روحی) و خداوند تبارک و تعالی، در قرآن کریم، مطلوب این عطش، رفع کننده عطش بی نهایت را الماء(آب) معرفی فرموده! الماء(آب) که عرش الرحمن بر آن استوار است! الماء(آب) که قوام و بقاء هرچیزی بر آنست! الماء(آب) که حیات هرچیزی بر آنست! الماء(آب) که سبب طهارت نفوس و جان آدمیست! اینها اشارات صریح قرآنی است! و بی شک مقصود از الماء(آب) که آب مادی محدود به صورت و مدّت و مادّه نیست! این آب به اسم ظاهر همانH2O میباشد، آبی که مطلوب جسم و ساحت حیوانی است و هیچ ربط و تناسبی با حقیقت و عطش بی نهایت انسان ندارد! و تمام اشارات قرآن کریم درباره الماء(آب) مرتبط و مربوط به ملکوت عالم، هویّت غیبی و ساحت روحانی انسان تا عرش الهی است! قطعا الماء(آب) در این آیات اشاره به لایه های باطنی و الماء(آب) به اسم باطن دارد که آن ولایت و علم تعبیر شده است! چرا که ظرف وجودی انسان، مجرّد(بی نهایت) است نتیجتاً مظروف و مطلوب این ظرف نیز باید تشبّه با بی نهایت داشته باشد و آنهم عبارتست از علم! و مراد از این علم، علم حقیقت است که رسول ختمی مرتبت امام علیهماالسلام فرمود: علم حقیقتی است که از ژرفای وجود انسان بجوشد! علم نوری است که شمس شموس با اسم العلیم از افق وجودی انسان بر قوای ساحت روحانی او طلوع نماید! تمام علم دین، معرفت به نورانیّت، علم النفس، علم به احکام، اخلاق حسن و احسن و عمل شرعی تحت لوای تقوا، تزکیه و طهارت، مقدمه سازیست برای اینکه نفس انسانی مستعد شود برای ولایت تصرّفی امام علیه السلام و طلوع شمس الشموس با اسم العلیم بر جان و قلب ما...لذا این علم است که باعث حیات حقیقی ماست! این علم است که جان ما را فیض وجود عطاء میکند! این علم است که رساننده ما تا مقصد معراج است! 🔸️قَالَ الصَّادق علیه السلام: اُغْدُ عَالِماً أَوْ مُتَعَلِّماً أَوْ أَحِبَّ أَهْلَ اَلْعِلْمِ وَ لاَ تَكُنْ رَابِعاً فَتَهْلِكَ بِبُغْضِهِمْ. امام صادق علیه السلام فرمود: صبح كن در حالى‌ كه يا دانشمند باشى و يا دانشجو و يا دوستدار اهل علم و چهارمى(يعنى دشمن دانشمندان) مباش كه بخاطر دشمنى با آنها هلاک خواهى شد[۱] 🔸️قال الصادق علیه السلام: عَلَيْكُمْ بِالتَّفَقُّهِ فِي دِينِ اَللهِ وَ لاَ تَكُونُوا أَعْرَاباً فَإِنَّهُ مَنْ لَمْ يَتَفَقَّهْ فِي دِينِ اَللهِ لَمْ يَنْظُرِ اَللهَ إِلَيْهِ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ وَ لَمْ يُزَكِّ لَهُ عَمَلاً. امام صادق علیه السلام فرمود: بر شما باد كه دين خدا را خوب ياد گيريد و بفهميد، و بيابان‌گرد (ناآگاه) نباشيد زيرا هركس دين خدا را خوب نفهمد، خدا در قيامت به او نظر ندارد و كردار او را قابل قبول نشمارد[۲] 🔸️قال الصادق علیه السلام: مَنْ تَعَلَّمَ اَلْعِلْمَ وَ عَمِلَ بِهِ وَ عَلَّمَ لِلَّهِ دُعِيَ فِي مَلَكُوتِ اَلسَّمَاوَاتِ عَظِيماً فَقِيلَ تَعَلَّمَ لِلَّهِ وَ عَمِلَ لِلَّهِ وَ عَلَّمَ لِلَّهِ. امام صادق عليه السلام فرمود: هر كه برای خدا علم آموزد و به آن عمل كند و آن را به ديگران بياموزد، در ملكوت آسمانها بزرگش خوانند و گويند براى خدا ياد گرفت، براى خدا عمل كرد، براى خدا تعليم داد[۳] پی نوشت: [۱] - الکافی، ج ۱، ص ۳۴ [۲] - الکافی، ج ۱، ص ۳۱ [۳] - الکافی، ج ۱، ص ۳۵ ----------------------------❀○❀--------------------------- 🆔️ @zohor313iran 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🕌🌸بسم الله النّور علی نور🌸🕌 اینکه در روایت داریم حضرت آدم مراتب جزئی و مقید ۲۰ حرف از اسم اعظم را در خود ظهور داد لذا ایشان خلیفه الله مقیّد هستند! چرا که اسم اعظم نور واحد است، همان است که حضرت امام صادق علیه‌السلام فرمود نَحْنُ وَالله الأسْماءُ الحُسنی چون الأسْماءُ الحُسنی که عبارت از همه‌ی اسماء است، در واقع همان اسم اعظم است. این اسماء تمام شدنی نیستند. در روایت داریم اسم اعظم، ۷۳ حرف است که ۷۲ حرف آن نزد اهل بیت علیهم السلام و یک حرف آن نزد ذات احدیت محفوظ و مکنون است و آن عبارتست از اسم مستاثره ذات که حضرت معصومین علیهم السلام با این اسم بصورت مستور و پوشیده، اتّصال و اتحاد وجودی دارند[مقام ممسوس فی ذات الله] یعنی ائمه اطهارعلیهم السلام حامل تمام مراتب ۷۲ حرف از ۷۳ حرف اسم اعظم هستند و قلب ایشان عرش اسماء الله است! ایشان با تکیه بر اسم مستاثره ذات(ممسوس فی ذات الله) سیادت، سروری و سلطنت بر مطلق ۷۲ حرف اسم اعظم دارند از این حیث، ایشان صاحب مقام خلیفه الله مطلق اند، یعنی تمام اسماء الله در حیطه کعبه اسم اعظم(قلب امام علیه السلام) در طوافند! انبیاء الهی که در هر برهه‌ای از زمان، تعدادی از این اسماء را ظهور داده‌اند؛ لذا ایشان، نبوت و خلیفه الله مقیّده هستند!شاید از حیث کثرت(تعداد)، حضرت سلیمان یا حضرت آدم اسماء بیشتری را نسبت به حضرت عیسی ظهور داده‌اند! اما اسماء الله مراتب دارند، برخی از اسماء امام دیگر اسماء هستند؛ یعنی سروری و سلطنت دارند در رتبه بر سایر اسماء الله! جمیع اسماء الله که در حیطه اسم اعظم هستند، شامل اسماء جزئی، اسماء کلی، اسماء سبعه، اسماء اربعه و غیره اند، برخی از اسماء مثل الْأَوَّلُ وَالْآخِرُ وَالظَّاهِرُ وَالْبَاطِنُ، چهار رکن کعبه هستند که در بین اسماءالله اوتاد هستند، هفت اسم داریم که ائمه سبعه اسماءالله هستند، حیّ، عالم، مرید، قادر، سمیع، بصیر و متکلمّ. قبله‌ی همه‌ی اسماءالله، این ۷ اسم و ۴ اسم و اسم شریف الله است، الله نیز اسم اعظم است. آنجا که می‌گوید حضرت سلیمان ۷ حرف و حضرت عیسی ۲ حرف را ظهور داده‌اند، نشان می‌دهد که حضرت سلیمان ۷ حرف از اسماء جزئیه را دارا بود اما حضرت عیسی ۲ اسم داشت که یکی از آن دو اسم، اسم الحَیّ بود که همین یک اسم سلطنت دارد بر اسماء الله! پس در رتبه، مقام حضرت عیسی روح الله، بالاتر و برتر است از حضرت سلیمان نبی! باید به این نکته‌ی مهم نیز اشاره کنم که تمامی انبیاء مقیداً دارای اسم بودند؛ هیچ پیغمبری، هیچ اسمی را به صورت اطلاقی دارا نبوده است. اگر یک پیغمبر، یک اسم را به شکل اطلاقی دارا باشد، تمام اسماء را دارا خواهد بود، اسماء در مرتبه‌ی اعلا، عین هم هستند، تنها در مرتبه‌ی فعل است که اسماء متفاوتند. مظهر ربّ مقید، همان خلیفه الله مقیّده میباشد که برخی از اسماء جزئیه از حیث فاعلیّت ظاهر ساخته اند، اما مظهر ربّ العالمین یا رب السّموات و الارض، خلیفه الله مطلق است که مطلق تمام مراتب جزئیه و کلیه ۷۲ حرف از ۷۳ حرف اسم اعظم، از حیث فاعلیت را ظاهر ساخته اند! ائمه‌ی اطهار علیهم السلام، این نور واحد را به صورت اتمّ در خودشان ظهور دادند[مطلق اسماء الله] اگر دقیق تر بگوییم، این ۱۴ هیکل بشریه‌ی نوریه که ۱۴۰۰ سال پیش زندگی می‌کرده‌اند[مظهر تمام مراتب جزئی و کلی جمیع اسماء الله هستند] در روایتی داریم که وقتی حضرت آدم خلق شد، اشباح مقدسه‌ای را در عالم معنا دید. حق متعال می‌فرماید هنگامی که آدم را خلق کردم، اشباح نوریه را از بالاترین مرتبه‌ی عرش به ظَهر حضرت آدم انتقال دادم. در این روایت، از اشباح سخن گفته شده نه از خود این حقیقت، نه از حقیقت اهل‌بیت علیهم السلام، نه از ذات ایشان، نه از نور واحد! این اشباح، همان اشباح اهل‌بیت علیهم السلام است که به ظَهر آدم منتقل شدند. این ظهر دو معنا دارد. یکی از معانی این است که این اشباح در حقیقت آدم ظهور پیدا کردند، یعنی محل ظهور شبح نور واحد، حقیقت آدم است، یعنی انسان تا آدم نشود، اشباح نوریه اهل‌بیت علیهم السلام در حقیقت او تجلّی نمی‌کنند. لذا اشباح برای مخلوق نیست، برای ملائکةالله نیست. نه اشباح اهل‌بیت بلکه جلوه‌ای از اهل‌بیت علیهم السلام، رشحه‌ای از رشحات نور اهل‌بیت در عالَم ظهور کرده است. لذا آمده است که تا آخرالزمان، کل عالم محل ظهور تنها ۲ حرف از اسم اعظم است. فقط هیکل انسان است که قابلیت این را دارد که این شبح و حقیقت اهل‌بیت علیهم السلام را در ظهر خودش، یعنی در جان خودش تجلی دهد[و به مقام منّا اهل البیت واصل شود] ✍ برگرفته از مباحث استاد حسین محمدی ✍ شرح تفضیلی بر برخی از فقرات مباحث توسط واحد تحقیق اندیشکده کشتی نوح آخرالزمان ----------------------------❀○❀--------------------------- 🆔️ @zohor313iran 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
7.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕌🌸بسم الله النّور علی نور🌸🕌 همزمانی تولد پیامبرختمی مرتبت صلی الله علیه و اله و سلّم با چند حادثه‌ در ایران، چه پیام‌هایی می‌تواند داشته باشد. 🎞 استاد محمد شجاعی برادران پیامبرصلی الله علیه و آله و سلّم در آخرالزمان ابوبصیر و او از امام محمد باقر علیه‌السّلام روایت نموده که پیامبر ختمی مرتبت صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم روزی در جمعی از اصحاب خود دو بار فرمود: خداوندا! برادران مرا به من بنمایان. اصحاب عرض کردند: یا رسول اللَّه! مگر ما برادران شما نیستیم؟ فرمود: نه! شما اصحاب من می‌باشید، برادران من مردمی در آخرالزمان هستند که به من ایمان می‌آورند، با این که مرا ندیده‌اند. خداوند آنها را با نام و نام پدرانشان، پیش از آن که از صلب پدران و رحم مادرانشان بیرون بیایند، به من شناسانده است. ثابت ماندن یکی از آنها بر دین خود، از صاف کردن درخت خاردار(قتاد) با دست در شب ظلمانی، دشوارتر است. و یا مانند کسی است که پاره‌ای از آتش چوب درخت غضا را در دست نگاه دارد. آنها چراغ‌های شب تار می‌باشند، پروردگار آنان را از هر فتنه تیره و تاری نجات می‌دهد[۱] انتشار حداکثری پی نوشت: [۱] - مجلسی، محمدباقر، بحار الانوار، ج۵۲، ص۱۲۴ ----------------------------❀○❀--------------------------- 🆔️ @zohor313iran 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🕌🌸بسم الله النّور علی نور🌸🕌 حضرت مهدی علیه السلام بقیة الله است. وقتی ایشان ظهور کند، خود را به عنوان حجة الله و بقیة الله معرفی می‌کند، وقتی اصحاب ایشان در مکه آن حضرت را می‌بینند، می‌گویند: السلام علیک یا بقیة الله في ارضه. بقیة یعنی باقی مانده، او باقی مانده‌ی الله است، در روایت است که شیعیان آخرالزمان در بالاترین معرفت نسبت به امام زمان هستند چراکه او را بقیةالله خطاب می‌کنند، این مطلب نشان می‌دهد که این لقب حضرت بسیارلقب مهمّی است. جناب ابن عربی می‌گوید که مسمای رزق الله در باره‌ی مؤمنان جز بقیةالله نیست عجب سخنی! این سخن را فقط کسی می‌تواند بگوید که خداوند قلب او را به نور ولایت روشن کرده باشد که چنین تأویل و تفسیر بسیار عرشی از بقیة الله ارائه بدهد. بقيةالله مسمای رزق الله است. امام زمان کسی است که بِبَقَائِهِ بَقِیَتِ الدُّنْیَا وَ بِیُمْنِهِ رُزِقَ الْوَرَى وَ بِوُجُودِهِ ثَبَتَتِ الْأَرْضُ وَ السَّمَاء این عارف کامل واصل، گفته است که هر رزقی که در عالم کون است از ناحیه مقدّسه‌ی ایشان است، چطور بگویم این جناب ابن عربی سنی است؟! کدام شیعه در مورد بقيةالله چنین مطلبی دارد؟! ❓ آن کسی است که به شما سود الهی می‌رساند و در عالم تنها کسی که به من و شما سود می‌رساند امام است، جز امام کسی به من و شما سود نمی‌رساند؛ وَ بِیَدِکَ لا بِیَدِ غَیْرِکَ زِیَادَتِی وَ نَقْصِی وَ نَفْعِی وَ ضَرِّی هر موجودی که به من و شما سود برساند و باعث ازدیاد ما بشود می‌شود. آیا سود فقط در کالا و پول و اینهاست؟ خیر، لَئِن شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ بیایید در پی سود بالاتر و بهتری برویم، به سراغ تجارتی برویم که به تعبیر قرآن ما را از عذاب جهنّم نجات بدهد؛ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا هَلْ أَدُلُّكُمْ عَلَىٰ تِجَارَةٍ تُنجِيكُم مِّنْ عَذَابٍ أَلِيمٍ؟ ❓ در سوره صف آیه ۱۰ آمده؛ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَتُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِكُمْ وَأَنفُسِكُمْ ذَٰلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ در این تجارت سود هست! بقیةالله کسی است که بِیُمنِهِ رُزِقَ الوَری، یعنی بودن ما به واسطه‌ی بقیةالله است؛ کسی است که به ما هم رزق وجود می‌دهد و هم کمال وجود را یعنی من و شما را رشد می‌دهد و در مسیر استکمال نفس ناطقه انسانی قرار می‌دهد و ممد همت های ما می‌شود. بقیه الله هم رحمت رحمانیه است و هم رحمت رحیمیه، این رزق وجود و کمال وجود است که خیلی اهمیت دارد، رزق وجود را به ایجادش عطا فرموده است، برای اخذ رزق کمال وجود باید اتصال پیدا کنیم به بقیةالله. وقتی می‌گویی السلام علیک یا بقیةالله فی ارضه یعنی آقا جان من از شما سود می‌خواهم. سود گرفتن از شما این است که به شما وصل شوم و دور از شما نباشم و فیض و عنایت خاصه از آن ناحیه مقدسه بر وجود من سرازیر شود. با این نگاه کل ماسوی الله، مرزوق بقیةالله است چرا که امام زمان رزاق مخلوقات است و مخلوقات، ظهورِ امام زمان هستند! او ولی نعمت ما است‌ و همه‌ی ممکنات طالب رزق از او هستند. این آیه‌ی قرآن خیلی دقیق است:بَقِيَّةُ اللَّهِ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ، این قسمت از آیه در داستان حضرت شعیب نازل شده است، رذیله‌ و معصیت معروف قوم شعیب این بود که کم‌فروشی می‌کردند و تلاش می‌کردند که با کم‌فروشی سود کنند. کم فروشی فقط در وزن و مقدار نیست، در همه چیز ممکن است کم‌فروشی اتفاق بیفتد، یکی از بلیّاتی که خدا بر کم‌فروش نازل می‌کند این است که از امام زمان ارواحنا فداه دور می‌افتد‌،‌ نمی‌تواند به ایشان برسد! خدا در قرآن خطاب به کم‌فروشان می‌فرماید که چرا کم‌فروشی می‌کنید؟! بَقِيَّةُ اللَّهِ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِين! این آیات یعنی چه؟ یعنی داری از بقیةالله دور می‌شوی، به سمت او برو! بزرگترین ضرر! بزرگترین خسران! بزرگترین مصیبت! در ترازوی حقیقت، دوری از خاتم خلیفه الله مطلق است! او که در مظهریت اسماء الله،نمود جامع و کامل بر جمیع خلائِق هنگام ظهور دارد به نحوی که اگر علم در از ابتدای خلقت تا آستانه ظهور را در ۲۷ حرف جمع نماییم! فقط ۲ حرف آن کشف و ظاهر میشود بر عقول و قلوب مستعد! اما در هنگامه ظهور، تمام ۲۷ حرف کشف میشود. امام زمانی که عصاره و چکیده ۱۲۴۰۰۰ نبی و رسول و وصی و اهل بیت علیهم السلام هستند ! وجودی که حامل حقیقت نوری اسماء الله و اسم اعظم از حیث فاعلیت است لذا به هنگام ظهور، تمام حقایق و مراتب اسماء الله تجلّی پیدا خواهد کرد! ظهور امام زمان علیه السلام، قیامتی است بر روی زمین! آیا ضرری و زیانی بالاتر از دوری از بقیه الله میتوان متصور شد! ----------------------------❀○❀--------------------------- 🆔️ @zohor313iran 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104