🔆روایت هایی شور و شیرین از سفر #اربعین که شما را به حال و هوای این سفر شگفت انگیز می برد.
📣#مادرلند به چاپ دوم رسید.
🖋#فاطمه_تقی_زاده
برای تهیه کتاب کلیک کنید👇
https://ketabejamkaran.ir/112372
📚#تجدید_چاپ
✅ کانال رسمی انتشارات کتاب جمکران:
@ketabeJamkaran
هدایت شده از مسجد مقدس جمکران
#اطلاع_رسانی
#روضه_صاحب_عزا
💠مراسم عزاداری دهه اول محرم در با سخنرانی حجتالاسلام والمسلمین سید حسین #مومنی و نوای گرم حاج جواد #برزگر همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد مقدس جمکران برگزار می گردد
#جمکران
#انتظار
#امام_زمان
کانال و صفحه رسمی مسجد مقدس جمکران👇
🆔 @jamkaran_ir
سایت رسمی مسجد مقدس جمکران 👇
🌐 www.jamkaran.ir
✋ رفقای کتاب جمکرانی سلام؛
📚 طبق روال هر هفته یه کتاب رو با شیوههای مختلف بهتون معرفی میکنیم تا کتابا رو بهتر بشناسید و به دیگران معرفی کنید.
📣کتاب هفته هم #مسابقه داره و هم #تخفیف
🎉سهشنبهها مسابقه و جایزه، جمعهها تخفیف
📙 کتاب این هفته: #روز_حسین
🖋 #غلامرضا_حیدری_ابهری
🖌 #عبدالحمید_قدیریان
📜نخستین گفتنیهای عاشورا برای کودکان و نوجوانان
اگه این کتاب رو خوندید حتما نظرتون رو به آیدی @Pub_ketabejamkaran برامون بفرستید.
برای تهیه کتاب کلیک کنید👇
https://ketabejamkaran.ir/112749
📚#کتاب_هفته
✅ کانال رسمی کتاب جمکران:
@ketabejamkaran
#حق_با_علی_است(26) (قسمت شانزدهم)
ایمان، یکی از نامهای امیرالمؤمنین علیهالسلام در قرآن
وَ مَنْ يَكْفُرْ بِالْإيمانِ فَقَدْ حَبِطَ عَمَلُهُ وَ هُوَ فِي الْآخِرَةِ مِنَ الْخاسِرينَ[1]
و كسى كه به ایمان کافر شود، اعمال او تباه مىگردد؛ و در سراى ديگر، از زيانكاران خواهد بود.
این آیهی شریفه، تعبیر عجیبی را به کار برده است!
در قرآن کریم در چندین مورد از عبارت "مَن یَکفُر" استفاده شده است و در تمامی این موارد اشاره شده است به:
۱- کفر ورزیدن به خداوند.[2]
۲- کفر ورزیدن به خداوند، ملائکه، کتب آسمانی و روز قیامت.[3]
۳- کفر ورزیدن به کتب آسمانی.[4]
۴- کفر ورزیدن به آیات خداوند.[5]
اما آیهی فوق، تنها آیهای است که از آن از عبارت کفر به ایمان استفاده شده است؛ و به حسب ظاهر، عبارتِ کفر به ایمان، عبارتی مبهم است،
ایمان لوازمی دارد و کسی که مؤمن به آن لوازم باشد، ایمان در او محقق میشود و کسی که به آن لوازم کافر باشد، کفرش محقق میشود،
همانگونه که در آیات دیگر قرآن کریم هم، کفر به خدا، روز قیامت، کتب آسمانی و آیات الهی که همگی لوازم ایمان هستند را، نشانههای تحقق کفر معرفی کرده است.
حال باید دید مقصود از کفر به ایمان چیست!
در روایات تفسیری، مصادیقی برای این لازمهی ایمانی که اگر به آن کفر ورزیده شود، همه اعمال حبط میشود، بر شمرده شده
که بنابر فرمایش حضرات معصومین علیهمالسلام، مهمترین این مصادیق که بیش از دیگر موارد بر آن تکرار و تأکید شده، عبارتست از:
پذیرش ولایت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب علیهماالسلام
به عنوان نمونه، حضرت امام محمد باقر علیهالسلام در خصوص مقصود ایمان در این آیه میفرماید:
مقصود از ایمان در بطن قرآن، علی بن ابیطالب علیهالسلام است و هر کس به ولایت ایشان کفر بورزد به تحقیق که عملش نابود است.[6]
در تبیین اینکه بر چه اساسی، مقصود ایمان در این آیه، وجود مبارک امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب علیهماالسلام است، به حدیثی از رسول خدا صلواتاللهعلیهوآله استناد میشود که علاوه بر بسیاری از منابع شیعی، در منابع اهل سنت نیز نقل شده است؛
و آن حدیثی است که رسول اکرم صلیاللهعلیهوآله در روز جنگ احزاب (خندق) هنگامی که امیرالمؤمنین علیهالسلام به نبرد با عمر بن عبدود رفت بیان فرمود:
برزَ الإیمانُ کلُّه إلی الشِّرکِ کلِّه[7]
همهی ایمان در برابر همه شرک آشکار شد.
اگر به این حدیث نبوی و حدیث مذکور از امام علیهالسلام دقت شود، تطابق ظریف و دقیق آن عیان میشود!
امام باقر علیهالسلام فرمودند، بطن ایمان در قرآن ولایت امیرالمؤمنین است.
بطن یعنی چیزی که ظاهر نیست؛ و در روز خندق هم، رسول خدا در بیان خود از فعل بَرَز به معنای آشکار شد، استفاده فرمود.
چیزی باید مخفی باشد که آشکار شود، آن چه که مخفی بوده چه بوده است؟
بلی، اینکه حقیقت ایمان، وجود مبارک امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب علیهماالسلام است.
بنابر این، ایمان یکی از نامهای امیرالمؤمنین علیهالسلام در قرآن است!
علامه طباطبایی نیز در المیزان، بعد از بیان مباحث فوق مجدد تأکید میکنند که:
اين را هم بگوئيم كه رسول خدا صلیاللهعلیهوآله در روز جنگ خندق که على (علیهالسلام) را به جنگ با عمرو بن عبدود روانه مىكرد، آن جناب را ايمان خواند، چون در آن روز فرمود: برز الايمان كله الى الكفر كله، و در اين معنا روايات ديگرى نيز هست.[8]
از جمله آیات دیگر قرآن کریم که امیرالمؤمنین علیهالسلام را با عنوان ایمان یاد کرده است، آیهی ۷ از سورهی حجرات است که میفرماید:
حَبَّبَ إِلَیکُمُ الْإِیمانَ[9]
خداوند ایمان را در نزد شما محبوب گرداند.
در کتاب شریف کافی، از امام صادق علیه السلام روایت شده است که مقصود از ایمان در این آیه، که در نزد مؤمنین محبوب شده است، وجود مبارک امیرالمؤمنین علی علیهالسلام است.[10]
پانوشت:
[1] مائده:۵
[2] بقره:۲۵۶؛ زخرف:۳۳.
[3] نساء:۱۳۶
[4] بقره:۱۲۱؛ هود:۱۷
[5] آل عمران:۱۹؛ مائده:۱۱۵.
[6] الإیمان فی بطن القرآن علی بن أبی طالب علیه السلام... (تفسیر فرات کوفی: ص۱۲۱) - با همین مضمون: بصائر الدرجات، صفار قمی، ص۹۷؛ مناقب، ابن شهر آشوب، ص۹۴ و...
[7] در منابع شیعی: ارشاد القلوب، دیلمی، ج۲، ص۶۴؛ الطرائف، سید بن طاووس، ج۱، ص۶۰ و...
در منابع اهل سنت: ینابیع المودة، القندوزی، ج۱، ص۲۸۱؛ حیاة الحیوان الکبری، دمیری، ج۲، ص۲۴۹ و...
[8] المیزان فی التفسیر القرآن، علامه طباطبایی، ج۵، ص۲۱۷و۲۱۸
[9] حجرات:۷
[10] امام صادق علیهالسلام: فی قوله تعالى: "حبب إلیکم الایمان و زینه فی قلوبکم (یعنی أمیرالمؤمنین) و کره إلیکم الکفر و الفسوق و و العصیان" الأول و الثانی و الثالث. (الکافی، ثقة الاسلام کلینی، ج۱، ص۴۲۶)
#مبلغ_غدیر_باشیم
#غدیریام
#عید_بزرگ_غدیر
✅ کانال رسمی کتاب جمکران:
@ketabejamkaran
10.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 همیشه لازم نیست جواب بدی! گاهی کافیه درک کنی...
جمعه روز خانواده بود! درسته دو روز گذشته اما هر روز روز خانواده است و این کلیپ #بگومگو هم دیدنیه و یه تلنگر که لحظات خوش کنار هم بودن رو به #بگومگو تبدیل نکنیم
✅ کانال رسمی کتاب جمکران:
@ketabejamkaran
#حق_با_علی_است(27) (قسمت هفدهم)
یکی دیگر از دلایل قرآنیِ افضلیت امیر مؤمنان علی علیهالسلام بر همه انبیای الهی علیهمالسلام (جز رسول اکرم صلیاللهعلیهوآله)
وَ يَقُولُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَسْتَ مُرْسَلاً قُلْ كَفَى بِاللهِ شَهِيداً بَيْنِي وَ بَيْنَكُمْ وَ مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْكِتَابِ[1]
آنها كه كافر شدند مىگويند: «تو پيامبر نيستى»! بگو: «كافى است كه خداوند، و كسى كه علم كتاب نزد اوست، ميان من و شما گواه باشند».
در منابع شیعه[2] و بسیاری از منابع اهل سنت[3] ذکر شده که مقصود از کسی که علم کتاب نزد اوست، علی بن ابیطالب علیهماالسلام است.
از طرف دیگر در منابع حدیثی شیعه و سنی بیان شده است که مقصود از «الذی عنده علم من الکتاب[4] - کسی که علمی از کتاب نزد اوست» آصف بن برخیا (وصیِ حضرت سلیمان) است که به واسطهی همان علمی که از کتاب داشت، تخت ملکهی سبا را در کمتر از چشم بر هم زدنی نزد سلیمان علیهالسلام حاضر ساخت.
با توجه به اینکه خداوند، قرآن را مهیمن بر کتب آسمانی دیگر معرفی کرده است، یعنی علاوه بر معارف و حقایق فراوان دیگری که تنها در قرآن کریم ذکر شده است، هر آنچه از حقایق که در کتب آسمانی گذشته بوده را نیز در خود دارد.[5]
همچنین تبیان هر چیز نیز در قرآن بیان شده[6] (که چنین وصفی برای کتب آسمانی پیش نیست و باز مؤیدی است بر همان مهیمن بودن قرآن کریم بر کتب آسمانی پیشین)
بر این اساس امیر مؤمنان علی علیهالسلام که حامل کل علم کتاب است (آن هم کتابی که تبیان همه چیز در آن است)، بر تمام انبیای گذشته که بخشی از این علم را در اختیار داشتهاند، افضل هستند.
در ذیل از بین انبوه روایات تفسیری مرتبط با این آیات، دو نمونه تقدیم میشود:
امام باقر علیهالسلام:
خداوند هیچ پیامبری را بر نیانگیخت؛ مگر اینکه بخشی از علم را به او داد، به جز پیامبر ما (صلیاللهعلیهوآله)، که به او تمام علم را داد و در قرآن فرمود: تِبْیاناً لِکُلِّ شَیْءٍ. (نحل:۸۹) تبیین همهچیز در آن است»[7]
عبداللهبنولید گوید: امام باقر (علیهالسلام) فرمود: «ای عبداللَّه! دربارهی علی و موسی و عیسی علیهمالسلام چه میگویی»؟
گفتم: «دربارهی آنان چه میتوانم بگویم»؟
فرمود: «او به خدا سوگند! از آن دو اعلم بود».
سپس فرمود: «مگر شما نمیگویید آنچه را که پیامبر اسلام (صلیاللهعلیهوآله) دارد علی (علیه السلام) هم دارد»؟
گفتم: «آری، ولی مردم انکار میکنند».
فرمود: «با این فرمایش خداوند به موسی (علیهالسلام) با آنان استدلال کن که میفرماید: «و برای او در الواح اندرزی از هر موضوعی نوشتیم (اعراف:۱۴۵)» در این آیه خداوند به ما فهمانده است که همه چیز را برای او ننوشته است.
و به عیسی (علیهالسلام) فرموده است: «تا برخی از آنچه را که در آن اختلاف دارید روشن کنم (زخرف:۶۳)» و اینجا هم به ما فهمانده که تمام چیزها را برای عیسی (علیهالسلام) بیان نکرده است.
و به محمّد (صلیاللهعلیهوآله) فرموده است: «تو را گواه بر آنان قرار میدهیم! و ما این کتاب را بر تو نازل کردیم که بیانگر همه چیز (نحل:۸۹)»
و فرمود: دربارهی آیه: «بگو که خداوند و کسی که علم کتاب نزد اوست برای من کافی هستند که شاهد (حقانیت نبوت) من باشند (رعد:۴۳)»
سپس فرمود: «به خدا سوگند! منظور (از کسی که علم کتاب نزد اوست در این) آیه ما (اهل بیت) هستیم و علی (علیهالسلام)، نخستین ما و افضل ما و بهترین ما بعد از پیامبر (صلیاللهعلیهوآله) میباشد».[8]
پانوشت:
[1] رعد:۴۳
[2] امالی (شیخ صدوق): ص۵۵۶
[3] از جمله منابع اهل سنت که احادیث مربوط به این مطلب در آنها ذکر شده عبارتند از: البحر المحيط في التفسير، أبو حيّان اندلسی، ج۶، ص۴۰۲؛ تفسير قرطبی، ج۹، ص۳۳۶؛ زاد المسير في علم التفسير، ابن جوزی، ج۲، ص۵۰۲؛ تفسیر ثعلبی، ج۵، ص۳۰۳؛ مناقب علي، ابن مغازلی، ج۱، ص۳۸۰، ينابيع المودة، قندوزی،ج۱، ص۳۰۷؛ شواهد التنزیل، حاکم حسکانی، ج۱، ص۳۰۷
[4] نمل:۴۰
[5] در آیه ۴۸ از سورهی مائده دربارهی این ویژگی قرآن کریم آمده است:
«و أنزلنا إلیک الکتاب بالحقّ مصدّقا لما بین یدیه و من الکتاب مهیمنا علیه
و این کتاب (قرآن) را به حقّ بر تو نازل کردیم، درحالیکه کتب پیشین را تصدیق میکند و با آنها هماهنگ است، و نگاهبان و حاکم بر آنهاست.»
[6] «و نزّلنا علیک الکتاب تبیانا لکل شیء (نحل:۸۹) و این کتاب را که بیانگر همه چیز بر تو نازل کردیم»
[7] تفسیر فرات کوفی: ص۱۴۵
[8] الخرایج و الجرایح (قطب راوندی): ج۲، ص۷۹۸ - بصائر الدرجات (صفار قمی): ص۲۱۴ - المناقب (ابن شهر آشوب): ج۴، ص۴۰۰
#مبلغ_غدیر_باشیم
#غدیریام
#عید_بزرگ_غدیر
✅ کانال رسمی کتاب جمکران:
@ketabejamkaran
ا❁﷽❁ا
#نهج_البلاغه_خوانی
📜نامه سی و یکم
و در تمام کارها (و دغدغههایت) خودت را به معبودت پناهنده کن که بهیقین دراینصورت، آنها (امورت) را به غاری مطمئن و نگهدارنده، و حریمی استوار (و بازدارنده) پناهنده میکنی، و دربرابر پروردگارت درخواستت را از هر شائبهای خالص کن؛ زیرا بخشش و ایجاد محرومیت در دست اوست و فراوان، نیکوجویی (و خیرخواهی) را بطلب و بهدنبال درک عمیق وصیت من باش و نباید وصیت من بهدلیل رویگردانی تو ازیادت برود. آری، بهترین سخن آن است که دستاوردی بدهد و بدان در دانشی که سودی ندهد، خیری نیست و دانشی که سزاوار فراگیری نیست، موردبهرهبرداری قرار نمیگیرد.
📙 #بر_شانههای_اقیانوس
🖋 #علی_رهبر
برای تهیه کتاب کلیک کنید👇
https://ketabejamkaran.ir/110960
📘📘📘📘📘
✅ کانال رسمی انتشارات کتاب جمکران:
@ketabeJamkaran
ا❁﷽❁ا
📌منظور آیه 5 سوره اسرا که میفرماید: «فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا بَعَثْنَا عَلَيْكُمْ عِبَادًا لَنَا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ؛ هنگامی که نخستین وعده فرا رسد، گروهی از بندگان پیکارجوی خود را بر ضدّ شما میانگیزیم» چه کسانی هستند؟
📜این آیه به قائم(عج) و یارانش تفسیر شده است. امام جعفر صادق(ع) سه بار (تأکید) فرمود: به خدا سوگند! آنان اهل قم، به خدا سوگند! آنان اهل قم، به خدا سوگند! آنان اهل قم هستند.
📘 #پیشگویی_هایی_از_آخرالزمان
🖋 #علی_رضایی
برای تهیه کتاب کلیک کنید👇
https://ketabejamkaran.ir/101092
📘📘📘📘📘
❓ #پرسش_و_پاسخ_مهدوی ❓
✅ کانال رسمی انتشارات کتاب جمکران:
@ketabeJamkaran
❓آیا امام پس از دریافت خبر شهادت مسلم راهی کوفه شد؟
❓چرا امام حسین(ع) حکومت یزید را نپذیرفت؟
❓اگر امام حسین(ع) میدانست به شهادت میرسد چرا خانوادهاش را همراه خود برد؟
💡برای دونستن جواب این #سؤالات کتاب این هفته رو بخونید.
📙 کتاب این هفته: #روز_حسین
🖋 #غلامرضا_حیدری_ابهری
🖌 #عبدالحمید_قدیریان
📜نخستین گفتنیهای عاشورا برای کودکان و نوجوانان
برای تهیه کتاب کلیک کنید👇
https://ketabejamkaran.ir/112749
📚#کتاب_هفته
✅ کانال رسمی کتاب جمکران:
@ketabejamkaran
👨👩👧👦این کتاب برای چه سنی مناسبه؟ #نوجوان و #جوان
⏱چقد #وقت میبره بخونم؟ حدود 3 ساعت (176 صفحه)
❓مطالعش برای کیا مفیده؟ دوستداران اباعبدالله(ع)
🎁کتاب رو به کی میتونیم #هدیه بدیم؟ نوجوونا، پدرا و مادرا و معلمایی که میخوان بدونن چطور به سؤلای بچهها درباره کربلا و عاشورا جواب بدن
📙 کتاب این هفته: #روز_حسین
🖋 #غلامرضا_حیدری_ابهری
🖌 #عبدالحمید_قدیریان
📜نخستین گفتنیهای عاشورا برای کودکان و نوجوانان
اگه این کتاب رو خوندید حتما نظرتون رو به آیدی @Pub_ketabejamkaran برامون بفرستید.
برای تهیه کتاب کلیک کنید👇
https://ketabejamkaran.ir/112749
📚#کتاب_هفته
✅ کانال رسمی کتاب جمکران:
@ketabejamkaran
#حق_با_علی_است(28) (قسمت هفدهم)
آیهای در فضیلت امیرالمؤمنین علیهالسلام که شیعه و سنی دربارهاش هیچ اختلافی ندارند!!!
یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا نَاجَیتُمُ الرَّسُولَ فَقَدِّمُوا بَینَ یدَی نَجْوَاکمْ صَدَقَةً ۚ ذَٰلِک خَیرٌ لَّکمْ وَ أَطْهَرُ ۚ فَإِن لَّمْ تَجِدُوا فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَّحِیمٌ[1]
ای کسانی که ایمان آوردهاید، هرگاه با پیامبر گفتگوی محرمانه میکنید، پیش از گفتگوی محرمانه خود صدقهای تقدیم بدارید. این برای شما بهتر و پاکیزهتر است؛ و اگر چیزی نیافتید بدانید که خدا آمرزنده مهربان است.
خیلی نادر است که آیهای در شأن و فضل امیر مؤمنان علی علیهالسلام در قرآن کریم باشد و میان علمای شیعه و سنی در آن هیچ اختلافی وجود نداشته باشد!
اما از میان آیات قرآن آیهی فوقالذکر، به گواه همهی منابع روایی و تفسیری شیعه و به اقرار تمام منابع تفسیری و روایی اهل سنت،
تنها، فقط و فقط در شأن و فضل امیرالمؤمنین علی علیهالسلام نازل گشته
و احدی جز ایشان به آن عمل نکرده و عمل نخواهد کرد!
در شأن نزول این آیه در منابع شیعه و سنی متفقاً چنین آمده است:
گروهی از ثروتمندان مسلمان، زیاد نزد پیغمبر(صلیاللهعلیهوآله) میآمدند و با او نجوا (گفتگوی سری) میکردند و نوبت فقیران را میگرفتند که این کار باعث ناراحتی فقرا میشد. پیامبر اسلام(صلیاللهعلیهوآله) نیز از پرگویی و زیاد نشستنشان ناراحت میشد. به همین دلیل خداوند، آیه نجوا را که به آیه مناجات نیز معروف است، در امر به صدقه دادن پیش از نجوا کردن با پیامبر، نازل کرد.
هنگام نزول آیه تنها علی علیهالسلام به این آیه عمل کرد (ثروتمندان از این کار امتناع ورزیدند!) علی علیهالسلام یک دینار داشت که آن را ده درهم کرد و هر روز یک درهمش را صدقه میداد و به زیارت پیامبر صلیاللهعلیهوآله میرسید و پس از آن آیهی بعدی سورهی مجادله نازل گشت و این حکم را نسخ کرد؛ حکمی که امتحانی بود و در این امتحان جز علی بن ابیطالب علیهماالسلام احدی سربلند بیرون نیامد!
از جملهی انبوه منابع اهل سنت که به این فضیلت غیرقابل انکار مولی علی اقرار کردهاند و آن را بیان داشتهاند به منابع ذیل میشود اشاره کرد:
تفسير مجاهد، ج2، ص660 (قرن اول)؛
تفسير القرآن، عبد الرزاق صنعانی، ج3، ص280 (قرن دوم)؛ تفسير طبری، ج23، ص248 (قرن سوم)؛ تفسير البسيط، واحدی، ج21، ص352 (قرن پنجم)؛
معالم التنزیل، بغوی، ج5، ص47 (قرن پنجم)؛ کشاف، زمخشری، ج4، ص494 (قرن ششم)؛ محرر الوجيز، ابن عطية، ج5، ص280 (قرن ششم)؛ زاد المسير، ابن جوزی، ج4، ص249 (قرن ششم)؛ مفاتيح الغيب، فخر رازی، ج29، ص495 (قرن ششم)؛ تفسير قرطبی، ج17، ص302 (قرن هفتم)؛ أنوار التنزيل، بیضاوی، ج5، ص195 (قرن هفتم)؛ مدارك التنزيل، النسفی، ج3، ص450 (قرن هشتم)؛ التسهيل لعلوم التنزيل، ابن جزي، ج2، ص355 (قرن هشتم)؛ البحر المحيط، أبو حيّان أندلسی، ج10، ص129 (قرن هشتم)؛ نظم الدرر، بقاعي، ج19، ص382 (قرن نهم)؛ جامع البيان، إيجي، ج4، ص279 (قرن نهم)؛ الدر المنثور، سيوطی، ج8، ص84 (قرن نهم) إرشاد العقل السليم، أبو السعود، ج8، ص221 (قرن دهم)؛ روح المعاني، آلوسی، ج14، ص225 (قرن سیزدهم)؛ فتح البيان، صديق حسن خان، ج14، ص28 (قرن سیزدهم)
در بین انبوه منابع اهل سنت که در خصوص این آیه و فضیلت امیرمؤمنان علی علیهالسلام احادیثی نقل کردهاند به ذکر یک حدیث از قول عمر بن خطاب در این خصوص بسنده میشود (که در خانه اگر کسی باشد، حقیقتاً همین یک حرف بس است...):
فرزند عمر بن خطاب میگوید، پدرم میگفت:
برای علی سه فضیلت است، که اگر یکى از آنها براى من حاصل مىشد، بهتر بود از شتران سرخ موى[2]:
نخست اینکه پیامبر (صلیاللهعلیهوآله) فاطمه (علیهاالسلام) را به ازدواج با او در آورد.
دوم اینکه در روز خیبر رسول خدا (صلیاللهعلیهوآله) پرچم را به دست او داد (و او فاتح گشت)
و سوم آیه نجوا (که تنها او به آن عمل کرد).[3]
پانوشت:
[1] مجادله:۱۲
[2] این تعبیر در میان عرب براى اشاره به گرانبهاترین اموال، به کار برده مىشد، و آن را به صورت ضربالمثل به هنگام بیان بسیار نفیس بودن چیزى، ذکر مىکردند.
[3] علاوه بر زمخشری در کشاف (ج4، ص494) این حدیث شریف در بسیاری از دیگر منابع مهم اهل سنت نیز نقل شده است.
#مبلغ_غدیر_باشیم
#غدیریام
#عید_بزرگ_غدیر
✅ کانال رسمی کتاب جمکران:
@ketabejamkaran
دفتر روزهای ماه پر برکت ذی الحجه به پایان آمد؛ ماهی که در آن وعده کرده بودیم شما را با نَمی از یَمِ بیکرانِ فضائلِ امیر مؤمنان علی علیهالسلام در قرآن آشنا کنیم؛
اما حکایت این بحر طویلِ فضایل علوی در قرآن، همچنان باقیست...
یا علی مدد ✋
#مبلغ_غدیر_باشیم
#غدیریام
#عید_بزرگ_غدیر
✅ کانال رسمی کتاب جمکران:
@ketabejamkaran