eitaa logo
کتابیتا
29.8هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
7 ویدیو
2.4هزار فایل
🔰 کتابخانه عمومی ایتا 🔰 ♻️ شامل کتابها و نرم افزارهای دانشگاهی و حوزوی ♻️ 🚫 کپی فقط با ذکر منبع مجاز است 🚫 🌍 آیدی کانال : 🍀 @ketabita 🎁 تبلیغات ارزان در کانال : 🍀 https://eitaa.com/joinchat/4211146792C549d6d9685
مشاهده در ایتا
دانلود
📚عنوان : نفس المهموم ✍نویسنده : شیخ عباس قمی 📖موضوع : امام حسین (ع) 📕تعداد جلد : ۱ جلد 📌 فقط با ذکر منبع مجاز است 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
نفس المهموم - الشيخ عباس القمي.pdf
18.09M
📚عنوان : نفس المهموم ✍نویسنده : شیخ عباس قمی 📖موضوع : امام حسین (ع) 📄تعداد صفحات : ۶۴۶ صفحه 📌 فقط با ذکر منبع مجاز است 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
هدایت شده از  کتابیتا
📚عنوان : صراط های مستقیم ✍نویسنده : عبدالکریم سروش 📖موضوع : دین 📕تعداد جلد : ۱ جلد 📌 فقط با ذکر منبع مجاز است 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
هدایت شده از  کتابیتا
صراط.pdf
1.24M
📚عنوان : صراط های مستقیم ✍نویسنده : عبدالکریم سروش 📖موضوع : دین 📄تعداد صفحات : ۲۷ صفحه 📌 فقط با ذکر منبع مجاز است 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کتابیتا
🔰#نقد_کتاب🔰 ❇️نقد کتاب صراط های مستقیم ، اثر دکتر عبدالکریم سروش 3⃣ بخش سوم 🔸دلایل انحصار صراط مس
🔰🔰 ❇️نقد کتاب صراط های مستقیم ، اثر دکتر عبدالکریم سروش 4⃣بخش چهارم 🔸۴. ادله نقلى 📌در این باره چند آیه گذشت و در این جا به آیات دیگر اشاره مى کنیم: «وَمَن یَبْتَغِ غَیْرَ الاِْسْلَـمِ دِینًا فَلَن یُقْبَلَ مِنْهُ وَهُوَ فِى الاَْخِرَةِ مِنَ الْخَـسِرِین;(آل عمران، 85) هر کس غیر از اسلام دین بجوید، هرگز از او پذیرفته نشود و او در جهان دیگر از جمله زیانکاران خواهد بود». 📌آیه دیگر که خطاب به اهل کتاب است که اگرآنان اسلام آورند در هدایت و صراط مستقیم هستند. «فَإِنْ أَسْلَمُوا فَقَدِ اهْتَدَوا;(آل عمران، 20) . خداوند «اسلام» را دین حقیقى در نزد خود توصیف مى کند: «إِنَّ الدِّینَ عِندَ اللَّهِ الاِْسْلَـمُ (آل عمران، 19) . 📌«وَ لَقَدْ أَرْسَلْنَا نُوحًا وَ إِبْرَ هِیمَ وَ جَعَلْنَا فِى ذُرِّیَّتِهِمَا النُّبُوَّةَ وَ الْکِتَـبَ فَمِنْهُم مُّهْتَد وَ کَثِیرٌ مِّنْهُمْ فَـسِقُونَ * ثُمَّ قَفَّیْنَا عَلَىءَاثَـرِهِم بِرُسُلِنَا (حدید، 26ـ27) یعنى ما قبلا نوح و ابراهیم را فرستادیم و در نسل او دو «پیامبرى» و «کتاب» قرار داده ایم، بعضى از اینها هدایت شده و بیشترشان فاسق بودند، سپس ما پیغمبران خود را یک یک پشت سر یکدیگر قرار دادیم». از این آیه مى توان چنین نتیجه گیرى کرد: 📌«کلمه قفّینا مصدرش تقفیه و از ماده قفا است، قفا پشت گردن را مى گویند. وقتى که افرادى ردیف و پشت گردن دیگرى بایستند، مثل یک صف نظامى، چهره هر یک از آن ها به پشت گردن دیگرى است... جمله «ثمّ قفیّنا على ءاثرهم» متضمن این نکته است که هر پیغمبر بعدى از همان راه رفته است که پیغمبران قبلى رفته اند ، یعنى کسى خیال نکند پیغمبران راههاى مختلف دارند راه یکى بوده ، از نوح تا خاتم الانبیاء راه یکى است... «آثار» جمع «اثر» است و اثر یعنى جاى پا، پیغمبران هر کدام آمدند پا جاى پاى دیگران گذاشتند... راه انبیا یک راه بیشتر نیست.» 🔸نقد ادله پلورالیستى 🔸تمسک به آیات الهى 📌بعضى روشنفکران اسلامى براى توجیه نظریه پلورالیسم خواستند به اصطلاح براى مدعاى خود دلیل قرآنى بیاورند و یا آیاتى را که خط بطلان بر پلورالیسم مى کشد توجیه نمایند که در اینجا به یک آیه اشاره مى شود: 📌الف: «إِنَّ الَّذِینَ ءَامَنُوا وَالَّذِینَ هَادُوا وَالصَّـبِـُونَ وَالنَّصَـرَى مَنْ ءَامَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الاَْخِرِ وَعَمِلَ صَــلِحًا فَلاَ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلاَ هُمْ یَحْزَنُونَ; (مائده، 69) یعنى آنان که ایمان آورده اند (مسلمانها) و یهودیان و صابئین و نصرانى ها، همه کسانى که ایمان به خدا و روز رستاخیز داشته باشند و کار شایسته به جا آورند، بى ترس و واهمه خواهند بود و غمگین نیز نمى گردند». وجه استدلال: «در این آیه براى رستگارى و ایمنى از عذاب خدا سه شرط ذکر شده است : ایمان به خدا، ایمان به رستاخیز و عمل نیک، قید دیگرى (مثل اسلام) نشده است.» 📌در پاسخ به استدلال به آیه فوق باید گفت که بین حق بودن یک دین و در صراط مستقیم گام برداشتن پیروان آن دین با رفع عقاب (حزن و خوف) نباید خلط کرد. 📌آن چه از آیه فوق مستفاد مى شود رفع عقاب در روز قیامت از اهل کتاب و حداکثر اعطاى ثواب و پاداش به مؤمنان اهل کتاب است که در دنیا به خاطر روشن نشدن نور اسلام بر دین خود باقى ماندند ، با این شرط که در اعتقادات خود مثل اکثر مسیحیان و یهودیان امروزه دچار شرک نشدند و از نظر اخلاقى نیز اعمال صالح انجام دادند. شهید مطهرى مى گوید: «باید بگوییم که عدالت و نیکوکارى حتى از مردمان کافر به خدا و قیامت هم مقبول است. بنابراین کسانى که منکر خدا و قیامتند ولى خدمات بزرگ فرهنگى، بهداشتى، اقتصادى، سیاسى و اجتماعى به بشریت تقدیم مى دارند، داراى اجر بزرگى خواهند بود.» 🔸عذاب اکثریت مردم 📌یکى از دستاویزهاى مهم طرفداران پلورالیزم ادعاى لزوم عذاب اکثریت مردم در جهنم بنابر انحصار حق به یک دین است ، چرا که لازمه حقانیت یک دین و باطل بودن دیگر ادیان، قول به ضلالت و گمراهى اکثریت مردم است امآا اگر پلورالیزم را بپذیریم و پیروان جمیع ادیان را از ره یافتگان و سالکان راه نجات تلقى کنیم ، تصویرى از خوش بینى و سعادت مطلق به اکثریت مردم را ترسیم کرده ایم که مطابق با حکمت و هدایت و خیرخواهى خداوند است. 📌اشکال فوق را بیشتر جان هیک فیلسوف معاصر طرح و تقویت نموده است.بعضى معاصران نیز آن را در مقالات خود دنبال کردند . البته اصل این اشکال چهار دهه پیش در جزوه اى چنین تقریر شد: «اگر پیروان هر یک از مذاهب این طور فکر کنند که فقط خودشان رستگارند، چنین طرز تفکرى با روح عدالت خداوند منطبق نخواهد بود.» 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰🔰 📚عنوان : پس از پنجاه سال ✍نویسنده : سیدجعفر شهیدی 📖موضوع : امام حسین (ع) 📕تعداد جلد : ۱ جلد 🔰پیشنهاد شده توسط مخاطبین محترم 📌 فقط با ذکر منبع مجاز است 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
قیام امام حسین ع دکتر شهیدی.pdf
2.37M
🔰🔰 📚عنوان : پس از پنجاه سال ✍نویسنده : سیدجعفر شهیدی 📖موضوع : امام حسین (ع) 📄تعداد صفحات : ۱۹۶ صفحه 🔰پیشنهاد شده توسط مخاطبین محترم 📌 فقط با ذکر منبع مجاز است 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰🔰 🎙عنوان : مقتل لهوف (اثر سید بن طاووس ) 📼تعداد تراک : ۱۶ تراک 📌تراک اول و دوم 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
01-Lohouf-[www.MahdiMouood.ir].MP3
15.94M
🔰🔰 🎙عنوان : مقتل لهوف (اثر سید بن طاووس ) 1⃣ تراک اول 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
02-Lohouf-[www.MahdiMouood.ir].MP3
8.59M
🔰🔰 🎙عنوان : مقتل لهوف (اثر سید بن طاووس ) 2⃣ تراک دوم 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
🔰🔰 ✂️ برشی از کتاب شکست یهود در عاشورا 1⃣بخش اول 📌همه ماجراهای کربلا بیانگر مدیریت امام حسین(علیه‌السلام) در خصوص جریان عاشوراست تا با افشا کردن چهره واقعی آن‌ها به شکستن سد عظیم این عملیات روانی توسط بنی امیه و عقبه‌های خارجی آنان(یهود) اقدام نمایند که توأم با تبلیغات گسترده ایشان برای نابودی و هدم کامل اسلام آن را تدارک دیده بودند. 📌علاوه بر مسئله آب، امام(علیه‌السلام) برای به نهایت رساندن تاثیر حرکت، در شب عاشورا و پس از آن که عمر سعد تصمیم به شروع حمله به امام(علیه‌السلام) و یاران ایشان گرفت و به سپاهیان خود خطاب کرد: که ای لشگر خدا سوار شوید، و بشارتتان باد! و آن گاه به طرف سپاه امام(علیه‌السلام) حرکت کرد، امام(علیه‌السلام) به جناب عباس(علیه‌السلام) فرمودند: ای عباس، ای برادرم، جانم فدایت! سوار شو و با آنان ملاقات کن و بپرس که در چه حال‌اند و چه شده است و برای چه آمده‌اند؟ 📌پس از آنکه حضرت(علیه‌السلام) متوجه شدند که آنان قصد حمله دارند، مجدداً به جناب عباس(علیه‌السلام) فرمودند: به سوی آنان باز گردد و اگر توانستی، امشب آن‌ها را بازگردان تا امشب برای پروردگارمان نماز بخوانیم و او را بخوانیم و از وی آمرزش بخواهیم که او خود می‌داند که من، نمازگزاردن برای او، تلاوت کتابش دعا و آمرزش خواهی فراوان را دوست دارم. 📌سپس هم امام(علیه‌السلام) با یاران خود به گفتگو نشستند و پس از آنکه از وفاداری آنان که باقی مانده بودند، اطمینان حاصل نمودند، جایگاه ایشان در بهشت به آن‌ها نشان دادند و به آن‌ها فرمودند که بقیه شب را به عبادت مشغول شوند. البته مهلت گرفتن امام(علیه‌السلام) هم برای آن است که حضرت(علیه‌السلام) می‌خواستند از لحظه لحظه زمان در کربلا استفاده کنند و به اثرگذاری بر سپاه دشمن و آیندگان ادامه دهند. 📌 فقط با ذکر منبع مجاز است 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
📚عنوان : اوضح المسالک الی الفیه ابن مالک ✍نویسنده : ابن هشام انصاری 📖موضوع : ادبیات عرب 📕تعداد جلد : ۴ جلد 📌 فقط با ذکر منبع مجاز است 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
01_157014.pdf
8.04M
📚عنوان : اوضح المسالک الی الفیه ابن مالک ✍نویسنده : ابن هشام انصاری 📖موضوع : ادبیات عرب 1⃣جلد اول 📄تعداد صفحات : ۳۸۴ صفحه 📌 فقط با ذکر منبع مجاز است 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
03_157016.pdf
8.21M
📚عنوان : اوضح المسالک الی الفیه ابن مالک ✍نویسنده : ابن هشام انصاری 📖موضوع : ادبیات عرب 3⃣جلد سوم 📄تعداد صفحات : ۳۸۴ صفحه 📌 فقط با ذکر منبع مجاز است 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
04_157017.pdf
8.77M
📚عنوان : اوضح المسالک الی الفیه ابن مالک ✍نویسنده : ابن هشام انصاری 📖موضوع : ادبیات عرب 4⃣جلد چهارم 📄تعداد صفحات : ۳۸۴ صفحه 📌 فقط با ذکر منبع مجاز است 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰🔰 ❇️بازنشر جلد سوم «تاریخ فلسفه» 📆شنبه ، ۱۵ شهریورماه ۱۳۹۹ 📌به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات علمی و فرهنگی چهارمین چاپ جلد سوم از «تاریخ فلسفه» فردریک چارلز کاپلستون را که به «فلسفه اواخر قرون وسطی و دوره رنسانس از اوکام تا سوئارس» اختصاص دارد، با شمارگان هزار نسخه، ۵۷۲ صفحه و بهای ۴۵ هزار تومان منتشر کرد. 📌چاپ نخست این ترجمه سال ۱۳۸۸ با شمارگان پنج هزار نسخه و بهای ۱۴ هزار تومان، دومین چاپ آن به سال ۱۳۹۳ و بهای ۳۰ هزار تومان منتشر شده بودند. ابراهیم دادجو مترجم این مجلد است و محتوای آن سیر اندیشه اروپا از قرن چهاردهم تا اوایل قرن هفدهم را دربر می‌گیرد که دوره تجدید حیات علمی و ادبی اروپا (رنسانس) است. 📌این مجلد سه بخش کلی و ۲۴ فصل دارد. فصل نخست کتاب مقدمه کاپلستون بر این مجلد است و توضیح مختصری پیرامون محتوا. بخش نخست کتاب به نظام‌های فلسفی مغرب زمین در قرن چهاردهم اختصاص دارد و شامل یازده فصل به ترتیب با این عناوین است: «دوراندوس و پتروس آورئولی»، «اوکام ۱»، «اوکام ۲»، «اوکام ۳»، «اوکام ۴»، «اوکام ۵»، «اوکام ۶»، «جنبش اوکامی: ژون میرکوری و نیکولاس اوترکوری»، «جنبش علمی»، «مارسیلیوس پادوایی» و «عرفان نظری». 📌 فقط با ذکر منبع مجاز است 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰🔰 🎙عنوان : مقتل لهوف (اثر سید بن طاووس ) 📼تعداد تراک : ۱۶ تراک 📌تراک سوم و چهارم 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
03-Lohouf-[www.MahdiMouood.ir].MP3
7.2M
🔰🔰 🎙عنوان : مقتل لهوف (اثر سید بن طاووس ) 3⃣ تراک سوم 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
04-Lohouf-[www.MahdiMouood.ir].MP3
8.58M
🔰🔰 🎙عنوان : مقتل لهوف (اثر سید بن طاووس ) 4⃣ جلد چهارم 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا