eitaa logo
کتابیتا
30هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
7 ویدیو
2.4هزار فایل
🔰 کتابخانه عمومی ایتا 🔰 ♻️ شامل کتابها و نرم افزارهای دانشگاهی و حوزوی ♻️ 🚫 کپی فقط با ذکر منبع مجاز است 🚫 🌍 آیدی کانال : 🍀 @ketabita 🎁 تبلیغات ارزان در کانال : 🍀 https://eitaa.com/joinchat/4211146792C549d6d9685
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰🔰 ✂️برشی از کتاب پیامبر امی ✍نویسنده : شهید مطهری 🔰گوستاو لوبون در کتاب معروف خود تمدن اسلام و عرب می گوید : 📌 این طور معروف است که پیغمبر امی بوده است ، و آن مقرون به قیاس هم هست ، زیرا اولا اگر از اهل علم بود ارتباط مطالب و فقرات قرآن به هم بهتر می شد ، بعلاوه آن هم قرین قیاس است که اگر پیغمبر امی نبود نمی توانست مذهب جدیدی شایع و منتشر سازد ، برای اینکه شخص امی به احتیاجات اشخاص جاهل بیشتر آشناست و بهتر می تواند آنها را به راه راست بیاورد . 📌به هر حال ، پیغمبر امی باشد یا غیر امی ، جای هیچ تردیدی نیست که او آخرین درجه عقل و فراست و هوش را دارا بوده است . 📌گوستاو لوبون به علت آشنا نبودن با مفاهیم قرآنی ، و هم به خاطر افکار مادی که داشته است سخن یاوه ای درباره ارتباط آیات قرآن و درباره عاجز بودن عالم از درک احتیاجات جاهل می بافد و به قرآن و پیغمبر اهانت می کند ، در عین حال اعتراف دارد که هیچ گونه سندی و نشانه ای بر سابقه آشنایی پیغمبر اسلام با خواندن و نوشتن وجود ندارد . غرض از نقل سخن اینان استشهاد به سخنشان نیست . 📌برای اظهار نظر در تاریخ اسلام و مشرق ، خود مسلمانان و مشرق زمینیها شایسته ترند . نقل سخن اینان برای این است که کسانی که خود شخصا مطالعه ای ندارند بدانند که اگر کوچکترین نشانه ای در این زمینه وجود میداشت از نظر مورخان کنجکاو و منتقد غیر مسلمان پنهان نمی ماند . 📌رسول اکرم در خلال سفری که همراه ابو طالب به شام رفت ، ضمن استراحت در یکی از منازل بین راه ، برخورد کوتاهی با یک راهب به نام بحیرا (پروفسور ماسینیون ، اسلام شناس و خاورشناس معروف ، در کتاب سلمان پاک ، در اصل وجود چنین شخصی ، تا چه رسد به برخورد پیغمبر با او ، تشکیک میکند و او را شخصیت افسانهای تلقی مینماید ، می گوید : بحیرا سرجیوس و تمیم داری و دیگران که رواه در پیرامون پیغمبر جمع کرده اند اشباحی مشکوک و نایافتنی اند داشته است . 📌این برخورد ، توجه خاورشناسان را جلب کرده است که آیا پیغمبر اسلام از همین برخورد کوتاه چیزی آموخته است ؟ وقتی که چنین حادثه کوچکی توجه مخالفان را در قدیم و جدید برانگیزد ، به طریق اولی اگر کوچکترین سندی برای سابقه آشنایی رسول اکرم با خواندن و نوشتن وجود می داشت ، از نظر آنان مخفی نمیماند و در زیر ذرهبینهای قوی این گروه چندین بار بزرگتر نمایش داده می شد . 📌برای اینکه مطلب روشن شود لازم است در دو قسمت بحث شود : ۱. دوره قبل از رسالت ۲. دوره رسالت . 📌در دوره رسالت نیز از دو نظر باید مطلب مورد مطالعه قرار گیرد : ۱.نوشتن ۲. خواندن . بعدا خواهیم گفت آنچه قطعی و مسلم است و مورد اتفاق علمای مسلمین و غیر آنهاست این است که ایشان قبل از رسالت کوچکترین آشنایی با خواندن و نوشتن نداشتهاند . اما دوره رسالت آن اندازه قطعی نیست . 📌در دوره رسالت نیز آنچه مسلم تر است ننوشتن ایشان است ، ولی نخواندنشان آن اندازه مسلم نیست . از برخی روایات شیعه ظاهر میشود که ایشان در دوره رسالت میخوانده اند ولی نمی نوشته اند ، هر چند روایات شیعه نیز در این جهت وحدت و تطابق ندارند . 📌آنچه از مجموع قراین و دلایل استفاده می شود این است که در دوره رسالت نیز نه خوانده اند و نه نوشته اند . برای اینکه دوره ما قبل رسالت را رسیدگی کنیم لازم است درباره وضع عمومی عربستان در آن عصر از لحاظ خواندن و نوشتن بحث کنیم . 📌از تواریخ چنین استفاده می شود که مقارن ظهور اسلام ، افرادی در آن محیط که خواندن و نوشتن می دانسته اند بسیار معدود بوده اند . 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰🔰 ✂️برشی از کتاب پس از بیست سال ✍نویسنده : سلمان کدیور 📌دختر ایستاد. چشم در چشم محبوبش، در حالی که دستانش را می فشرد گفت: «چرا تو نیز چون منصور به کوفه نمی روی؟» سلیم فروریخت و ناباورانه به دختر نگاه کرد. 📌راحیل ادامه داد: «ما معاویه و شامیان را شناخته ایم. کسی که مادر، پدر و برادرانمان را یا جان گرفته یا فریفته است.دیده ایم که چگونه با تزویر سخن می گوید و چگونه خیانت پیشه می کند. پس چرا باز فریب او را بخوریم و بر علی تیغ کشیم؟» 📌«این سخن را از روی فکر می گویی؟» 📌«آری به خدا سوگند روز و شبی نیست که به آن نیندیشیده باشم.» 📌«می دانی رفتن به سوی کوفه چه بهایی دارد؟» 📌«بهایش سنگین تر از مادرم بود؟ سنگین تر از برادرم منصور؟ نه، به خدا قسم که نبود.» 📌«رفتن به سوی کوفه یعنی پشت کردن به قبیله و عشیره. همه ما را طرد خواهند کرد.» 📌« داشتن تو مرا کفایت می کند... به سوی علی برو .... » 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
🔰🔰 📚عنوان : جزوه ریاضی، پایه نهم ✍نویسنده : گروه نویسندگان 📖موضوع : کمک آموزشی 📕تعداد جلد : ۱ جلد 📌 فقط با ذکر منبع مجاز است 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
🔰🔰 📚عنوان : جزوه ریاضی، پایه نهم ✍نویسنده : گروه نویسندگان 📖موضوع : کمک آموزشی 📌دانلود کتاب از طریق لینک زیر : ketabeitaa.ir/Books/Komak%20amozeshi/jozve_9_Riazi.pdf 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰🔰 ❇️«بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» منتشر شد/چه بودیم و چه باید باشیم؟ 📌به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» اثر محمد جواد نوروزی از سوی سازمان سمت در ۲۴۱ صفحه با شمارگان ۳۰۰ نسخه و قیمت جلد شومیز ۳۹ هزار تومان و جلد سخت ۵۳ هزار تومان منتشر شد. 📌در مقدمه این اثر آمده است : 🔸نوشتار حاضر حاوی شرح بیانیه گران‌سنگ گام دوم انقلاب اسلامی است که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از سوی رهبری انقلاب اسلامی صادر گردید. بیانیه از سویی به افق پیش رو و دهه‌های آینده توجه دارد، که آرمان خود را تحقق حیات طیبه در سایه دین اسلام می‌داند، و از سوی دیگر وضعیت گذشته و حال را مورد توجه قرار می‌دهد. 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
🔰 🔰 📚عنوان : تدوین رویکرد مشاوره و روان‌درمانی مبتنی بر فلسفه اشراق ✍نویسنده : داود دهقان 📖موضوع : مقاله 📕تعداد جلد : ۱ جلد 📌 فقط با ذکر منبع مجاز است 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
🔰🔰 📚عنوان : تدوین رویکرد مشاوره و روان‌درمانی مبتنی بر فلسفه اشراق ✍نویسنده : داود دهقان 📖موضوع : مقاله 📄تعداد صفحات : ۲۰ صفحه 📌دانلود مقاله از طریق لینک زیر : ketabeitaa.ir/Books/Maghalat/Tadvine_rouykard.pdf 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از  کتابیتا
🔰🔰 ✂️برشی از کتاب چغک ✍نویسنده : مرکز صهبا 📌مشهدی ها تا به حال،در هیچ تظاهراتی،بیشتر از ده شهید نداده بودند. 📌اصلا توی کشور معروف بود که «مشهدی ها طوری مبارزه می کنند که با کمترین تلفات ممکن،بهترین نتیجه را می گیرند . » 📌اما دیروز و امروز،مردم مشهد به اندازه ی چندین سال مبارزه،شهید دادند. 📌جواد ادامه می دهد : همه دلسرد شده بودند و با این کشتار وحشتناک فکر می کردند شکست سنگینی خورده اند؛اما صحبت های آقای خامنه ای مجلس را از این رو به آن رو کرد . 📌حاج آقا گفتند : این ده دی و نه دی که حالا همین طور دارد به صورت عادی می گذرد ،یک روزی ، روزهای به یادماندنی و برجسته ی تاریخ خواهند بود ؛حقیقتا روزهای فراموش نشدنی و تاریخی در تاریخ ما خواهند بود . 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
📚عنوان : زن زیادی ✍نویسنده : جلال آل احمد 📖موضوع : رمان 📕تعداد جلد : ۱ جلد 📌 فقط با ذکر منبع مجاز است 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
📚عنوان : زن زیادی ✍نویسنده : جلال آل احمد 📖موضوع : رمان 📄تعداد صفحات : ۱۸۴ صفحه 📌دانلود کتاب از طریق لینک زیر : ketabeitaa.ir/Books/Roman/Zane-ziadi.pdf 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰🔰 ❇️ کتابخوان همراه نور 📌دسترسی به بیش از ۳۳۰۰۰ جلد کتاب 📌امکان دانلود رایگان بیش از ۳۰۰۰ جلد کتاب 🔸از طریق لینک زیر : hamrahnoor.ir 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰🔰 ✂️برشی از کتاب صلح امام حسن (ع) ✍مترجم : مقام معظم رهبری 📆به مناسبت سالروز صلح امام حسن (ع) 🔰 پرده دوم : خطبه طوفانی امام حسن(ع) و بیعت مردم کوفه        📌به جمع مسلمانان درآمد و بر فراز منبر پدرش ایستاد، بى‌آنکه نظر به روشى که مردم با او در پیش خواهند گرفت داشته باشد و فقط بدین منظور که درباره‌ي فاجعه ي بزرگ شهادت على(ع)، با مردم سخن بگوید، آنگاه چنین آغاز سخن کرد: «همانا در این شب آنچنان کسى وفات یافت که گذشتگان بر او سبقت نگرفته‌اند و آیندگان بدو نخواهند. 📌رسید همانکس که در کنار رسول خدا جهاد می‌کرد و جان خود را سپر بلاى او مى‌ساخت، رسول خدا پرچم بدو می‌سپرد و او را به میدان مى‌فرستاد، آنگاه جبرئیل از سوى راست و میکائیل از سوى چپ، او را در میان می‌گرفتند و از میدان باز نمی‌گشت! مگر آنگاه که خدا پیروزى نصیب او کرده بود در شبى وفات یافت که موسى در آن شب جان سپرد و عیسى در آن شب به آسمان‌ها رخت بست...»       📌حسن بن على در یاد بود پدرش از روش معمول تخلف ورزیده و بگونه‌اي دیگر و با زبانى دیگر، پدر را یاد کرده است. چرا؟ آیا اندوه شدیدى که از این مصیبت بزرگ، بر حسن بن على وارد شده، او را که خطیبى چیره دست و فرزند بزرگترین سخنران عرب است، از سخن گفتن باز داشته و راه گفتارى چنین متعارف و معمول را بر او بسته است؟ یا آن‌که وى خود از روى عمد این طرز سخن را انتخاب کرده است و با انتخاب این روش مخصوص، تقدم و برترى و مهارت خود را در فن خطابه و بلاغت و مراعات تناسب و گزیده و سنجیده گویی، ثابت و مسلم ساخته است؟      📌این، یکى از مواردى بود که حسن بن على در خطابه‌ي خود، با قدرت خدا داد، خویشاوندى نزدیک خود را با جدش پیغمبر و پدرش على -آن خداوندان سخن- ثابت کرد و از آن روز به بعد نظایر این خطابه از حسن بن على -با عنوان خلیفه‌ي مسلمین- به موجب قبول بیعت عمومى و به حکم پیشامدها و حوادثى که مستلزم سخن گفتن و ایراد خطابه بود، طبعا فراوان دیده مى‌شد.           📌پسر عمویش، عبیدالله بن عباس در مسجد جامع که از انبوه جمعیت، مالامال بود، در برابر منبر ایستاد نخست لحظه‌اي انتظار کشید تا طوفان گریه‌اي که بدنبال این خطابه، سرتاسر مسجد را فرا گرفته بود، فرو نشست آنگاه با صداى طنین‌دار و رساى موروثى خود همچون سروش آسمانى، فریاد برآورد: «هان اى گروه مردمان! این پسر پیغمبر و جانشین پیشوا و امام شماست، با او بیعت کنید که خدا بوسیله‌ي او دنباله روان رضاى خود را به راه‌هاى سلامت رهبرى می‌کند و -به اذن خود- آنها را از تیرگی‌ها به نور مى‌کشاند و به راه راست هدایت می‌کند.» 📌در آن هنگام هنوز در میان مردم، بسیار بودند کسانی که گفتار صریح پیغمبر را درباره ی امامت او بعد از پدرش، شنیده بودند لذا پس از گفتار کوتاه ابن عباس، گفتند: «وه که او چه محبوب است و چه حقدار بر ما و شایسته‌ي خلافت!» و با شوق و رغبت به بیعت او شتافتند و این، در روز بیست و یکم ماه رمضان سال چهلم از هجرت، یعنى روز وفات پدرش امیرالمؤمنین بود.     📌پس از پایان بیعت، امام حسن(ع) دوران حکومت خود را با این خطابه‌ ی تاریخى و بلیغ - که در آن از مزایاى اهل بیت و حق مسلم آنان در مورد خلافت، سخن رفته و به مردم در مورد حوادث خطرناکى که فضای تیره و ابر آلوده اجتماع، آبستن آن بود، هشدار داده شده است آغاز کرد: «زنهار به بلندگوهاى شیطان گوش فرا مدهید که او دشمن آشکار شماست وگرنه، همچون دوستان او خواهید بود که بدانها مى‌گفت: امروز هیچکس از مردم بر شما پیروز نیست و من پشتیبان شمایم پس آنگاه که دو گروه یکدیگر را دیدار کردند، پشت به آنان کرد و گفت: من از شماها بیزارم، من چیزى مى بینم که شما نمى‌بینید، به زودى نیزه‌ها را و شمشیرها را طعم‌ اي و عمودها را و تیرها را هدفى خواهید یافت دیگر در آنروز ایمان آوردن آنان که پیش از آن ایمان نیاورده یا در ایمان خود خیرى کسب نکرده‌اند، سودى نخواهد داشت.»             📌سپس از منبر فرود آمد، کارگزاران شهرها را مرتب ساخت، احکام امراء را صادر کرد، و به رسیدگى کارها پرداخت. 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
📚عنوان : بررسی های اسلامی ✍نویسنده : علامه طباطبایی (ره) 📖موضوع : اندیشه اسلامی 📕تعداد جلد : ۲ جلد 📌 فقط با ذکر منبع مجاز است 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
📚عنوان : بررسی های اسلامی ✍نویسنده : علامه طباطبایی (ره) 📖موضوع : اندیشه اسلامی 1⃣جلد اول 📄تعداد صفحات : ۳۷۲ صفحه 📌دانلود کتاب از طریق لینک زیر : ketabeitaa.ir/Books/Andisheeslami/Baresi-eslami-1.pdf 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
📚عنوان : بررسی های اسلامی ✍نویسنده : علامه طباطبایی (ره) 📖موضوع : اندیشه اسلامی 2⃣جلد دوم 📄تعداد صفحات : ۳۷۲ صفحه 📌دانلود کتاب از طریق لینک زیر: ketabeitaa.ir/Books/Andisheeslami/Baresi-eslami-2.pdf 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰🔰 ✂️برشی از کتاب سلوک ✍نویسنده : محمود دولت آبادی 📌مردی را می بیند که در سایه می رود. به درستی نمی تواند او را تشخیص بدهد. بنابراین نمی تواند بفهمد یا بداند او چگونه آدمی است. 📌فقط احساس می کند یا درست تر این که گفته شود یک حس گنگ و ناشناخته به او می گوید آن مرد باید برایش آشنا باشد. اما هر چه به ذهن فشار می اورد نمی تواند تصویر روشنی از او برای خود بسازد، یا حتی چیزایی از او در خاطرش بازسازی کند. 📌پس چرا احساس می کند که باید او را بشناسد، که او را می شناسد، که می شناخته است؟ و چرا ذهنش دمی از چالش باز نمی ماند؟ و این کنجکاوی … قدم تند می کند بلکه بتواند نزدیک تر بشود مگر او را به جا بیاورد، اما آن مرد بی آن که به خود زحمت بدهد به نسبت آهنگ گام های او، قدم هایش تند می شود و لاجر فاصله ی قیس با او در همان نواخت باقی می ماند. 📌پس امیدی نمی تواند تصور کند برای همبر شدن با او، و این که احتمالا بتواند با آن مرد هم سخن بشود، که بتواند با دقت نگاهش کند و شاید در سلام و علیکی کوتاه صدایش را بشنود. 📌نه، هیچ امیدی برایش وجود ندارد. سهل است که از همین فاصله می تواند دریابد که او اهل حرف و سخن هم نباید باشد. سر در گریبان خود دارد و از سایه می رود. 💢 به کتابخانه عمومی ایتا ( کتابیتا ) بپیوندید : 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c