eitaa logo
کتابخانه فضائل
1.3هزار دنبال‌کننده
604 عکس
295 ویدیو
5 فایل
|بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم| امام‌صادق‌علیه‌السلام: هر‌كه‌‌بخواند‌‌نوشته‌اى‌از‌ فضائل‌علی‌بن‌ابیطالب‌‌ر‌ا‌ خداوند‌گناهانى‌‌راكه‌او‌از‌ راه‌چشم‌مرتكب‌شده‌مى‏‌آمرزد. الأمالی‌ص١٣٨ @Rajab_110 #تاروز‌حَشـر‌هرچـه‌بگویم‌عـلـے‌ڪم‌است•• #اللهم‌عجل‌الولیڪ‌الفرج••
مشاهده در ایتا
دانلود
- - در تهران، در روز عید قربان، در منزل یکی از اعیان شهر مجلس توسّلی منعقد بود و قبل از ایشان [مرحوم نظام] جناب آقای فلسفی سخنرانی کرده و در نهایت گفته بودند: چون که روز عید است، بنده ذکر مصیبت نمی‌کنم. و پس از ایشان، مرحوم نظام بر فراز منبر قرار گرفته، خطاب به واعظ قبلی فرمود: جناب آقای فلسفی! بیانات ارزندهٔ شما بسیار متین بود و عالی و شافی، امّا افسوس که ملاحت نداشت، زیرا که از ذکر مصیبت در آن خبری نبود! امّا امروز من می‌خواهم روضه بخوانم. سپس روضه‌ای آتشین خواند که ولوله‌ای در مردم افتاد، و این ابیات را که ظاهراً خودش سروده بود، در ضمن ذکر مصیبت تقدیم داشت: شاه گفتا کربلا امروز میدان من است روز قربان من است! مادرم در کنج مطبخ نیز مهمان من است روز قربان من است! 📚 نکته ها و خاطره‌ها ص۷۱ @ketabkhaneh_fazael @cheraghe_motaleeh
- -
مرحوم شیخ حرّ عاملی یکی از آداب
 مستحبّ روز عید فطر و قربان را 
تحت عنوان این باب بیان میکند ؛
بَابُ اسْتِحْبَابِ اسْتِشْعَارِ الْحُزْنِ فِی الْعِيدَيْنِ لِاغْتِصَابِ آلِ مُحَمَّدٍ حَقِّهِمْ استحباب إظهار غم و نشان دادن اندوه در دو عید فطر و قربان ، به دلیل آنکه حقّ آل محمّد عليهم‌السّلام غصب شده است. 📚 وسائل الشیعة ج۷، ص٤٧٥ @ketabkhaneh_fazael
در مذمّت علما و دانشمندان بدون عمل امروز مطالبی بارگذاری خواهد شد.
- - ملعون است یا از اهل جهنّم است، یا ضرر او از ضرر لشکر یزید بیشتر است، یا مثلا هر کسی که ما أهل بیت را اسباب کسب و معاش خود قرار بدهد، أشرّ خلقیةِ الله است. [بدترین مخلوق خداوند متعال] 📚کتاب خطی سرّ الاسرارفی مصائب الابرار (محمد هاشم مرندی)ص ١١ @ketabkhaneh_fazael
- - حضرت أمیر مي‌فرماید: بدتر از همه مردمان بعد از شیطان، نمرود، فرعون و غاصبین خلافت [ أبابكر، عمر و..] عبارت است از علما! آن‌گاه که به علم خود عمل ننمایند! و بهترین مخلوقات بعد از انبیاء و اولیاء عبارت است از علماء آن‌گاه که به علم خود عمل نمایند. 📚کتاب خطي سرّ الأسرار في مصائب الأبرار (محمد هاشم مرندي)ص ۱۱ @ketabkhaneh_fazael
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میان تحریر و اگزوز حالتی‌ست مداح را که تحریر بر لب و اگزوز در گلو دارد
گوشه‌ای از هنرنمایی مداحان عصرجدید
این ها بیانگر مظلومیت اهل بیت است که هر که صرف صدای خوبی داشته باشد میکروفون به دست میگیرد و میخواند از پاکت ها و کسب درآمدها بنام اهل بیت بگذریم.. قدیم زمان آیت الله بروجردی پیش نماز میخواست تهران بفرستد باید ۵۰ سالش بود، مداح باید ۱۰ ۱۵ سال پای روضه گریه میکرد بعد پا برهنه بالای چارپایه میرفت و مداحی میکرد، استاد میدیدند و نماز شب میخواندند اما الان وضع اینگونه نیست و قطعا بدتر خواهد شد و کسب و معاش از نام اهل بیت بیشتر خواهد شد وقتی میگوییم پناه بر خدا از عالمان بی عمل، منظورمان از عالم صرف کسی نیست که عمامه به سر دارد بلکه کسی است که آگاه به بد و خوب است و میداند فرق بین زشت و زیبایی را، والله هرکس میداند که چه بد است و انجام میدهد روز قیامت مسئول است به درگاه الهی.
- - در خبر است آن شبی که پیمبر به معراج تشریف برد و در همان شب مراجعت فرمود. صبحش شیطان خدمت آن سرور آمد و عرض کرد: «یا رسول الله! شب گذشته که به معراج تشریف بردید، در آسمان چهارم طرف چپ [بیت المعمور] منبری بود، شکسته و سوخته و به رو افتاده. آیا شناختی آن منبر را و متوجه شدید که از کیست؟» حضرت فرمودند: خیر؛ آن منبر از کیست؟ شیطان عرض کرد: «آن منبر از من است و صاحب آن بودم! بالای آن می‏ نشستم و ملائکه پای منبر من حاضر می ‏شدند، از برای آن‌ها راه بندگی حضرت منّان را می‏‌گفتم. ملائکه از عبادت و بندگی من تعجّب می‏ کردند! هر وقت که تسبیح از دستم می‏ افتاد، چندین هزار ملک برمی‏ خاستند، تسبیح را می‏ بوسیدند و به دست من می ‏دادند. اعتقاد من این بود که خداوند از من بهتر چیزی را خلق نفرموده است؛ ولی یک‏بار دیدم امر به عکس شد و رانده درگاه او شدم. و الان کسی از من بدتر و ملعون‏تر در درگاه احدیت نیست. ای محمّد مبادا مغرور شوی و تکبر نمایی، چون هیچ کس از کارهای الهی آگاه نیست. 📚 خزينة الجواهر، نهاوندي، ص ٦٤٧ @ketabkhaneh_fazael
- - حضرت رسول صلی الله علیه و آله فرمود: در شب معراج جمعی را در آتش یافتم که لب‌های آن‌ها را به مقراض‌ها[قیچی‌ها] می‌بریدند از جبرئیل سوء عمل‌شان را پرسیدم، گفت: هؤلاء خطباء من أهل النار کانوا يأمرون النّاس بالبرّ و ينسون أنفسهم [ اینان خطبا و اهل منبر اهل آتش هستند که مردم را امر به خوبی می‌کردند درحالی که خودشان‌را فراموش کرده بودند]. مؤلف گوید؛ الويل ثمّ الويل لي[وای‌بر‌من] که از این کار و کردارم در نزد پروردگار خود چه مقدار خجلت زده و شرمسارم! ترسم از آن است که هر وقت منبر می‌روم شیطان از سخنانم خندان و از ترّهات و کلماتم شادان باشد، از آن‌که مرا ذاکری غیر متذکّر و ناصحی غیر مستبصر می‌داند پس اعوان و فرزندانش را به گرد منبرم فراهم کرده بر خلاف بنی نوع انسان سخریّه و استهزاء کند و سوگند نخستین خود را بخواند که [لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ] شیطان گفت: به عزّت و جلالت قسم که خلق را تمام گمراه خواهم کرد! 📚 خصائص فاطمیه، الكجوري، ص۲٥ @ketabkhaneh_fazael
- - این روایت را در فضای مجازی مکرر دیدم منتشر میکنند و برای سند آن مینویسند خطبه ۱۹۲ نهج البلاغه، که این درست نیست خطبه ۱۹۲ خطبه قاصعه هست، اما این مطلب در کتاب مرحوم نهاوندی آورده شده است بنام خزينة الجواهر في زينة المنابر. مرحوم نهاوندی اثر معروفش عبقری الحسان است که ایشان نویسنده‌ خزینه الجواهر هم‌هستند. و اما‌[عبقری‌الحسان] کتابی مفید در باب حضرت حجت میباشد [وعلیکم..] نمیدانم چه اصراری هست به اینکه سند سازی کنند یک عده از دوستان حالا یا از روی جهل است یا از روی عمد، در هر دو صورت کار پسندیده‌ای نیست. اصل خطبه جهت استفاده اهل تحقیق کلیک کنید 👈🏿 خطبه قاصعه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
- تصویر من خراب پیشت باشد این اشک علی‌الحساب پیشت باشد شاید که محرمت نبودم ارباب این راز پر عذاب پیشت باشد -
- - روایت کردند حضرت سلیمان پیغمبر با آن جلال پادشاهي، کسب مي‌کرد و قوت شبانه روز خود را از راه زنبیل فروختن تحصیل مي‌کرد. و خود زنبیل مي‌بافت و مي‌برد در بازار مي‌فروخت و وجه او را صرف طعام خود مي‌کرد اگر چه پادشاه بود ولیکن قضاي خود را از کسب خود تحصیل مي‌کرد. [📚خطي‌ ق۱۳ مجلس] -
هرکسی دور علي نیست بداند این را
تا  خود  حشر   گرفتار  بلا  مي‌گردد!
- - قال الاِمام الصادق عليه السلام: «إنّ فوق كل عبادةٍ عبادةً، و حبّنا أهل البيت أفضل عبادة همانا بالای هر عبادت کردنی، عبادتی‌ست و محبت ما اهل‌بیت بالاترین عبادت است 📚مودة أهل البيت وفضائلهم في الكتاب والسنة، ج۱ ص٥٦
چه خوب می‌شود بعد هر نماز به این توصیه شیخ الائمه عمل کنیم و نمازمان را بالاتر ببریم.
- - عَن أَبي عَبدِ اللّٰهِ جَعفَرٍ بنِ مُحَمَّدٍ الصَّادِقِ عَظُمَ سُلطَانُهُ وَعَلا مَكانُهُ:إِنَّ مِن حُقُوقِنا عَلى شيعَتِنا أَن يَضَعُوا بَعدَ كُلِّ فَريضَةٍ أَيديهِم عَلَى أَذقانِهِم وَيَقُولُوا ثَلاثَ مَرَّاتٍ: يَا رَبَّ مُحَمَّدٍ عَجِّل فَرَجَ آلَ مُحَمَّدٍ يَا رَبَّ مُحَمَّدٍ إِحفَظ غَيبَةَ مُحَمَّدٍ يَا رَبَّ مُحَمَّدٍ إنتَقِم لِإبنِهِ مُحَمَّدٍ در کتاب جمال‌الصالحین آمده است که حضرت امام صادق صلوات الله علیه فرمودند: یکی از حقوق ما بر شیعیانمان این است که پس از ادای هر نماز واجب دستان خود را بر چانه‌هایشان بگذارند و سه بار بگویند : ای پروردگار محمد، فرج آل محمد را زودتر برسان، ای پروردگار محمد غیبت محمد را حفظ فرما ای پروردگار محمد انتقام دختر محمد علیها‌ السلام را بگیر! 📚مکیال المکارم، میرزا محمد تقی موسوی اصفهانی، ج٢ ص١٢ @ketabkhaneh_fazael
مکیال المکارم از جمال الصالحین نقل میکند در پست بعدی اصل مطلب را از کتاب جمال الصالحین مرحوم لاهیجی برای اولین بار بارگذاری خواهم نمود.
- - و هم از آن حضرت[صادق] صلوات الله علیه، مرویست که از جمله حقوق ما بر شیعیان این است که بعد از فریضه[نماز] دست بر ذنخ[چانه] بگیرند و سه مرتبه بگویند: يَا رَبَّ مُحَمَّدٍ عَجِّل فَرَجَ آلَ‌ مُحَمَّدٍ يَا رَبَّ مُحَمَّدٍ إِحفَظ غَيبَةَ مُحَمَّدٍ يَا رَبَّ مُحَمَّدٍ إنتَقِم لِإبنِهِ مُحَمَّدٍ مولف این مجموعه گوید همچنان که در فراز مبین واداشت اهل بیت طاهرین علیهم السلام معلوم است هیچ شکی در آن نیست این است که این دو دعا و هر دعایی که به این مضمون باشد یعنی مشتمل بر باشد بر ولایت اهل بیت علیهم السلام و دعای ایشان و شیعیان و برائت و لعنت بر اعداء و غاصبان حق ایشان، أفضل است از همه أدعیه و أذكار و أجمل است از جمیع افعال و اعمال، زیرا که اعمال به این[برائت] تمام است و اگر نعوذ بالله در این[برائت] قصوری باشد هیچ عبادتی به قدر ذرّه سود ندهد! 📚 جمال الصّالحین، لاهيجي، ص٤٥ @ketabkhaneh_fazael