eitaa logo
خانه کتاب و ادبیات
217 دنبال‌کننده
20 عکس
22 ویدیو
1 فایل
اولین رویداد استانی فرهنگی‌هنری #عقیق #رویداد_ادبی ارتباط با دبیر تخصصی @Slandi
مشاهده در ایتا
دانلود
📣فراخوان نخستین رویداد ادبی عقیق، ویژه شاعران استان اصفهان 🔍اطلاعات بیشتر در: @maheisfahan @ketabmah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گرامی باد روز پاسدار بر آنان که از جنس شهیدان و هم پیمان با حسین(ع) و از نسل فصل سرخ استقامتند. ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار مبارک باد
نوشته یک روز تمام کتاب چسبیده بود به دستم و رها نمی‌شد. با ولع می‌خواندم. نه به خاطر شهید زکریا شیری که می‌دانستم به آرزویش رسیده. می‌دانستم درست زندگی کرده. از سطرهای کتاب. از اخلاقش. از کمک کردن‌های گاه و بیگاهش. از وقتی که فهمید زن همسایه محتاج است و دست از شام خوردن کشید. از بازی کردن هایش با بچه‌ها. از نماز صبحش در مسجد. از احترامش به مادرش و .... ولی کتاب از دستم نیفتاد به خاطر خواندن حس مادرانگی. نمی‌دانم اجر مادر بیشتر است یا پسر؟ نمی‌دانم مقام صبر بیشتر است یا جهاد؟ و نمی‌دانم این رفتن‌ها و این ماندن‌ها تا کی ادامه دارد؟ فقط می‌دانم که هر چه می‌گذرد معنای کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا بیشتر معنا می‌شود. حضرت زینب (س) در اوج صبر و سختی، همه چیز را زیبا می‌دیدند و مادر شهید زکریا شیری در اوج صبر و سختی زبان به شعر گشود. و این تاریخ است که تکرار می‌شود و تکرار. کتاب کاش برگردی یک کتاب خاطره است از زبان مادری که در تمام لحظات زندگی‌اش یک مادر بود و من این حس مادرانگی‌اش را دوست داشتم. و به احترام همین حس مادرانگی‌ ننه رقیه در سطر به سطر کتاب، با لبخندش، لبخند زدم و با اشک‌هایش، گریستم. هر کجا هست خدایا به سلامت دارش🌸🌸 @maheisfahan @ketabmah
خاطره‌ای از شهید زکریا شیری از زبان مادرش👇👇👇👇
هدایت شده از ماه اصفهان
(دو روزه) تدریس استاد: 📚تجربه های داستان نویسی 🖋راه و رسم نوشتن داستان 📒تکنیک های کاربردی در داستان پیامبران (ع) ⏰عصر پنجشنبه ۱۹ مرداد و صبح جمعه ۲۰ مرداد 📍با توجه به تعداد ثبت نام کنندگان مکان جلسه تعیین و متعاقباً اعلام خواهد شد. 〰〰〰〰اینجا ثبت نام کنید👇🏻〰〰〰〰 https://formafzar.com/form/3g7yq 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 👌هزینه دوره برای هر نفر هفت میلیون ریال می باشد که با توجه به افتتاح ، مبلغ مذکور تامین و شرکت در دوره می باشد و صرفاً هزینه اندکی برای فرآیند اداری ثبت نام و رزو صندلی در نظر گرفته شده است. 😍 و البته خبرهای خوبی که برای اهالی کتاب و کتابخوانی در راه است... ‌ ╔════════╗ 🆔👉🏻 @maheisfahan ╚════════╝
سلام به دوستان داستان نویس این کارگاه آموزشی پر از نکته های خوب از استادی است که سالها تجربه نوشتن داستان و تجربه تدریس در داستان را داشته است. این فرصت خوب را از دست ندهید🌸🌸🌸🌸
هدایت شده از ماه اصفهان
(دو روزه) تدریس استاد: 📚تجربه های داستان نویسی 🖋راه و رسم نوشتن داستان 📒تکنیک های کاربردی در داستان پیامبران (ع) ⏰عصر پنجشنبه ۱۹ مرداد و صبح جمعه ۲۰ مرداد 📍با توجه به تعداد ثبت نام کنندگان مکان جلسه (از بین یکی از سال های اجتماعات منطقه مرکزی شهر ) تعیین و متعاقباً اعلام خواهد شد. 〰〰〰〰اینجا ثبت نام کنید👇🏻〰〰〰〰 https://formafzar.com/form/3g7yq 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 👌هزینه دوره برای هر نفر هفت میلیون ریال می باشد که با توجه به افتتاح ، مبلغ مذکور تامین و شرکت در دوره می باشد و صرفاً هزینه اندکی برای فرآیند اداری ثبت نام و رزو صندلی در نظر گرفته شده است. 😍 و البته خبرهای خوبی که برای اهالی کتاب و کتابخوانی در راه است... ‌ ╔════════╗ 🆔👉🏻 @maheisfahan ╚════════╝
هدایت شده از ماه اصفهان
📣 زمان و مکان (دو روزه) تدریس استاد: ⏰عصر پنجشنبه ۱۹ مرداد ساعت ۴:۳۰ الی ۷:۳۰ و صبح جمعه ۲۰ مرداد ساعت ۹ الی ۱۲ 📍مکان: اصفهان، خیابان صائب، جنب مقبره صائب، سالن همایش های کتابخانه صائب (ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری) 😍 و البته خبرهای خوبی که برای اهالی کتاب و کتابخوانی در راه است... ‌ ╔════════╗ 🆔👉🏻 @maheisfahan ╚════════╝
هدایت شده از ماه اصفهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📷وقتی صدای یه نفر تو رو میبره به کودکی... 🖨 اولین کارگاه آموزشی داستاننویسی ماه اصفهان 📌ظهر جمعه/آخرین لحظات کارگاه/شعرخوانی استاد مصطفی رحماندوست ‌ ╔════════╗ 🆔👉🏻 @maheisfahan ╚════════╝
هدایت شده از ماه اصفهان
27.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📷رونمایی برای اولین بار؛ 🖋در حاشیه کارگاه آموزشی داستاننویسی ماه اصفهان 🖋 صحبت با کسی که در رشته ی خودش، از حرفه ترین هاست... ‌ ╔════════╗ 🆔👉🏻 @maheisfahan ╚════════╝
هدایت شده از ماه اصفهان
📚خانه کتاب مرکز آفرینش‌های هنری استان اصفهان تقدیم میکند: در دو سطح مقدماتی و پیشرفته 📒سطح پیشرفته 🔸 ظرفیت کلاس نهایتاً ۲۰نفر خواهد بود، 🔸کلاس بصورت آنلاین و غیر حضوری برگزار خواهد شد، 🔸باتوجه به استقبال بالا آزمون ورودی برگزار میشود، 🔸از مطرح ترین اساتید کشوری بهره گرفته خواهد شد. 📘سطح مقدماتی 🔹 کلاس بصورت حضوری خواهد بود، 🔹 کلاس از هفته سوم شهریورماه به بعد برنامه ریزی خواهد شد، 🔹از اساتید استانی استفاده خواهد شد. 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 👌برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات، هزینه ها و سایر موارد به کانال تخصص خانه کتاب به آدرس @ketabmah مراجعه بفرمائید. ‌ ╔════════╗ 🆔👉🏻 @maheisfahan ╚════════╝
📚خانه کتاب مرکز آفرینش‌های هنری استان اصفهان تقدیم میکند: تدریس استاد: 📚قرار است از دوستانی که در کارگاه استاد رحماندوست شرکت کردند تعدادی را برای کارگاه مجازی ایشان انتخاب کنیم. 📌نحوه گزینش در فرم گفته شده است. 📍این کارگاه به صورت مجازی و در ده جلسه برگزار می‌شود. ⏰کلاس ها از مهر آغاز و در فصل پاییز استمرار خواهد داشت. 📋افراد انتخاب شده در صورت تمایل می توانند این کارگاه داستان نویسی را ثبت نام کنند. روز و ساعت کلاس بعد از به حد نصاب رسیدن افراد اعلام می شود . 〰〰〰〰اینجا ثبت نام کنید👇🏻〰〰〰〰 https://formafzar.com/form/e2616 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 👌هزینه ثبت نام ۳۰ میلیون ریال است که با ۵۰ درصد تخفیف مرکز آفرینش های هنری ، به ۱۵ میلیون ریال کاهش پیدا کرده است . ‌ ╔════════╗ 🆔👉🏻 @maheisfahan @ketabmah ╚════════╝
سلام دوستان همراه خانه کتاب درباره کارگاه استاد رحماندوست پرسیده بودید. این کارگاه به شرط به حد نصاب رسیدن برگزار خواهد شد. شرط ثبت نام در این کارگاه این است که شما با داستان نویسی آشنا باشید و این مستلزم آن است که داستانی در فرم ثبت نام بارگذاری کنید یا به پی وی @slandi بفرستید تا بعد از تأیید بتوانید هزینه را واریز کنید. از اینکه استاد رحماندوست ، مدرس خوب و با تجربه ای هستند شکی نیست. و از اینکه این امکان برای اولین بار برای بچه های اصفهان بوجود آمده باز هم شکی نیست. مطمئن باشید که اگر در زمینه کودک و نوجوان می نویسید کلاسی فراموش نشدنی برای شما خواهد بود. البته اولویت ما برای ثبت نام افرادی هستند که در کارگاه ایشان حضور داشتند. ولی اگر افرادی هستند که شرایط بالا را دارند هم می توانند در این کارگاه مجازی شرکت کنند. مهلت ثبت نام تا ۱۵ مهر می باشد. ظرفیت کلاس ۲۰ نفر است ╗ 🆔👉🏻 @maheisfahan @ketabmah
نگاهی به رمان محمد (ص) نوشته ابراهیم حسن بیگی محمد (ص) روایتی است كه در پانزده بخش به سرانجام رسید . زاویه دید راوی اول شخص است، شخصی یهودی كه در رمان به عنوان یك دانشمند معرفی می شود از طرف شورای عالی یهود مأمور می شود به سمت پیامبر اسلام گرایش پیدا كرده و یا او را كشته یا عقایدش را به چالش بكشد. در سرآغاز رمان كه بخشی از روایت كلی است آمده: «تو (مرد یهود) باید به آن جا بروی و از نزدیك با عقاید این مرد آشنا شوی، سپس اگر توانستی او را بكش و اگر كشتنش به مصلحت نبود دینش را از درون متلاشی كن [...] مقدمات سفر را مهیا كن. رسیدی، گزارش سفر را نیز فراموش نكن، هر چه دیدی و درباره او دریافتی برایم بنویس و بفرست، بدان كه ما در شورای عالی یهود سخت نگران اتفاق هایی هستیم كه در حجاز رخ می دهد. نباید بگذاریم دین و نژاد ما بازیچه قرار گیرد.» در واقع در سراسر این رمان ما با گزارش هایی مواجهیم كه یك غیر مسلمان از پیامبر مسلمانان می دهد، این گزارش ها از تأثیرپذیری پیامبر (ص) بر اطرافیان، دشمنان و روند شكل گیری اسلام حكایت دارد. درگزارش اول از پانزده گزارش می خوانیم: ● گزارش اول: «این جا سرزمین عجیبی است، بربریت و بدویت بیداد می كند... نامش محمد (ص) است. پیروانش او را رسول الله یعنی فرستاده خدا می نامند.» مخاطب در نخستین گزارش درمی یابد كه قرار است این رمان روایتگر زندگی پیامبر اسلام باشد، اما نكته مهمی كه او غیر از مسأله حقیقت نمایی برایش مهم می شود، نوع روایت و رعایت ویژگی های یك رمان است. چرا كه مخاطبان این اثر اگر مسلمانان باشند كه به شكل روایت های علمی و تاریخی با جریان های صدر اسلام آشنا هستند و در ریز موارداتفاق افتاده قرار دارند یا دست كم می توان گفت به راحتی می توانند با مراجعه به تواریخ فراز ونشیب های زمان بعثت پیامبر رادریابند، پس نوع روایت، جذابیت های نوشتاری، دیدگاهی دیگرگونه به حوادث و شكستن افق انتظارهای مخاطب باید برای جذابیت اثر مورد توجه مؤلف قرار گیرد. ● گزارش دوم: پس از گزارش نخست كه مرد یهودی به سران خود می دهد و در آن نقل می كند كه زمان رسیدن او به مكه، پیامبر به یثرب هجرت كرده بود، درگزارش دوم این گونه نقل می شود كه اطلاعات كلی ای از محمد (ص)و چگونگی بعثت او، غار حرا و اطرافیان و به اسلام گرویدن آن ها در اختیار مرد قرار داده می شود. همان طور كه در بخش قبلی نوشتار آمد، چون برای یك مسلمان این اتفاق ها و شرایطی كه در رمان نقل و روایت می شود تازگی چندانی ندارد، نكته دیگری مهم جلوه می كند و آن این است كه اگر یك مخاطب غیرمسلمان با این متن مواجه شود چه بازتابی از آن خواهد داد. در واقع رمان به شكل قابل قبولی، تاریخ اسلام را معرفی كرده است، بخشی از این معرفی با ردوبدل شدن دیالوگ هایی میان مرد یهودی و عربی كه راهنمای اوست آشكار می شود. این دیالوگ ها از غار حرا شروع شده و به مهمانی پیامبر و به اسلام گرویدن اطرافیان نزدیكش و نزول سوره مباركی كه در مذمت و نكوهش ابولهب ختم می شود. درواقع نوعی دادن اطلاعات را در ابتدای رمان شاهدیم، اطلاعاتی كه در ساختار رمان تأثیرگذار است. ● گزارش سوم: در گزارش سوم از ابوسفیان، ابولهب و عمروبن عاص سخن به میان می آید. در واقع شخصیت پردازی این سه تن شروع می شود. همان گونه كه در گزارش دوم عموی پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) به نوعی شخصیت شان به مخاطب معرفی شد. @ketabmah
در گزارش سوم مرد یهودی می نویسد: «در این دوره گرایش به دین او شدت گرفت، بخصوص كه از آزار و اذیت سران قریش نیز اندكی كاسته شده بود. بزرگترین واقعه این دوران تا قبل از هجرت محمد (ص) به یثرب واقعه معراج او به آسمان است. این ادعایی است كه محمد (ص) نقل كرده و پیروانش آن را كاملاً پذیرفته اند.» در پایان این گزارش شخصیت ابوسعید هم معرفی می شود: «جزئیات آن (واقعه معراج رسول«ص») را از زبان كسی نقل می كنم كه از یاران نزدیك محمد (ص) است. ابوسعید، عربی است مبادی آداب و سخت دوستدار و پیرو محمد (ص). بسیاری از آیات قرآن را از حفظ است و بدش هم نمی آید كه با مردی یهودی چون من (راوی یا گزارشگر) درباره محمد(ص) و دینش سخن بگوید.» ● گزارش چهارم: این آخرین گزارشی است كه از شهر مكه برایتان (شورای عالی یهود) می نویسم. راوی از این به بعد وارد یثرب می شود. دراین گزارش راوی به مخاطب می گوید كه حدود ده سال از بعثت پیامبر اسلام (ص) می گذرد. پس درمی یابیم كه مرد یهود پس از ده سال از رسالت پیامبر(ص) مأمور می شود كه ایشان را به شهادت برساند (كه البته این اتفاق نمی افتد). در این گزارش او به سران خود می نویسد كه محمد (ص) درمیان اعراب و سران قبایل دوستداران بسیاری یافته و رابطه پنهانی ای میان او و سران اعراب یثرب هم شكل گرفته است. در گزارش چهارم مخاطب با برخی از سخنان پیامبر اسلام (ص) در شكلی روایی رمان آشنا می شود. مرد یهود می نویسد: «من در مدتی كه در مكه بودم علاوه بر جمع آوری اطلاعاتی درباره محمد(ص) و نحوه كارهایش برخی از سخنان او را نیز یادداشت كرده ام كه چون زیادند و نوشتن آن ها امكان پذیر نیست تنها به نقل برخی از آن ها اكتفا می كنم» و سپس برخی از سخنان مهم پیامبر وحی را درباره بهشت، عزت، علم، اجابت دعا، بی نیازی، محبت، مكارم اخلاقی، ثروت، حسد و... را برای سران خود می فرستد. نكته مهمی كه در این رمان مورد توجه قرار گرفته، نوعی پیام رسانی اخلاقی به شكلی غیرمستقیم است. شاید یكی از ابزارهای مهمی كه می تواند انسان ها را در لایه های مختلف اجتماعی تحت تأثیر قرار دهد، ابزار هنر است. وقتی حرفی با هنر به بیان می رسد با اقشار مختلفی از مردم ارتباط برقرار می كند و این ویژگی مهم هنر است كه می تواند ساحت های مختلفی را تحت تأثیر قراردهد. ● گزارش پنجم: «یثرب برخلاف مكه شهر زیبا و گشاده ای است» در این گزارش مرد یهود اقرار می كند تاكنون نتوانسته كاری علیه پیامبر اسلام (ص) انجام دهد. «هرچه هست در این مدتی كه در مدینه ام، اوضاع را اصلاً بر وفق مراد نمی بینم و باید اقرار كنم كه نتوانسته ام برنامه ای برای مقابله با محمد و پیروانش تدارك ببینم.» در این گزارش حادثه سوار شدن محمد«ص» بر شتر و زانوزدن شتر در مقابل خانه دو یتیم آمده است و این كه سران قبایل یثرب تلاش می كردند پیامبر اسلام(ص) به خانه آن ها فرود آید. ● گزارش ششم: در این گزارش مرد یهودی از روزگار خود گله می كند و برای سران می نویسد كه دو سال است در مكه و یثرب مترصد زمان مناسب برای ضربه زدن به پیامبر مسلمانان است اما هرروز مشتاقان به این دین بیشتر می شوند. او گلایه می كند از این كه خسته شده از بس دروغ گفته و علیه مسلمانان جاسوسی كرده است. در این گزارش واقعه «بنی قینقاع» هم معرفی می شود. ● گزارش هفتم: بالاخره مرا هم به دام انداختند. زندگی رها و آزاد تجرد را ازمن گرفتند و دختری از عرب و مسلمان را به عقدم درآوردند. بانی این امر خود محمد«ص» بود كه دوست نداشت مسلمانی(!) با سن و سال من بدون همسر و فرزند زندگی كند. در این گزارش مخاطب احساس می كند، ممكن است در ذهن مرد یهود پس از ابراز خستگی های متمادی استحاله ای ایجاد شده و او هم واقعاً دین اسلام را پذیرفته باشد. اما او باز تأكید می كند كه این كار مصلحتی است. در این گزارش جنگ احد و دلاوری های حضرت علی (ع) هم روایت می شود و مرد یهود از سلحشوری علی(ع)، پیامبر (ص) و سایر جنگجویان بهت زده می شود. ● گزارش هشتم تا پانزدهم: گزارشگر یهود از خدای چاره ساز محمد(ص) حرف می زند و این كه انگار اخلاق و منش و رفتار پیامبر مسلمانان واقعاً از یك نیروی بزرگتر و الهی سرچشمه می گیرد. او به قبیله بنی اسد و مزاحمت های این قوم پس از جنگ احد و قبیله بنی عامر اشاره می كند و این كه قبیله بنی عامر ۱۰نفر میهمان خود را كه برای معرفی و اشاعه دین مبین اسلام به آنجا رفته بودند به شكل فجیعی به شهادت می رسانند. در روایات هشتم تا پانزدهم ما با وقایع دیگر صدر اسلام مواجه می شویم، با وقایعی از قبیل جنگ ها و ناكامی ها و موفقیت مسلمانان. پیامبر اسلام به نقل از یك یهودی جاسوس، پیامبری است كه آوازه اش دارد جهانی می شود (در آن روزگار) و دیگر نمی شود جلوی آن را گرفت. كار محمد«ص» چنان بالا گرفته است كه اینك سودای جهانی را در سر دارد و برای سران بزرگ جهان نامه می نویسد و آنها را به اسلام دعوت می كند. @ketabmah
آیا باور می كنید كه برای پادشاهان ایران و روم و حبشه و مصر و حیره نامه نوشته باشد. پیروزی پی درپی محمد(ص) و امضای پیمان نامه صلح حدیبیه موجب شد تا او پایه های حكومت خود را مستحكم تر كند و بعد دستور بدهد كه برای سران جهان نامه بنویسند. درواقع یكی از مشخصه های این اثر دیدگاه تازه به روایتی از پیامبر (ص) است. تا به حال اغلب آثاری كه خوانده یا دیده ایم روایت هایی بوده اند از مسلمانان متعددی كه علاقه وافری به اشاعه افكار پیامبر اسلام داشته اند و از این جهت عمر خود را در این عرصه اهدا كرده اند، اما از دریچه یك غیرمسلمان بسیار جذاب است كه مسلمانان و پیامبر آنها مورد بررسی قرار گیرد. در پایان این روایت مرد یهود درگزارش چهاردهم برای سران خود می نویسد: اقرار می كنم مأموریتی كه برعهده من گذاشتید با شكست مواجه شده است، نه توانستم محمد«ص» را به قتل برسانم و نه موفق شدم دین او را از درون متلاشی كنم. هر تدبیر و اندیشه ای كه فكر كنید به كار بردم، در این راه حتی به آئین موسی هم پشت كردم و از دروغ و تهمت و نیرنگ دست نشستم تا بلكه به اهداف خود برسم كه چنین نشد. چه چیزها كه من در این جا ندیدم. آخرین مشاهداتم مربوط به مراسم عظیم حج است. حج مراسمی است كه به اعتقاد مسلمانان متعلق به حضرت ابراهیم(ع) است و آئینی است كه از آن دوران درمیان اعراب باقی مانده است. در گزارش پانزدهم مرد یهود اطلاع می دهد كه این آخرین مكتوبی است كه برای سران می نویسد. در این مكتوب می گوید: محمد «ص» در بستر بیماری است.او در این گزارش زن و فرزند خود را به حال خودشان وامی گذارد و می رود. او می نویسد: گریه های این بچه كه تشنه آغوش من است آزارم می دهد اما من باید به نزد شما بازگردم. @ketabmah
یک پیشنهاد خوب برای شما محمد https://fidibo.com/book/111381-کتاب-صوتی-محمد
این کتاب خوب را می توانید در کتابخانه صوتی فیدیبو بشنوید @ketabmah
از کتاب همزمان با میلاد با سعادت اکرم در همین کانال برگزار می‌شود. به برگزیدگان جوایزی تعلق می‌گیرد. @ketabmah
سلام دوستان عزیز برای گواهی کارگاه دو روزه استاد رحماندوست ان شاءالله سه شنبه هفته آینده ۱۸ مهر از ساعت ۹ تا ۱۳ تشریف بیاورید مرکز آفرینش های هنری واقع در خیابان کمال اسماعیل ، کوچه شهید حسینی ، مجتمع نیکان ، طبقه سوم، @ketabmah
هدایت شده از ماه اصفهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚همزمان با میلاد موفور السرور حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی ص با افتخار اولین شماره از ویدئوهای خود را نشر می دهد... 📖 رمان محمد صلی الله علیه و آله ‌ ╔══════╗ 🆔👉🏻 @maheisfahan ╚══════╝
سلام دوستان. عیدتان مبارک ❤️ امروز مرکز باز نیست ان شاءالله هفته آینده سه شنبه برای گواهی ها تشریف بیاورید
سلام دوستان امروز روز آخر تمدید کلاس استاد رحماندوست. هنوز کلاس با شرایطی که داشته به حد نصاب نرسیده. امروز تا آخر وقت هم صبر می کنیم .