eitaa logo
🏴کیف الناس🏴
374 دنبال‌کننده
20.8هزار عکس
7.7هزار ویدیو
143 فایل
«بسم الله القاصم الجبارین» «وَالْحَمْدُ لِلّهِ قاِصمِ الجَّبارینَ مُبیرِ الظّالِمینَ» 💯کانالی متفاوت👌 😊 برای سرگرمی اسلامی ☺️ ارتباط با ادمین @amirmehrab56 آغاز فعالیت دوباره....۱۴۰۱/۰۷/۱۰
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃 امام حسن (علیه السلام):🔽 🔷مردم را با دانشت، دانش بیاموز و خود نیز دانش دیگران را فراگیر. 🔹 📚 منبع: بحار الانوار(ط-بیروت) ج 75 ، ص 111 ، ح 6 @keyfonas
┄┅─✵💚✵─┅┄ دوم امام ،خیرالعمل، یعنی حسن جان والا مقام ،شیر جمل، یعنی حسن جان ما سائلش ،او هم کریم و با کرامت فوق کلام ،جام عسل، یعنی حسن جان ┄┅─✵💚✵─┅┄ @keyfonas
شیر برای اثبات قدرتش! نیاز به جنگیدن؛ با هر شغال و کفتاری را ندارد.😒 همان «نگاهش» کافیست...💪 @keyfonas
✅شگفت آور است که از بین تمام ماه های شمسی و قمری فقط ابجد #بهمن برابر ۹۷ است. 👈 بهمن امسال چهل سالگی انقلاب اسلامی کامل می شود. 👈 منتظر اتفاقات مهم و فوق العاده ای باشید. @keyfonas
✾┈┈☘🍃☘❀☘🍃☘┈┈✾ 🗓امروز سه شنبه، قراٸت می کنیم 📗دعای فرج و 📘دعای سلامتی امام زمان (عج) ♦️به نیابت از طرف ☀️امام سجاد، امام باقر، امام صادق علیهم السلام @keyfonas ✾┈┈☘🍃☘❀☘🍃☘┈┈✾
▪️🔻بارها، چرخ ستمکار تو را کشت حسن ▪️🔺ماجرای در و دیوار، تو را کشت حسن ▪️🔻غم بی‌دردی انصار، تو را کشت حسن ▪️🔺به چه تقصیر دگر یار، تو را کشت حسن . . . @keyfonas
4_5920300156233713062.mp3
10.59M
❤️کربلا کربلا ماداریم میاییم... (ویژه اربعین۹۷) 🌹اثرمداح عصرانقلاب اسلامی، دکترحاج میثم مطیعی 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @keyfonas
وهابیت: شیعیان چون یاعلی و یا حسین میگویند مُشرک هستند می گویند کمک خواستن از غیر شرک است پاسخهای متعددی به این مساله داده ایم، اما امروز، سندی از خلیفه دوم این سوال را ایجاد کرد که آیا او هم بود؟ ✅ پسر عضلات پایش منقبض شده بود و نمی‌توانست حرکت کند. به او گفتند محبوب‌ترین انسان‌ها کن، سپس گفت: « یا محمد فبسطها» گفت: یا محمد و عضلاتش باز شد. الطبقات الکبری،ج 4، ص 154، باب و من بنی عدی بن کعب ابن تیمیه معروف (وهابیت)درباره این می‌گوید: گویا این شخص را در زنجیر بسته بودند و همین که «یا محمد» گفت، باز شد. 📚الکلم الطیب، ج 1، ص 173، ح 236 @keyfonas
منافق ابوهریره، علاقه زیادی به سفره های رنگین داشت. روزی او را دیدند که در نماز جماعت، به امام علی علیه‌السلام اقتدا کرده است. وقتی به ابوهریره به خاطر اعتراض کردند پاسخ داد: غذای چرب‌تر، و نماز علی برتر است! 📚ربیع الابرار ج ۳، ص۲۲۷ @keyfonas
یکسان بودن نگاه کردن در مورد زن و مرد ✅برخی شاید این جور خیال کنند که فقط مردها مجاز نیستند (حال مطلقاً نمی توانند یا از روی ریبه و تلذذ نمی توانند، بعد بحث می کنیم) که به زنها نگاه کنند و دیگر زن چنین ممنوعیتی نسبت به مرد ندارد و حال آن که هیچ فرق نمی کند. اگر جایز نیست برای هر دو جایز نیست و اگر جایز است برای هر دو جایز است؛ یعنی در همان حد که مرد ممنوع است، زن هم ممنوع است. ولی معمولًا خیال می کنند که نه، فقط مرد است که نباید چشمش به زن بیفتد یا از روی تلذّذ نباید نگاه کند ولی زن اگر چشمش به مرد افتاد یا هرجور ورانداز کرد (تلذّذ و ریبه) اشکالی ندارد زیرا او زن است که به مرد نگاه می کند! این طور نیست، قرآن هیچ فرقی در مسئله «نگاه» میان زن و مرد قائل نیست. 📚آشنایی با قرآن، ج4، ص92 @keyfonas
قهر امام صادق(ع)فرمودند: «وقتی دو نفر با هم قهر می کنند، هر دو سزاوار بیزاری و لعنت خداوند می شوند.» "مُعتب" پرسید: «آنکه ظلم کرده ، این سزای اوست ولی مظلوم چه جرمی دارد که سزاوار بیزاری خداوند می شود؟» امام صادق علیه‌السلام گفتند: «برای آنکه دوست خود را به آشتی دعوت نمی کند و از گفتار برادرش چشم پوشی نمی کند. هرگاه دو تن با هم نزاع می کنند باید آن مظلوم نزد رفیق ظالم خود برود و به او بگوید: ((ای برادر! من ستمکارم!)) تا اینگونه جدایی میان او و رفیقش از بین برود. خداوند تبارک و تعالی حکیم و عادل است و حق مظلوم را می ستاند.» 📚اصول کافی،جلد ۴ ، باب الهجرة، صفحه ۴۳ @keyfonas
با توجه به طولانی بودن مسیر کوفه به شام و از شام به کربلا، برخی از تردید دارند که کاروان اسیران در روز به کربلا رسیده باشد آیا کاروان و خانواده امام حسین(ع) در روز از شام، به کربلا رسیدند؟ 👇 بررسی 📚بطور کلی این مساله اختلافی است اما در بخشی که ادله و اسناد محکمی نیز دارند به رسیدن کاروان اشاره کرده اند. ✅در خصوص اربعين و آمدن اسرا به كربلا بايد گفت: ✅شهيد مطهری در اين خصوص كه اهل بيت امام حسين(ع) در روز اربعين به كربلا آمده اند باور دارد كه آن را عقل تایید نمی کند و در منابع دسته اول و معتبر نیامده است. برخی دیگر از مورخان هم به طور صریح و هم غیر صریح اين مطلب را انکار نموده‌اند. شیخ مفید در «مسار الشیعه» آورده است: «روز اربعین، روزی است که اهل بیت امام، از شام به سوی مدینه مراجعت کردند. نیز روزی است که جابر بن عبدالله برای زیارت امام حسین ع کربلا شد». ✅شیخ طوسی در «مصباح المتهجّد» و ابن اعثم در الفتوح نیز همین مطلب را ذکر کرده‌اند. میرزا حسین نوری می‌نویسد: «از عبارت شیخ مفید و شیخ طوسی استفاده می‌شود که روز اربعین روزی است که اسرا از شام به مقصد مدینه خارج شدند. نه آن که در آن روز به مدینه رسیدند. » ✅در این میان سید بن طاوس در «لهوف»، اربعین را روز بازگشت اسرا از شام به کربلا ذکر کرده است. ایشان می‌نویسد: «وقتی اسرای کربلا از شام به طرف عراق بازگشتند، به راهنمای کاروان گفتند: ما را به کربلا ببر. بنابراین آن‌ها به محل شهادت امام حسین آمدند. سپس در آن جا به اقامه عزا و گریه و زاری برای اباعبدالله پرداختند ...» ✅ابن نما حلی نیز روز اربعین را روز بازگشت اسرا از شام به کربلا و ملاقات آن‌ها با جابر و عده‌ای از بنی هاشم ذکر کرده است. میرزا حسین نوری پس از از نقل قول سید بن طاوس به آن پرداخته است. ✅رسول جعفریان می‌نویسد: «شیخ مفید در ارشاد، ابومخنّف در مقتل الحسین، بلاذری در انساب الاشراف، دینوری در اخبار الطوال و أبن سعد در الطبقات الکبری، اشاره‌ای به بازگشت اسرا به کربلا ». ✅شیخ عباس قمی هم داستان آمدن اسرای کربلا را در اربعین از شام به کربلا بسیار می‌داند. محمدابراهیم آیتی و شهید مطهری نیز آمدن اسرای در روز اربعین به کربلا، را کرده‌اند. ✅امّا در ورود جابر بن عبدالله انصاری در روز اربعین سال ۶۱ هجری به کربلا، به نظر می‌رسد بین منابع تاریخی چندان اختلافی نباشد. ✅شیخ طوسی می‌نویسد: «روز اربعین روزی است که جابر بن عبدالله انصاری صحابی رسول خدا ص از مدینه برای زیارت قبر امام حسین ع به کربلا آمد. او اولین زائری بود که قبر شریف آن حضرت را زیارت کرد». ✅مرحوم آیتی می‌نویسد: «جابر بیستم ماه صفر، درست چهل روز بعد از شهادت امام وارد کربلا شد. سنت زیارت اربعین امام به دست او تأسیس گردید». 📚حماسه حسینی، ج ۱، ص ۳۰ اللهوف في قتلى الطفوف، ص ۱۱۴، قمی، منتهی الامال، ج ۱، ص ۵۲۵ جعفریان، تأملی در نهضت عاشورا، ص ۲۱۶.   آیتی، بررسی تاریخ عاشورا، ص ۱۳۹. @keyfonas