🔻امام على عليه السلام: با خشم، ادبى نمى مانَد لا أدَبَ مَعَ غَضَبٍ
غررالحكم حدیث 10529
☀️رهبر معظم انقلاب
ادای تکلیف در اندیشه امام
به همين خاطر، در كلمات امام بزرگوارمان - كه مرد حكيمى بود و صرفاً يك روحانى متخصص در امر فقه و اصول و حكمت و فلسفه نبود و شخصاً و روحاً يك انسان بزرگانديش و بلندانديشى بود - اداى تكليف خيلى مهم شمرده مىشد. ما آدمهاى بزرگ زياد ديدهايم و شرح حال بعضى از آنان را در كتابها خواندهايم و با انواع و اقسام شخصيتهاى روحانى و علماى دينى و اساتيد، زياد برخورد كردهايم؛ ولى امام(ره) يك انسان نمونه و فوقالعاده بود و از نوع ساير كسانى كه در همان كسوت و با آن هدفها بودند، نبود. انصافاً او انسان والايى بود.ايشان مكرر مىگفتند كه ما براى اداى تكليف حركت مىكنيم، حتّى براى پيروزى هم تلاش نمىكنيم. البته، پيروزى را دوست مىداريم، هيچ كس نيست كه از پيروزى بدش بيايد، هيچكس نيست كه براى پيروزى كار نكند؛ اما هدف نهايى چيزى است كه حتّى از پيروزى هم بالاتر مىباشد و آن جلب رضاى خدا و اداى تكليف است. اگر من پيروز شدم، اما از خدا دور گشتم، مغلوب شدهام. اگر من - خداى نكرده - به هدفم دست نيافتم، اما تكليفم را انجام دادم، اين پيروزى و پيشرفت است./بیانات در ديدار فرماندهان يگانهاى عمدهى عملياتى نيروى زمينى و هوانيروز ۱۳۶۸/۱۲/۰۵
☀️نشر با منبع
☀️جامعترین کانال معرفی امام خامنه ای
☀️ @emamkhameneii
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
🔻تجربۀ هاشمیرفسنجانی؛ یک مقایسۀ تاریخی
✍مهدی جمشیدی
[1]. دوگانۀ «بازاندیشیِ تاریخی/ سیاسیاندیشیِ جریانی»
سخن دربارۀ «آسیبشناسیِ گام اوّل انقلاب در لایۀ کارگزاران» است که از هر جهت، بحثی مهم و تعیینکننده است. پس نمیتوان آن را «جناحی/ حزبی/ سیاسیکارانه» دانست. باید با بازخوانیِ انتقادی و شفافِ گذشته، به آینده پا نهاد تا حافظۀ تاریخی شکل بگیرد و خطاها، تکرار نشوند.
[2]. دوگانۀ «دگرگونیِ فکری/ دوروییِ فکری»
احمدینژاد، در میانۀ راه دچار «تغییر/ استحاله/ ریزش» شد، حالآنکه هاشمیرفسنجانی از آغاز، چنین نگاهی به اسلام و انقلاب و نظام داشت و همواره، «تلقّیِ عملگرایانۀ/ عرفی/ سکولار» خویش را حفظ کرد. حتی تحلیلگران غربی نیز هاشمیرفسنجانی را یک «روحانیِ عملگرا» میدانستند و معتقد بودند وی «موقعیّتی/ اقتضایی/ غیرایدئولوژیک» است و خطّ قرمزِ ارزشی ندارد. با این همه، چون هاشمیرفسنجانی در پیِ ماندگاری در قدرت بود، «موضعگیریهای دوپهلو/ چندگانه/ گیجکننده» داشت تا مبادا «تجربۀ اخراجِ منتظری» دربارۀ او تکرار و از حلقۀ قدرت کنار گذاشته شود. در سال هفتادویک که خاتمی به عنوان وزیر ارشاد، قصد کنارهگیری داشت، هاشمیرفسنجانی به او توصیه کرده بود که در زبان، سخنان آیتالله خامنهای را تکرار کن، و در عمل، برنامۀ خودت را اجرا، اما خاتمی گفته بود که قادر به تحمل چنین دوگانگیای نیست. هاشمیرفسنجانی تا پایان عمر، راهبرد «حفظ ظاهر» را ادامه داد.
[3]. دوگانۀ «ریزش ساختاری/ ریزشِ محفلی»
انحرافِ فکری و عملیِ احمدینژاد، محدود به شخص خودش و مشایی و بقایی بود، اما انحرافِ فکری و عملیِ هاشمیرفسنجانی، در خانواده و اطرافیان و دولتش نیز ریشه داشت و او یک «طبقۀ جدیدِ نوکیسه و تکنوکرات» را در نظام جمهوری اسلامی به وجود آورد. باید میان «فساد بسطیافته و گسترده» از یک سو، و «فساد محدود و اقلّی»، تفاوت نهاد.
[4]. دوگانۀ «لغزشِ بنیادی/ لغزشِ سطحی»
دولت احمدینژاد، نه «غربگرا/ توسعهگرا/ تجدّدزده» بود، نه گرفتار «اشرافیگری/ فساد/ ولنگاری»، اما دولت هاشمیرفسنجانی دچار هر دو آفت بود، بلکه باید گفت او «بنیانگذار» این دو آفت در نظام جمهوری اسلامی بود؛ چنانکه به معنای رقیق باید گفت برنامۀ «ترمیدور/ ارتجاع/ براندازیِ خاموش» توسط او رقم خورد. پس از رحلت امام خمینی، ابتدا برنامۀ «ترمیدورِ اقتصادی» توسط هاشمیرفسنجانی و در قالب «سیاست تعدیل اقتصادی» در پیش گرفته شد؛ آنگاه برنامۀ «ترمیدور فرهنگی» از سوی حلقۀ کیان و ذیل «نظریۀ قبض و بسط تئوریک شریعت» شکل گرفت؛ و سپس برنامۀ «ترمیدور سیاسی» از طرف خاتمی و با نام «دموکراتیزاسیون» دنبال شد. این سه جریانِ موازی و همافزا، سه ضلع مثلثی بودند که همچون یک سیاهچاله، انقلاب را در کام خود فرو میبُرد.
[5]. دوگانۀ «فشار بر ولیّفقیه/ همراهی با ولیّفقیه»
هاشمیرفسنجانی و خاتمی از آغاز، مخالف «نوع حکمرانیِ آیتالله خامنهای» بودند و میکوشیدند قدرت را در «سطوحِ عالی»، از آنِ خود کنند، اما احمدینژاد، ابتدا در چهارچوبِ «رویکردِ حکمرانیِ آیتالله خامنهای» حرکت کرد و به این عنوان، رأیِ جبهۀ انقلاب را به دست آورد. مسألۀ هاشمیرفسنجانی و خاتمی، «ریاست جمهوری» و «تحصیل قدرت سیاسی در حد دولت» نیست، بلکه میخواستند «منطقِ حکمرانی» را در نظام جمهوری اسلامی تغییر دهند و این یعنی یک «تفاوت بسیار ریشهای و عمیق» در میان است؛ چنانکه خود آیتالله خامنهای نیز تصریح کرد که «نظر احمدینژاد» نسبت به «نظر هاشمیرفسنجانی»، به «نظر من» نزدیکتر است. او ولایت فقیه را امری «زمینی» میدانست و به واسطۀ «رابطۀ شخصی/ عاطفی/ دوستانه»اش با آیتالله خامنهای، مدارا کرد و آشکارا، پرچم مخالفت به دست نگرفت؛ هر چند در فتنۀ سال هشتادوهشت، هم خودش به میان آمد و هم نیروهای نیابتیاش را برای فشار سیاسی و اجتماعی به آیتالله خامنهای به میدان آورد، اما در نهایت، ناکام ماند.
،،،،،،،،،،
پس از ریاستجمهوریِ حسن روحانی در سال نودودو، هاشمیرفسنجانی گفت اکنون میتوانم با خیال راحت بمیرم، اما او نمیدانست که بهواقع، هم خودش چندی بعد خواهد مُرد؛ و هم هشت سال بعد، حسن روحانی دچارِ مرگ سیاسی خواهد شد و به این ترتیب، تمام نقشهها و طرحهای چندین ساله، دود خواهد شد و به هوا خواهد رفت.
@sedgh_mahdijamshidi
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️آقای اژهای خودتان مخاطب این سخناناید!
🔻آقای اژه ای به خدا مخاطب این حرفها خودتان هستید!
🔻گناه دوستان این انقلاب چیست که باید مورد سؤال رفتارهای غیر قانونی و غیر شرعی باشند؟!
🔻دیروز ماجرای فیلم های زندان و این روزها رسانه ای شدن پابند به یک زندانی سیاسی در بیمارستان (بکتاش آبتین)!
در هردو مورد هم مسئول امور زندانها وعده برخورد با عوامل خاطی می دهد!!!
❓مگر چقدر عوامل خاطی دارید که این مواردش رسانه ای شده است؟!!
❗️برخوردی که بازدارنده نیست و باز تکرار میشود چه فایده ای دارد؟!
🔻درباره احکام زندانی سیاسی سخن بماند برای بعد!
❗️باز هم دستتان درد نکند که جای ما، خودتان می گویید! همین حرف خشک و خالی هم، گفتنش در چشم برخی، آدم را مجرم و ضد انقلاب می کند!!!
محسن قنبریان ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
☑️ @m_ghanbarian
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️حامیان دوآتشه هاشمی و استراتژی کسب وجهه از رجال مذهبی و سیاسی
▫️همزمان با سالگرد مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی حامیان دوآتشه او تکاپوی گستردهای را برای بزرگداشت این سیاستمدار کهنهکار به نمایش گذاشتند، اما علیرغم تمام برنامههای گسترده در فضای حقیقی و مجازی، موج اجتماعی خاصی در بزرگداشت آقای هاشمی ایجاد نشد که این واکنش معنادار و در حقیقت کماعتنایی مردم، برای آن مریدان بسیار گران میآید!
🔹یکی از حربههای تبلیغاتی حامیان هاشمی، استفاده از وجهه و جایگاه مردمی برخی سیاسی-مذهبی ها برای احیای وجهه اجتماعی آقای هاشمی بود. انتشار گسترده دیدگاههای #حاجقاسمسلیمانی و #آیتاللهجوادیآملی دقیقا در چنین چارچوبی باید تحلیل شود.
🔹فارغ از هر قضاوتی که در مورد ماهیت اظهارات این دو شخصیت موجه در مورد کارنامه آقای هاشمی داشته باشیم، استفاده ابزاری و تبلیغاتی حامیان هاشمی از آن، پیام خاصی را القا میکند که جای تحلیل و بررسی دارد.
🔹این اقدام نشانگر آن است که اولا وجهه اجتماعی آقای هاشمی که به دلیل مواضع و اقدامات ایشان (خصوصا بعد از فتنه۸۸) به شدت خدشهدار شده بود، سالها بعد از درگذشت او و علیرغم اینهمه کار تبلیغاتی و بزرگداشتهای سریالی، همچنان بازسازی نشده و در واقع تمسک به بیانات برخی رجال سیاسی و مذهبی موجه، آخرین حربه برای احیای نام و جایگاه و وجاهت سیاسی و مردمی هاشمی است.
🔹مریدان آقای هاشمی باید بدانند که مردم فهیم و هوشمند ایران اسلامی در عین قدرشناسی از خدمات امثال آقای هاشمی، حساب نقاط ضعف و انحرافات فکری و فاصله گرفتن از آرمانهای امام و انقلاب اسلامی را با دقت جدا میکنند و با هیچ حربهای نمیتوان این قبیل نواقص را جبران کرد.
🔻وانگهی! تمجید بزرگان از یک فرد نیز به معنای عصمت سیاسی و فکری او نیست و صرفا بیان برخی جنبههای مثبت و خدمات گذشته است که حتی در میان منتقدان سرسخت آقای هاشمی نیز، نسبت به اصل این خدمات انکار وجود ندارد.
🔹طرفداران دوآتشه آقای هاشمی به جای کارهای تبلیغاتی و نمایشی، باید در این حقیقت درنگ کنند که به راستی چرا آقای هاشمی به چنین سرنوشتی دچار شد و از چشم مردم ایران افتاد؟ چرا مردمی که با جان و دل در بزرگداشت یاد و نام سردار شهیدشان سر از پا نمیشناسند، نسبت به آقای هاشمی چنین واکنشی ندارند؟
▫️توجه به این امر موجب خواهد شد همگان راز اقبال و ادبار اجتماعی در جامعه انقلابی ایران را نیک دریابند که برای مردم ایران «میزان حالفعلیافراد است» و دقیقا به خاطر، آنان روزگاری که آقای هاشمی در خط امام حرکت میکرد و خادم مردم بود، به همان دلیل و به همان نسبت، در چشم مردم محبوبیت داشت و بزرگ جلوه میکرد، اما با گذر زمان و درافتادن در ابتلائات سیاسی و فاصله فکری با برخی آرمانهای امام و رهبری که در نمازجمعه معروف مقام معظم رهبری به برخی وجوه آن تصریح شد، مردم نیز از هاشمی رویگردان شدند و او اعتماد و اعتبار و وجهه اجتماعی خود را از دست داد.
🔹سرنوشت آقای هاشمی از ابعاد گوناگون، عبرت آموز و قابل تأمل است و مقدمه آن، بازخوانی غیرمتعصبانه و منصفانه کارنامه سیاسی اوست تا در ورای قهرمانسازیهای مریدان سیاسی او و پادوهای رسانهای جریان سیاسی منتسب به ایشان، بتوان راز و رمز تعالی و افول وجاهت سیاسی و اجتماعی مرحوم هاشمی رفسنجانی را بازخوانی کرد.
🔘روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر
@rozaneebefarda
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️راهکار مرحوم هاشمی برای زنان بد حجاب: اردوگاه کار اجباری!
🔻ما الآن افرادی را میبینیم و هرقدر نصیحت میکنیم هنوز یک مقاومتهای منفی هست و خانمهایی متأسفانه پس از ۷سال از انقلاب هنوز به این راضیاند که مقداری از مویشان بیرون باشد؛ تابهحال با اینطور افراد خیلی با نصیحت برخورد کردهایم فکر میکنم که پس از ۷سال تحملمان هم تمام بشود، حزبالله چند بار طغیان کردند و دیدید که در خیابانها ریختند، به آنها وعده دادیم که اینها خودشان آدم میشوند، مثل اینکه اینها یک مقدار احتیاج به خشونت دارند.
🔻شورایعالی قضایی پیش نویس لایحهای را تهیه کرده و ما قبلا به حزب الله وعده داده بودیم که عمل میکنیم، این لایحه در نظر گرفته است که اردوگاههایی در مناطقی در نظر بگیرند برای بازسازی خانمها و آقایانی که دچار مرحلهای از فساد اخلاقی هستند؛ تعیین هم میکنند ۳ماه، ۲ ماه، ۵ماه، یک سال، ۲هفته آنجا بماند درس بخوانند و کار هم بکنند. خرجشان را هم باید خودشان در آنجا بدهند، اینها نوعا از قشر مرفه هستند و با پولهایی که یا شوهرشان دزدیده یا خودشان، اینجوری بار آمده اند.
خطبه های نماز جمعه، ۱۲اردبیهشت ۶۵
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
🔻مدیرکل برنامه، بودجه و ارزیابی حوزههای علمیه خواهران:
⭕️ هیچ یک از نهادهای آموزش عالی با سرانه حوزههای خواهران امکان ادامه حیات نخواهند داشت
◻️ حداقل سرانه آموزشی در دانشگاه دولتی ۱۴ میلیون تومان است، در حالی که آن دانشگاه دارای پراکندگی واحد در کشور نیز نمیباشد و طبیعتاً هزینه سربار پراکندگی نیز ندارد؛ اما این سرانه در بودجه حوزه بر اساس مثلاً پیشنهاد در لایحه بودجه نزدیک ۶ میلیون تومان میباشد که در صورت بررسی بر اساس تخصیص دریافتی کمتر از ۴ میلیون تومان میشود.
◻️ هم اکنون بودجه ناچیز نهاد حوزه منجر به محرومیتهای پایداری در بخشهای مختلف این مجموعه شده است، به گونهای که حقالزحمه پرداختی به کادر واحدهای علمی تربیتی از حداقل حقوق هم بسیار پایینتر است و قطعاً انگیرههای مادی، امکان نگهداشت سرمایه انسانی را در چنین شرایطی ناممکن میسازد.
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
🔻امام على عليه السلام: كَفاكَ مِن عُيوبِ الدُّنيا ألاّ تَبقى
از عيب هاى دنيا، همين تو را بس كه نمى مانَد
المواعظ العدديّة صفحه60
☀️رهبر معظم انقلاب
ادای تکلیف در اندیشه امام
به همين خاطر، در كلمات امام بزرگوارمان - كه مرد حكيمى بود و صرفاً يك روحانى متخصص در امر فقه و اصول و حكمت و فلسفه نبود و شخصاً و روحاً يك انسان بزرگانديش و بلندانديشى بود - اداى تكليف خيلى مهم شمرده مىشد. ما آدمهاى بزرگ زياد ديدهايم و شرح حال بعضى از آنان را در كتابها خواندهايم و با انواع و اقسام شخصيتهاى روحانى و علماى دينى و اساتيد، زياد برخورد كردهايم؛ ولى امام(ره) يك انسان نمونه و فوقالعاده بود و از نوع ساير كسانى كه در همان كسوت و با آن هدفها بودند، نبود. انصافاً او انسان والايى بود.ايشان مكرر مىگفتند كه ما براى اداى تكليف حركت مىكنيم، حتّى براى پيروزى هم تلاش نمىكنيم. البته، پيروزى را دوست مىداريم، هيچ كس نيست كه از پيروزى بدش بيايد، هيچكس نيست كه براى پيروزى كار نكند؛ اما هدف نهايى چيزى است كه حتّى از پيروزى هم بالاتر مىباشد و آن جلب رضاى خدا و اداى تكليف است. اگر من پيروز شدم، اما از خدا دور گشتم، مغلوب شدهام. اگر من - خداى نكرده - به هدفم دست نيافتم، اما تكليفم را انجام دادم، اين پيروزى و پيشرفت است./بیانات در ديدار فرماندهان يگانهاى عمدهى عملياتى نيروى زمينى و هوانيروز ۱۳۶۸/۱۲/۰۵
☀️نشر با منبع
☀️جامعترین کانال معرفی امام خامنه ای
☀️ @emamkhameneii
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️ناراحتی مهدی جمشیدی از برخورد دگم حوزویان با او
🔻«غیرت دینی» برای «اصول انقلابی»:
تغییر موضعِ آیتالله خامنهای دربارۀ «مذاکره با دشمن»؟!
مهدی جمشیدی
[1]. خدا را شکر میکنم که در گفتگو، «سعۀ صدر» دارم و با هیچ حاشیهای، باب «گفتگو» را مسدود نمیکنم و از «آزاداندیشی» و «مناظره» دفاع میکنم. هفتۀ پیش، با یکی از نیروهای ملیمذهبی که محکوم امنیتی و سیاسی بوده، مناظرۀ زنده داشتم، امّا بهواقع مشاهده کردم او از بسیاری از اهل پژوهشِ اینجایی، «گشودگی» و «وسعتنظرِ» بیشتری دارد. او به تمام پیشفرضهای من حمله کرد و من نیز به تمام پیشفرضهای او حمله کردم. گفتیم و مخاطب نیز شنید و آنچه را که درست میانگاشت، برگرفت و رفت. این را گفتم برای آنکه از مواجهۀ حوزویان با خویش در آن ماجرای طرّاحیشده سخن بگویم که همچنان طعنهها و ملامتهایشان ادامه دارد.
[2]. آن بزرگوار گفته بودند: اوّلاً «جمهوری اسلامی با بسیاری از کشورها قهر است» و ثانیاً «بسیاری از مشکلات اقتصادی با ارتباطات خارجی، برطرف خواهد شد». در مقابل باید گفت: جملۀ نخست ایشان، خلافواقع و تخریب چهرۀ نظام است؛ و جملۀ دوّم نیز، به معنی برونگرایی است. یکی «نظریۀ انزوای سیاسی» است و دیگری «نظریۀ وابستگی». گرۀ معیشت مردم، نه با «هضمشدن در هاضمۀ نئولیبرالیسمِ جهانی» گشوده میشود، نه با «تبدیلشدن به اقتصادِ پیرامونی و اقماری». هشت سال در این «بیراهه» روان بودیم و دستوپا زدیم که اینچنین گرفتار و سرگشته شدیم. اکنون دوباره به همان «نسخۀ مجعول و معیوب» بازگردیم و دست گدایی به سوی «کدخدای جهان» دراز کنیم؟! هشت سال «عزّتفروشی» و «حقارت» و «ذلّت» کافی نبود؟! چه شد جز آنکه «وعدههای کاغذی» خریدند و به مردم فروختند؟!
[3]. ده روز، تمامیّتِ حوزه برخاست و ادبیّاتِ غلیظِ مرا به تعارض با دین و روحانیّت و مرجعیّت پیوند داد و از یک «نقدِ تند»، «نفیِ بنیاد» را نتیجه گرفت و بیرحمانه و خصمانه، بر اعتبار و دیانتِ من تاخت. امّا در این میان، یک «منصفِ شجاع» در حوزه نیافتم که بگوید «مادّۀ سخن» آن بزرگ، خطا بود و «صورتِ سخن» این کوچک؛ و بر این قیاس، باید به گونهای دیگری موضع گرفت و از آن بزرگ گلایه کرد. این «تعصّبِ صنفی»، مرا بهشدّت به حوزه، بدبین ساخت. در این غوغاهای مستبدانه، نه انصاف دیدم و نه اخلاق. دافعۀ عجیبی داشتند. البتّه من از فضای غالب و مسلّط سخن میگویم و نه از همۀ افراد؛ چنانکه از بدنه، آن نشنیدم که از رأس دیدم.
[4]. عذرخواهی من از «الفاظ» بود و نه از «استدلال». بر سر سخنم هستم و بههیچرو، عقبنشینی نمیکنم. در محکمه هم همین را خواهم گفت. نه دنیایی دارم که برای حفظ آن، «حقایق انقلاب» را نگویم و نطلبم و «غیرت دینی» نورزم؛ نه صنفی دارم که به حمایت برخیزند و با تقسیمکارِ پیشینی، روزانه دهها بیانیه بدهند و خطابه بخوانند و حکم فسق و فساد بدهند. تعیّنِ حقیقت در متنِ تاریخی که در راه است، روشنگر و رسواکننده خواهد بود.
[5]. عملگرایی عبارت است از «آرمانها/ ارزشهای انقلابی» را در هنگامۀ تزاحم و تعارض، فدای «منافعِ مادّی/ محسوس» کردن، و یعنی سیّال/ ژلهای/ بیاصول بودن و خود را در نسبت با موقعیّتها تعریفکردن. آیتالله خامنهای میگوید «عدم تسلیم در برابر دشمن مستکبر»، جزو اصول انقلاب است، و «زورگویی» دشمن را نباید تحمّل کرد، اما اینکه با دشمن «مذاکره/ صحبت/ تعامل» کنیم، یک حرف دیگر است؛ درحالیکه کسانی این اصل را تضعیف میکنند و میگویند تسلیم شدن چه اشکالی دارد؟ پس اصل انقلابی از نظر ایشان، «تسلیمنشدن در برابر دشمن مستکبر» است، نه «مذاکرهنکردن با دشمن مستکبر». به بیان دیگر، ذات «مذاکره»، تسلیمشدن نیست بلکه ممکن است مذاکره نیز صورت مطلوب و مشروع داشته باشد. پس محل اختلاف، «مقاومت» است نه «مذاکره»، و مذاکره بهصورت ذاتی، نافیِ مقاومت نیست. اعتراض آیتالله خامنهای به کسانی نیست که دعوت به مذاکره میکنند، بلکه ایشان میگوید کسانی معتقد به عبور از اصلِ انقلابیِ «عدمتسلیم در برابر دشمن مستکبر» هستند. این توصیه، عملگرایی است.
[6]. انتقادهای نیروهای انقلابی به جریان مذاکره در دولت اعتدالگرا، به چند دلیل بود: اوّلاً، مذاکره از «موضع ضعف و عجز» بود، نه «موضعِ عزّتمندانه و مقتدرانه»؛ ثانیاً، مذاکره مبتنی بر «اعتماد» به دشمن و «تکیه بر وعدههای کاغذیِ» او بود؛ ثالثاً، مذاکره به معنی «راهحل اصلیِ گشایشِ معیشتی» مطرح شد و از «ظرفیّتهای داخلی»، غفلت گردید؛ رابعاً، مذاکره از «مسألۀ هستهای» فراتر رفت و به تعبیر حاجقاسم، «سه ضلعی» شد و «برجامِ منطقهای» و «برجامِ موشکی» نیز مطرح شد.
@sedgh_mahdijamshidi
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
16.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️استناد وهابیت به بدعتهای فرقه منحرف صرخی
اخیرا کلیپی در انکار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها از عده ای عراقی توسط شبکه های وهابی در حال پخش است و آنها با تکیه بر این کلیپ مدعی هستند که شیعیان عراق بیدار شده و متوجه شده اند که شهادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها افسانه است!
اما حقیقت ماجرا و دروغ وهابیت در اینجاست که این افراد شیعه نیستند، بلکه فرقه ای منحرف و ضاله از عناصر بعثی می باشند که رهبر آنان شخص خودفروخته ای به نام "محمود صرخی" می باشد و این فرقه هم به مانند گروهک "یمانی بصری" فرقه ای ضاله و برخاسته از دل یهود و آل سعود و عامل دست آنهاست تا بتوانند از این گونه فرقه ها علیه شیعه سوء استفاده کنند و تشیع را تخریب نمایند!
در واقع این فرقه ها و فتنه ها برادر ناتنی یا فرزند همان گروهک منحرف وهابیت هستند که سالهاست انحرافات و بدعتهایشان برای همه بیان گردیده و دستشان رو شده است!
یکی از بزرگترین اهداف تاسیس این "فرقه بعثی سعودی" دشمنی با ایران و ایرانیان است، به عنوان نمونه این جریان در تمامی حملات به کنسولگریهای ایران در عراق نقش مهمی داشته است، بیخود نیست که حتی در همین کلیپ هم ایرانیان را "مجوس" معرفی می کند!!
این کلیپ و حمایت وهابیت از این فرقه های تشکیل یافته از عناصر بعثی، بهترین مدرک در اثبات توطئه های گوناگون آنان علیه دوستداران اهلبیت علیهم السلام و سعی در ایجاد انشعاب در تشيع است!!
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
15.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️تفاوتهای نگاه امام خمینی و هاشمی رفسنجانی به تحریم
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️فایلی نایاب از تهمتهای هاشمی رفسنجانی به رهبری
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh