eitaa logo
بیداری طلاب
59.1هزار دنبال‌کننده
8.5هزار عکس
3.8هزار ویدیو
87 فایل
🔻قال عیسی علیه السلام کونوا نقّاد الکلام 🔻پایگاه مستقل خبری تحلیلی بیداری طلاب 🔻نشر نظرات تاییدشان نیست 🔁راه ارتباطی https://eitaa.com/hhh111 سوابق و شرایط تبلیغات https://eitaa.com/t_khabar 👈 👈سفارش تبلیغ https://eitaa.com/hhh111
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻امام على عليه السلام: كَفاكَ مِن عُيوبِ الدُّنيا ألاّ تَبقى از عيب هاى دنيا، همين تو را بس كه نمى مانَد المواعظ العدديّة صفحه60 ☀️رهبر معظم انقلاب ادای تکلیف در اندیشه امام به همين خاطر، در كلمات امام بزرگوارمان - كه مرد حكيمى بود و صرفاً يك روحانى متخصص در امر فقه و اصول و حكمت و فلسفه نبود و شخصاً و روحاً يك انسان بزرگ‌انديش و بلندانديشى بود - اداى تكليف خيلى مهم شمرده مى‌شد. ما آدمهاى بزرگ زياد ديده‌ايم و شرح حال بعضى از آنان را در كتابها خوانده‌ايم و با انواع و اقسام شخصيتهاى روحانى و علماى دينى و اساتيد، زياد برخورد كرده‌ايم؛ ولى امام(ره) يك انسان نمونه و فوق‌العاده بود و از نوع ساير كسانى كه در همان كسوت و با آن هدفها بودند، نبود. انصافاً او انسان والايى بود.ايشان مكرر مى‌گفتند كه ما براى اداى تكليف حركت مى‌كنيم، حتّى براى پيروزى هم تلاش نمى‌كنيم. البته، پيروزى را دوست مى‌داريم، هيچ كس نيست كه از پيروزى بدش بيايد، هيچ‌كس نيست كه براى پيروزى كار نكند؛ اما هدف نهايى چيزى است كه حتّى از پيروزى هم بالاتر مى‌باشد و آن جلب رضاى خدا و اداى تكليف است. اگر من پيروز شدم، اما از خدا دور گشتم، مغلوب شده‌ام. اگر من - خداى نكرده - به هدفم دست نيافتم، اما تكليفم را انجام دادم، اين پيروزى و پيشرفت است./بیانات در ديدار فرماندهان يگان‌هاى عمده‌ى عملياتى نيروى زمينى و هوانيروز ۱۳۶۸/۱۲/۰۵ ☀️نشر با منبع ☀️جامعترین کانال معرفی امام خامنه ای ☀️ @emamkhameneii ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️ناراحتی مهدی جمشیدی از برخورد دگم حوزویان با او 🔻«غیرت دینی» برای «اصول انقلابی»: تغییر موضعِ آیت‌الله خامنه‌ای دربارۀ «مذاکره با دشمن»؟! مهدی جمشیدی [1]. خدا را شکر می‌کنم که در گفتگو، «سعۀ صدر» دارم و با هیچ حاشیه‌ای، باب «گفتگو» را مسدود نمی‌کنم و از «آزاداندیشی» و «مناظره» دفاع می‌کنم. هفتۀ پیش، با یکی از نیروهای ملی‌مذهبی که محکوم امنیتی و سیاسی بوده، مناظرۀ زنده داشتم، امّا به‌واقع مشاهده کردم او از بسیاری از اهل پژوهشِ اینجایی، «گشودگی» و «وسعت‌نظرِ» بیشتری دارد. او به تمام پیش‌فرض‌های من حمله کرد و من نیز به تمام پیش‌فرض‌های او حمله کردم. گفتیم و مخاطب نیز شنید و آنچه را که درست می‌انگاشت، برگرفت و رفت. این را گفتم برای آن‌که از مواجهۀ حوزویان با خویش در آن ماجرای طرّاحی‌شده سخن بگویم که همچنان طعنه‌ها و ملامت‌های‌شان ادامه دارد. [2]. آن بزرگوار گفته بودند: اوّلاً «جمهوری اسلامی با بسیاری از کشورها قهر است» و ثانیاً «بسیاری از مشکلات اقتصادی با ارتباطات خارجی، برطرف خواهد شد». در مقابل باید گفت: جملۀ نخست ایشان، خلاف‌واقع و تخریب چهرۀ نظام است؛ و جملۀ دوّم نیز، به معنی برون‌گرایی است. یکی «نظریۀ انزوای سیاسی» است و دیگری «نظریۀ وابستگی». گرۀ معیشت مردم، نه با «هضم‌شدن در هاضمۀ نئولیبرالیسمِ جهانی» گشوده می‌شود، نه با «تبدیل‌شدن به اقتصادِ پیرامونی و اقماری». هشت سال در این «بیراهه» روان بودیم و دست‌وپا زدیم که این‌چنین گرفتار و سرگشته شدیم. اکنون دوباره به همان «نسخۀ مجعول و معیوب» بازگردیم و دست گدایی به سوی «کدخدای جهان» دراز کنیم؟! هشت سال «عزّت‌فروشی» و «حقارت» و «ذلّت» کافی نبود؟! چه شد جز آنکه «وعده‌های کاغذی» خریدند و به مردم فروختند؟! [3]. ده روز، تمامیّتِ حوزه برخاست و ادبیّاتِ غلیظِ مرا به تعارض با دین و روحانیّت و مرجعیّت پیوند داد و از یک «نقدِ تند»، «نفیِ بنیاد» را نتیجه گرفت و بی‌رحمانه و خصمانه، بر اعتبار و دیانتِ من تاخت. امّا در این میان، یک «منصفِ شجاع» در حوزه نیافتم که بگوید «مادّۀ سخن» آن بزرگ، خطا بود و «صورتِ سخن» این کوچک؛ و بر این قیاس، باید به گونه‌ای دیگری موضع گرفت و از آن بزرگ گلایه کرد. این «تعصّبِ صنفی»، مرا به‌شدّت به حوزه، بدبین ساخت. در این غوغاهای مستبدانه، نه انصاف دیدم و نه اخلاق. دافعۀ عجیبی داشتند. البتّه من از فضای غالب و مسلّط سخن می‌گویم و نه از همۀ افراد؛ چنانکه از بدنه، آن نشنیدم که از رأس دیدم. [4]. عذرخواهی من از «الفاظ» بود و نه از «استدلال». بر سر سخنم هستم و به‌هیچ‌رو، عقب‌نشینی نمی‌کنم. در محکمه هم همین را خواهم گفت. نه دنیایی دارم که برای حفظ آن، «حقایق انقلاب» را نگویم و نطلبم و «غیرت دینی» نورزم؛ نه صنفی دارم که به حمایت برخیزند و با تقسیم‌کارِ پیشینی، روزانه ده‌ها بیانیه بدهند و خطابه بخوانند و حکم فسق و فساد بدهند. تعیّنِ حقیقت در متنِ تاریخی که در راه است، روشنگر و رسواکننده خواهد بود. [5]. عمل‌گرایی عبارت است از «آرمان‌ها/ ارزش‌های انقلابی» را در هنگامۀ تزاحم و تعارض، فدای «منافعِ مادّی/ محسوس» کردن، و یعنی سیّال/ ژله‌ای/ بی‌اصول‌ بودن و خود را در نسبت با موقعیّت‌ها تعریف‌کردن. آیت‌الله خامنه‌ای می‌گوید «عدم تسلیم در برابر دشمن مستکبر»، جزو اصول انقلاب است، و «زورگویی» دشمن را نباید تحمّل کرد، اما این‌که با دشمن «مذاکره/ صحبت/ تعامل» کنیم، یک حرف دیگر است؛ درحالی‌که کسانی این اصل را تضعیف می‌کنند و می‌گویند تسلیم شدن چه اشکالی دارد؟ پس اصل انقلابی از نظر ایشان، «تسلیم‌نشدن در برابر دشمن مستکبر» است، نه «مذاکره‌نکردن با دشمن مستکبر». به بیان دیگر، ذات «مذاکره»، تسلیم‌شدن نیست بلکه ممکن است مذاکره نیز صورت مطلوب و مشروع داشته باشد. پس محل اختلاف، «مقاومت» است نه «مذاکره»، و مذاکره به‌صورت ذاتی، نافیِ مقاومت نیست. اعتراض آیت‌الله خامنه‌ای به کسانی نیست که دعوت به مذاکره می‌کنند، بلکه ایشان می‌گوید کسانی معتقد به عبور از اصلِ انقلابیِ «عدم‌تسلیم در برابر دشمن مستکبر» هستند. این توصیه، عمل‌گرایی است. [6]. انتقادهای نیروهای انقلابی به جریان مذاکره در دولت اعتدال‌گرا، به چند دلیل بود: اوّلاً، مذاکره از «موضع ضعف و عجز» بود، نه «موضعِ عزّت‌مندانه و مقتدرانه»؛ ثانیاً، مذاکره مبتنی بر «اعتماد» به دشمن و «تکیه بر وعده‌های کاغذیِ» او بود؛ ثالثاً، مذاکره به معنی «راه‌حل اصلیِ گشایشِ معیشتی» مطرح شد و از «ظرفیّت‌های داخلی»، غفلت گردید؛ رابعاً، مذاکره از «مسألۀ هسته‌ای» فراتر رفت و به تعبیر حاج‌قاسم، «سه ضلعی» شد و «برجامِ منطقه‌ای» و «برجامِ موشکی» نیز مطرح شد. @sedgh_mahdijamshidi ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
16.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️استناد وهابیت به بدعتهای فرقه منحرف صرخی اخیرا کلیپی در انکار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها از عده ای عراقی توسط شبکه های وهابی در حال پخش است و آنها با تکیه بر این کلیپ مدعی هستند که شیعیان عراق بیدار شده و متوجه شده اند که شهادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها افسانه است! اما حقیقت ماجرا و دروغ وهابیت در اینجاست که این افراد شیعه نیستند، بلکه فرقه ای منحرف و ضاله از عناصر بعثی می باشند که رهبر آنان شخص خودفروخته ای به نام "محمود صرخی" می باشد و این فرقه هم به مانند گروهک "یمانی بصری" فرقه ای ضاله و برخاسته از دل یهود و آل سعود و عامل دست آنهاست تا بتوانند از این گونه فرقه ها علیه شیعه سوء استفاده کنند و تشیع را تخریب نمایند! در واقع این فرقه ها و فتنه ها برادر ناتنی یا فرزند همان گروهک منحرف وهابیت هستند که سالهاست انحرافات و بدعت‌هایشان برای همه بیان گردیده و دستشان رو شده است! یکی از بزرگترین اهداف تاسیس این "فرقه بعثی سعودی" دشمنی با ایران و ایرانیان است، به عنوان نمونه این جریان در تمامی حملات به کنسولگریهای ایران در عراق نقش مهمی داشته است، بیخود نیست که حتی در همین کلیپ هم ایرانیان را "مجوس" معرفی می کند!! این کلیپ و حمایت وهابیت از این فرقه های تشکیل یافته از عناصر بعثی، بهترین مدرک در اثبات توطئه های گوناگون آنان علیه دوستداران اهلبیت علیهم السلام و سعی در ایجاد انشعاب در تشيع است!! ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
15.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️تفاوتهای نگاه امام خمینی و هاشمی رفسنجانی به تحریم ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️فایلی نایاب از تهمتهای هاشمی رفسنجانی به رهبری ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️دیدار چند روحانی با اینفلوئنسرهای اینستاگرامی البته این خبر که با عنوان دیدار وحید یامین پور ، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، با اینفلوئنسرهای اینستاگرامی دست به دست می شود، سر و صدای زیادی در فضای مجازی به پا کرده است. ماجرا از انتشار تصاویر جلسه ای با حضور تعدادی از اینفلوئنسرهای زن اینستاگرامی آغاز شده که دیروز در ساختمان شماره دو وزارت ورزش و جوانان برگزار شده بود. طولی نکشید که این خبر واکنش گسترده کاربران شبکه های اجتماعی را به دنبال داشت. آن ها که وحید یامین پور را از طیفی می دانند که همواره مخالفت خود را با اینستاگرام و شبکه های اجتماعی خارجی ابراز کرده، به انتقاد از او پرداخته اند و می گویند چنین جلسه ای اگر در دولت قبل برگزار شده بود معلوم نبود چه عواقبی در انتظار برگزارکنندگانش می بود. وحید یامین پور اما حضور خود در این جلسه را تکذیب کرده است. او در پاسخ به توییت انتقادی یکی از کاربران نوشته در این دیدار حضور نداشته و این جلسه مربوط به نهادی غیر دولتی به نام مجمع خیرین ازدواج بوده که سال ها است به دلیل نداشتن جای مناسب جلسات خود را در این ساختمان برگزار می کند. با این حال، این صحبت یامین پور هم بی جواب نمانده و از او درباره ی حضور مدیرکل دفترش در این جلسه سؤال شده است. 🔻از حاشیه های جالب این گفتگو اینکه بعضی از دعوت شدگان قبل از در سعادت آباد دنبال مقنعه بوده اند ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
بیداری طلاب
♨️استناد وهابیت به بدعتهای فرقه منحرف صرخی اخیرا کلیپی در انکار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها از
♨️اهانت سازمان‌یافته به ساحت حضرت فاطمه(س) در سایه سکوت حوزه هزارساله نجف ❌مدینه فاضله سکولارهای حوزوی همین بود؟! با برافتادن رژیم سفاک صدام و برآمدن شبه‌دولت‌های وابسته به آمریکا، فضای فرهنگی و مذهبی عراق با دگرگونی‌های سریع و عجیب همراه شد. نزج‌گیری نحله‌های انحرافی یکی از عوارض منفی ولنگاری فرهنگی عراق پس از صدام بود. مدتهاست سرویس‌های جاسوسی کشورهای مختلف به سرمایه‌گذاری در عراق پرداخته‌اند و حالا مدتی است که نتایج آن برنامه‌ریزی‌ها و صرف هزینه‌های گزاف، نمود اجتماعی یافته است. انحراف در آئین‌های عزاداری از حیث شکل و محتوا، تنها یکی از بروندادهای ولنگاری فرهنگی/مذهبی در عراق است که قبل از این در ایام عزاداری محرم شیوع یافت و مع‌الاسف مدتی است از تحریف تاریخ صدر اسلام گذشته و به مرز اهانت علنی به ساحت مقدس حضرت فاطمه زهرا علیها سلام رسیده است. عجیب آنکه در تمام این سال‌ها، متولیان حوزه علمیه نجف، برنامه‌ای برای مدیریت فضای فتنه‌گون عراق نداشته و بلکه به تئوریزه کردن این بی‌تفاوتی و بی‌عملی پرداخته است! عجیب‌تر آنکه برخی ، همصدا با بعضی ، حوزه فعلی نجف را مدینه فاضله و الگوی تمام حوزه‌های علمیه شیعی _حتی قم_ برشمارده‌اند! از نگاه سکولارها، مزیت نسبی حوزه نجف، سیاست‌پرهیزی و بلکه سیاست‌ستیزی بوده و همین موجب شده این حوزه در امر تبلیغ دین توفیق حداکثری یابد! اما ورای این تحلیل‌های آبکی و انتزاعی، واقعیت‌های عینی حکایت دیگری دارد! واقعیت آن است که سکولار شدن حوزه نجف موجب شده بزرگ مرجع عراق یعنی آیت‌الله العظمی سیستانی نیز در میان این جماعت، غریب افتد و قدرش ناشناخته بماند. واقعیت آن است که هر عنصر نامطلوبی امروز می تواند به نام دین علم مرجعیت و راهبری بلند کند و دکان دونبش برای فریب مردم باز کند! واقعیت آن است که سیاست‌گریزی عارضی نجف، نه فقط حیثیت و هویت این حوزه مقدسه، که دیانت مردم عراق را نیز شدیدا به مخاطره انداخته و عراق را بیش از هر زمان دیگری به بستر نزج‌گیری مبدل سازد. پرسش آن است که سوداگران سکولاريسم حوزوی که در قم به ادنی بهانه‌ای تا مرز شهرآشوبی پیش می‌روند، چگونه است از یک طرف حوزه نجف را در مقابل قم بعنوان مدینه فاضله معرفی می‌کنند و همزمان در مقابل انفعال و سکوت و انزوای این حوزه در مقابل (ع)، زبان در کام درکشیده‌اند؟! برخلاف پروپاگاندای رسانه‌ای سکولارها، سرشت حوزه هزارساله نجف همواره با سیاست و مبارزه و قیام گره خورده است و از آن جمله، اگر زمانی آن حوزه با همت شیخ‌الطائفه و دیگر اعاظم به تولید تراث حدیثی و سایر میراث معنوی، از جمله احیای شعائر حسینی، موفق می‌شود یکی از عوامل مهم آن مسئله حکمرانی و به طور مشخص حکومت بویهیان شیعی ایرانی است. در طول تاریخ آنچه نشان‌گر و عامل جهانی‌شدن آوازه و دامنه تاثیر حوزه مقدسه نجف بوده، همانا و مجاهدت‌ سازمان‌یافته در امر تحقق دین است. از این رو به هر میزان که در اقامه امر دین توفیق داشته، در میان شیعیان و مسلمانان و بلکه جهانیان اعتبار و آبرو داشته و در تحولات اجتماعی، محل اعتنا قرار گرفته است. سکولارهای حوزوی که نجف را منفعل و بی‌عمل می‌خواهند در بهترین حالت، مصداق دوست جاهل هستند که مسیره انزوای بیشتر و حذف این حوزه مقدسه را پیش گرفته‌اند! 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر @roozaneebefarda ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
🔻امام على عليه السلام: كَفاكَ مِن عُيوبِ الدُّنيا ألاّ تَبقى از عيب هاى دنيا، همين تو را بس كه نمى مانَد المواعظ العدديّة صفحه60 ☀️رهبر معظم انقلاب: ایجاد نگرش جدید در فقه شیعه توسط امام خمینی هفتمين كار بزرگ او، نگرشى جديد در فقه شيعه بود. فقاهت ما پايه‌هاى بسيار مستحكمى داشته و دارد. فقاهت شيعه، يكى از محكمترين فقاهتها و متكى به قواعد و اصول و مبانى بسيار مستحكمى است. امام عزيزمان اين فقه مستحكم را در گستره‌ى وسيع و با نگرشى جهانى و حكومتى مورد توجه قرار داد و ابعادى از فقه را براى ما روشن كرد كه قبل از آن روشن نبود. خطبه‌هاى نمازجمعه‌ى تهران‌ ۱۳۶۸/۰۴/۲۳ ☀️نشر با منبع ☀️جامعترین کانال معرفی امام خامنه ای ☀️ @emamkhameneii ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
هیچ وقت وارد حزب و گروهی نشدم و همیشه قائل بودم طلبه باید فراجناحی باشد و تنها دغدغه او حفظ تشیع و ارکان اصلی نظام باشد و هیچوقت به خانواده خودم هم نگفته ام به چه کسی رای بدهید ولی امروز را مظلومترین رییس جمهور بعد انقلاب میدانم؛ قطعا نقدهایی به عملکرد چندماهه ایشان وارد است ولی هیچ رئیس جمهوری در ابتدای کار چنین مورد انتقاد خودی و غیرخودی واقع نشده بود. هر کاری میکند یک عده نقد میکنند. دولت ویرانه با خزانه خالی تحویل گرفته است و شب و روز در حال فعالیت هست ولی ظاهرا هیچ کس قصد همراهی ندارد و همه میخواهند او را نقد کنند. آخرین نقد هم قصه است؛ شاید افراد شایسته تری هم برای این مقام وجود دارد ولی حرف من این است کسی که تحصیلات برق، صنایع و مدیریت از بهترین دانشگاههای کشور را دارد چه تفاوتی با آقای مدیر عامل سابق دارد که تحصیلات او هم صنایع و مدیریت است. چرا کسی به انتصاب جعفر ربیعی انتقاد نکرد درحالیکه تحصیلات او مانند علی عسگری است. باید بگویم رئیسی مظلوم است اگرچه نقدهایی هم به او وارد است. گاهی این موج ها توسط های رسانه ای که سهمی از دولت به آنها نرسیده است ایجاد میشود و افراد عادی هم بدون اطلاع وارد این موج رسانه ای میشوند. قصه در این دولت جدی است. مراقب باشیم. یاعلی @islam_kade ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh