eitaa logo
بیداری طلاب
62.7هزار دنبال‌کننده
8.2هزار عکس
3.7هزار ویدیو
86 فایل
🔳 قال عیسی ع: کونوا نقّاد الکلام 🔳 پایگاه خبری مستقل حوزه های علمیه 🔻خبر حوزه🔻 قدیم 🔳 اخبار حوزه بدون سانسور 🔳 راه ارتباطی 🆔 @akhbarhowzeh 🖥دیدن سوابق تبلیغ و سفارش 👇 http://eitaa.com/joinchat/2893545491Ceb56fbfddd
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم ✅قال عیسی ع: کونوا نقّاد الکلام 🔥پایگاه خبری مستقل حوزه های علمیه 🔥اخبار حوزه های علمیه بدون سانسور ☎ راه ارتباطی @infokhabar 📺 تبلیغ بسیار ارزان خبرحوزه @t_khabar https://eitaa.com/joinchat/3516137473C309488f7b7
جامعه مدرسین مغز متفکر وچشم بینای دستگاه اداره کننده کشور! 🔺جامعه مدرسین با دیوار بلندی که اطرافش کشیده، خود را از توان و انرژی و حمایت نسل جوان و انقلابی حوزه محروم ساخته! 🔹جامعه مدرسین ساختاری انقلابی و فعال در اوج تحولات حوزه محسوب می شود که بر اساس آرمان ها و اهداف نظام، در آن موقع نقش آفرین بود تا آن جا که مقام معظم رهبری این مجموعه را در سال۶۸چنین توصیف فرموده اند: "من جامعه ى مدرّسین را مغز متفكر و چشم بینا و وجدان سالم و حساسى براى دستگاه اداره کننده ى کشور میدانم." 🔹اما از آن جا که ساختار جامعه مدرسین متناسب با نیاز های جامعه حوزوی به روزرسانی نگردیده است ,اکنون شاهد آن هستیم که این نهاد قدرت تفكر و بینایی و حساسیت خود را نه تنها نسبت به دستگاه اداره کننده ى کشور از دست داده بلكه اعتبار سازمانی و صنفی سابق را هم در میان حوزویان ندارد. 🔹در آن روزها اعضای آن جزو بنیان گزاران انقلاب و مبارزین بودند و اعتبار والایی به آن بخشیده بودند زیرا: شرف المكان بالمكین اما امروز برخی اعضای جامعه تعهد سابق را نسبت به اهداف و آرمان های نظام از دست داده اند . 🔹جامعه مدرسین با دیوار بلندی که اطرافش کشیده، خود را از توان و انرژی و حمایت نسل جوان و انقلابی حوزه محروم ساخته و این بزرگ ترین خسارتی است که این نهاد دیده است. 🔹 نگاه دستوری و آمرانه به همراه تقدسی ساختگی ،مانع نقد پذیری و اصلاح درون سازمانی گردیده است . 🔹توصیه امام خمینی ره در منشور روحانیت به جامعه مدرسین به دست فراموشی سپرده شده است: "جامعه مدرسین باید طالب عزیز انقلابى و زحمت کشیده و کتك خورده و جبهه رفته را از خود بدانند.حتماً با آنان جلسه بگذارند و از طرحها و نظریات آنان استقبال نمایند." 🔸در پایان باید گفت که این تذکرات به جهت اصلاح مهم ترین جایگاه حوزوی ارائه گردیده و جا دارد برای رفع این امور چاره ای اندیشیده شود. ✍احمد رضا توحیدی کانال سخن شیعه @khabarehowzeh
🚨استاد رحیم پور ازغدی هشدار داد ⛔️برخی جریان ها از درون حوزه درپی ضربه زدن به خط امام و انقلاب هستند! استاد رحیم پور ازغدی: دشمنان امام خمینی (ره) در داخل برخی حوزه‌ها وجود دارند منتهی خفه شده و صدایشان در نمی‌آید، اما خط انقلاب و امام را می‌کوبند، به تربیت طلبه پرداخته تا در ۲۰ یا ۳۰ سال آینده دیگر جرأت ذکر اسم امام راحل، ولایت فقیه و پیام رهبری نداشته باشیم و حتی منشور روحانیت را در دست بگیریم. @khabarehowzeh
♨️♨️♨️کانال اصحاب انقلاب نوشت 🔻🔻🔻🔻🔻 ♨️"کدام حوزه علمیه؟ کدام جنگل؟ کدام نماینده ولی فقیه؟" | ♨️در حوالی روز درختکاری سوال از آقای نور مفیدی روشن است؛ تاسیس بیش از بیست شرکت به نام ۳ فرزند‌تان در حوزه چوب و نئوپان و امتیاز انحصاری دست‌اندازی به جنگل‌های گلستان، با این حجم تخریب با کدام استدلال عقلانی است؟ ♨️پاسخ نماینده ولی فقیه در استان گلستان: شخصا نزد امام راحل رفتم و از ایشان اجاه گرفتم مسئولیت جنگل را در گلستان برعهده گرفته و علاوه بر انجام تعهدات، عوائد آن را صرف کنم و ایشان نیز با استقبال از این امر با آن موافقت کردند. منبع: yon.ir/YQggW ♨️"هشدار امام خامنه ای : من تأکید میکنم اجازه ندهید به این جنگلها دست‌درازی بشود؛ بخشهای مختلف کشور که مسئولیّتی در این زمینه دارند، اجازه ندهند با بهانه‌های مختلف - از جمله ساخت مدرسه‌ی علمیّه و - به جنگلهای ما تعرّض بشود؛ به جنگلها تعدّی بشود و تاکنون به جنگل تعدّی شده؛ جلویش را با استحکام کامل بگیرید." ۱۷ اسفند ۹۳ در جمع فعالان محیط زیست منبع: yon.ir/laNJ4 @khabarehowzeh ♨️رسانه مستقل خبر حوزه
♨️♨️♨️کانال روزنه با نشر یادداشتی با عنوان تقابل های واقعی در فضای مجازی به بررسی جریانات سیاسی و حوزوی فضای مجازی و حقیقی در کشور و ارتباطات فکری و عملی آنها پرداخت ♨️♨️♨️تحلیلی بر سوگیری های متفاوت در فضای مجازی کشور ♨️طیف‌بندی جبهه‌ای جریانات ناهمسو ♨️با بررسی میان‌مدت امّا مستمرّ فضای رسانه‌ای و پیگیری تحلیل‌ها و نظرات خبرگان سیاسی٬ به جبهه‌بندی نرم و البته وسیع نظام سلطه در برابر جریان اصیل اسلامی می‌رسیم. که بر اساس یک طیف‌بندی سیاسی-اعتقادی می‌توان آن را به صورت زیر تقسیم‌بندی کردی: 1. معاندان یا مخالفان اعتقادی: کسانی که دین مبین اسلام را نپذیرفته‌اند و علیه آن تبلیغ می‌کنند. هم‌چون آتئیست‌ها با زیست‌مجازی و یا بهائیان. 2. سلطنت‌طلبان: که با وجود داشتن ارتش سایبری؛ به علت کمبود نیروی حقیقی و نداشتن پایه‌های ایدئولوژیک مقبول خطر آن‌چنانی محسوب نمی‌شوند. 3. شبه‌روشنفکران غیردینی: کسانی که عمدتا لندن‌نشین و پاریس‌نشین‌اند و غرب‌زده عریان محسوب می‌شوند. برخی امضا کنندگان تحریم ملّت ایران یا آن دسته افرادی که به صراحت از رژیم اشغال‌گر صهیونیستی حمایت می‌کنند یا فمنیست‌های معروف و سازندگان چهارشنبه‌های پلید (سفید) جزء همین دسته محسوب می‌شود. 4. شبه‌روشنفکران دینی: کسانی که از نظر تاریخی پیوست نهضت آزادی و جبهه ملی محسوب می‌شوند و به خاطر جوّ مذهبی ایران مجبور به داشتن پوسته‌ای از اسلام هستند. 5. بازی‌گران چند چهره: گروهی که به اسم اعتدال یا پرهیز از تنش و تفرقه؛ گاهی به راست و گاهی به چپ متمایل می‌شوند. 6. انقلابیون عرفی: کسانی که به شعارهای انقلاب هم‌چون عدالت به مثابه یک شعار عرفی برخورد کرده و در حال حاضر به جای مسلک‌گرایی به شخص‌گرایی رو آورده‌اند. 9. متدینین غیرسیاسی: گروهی که شعار خود را پلیدی سیاست قرار داده‌اند و سعی دارند از آن دوری کنند. سابقه تاریخی آنان به انجمن حجّتیه و تفکرات آن برمی‌گردد و هرچند اکنون تشکیلات و جلسات انجمن زیرزمینی پیگیری می شود امّا نرم‌افزار آن در افکار برخی متدینین رسوب کرده است. بخشی از حوزه سکولار قم‌نشین پشتیبان معنوی این جریان هستند. 10. متدینین ضدسیاست و حکومت: گروهی که از مرحله گریز از سیاست به مرحله ستیز با سیاست آن هم از نوع سیاست اسلامی و حکومت دینی رسیده‌اند. کسانی که با وجود تعداد اندک؛ به دلیل ویژگی‌های روحی و خلقی سرشار از تعصبات کور و نادرست مذهبی‌اند و خود را یاران حقیقی امام حسین علیه‌السلام می‌بینند و طرف مقابل را به منزله فرعون و یزید. بنابر اطلاعات میدانی این گروه از نظر معنوی و هم‌چنین مادّی از شیعه‌انگلیسی ساکن قم تغذیه می‌شوند و هیئات و مراسمات آن‌‌ها به صورت ویژه از بیت خاصی از قم تغذیه می‌شود. ♨️همان‌طور که مشاهده می‌شود هرکدام از این گروه‌ها به ظاهر بی‌ربط هستند امّا با نگاهی دقیق‌تر پیوند شبکه‌ای نامرئی این اجزاء مختلف را به یک‌دیگر پیوند می‌زند. به طور مثال دادگاه یک فرد بهائی(معاند اعتقادی) در یکی از شهرستان‌ها را تبرئه می‌کند و از بهارستان تهران نماینده مجلسی که می‌توان او را در گروه شبه‌روشنفکر دینی جا داد به حمایت و تمجید از حکم دادگاه به نفع از فرد بهائی می‌پردازد. ♨️یا در صحنه‌ای دیگر، پسر مرجع طیف تندرو موسوم به شیعه انگلیسی به علت اهانت به در قم دست‌گیر می‌شود و از طرف دیگر فردی در لندن که روزی دستگاه سیدالشهدا و شعائر حسینی را خرافه‌پرستی می‌خواند به حمایت از او دست به قلم می‌شود. ♻️بنابراین نباید به این گروه‌ها به صورت جزیره‌ای پراکنده نگاه کرد بلکه باید تحرکات آن‌ها را در یک شبکه منسجم تعریف کرد و هرکدام از این گروه‌ها را در جای خود به منزله میمنه و میسره یک لشکر دید. ♻️پس از شناخت اجمالی این جبهه؛ باید به نقاط نفوذ آنان اشاره کرد. نقاط نفوذی که استقرایی است و روز به روز باید دقیق‌تر و روزآمدتر گردد و پرونده‌هایی برای مقابله با آن شکل گیرد. در یادداشت های بعدی از این لشکر مجازی بیشتر خواهیم نوشت‌. ۱۳۹۷/۱۲/۲۴ @khabarehowzeh
♨️♨️♨️آیت الله اعرافی در صحبتهایی به تشریح ابعاد قدرت فرهنگی قم پرداخت و گفت ♨️۱۵۰۰ مرکز و نهاد کشور از قم هدایت می شود ♨️♨️آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه در دیدار وزیر صمت گفت: ♨️تعداد رشته های حوزه علوم اسلامی در حوزه ها از ۲۰۰ رشته به ۴۰۰ رشته افزایش می یابد. ♨️فعالیت ۱۰۰ هزار طلبه از ۱۳۰ کشور جهان در قم، ♨️وجود ۳۰۰ مؤسسه کوچک و بزرگ فرهنگی و دینی، ♨️تدریس ۲۰۰ رشته در حوزه علوم اسلامی و همچنین چاپ ۱۰۰ مجله در حوزه علوم اسلامی و انسانی از جمله بخشی از ظرفیت های مهم علمی و دینی این استان است. ♨️استان قم به عنوان قطب فکری و فرهنگی دینی کشور و جهان تشیع است. ♨️هشت نهاد مهم اصلی حوزوی از جمله جامعه المصطفی العالمیه، جامعه الزهرا(س) و حوزه علمیه از جمله ظرفیت هایی است که موجب شده تا یک هزار و پانصد مرکز و نهاد کشور از قم هدایت شود. ♨️توجه به قم، توجه به یک استان نیست بلکه توجه به فرهنگ و علوم دینی، انسانی و اسلامی در کشور است. ♨️یک سوم انتشار کشور متعلق به قم است. این استان در تولید و چاپ آثار دینی و علوم اسلامی جایگاه اول منطقه را دارد؛ خروجی های این استان در علوم اسلامی و انسانی در چهل سال گذشته بسیار چشمگیر بوده که خلاصه این آثار در ۳۰ جلد به چاپ رسیده است. @khabarehowzeh
♨️♨️♨️صدرالساداتی در اینستاگرام خود نوشت ♨️جناب حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری رییس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه سلام علیکم چهار دهه از انقلاب گذشته است و بالاخره انحصار رسانه های مصلحت سنج نا آگاه به مصالح مسلمین تمام شده است. ♨️دلسوزان اسلام و انقلابیون واقعی رانتها و کاسبی ها و جنگلخواری های برخی از ائمه جمعه پرنفوذ به اسم اسلام و امام و انقلاب را تحمل نخواهند کرد. خون این جوانان پرشور از این همه سکوت و سازش به جوش آمده است. ♨️اگر جنابعالی جرأت برخورد با افرادی مانند جناب سید کاظم نورمفیدی امام جمعه گرگان که جلوی چشم مستضعفین و رنج دیدگان و پابرهنگان انقلاب برای خودش و فرزندانش امپراطوری شرکتهای مختلف اقتصادی درست کرده را ندارید، لااقل خودتان را سبک نکنید و به ستاد نماز جمعه ایشان جایزه ندهید! ♨️مردم گلستان این امپراطوری شرکتهای اقماری نورمفیدی را به چشم خود میبینند ، درحالیکه امام و رهبری انقلاب بارها گفته اند دستگاه امامت جمعه یک دستگاه اداری اقتصادی نیست، بلکه یک دستگاه طلبگی است. آیا این دستگاه امام جمعه گرگان طلبگی است؟ ♨️گذشته از بیانات بزرگان انقلاب، آیا امیرالمؤمنین ع برای حسن و حسینش به اسم گسترش اسلام از پول بیت المال فعالیتهای کلان اقتصادی تعریف میکرد که اینها با جایگاه امامت جمعه که جایگاه امام آن بخش است چنین کردند؟ ♨️جناب آقای حاج علی اکبری! بر فرض که جلوی یک مستند انتقادی را گرفتید و نگذاشتید افرادی از داخل حوزه نقاط قوت و ضعف را بگویند ، آیا جلوی چشمان مردم هم میتوانید بگیرید؟ به گفته رهبری انقلاب، آیا مردم کورند و نمیبینند که مسئولین چگونه رفتار میکنند؟ . ♨️اگر جنابعالی اطلاع ندارید در گلستان چه خبر است ، این کلیپ گوشه ای از آقازاده پروری جناب سید کاظم نورمفیدی است و باقی مسائل اقتصادی ایشان نیز به زودی از طریق عدالتخواهان انقلابی منتشر خواهد شد. . والسلام علیکم @khabarehowzeh
♨️♨️♨️خبرگزاری رسا با انتشار یادداشتی به قلم مهدی قیاسی درباره انتصابی یا انتخابی بودن قاضی القضات به یادداشت منتسب به محمد سروش محلاتی که در آن به موضوع انتصاب یا انتخاب قاضی‌القضات و بطور کلی انتخابی شدن قضات همچون نمایندگان مجلس و رئیس جمهور توسط مردم را بررسی و تجویز کرده است پاسخ داد ♨️در منابع و مواخذ دینی حق حکومت و قضاوت که مربوط به صفت ربوبیت الهی بوده و تربیت و سلطنت است مختص خداوند متعال است. ♨️تمامی علمای شیعه قضاوت و ولایت در امور حسبیه را از وظایف و اختیارات ولی فقیه می‌دانند. ♨️نویسنده یادشده به خوبی از تبعات انتخابی شدن قاضی مطلعند که وقتی قاضی‌القضات وام‌دار جریانات سیاسی شود چه فساد‌هایی را در پی دارد. ♨️سیر انتخابی فعلی را اصلاح کنید بعد در مورد انتخابی شدن بخش های دیگر سخن بگویید آن هم مسئولیتی که شرط آن فقاهت و عدالت است. ♨️در پایان باید گفت امور تخصص محور نیاز به انتصاب مستقیم با در نظر گرفتن کلیه جوانب را دارد. rasanews.ir/002WPZ @khabarehowzeh
مجتبی لطفی در کانال خود به نقد حرفهای حجت الاسلام سروش محلاتی پرداخت 🔻🔻🔻🔻 ♨️آیت الله منتظری: قاضی القضات منصوب یا منتخب؟ 👈(نقدی برآقای محمد سروش محلاتی) ♨️جناب آقای محمد سروش محلاتی در کانال تلگرامی خویش نوشته اند: «بهشتی در هنگام تدوین قانون اساسی اصرار داشت که مقامات عالی قضایی مثل رییس دیوان عالی کشور و دادستان کل، توسط قضات "انتخاب" شوند و سپس حکم آنان توسط رهبری امضاء گردد. بالاخره این نظر او در اثر مخالفت آیت الله منتظری و دکتر حسن آیت به تصویب نرسید و "نصب" جای "انتخاب" را گرفت. ♨️با این همه نباید گمان برد که اراء فقهی هم با همین روند اجرایی در نظام کاملا همراهی دارد، خوشبختانه فقهای آزاد اندیش بر اساس سنت اجتهاد حوزوی راه خویش را ادامه میدهند و آن ایده - قضاوت انتخابی - همچنان زنده است. در اینجا به عنوان مثال به مرجع عالیقدر حضرت آیت الله سیستانی می توان اشاره کرد که در مبانی فقهی خود از "قضات انتخابی" دفاع می کند. تقریرات شاگردان معظم له از دروس ایشان نشان از آن دارد که این فقیه دقیق النظر و روشن‌بین به مشکلات وابستگی قضاوت به حکومت توجه داشته و با نگاهی ابتکاری و به استناد ادله، راه "انتخاب قاضی توسط مردم" را باز میداند.» ⭕️یکم: حضرت آقای سروش محلاتی به گونه ای از تصویب "نصب" به جای "نخب" به دلیل مخالفت آیت الله منتظری سخن می گویند گویا بقیه اعضای خبرگان که مقام علمی آنان بر کسی پوشیده نیست، به دلیل نظر آیت الله منتظری از نظر خویش صرف نظر کردند و اگر "نصب" تصویب شد ایشان (به همراه آقای آیت که آخوند هم نبود) در آن دخالت اصلی داشته و مابقی مطیع ایشان بودند! آیا القای چنین مطلبی به خواننده درست است؟! ⭕️دوم: صناعت و تخصص اقتضا دارد که در مقام نسبت دادن یک نظریه به یک صاحب اندیشه، تمامی آثار و اندیشه های متقدم و متأخر وی مورد مراجعه و مداقه قرار گیرد. در موضوع "نصب یا نخب قاضی القضات"، گرچه آیت الله منتظری در گذشته آن را از شئون حاکمیت می دانست اما در نظریه بعدی (که خودنوشت است نه نوشته شاگردانشان)، می نویسد: « در رئیس قوه قضائیه: چون فقاهت و اجتهاد در قضا شرط است و از طرف دیگر مردمی بودن او نیز مطلوب است لذا بجاست از ناحیه مراجع معروف و یا رهبر منتخب با مشورت با مراجع، صلاحیت کسانی که داوطلب تصدی این مقام هستند مورد تأیید قرار گیرد و سپس در "معرض آرای ملت و یا حداقل قضات و حقوقدانان کشور" قرار داده شود تا به وسیله "انتخابات عمومی یا صنفی" یکی از آنان برای مدتی معین انتخاب شود » و در جای دیگر فواید این روش انتخاب قاضی القضات را در عین اینکه مطابق رعایت جهات شرعی و احتیاط دانسته، موجب مردمی بودن و هماهنگی بیشتر قضات و حقوقدانان و رئیس قوه قضا و حفظ استقلال قوه قضا، و ...می داند.( کتاب دیدگاههای آیت الله منتظری، ج1، ص 199 و 205) ⭕️در گذشته نیز جناب آقای سروش محلاتی با نسبت دادن برخی مطالب که طبعا با تحقیق بیشتر از سوی آیت الله منتظری، مورد بازنگری قرار گرفته بود، و ناسخ مقدم بر منسوخ است، باعث تعجب محققان و ناظران شد و با توضیحات داده شده و با قبول خطا و سهو خویش، آن را تدارک نفرمودند! ♨️سزاوار این استاد محترم است که اگر کتابخانه شان از آثار بزرگان خالی است بفرمایند تا تهیه گردد. @khabarehowzeh
⛔️یادداشت محمد ابراهیم لواسانی در جواب حجت الاسلام سروش محلاتی ♨️♨️تعریض جناب سروش محلاتی به اینکه آیت الله مؤمن "از این موقعیت چیزی دست و پا نکرد تا در ..." به کیست و به چیست، لابدّ مثل ایشان که در مقام ادّعای علم و ایمان قرار دارد، حجّتی برای پاسخگویی قیامتش فراهم نموده باشد، و الله عالم! ♨️و امّا اینکه آن فقید را تهی از روشن بینی توصیف نموده است، تا ببینیم روشن بینی از نگاه جناب سروش محلاتی چه باشد! یقیناً معیارهای روشن بینی از نگاه وی هرگز با معیارهای بصیرت مرحوم آیت الله مؤمن قابل جمع نیست!! ♨️از کسی که بصراحت از فتنه ضدّ نظام ۸۸ حمایت کرده و میکند، چه باک که امثال آیت الله مؤمن را متّهم به نداشتن روشن بینی کند؟!! ♨️متأسّفيم که بگوییم سروش محلّاتی با اظهارات بظاهر علمی سعی نموده اتّهام ناروای برنتافتن رأى مردم را در جهت استحکام قدرت مطلقه به آن فقید بچسباند، امّا چنان باطن کلماتش گویای بغض و نفرت از فقهای ملّائی چون آیت الله مؤمن هست که جای هیچگونه نقد علمی ندارد! ♨️جرم ملّاهایی امثال مرحوم آیت الله مؤمن و آیت الله شاهرودی از نگاه سروش محلاتیها کم جرمی نیست که تا آخرین لحظات عمر شریفشان صبورانه همه گونه ناجوانمردیها را تحمّل نمودند و با بصیرت به پای نظام مظلوم جمهوری اسلامی وفادارانه ماندند، و نگذاشتند امیال ناصواب امثال سروش محلاتیها بر مدیریت نظام حاکم شود. ♨️جناب سروش که رندانه و ریاکارانه سنگ حمایت از امام راحل به سینه میزند، به نیکی میداند "جواز جهاد ابتدایی در عصر غیبت و قتل مفسد فی الارض و حجیت مطلق علم قاضی و تعمیم مجازات محارب به مخالفان سیاسی و سلطه ولی امر بر حقوق شخصی و از ان جمله حق قصاص و ..." اولا بعضاً همچون حجیت علم قاضی و تعمیم مجازات محارب به مخالفان سیاسی وصله ناجوری است که به آیت الله مؤمن و بلکه به نظام نمیچسبد! و ولو هم روا باشد، این عناوین فقهی به نگاه ولایت مطلقه فقهی امام راحل برمیگردد که برای حفظ نظام حقّ و مصالح مسلمین قائل به اختیارات مطلق فقیه بوده و همه این امور برای طلبه مبتدی قابل درک است تا چه رسد به امثال جناب سروش که زیرکانه خواسته ساحت امام راحل (ره) را بدور از آن بداند... ♨️تهمتی بزرگتر از این یافت نمیشود که فقیه شورای نگهبان به تقلید متهم شود! آیا واقعاً بلحاظ فقهی نباید سروش محلاتی تعزیر شود؟!! آیا وی نباید مورد بازخواست دلسوزان حوزوی قرار گیرد؟ ♨️در قالب نقد علمی، جز توهین و فحش و ناسزا هیچ نکته علمی در این کلمات سروش یافت نمیشود. مگر تا کجا باید انسان اینقدر کینه ورزانه مطلب براند؟! ♨️عقده گشایی علیه ولایت فقیه و شخص حضرت آقا در این کلمات سروش محلاتی موج میزند! اگر بزرگانی امثال آیت الله مؤمن مصلحت اندیشی میکردند، آیا جز برای حفظ مصالح نظام بوده است! یا جناب سروش محلاتی اعتراف به حفظ مصالح نظام و عدالت فقهای محترم شورای نگهبان دارد که شرعاً بایستی لب فروبندد؛ و یا چنین اعترافی ندارد _که شواهد فراوانی از مواضع وی دالّ بر این است_ پس لطفاً ریاکارانه قیافه طرفداری از نظام و قانون اساسی و امام راحل را بخود نگیرد که تخلّفات وی و همفکرانش در مخالفت با قانون اساسی، مثنوی هفتاد من است!! ♨️ضمن اشکال جدّی به تقسیم وی نسبت به فقهای شورای نگهبان بر اساس مستقلّ بودن یا مقلّد بودن که گفته شد جز عقده گشایی هیچ مبنای علمی ندارد، اینکه از حضرت آیت الله صافی مثال زده است، بی انصافی دیگری است تا خواسته از مطلب حقّی استفاده ناحقّ ببرد که ثابت کند گویا فقهای فعلی شورای نگهبان و آیت الله مؤمن گوش بفرمان جای دیگری بوده اند و صرفاً به دستور عمل میکرده اند!! انسان متحیّر میماند چرا سروش محلاتی اینگونه باید مزوّرانه به عالیترین رکن نظام یعنی ولایت فقیه بتازد و مانعی سرِ راه خود نبیند؟! آیا این کلمات جرم نیست؟ آیا اتهام استبداد به نظام نیست؟ آیا تخریب نمودن ارکان قانونگذاری و ساختار شورای محترم نگهبان نیست؟! آیا این حقّ برای دلسوزان انقلاب و نظام محفوظ نیست که درخواست برخورد با چنین مجرمی را از دستگاه عدل و قضا را بخواهند؟! ⛔️تا کی باید آزادانه صداهای شوم سکولار و ضد انقلاب را از حوزه بشنویم؟! چرا آتش به اختیاری در میان حوزویان علیه چنین نداهای ضد نظام دیده نمیشود؟! @khabarehowzeh