eitaa logo
خبر فوری
6.1هزار دنبال‌کننده
28.3هزار عکس
14.1هزار ویدیو
2 فایل
✅ خبر فوری ✅ اخبار جهان وایران . . . . .
مشاهده در ایتا
دانلود
⬅️‌صادق زیباکلام دوباره مجرم شناخته شد 🔹دادگاه رسیدگی به پرونده‌های سعدی، مدیرمسئول روزنامۀ «جهان صنعت» و صادق زیباکلام به اتهام انتشار مطالب خلاف واقع در شمارۀ ۲۸ آبان ۱۴۰۱ این روزنامه امروز برگزار شد و با اکثریت آراء این دو مجرم شناخته شدند. 🔹در بخشی از مطلب روزنامۀ جهان صنعت با تیتر «کیان را کی کشت؟» آمده که برخی از مأموران انتظامی برای اینکه دچار تردید نشوند و به مردم شلیک کنند، از مواد روان‌گردان استفاده می‌کنند. 🔹قاضی از متهم پرسید منبع مطالب شما چه بوده که‌ سعدی گفت: روایت‌ها و شنیده‌ها را جمع‌آوری و نظر آقای زیباکلام را در این مورد پرسیدیم. 🔹او با اشاره به شغل و سوابق پدرش در فراجا، عذرخواهی و باتوجه با آرامش موجود در جامعه از دادگاه و اعضای هیئت‌منصفه درخواست بخشش کرد. 🔹زیباکلام هم در دفاعیات خود گفت: من در پاسخ به سوال خبرنگار جهان صنعت در مورد این شایعه گفتم: «من هم شنیده‌ام. چه جوابی غیر از این پاسخ می‌توانستم بدهم؟ من نباید محاکمه شوم. صداوسیمای حکومتی بابت جلوگیری‌نکردن از شایعات باید محاکمه شود. 🔹اعضای هیئت‌منصفه پس از شنیدن دفاعیات، زیباکلام و سعدی را با اکثریت آرا مجرم شناختند و مستحق تخفیف ندانستند. .
جزئیات اجرای طرح معافیت سربازان دارای فرزند سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی: 🔹معافیت مشمولان دارای ۳ فرزند و بیشتر، از تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۱ اجرایی شده است. 🔹تمامی سربازان وظیفه حین خدمت که دارای ۴ فرزند و بیشتر هستند، بدون شرط سنی و سربازان وظیفه دارای ۳ فرزند به شرط داشتن حداقل ۴۰ سال تمام از انجام خدمت دوره ضرورت سربازی معاف می‌شوند. 🔹ملاک عمل برای رسیدگی به درخواست سربازان وظیفه اعم از سربازان عادی، امریه، طلاب و ... سند رسمی ازدواج و شناسنامه پدر و تاییدیه ثبت احوال است. .
🔸شرط ثبت‌نام کنکوری‌های ۱۴۰۲ در ثبت‌نام مجدد نوبت دوم کنکور 🔹مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش: بیش از ۱۲ هزار داوطلب در ثبت‌نام با تاخیر نوبت دوم کنکور شرکت داشتند. 🔹داوطلبانی که مایل باشند از نمره آزمون سراسری ۱۴۰۲ برای انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۳ استفاده کنند، باید در یکی از دو نوبت آزمون سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرده باشند. 🔹برگزاری آزمون سراسری به‌دلیل همزمانی با انتخابات ریاست جمهوری به روزهای ۲۱ و ۲۲ تیر موکول شده است. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کنعانی: جزایر سه‌گانه ایران جزو ابدی خاک ایران است سخنگوی وزارت خارجه: 🔹بیانیه‌های اتحادیه عرب ساز و کار خاص خودش را در خصوص نحوه تنظیم یا تائید دیدگاه کشورهای عضو دارد. 🔹جزایر سه گانه ایرانی جزو لاینفک و ابدی خاک ایران است و خواهد بود. ایران اجازه مداخله و اظهارنظر هیچ طرفی را در ارتباط با این جزایر نخواهد داد و هر گونه اظهار نظر را محکوم می‌کند. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎥 رحیم‌پور ازغدی: قبل از شهید امیرعبداللهیان وزرای خارجه‌ای داشتیم که بزرگترین آرزویشان این بود که مقام‌های آمریکا و فرانسه و انگلیس به آن‌ها لبخند بزنند. .
پیام تسلیت رهبر انقلاب به سید حسن نصرالله در پی درگذشت مادر ایشان امام خامنه‌ای: 🔹حضور مبارک مجاهد بزرگ جناب حجة‌الاسلام و المسلمین حاج سید حسن نصرالله رهبر مقاومت لبنان دامت برکاتُه 🔹سلام علیکم، درگذشت مادر گرامیتان را صمیمانه تسلیت عرض می‌کنم. در کرامت آن مرحومه همین بس که سید نستوه مقاومت، برخاسته از دامن پاک اوست. رضوان و رحمت خدا بر او، و سلام و برکات الهی برشما و یاران مبارزتان در جبهه‌ی بزرگ مقاومت. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سرپرست وزارت خارجه از وزیر خارجهٔ عمان استقبال کرد .
⬅️ اعلام جزئیات مدل جدید کالابرگ بزودی 🔹وزیر اقتصاد در پاسخ به تسنیم مبنی براینکه مدل جدید کالابرگ چه زمانی اجرایی می شود؟: بررسی های نهایی انجام شده و در ماه جدید خبرهای مربوط به آن رسما اعلام می شود. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سرپرست وزارت خارجه از وزیر خارجهٔ عمان استقبال کرد .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴پیام‌های تسلیت از قلب غزه؛ شهادت رئیسی خبری دردآور برای همه مردم فلسطین علی‌الخصوص غزه بود! 🔹‌واکنش اهالی غزه به شهادت رئیس‌جمهور:‌از خبر غم‌انگیز شهادت ابراهیم رئیسی شوکه شدیم؛ ایشان مدافع آرمان فلسطین بود.‌از دست دادن ابراهیم رئیسی و امیرعبداللهیان مصیبتی دیگر برای همه شهروندان فلسطینی بود. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬅️ تجدید میثاق منتخبان مجلس با امام راحل 🔹نمایندگان منتخب مردم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور در مرقد مطهر امام راحل ، با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید پیمان و بر ادامه راه شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی تاکید کردند. .
⬅️ ولیعهد اردن: خواهان روابط حسنه با ایران هستیم .
⬅️ انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان از روز سه‌شنبه ۸ خردادماه در سایت سازمان سنجش آغاز می‌شود .
🔸دستگیری قاتل پس از ۲۰ سال زندگی مخفیانه 🔹رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از دستگیری مردی خبر داد که ۲۰ سال قبل همسر خود را به قتل رسانده و مخفیانه به سوئد فرار کرده بود. 🔹۲۰ سال از فرار متهم از ایران گذشته بود تا اینکه اواخر اردیبهشت، مأموران فرودگاه امام خمینی(ره) هنگام ورود مسافران کشور سوئد به ایران، متوجه حضور مرد مشکوکی شدند که اخیرا بخاطر ارتکاب جرم از آن کشور اخراج شده و به ایران برگشته بود. 🔹ماموران هنگامی که مشخصات مرد میانسال را در سیستم پلیس وارد کردند متوجه شدند که وی همان متهمی است که در سال ۸۲ همسرش را به قتل رسانده است که همین موضوع کافی بود تا متهم توسط کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ بازداشت شود. .
⬅️ کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی: نتانیاهو پیش‌از عملیات ایران در یک پناهگاه اتمی پنهان شده بود 🔹کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی به اخبار منتشرشده دربارهٔ حضور نتانیاهو پیش‌از عملیات موشکیِ ایران در خانهٔ یک میلیادر آمریکایی در قدس پرداخته که گفته شده در آن پناهگاه اتمی وجود دارد. 🔹این شبکه همچنین اشاره کرده نتانیاهو از این ویلا تا یک ماه بعد از عملیات حماس در پانزدهم مهر هم استفاده می‌کرده. 🔸پیش‌تر و در آستانهٔ آغاز عملیات موشکی و پهپادیِ ایران در فلسطین اشغالی برخی منابع صهیونیستی گزارش کردند نتانیاهو به ویلای یک میلیادر آمریکایی به نام «سایمون فالیک» در قدس پناه برده است. .
⬅️ باقری: روابط پایدار ایران و عمان ادامه می‌یابد 🔹ارتشبد نعمانی در گفتگوی تلفنی با سردار سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تسلیت عمیق خود، دولت و نیروهای مسلح کشور عمان را به ملت و نیروهای مسلح ایران به‌مناسبت شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان ابراز کرد. 🔹رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: عمان همواره برای ایران کشوری مهم و راهبردی است و دو ملت ایران و عمان همواره در سختی‌ها در کنار هم بوده‌اند. .
ازن هوای تهران را ناسالم کرد 🔹بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلاینده شاخص هم‌اکنون «ازن» با شاخص ۱۱۱ و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد. .
🔸مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های تهران: در نقل‌وانتقالات فرهنگیان، سقفی برای جذب معلم در شهرستان‌های استان تهران نداریم .
🔸رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم: قالیباف گزینه فراکسیون انقلاب اسلامی برای ریاست مجلس است .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬅️ ماجرای حمله اراذل به بیمارستان خاتم‌الانبیاء زاهدان 🔹ویدئو منتشر شده در فضای مجازی حاکی از درگیری تعدادی افراد مسلح به سلاح سرد در بیمارستان خاتم‌الانبیاء زاهدان است که با چاقو با هم درگیر شده و دستکم یک نفر مجروح شده است.‌ .
🔸هوای پایتخت گرم می‌شود 🔹اداره کل هواشناسی تهران: روند افزایش نسبی دما در سطح استان از فردا سه‌شنبه تا روز جمعه هفته جاری پیش‌بینی می‌شود و براساس این پیش‌بینی‌ها هوای پایتخت گرم خواهد شد. .
⬅️ ورود دادستانی به آتش‌سوزی مزارع ایذه 🔹دادستان ایذه: تحقیقات درخصوص احتمال عمدی بودن حوادث آتش‌سوزی مزارع گندم شهرستان ایذه و شناسایی عوامل مرتبط با آن درحال انجام است. 🔹از پنجشنبه هفته گذشته چندین مورد آتش‌سوزی‌ در مزارع این شهرستان رخ داد که منجر به سوختن ۱۶۰ هکتار گندم شد. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥⬅️ روایت بنی‌فاطمه از آخرین دیدارش با رئیس‌جمهور شهید .
⬅️ رئیس شورای تامین دام: از اسفندماه ۱۸ هزار تن گوشت در کشور توزیع شد که بیشترین میزان در سطح روستاها بوده است .