eitaa logo
خبر جهادی
328 دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
4.8هزار ویدیو
12 فایل
تحولات میدانی منطقه و جهان اسلام https://virasty.com/khabarjahadi https://rubika.ir/khabarjahadi https://splus.ir/khabarjahadi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 بیانیه گروه تروریستی آزادیبخش پاکستان : 🔹 شهر مچ را به تصرف خود درآوردیم 🔹 ۴۸ نظامی ارتش پاکستان رو کشته ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴شنیده شدن صدای انفجار در پایتخت یمن
🔴 علت شنیده شدن صدای انفجار در صعده شلیک موشک به سمت ناوگان آمریکایی بوده است
☑️یگان موشکی ایران و تمام محور مقاومت آماده یک پاسخگویی سنگین و گسترده است بدون شک طرف آمریکایی سطح گسترش نیروها و آماده باش ارتش و سپاه ایران را دیده و وحشت زده نمی‌داند که دقیقاً باید چه اقدامی انجام دهد؛ اگر بخواهد یک پاسخ محدود در حد بمباران چند موضع پراکنده بدهد به هیچ عنوان نتوانسته موقعیت از دست رفته خود را بازیابی کند و اگر هم بخواهد به شکل سنگین دست به بمباران مواضع گروه‌های مقاومت بزند آنگاه با ایران طرف خواهد بود.
اخبار ضد و نقیض از انفجار در یمن؛ حمله آمریکا تکذیب شد 🔹 برخی منابع غیررسمی با تکذیب انجام‌شدن حمله جدید توسط آمریکا به یمن، گفتند که صدای انفجار شنیده‌شده در صعده مربوط به شلیک موشک توسط ارتش یمن به سمت نیروی دریایی آمریکا است.
پرواز گسترده پهپادهای آمریکایی بر فراز پایگاه‌های غیرقانونی واشنگتن در سوریه 🔹منابع سوری از پرواز گسترده پهپادهای ارتش اشغالگر آمریکا در اطراف پایگاههای غیرقانونی این کشور در میدان نفتی العمر و کونیکو در حومه دیرالزور خبر دادند.
سفیر ایران در سازمان ملل: مسئولیتی در قبال اقدامات هیچ فرد یا گروهی در منطقه نداریم 🔹امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه ای به رئیس شورای امنیت: جمهوری اسلامی ایران مسئولیتی در قبال اقدامات هیچ فرد یا گروهی در منطقه ندارد.
سخنگوی پنتاگون: آمریکا می داند گروهی که پشت حمله به سربازان آمریکایی بوده یک شبه‌نظامی تحت حمایت سپاه است که رد پای کتائب حزب‌الله را دارد.
سخنگوی پنتاگون: ارزیابی نهایی در این‌باره انجام نمی‌دهیم اما می‌دانیم که ایران پشت آن است. قطعا ایران به تسلیح و تجهیز این گروه‌ها برای انجام این حملات ادامه می دهد. و ما قطعا آنها را مسئول خواهیم کرد.
شهادت ۲ مأمور پلیس در استان فارس 🔹فرمانده انتظامی استان فارس گفت: بامداد امروز در تیراندازی قاچاقچیان مسلح به‌سمت پلیس، سرگرد رضا شاهسونی و استواریکم علی شاهسونی به شهادت رسیدند و ۴ نفر دیگر هم مجروح شدند. تلاش برای دستگیری قاچاقچیان ادامه دارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌هلیکوپترها بر فراز شهر مچ بولان علی رغم گذشت ۱۶ ساعت همچنان صدای تیراندازی از داخل شهر مچ بولان شنیده میشود. همزمان هلیکوپترهای نظامی ارتش پاکستان در آسمان این شهر در حال تردد هستند. گروهک آزادیبخش گزارش‌های ارتش پاکستان مربوط به بازپسگیری شهر را رد کرده بود.
📌رسانه آمریکایی: اوکراین فاقد سلاح و پرسنل نظامی با انگیزه است وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت، اوکراین فاقد تسلیحات و پرسنل نظامی با انگیزه است، بنابراین تحلیلگران بر این باورند که نیروهای روسی قادر به شکست خطوط دفاعی اوکراین خواهند بود.
📌شهدای غزه به 26751 نفر رسید وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در 24 ساعت گذشته 13 کشتار و جنایت دیگر را در این باریکه مرتکب شده که در نتیجه آن 114 فلسطینی شهید و 249 نفر هم زخمی شدند. این وزارتخانه افزود که شمار شهدای غزه از آغاز جنگ در هفتم اکتبر به 26751 نفر و شمار مجروحان نیز به 65636 نفر رسیده است. وزارت بهداشت غزه تاکید کرد که هنوز افراد زیادی هم زیر آوار هستند و تیم‌های امدادرسانی موفق به بیرون کشیدن آن‌ها نشده‌اند.
📌واکنش چین به حمله علیه پایگاه آمریکا در اردن: ایران اعلام کرده هیچ ارتباطی با این حمله نداشته/ همه خونسرد باشند تا از تشدید بیشتر تنش‌های منطقه‌ای جلوگیری شود/ وضعیت بسیار پیچیده و حساس است وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امورخارجه چین امروز (سه‌شنبه) در واکنش به حمله روز یک‌شنبه به یک پایگاه آمریکایی در مرز اردن و سوریه گفت: پکن از گزارش‌ها درباره تلفات حمله به پایگاه نظامی آمریکا مطلع شده است. ما همچنین دریافته‌ایم که ایران اعلام کرده هیچ ارتباطی با این حمله نداشته است. سخنگوی وزارت امورخارجه چین همچنین در اظهارات امروز خود تصریح کرد: ما امیدواریم که همه طرف‌های مربوطه خونسرد باشند و خویشتن‌داری خود را حفظ کنند تا از قرار گرفتن در چرخه معیوب انتقام‌جویی و از تشدید بیشتر تنش‌های منطقه‌ای جلوگیری شود. وانگ ونبین در ادامه گفت که وضعیت در منطقه در حال حاضر بسیار پیچیده و حساس است.
📌هلاکت یک تروریست در مرزهای شرقی کشور فرمانده مرزبانی فراجا: یک نفر از اعضای گروهک تروریستی موسوم به انصار الفرقان در درگیری مسلحانه مرزبانان استان سیستان و بلوچستان در منطقه مرزی کستک جکیگور به هلاکت رسید. فرد به هلاکت رسیده از اعضای ائتلاف ترکیبی از گروه‌های تروریستی شرق کشور بوده است.
📌تصاویر برجامانده از حملات جبهه‌هات آزادی بخش بلوچ به پایگاه نظامیان پاکستانی در شهر مچ بلوچستان
ایران دستور حمله به پایگاه آمریکا را صادر نکرده است شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از منابع آگاه: 🔹 هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه ایران به صورت مستقیم دستور حمله مرگبار یکشنبه به نیروهای آمریکایی را داده باشد، وجود ندارد.
الجزیره: آمریکا در دو روز گذشته از طریق طرفهای ثالث به ایران پیام داد که علاقه ای به جنگ نامحدود با ایران ندارد، اما هشدار داد که گسترش جنگ فعلی منجر به اقدام آمریکا خواهد شد، تهران پاسخ داد که هرگونه حمله به ایران و خاک ایران عبور از یک خط قرمز خواهد بود که واکنشی را به دنبال خواهد داشت.
♦️نتانیاهو: نه از غزه خارج می‌شویم و نه اسرای فلسطینی را آزاد می‌کنیم.
انفجار در منطقه بلوچستان پاکستان 🔹پلیس پاکستان اعلام کرد که در جریان انفجار در منطقه بلوچستان دو نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. 🔹هنوز جزئیاتی بیشتری از این حادثه اعلام نشده است.