.
✅ طرح تبدیل تهدید اقتصادی کرونا به فرصت معیشتی :
⚠️تهدید :
دولت محترم به خاطر کرونا در نظر دارد، مبلغ 75 تا 150 هزار میلیارد تومان پرداخت نماید. پرواضح است که همچون گذشته، گوشت این طرحها به شکم اغنیا و دودش به چشم فقرا خواهد رفت.📈
البته این بار چاپخانۀ پول آمریکا و اروپا هم به کار است و همین بهانه، وجدانهای غربزده را تسکین میبخشد.
به طور کلی این #پول_پاشی تهدید تورم و فساد را بالا میبرد.
✅فرصت :
برای مقابله با مشکلات اقتصادی کرونا، یک راهکار بی هزینه و تجربه شدۀ مبتنی بر نیازها و امکانهای ایران وجود دارد.
در این طرح تمدنی🇮🇷، زمین بایر به صورت قطعه های 1000 متری به مردم تحویل میگردد.
با یک محاسبۀ ساده، برای تحویل 1000متر #زمین به همۀ خانواده های ایرانی، حدود 4% از وسعت ایران کافی است و هیچ هزینه ای ندارد.
این طرح عملیاتی موجب رضایت اجتماعی، آبادی زمینها، رونق کشاورزی و دامداری و #جهش_تولید در معیشت ایرانی-اسلامی میگردد.🌾
🔍جمع بندی :
با نگاه تخصصی اقتصادی، محور اصلی این طرح سرازیر کردن شیب رکود از بخشهای مولد اقتصادی به زمین است.
شرح و مباحثۀ کامل #طرح_ضدرکودی پیشنهادی موسسۀ متا موجود است.
.
8.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
✅ کار زیبای یک هیئت در شهر ری در سوم شعبان
✍️ این تجربه قابل استفاده در نیمه شعبان و دیگر مناسبتهاست.
.
.
✅ شهیدی که سر بی تنش سخن گفت
🌷🌷🌷 در جاده بصره خرمشهر شهید "علی اکبر دهقان" همین طور که می دوید از پشت از ناحیه سر مورد اصابت قرار گرفت و سرش از پیکر پاکش جدا شد.
در همان حال که تنش داشت می دوید، سرش روی زمین غلتید.
سر مبارک این شهید حدود پنج دقیقه فریاد " یاحسین، یا_حسین" سر می داد.
همه رزمندگان با مشاهده این صحنه شگفت گریه می کردند...
چند دقیقه بعد از توی کوله پشتی اش وصیتنامه اش را برداشتند، نوشته بود:
ألسلام علی الرأس المرفوع
خدایا من شنیده ام که امام_حسین (ع) با لب تشنه شهید شده است، من هم دوست دارم اینگونه شهید بشوم…
خدایا شنیده ام که سر امام حسین (ع) را از پشت بریده اند، من هم دوست دارم سرم از پشت بریده بشود.
خدایا شنیده ام سر امام حسین (ع) بالای نیزه قرآن خوانده، من که مثل امام اسرار قرآن را نمی دانم، ولی به امام حسین (ع) خیلی عشق دارم، دوست دارم وقتی شهید میشوم سر بریده ام به ذکر " یا_حسین" باشد...
عاشقان را سر شوریده به پیکر عجب است
دادن سر نه عجب، داشتن سر عجب است
🌹 #شهید_علی_اکبر_دهقان
سبک شهدا
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
✅ نحوه بهره برداری کشورها از دروغ کرونا
✍️ اسرائیل: زمان محاکمه نتانیاهو لغو شد
✍️ روسیه: قانون اساسی را تعدیل کرد.
✍️ آمریکا: 2 تریلیون دلار پول چاپ کرد.
✍️ کشورها گرفتار دروغی هستند که می خواهند با یک دروغ دیگر پنهانش کنند.
.
.
✅ سالنامه حجامت سال 99 را در گوشی خود ذخیره نمایید
✍️ در اكثر سالنامه ها(مانند سالنامه بالا) برخی زمان هاي حجامت اشتباه مشخص شده است.
✍️ امام رضا(ع) فرموده اند: وقتى كه خواستى حجامت كنى در شب 12 از هلال ماه تا 15 را انتخاب كن كه اينكار براى بدن تو سلامت آفرينتر است.
✍️ حجامت در روزهای سه شنبه و جمعه و روزهای قمر در عقرب ممنوع است.
.
.
✅ بهترین ماه حجامت در طب اسلامي
⭕️ طب سنتي اشتباها 14 تا 21 ماه قمري را بهترين زمان حجامت معرفي مي كند.
✍️ امام رضا(ع) فرموده اند: 1- وقتى كه خواستى حجامت كنى در شب 12 از هلال ماه تا 15 را انتخاب كن كه اينكار براى بدن تو سلامت آفرينتر است. 2- خون در افزايش هلال افزايش مىيابد و در نقصان هلال كاهش مىپذيرد. 3- فصل بهار پس به درستی که آن روح زمانهاست و آغاز آن، ماه آذار رومی(۲۲ اسفند آغاز شده و ۲۳ فروردین) است و تعداد روزهای آن سی و یک روز است و خون در آن به هیجان میآید و رگ زنی و حجامت در آن به کار گرفته میشود.(البته باید اوقات قمری و روزهای هفته را هم مراعات کنید)
✍️ بهترين فصل حجامت: 1- بهترین حجامت، حجامت بهاره است. 2- ابتدای فصول بهار و پاییز بهترین زمان حجامت پیشگیرانه برای حفظ صحت محسوب میشوند.
✍️ آیت ا... عباس تبريزيان: 1- حجامت در ماه های قمری، بیشتر وسط ماه یعنی 12 تا 15 مد نظر است. 2- بهترین ماه برای حجامت، آذار است البته همه سال حجامت خوب است بجز ماه 11 و 12 میلادی(تقريبا از 11 آبان تا 10 دي ماه). 3- در روایات میفرماید رگ های خون مانند رودخانه ها است و باید ببینیم که در چه فصلی آب در رودخانه ها زیاد میشود تا بفهمیم که خون در رگ ها زیاد است، طبیعی است که در بهار به جهت آب شدن یخ ها ارتفاع رودخانه ها زیاد میشود.
✍️ حجتالاسلام شهریار شریفی: به فردی که در سلامت کامل است و بیماری خاصی ندارد، توصیه میشود که یک بار در فصل بهار و یک بار در فصل پاییز حجامت کند.
✍️ سيد جواد موسوي: 1- طبق دستور امام رضا(ع): الف- حجامت در غیر از 12 تا 15 ماه قمری ممنوع است. ب- حجامت در سه شنبه و جمعه ممنوع است. 2- ملاک اول ائمه(ع) در اوقات حجامت «ایام قمری» است که نسبت به ایام رومی تغییر میکند و ثابت نیست پس هرگز نمیشود که توصیه به حجامت در یکی از ایام رومی توصیه مطلق و عمومی و ثابت باشد، لذا حجامت هفتم و چهاردهم حزیران به عنوان یک دستور ثابت به هیچ وجه قابل عمل نیست. 3- روایت امر به حجامت در هفتم و چهاردهم حزیران بدون سند نقل شده است، هفتم و چهاردهم حزیران به هیچ وجه برای حجامت مناسب نیست، روایتی که در آن امام رضا(ع) هفتم و چهاردهم حزیران را امر به حجامت کرده اند مخصوص همان وقت و همان افراد بوده؛ زیرا مطابق با هیچ یک از اصول و محکمات روایات در خصوص اوقات حجامت نیست بلکه بر خلاف آن است. 4- جالب تر آنکه در نسخ جدید رساله ذهبیه مانند نسخه موجود در بحارالانوار درباره ماه حزیران چنین آمده است: «ماه حزیران ۳۰ روز است چیرگی دَم در آن از بین می رود و زمان مره صفرا فرا میرسد» پس چگونه، حجامت که خود موجب هیجان صفراست و باید در حالت زیادی و غلبه دَم انجام شود در آن مناسب است.، پس امر به حجامت در هفتم یا چهاردهم حزیران مطابق با اصل «زیادی خون برای حجامت» نیست و حتی چه بسا بد هم باشد زیرا این ماه، ماه غلبه صفراست و با حجامت صفرا تشدید میشود. 5- ائمه(ع) در روایات دیگر فرموده اند در ماه حزیران اَجَل ها نزدیک و مرگ ها زیاد میشود و حزیران ماهی است که حضرت موسی(ع) قوم بنی اسرائیل را نفرین کرده و به آن سبب ۳۰۰ هزار نفر هلاک شدند. 6- چنانچه هفتم حزیران با اوقات مناسب قمری و هفتگی مقارن شد و مزاج شخص نیز دارای غلبه دَم بوده باشد، برای حجامت توصیه میشود. اما در غیر این حالات اصلا برای حجامت خوب نیست.
✍️ حجامت افراد بلغمي مزاج و سالخوردگان بايد در فصل بهار انجام شود تا دچار ضعف نشوند.
✍️ حجامت در روزهاي ماه مبارك رمضان ممنوع است، مگر آنكه حداقل 2 ساعت از صرف افطار گذشته باشد.
✍️ اول و آخر ماه قمری برای حجامت مناسب نیست، چرا که اخلاط در بدن ساکن هستند و میل به باطن دارند.
✍️ در روزهایی از ماه که قمر در عقرب است نباید حجامت کرد، توجه شود که روزهای قمر در عقرب هر سال تغییر می کند.
✍️ تعداد دفعات حجامت بستگي به مزاج افراد دارد، اما با در نظر گرفتن شرايط كنوني جامعه، حجامت در فصل بهار و بعد از آن پاییز بیشتر از سایر فصول توصیه شده است و در سرما و گرمای شدید کمتر از بقیه اوقات انجام می شود و این امر در فَصد و زالو نیز باید رعایت شود.
.
.
✅ نام خانوادگی یهودیان ایران
✍️ بسیاری از یهودیان ایران تا قبل از اجباری شدن نام خانوادگی توسط رضا شاه دارای نام خانوادگی دائم نبودند. از این رو معمولاً از اسامی به صورت سنتی یهودی استفاده کرده و هر شخص با نام پدرش به همراه بار (برای مردان، معادل ابن)(مثلا نیسیم بار سلوماه) یا بت (برای دختران) (بهطور مثال ساره بت آشر) شناخته میشد. یهودیان به صورت کلی در بین شیعیان در شغلهایی مشغول به کار بودند که یا از نظر مسلمانان منفور محسوب میشد. مانند: خرده فروشی، رنگرزی، مطربی، آوازخوانی، رقاصی، فروشنده تریاک و مشروبات الکلی. بعضی دیگر در شغلهایی که در بین یهودیان در تمامی دنیا رایج است مشغول به کار بودند.
✍️ نمونههایی از این شغلها عبارتند از: پزشکی، صرافی، طلافروشی، نقره فروشی و مس فروشی.
✍️ بعد از اجباری شدن نام خانوادگی بسیاری یهودیان این شغلها را به عنوان نام خانوادگی خود انتخاب کردند. از آن جمله میتوان به ابریشمی، الماسی، بلوریان، دهقان، فلاح، زرگر، زرگرزاده، زرگران، زرین دست، زرینکوب، جواهریان، گوهری، صراف، صراف زاده، صراف پور، صراف نژاد، بانکی، طلایی، حکاکیان، طلاسازان، عطاریان، فالگیر، فرش فروش، قصاب، حلیمی، حناساب، کدخدا، کفاش، خاکشوری (خریدار خاک طلا از طلافروشی)، کمانچه کش، لحافدوز، معلم، نجار، نجاریان، پنیریان، پزشکی، پزشک زاده، حکیمی، حکیمزاده، وکیل، پینهدوز، روانشناس، شاعر، شوکت (ذبحکننده کوشر)، توتونی، ذهابیان (طلافروش) اشاره کرد.
✍️ بعضی دیگر از یهودیان نامهای یهودی را فارسی کردند یا پسوندهای فامیلی قبلی را حذف و از پسوندهای -پور (پسر، معادل بار به زبان عبری)، نژاد و -زاده استفاده نمودند. مثلاً از آن جمله ربیعزاده (فرزند ربی (حاخام))، ربیع پور (پسر ربی (حاخام))، ربیعنژاد (از نژاد ربی (حاخام))، حاخام زاده (فرزند حاخام)، حکمی (حاخامی)، دیانی، دیان زاده (فرزند دیان)، دیانپور (پسر دیان)، دیان نژاد (از نژاد دیان)، جناب پور (پسر راس جالوت)بنی یعقوب (فرزند یعقوب (اسرائیل))، بنت یعقوب (دختر یعقوب (اسرائیل))، یعقوب زاده، یعقوب نژاد (از نژاد یعقوب (اسرائیل))، داوود پور (پسر داوود)، داوودزاده (فرزند داوود)، ناتانزاده (فرزند ناتان)، موسی زاده (فرزند موسی)، موسی پور(پسر موسی)، موسی نژاد (از نژاد موسی)، ابراهیم زاده، ابراهیم نژاد، پورابراهیم.
.