#گزارش یک
💢 وقوع بیماریهایی که ناگهان رخ داده و بهصورت سریع نیز با داروهایی کاملا رایج و ساده رفع میشوند.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🇮🇷بهترین ها را در کانال #خبر_تحلیل، و در پیام رسان های ایرانی بخوانید
https://eitaa.com/khabartahlil👈 ایتا
sapp.ir/khabar_tahlil 👈سروش
#گزارش دو
💢 وقوع بیماریهایی که ناگهان رخ داده و بهصورت سریع نیز با داروهایی کاملا رایج و ساده رفع میشوند.
✍️مهندس شکوهیانراد
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🇮🇷بهترین ها را در کانال #خبر_تحلیل، و در پیام رسان های ایرانی بخوانید
https://eitaa.com/khabartahlil👈 ایتا
sapp.ir/khabar_tahlil 👈سروش
#گزارش سوم
💢 وقوع بیماریهایی که ناگهان رخ داده و بهصورت سریع نیز با داروهایی کاملا رایج و ساده رفع میشوند.
✍️مهندس شکوهیانراد
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🇮🇷بهترین ها را در کانال #خبر_تحلیل، و در پیام رسان های ایرانی بخوانید
https://eitaa.com/khabartahlil👈 ایتا
sapp.ir/khabar_tahlil 👈سروش
#گزارش چهار
💢 وقوع بیماریهایی که ناگهان رخ داده و بهصورت سریع نیز با داروهایی کاملا رایج و ساده رفع میشوند.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🇮🇷بهترین ها را در کانال #خبر_تحلیل، و در پیام رسان های ایرانی بخوانید
https://eitaa.com/khabartahlil👈 ایتا
sapp.ir/khabar_tahlil 👈سروش
#گزارش پنجم
💢 وقوع بیماریهایی که ناگهان رخ داده و بهصورت سریع نیز با داروهایی کاملا رایج و ساده رفع میشوند.
✍️مهندس شکوهیانراد
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🇮🇷بهترین ها را در کانال #خبر_تحلیل، و در پیام رسان های ایرانی بخوانید
https://eitaa.com/khabartahlil👈 ایتا
sapp.ir/khabar_tahlil 👈سروش
1400-11-11_Covax-Agreement.mp3
27.32M
🔰صوت همایش «معاهده کُواکس؛ برجامتر از برجام»
🔺با حضور آقای مهندس شکوهیانراد
🔹مدرس دانشگاه تهران و پژوهشگر مطالعات سایبرنتیک و بایوسایبرنتیک
🕌مسجد امام حسن مجتبی علیهالسلام مشیریه
❗️از #برجام_پزشکی چه میدانید؟
❗️چرا #معاهده_کواکس بدتر از #برجام است؟
❗️چرا این معاهده غیرقانونی است؟
❗️چه داروهایی روی مردم ایران آزمایش شده است؟
❗️آیا سند این معاهده در #دولت_دوازدهم خُرد شده است؟
🔹این صوت را گوش دهید تا به حقایق پیدا و پنهان این معاهده ننگین پی ببرید.
🚨نشر حداکثری
#برجام_پزشکی
#دهه_فجر
#ایران_قوی
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🇮🇷بهترین ها را در کانال #خبر_تحلیل، و در پیام رسان های ایرانی بخوانید
https://eitaa.com/khabartahlil👈 ایتا
sapp.ir/khabar_tahlil 👈سروش
به همين سرعت تعداد مبتلايان رسيد به ٣٧ هزار نفر!
٢سال با رمدسيوير و واكسنهاى بیخاصیت، مردم را معطل كردند و اکنون بعد از ١٣٢هزار كشته، پيك ششم با اين شدت شروع شده است!
مسوولان وزارت بهداشت، يك كارنامه سياه دارند كه هيچ جاى دفاعى ندارد،اما باز هم طلبكارند و در حال امر و نهى كردن به مردم براى تزريق دز سوم!
#وقاحت
#دیکتاتوری_پزشکی
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🇮🇷بهترین ها را در کانال #خبر_تحلیل، و در پیام رسان های ایرانی بخوانید
https://eitaa.com/khabartahlil👈 ایتا
sapp.ir/khabar_tahlil 👈سروش
🔰حدود 48 ساعت، پس از سخنان دکتر گویا، در باب عوارض نادر! آسترازنکا، دیروز، حمیدرضا جماعتی در پاسخ به صحبتهای وی، گفت:
"به نظر من مطرح کردن این مسائل تنها باعث تشویش خاطر جامعه میشود و منجر به این خواهد شد که از هدف اصلی ما که همان تشویق مردم به انجام واکسیناسیون است دور شویم، به همین دلیل...تنها توصیه به تزریق واکسن میکنیم"
⁉️ملاحظه می فرمایید؟ توضیح دیگری لازم هست؟
✔️هدف آقایان فقط آن است که واکسن به هر طریقی تزریق شود، تا به فرمان داده شده از سوی #خدایگان_WHO جامهء عمل بپوشانند: 70% جمعیت، باید 3 دوز واکسن را تا تیرماه سال آینده دریافت کنند. هدف این است، این وسط کسی هم مُرد، مُرد، به هیچ روی نباید آقایان را از رسیدن به این هدف، دور کرد!
❗️پس عزیزان، جهت نیل به این هدف و این که باز هم مثل همیشه، شاگرد اول WHO شوند، واکسن بزنید! شما وسیله ای هستید، برای اینکه بهداشت جهانی، به آقایان آفرین بگوید و آنها را مورد عنایت قرار دهد!
☑️البته در راستای این سخنان جماعتی، بد نیست نگاهی به اظهار نظر وی در مهرماه (4 ماه پیش) داشته باشیم که گفته بود:
"حصول ایمنی جمعی تا اوایل آذر" رخ خواهد داد.
⁉️فکر می کنید اینها، چرا مدام از این حرفها می زنند؟ (مثال: جهانپور قبلاً گفته بود، با تزریق واکسن به 56 میلیون نفر، ایمنی جمعی حاصل می شود) این حرفها، مدام از زبان مسوولان مختلف وزارت بهداشت خارج می شود، حرفهایی که بویی از حقیقت ندارند، اما، هدفشان تنها و تنها ترغیب مردم به واکسن زدن است...
❌به شما می گویند واکسن بزنید، تا ایمنی جمعی حاصل شود و مردم میاندیشند که پس از آن، میتوانند ازاین وضیعت نابسامان خلاص شوند و به زندگی عادی برگردند، در حالی که پس از تزریق واکسن، دوباره حرفشان عوض می شد که نه این مقدار کافی نیست، بازهم باید واکسن بزنید... اگر دوباره گول بخورید و واکسن بزنید، بازهم بازی ادامه خواهد یافت.
🔴بازی وقتی تمام می شود، که دیگر فریب نخورید و واکسن نزنید!
📂منابع:
- yun.ir/jq1ylb
- yun.ir/vwbjm8
- yun.ir/399kv1
- https://www.who.int/news/item/23-12-2021-achieving-70-covid-19-immunization-coverage-by-mid-2022#_ftn11
- https://www.phana.ir/fa/doc/news/38474
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🇮🇷بهترین ها را در کانال #خبر_تحلیل، و در پیام رسان های ایرانی بخوانید
https://eitaa.com/khabartahlil👈 ایتا
sapp.ir/khabar_tahlil 👈سروش
1⃣
🔸پیرامون بیاناتی که توسط حجت الاسلام فاضل لنکرانی در نشست علمی مورخه یازدهم دی ماه ۱۴۰۰ش ایراد شد، کارگروه فقه همایش ملی مقابله با کرونا با همکاری کارگروه پزشکی این همایش، به بررسی مطالب مطرحشده پرداخته که نتیجه آن بدین شرح است:
❀☜مساوي دانستن مسئله پیشگیری و درمان، ضمن بديهی پنداشتن استفاده از واكسن درجهت علاج(درمان)!
ايشان در صدر بحث، موضوع تزريق واكسن را معادل رجوع به طبيب براي درمان فرض مينمايد و بنابراين آن را مبحثی فطری و بی نياز از مباحث فقهی و اصولی میشمارد.
اشكال اصلی اين است كه علاج با پيشگيری متفاوت است.
به عبارتی دیگر "علاج" رفع عارضه و بيماري ايجاد شده در بدن است، در حالي كه "پيشگيری" انجام كاری برای مبتلا نشدن به عارضه يا بيماری خاص است.
پيشگيری در روايات با عباراتی مانند "يمنع" ، "استغناء عن الطب" ، "يدفع" "أمن" و عباراتی ديگر آورده شده است.
برای نمونه؛ در روايتی که از پیامبر اکرم(ص) در وسائل الشيعه، جلد ۲ ، ص ۱۳۱، نقل شده و از نظر سندی هم "صحيح" است، چنین آمده:
✨ «مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنِ الْقَاسِمِ بْنِ يَحْيَى عَنْ جَدِّهِ الْحَسَنِ بْنِ رَاشِدٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عليه السلام قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلي الله عليه و آله وسلم تَقْلِيمُ الْأَظْفَارِ يَمْنَعُ الدَّاءَ الْأَعْظَمَ وَ يُدِرُّ الرِّزْق»
←بدین ترتیب، پيامبر صلی الله عليه و آله وسلم به صراحت راهكاری در جهت پيشگيری از بيماری ارائه فرمودهاند.
●در روايت صحيح ديگري در کتاب كافي شریف، جلد ۶، ص ۳۸۸ چنین ذکر شده است:
✨«مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْقَاسِمِ بْنِ يَحْيَى عَنْ جَدِّهِ الْحَسَنِ بْنِ رَاشِدٍ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عليه السلام قَالَ قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ عليه السلام اشْرَبُوا مَاءَ السَّمَاءِ فَإِنَّهُ يُطَهِّرُ الْبَدَنَ وَ يَدْفَعُ الْأَسْقَامَ قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ وَ يُنَزِّلُ عَلَيْكُمْ مِنَ السَّماءِ ماءً لِيُطَهِّرَكُمْ بِهِ وَ يُذْهِبَ عَنْكُمْ رِجْزَ الشَّيْطانِ وَ لِيَرْبِطَ عَلى قُلُوبِكُمْ وَ يُثَبِّتَ بِهِ الْأَقْدامَ (الأنفال -: 11 -) »
✍در اين روايت صحيح نيز حضرت اميرالمومنين، علی عليه السلام، شرب آب باران را برای پيشگيری از بيماریها توصيه مینمايند.
در مقابل رواياتی كه در مورد "علاج" یا "درمان" بيماریها وارد شده نیز فراوان است.
❀←ناگفته پيداست كه بحث واكسن ذيل موضوع پيشگيری مطرح میشود نه مبحث درمان!
2⃣
✿←عــدم فحـص دقيــق مـوضـوع و تــوجــه نـكـردن به قاعـده لاضرر و لاضرار
ايشان در مقام اثبات بيان خويش به روايتی ضعيف استناد کردهاند كه مربوط به موضوع نیست، اما با اين حال روايات ديگری بر عدم جواز استفاده از دارو تا قبل از ايجاد اضطرار دلالت دارد.
◇ايشان در فرض مربوط به واكسن اين گونه مطرح میكنند كه : «مفروض بحث ما اين است كه واكسن يكی از راهكارهای علاج و پيشگيری از ابتلاء عموم است، ممكن است عوارض هم داشته باشد، حتي بگويند واكسن در بدن يك كسی اثر كه نكرد هيچ بلكه موجب مــرگ او هم شد و بالاتر آنكه فرض کنیم عوارضش یقینی است...».
🔝 با توجه به اين فرض رواياتی وجود دارد كه استفاده از چنين راهكاري را منع مینمايد. به عنوان مثال در كافي جلد ۶، صفحه ۳۸۲ آمده است:
🔸«مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحَسَنِ عَنْ مُعَاوِيَةَ بْنِ حُكَيْمٍ قَالَ سَمِعْتُ عُثْمَانَ الْأَحْوَالِ يَقُولُ سَمِعْتُ أَبَا الْحَسَنِ عليه السلام يَقُولُ لَيْسَ مِنْ دَوَاءٍ إِلَّا وَ هُوَ يُهَيِّجُ دَاءً وَ لَيْسَ شَيْءٌ فِي الْبَدَنِ أَنْفَعَ مِنْ إِمْسَاكِ الْيَدِ إِلَّا عَمَّا يُحْتَاجُ إِلَيْهِ»باوجود این روایت مي توان كراهت تزريق واكسن به افرادي كه احتمال مرگ براثر کرونا در آنها نيست را فهميد، چه اينكه انجام واكسيناسيون عمومي در جهت قطع زنجيره انتقال ويروس بوده و پس از مدتی مشخص شد كه اينكار امكان پذير نيست، اما همچنان به تزريق واكسن به افراد سالم تاكيد شده و میشود.
○☜اين مسئله لااقل از نظر شرع مرجوح و مکروه است، لذا اجبار به آن، ذیل حکم به الزام به مرجوح و حرام است.
✍ مشكل اساسی دیگر اين است كه افراد متخصصی كه وظيفه ارائه مقدمات پزشكی به فقیه را داشتهاند، شرط امانت را رعايت نكرده و مغرضانه يا غافلانه از ارائه موضوع به طور كامل و شامل به ايشان خودداری نمودهاند.
🔸 اساسا با شكست نظريه "قطع زنجيره انتقال" در موضوع مقابله با بحران كرونا، بحث اضطرار در تزريق واكسن به افراد سالم برداشته شدهاست و بر اساس قاعده لاضرر و لا ضرار في الاسلام می توان گفت كه تزريق واكسن براي افراد سالم با فرض شكست نظريه قطع زنجيره انتقال و با وجود يقين به عوارض قطعی واكسن حرام است و امر به واکسیناسیون مصداق القاء به تهلکه و ذیل نهی آيه لاتُلْقُوا بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ محسوب میگردد.
✿←از آن برادر بزرگوار انتظار می رود قبل از ورود به کبریات فقهی از گروهی متخصص و جامع الاطراف جهت دریافت صغریات صحیح یاری بخواهند.
3⃣
✿←عــدم تــوجــه به تـفـاوت طبـابــت و عـلاج
✍روايتی كه ايشان به آن اشاره میکنند، بيانگر حدود طبابت توسط طبيب است، نه حدود علاج برای بيمار، همانطور كه ايشان علاج را يك مسئله عقلی و فطری میدانند، بايد در نظر داشته باشند كه انتخاب راه علاج بهتر و كم ضررتر هم امری عقلانی و فطری است.
↩️اين مسئله كه در ميان چندين راه علاج، انسان بايد كم ضررترين و مناسبترين راه را انتخاب كند، علاوه بر اتكا بر عقل و فطرت، از قاعده لاضرر و لاضرار نيز مستفاد می گردد. از سوی ديگر از ظاهر روايات صحيحی مانند روايت اربعمئه وسائل الشيعه جلد 25 صفحه 31 آن را نقل كرده است كه:
🔸☜محمد بن علي بن الحسين عن أبيه عن سعد بن عبد الله عن محمد بن عيسى بن عبيد اليقطينی عن القاسم بن يحيى عن جده الحسن بن راشد عن محمد بن مسلم عن أبي عبد الله عليه السلام عن آبائه عليهم السلام عن أمير المؤمنين علي بن أبي طالب عليه السلام فی حديث الأربعمائة ... مَا مِنْ دَاءٍ إِلَّا وَ فِي الْحَبَّةِ السَّوْدَاءِ مِنْهُ شِفَاءٌ إِلَّا السَّام ... إِنَّ أَفْضَلَ مَا تَدَاوَيْتُمْ بِهِ الْحُقْنَةُ وَ هِيَ تُعَظِّمُ الْبَطْنَ وَ تُنَقِّي دَاءَ الْجَوْفِ وَ تُقَوِّي الْبَدَنَ اسْتَعِطُوا بِالْبَنَفْسَجِ وَ عَلَيْكُمْ بِالْحِجَامَة
←چنين برمیآيد برخی درمانها نزد شارع محبوب است و میتوان از اين روايت استحباب درمان بوسيله روشهای ذكر شده را استنباط نمود و اتفاقا برخی درمانهای قطعي كرونا كه در طب سينوی مطرح شده است و آيت الله خسروپناه نيز به آن اشاره نمودند به اين روشهای درمانی نزديكتر از "واكسن" هستند.
🤔عجيب است كه فقيه بزرگوار چطور در مقام دفاع از اين درمانهای مستحب بر نيامدهاند و ادعايی بر ترتب حكم شرعی بر انجام آنها ننمودهاند؟
✿←ناديــده گرفتــن مـلـزومــات فتــوای وجـوب واكـسن
▪️←حتی اگر این فرض را بپذیریم كه: "كرونا يك بيماری مسری است و احتمال مرگ در همه افراد جامعه يكسان است" كه چنين نيست! در صورت حكم به اجبار واكسيناسيون؛ حكومت در قبال ضرر معتنابهی كه به جان مردم بر اثر واكسن وارد میآيد ضامن است، چه این ضرر كوتاه مدت باشد و چه بلند مدت.
❀☜ حال آنكه در این زمان، بررسی بیطرفانه راجع به ارتباط ظهور عارضه با تزریق واكسن به دلیل وجود ساختار و نظام كنونی وزارت بهداشت، به هيچ وجه امكان پذير نيست و مردم نيز آگاهی و دانش و ابزار لازم و كافی برای تشخيص و اثبات عوارض را ندارند.
↩️ اين موضوع حق آنها را در دريافت ديه نقض نمیكند و در صورت بروز ضرر معتنابه در هر شخص، حكومت تا یوم لقاءالله و ابد، ضامن خواهد بود.
✿← البته ايشان علی رغم اینکه وجوب واکسن را مطلق بیان کرده بودند و وجوب مطلق انصراف به وجوب تعیینی دارد اما در پاسخ به نقد آيت الله خسروپناه فرمودند كه :
✍"ادعای وجوب تزریق واکسن، به نحو وجوب تخییری است نه تعیینی" و به نوعی از موضع خویش عقب نشینی فرمودند. احتمالا منظور ايشان اينست كه بر مكلف واجب است كه در صورت تمايل به حضور در اجتماع واكسن تزريق نمايد و اگر خوف به ضرر دارد بايد در خانه بنشيند"
⚠️با چه عنوانی ميتوان مكلفی كه بيمار بودن و ناقل بودنش محرز نيست و بر اساس موضوعی كه مستنبطه نيست در خانه محبوس و از حضور در اجتماع منع نمود؟