اگر دشمن با تمام توان و تجهیزات مدرن نظامی بخواد به کشور حمله کنه شکست می خوره
اما با یک سرنگ می تونه همه ما رو نابود کنه.
اگر هوشیار نباشیم در آینده نیروی انسانی هم وجود نخواهد داشت تا از کشور در مقابل تهديدات دفاع کنه.
ما در یک جنگ رسانه ای و بیولوژیکی تمام عیار هستیم و به قول رهبری باید آرایش و استراتژی جنگی خودمان را تغییر دهیم و در پازل او نباید بازی کنیم،
نه تنها تغییر رویه ندادیم بلکه در این عرصه با دشمن همکاری کردیم و می کنیم.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🇮🇷بهترین ها را در کانال #خبر_تحلیل، و در پیام رسان های ایرانی بخوانید
https://eitaa.com/khabartahlil👈 ایتا
sapp.ir/khabar_tahlil 👈سروش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جنگ بیولوژیک و ترور بیولوژیکی. به همین سادگی با کمترین هزینه با پتانسیل داخلی.
#جنگ_بیولوژیک
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🇮🇷بهترین ها را در کانال #خبر_تحلیل، و در پیام رسان های ایرانی بخوانید
https://eitaa.com/khabartahlil👈 ایتا
sapp.ir/khabar_tahlil 👈سروش
خیلی ها می پرسند چرا دکتر رابرت مالون واکسن mRNA رو اختراع کرد و حالا داره بر ضدش حرف میزنه .
این درست نیست که دکتر مالون واکسن های mRNA رو اختراع کرده بلکه رابرت مالون مخترع پلتفرم و تکنولوژی mRna بوده نه واکسن آن .
حقیقت اینه که اختراعش رو ازش دزدیدن و تکنولوژی mRNA برای هدف دیگری بوده .
در یک برنامه دو ساعت و نیمه که حدود یک ماه پیش بود اومد به سوالات پاسخ داد و مدارکی رو کرد که پلتفرمشو ازش دزدیدن، به ۲۴ سال نکشید که این برنامه و مصاحبه از یوتویوب حذف شد به جرم خشونت و افشای اطلاعات .
ما خودمون فقط یک ساعتش رو زیرنویس کردیم از او مصاحبه شو تمام که شد منتشر می کنیم
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🇮🇷بهترین ها را در کانال #خبر_تحلیل، و در پیام رسان های ایرانی بخوانید
https://eitaa.com/khabartahlil👈 ایتا
sapp.ir/khabar_tahlil 👈سروش
⚫⚫کرونا فریب است؛ علل مرگ و میر اینهاست...
طبق اعلان رسمی سازمان صهیونیستی بهداشت جهانی، مرگ ناشی از کرونا ۳ در میلیون می باشد و عوارض فوتی آن یعنی در یک میلیون نفر ۳ نفر ، ولی مرگ های فراوان آن ناشی از موارد زیر می باشد.
البته بعضی از افراد ساده و بی اطلاع فکر میکنند کاهش تلفات مرگ و میر از تزریق واکسن میباشد، در صورتی که کمی تغییر پروتکل های درمانی و داروئی در بیمارستان ها توسط دولت جدید عامل اصلی این کاهش مرگ و میر هست. که در زیر به آنها اشاره شده
🔴 علل اصلی مرگ و میر متهمان به کرونا چیست؟
🥏۱_ «پلیفارماسی» آزمایش بیش از یک دارو(تداخل دارویی)
🥏۲_ «تاناتوفوبیا» ترس از مرگ
🥏۳_«آتانازی» کشتن از روی ترحم
🥏۴_«ونتیلاسیون» اتصال به دستگاه تنفس مصنوعی برقی
🥏۵_«دستگاه اکسیژن ساز» (Oxygen Concentrator) تحمیل اکسیژن سرد و منقبض کننده
🥏ا۶_ «خطای پزشکی»Medical error
🥏۷_ ا«عفونت بیمارستانی» (Hospital-acquired infection) یا nosocomial infection
🥏۸_ا«وحشت آفرینی رسانه ای» و پروپاگاندای ترس و یاس
🥏۹_«مقاومت آنتی بیوتیکی»
🥏۱۰_«ماسک و شیلد» و کمبود اکسیژن و عفونت ریه و احتمال آلودگی برخی ماسک ها
🥏۱۱_«ممنوع الملاقات شدن بیمار و حذف همراه بیمار» دق مرگ شدن بیمار و نرسیدن صدای اعتراض بیمار
🥏۱۲_«تغذیه ناسالم بیمارستانی»
🥏۱۳_«عدم رسیدگی و فرسودگی کادر درمان»
🥏۱۴_«آزمایش دارویی» مطالعات فارمودینامیک (بررسی تاثیرات فیزیولوژیک داروها بر بدن)، فارماکوکینتیک (بررسی تاثیر داروها بر روی سلولها و مولکولهای زیستی بدن)، آزمایش سمشناسی
🥏۱۵_«کمای مصنوعی» خواب مصنوعی_(به فرانسوی: Coma)(پروتکل های بخش مراقبت های ویژه بیمارستان)
🥏۱۶_«بیوتروریسم» غذایی، هوایی، دارویی، رادیویی
🥏۱۷_«توصیه به مصرف زیاد آب و ایجاد خلط سنگین و سردی»
🥏۱۸_«نحوه غلط بستری بیمار پنومونی ریوی»(خواباندن به پشت)
🥏۱۹_«عوارض آزمایش ها»ی آسیب رسان
🥏۲۰_«وایتکس پاشی و آب ژاول»
🥏۲۱_« الکل مالی و مواد سمی کشنده»
🥏۲۲_«قرنطینه های مهلک»ممنوعیت مسافرت ، کار ، عیادت ، مهمانی، اشتغال و...
🥏۲۳_«آلودگی ابزار تشخیصی و درمانی و بهداشتی»
🥏۲۴_ واکسن های خارجی و داخلی که برخی مواد اولیه آنها نامشخص است و برخی که مشخص شده و کشنده و خطرناک هستند.
🥏۲۵_عوارض داروها، سرم ها، مسکن ها، تقویتی های شیمیایی بخصوص قتل عام با رمدیسیویر
البته تعداد بیشتر آمار فوتی ها به این دو علت زیر است:
🥏🥏«بیماری زمینه ای»(با الزام وزارت بهداشت به آلوده سازی آرد و آب و نمک و روغن و گوشت و لبنیات و ...با تراریخته ها، کود شیمیایی، آفت کش شیمیایی، مکمل های شیمیایی، داروهای شیمیایی و...)مرگ و میر طبیعی در کشور حذف شده است و این کشته ها بنام کرونا ثبت میشود.
🥏🥏«مهندسی آمار» (جا زدن مرگ و میر فشار خون و عروقی و قلبی و دیابت و...بنام کرونا با توجه به اینکه در این قبل از کرونا بطور متوسط روزانه بیش از ۱۲۰۰ و سالانه قریب ۴۹۰ هزار فوتی در ایران وجود داشته است) و به صورت آمار را هر وقت که بخواهند بالا و پایین میبرند.
👌به اعتراف مسولان وزارت بهداشت و علوم پزشکی، دلیل مرگ و میرها، همه ی اتفاقات ذکر شده در بالا، بوده است و هیچ مدرکی دال بر وجود بیماری کرونا فراتر از یک زکام ساده یا شدید و یا ذات الریه خفیف و شدید وجود ندارد!
#نشرحداکثری
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🇮🇷بهترین ها را در کانال #خبر_تحلیل، و در پیام رسان های ایرانی بخوانید
https://eitaa.com/khabartahlil👈 ایتا
sapp.ir/khabar_tahlil 👈سروش
⭕️ در برابر این عناصر نامطلوب و لُمپن جامعه، فقط سیاست "مشت آهنین" کارکرد داره و لاغیر...
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🇮🇷بهترین ها را در کانال #خبر_تحلیل، و در پیام رسان های ایرانی بخوانید
https://eitaa.com/khabartahlil👈 ایتا
sapp.ir/khabar_tahlil 👈سروش
⭕️ اگه جای این مأمور نیروی انتظامی یه اراذل و اوباش خراش برداشته بود سلبریتیها و براندازا خودشونو جر میدادن.
تف به شرافتشون....!
⭕️ دلیل اینکه میگم باید اراذل و اوباش رو سگکش کرد
وقتی حرومزادهها خیالشون راحته هر غلطی بکنن فردا با یه هشتک جای شهید و جلاد عوض میشه جسارت پیدا میکنن گلوی مأمور نیروی انتظامی رو ببرن
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🇮🇷بهترین ها را در کانال #خبر_تحلیل، و در پیام رسان های ایرانی بخوانید
https://eitaa.com/khabartahlil👈 ایتا
sapp.ir/khabar_tahlil 👈سروش
1.2M
🔴 یک گزارش میدانی فوری و بسیار مهم
💢 وقوع بیماریهایی که ناگهان رخ داده و بهصورت سریع نیز با داروهایی کاملا رایج و ساده رفع میشوند.
💠 از تمام مخاطبین گرامی تقاضا داریم این موضوع رو بدون پیشقضاوت، و فارغ از مباحث کرونایی مورد تحلیل و بررسی قرار دهند.
🔹اصلاحیه
در صوت، آمپول آپوتل، به اشتباه آپتول تلفظ شده است.
✍️مهندس شکوهیانراد
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🇮🇷بهترین ها را در کانال #خبر_تحلیل، و در پیام رسان های ایرانی بخوانید
https://eitaa.com/khabartahlil👈 ایتا
sapp.ir/khabar_tahlil 👈سروش
#گزارش یک
💢 وقوع بیماریهایی که ناگهان رخ داده و بهصورت سریع نیز با داروهایی کاملا رایج و ساده رفع میشوند.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🇮🇷بهترین ها را در کانال #خبر_تحلیل، و در پیام رسان های ایرانی بخوانید
https://eitaa.com/khabartahlil👈 ایتا
sapp.ir/khabar_tahlil 👈سروش
#گزارش دو
💢 وقوع بیماریهایی که ناگهان رخ داده و بهصورت سریع نیز با داروهایی کاملا رایج و ساده رفع میشوند.
✍️مهندس شکوهیانراد
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🇮🇷بهترین ها را در کانال #خبر_تحلیل، و در پیام رسان های ایرانی بخوانید
https://eitaa.com/khabartahlil👈 ایتا
sapp.ir/khabar_tahlil 👈سروش
#گزارش سوم
💢 وقوع بیماریهایی که ناگهان رخ داده و بهصورت سریع نیز با داروهایی کاملا رایج و ساده رفع میشوند.
✍️مهندس شکوهیانراد
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🇮🇷بهترین ها را در کانال #خبر_تحلیل، و در پیام رسان های ایرانی بخوانید
https://eitaa.com/khabartahlil👈 ایتا
sapp.ir/khabar_tahlil 👈سروش
#گزارش چهار
💢 وقوع بیماریهایی که ناگهان رخ داده و بهصورت سریع نیز با داروهایی کاملا رایج و ساده رفع میشوند.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🇮🇷بهترین ها را در کانال #خبر_تحلیل، و در پیام رسان های ایرانی بخوانید
https://eitaa.com/khabartahlil👈 ایتا
sapp.ir/khabar_tahlil 👈سروش
#گزارش پنجم
💢 وقوع بیماریهایی که ناگهان رخ داده و بهصورت سریع نیز با داروهایی کاملا رایج و ساده رفع میشوند.
✍️مهندس شکوهیانراد
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🇮🇷بهترین ها را در کانال #خبر_تحلیل، و در پیام رسان های ایرانی بخوانید
https://eitaa.com/khabartahlil👈 ایتا
sapp.ir/khabar_tahlil 👈سروش
1400-11-11_Covax-Agreement.mp3
27.32M
🔰صوت همایش «معاهده کُواکس؛ برجامتر از برجام»
🔺با حضور آقای مهندس شکوهیانراد
🔹مدرس دانشگاه تهران و پژوهشگر مطالعات سایبرنتیک و بایوسایبرنتیک
🕌مسجد امام حسن مجتبی علیهالسلام مشیریه
❗️از #برجام_پزشکی چه میدانید؟
❗️چرا #معاهده_کواکس بدتر از #برجام است؟
❗️چرا این معاهده غیرقانونی است؟
❗️چه داروهایی روی مردم ایران آزمایش شده است؟
❗️آیا سند این معاهده در #دولت_دوازدهم خُرد شده است؟
🔹این صوت را گوش دهید تا به حقایق پیدا و پنهان این معاهده ننگین پی ببرید.
🚨نشر حداکثری
#برجام_پزشکی
#دهه_فجر
#ایران_قوی
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🇮🇷بهترین ها را در کانال #خبر_تحلیل، و در پیام رسان های ایرانی بخوانید
https://eitaa.com/khabartahlil👈 ایتا
sapp.ir/khabar_tahlil 👈سروش
به همين سرعت تعداد مبتلايان رسيد به ٣٧ هزار نفر!
٢سال با رمدسيوير و واكسنهاى بیخاصیت، مردم را معطل كردند و اکنون بعد از ١٣٢هزار كشته، پيك ششم با اين شدت شروع شده است!
مسوولان وزارت بهداشت، يك كارنامه سياه دارند كه هيچ جاى دفاعى ندارد،اما باز هم طلبكارند و در حال امر و نهى كردن به مردم براى تزريق دز سوم!
#وقاحت
#دیکتاتوری_پزشکی
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🇮🇷بهترین ها را در کانال #خبر_تحلیل، و در پیام رسان های ایرانی بخوانید
https://eitaa.com/khabartahlil👈 ایتا
sapp.ir/khabar_tahlil 👈سروش
🔰حدود 48 ساعت، پس از سخنان دکتر گویا، در باب عوارض نادر! آسترازنکا، دیروز، حمیدرضا جماعتی در پاسخ به صحبتهای وی، گفت:
"به نظر من مطرح کردن این مسائل تنها باعث تشویش خاطر جامعه میشود و منجر به این خواهد شد که از هدف اصلی ما که همان تشویق مردم به انجام واکسیناسیون است دور شویم، به همین دلیل...تنها توصیه به تزریق واکسن میکنیم"
⁉️ملاحظه می فرمایید؟ توضیح دیگری لازم هست؟
✔️هدف آقایان فقط آن است که واکسن به هر طریقی تزریق شود، تا به فرمان داده شده از سوی #خدایگان_WHO جامهء عمل بپوشانند: 70% جمعیت، باید 3 دوز واکسن را تا تیرماه سال آینده دریافت کنند. هدف این است، این وسط کسی هم مُرد، مُرد، به هیچ روی نباید آقایان را از رسیدن به این هدف، دور کرد!
❗️پس عزیزان، جهت نیل به این هدف و این که باز هم مثل همیشه، شاگرد اول WHO شوند، واکسن بزنید! شما وسیله ای هستید، برای اینکه بهداشت جهانی، به آقایان آفرین بگوید و آنها را مورد عنایت قرار دهد!
☑️البته در راستای این سخنان جماعتی، بد نیست نگاهی به اظهار نظر وی در مهرماه (4 ماه پیش) داشته باشیم که گفته بود:
"حصول ایمنی جمعی تا اوایل آذر" رخ خواهد داد.
⁉️فکر می کنید اینها، چرا مدام از این حرفها می زنند؟ (مثال: جهانپور قبلاً گفته بود، با تزریق واکسن به 56 میلیون نفر، ایمنی جمعی حاصل می شود) این حرفها، مدام از زبان مسوولان مختلف وزارت بهداشت خارج می شود، حرفهایی که بویی از حقیقت ندارند، اما، هدفشان تنها و تنها ترغیب مردم به واکسن زدن است...
❌به شما می گویند واکسن بزنید، تا ایمنی جمعی حاصل شود و مردم میاندیشند که پس از آن، میتوانند ازاین وضیعت نابسامان خلاص شوند و به زندگی عادی برگردند، در حالی که پس از تزریق واکسن، دوباره حرفشان عوض می شد که نه این مقدار کافی نیست، بازهم باید واکسن بزنید... اگر دوباره گول بخورید و واکسن بزنید، بازهم بازی ادامه خواهد یافت.
🔴بازی وقتی تمام می شود، که دیگر فریب نخورید و واکسن نزنید!
📂منابع:
- yun.ir/jq1ylb
- yun.ir/vwbjm8
- yun.ir/399kv1
- https://www.who.int/news/item/23-12-2021-achieving-70-covid-19-immunization-coverage-by-mid-2022#_ftn11
- https://www.phana.ir/fa/doc/news/38474
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🇮🇷بهترین ها را در کانال #خبر_تحلیل، و در پیام رسان های ایرانی بخوانید
https://eitaa.com/khabartahlil👈 ایتا
sapp.ir/khabar_tahlil 👈سروش
1⃣
🔸پیرامون بیاناتی که توسط حجت الاسلام فاضل لنکرانی در نشست علمی مورخه یازدهم دی ماه ۱۴۰۰ش ایراد شد، کارگروه فقه همایش ملی مقابله با کرونا با همکاری کارگروه پزشکی این همایش، به بررسی مطالب مطرحشده پرداخته که نتیجه آن بدین شرح است:
❀☜مساوي دانستن مسئله پیشگیری و درمان، ضمن بديهی پنداشتن استفاده از واكسن درجهت علاج(درمان)!
ايشان در صدر بحث، موضوع تزريق واكسن را معادل رجوع به طبيب براي درمان فرض مينمايد و بنابراين آن را مبحثی فطری و بی نياز از مباحث فقهی و اصولی میشمارد.
اشكال اصلی اين است كه علاج با پيشگيری متفاوت است.
به عبارتی دیگر "علاج" رفع عارضه و بيماري ايجاد شده در بدن است، در حالي كه "پيشگيری" انجام كاری برای مبتلا نشدن به عارضه يا بيماری خاص است.
پيشگيری در روايات با عباراتی مانند "يمنع" ، "استغناء عن الطب" ، "يدفع" "أمن" و عباراتی ديگر آورده شده است.
برای نمونه؛ در روايتی که از پیامبر اکرم(ص) در وسائل الشيعه، جلد ۲ ، ص ۱۳۱، نقل شده و از نظر سندی هم "صحيح" است، چنین آمده:
✨ «مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنِ الْقَاسِمِ بْنِ يَحْيَى عَنْ جَدِّهِ الْحَسَنِ بْنِ رَاشِدٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عليه السلام قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلي الله عليه و آله وسلم تَقْلِيمُ الْأَظْفَارِ يَمْنَعُ الدَّاءَ الْأَعْظَمَ وَ يُدِرُّ الرِّزْق»
←بدین ترتیب، پيامبر صلی الله عليه و آله وسلم به صراحت راهكاری در جهت پيشگيری از بيماری ارائه فرمودهاند.
●در روايت صحيح ديگري در کتاب كافي شریف، جلد ۶، ص ۳۸۸ چنین ذکر شده است:
✨«مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْقَاسِمِ بْنِ يَحْيَى عَنْ جَدِّهِ الْحَسَنِ بْنِ رَاشِدٍ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عليه السلام قَالَ قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ عليه السلام اشْرَبُوا مَاءَ السَّمَاءِ فَإِنَّهُ يُطَهِّرُ الْبَدَنَ وَ يَدْفَعُ الْأَسْقَامَ قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ وَ يُنَزِّلُ عَلَيْكُمْ مِنَ السَّماءِ ماءً لِيُطَهِّرَكُمْ بِهِ وَ يُذْهِبَ عَنْكُمْ رِجْزَ الشَّيْطانِ وَ لِيَرْبِطَ عَلى قُلُوبِكُمْ وَ يُثَبِّتَ بِهِ الْأَقْدامَ (الأنفال -: 11 -) »
✍در اين روايت صحيح نيز حضرت اميرالمومنين، علی عليه السلام، شرب آب باران را برای پيشگيری از بيماریها توصيه مینمايند.
در مقابل رواياتی كه در مورد "علاج" یا "درمان" بيماریها وارد شده نیز فراوان است.
❀←ناگفته پيداست كه بحث واكسن ذيل موضوع پيشگيری مطرح میشود نه مبحث درمان!
2⃣
✿←عــدم فحـص دقيــق مـوضـوع و تــوجــه نـكـردن به قاعـده لاضرر و لاضرار
ايشان در مقام اثبات بيان خويش به روايتی ضعيف استناد کردهاند كه مربوط به موضوع نیست، اما با اين حال روايات ديگری بر عدم جواز استفاده از دارو تا قبل از ايجاد اضطرار دلالت دارد.
◇ايشان در فرض مربوط به واكسن اين گونه مطرح میكنند كه : «مفروض بحث ما اين است كه واكسن يكی از راهكارهای علاج و پيشگيری از ابتلاء عموم است، ممكن است عوارض هم داشته باشد، حتي بگويند واكسن در بدن يك كسی اثر كه نكرد هيچ بلكه موجب مــرگ او هم شد و بالاتر آنكه فرض کنیم عوارضش یقینی است...».
🔝 با توجه به اين فرض رواياتی وجود دارد كه استفاده از چنين راهكاري را منع مینمايد. به عنوان مثال در كافي جلد ۶، صفحه ۳۸۲ آمده است:
🔸«مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحَسَنِ عَنْ مُعَاوِيَةَ بْنِ حُكَيْمٍ قَالَ سَمِعْتُ عُثْمَانَ الْأَحْوَالِ يَقُولُ سَمِعْتُ أَبَا الْحَسَنِ عليه السلام يَقُولُ لَيْسَ مِنْ دَوَاءٍ إِلَّا وَ هُوَ يُهَيِّجُ دَاءً وَ لَيْسَ شَيْءٌ فِي الْبَدَنِ أَنْفَعَ مِنْ إِمْسَاكِ الْيَدِ إِلَّا عَمَّا يُحْتَاجُ إِلَيْهِ»باوجود این روایت مي توان كراهت تزريق واكسن به افرادي كه احتمال مرگ براثر کرونا در آنها نيست را فهميد، چه اينكه انجام واكسيناسيون عمومي در جهت قطع زنجيره انتقال ويروس بوده و پس از مدتی مشخص شد كه اينكار امكان پذير نيست، اما همچنان به تزريق واكسن به افراد سالم تاكيد شده و میشود.
○☜اين مسئله لااقل از نظر شرع مرجوح و مکروه است، لذا اجبار به آن، ذیل حکم به الزام به مرجوح و حرام است.
✍ مشكل اساسی دیگر اين است كه افراد متخصصی كه وظيفه ارائه مقدمات پزشكی به فقیه را داشتهاند، شرط امانت را رعايت نكرده و مغرضانه يا غافلانه از ارائه موضوع به طور كامل و شامل به ايشان خودداری نمودهاند.
🔸 اساسا با شكست نظريه "قطع زنجيره انتقال" در موضوع مقابله با بحران كرونا، بحث اضطرار در تزريق واكسن به افراد سالم برداشته شدهاست و بر اساس قاعده لاضرر و لا ضرار في الاسلام می توان گفت كه تزريق واكسن براي افراد سالم با فرض شكست نظريه قطع زنجيره انتقال و با وجود يقين به عوارض قطعی واكسن حرام است و امر به واکسیناسیون مصداق القاء به تهلکه و ذیل نهی آيه لاتُلْقُوا بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ محسوب میگردد.
✿←از آن برادر بزرگوار انتظار می رود قبل از ورود به کبریات فقهی از گروهی متخصص و جامع الاطراف جهت دریافت صغریات صحیح یاری بخواهند.
3⃣
✿←عــدم تــوجــه به تـفـاوت طبـابــت و عـلاج
✍روايتی كه ايشان به آن اشاره میکنند، بيانگر حدود طبابت توسط طبيب است، نه حدود علاج برای بيمار، همانطور كه ايشان علاج را يك مسئله عقلی و فطری میدانند، بايد در نظر داشته باشند كه انتخاب راه علاج بهتر و كم ضررتر هم امری عقلانی و فطری است.
↩️اين مسئله كه در ميان چندين راه علاج، انسان بايد كم ضررترين و مناسبترين راه را انتخاب كند، علاوه بر اتكا بر عقل و فطرت، از قاعده لاضرر و لاضرار نيز مستفاد می گردد. از سوی ديگر از ظاهر روايات صحيحی مانند روايت اربعمئه وسائل الشيعه جلد 25 صفحه 31 آن را نقل كرده است كه:
🔸☜محمد بن علي بن الحسين عن أبيه عن سعد بن عبد الله عن محمد بن عيسى بن عبيد اليقطينی عن القاسم بن يحيى عن جده الحسن بن راشد عن محمد بن مسلم عن أبي عبد الله عليه السلام عن آبائه عليهم السلام عن أمير المؤمنين علي بن أبي طالب عليه السلام فی حديث الأربعمائة ... مَا مِنْ دَاءٍ إِلَّا وَ فِي الْحَبَّةِ السَّوْدَاءِ مِنْهُ شِفَاءٌ إِلَّا السَّام ... إِنَّ أَفْضَلَ مَا تَدَاوَيْتُمْ بِهِ الْحُقْنَةُ وَ هِيَ تُعَظِّمُ الْبَطْنَ وَ تُنَقِّي دَاءَ الْجَوْفِ وَ تُقَوِّي الْبَدَنَ اسْتَعِطُوا بِالْبَنَفْسَجِ وَ عَلَيْكُمْ بِالْحِجَامَة
←چنين برمیآيد برخی درمانها نزد شارع محبوب است و میتوان از اين روايت استحباب درمان بوسيله روشهای ذكر شده را استنباط نمود و اتفاقا برخی درمانهای قطعي كرونا كه در طب سينوی مطرح شده است و آيت الله خسروپناه نيز به آن اشاره نمودند به اين روشهای درمانی نزديكتر از "واكسن" هستند.
🤔عجيب است كه فقيه بزرگوار چطور در مقام دفاع از اين درمانهای مستحب بر نيامدهاند و ادعايی بر ترتب حكم شرعی بر انجام آنها ننمودهاند؟
✿←ناديــده گرفتــن مـلـزومــات فتــوای وجـوب واكـسن
▪️←حتی اگر این فرض را بپذیریم كه: "كرونا يك بيماری مسری است و احتمال مرگ در همه افراد جامعه يكسان است" كه چنين نيست! در صورت حكم به اجبار واكسيناسيون؛ حكومت در قبال ضرر معتنابهی كه به جان مردم بر اثر واكسن وارد میآيد ضامن است، چه این ضرر كوتاه مدت باشد و چه بلند مدت.
❀☜ حال آنكه در این زمان، بررسی بیطرفانه راجع به ارتباط ظهور عارضه با تزریق واكسن به دلیل وجود ساختار و نظام كنونی وزارت بهداشت، به هيچ وجه امكان پذير نيست و مردم نيز آگاهی و دانش و ابزار لازم و كافی برای تشخيص و اثبات عوارض را ندارند.
↩️ اين موضوع حق آنها را در دريافت ديه نقض نمیكند و در صورت بروز ضرر معتنابه در هر شخص، حكومت تا یوم لقاءالله و ابد، ضامن خواهد بود.
✿← البته ايشان علی رغم اینکه وجوب واکسن را مطلق بیان کرده بودند و وجوب مطلق انصراف به وجوب تعیینی دارد اما در پاسخ به نقد آيت الله خسروپناه فرمودند كه :
✍"ادعای وجوب تزریق واکسن، به نحو وجوب تخییری است نه تعیینی" و به نوعی از موضع خویش عقب نشینی فرمودند. احتمالا منظور ايشان اينست كه بر مكلف واجب است كه در صورت تمايل به حضور در اجتماع واكسن تزريق نمايد و اگر خوف به ضرر دارد بايد در خانه بنشيند"
⚠️با چه عنوانی ميتوان مكلفی كه بيمار بودن و ناقل بودنش محرز نيست و بر اساس موضوعی كه مستنبطه نيست در خانه محبوس و از حضور در اجتماع منع نمود؟
4⃣
✿←اشتباه در تنقيح مناط
❀ تنقيح مناط حدود طبابت در امر سوزاندن و بريدن عضو به امر واكسن از اين نظر كه اين روش جايز است شايد قابل پذيرش باشد، اما فقيه بزرگوار از کجا متوجه شدهاند كه حدودی كه طبيب در درمان سوال میكنند مانند واكسن است؟!
☜ يعني طبيب راههای گوناگون داشته و از ميان اين راهها مضرترين راه را برای درمان انتخاب كرده است؟
✓شايد در آن بيماری كه طبيب برای آن سوال میكند، تنها راه درمان همان بوده و بس!؟ ايشان از كجا اين مطلب را متوجه شدند نیز برای ما محل سوال و ابهام است.
▫️تفاوت بزرگ ديگر اين است كه در روايت مزبور ، بيماران بر اثر مسیر درمان، ممكن بود بميرند، نه بر اثر بيماري؛
←يعنی درمان به گونهای بوده كه عده زيادی را كاملا درمان میكرده، اما تعداد بسيار كمی بر اثر "عوارض دارو" فوت میكردند، بنابراین: "درمان كننده بود، اما گاهي عارضه دارو كشنده بوده است".
▫️با این همه حرف ايشان كه فرمودند:
"چه کسی گفته در معالجه صد در صد بايد یقین به علاج داشته باشیم؟" از اين روايت مستفاد نمیگردد.
☜از سوی ديگر واكسن به هيچ وجه از بيماری جلوگيری نمي كند و همواره احتمال مرگ بر اثر بيماری براي فرد واكسينه شده وجود دارد و علاوه بر آن عدهای هم بر اثر عوارض خود بيماری فوت میكنند. يعني "نه تنها درمان نيست، بلکه كشنده هم است." نكته مهم ديگر اينكه متاسفانه ايشان انتهای روايت را كه در آن راهكار"َ فَلُدَّ بِصَبِر"براي حفظ جان افراد از سموم بيان شده است را ناديده میگيرند.
✿←ارتباط اشتباه میان جواز أكل ميته و واكسن
ايشان در بخشي از سخنان خويش ميفرمايند "واکسن امروز یک طریق عقلائی براي پيشگيری از سرايت و حفظ جان انسان است.
○همين كه ۶۰ درصد و يا حتی ۴۰ درصد از مُردن حفظ میکند، كافی است. حكم شرع هم لازم ندارد چون مطابق فطرت انسان است. جواز آن حتی قويتر از موارد استفاده از حرام در فرض اضطرار است.
❀ اگر گرسنهای در حال مرگ است و جز ميته به چيزی دسترسی ندارد چه شارع به او اجازه بدهد يا ندهد عقلش هم میگوید برای حفظ جانت از مردار استفاده کن، آيا اين مردار در فرض اضطرار مصلحتدار میشود؟
نه، نسبت به گوشت خوک میگوید اگر در حال تلف شدن هستی به اندازهای که جانت را حفظ کنی بخور، آیا مصلحتدار میشود؟
آن عوارض بسیار زشت و خطرناک باقي است. ولی چون مسئله اهم در کار است هم عقل و هم شرع میگوید این را بخور"
با توجه به اينكه علمای طب معتقدند، اضطرار تزريق واكسن در افراد سالم نيست، بلكه افرادی كه دچار بيماريهای زمينهای و ضعف بدنی هستند، در معرض خطر مرگ كرونايی قرار دارند و اضطرار مختص آنان است؛ فقيه بزرگوار چگونه قاعده اكل ميته را بر كل جامعه تسری میدهند؟
◇←اين بيمای برای افراد سالم به هيچ عنوان خطر جانی ندارد و تعداد افراد سالم فوت شده بر اثر كرونا بسيار ناچيز بوده است و نهايتا اضطرار در تزريق واكسن بر گروه هدف خاص جاری میگردد نه كل جامعه از نوزاد تا كهنسال!
✿←فدا كردن افراد سالم برای نجات افراد ديگر
🔸در بخشی از بيانات، ايشان میفرمايند "حتی اگر بالفرض 10 هزار نفر بخاطر واکسن فوت کنند، این مقدار در مقابل بیمه شدن 70 میلیون عددی است؟"
از آنجا كه فقيه بزرگوار به اين نكته توجه نكردند که بيماری كرونا باعث مرگ همگان مردم نمیشود، لذا از اين موضوع نيز غفلت نمودند كه عوارض واكسن دامان كساني را گرفته است كه هرگز ممكن نبود بر اثر كرونا جان خويش را از دست بدهند.
☜با وجود این، در فرايند واكسيناسيون، افراد سالم نیز فدا شدند تا "شايد" عده ای كه ممكن است بر اثر كرونا فوت كنند زنده بمانند.
◆اينكه ايشان اين اقدام را جايز و انجام آن را از منظر فقه حكومتی واجب میدانند جای بسی تاسف است.
اين درحالی است كه مراجع بزرگ تقليد از جواز قتل نفس حتی در جنينهای دچار نقص ژنتيكي احتياط می كنند، چه برسد به جواز قتل نفس محترم بالغ!
▫️در نتیجه اين روش ايشان به جد خلاف سنت سلف صالح است. از سوی ديگر درمان های جايگزين و قطعي براي اين بيماری موجود است و هرگز نمی توان در مورد واكسن چنين فرضی را متصور شد.
🌹امام جعفرصادق (عليهالسلام) میفرمایند:لايَبقي مُؤمنٌ مَيِّتٌ اِلاّ دَخَلتْ عَليهِ الفَرحةُ في قَبرِه.
♦️در وقت ظهور حضرتش، هيچ مؤمن از دنيا رفته ای باقي نميماند مگر آن که سرور و شادماني قبر او را فرا ميگيرد.(تجلی کامل اجابت دعای اللهم ادخل علی اهل القبور السرور؛ لحظه ظهور میباشد)
🌹 اللّهم عجّل لولیک الفرج
📚(بحار، ج ٥٢، ص ٣٢٨)
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🇮🇷بهترین ها را در کانال #خبر_تحلیل، و در پیام رسان های ایرانی بخوانید
https://eitaa.com/khabartahlil👈 ایتا
sapp.ir/khabar_tahlil 👈سروش