هدایت شده از یا زینب
✅رهبر عظیم الشأن انقلاب امام خامنه ای؛
🔸وقتی از حضرت_زینب سؤال میشود که عاشورا را چگونه دیدی؟ میفرماید: «ما رأیت الّا جمیلا».
🔹این همه مصیبت در چشم زینب_کبری زیباست؛ چون از سوی خداست، چون برای اوست، چون در راه اوست، در راه اعلای کلمهی اوست.
کار برای خدا اینجور است.
🔸لذا نام زینب و کار زینب امروز الگوست و در دنیا ماندگار است.🖤
▪️رهبر انقلاب: انقلاب شکوهمند ما از برکات عظیم حادثهی کربلاست. ۱۳۷۲/۳/۲۶
▫️ #ملت_حسین_به_رهبری_حسین
هدایت شده از یا زینب
☀️ #حدیث_مهدوی ☀️
💎امام حسن عسکری علیه السلام:
در زمان غیبت مهدی(عج) هيچ کس نجات پيدا نميکند غیر از دو دسته:
اول: شیعیان ثابت قدمش
دوم: دعاکنندگان فرجش
📗کمال الدین ص۲۸۴
هدایت شده از یا زینب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥همین چند جمله اشک آقا را درآورد!
🔹روضهخوانیِ مهدی سلحشور در شام غریبانِ حسینی در حسینیهٔ امام خمینی
هدایت شده از یا زینب
14.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌️ درود به غیرت و شرافت دینی این مرد که شجاعانه در مورد بیحجابی این ایام تذکر میده!
👈🏻لطفا تا میتونید منتشر کنید!!!
هدایت شده از یا زینب
🔴 کودتای نرم علیه دین و فرهنگ عاشورا....
از روز گذشته فضای مجازی پر شده از یک کلیپ زنجیر زنی مشتی دختر بی حجاب در یکی از خیابانهای کرج
تعجب نکنید ،وقتی بساط صورتی بازی در بین برخی حزب الهی ها پهن شد و بصورت رسمی این جماعت را به مجالس امام حسین با همان حالت دعوت کردند ،مشخص است که حالا باید شاهد چنین صحنه های پلشت و کثیفی باشیم .
دشمن بیکار ننشسته و از هر فرصتی برای خالی کردن مناسک دینی از محتوای دینی استفاده میکند. صورتی ها جاده صاف کن این جماعت بودند...
به صحبت های دو سال پیش این مداح کنسرت خوان در برنامه مشکوک مهلا دقت کنید!
هدایت شده از یا زینب
🔴فرمانده انتظامی استان البرز از شناسایی و احضار عاملان هتک حرمت در روز عاشورای حسینی در کرج خبر داد.
🔹سردار حمید هداوند اظهار داشت: با عنایت به انتشار ویدیویی در فضای مجازی مبنی بر حضور چند دخترِ بی حجاب در دسته رویِ عزاداریِ روزِ عاشورا و خدشهدار شدن احساسات عزاداران حسینی در سراسر کشور؛ پیگیری موضوع در دستور کار مأموران پلیس استان قرار گرفت.
🔹وی با اشاره به تلاش برای شناسایی هویت هنجارشکنان گفت: همه این افراد پس از شناسایی به پلیس استان البرز احضار شدهاند.
✍الحمدلله که پلیس ما هشیار هست
اما عجب از مردمی که که فقط نظاره گر بودند و نهادهای فرهنگی که معلوم نیست کارشون چیه توی این مملکت؟
چه کسی باید جلوی صورتی بازی برخی خواص را بگیرد؟
هدایت شده از یا زینب
🔴 گوشت قربانی!!
⏪ به خاطر دکتر پزشکيان بينوا، دست از سهمخواهی از اين گوشت قربانی بردارید!
✍ بهزاد #نبوی پيشکسوت اصلاحات در اعتراض به سهمخواهي عدهاي از اصلاحطلبان از دولت چهاردهم، با اين متن از آنها خواسته است دست از اين کار بردارند.
◀️ با سلام، با مطالعه مطالب دوستان، به نظر ميرسد شعار "براي ايران" قبل از انتخابات، به شعار "براي وزارت" تبديل شده.
◀️ از همه اعضاي کميتهها عاجزانه استدعا دارم، به خاطر ايران و به خاطر دکتر پزشکيان بينوا، دست از سهمخواهي از اين گوشت قرباني بردارند.
◀️ پيشنهاد ميکنم رئيس و همه اعضاي کميتهها، از داشتن پست و مقام منع شوند، تا بتوانند کمي هم به فکر ايران و آينده آن باشند.👌
❌ میراث خواران
این جماعت میراث آیتالله رئیسی را تبديل به گوشت قربانی کرده اند و برای رسیدن به صندلی وزارت به جان هم افتاده اند. خودشان دارند میگویند!
دو روز دیگر هم که ناکارآمدی اینها در مدیریت کشور صدای مردم را درآورد ،میگویند اختیارات نداشتیم و نگذاشتند و ازین حرفها...
ببینید چگونه به اعتراف خودشان برای گرفتن صندلی های قدرت (گوشت قربانی) به جان هم افتاده اند. حتما آنقدر اختیارات دارند که اینگونه برای رسیدن به آن باهم دعوا میکنند.
هدایت شده از یا زینب
✳ ما باید بهسمت امام برویم!
🔻 ظهور، یک پدیدۀ اجتماعی است؛ آن هم در مقیاس جهانی. پدیدههای اجتماعی، آمادگیها و علل و اسباب خودش را لازم دارد. یک زمینههایی از قبل باید فراهم شده باشد. آن زمینهها را امام زمان (عج) از شیعیانش توقع دارد، که یک کاری بکنند! آن انتظار فعال همین است. انتظار منفعل نیست که ما بنشینیم تا ایشان بیایند. ما باید سمتش برویم.
🔸 یک موقع است که شما میخواهید بروید دکتر. مینشینید در اتاق انتظار تا وقتش برسد. اما یک موقع است که نه، شما باید خودتان یک کاری انجام بدهید. ما هستیم که باید سانتیمتر به سانتیمتر و متر به متر به سمت امام زمان برویم. او آمادۀ آماده است! او که احتیاجی ندارد دورۀ مدیریت ببیند و از جهت علمی قویتر شود! ما هستیم که باید یک سری آمادگیها را فراهم بکنیم.
🔺 امام مثل کعبه است. اگر کسی میخواهد حاجی بشود، کعبه را که نمیآورند دور سرش بچرخانند! مردم باید بروند سمتش. امام میخواهد تربیت و هدایت و سرپرستی کند. تربیت زورکی نمیشود. مردم باید خودشان، خودشان را به امام بسپارند.
👤 #استاد_مسعود_عالی
🎙 #پیادهشده_سخنرانی
🏴 شب هفتم محرم ۱۴۰۳ | هیئت آیین حسینی
#⃣ #محرم #امام_حسین
✅ اینجا #حرف_حساب بخوانید؛ (برشهای ناب از کتابهایی که خوانده و سخنرانیهایی که شنیدهایم)
هدایت شده از یا زینب
آیا میدانستید، در زیارت عاشورا وقتی میخوانند، اللهم العن الاول و الثانی و الثالث و الرابع، ویزید خامسا ..چه کسانی هستند؟؟؟
اولی قابیل پسر حضرت ادم، که پایه گذار قتل و فساد بود.
دوم قیدار فرزند سالف، قاتل شتر صالح نبی ع است.
سومی پادشاه رومانی بیلاطس، قاتل حضرت یحیی ع،،، که سر حضرت یحیی را در دشت گذاشت، و مدتها خون ازآن میجوشید،، تا عذاب الهی به این شکل ایجاد شد که بخت النصر پادشاه سفاک وظالم عراق جهت حکومت گستری خود به انجا حمله کرد و 7000 یهودی را کشت و بقیه را اسیر برد، سپس خون حضرت یحیی از جوشیدن، باز ایستاد.
چهارمین نفر ابن ملجم مرادی قاتل حضرت علی ع است،، که توسط دختری به نام قطام تحریک شد.
و پنجمین یزید بن معاویه علیه اللعنه قاتل امام حسین ع است،،،
لطفا منتشرشودتادشمنان باتفسیرنابجا جهت تفرقه افکنی استفاده ننمایند،،،
➖➖➖➖➖➖
📚منبع:
مجالس المومنین- قاضی نورالله شوشتری(ره) ص 291
هدایت شده از یا زینب
📌انحطاط متحجّرانه؛ انعطافپذیری متفکّرانه
آشنایی با امت وسط با توجه به تفسیر المیزان
خداوند متعال میفرماید: «وَكَذَلِكَ جَعَلْنَاكُمْ أُمَّةً وَسَطًا (بقره، 143)» ما امت را شما را یک امت وسط قرار دادیم. بنا داریم این آیه را بر اساس تفسیر المیزان تحلیل و فهم کنیم. با توجه به نظر علامۀ طباطبایی امت وسط، وسطِ دو جریان است که هیچ یک از این دو جریان که در دو طرف او هستند، وجه اشتراکی با این وسط ندارند. ایشان میفرماید وسط یعنی اینکه بین دو دسته از مردم. یک طرف کسانی هستند که مثل مشرکین جانب مادیت را گرفته، جز زندگی دنیا و استکمال جنبۀ مادیت خود و به کمال رساندن لذتها و زخارف و زینت دنیا چیز دیگری نمیخواهند. این دسته کمترین اعتنایی به فضائل معنوی و روحی ندارند.
در طرف دیگر گروهی هستند که تنها جانب روح را تقویت نموده و جز به ترک دنیا و رهبانیت دعوت نمیکنند، آنها تنها دعوتشان این است که بشر کمالات جسمی و مادی را که خدا در مظاهر این دنیای مادی ظهورش داده، ترک بگوید تا این ترک گفتن وسیله بشود برای رسیدن به آن هدف عالی انسانی.
سپس علامه علیه این دو جریان توضیحاتی میدهند. توضیحشان این است که ای کسی که دنیا را گرفتی و معنویت را کنار گذاشتی، بخشی از همین دنیا با معنویت باید تأمین بشود. ای کسی که از آن طرف، معنویت را گرفتی و مادیات را گذاشتی کنار، تو هم اشتباه میکنی چون بخشی از معنویات با تأمین و بهسازی مادی به دست میآید. بعد ایشان امت اسلام و امت وسط را توضیح میدهد که خداوند برای آنان دینی قرار داده که متدینین به آن دین را به سوی راه وسط و میانه دعوت میکند. راهی که افراط و تفریط دو طرف را ندارد(برگرفته از ترجمه تفسیر المیزان، ج1، ص481).
تطبیق امت وسط با مسیر انقلاب اسلامی
این وضعیت قابل تطبیق با شرایط جامعۀ ما است. مسیر انقلاب اسلامی، مسیر امت وسط است که با امامت و هدایت موجود؛ هم به دنیا توجه دارد و هم به آخرت و این دو را با هم به پیش میبرد. آن کسانی که فقط معنویت را در نظر گرفته و واقعیتهای جامعه را نمیبینند، اینها متحجر هستند. به آنها میگوییم شما دین را درست نفهمیدید. این دین دنیا را خیلی آباد میکند. در طرف دیگر به آنهایی که مادیات را در نظر گرفته و دین را بیشتر حذف میکنند، میگوییم شما هم متحجر هستید. شما هم دین را نفهمیدید. چون متحجرید و قدرت فهم و تحلیل عمیق ندارید تا درک کنید که دین دنیا را آباد میکند، به همین دلیل دین را کنار گذاشتید.
نفی دو تحجر در دو طرف انقلاب اسلامی
بحث ما این دهه نفی دو نوع تحجر است؛ تحجر دینداران و تحجر دینگریزان. به تعبیر دیگر، تحجر غربگرایان. غرب مظهر تمدنی است که دین مسیحیت را کنار گذاشت تا بتواند دنیایش را آباد کنند. این تحجر است. آن کسی که میگوید ما باید جامعۀ لیبرالی داشته باشیم، میدانی چرا دین را کنار میگذارد؟ چون دین را نفهمیده است. او متحجر است چون آدم متفکری نیست و الّا دین را میفهمید. پس تحجر دینگریز داریم. در طرف مقابل دیندارانی هستند که فقط معنویت را مورد توجه داشته و به واقعیات جامعه توجهی ندارند.
چرا الان باید از تحجر سخن گفت؟
آیا الآن وقت صحبت از تحجر است؟ بله! چون نتیجۀ هر دو تحجر، ترک انگیزۀ دینی در انتخابات است. نتیجۀ هر دو تحجر، تحجر غربگراها و تحجر دینداران، جدا کردن دین از سیاست است. این دو گروه جمع بین دین و دنیا را بلد نیستند و در فهم حکمرانی دینی، مشکل دارند. میگویند نمیشود هم دین را داشته باشی و هم رأی مردم را. به علاوه مشارکت در دور اول انتخابات کم بود. اگر انگیزۀ مشارکت در انتخابات عقلانی نباشد، یعنی دینی نباشد؛ هر انگیزۀ دیگری بخواهد مشارکت را افزایش بدهد، هم این افزایش مشارکت غلط است، هم نتیجه غلط است. اگر ما عادت کنیم که در هر انتخاباتی دو نفر به هم بپرند تا انگیزه مشارکت افزایش یابد، این برای جامعهای که مسجد و امام حسین(ع) دارد، زشت است. چه چیزی موجب میشود که مشارکت بدون جنگ و دعوا افزایش پیدا کند؟ فهمِ صحیح دین که بهترین راه برای آباد کردن دنیای ما است.