eitaa logo
🇮🇷خادمان شهدا سربازان ولایت🇮🇷
160 دنبال‌کننده
71.8هزار عکس
64هزار ویدیو
440 فایل
(این کانال هدف و فرمان امامان حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای مدظله‌العالی که همان هدف پیامبراسلام خاتم الانبیا محمد مصطفی( ص) و۱۲امام و۱۴معصوم و شهداو ایثارگران و نظام مقدس جمهوری اسلامی وانقلاب اسلامی ایران تشکیل شده است )
مشاهده در ایتا
دانلود
[4] اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم لا حَوْلَ وَلا قُوَّهَ اِلاّ بِاللَّهِ الْعَلِىِّ الْعَظیمِ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَ الْحَمْدَ مِفْتَاحاً لِذِکرِهِ وَ سَبَباً لِلْمَزِیدِ مِنْ فَضْلِهِ وَ دَلِیلًا عَلَى آلَائِهِ وَ عَظَمَتِهِ ثم الصلاه و السلام علی حبیبه و خیرته  حافظ سرّه و مبلّغ رسالاته سیّدنا و نبیّنا ابی القاسم محمّد و علی آله الطّیبین الطّاهرین المنتجبین سیّما بقیّه الله فی الارضین قال الله تبارک و تعالی:یا ایها الذین امنوا اتقوا الله و کونوا مع الصادقین. بحث من امروز که منسوبش حضرت زهرا سلام الله علیها است،راجع این مطلب نیست،من یک عنوان را می خواهم در زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها با یک مقدمه ای چند دقیقه ای پیرامان آن صحبت بکنم. و آن عنوان که به نظر خودم عنوان مهمی است جا دارد چند منبر بر روی این موضوع بحث بشود.بحث تعصب شکنی های حضرت زهرا سلام الله علیها در جامعه است،ببینید چه می خواهم عرض کنم؛ حضرت زهرا سلام الله علیها نقش های زیادی داشته است،ولی یکی از نقش های مهم حضرت زهرا سلام الله علیها به نظر من تعصب شکنی های حضرت زهرا سلام الله علیها است که کمتر روی آن بحث شده است،بالاخره ایشان در جامعه ای متولد شده است که تعصب های عجیبی داشتند،گرایش های عجیبی داشتند،لااقل نسبت به زن و دختر دید متحجرانه ای داشتند، من به نظرم می رسد حضرت زهراسلام الله علیهاتولدش،ازدواجش،خطبه هایش،حضورش در صحنه های اجتماعی،احترام پدرش از او،این تحجر را شکست.پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم)می فرمود که:دختر ریحانه است باید بوسید،بوئید،می فرمود:زن چنین است،قرآن می فرمود: «مَنْ عَمِلَ صالِحاً مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثی‏ وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیاهً طَیِّبَهً »اما برای این گفتار یک الگوی عملی می خواست که این سنت ها بشکند،این تعصب ها را بشکند،این تعصب شکن،فاطمه زهراسلام الله علیهابود که در ازدواجش،در تولدش،در رفتارش،در احتجاجاتش،(که حالا عرض خواهم کرد مواردش را) به نظر من این شاخص ترین ویژگی است که ما می توانیم در باره اش بحث کنیم. تعصب شکنی های حضرت زهراسلام الله علیها.اول کمی برویم در قرآن ببینیم تعصب به چه معناست؟؛من دو،سه آیه بخوانم برایتان، یکی آیه ی ۲۶ سوره ی فتح؛ قرآن در این آیه خیلی زیبا می فرماید،می فرماید:     «إِذ جَعَلَ الَّذینَ کَفَروا فی قُلوبِهِمُ الحَمِیَّهَ حَمِیَّهَ الجاهِلِیَّهِ» حمیه یعنی چی؟حنیّ،یعنی حرارت.حُمّا:کسی که تب دارد را می گویند حُمّا.حمیه الجاهلیه،که این حمیه الجاهلیه بدل باشد برای الحمیه یا مفعول مطلق باشد؛مرحوم علامه طباطبایی فرمود: اینجا هم یک محظوف است،بوده است:حمیه ملت الجاهلیه،می گوید الجاهلیه،صفتی است که جای موصوف نشسته است،بوده است« إِذْ جَعَلَ اَلَّذِینَ کَفَرُوا فِی قُلُوبِهِمُ اَلْحَمِیَّهَ حَمِیَّهَ مِلَتِ اَلْجاهِلِیَّهِ »،حالا من کاری به این بحث ندارم،عرضم این است،قرآن می فرماید:کفار،حمیه دارد،یعنی تعصب دارد،حرارت و اصرار بر خواسته های غیر منطقی دارند،تعصب یعنی این دیگه!یعنی یک کسی بر یک در خواست غیر منطقی اصرار کند. اما مؤمن ها چی؟!« أَنَزلَ اللّهُ سَکِینَتَهُ عَلَى رَسُولِهِ وَعَلَى الْمُؤْمِنِینَ »،این سکینه در مقابل حمیه است، کافر حمیه دارد،مؤمن سکینه دارد،کافر حرارت در مسائل غیر منطقی دارد،مؤمن آرامش در دفاع دارد،«وَ أَلْزَمَهُمْ کَلِمَه التَّقْوی»خیلی آیه زیباست(آیه ۲۶سوره فتح)،مؤمن تقوا دارد،سکینه دارد، آرامش دارد،دفاع می کند ولی دفاعش،دفاع با سکینه با آرامش است، ولی کافر،تعصب،حمیه، اصرار غیر منطقی دارد،این یک آیه. آیه دوم:درباره ی حضرت نوح(علیه السلام)است،که مرحوم طبرسی در مجمع البیان روایت زیبایی هم ذیلش نقل می کند حالا می خوانم برایتان.قرآن می فرماید:نوح(علیه السلام) وقتی قومش را دعوت کرد« جَعَلُوا أَصَابِعَهُمْ فِی آذَانِهِمْ وَاسْتَغْشَوْا ثِیَابَهُمْ وَأَصَرُّوا »اصروا یعنی تعصب،اصرار داشتند بر مخالفت با نوح(علیه السلام)؛مرحوم طربسی آن جا روایتی نقل می کند،می فرماید: مشرکین دست بچه هایشان را در کودکی می گرفتند می بردند پیش حضرت نوح(علیه السلام) می گفتند این آدم را می بینید،بابای ما به ما سفارش کرد با این رابطه نداشته باشیم،بابای ماهم باباش بهش سفارش کرد؛ایشان از این روایت استفاده می کند که نوح(علیه السلام)چون عمرش طولانی بوده نسل های مختلفی را دیده،از کودکی می گوید بچه هایشان را می بردند پیش حضرت نوح(علیه السلام) می گفتند این را می بیینی ،منِ بابا به تو سفارش می کنم همان طور که بابام بهم سفارش کرد،مبادا دور این بچرخیا،اصلا بچه هایشان را با بغض نوح(علیه السلام)بزرگ می کردند،با اصرار بر دوری از نوح(علیه السلام) بزرگ می کردند.خب این چیزی غیر از تعصب است؟!قرآن کریم در سوره ی شعراء می فرماید:«وَلَوْ نَزَّلْنَاهُ عَلَى بَعْضِ الْأَعْجَمِینَ »ال
بته این اعجمین یک (ی)حذف شده،اعجمیین بوده؛اگر قرآن را بر غیر عرب نازل می کردیم« فَقَرَأَهُ عَلَیْهِم »می خواند بر عرب،می خواند بر جامعه ی زمان پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم)،« ما کانُوا بِهِ مُؤْمِنِینَ »ایمان نمی آوردند،می گفتند:ما متوجه نمی شویم،خب عربی نیست،رومی است،چون اعجمی به معنای فارسی نیست،یعنی غیر عرب.ما متوجه نمی شویم،حالا که قرآن را به زبان عربی فرستاده ایم،پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم)را از میان جامعه ی عرب بر انگیختیم خب حالا چه بهانه ای دارید؟!حرفش را که متوجه می شوید،اگر قرار بود که مثلا بعثت رسول الله از ایران آغاز بشود،بعثت رسول الله از روم آغاز شود،یعنی پیامبر عرب زبان بیاید درون جامعه ای که عربی بلد نیستند،مثال عرض می کنم،بیاید درون جامعه ای که عربی نمی دانند،خب می گویند متوجه نمی شویم،ولی ایشان « مِنْ أَنْفُسِکُمْ »از جان خود شماست« عَزیزٌ عَلَیهِ ما عَنِتُّم »حالا چرا بهش ایمان نمی آورید؟!این همان تعصب است،که امیرالمؤمنین(علیه السلام)در خطبه قاصعه می فرماید:آن هایی که شیطان را دنباله رویی می کنند« صَدَّقَهُ بِهِ إِخْوَانُ الْعَصَبِیَّهِ وَ أَبْنَاءُ الْحَمِیَّه»فرزندان حمیه،برادران تعصب،این ها دنباله رو شیطان هستند،هرکس دنبال رو شیطان است،برادر عصبیه است،چرا؟چون شیطان خودش تعصب دارد«تعصب لاصله»این خیلی نکته دقیقی است که تعصب یعنی تحجر،یعنی اجازه فهم به خود ندادن،یعنی بر غیر منطقی ترین در خواست ها اصرار ورزیدن و خود را رها نکردن از این تفکر،من دو حدیث قشنگ برایتان بخوانم، شاید معنای تعصب روشن بشود و دو،سه داستان را هم بگویم  یک مقدار جا بی افتد. حدیث اول:«سئل رسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم):«عن العصبیه»از پیامبراکرم(صلی الله علیه وآله وسلم)پرسیدند،تعصب چیست؟! می گویند عصبیت،تعصب بد است،چی هست؟!«فقال: أن تُعینَ قَومَک عَلَی الظُّلمِ »عصبیت این است ،تو ببینی رئیست دارد ظلم می کند،ازش حمایت کنی،ببینی تیمت دارد زور می گوید،ازش حمایت کنی،ببینی کاندید های مورد نظرت دین ندارد،ازش حمایت کنی،ببینی گزینه مورد نظرت دارد زور گویی می کند،چون طرف دارش هستی حالا یا زبانت به او می خورد یا منطقه ات یا شهرت بهش می خورد،یا شکمت را سیر کرده،« أن تُعینَ قَومَک عَلَی الظُّلمِ»یعنی من دیدم که در روایات در لشکر عمر سعد کسانی روز عاشورا می جنگیدند ولی امام حسین (علیه السلام)را هم دعا می کردند، می گفتند خدایا این ها را پیروز کن،یعنی آن تعصبش باعث شده بی آید در سپاه عمر سعد،اما قلبش با امام حسین(علیه السلام)است،این همان است « أن تُعینَ قَومَک عَلَی الظُّلمِ »فرمود:عصبیت این است،قوم خودت را بر ظلم یاری کنی. روایت دوم:امام صادق(علیه السلام) فرمود:عصبیت این است« أَنْ یَرَی الرَّجُلُ شِرَارَ قَوْمِهِ خَیْراً مِنْ خِیَارِ قَوْمٍ آخَرِینَ »آدم بدهای خودش را از خوب های بقیه بهتر بداند،مفضول را بر افضل ترجیح بدهد،شرار است،خیلی جالبه این روایت فرمود: عصبیت این است: شرار قومت را از خیار قوم دیگر(یعنی تو می دانی این بد است،این را بیایی بر امام صادق(علیه السلام)ترجیح بدهی،بر امیرالمؤمنین(علیه السلام)ترجیح بدهی،عمر سعد را بر امام حسین(علیه السلام)ترجیح بدهی،با فرض اینکه این ها خیلی هایشان عمر سعد را می شناختند)فرمود :عصبیت این است ،کسی روی شرار قوم خودش،روی بدی های قوم خودش دفاع کند و آن را بر خوب های قوم دیگر ترجیح بدهد، البته بعضی ها بودند که این تعصب را می شکستند. داستان را بگویم،روشن بشود این تعصب شکنی؛ طفیل بن عمرو می گوید من آمدم مکه،من از جایی خبر نداشتم،می گوید تا رسیدم،اول کسی که من را دید گفت حواست جمع باشد،پیامبری آمده می گوید من پیامبرم،دوتا پنبه تو گوش هایت بگذار صدایش را نشنوی؛هرکسی هر کجا رفتم همین را گفت،من هم ترسیدم دیگر،آدم بالاخره به احتمال ضرر هم بهش بگویند غذا مسموم است غذا را نمی خورد. می گوید پنبه گذاشتم تو گوشم و رفتم در مسجدالحرام،مدتی گذشت دیدم این آقا نشسته دارد نماز می خواند،پنبه ها را در آورد،رفت نشست کنارش،یک مقداری حرفای رسول خدا را گوش داد،گفت این ها که حرفای بدی نیست!به من می گویند این ساحر است،این مجنون و…، اینکه آدم بدی نمی زنند،می گوید:زنا نکنید،دروغ نگویید. (شما بیایید صحیفه سجادیه امام سجاد (علیه السلام)را ببین،بیا نهج البلاغه را ببین،بیا صحیفه حضرت زهرا سلام الله علیهارا ببین؛مطالب دنیا پسند درونش هست). می گوید من دیدم حرفا خیلی قشنگ است بلا فاصله مسلمان شد،تعصب را شکست.رئیس قبیله دوس بود،بلند شد آمد در قبیله اش،باباش آمد جلو،گفت بابا برو آن طرف،پیش من نیا،رابطه ی من از امروز با تو قطع است،گفت:پسرم چی شده؟گفت:من مسلمان شدم،به پیامبر آخرالزمان ایمان آوردم،یا شما مسلمان می شوی،من تحقیق کردم (چون شاعر بود،ادیب بود)،گفت بابا باشه من حرفت را قبول دارم،پدرش مسلمان شد.آمد خانه،زنش آمد استقبالش،گ
یزند،نمی توانند بلند هم گریه کنند،الان قبض روح می شوند، بگذار یک بار دیگر مادر راببینم، فرمود حسنم بیا بابا،حسینم بیا بابا، بال در آوردند تا صدایشان زد،خودشان را انداختند روی بدن مادر،امام حسین(علیه السلام)صدا می زند یا اُما،یا فاطمهسلام الله علیها،مادر سلام ما را به پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم)برسان،مادر به رسول الله بگو «اصبحنا بعده غریبین یتیمین»بگو ما دیگر یتیم شدیم،غریب شدیم.  وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبُونَ. اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَه وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها به حق فاطمه و اولادها یا الله. خدایا به عظمت زهرای مرضیه در ظهور فرزندش حجت بن الحسن تعجیل بفرما.آقای ما، مولای ما ولی نعمت ما هر کجا هست اورا به سلامت بدار.تا ما زنده ایم توفیق درک حکومتش به همه ی ما نصیب بنما. سایه ی اساتید ذب الحقوق مراجع عالی مقام مرجع عالی قدر حضرت آیت الله العظمی صافی ،سایه رهبر عظیم الشان انقلاب بر سر ما مستدام بدار.خداوندا حیات و ممات مارا حیات و ممات محمد و آل محمد مقرر بگردان.
سئله ی علمی برود،زیر بار یک مسئله تحقیقی برود،ما الان مشکلی که در دنیا داریم همین است،خیلی از مسائل را می دانند،خیلی از مسائل را دیدند،اما تعصبات گاهی اجازه شفاف سازی اش را نمی دهد،فلذاست که قرآن کریم و روایات ائمه معصومین و سخنان رسول خدا حضرت محمد(صلی الله علیه وآله وسلم)،یکی از چیز هایی که درش مذمت شده بحث همین عصبیت،تعصب و اصرار غیر منطقی بر خواسته های غیر منطقی است، البته امیرالمؤمنین(علیه السلام) در نهج البلاغه می فرماید:« فَإِنْ کانَ لاَبُدَّ مِنَ الْعَصَبِیَّهِ فَلْیَکُنْ تَعَصُّبُکُمْ عَلَى مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ »آدم روی کرامت های اخلاقی تعصب داشته باشد عیب ندارد،در دفاع از امیرالمؤمنین (علیه السلام) در دفاع از ولایت در دفاع از صداقت در دفاع از دین ؛اما تعصب در دفاع از بت پرستی،تعصب در دفاع از شخصیت هایی که جایگاهی ندارند،تعصب در دفاع از ظلم،این تعصب غلط است. حالا بیاید بخش دوم عرایضم؛تعصب شکنی های حضرت زهرا سلام الله علیها. چطور تعصب ها را شکست؟فاطمه زهراسلام الله علیهادر جامعه ای متولد شد که دختر محلی از اعراب نداشت،در این جامعه پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم)دست فاطمهسلام الله علیهارا می بوسید،در جامعه ای متولد شد که طرف آمده پیش پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم)می گوید یا رسول الله هفده تا اولاد خدا به من داده یک بار نبوسیدمشون،حضرت فرمود خیلی بی رحم هستید « مَن لا یَرحَم لا یُرحَم »کسی رحم نکند خدا بهش رحم نمی کند،اگر در یک روز چند بار فاطمه  سلام الله علیها نزد پیامبر می آمد،پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم)دست اورا می بوسید،احترام می کرد،تکریم می کرد،این یک تعصب شکنی که مقام دختر و زن را تولد حضرت زهرا سلام الله علیهابالا برد. تعصب شکنی دیگر بحث ازدواج است،می دانید شما در جاهلیت یک کتابی نوشته دکتر جواد علی ،کتاب خوبی است به نام المفصل فی تاریخ العرب قبل الاسلام،ایشان در این جا می نویسد که جامعه ی عرب قبل از اسلام چه ویژگی هایی داشت،ده،دوازده نوع ازدواج فقط آن جا شمرده است،ازدواج استبقاء،کسی بیاید از رحم دیگری استفاده کند برای اولاد دار شدن. ازدواج شغار،ازدواج هایی که قالبا بدون مهریه بدون هماهنگی با فرزند،اولاد،تحمیلی،به عنوان برخورد های نظامی پیش می آمد،این تعصب را حضرت زهرا سلام الله علیهاشکست،پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم)شکست، وقتی امیرالمؤمنین (علیه السلام) آمدخواستگاری،فرمودند من اول باید بروم با دخترم مشورت بکنم، وقتی با فاطمه زهرا سلام الله علیهامطرح کردند،فاطمه سلام الله علیهاسکوت کردند،پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم)فرمود الله اکبر «سکوتا رضاها»،سکوت نشانه رضایت است.سومین تعصبی که فاطمه زهرا سلام الله علیهاشکست،تعصب ازدواج به منزله ثروت اندوزیست،فاطمه زهرا سلام الله علیها ثروتمندانی آمدند خواستگاری،اما خانه ی فقیر امیرالمؤمنین(علیه السلام) را انتخاب کرد،حتی گاهی دو روز در این خانه گرسنه می ماند،می فرمود:«لاَسْتَحْیِی مِنْ اِلهی اَنْ تَکَلَّفَ نَفْسَکَ ما لا تُقَدِّرُ عَلَیْه» از خدا شرم می کردم تکلیفی گردن تو بگذارم که تو توانش را نداری،ببینید این تعصب شکنی نیست. تعصب شکنی دیگر،زندگی صمیمانه این زن و شوهر بود،بریم کنار بسترش مثل دیشب یا امروزی بود،وقتی نشست اشک ریخت،فرمود:«والله ما اغضبت لی»به خدا قسم فاطمهسلام الله علیهایک بار باعث غضب و عصبانیت من نشد؛کدام مردی می تواند بعد یک عمر زندگی این جمله را ادعا کند؟! با فرض کم بود ها،با فرض سختی ها،نه این که شما بگویید امیرالمؤمنین(علیه السلام) یک زندگی مرفهی برای حضرت زهرا سلام الله علیهافراهم کرده بود که می فرماید مرا هیچ وقت غضب ناک نکرد،نه زندگی که گاهی دو روز در این خانه غذا نیست،زندگی که خانه ی محقر، ساده، امیرالمؤمنین سلام الله علیهاقالبا در جنگ ها گاهی با ۶۰ زخم میاید خانه،در این دوران،خب کدام همسری این طور حاضر است با همسرش زندگی کند و آن وقت او هم آخر عمر بگوید: « والله ما اغضبت لی». این تعصب ها را حضرت زهرا سلام الله علیهاشکست، این ها الگو باید بشود. ما به جوان ها و نوجوان ها باید بگوییم که اصرار بر مهریه زیاد،ازدواج با ثروتمندان،خانه ی فلان و….،این ها تعصب های غلطی است که سن ازدواج در جامعه را بالا برده،تعصب های غلطی است که باعث شده است جامعه دچاره فسادها و مشکلاتی بشود که گوشه و کنار شما می شنوید. تعصب شکنی دیگر حضرت زهرا سلام الله علیهاحضورش در جامعه بود. آن ها اصلا برای زن حسابی باز نمی کردند،حتی می گفتند اولاد فقط اولا پسراست،«بنوا ابنائِنا ابنائُنا»بچه ی پسر اولاد ما است،،بچه ی دختر را اولا نمی دانستند،می گفتند برای کس دیگری است،فامیلی اش چیز دیگری است،این طور بود؛آن وقت در این جو،خداوند حسنین را همراه پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) به مباهله فرستاد و آیه ی اَبنائنا نازل شد،که یعنی فرقی نمی کند بچه چه دختر باشد چه پسر،این اولا
💎 سپردمت به خدا و به ریگ‌های بیابان سپردمت به غبار و به خارهای مغیلان سپردمت به وحوش و به شیرهای درنده به مردمان دهاتی، به آهوان پریشان به باد گفتم اگر شد مرتبت بکند که تا خمیده نگردد دوباره مادر جان سپردمت به هر آنچه که هست، اما تو سپردی ام به که رفتی؟ به دلقکان؟ به کنیزان؟! 📜 شاعر: سید پوریا هاشمی
صدا ۰۰۲_sd-۵۲.m4a
1.25M
🏴 🏴 🏴 🏴 :خوش اومدی توازسفربابا ▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️ تا که تو رفتی زیر خاک (مادر) شـدم ز مــاتمـت هـلاک (مادر) داغ تو زد به سینه چاک(مادر)                          برات بمیرم غــم فــراق تــو چــه سنگــینه تـا به ابـد رو سینه می شینه تـو که نبـاشی خـونه غمگینه                         برات بمیرم کجـایی ای (مادر) غمـخوارم تـو کـه نبـاشی مـن گـرفتـارم تــا بــه ابــد غمـت بـدل دارم                        برات بمیرم رفتـی دگــر (مـادر) دلسـوزم ز درد بـی (مـادری) میسوزم تیـره شــده دگـرشـب و روزم                         خدانگهدار چه دردی داره ماتمت (مادر) شکسته پشتم ازغمت(مادر) قـربـون اون قدِ خَمت (مادر)                          خدانگهدار از کــودکـی مــواظـبـم بـــودی بــرای مــن دمـی نیــاســودی بـه رویـم آغـوشتـو بگشودی                         برات بمیرم (مـادر) بـه قـربـون وفـای تـو کـو دستـای پـر از صفای تــو دیگـه خـونـه خـالیـه جای تو                        
فت از خانه برو بیرون،اینجا یا جای من است یا جای تو،من نمی توانم با یک زن مشرک زندگی کنم،من تحقیق کردم بررسی کردم،این بت ها نه ثمره ای برای ما دارد نه حرف مارا می شنود و اصلا تولد ما قبل از این هاست، چطور می شود این ها خدای ما باشند؟!!!من مسلمان شده ام،زنش هم مسلمان شد؛خبر پیچید،حالا یکی یکی می آمدند،پسر عمو،دختر عمو،فامیل،می آمدند خانه،۸۰ نفر را در یک روز مسلمان کرد،اما قبیله دوس مسلمان نشدند.یک سفر دیگر آمد مکه رفت خدمت پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) عرض کرد یا رسول الله آمده ام از قبیله ام  گله کنم،هرچی دعوتشان می کنم گوش نمی دهند،زن و بچه خودم را حریف شدم،پدرم را حریف شدم،اطرافیانم را دعوت کردم،ولی حریف قبیله نمی شوم، شما دعا کنید،پیامبر گرامی اسلام دعا کردند «اللَّهُمَّ اِهْدِ دَوْسًا الیّ» خدایا این قبیله ی دوس را به سوی من هدایت کن،بعد هم برایش دعا کردند و فرمودند تو وظیفه ات بیان کردن است،برو کارت را انجام بده،البته ایشان بعد از پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم)هم زنده بود،در نبرد یمامه شهید شد. تعصب راشکست،دین آبائی را گذاشت زیر پا.نمونه های متعدد داریم. این یک داستان را هم بگویم برایتان،این را استلقابه نقل کرده اَبان بن سعید مشرک بود،با چهارتا از برادرهایش در جنگ بدر با پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم)جنگید،یعنی پنج نفری. باچهارتا از برادرهایش که دو تا از آن ها کشته شدند در جنگ بدر،خودش هم با فرض اینکه دو تا از برادر هایش به دست مسلمانان کشته شدند یک کینه ای هم از مسلمان ها دارد،به هیچ وجه حاضر نبود اسلام بی آورد،برای اینکه از بحث اسلام و مسلمان ها دور باشد،حرکت کرد به طرف شام،با یک راهبی ملاقات کرد،آن راهب نصیحتش کرد،گفت این نشانه هایی که تو میگی نشانه های پیامبر آخرالزمان است،این هایی که تو میگی،اول قدرت نداشته بعد قدرت پیدا کرده،دورش را گرفتند، چنین است و چنان است،من جای تو باشم میروم مسلمان می شوم. بعد از صلح حدیبیه،اَبان بن سعید آمد مدینه و مسلمان شد،دو تا از برادر های دیگرش که هنوز بودند،آن ها را هم آورد خدمت رسول الله مسلمان کرد. پدر مشرک،دو تا از برادرهایش در جنگ به دست سپاهیان اسلام کشته شدند،آمد مسلمان شد؛ پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم)هم حکم فرمانداری بحرین را برایش زد،گفت برو آن جا فرماندار باش.گفت چشم.مسئولیت بهش داد،کسی که می آید در راه باید شخصیت بهش داد.یک جوانی که نماز خواندن را شروع می کند باید تشویقش کرد،یک جوانی که گناه را کنار می گذارد باید تشویقش کرد،یک کاری بهش واگذار کرد،شخصیت دادن به جوان یک راه جذب جوانان به دین است،با تحقیر و… نمی شود،روایت داریم« اَلاِْفْراطُ فِى الْمَلامَهِ تَشُبُّ نیرانَ اللَّجاج »،افراط و سرزنش و مقایسه،این ها موجب می شود که جوان لجوج بار بیاید،یک علت لجاجت و تعصب،افراط در سرزنش هاست،رَوِش دارد.آقا بلافاصله، هم به خودش مسئولیت داد و هم به جفت برادرهایش،پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) برای سه نفرشان حکم زد،رفت بحرین ماند،تا روزی که بهش خبر دادند رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم)از دنیا رفت،اَبان بن سعید راه افتاد آمد مدینه،رفت مسجد دید جانشین پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم)را تعیین کردند،گفت من قبول ندارم،من این را قبول ندارم،برای اینکه به ما چیز دیگری گفته بودند،ماچیز دیگری شنیده بودیم،من از پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم)پرسیده بودم. هرچی اصرار کرد خلیفه اول که تو برگرد کارت را ادامه بده،گفت من از پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) فرمانداری را قبول کردم،از کس دیگری هم نمی پذیرم جز جانشین برحق او،علی بن ابی طالب باشد قبول می کنم، و زیر بار نرفت و از آن کسانی هست که با سقیفه رسما ایستاد و مخالفت کرد،در بحار روایتش هست در منابع هم هست،ایستاد و رسما مخالفت کرد.این ها تعصب ها را شکستند،این دو مثال،یکی جناب اَبان بن سعید،که این گونه موضع گیری کرد،یکی هم طفیل بن امر طوسی. مثال سوم: عروه بن مسعود . عروه بن مسعود جد مادری علی اکبر است،عروه بن مسعود از پول دارها و رؤسای طائف است،مرحوم طبرسی در مجمع البیان نوشته ،مشرکین می گفتند چرا این قرآن بر یک آدم پول دار نازل نمی شود،منظورشان همین عروه بن مسعود و ولید بود« لَوْلا نُزِّلَ هَذَا الْقُرْآنُ عَلَى رَجُلٍ مِنَ الْقَرْیَتَیْنِ عَظِیمٍ »،« الْقَرْیَتَیْنِ عَظِیمٍ» منظورشان همین عروه بن مسعود از طائف و ولید از مکه بود،این آدمی که یک عمر در شرک بوده،آمد خدمت پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) مسلمان شد،رفت طائفی ها را جمع کرد،او را زدند به شهادت رساندند،به شهادت رسید اما سد تعصب را شکست و غلبه کرد بر آن دیدگاهی که طائفیان داشتند. عزیزان این سه تا مثال را زدم برای اینکه بدانید تعصب شکنی خیلی مهم است،که یک کسی بیاید تعصب شکنی بکند،یک عقیده ای که پنجاه سال داشته،اگر می بیند غلط است قبول نکند زیر پا بگذارد،خیلی اهمیت دارد،زیر بار یک م
2. مهدی دقیقی.mp3
4.85M
اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیکَ الْفَرَجَ ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیکَ الْفَرَجَ 🇮🇷🏴🇮🇷🏴 آن امیدِ آخرِ ، زهرا نیامد 🇮🇷🏴🇮🇷🏴 اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیکَ الْفَرَجَ 🇮🇷🏴🇮🇷🏴 آنکه حق را کند برپا نیامد اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیکَ الْفَرَجَ این مناجاتِ دلِ من با خداست ذکر من ، هرلحظه هر دم این دعاست : ای خدا خونخواهِ آلُ الله کجاست ؟ این نوا آید ز دشت کربلا : اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیکَ الْفَرَجَ بعد عون و عابس و حر و حبیب زاده ی زهرا شده یکسر غریب در دلِ غربت شد آن مولا خطیب بود این نغمه ی شاه شهدا : اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیکَ الْفَرَجَ بود این جمله عزیزِ فاطمه به لب سقا ،کنار علقمه بر زمین خورد و نمود این زمزمه مینوشت آن دستِ از پیکر جدا : اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیکَ الْفَرَجَ با سه شعبه چون شد اصغر روبرو تیر وقتی شد هدف بر آن گلو با پدر میکرد اینسان گفتگو میرسید از حنجرِ پاره ندا : اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیکَ الْفَرَجَ چون به مقتل ، شاهِ مظلومان فتاد سر بخاک کربلا چون می نهاد .. زیرِ تیغِ شمر ، آوایی بداد از گلویِ شاه آمد این ندا : اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیکَ الْفَرَجَ روی تل زینب چو مقتل را بدید شمرِ دون مویِ حسین را میکشید پابرهنه ، سوی دلدارش دوید تا زمین می خورد میکرد این دعا : اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیکَ الْفَرَجَ . 🇮🇷اللّٰهمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّكَ ٱلْفَرَجَ🇮🇷
4_831827645023912284.m4a
4.26M
. بند اول بازم داره صدا میاد صدای مجلس عزا صدای مادری میاد تو سر صدای کوچه ها کی میدونه چی میگذره تو دل بچه سیدا گوشه ی چادرش مث ضریح جای دخیل بسته ی منه چادر وصله دار فاطمه پناه قلب خسته ی منه فاطمه یا فاطمه یا اماه"4" بند دوم اشک همه گریه کنا از آب حوض کوثره گریه کنا همه بیاید که دم دمای آخره مجلس روضه واسه ی شهادت یه مادره دوسش دارن زمین و آسمون فدای داره قد کهکشون گریه مون از اینه آخه چرا کمون شده قدش جوون جوون فاطمه یا فاطمه یا اماه"4" _ بند سوم صاحب قبر بی نشون کم نشه سایه ت از سرم از صدقه سر توئه اشک تو چشمای ترم دلم هواتو کرده و بهم بگو کجا برم صاحب سنگ قبر و بی نشون حرم داری میون قلبمون میگیره انتقامتو یه روز دولت عدل صاحب الزمون زمینه و غصب بند اول از وسط کوچه بازم خبر آورده قاصدک مزاحم اومده واسه غصب قباله فدک هیشکی نیومد کمکت به حرمت نون و نمک چشم علی رو دور دیدن اگه تو کوچه ها سراغت اومدن الهی شیعه هاتو میزدن ولی توو صورتت نمی زدن فاطمه یا فاطمه یا اماه"4" بند دوم حیا نکردن از تو و وصیتای پدرت حیا نکردن از تو و چشمای خیس پسرت حیا نکردن از تو و حرمت چادر سرت وحشت و دلشوره و اضطراب کوچه شلوغ و غرق همهمه از وسط کوچه داره میاد صدای بی کسی فاطمه فاطمه یا فاطمه یا اماه"4" زمینه در و دیوار و ماجرای احراق البیت سکوت خونه رو شکست صدای پای همهمه هیزم آوردن دم در همسایه های فاطمه آتیش آوردن واسه ی یه در اونم یه عالمه غربت مرد خونه رو ببین مادر خونه رفته پشت در
❓گرفتن مراسم عقد و عروسی در ایام فاطمیه چه حکمی داره؟ 📚 همه مراجع: اگه برگزارى اين‌جور مراسم‌ها همراه با گناه يا بی‌احترامی به اهل‌بیت(عليهم‌السلام) نباشه، اشكال نداره؛ ولی شاید بركت هم نداشته باشه. 👌 بهتره كه شیعیان باغيرت، اين‌جور مراسم‌ها رو در ايام مناسب‌تری برگزار كنن. 👈 البته خود خوندن خطبه عقد و محرمیت مشکلی نداره. 🔺 استفتا از مراجع. احکام نیاز ☝️
داستان ضرب المثل توبه گرگ مرگ است❗️ (به مناسبت اصرار آیت الله رئیسی برای ابقاء مهره های کلیدی دولت روحانی همچون فیروزآبادی) آورده اند که گرگ پیری بود که در دوران زندگیش حیوانات و جانواران و پرندگان زیادی را خورده بود و به دیگران هم زیان فراوان رسانده بود . روزی تصمیم گرفت برای اینکه حیوانات دیگر هم او را دوست داشته باشند، به نقطهٔ دور دستی برود و توبه کند . به همین قصد هم به راه افتاد. در راه گرسنه شد ، به اطرافش نگاه کرد ، اسبی را دید که در مرغزاری می چرد . پیش اسب رفت و گفت ! می خواهم به سرزمین دوری بروم و توبه کنم ،اما حالا خیلی گرسنه ام از تو می خواهم که در این راه با من شریک بشوی ؟! اسب گفت : که از دست من چه کاری بر می آید ؟ گرگ گفت : اگر خودت را در این راه قربانی کنی من می توانم از گوشت تو سیر شوم و از گرسنگی نجات پیدا کنم و هم اینکه دیگران از گوشت تو می خوردند و سیر می شوند . تو با این کار خودت به همنوعان خود کمک می کنی . اسب برای نجات جان خود بفکر حیله افتاد و رو به گرگ کرد و گفت : ای گرگ ! من آماده ام که در این کار خیر شرکت کنم و خودم را قربانی کنم . اما دردی دارم که سالهای زیادی است که ز جرم می دهد . از تو می خواهم در دم را چاره کنی ،‌بعد مرا قربانی کنی !‌ گرگ جواب داد : دردت چیست حتماً چاره اش می کنم ، اگر هم نتوانستم پیش روباه می روم تا درد تو را علاج کند . اسب گفت : چه گویم ؟ چند سال قبل ، پیش یک نعلبند نادان رفتم که سم هایم را نعل بزند ، اما نعلبند نادان نعل را اشتباهی روی گوشت پایم زد و این درد از آنروز مرا زجر می دهد . از تو می خواهم که نزدیک بیایی و زخمهای مرا نگاه کنی . گرگ گفت : بگذار نگاه کنم ، اسب پاهایش را بلند کرد و چنان لگد محکمی به سر گرگ زد که مغزش بیرون ریخت ، گرگ که داشت می مرد به خودش گفت : آخر ای گرگ ! پدرت نعلبند بود ، مادرت نعلبند بود ؟ ترا چه به نعلبندی ؟ اسب هم از خوشحالی نمی دانست چه کند ؟ هی می رقصید و به گرگ می گفت توبه گرگ مرگ است . 🔴پ .ن : ♦️به راستی بین اصلاح طلبان و خدمتگذاری به مردم چه سنخیتی هست ؟! ♦️این جماعت افساد طلب را چه به فساد ستیزی و عدالتخواهی و اصلاح فضای مجازی؟!
📃قسمتی از وصیت‌نامه سلیمانی 🤲شکرگزاری را در این 👇نوشته ببینید ------------------------- خداوندا! تو را سپاس که مرا صلب به صلب، قرن به قرن، از صلبی به صلبی منتقل کردی و در زمانی اجازه ظهور و وجود دادی که امکان درک یکی از برجسته‌ترین اولیائت را که قرین و قریب معصومین است، عبد صالحت را درک کنم و سرباز رکاب او شوم. اگر توفیق صحابه رسول اعظمت محمد مصطفی را نداشتم و اگر بی‌بهره بودم از دوره مظلومیت علی‌بن ابی‌طالب و فرزندان معصوم و مظلومش، مرا در همان راهی قرار دادی که آن‌ها در همان مسیر، جان خود را که جانِ جهان و خلقت بود، تقدیم کردند. خداوندا! تو را شکرگزارم که پس از عبد صالحت خمینی عزیز، مرا در مسیر عبد صالح دیگری که مظلومیتش اعظم است بر صالحیتش، مردی که حکیم امروز اسلام و تشیّع و ایران و جهان سیاسی اسلام است، ــ که جانم فدای جان او باد ــ قرار دادی. ------------------------- داشتم این‌ها رو می‌خوندم که یاد یکی از دعاهای همیشگی حاج ماشاءالله عابدی، آخر هیأت افتادم؛ «خدایا نعمت وجود ولایت، نعمت وجود جمهوری اسلامی، نعمت وجود رهبری به ناسپاسی ازمون نگیر 🤲🤲» خدا چه عنایتی به ما کرد که هم‌عصر حاج قاسم بودیم. دوید و دوید تا جانش رو فدای اسلام و نظام و انقلاب و مردم کرد. 👇👇 /
28.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ ♻️ کلیپ غرورآفرین از رشادت ها و فداکاری های خالصانه مدافعان حرم ؛ سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید والامقام مدافع حرم آملی ، سرهنگ پاسدار حاج مصطفی زال نژاد که در جهت حفظ ارزشهای بلندمرتبه و ارزشمند اسلامی تلاش نمودند ❇️✳️❇️✳️❇️✳️ قابل توجه بانوان و دختران بی حجاب هنجارشکن که بدنبال ترویج فرهنگ غلط غربی در سرزمین پاک و مقدس ایران اسلامی هستند ❇️✳️❇️✳️❇️✳️
گزارش پیگیری شکایت از حسن روحانی.mp3
3.57M
👈 چرا لیدرهای اصلی و بسترسازان آشوب ها و اغتشاشات محاکمه و مجازات نمی شوند؟. ⭕️ ٨ سال مفسده هایی که هرکدام مجازات سنگین دارد؟ 👈 حسن روحانی و شریکانش ابر مفسدی هستند که باید محاکمه و مجازات شوند!. 🔹توصیه میشود حتما گوش دهید.
گزارش مردمی: ارادت خشکشویی محله طلا مفتح۲۲٫۲ به حضرت زهرا(سلام الله علیها)با این حرکت قشنگ و خدمات رایگان مربوط به چادر مشکی.
👆 ترانه عليدوستى⁩ سال 2018 در منزل شخصی پسرعموش، سام علیدوستی در تورنتو، دیداری با رابط سارمان منافقین داشته و در این جلسه متقاعد میشه که راه عموی منافق اعدامیش رو در پیش بگیره ♦️‏دقیقا از همین مقطع بود که ترانه از یک اصلاح طلب (حامی روحانی در 96) به یک سمپات مجاهدین تبدیل شد
براندازها به حدی از دریوزگی رسیدن، که جای لوله بخاری رو به اسم جای آر پی جی فاکتور میکنن! 😐 اگه آرپی‌جی بود که کل دیوار میومد پایین😅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖 السلام علیکَ یا وعد الله الذّی ضمنه... ▫️سلام بر مولای مهربانی که آمدنش وعده ی حتمی خداست و سلام بر منتظران و دعاگویان آن روزگار نورانی و قریب... عجل الله تعالی فرجه اللهم‌عجل‌لولیک‌الفرج 🌸 🇮🇷