#سلام_مولای_من
بیا که بی تو
نه سحـر را طاقتی است
و نه صبـح را صداقتی؛
که سحـربه شبنم لطف تو
بیدار میشـود
وصبح، به سلام تو
ازجا برمیخیزد…
#اللهـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرج
#صبحتون_مهدوے
#ذکر روز جمعه
بر چهره پر ز نور مهدی صلوات
برجان و دل صبور مهدی صلوات
تا امر فرج شود مهیا بفرست
بهر فرج و ظهور مهدی صلوات
#اللهم_صلی_علی_محمد_وآل_محمد
#اللهمعجللولیڪالفرج
🌸به رسم ادب🌸
🌷🌷🌷 هرصبح جمعه 🌞
اَلسّلامُ عَلَیْکَ یا صاحِبَ الزَّمانِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خَلیفَةَ الرَّحْمانِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا شَریکَ الْقُرْآنِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا قاطِعَ الْبُرْهانِ . اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا إِمامَ الْإِنْسِ وَالْجانِّ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ وَعَلى آبائِکَ الطَّیِّبینَ ، وَأَجْدادِکَ الطَّاهِرینَ الْمَعْصُومینَ وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَکاتُهُ
🌹🍃🌹🍃🌹🍃
سلام بر تو اى صاحب عصر و زمان ؛ سلام بر تو اى جانشین خداى رحمان؛ سلام بر تو اى شریک و همسنگ قرآن؛ سلام بر تو اى داراى دلیل و برهان قاطع؛
🌸🍃🌸🍃🌸🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در تمنای نگاهت بیقرارم تا بیایی
من ظهورلحظه ها را میشمارم تا بیایی
خاک لایق نیست تا به رویش پا گذاری
در مسیرت جان فشانم، گل بکارم تا بیایی
#اللهـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرج
@khademnoo
┄✦۞✦✺﷽✺✦۞✦┄
#احادیث_فاطمی
✨حضرت زهرا سلاماللهعلیها فرمودند:
كسى كه بعد از خوردن غذا، دست هاى خود را نشوید دستهایش آلوده باشد، چنانچه ناراحتى برایش بوجود آید كسى جز خودش را سرزنش نكند.✨
┄✦۞✦✺💠✺✦۞✦┄
سورة آل عمران(3): آية 113] ...... ص : 321
شأن نزول: ..... ص : 321
در شأن نزول اين آيه و دو آيه بعد، گويند هنگامي كه «عبد الله بن سلام» كه از دانشمندان يهود بود با جمع ديگري از آنها اسلام آوردند يهوديان و مخصوصا بزرگان آنها از اين حادثه بسيار ناراحت شدند، و در صدد برآمدند كه آنها را متهم به شرارت سازند تا در انظار يهوديان، پست جلوه كنند، و عمل آنها سر مشقي براي ديگران نشود، لذا علماي يهود اين اشعار را در ميان آنها پخش كردند كه تنها جمعي از اشرار ما به اسلام گرويدهاند! اگر آنها افراد درستي بودند آيين نياكان خود را ترك نميگفتند و به ملت يهود خيانت نميكردند، آيه نازل شد و از اين دسته دفاع كرد.
تفسير: ..... ص : 321
روح حق جويي اسلام- به دنبال مذمتهاي شديدي كه در ايات گذشته از قوم يهود به عمل آمد، قرآن در اين آيه براي رعايت عدالت و احترام به حقوق افراد شايسته و اعلام اين حقيقت كه همه آنها را نميتوان با يك چشم نگاه كرد ميگويد: «اهل كتاب همه يكسان نيستند، و در برابر افراد تبهكار، كساني در ميان آنها يافت ميشوند كه در اطاعت خداوند و قيام بر ايمان ثابت قدمند» (ليسوا سواء من أهل الكتاب أمة قائمة).
صفت ديگر آنها اين است كه: «پيوسته در دل شب آيات خدا را تلاوت ميكنند» (يتلون آيات الله آناء الليل).
و در پايان آيه از خضوع آنها ياد ميكند و ميفرمايد: «و در برابر عظمت پروردگار به سجده ميافتند» (و هم يسجدون).
برگزيده تفسير نمونه، ج1، ص: 322
سورة آل عمران(3): آية 112] ...... ص : 320
(آيه 112)- سوم: آنها هيچ گاه روي پاي خود نميايستند، و همواره ذليل و بيچاره خواهند بود، مگر اين كه در برنامه خود تجديد نظر كنند و راه خدا پيش گيرند يا به ديگران متوسل شوند و موقتا از نيروي آنها استفاده كنند (ضربت عليهم الذلة أين ما ثقفوا).
طولي نكشيد كه اين سه وعده و بشارت آسماني در زمان خود پيامبر اسلام صلي الله عليه و آله تحقق يافت.
سپس در ذيل اين جمله ميفرمايد: تنها در دو صورت است كه ميتوانند اين مهر ذلت را از پيشاني خود پاك كنند، نخست «بازگشت و پيوند با خدا و ايمان به آيين راستين او» (إلا بحبل من الله).
«و يا وابستگي به مردم و اتكاء به ديگران» (و حبل من الناس).
بنابراين، يا بايد در برنامه زندگي خود تجديد نظر كنند و به سوي خدا باز گردند و خاطره خيال شيطنت و كينهتوزي را از افكار خود بشويند، و يا از طريق وابستگي به اين و آن به زندگي نفاق آلود خود ادامه دهند.
سپس قرآن به ذلتي كه يهود بدان گرفتار آمده اشاره كرده، ميگويد: «و در خشم خدا مسكن گزيدهاند، و مهر بيچارگي بر آنها زده شده» (و باؤ بغضب من الله و ضربت عليهم المسكنة).
به اين ترتيب يهود بر اثر خلافكاريها نخست از طرف ديگران مطرود شدند و به خشم خداوند گرفتار آمدند و سپس تدريجا اين موضوع به صورت يك صفت ذاتي «احساس حقارت» در آمد.
در پايان آيه دليل اين سرنوشت شوم يهوديان را بيان ميكند، ميفرمايد: اگر آنها به چنين سرنوشتي گرفتار شدند، نه به خاطر نژاد و يا خصوصيات ديگر آنهاست، بلكه به خاطر اعمالي است كه مرتكب ميشدند، «چرا كه آنها به آيات خدا كفر ميورزيدند» (ذلك بأنهم كانوا يكفرون بآيات الله).
و دوم اين كه: اصرار در كشتن رهبران الهي و پيشوايان خلق و نجات دهندگان بشر يعني انبياي پروردگار داشتند «و پيامبران را به ناحق ميكشتند» (و يقتلون برگزيده تفسير نمونه، ج1، ص: 321
الأنبياء بغير حق)
.و سوم اين كه: آلوده به انواع گناهان مخصوصا ظلم و ستم و تعدي به حقوق ديگران و تجاوز به منافع ساير مردم بودهاند و اگر چنين ذليل شدند «به خاطر آن است كه گناه كردند و به حقوق ديگران تجاوز مينمودند» (ذلك بما عصوا و كانوا يعتدون).
و مسلما هر قوم و ملتي كه داراي چنين اعمالي باشند سرنوشتي مشابه آنها خواهند داشت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا