فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔍#انچه__باید_بدانیم(❤️#کلاس_مجردها❤️)
💠موضوع : تحمیل نظر والدین در ازدواج
🍂اولویت کفویت
🍂نقش مشاور والدین
🔹️#ازدواج
🔸️#محسن_پوراحمد_خمینی
🍎#اللهم_اجعل_عواقب_امورنا_خیرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب بهانه قشنگی ست
برای سکوت شب
طبیعت هم ساکت است
و به صدای خدا گوش میدهد
سکوت کنیم تا صدای خدا را بشنویم
آرزو میکنم نور هدایت خدا
همیشه با شما باشه
در رحمت خدا همیشه باز است
و فانوس قشنگش همیشه روشن
فکرت را از همه
این اما و اگرها دور کن
ترس و نا امیدی و تردید را
به خاک بسپار و امید و صبر را
راه زندگیات قرار بده
شبتـ🌙ـون منـور بـه نـور حـق🌟
✿✵✨🍃🌸<❈﷽❈>🌸🍃✨✵✿
هـر شــ🌙ــب
🍃🍂داستــــانهـــای
پنـــــدآمــــــوز🍃🍂
┄┅═✼✿✵✿✵✿✼═┅┄
روزی گدایی به دیدن درویشی رفت
و دید که او روی تشکی مخملین در میان
چادری زیبا که طنابهایش به گل میخهای
طلایی گره خوردهاند نشسته است
گدا وقتی اینها را دید فریاد کشید:
این چه وضعی است؟ درویش محترم!
من تعریفهای زیادی از زهد و وارستگی
شما شنیدهام، اما با دیدن این همه تجملات
در اطراف شما کاملاً سرخورده شدم
درویش خندهای کرد و گفت: من آمادهام
تا تمامی اینها را ترک کنم و با تو همراه شوم
با گفتن این حرف درویش بلند شد
و به دنبال گدا به راه افتاد
او حتی درنگ هم نکرد تا دمپاییهایش را
به پا کند
بعد از مدت کوتاهی گدا اظهار ناراحتی کرد
و گفت: من کاسه گداییام را در چادر تو
جا گذاشتهام
من بدون کاسه گدایی چه کنم؟
لطفاً کمی صبر کن تا من بروم و آن را بیاورم
درویش خندید و گفت: دوست من
گلمیخهای طلای چادر من در زمین
فرو رفتهاند، نه در دل من
اما کاسه گدایی تو هنوز تو را تعقیب میکند
در دنیا بودن وابستگی نیست
وابستگی حضور دنیا در ذهن است
و وقتی دنیا در ذهن ناپدید میشود
به آن وارستگی میگویند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃بِسْـمِ ٱللهِ ٱلْرَّحْمٰـنِ الْرَّحیـمْ🍃
خـدایا
سرآغاز صبحم را
با یاد و نام تو میگشایم
و پنجرههای قلبم
را خالصانه و عاشقانه
به سویت باز میکنم
تا نسیم رحمتت برآن ببارد
و ناپاکیهای آن را بزداید
و نوری از محبت و عشق تو
به قلبم به ارمغان بیاورد
🌸 الهـی بـه امیـد تــو 🌸
081.mp3
3.49M
#انس_با_قرآن_مجید
#ختم_قرآن_مجید
حزب هشتاد و یکم (۴۶عنکبوت الی ۳۰ روم)
👤 با صدای استاد پرهیزگار
#التماس_دعا_برای_ظهور
●➼┅═❧═┅┅───┄
#آیات_نور
#حزب هشتاد و یکم
پیامهای آیه فوق ⇧⇩:
1- عذاب دوزخ، فراگير است.
2- عذاب دوزخ، تجسّم عملكرد خود ماست.
3- انسان مسئول سرنوشت خود است.
4- عذاب فراگير دوزخ، به خاطر تداوم اعمال نارواى ماست.
#استاد_قرائتی
●➼┅═❧═┅┅───┄
#جانم_امام_زمانم 💖
هرصبح بہ رسمنوڪرے ازما تورا سلام
اے مانده در میان قائله تنها،تو را سلام
ما هرچہ خوبو بد، بہدرِخانہے توییـم
از نوڪـران مُنتـظــــر آقـا تـو را ســلام
خسته ام از درد یتیمی،
ولی ناامید هرگز ...!
یقین دارم که روزی ظهور خواهید کرد
و با نگاه پدرانه تان،
طومار دردهای زمین
درهم میپیچد...
فرج مولا صلواتـــــــ
#السلامعلیکیاصاحبالزمان
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
❀🍃✿🍃❀ ❀🍃✿🍃❀
برخیز از پشت پلکهای خواب آلودهات
به روزنه صبح سلام کن
به لطف و مهربانی خداوند سلام کن
به تمام داراییهای دلت
به عزیزانت
به دوستانت
به داشتههایت
به آرزوهایت
به تمام زیبائیهای غیر ملموس سلام کن
حس زیبای بودن را لمس کن
باز در تو امید زنده است و نفس میکشد
صبحتون پر خیر و برکت
امروزتون مملو از عشق و رحمت
🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁
✨﷽✨ پرسش و پاسخ
اگر پیامبر و ائمه معصوم بودند پس دلیل استغفار کردن پیغمبر اکرم(ص) و سایر معصومین(ع) چیست؟ مگر معصومین گناه میکنند؟
✅ پاسخ
✍️شهید مطهری: استغفار برای پاکان و نیکان علامت شدت حساسیت روح است. استغفار واقعی حکم این را دارد که انسان یک آینه صاف پاکی داشته باشد و مرتب روی این آینه را با یک دستمال صاف نازکی پاک کند؛ یک گرد مختصری میآید زود دستمال میکشد. یک آینه اگر صاف و شفاف باشد چیزهایی را که چشم هم هرگز آن را نمیبیند و درک نمیکند، نشان میدهد.
اما ممکن است روی دیواری گرد فراوانی بنشیند به طوری که اگر شما یک دستمال روی قسمتی از آن بکشید و نگاه کنید، پر از گرد و خاک باشد ولی وقتی به آن دیوار به همین صورت نگاه میکنید، روی آن گرد و غباری احساس نمیکنید. تازه اگر دیوارِ سیاهی باشد، چنانچه مرکب هم روی آن بریزید این دیوار حساسیتی ندارد و چیزی را نشان نمیدهد. اما اگر یک ذره گرد روی آینه بنشیند آینه نشان میدهد.
برای شخصی مثل پیغمبر اکرم(ص) هر گونه توجهی به غیر خدا حکم گرد روی آینه را دارد. با اینکه در همان حالی که به بندهای توجه دارد یا دارد موعظه میکند یا با زن خودش حرف میزند و یا غذا میخورد هرگز و یک ذره غافل از خدا نیست، اما باز فرق است میان اینکه او همیشه با خدا خلوت کرده باشد و اینکه لحظهای با خلق خدا در عین حال محشور باشد. همه اینها برای او حکم آن گرد را دارد که روی آینه مینشیند. هر چه که بیشتر استغفار کند حساسیتِ بیشترِ آن آینه را نشان میدهد.
📚 آشنایی با قرآن، ج14، ص249-248
ــــــــــــــــ
🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش...
#پرسش_و_پاسخ
آیا پیامبر اسلام اشتباه یا حتی گناه کرده است؟ اگر اینطور نیست پس چرا در قرآن به ایشان امر شده است که برای گناهان خود استغفار کند؟ یا در سوره کهف به حضرت دستور داده می شود: واذکر ربک اذا نسیت (و چون فراموش كردى پروردگارت را ياد كن)
✅ پاسخ
✍️ حجتالاسلام دکتر #قربانی_مقدم
🔻بسیاری از دستورات قرآنی که به پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله خطاب شده است، از نوع «به در می گم تا دیوار بشنود» است. یعنی مخاطب اصلی دیگران هستند اما برای اینکه مردم به اهمیت موضوع پی ببرند به شخص پیامبر خطاب می شود (مانند آنکه کسی بگوید من حتی اگر پسرم هم باشد فلان می کنم). شاهد این موضوع اینکه مثلاً در برخی از جاهای قرآن کریم، خدای سبحان در حالیکه به پیامبرش خطاب می کند، دستور به احسان و احترام به والدین می دهد، با اینکه والدین پیامبر در آن زمان در قید حیات نبوده اند: «و پروردگار تو مقرر كرد كه جز او را مپرستيد و به پدر و مادر خود احسان كنيد» (اسراء 23)
🔻البته در مورد استغفار از گناهان مطالب دیگری نیز گفته شده مانند اینکه گناهان امت نیز به نوعی بر دوش پیامبر سنگینی می کند و ایشان به عنوان رهبر جامعه موظف است که از آن نیز استغفار کند، یا اینکه گناهان پیامبر از سنخ گناهان ما نیست. بلکه یک لحظه غفلت از یاد خدا (که لازمه برخی تعاملات اجتماعی است) برای اولیاء و مقربان الهی گناه محسوب شده و لازم است از آن استغفار کنند.
🍃🌷
﷽
📚 #فریاد_مهتاب
خاطرات مظلومانه ی مادر مدینه
قسمت 9⃣
آرى، اگر قبيله اوس با ابوبكر بيعت مى كنند براى اين است كه مى خواهند سعد (بزرگ قبيله خزرج) خليفه نشود!
آنها خيال مى كنند اگر با ابوبكر بيعت نكنند حتما سعد خليفه خواهد شد. چه كسانى اين آتش زير خاكستر (كينه بين اوس و خزرج) را امروز روشن كردند؟
آرى، عدّه اى مى دانستند كه اختلاف اين دو قبيله براى موفقيّت آنها لازم است و براى همين نقشه خود را به خوبى اجرا كردند.
آيا به ياد دارى اوّلين كسى كه با ابوبكر بيعت كرد كه بود؟
بشير را مى گويم، او كه يكى از بزرگان قبيله خزرج است، به علّت حسدى كه نسبت به پسرعموى خود، سعد، دارد با ابوبكر بيعت كرد تا مبادا سعد، خليفه شود.
اكنون، با بيعت كردن بشير، در قبيله خزرج اختلاف افتاده است، عدّه اى طرفدار كار بشير هستند و عدّه اى هم مخالف.
نگاه كن! بشير مشغول سخن گفتن با افراد قبيله خود (قبيله خزرج) است، او به آنها اين چنين مى گويد: «اكنون كه همه(ص18)دارند با ابوبكربيعت مى كنند، پس ما از آنها عقب نيفتيم».
عدّه اى با او موافق مى شوند و مى روند و با ابوبكر بيعت مى كنند.
سعد (رئيس قبيله خزرج) با مردم سخن مى گويد، امّا ديگر كسى به سخن او گوش نمى كند، او هر طور هست مى خواهد مانع شود تا قبيله او با ابوبكر بيعت كنند.
امّا ديگر فايده اى ندارد، مردم از هر طرف هجوم مى آورند، و سعد، بزرگ طايفه خزرج در زير دست و پا قرار مى گيرد.
عدّه اى از طرفداران سعد فرياد مى زنند: «آرام بگيريد، مواظب باشيد مبادا سعد در زير دست و پاى شما پايمال شود».
در اين ميان عُمَر فرياد مى زند: «سعد را بكُشيد، او را زير دست و پا، پايمال كنيد». 35
عُمَر به طرف سعد مى رود و به او مى گويد: «اى سعد، من دوست دارم آن چنان زير دست و پاىِ مردم، پايمال شوى كه همه اعضاى بدنت در هم كوبيده شود». 36 قيس، پسرِ سعد، اين سخن را مى شنود جلو مى آيد و ريش عمررا در دست مى گيرد و مى گويد: «به خدا قسم اگر مويى از سر پدرم كم شود نخواهم گذاشت از اينجا سالم بيرون بروى». 37
ابوبكر اين صحنه را مى بيند، با عجله به سوى عُمَر مى آيد و به او مى گويد: «اى عُمَر، آرام باش، امروز، روزى است كه ما بايد با آرامش با مردم برخورد كنيم، خشونت، ما را از هدف خود دور مى كند». 38
عُمَر با شنيدن اين سخن، آرام مى شود وتصميم مى گيرد تا صحنه را ترك كند و سعد را به حال خود بگذارد(ص19)
اكنون سعد رو به عُمَر مى كند و مى گويد: «اگر من بيمار نبودم و قدرت داشتم با شما جنگ مى كردم».
آنگاه او به فرزندان خود مى گويد: «مرا از اينجا ببريد». فرزندان سعد، پدر خود را از سقيفه بيرون مى برند. 39
به خليفه خبر مى دهند كه سعد به منزل خود رفته است. بايد هر طور هست او را به سقيفه باز گرداند، او بايد بيعت كند، مگر مسلمانان، همه با ابوبكر بيعت نكردند، او چرا مى خواهد اتّحاد مسلمانان را به هم بزند؟
از اينجا ديگر، كم كم، سخن اهل سقيفه تغيير مى كند.
آرى، حالا ديگر هر كس با خليفه مخالف باشد و با او بيعت نكند با اسلام مخالف است.
حتما تعجّب مى كنى. آرى، اكنون كه بيشتر مسلمانان با ابوبكر بيعت كرده اند، ديگر او، نماد اسلام شده است و مخالفت با او مخالفت با اسلام است!
خليفه، عدّه اى را به خانه سعد مى فرستد تا از او بخواهند كه براى بيعت كردن به سقيفه بيايد.
فرستاده خليفه به خانه سعد مى رود و پيامِ خليفه را به او مى رساند.
سعد در جواب مى گويد: «تا جان در بدن دارم هرگز با شما بيعت نخواهم كرد»
فرستاده خليفه به سوى سقيفه باز مى گردد و سخن سعد را براى خليفه باز مى گويد.
خليفه به فكر فرو مى رود كه اكنون چه بايد كرد. عُمَر رو به خليفه مى كند و مى گويد: «اى خليفه، سعد را به حال خود نگذار، او بايد با شما بيعت كند»
در اين ميان يكى از اطرافيان به خليفه مى گويد: «سعد را به(صفحه20)حال خود بگذاريد، او آدم لجبازى است، او هرگز با شما بيعت نخواهد كرد تا كشته شود و با ريختن خون او،
تمام قبيله او در فكر انتقام خواهند افتاد و اين براى خلافت شما خوب نيست، او پيرمردى مريض است و يك پيرمرد مريض و تنها، هيچ كارى بر ضدّ شما نمى تواند انجام دهد».
خليفه اين سخن را مى پسندد و ديگر كسى را به دنبال سعد نمى فرستد. 40
#پی نوشتها👇
35. تاريخ اليعقوبي، أحمد بن أبي يعقوب بن جعفر بن وهب بن واضح المعروف باليعقوبي (ت 284 ه)، بيروت: دار صادر
36تاريخ بغداد أو مدينة السلام، أبو بكر أحمد بن علي الخطيب البغدادي (ت 463 ه)، المدينة المنوّرة / بغداد: المكتبة السلفيّة
37. تاريخ مدينة دمشق، علي بن الحسن بن عساكر الدمشقي (ت 571 ه)
👈 #ادامه_دارد....
📚🖊نویسنده دکتر مهدی خدامیان آرانی
#یا_زهرا_اغیثینی
🍃🌷
﷽
📚 #فریاد_مهتاب
خاطرات مظلومانه ی مادر مدینه
قسمت 1⃣1⃣
آرى، مسلمانان بر خلافت ابوبكر، متّحد شده اند و هر كس كه با اين اتّحاد و يگانگى، مخالف باشد كشته خواهد شد.
حتما مى گويى به چه جرمى؟ به جرم بر هم زدن وحدت مسلمانان!
امّا سؤل من اين است كه آيا همه مسلمانان با ابوبكر بيعت كرده اند؟ هنوز كه بنى هاشم و على (ع) با او پيمان نبسته اند؟ اين چه وحدتى است كه شما از آن سخن مى گوييد؟
نگاه كن! خليفه را با چه احترامى به مسجد مى برند!
على (ع)، پيكر پيامبر را دفن كرده و به خانه خود رفته است. عدّه اى از مردم در مسجد پيامبر جمع شده اند، در اين ميان، عثمان همراه با بنى اُميّه در گوشه اى از مسجد نشسته اند. 48
در اين هنگام ابوبكر را وارد مسجد مى كنند(ص23)و او را بر بالاى منبر پيامبر مى نشانند.
عُمَر نگاهى به مسجد مى كند، مى بيند كه ابوسفيان با عدّه اى از بنى اُميّه در گوشه اى نشسته اند در ميان آنها عثمان هم به چشم مى خورد. ابوسفيان با ديگران بر ضدّ خليفه سخن مى گويد. به راستى چگونه مى توان ابوسفيان را راضى كرد؟
راه حلّى به ذهن خليفه مى رسد. يك نفر پيام مهمّى را براى ابوسفيان مى آورد: «به تو قول مى دهيم كه فرزندت، معاويه را در حكومت خود شريك كنيم». 49
ابوسفيان لبخندى مى زند و مى گويد: «آرى، ابوبكر چه خوب خليفه اى است كه صله رحم نمود و حقّ ما را ادا كرد».
اكنون ابوسفيان و بنى اُميّه براى بيعت با خليفه مى آيند. آرى، اين گونه ابوسفيان حاضر مى شود كه با خليفه بيعت كند.
عُمَر رو به بقيّه مى كند و مى گويد: «چرا هر كدام از شما در گوشه اى نشسته ايد؟ بياييد با خليفه رسول خدا، ابوبكر بيعت كنيد». 50
عثمان از جا بلند مى شود و نزد ابوبكر مى رود و با او بيعت مى كند، با بيعت عثمان همه بنى اميّه با ابوبكر بيعت مى كنند. 51
اكنون، همه نگاهها متوجّه بنى هاشم و خاندان پيامبر است، آيا آنها با ابوبكر بيعت خواهند كرد؟
در اين ميان، جمعيّت زيادى وارد شهر مدينه مى شوند، خدايا! اين همه جمعيّت از كجا آمده اند و در اين شهر چه مى خواهند؟
نگاه كن! همه آنها از قبيله أسلم مى باشند. مردم اين قبيله در اطراف مدينه زندگى مى كنند، آنان امروز به مدينه آمده اند تا ابوبكر را يارى كنند. آنها به سوى مسجد مى روند، وقتى عُمَر از آمدن(ص24)آنان با خبر مى شود، خيلى خوشحال مى شود و يقين مى كند كه ديگر پيروزى از آن خليفه است. 52
هنوز عدّه اى از مردم شهر با خليفه بيعت نكرده اند، خوب است آنها را با پول راضى كنيم! چه كسى است كه بتواند در مقابل پول استقامت كند؟ اين پولها را بايد براى زنان اين شهر فرستاد. بايد از راه زنان در دلها نفوذ كرد، هر كس بتواند زنان را به سوى خود جذب كند جامعه را مى تواند از آنِ خود بنمايد.
كيسه هاى پول به سوى خانه هاى مدينه برده مى شوند. ابوبكر در منبر خود به اين سخنها اشاره مى كند كه در حكومت من غذاهاى خوب براى شما مهيا خواهد
بود و روزهاى خوبى در انتظارتان است. 53
📚 #پی نوشتها👇
48. تفسير القرطبي (الجامع لأحكام القرآن)، أبو عبد اللّه
محمّد بن أحمد الأنصاري القرطبي (ت 671 ه)،
(صفحه170)
تحقيق: محمّد عبد الرحمن المرعشلي، بيروت: دار إحياء التراث العربي، الطبعة الثانية، 1405 ه.
49. تفسير القمّي، علي بن إبراهيم القمّي، تصحيح: السيّد طيّب الموسوي الجزائري، النجف: مطبعة النجف.
50. تفسير الكبير ومفاتيح الغيب (تفسير الفخر الرازي)، أبو عبد اللّه محمّد بن عُمَر المعروف بفخر الدين الرازي (ت 604 ه)، بيروت: دار الفكر، الطبعة الاُولى، 1410 ه.
51. تفسير الميزان (الميزان في تفسير القرآن)، محمّد حسين الطباطبائي (ت 1402 ه)، قمّ: طبع مؤسّسة إسماعيليان، الطبعة الثانية، 1394 ه
52. تفسير فرات الكوفي، أبو القاسم فرات بن إبراهيم بن فرات الكوفي (ق 4 ه)، إعداد: محمّد كاظم المحمودي، طهران: وزارة الثقافة والإرشاد الإسلامي، الطبعة الاُولى، 1410 ه.
53. تفسير نور الثقلين، عبد علي بن جمعة العروسي الحويزي (ت 1112 ه)، تحقيق: السيّد هاشم الرسوليالمحلاّتي، قمّ: مؤسّسة إسماعيليان، الطبعة الرابعة، 1412 ه.
👈 #ادامه_دارد....
📚🖊نویسنده دکتر مهدی خدامیان آرانی
#یا_زهرا_اغیثینی
💚اَلَّلهُمـّ؏جِّللِوَلیِڪَالفَرَج💚
🍃🌷
﷽
📚 #فریاد_مهتاب
خاطرات مظلومانه ی مادر مدینه
قسمت 🔟
آيا موافقى با هم سرى به خانه پيامبر بزنيم؟
نگاه كن! على (ع) بدن پيامبر را در خانه آن حضرت به خاك سپرده است و كنار قبر آن حضرت نشسته است.
بنى هاشم هم اينجا هستند، عبّاس، عموى پيامبر در كنارى نشسته است.
مقداد و سلمان و ابوذر و چند نفر ديگر هم اينجا هستند.
آرى، خيلى از مسلمانان در مراسم دفن پيامبر حاضر نشدند. 41
يك نفر سراسيمه به اين سو مى آيد. او از همه مى پرسد كه على (ع) كجاست؟
اگر على (ع) را مى خواهى برو كنار قبر پيامبر، او را آنجا مى توانى ببينى.
او مى خواهد خبر مهمّى را به على (ع) بگويد.
خبر او اين است: «مردم در سقيفه با ابوبكر بيعت كردند».
مولايت را نگاه كن! او شروع به خواندن آيه دوم سوره «عنكبوت» مى كند: (أَحَسِبَ النَّاسُ أَن يُتْرَكُواْ أَن يَقُولُواْ ءَامَنَّا وَ هُمْ لاَ يُفْتَنُونَ)، آيا مردم خيال مى كنند وقتى گفتند ما ايمان آورديم، امتحان نمى شوند؟ ».
آرى، اين مردم كسانى بودند كه ادّعاى ايمانِ آنها، همه دنيا را گرفته بود، امّا امروز كه امتحان پيش آمد چند نفر سر (ص21) بلند بيرون آمدند؟ چند نفر توانستند از اين فتنه نجات پيدا كنند؟
آرى، امروز، روز امتحان بزرگ الهى بود و متأسّفانه خيلىها در اين آزمون بزرگِ تاريخ، سرافكنده شدند. 42
گوش كن! صدايى از بيرون خانه به گوش مى رسد: «اى على! مردم در سقيفه با ابوبكر بيعت كرده اند، همه ما آماده هستيم تا تو را در راه جنگ با آنها يارى كنيم ». 43
آيا موافقى بيرون برويم و ببينيم كيست كه اين گونه سخن مى گويد؟
خداى من! اين ابوسفيان است! همان كسى كه براى كشتن پيامبر، جنگ بدر و اُحد را به راه انداخت. اكنون چه شده است كه او امروز دلش براى اسلام مى سوزد؟ نه او دلش براى اسلام نمى سوزد، او نقشه اى در سر دارد.
او نزديك مى آيد و چنين مى گويد: «اى على! دستت را بده تا با تو بيعت كنم». 44
مولايت را نگاه كن، چگونه جواب ابوسفيان را مى دهد:
«اى ابوسفيان! تو از اين سخنان خود قصدى جز مكر و حيله ندارى».
ابوسفيان اين سخن را كه مى شنود از آنجا دور مى شود. 45
آرى، ابوسفيان پيش خود نقشه كشيده بود تا امروز انتقام خود را از اسلام بگيرد. او اوّلين كسى است كه خبر سقيفه را براى على (ع) آورد، او كه شمشير زدن و شجاعت على (ع) در جنگها را ديده بود، خيال مى كرد اكنون نيز، على (ع) شمشير به دست خواهد گرفت و به جنگ اهل سقيفه خواهد رفت و جنگ داخلى در مدينه روى خواهد داد و آن وقت بهترين فرصت خواهد بود تا دشمنان اسلام به
(صفحه22)
مدينه حمله كنند و ديگر هيچ اثرى از اسلام باقى نماند و او به آرزوى خود برسد. 46
امّا ابوسفيان نمى دانست كه على (ع)، اين گونه اميد او را نا اميد خواهد كرد. آرى، آن حضرت براى اسلام زحمت هاى زيادى كشيده است، اكنون اجازه نخواهد داد تا ابوسفيان به خواسته خود برسد. اگر ديروز شمشير على (ع)، مايه نجات اسلام شد امروز صبر او، مايه بقاى اسلام است.
اكنون، اهل سقيفه همه با ابوبكر بيعت كرده اند، و موقع آن فرا رسيده است كه خليفه را به مركز شهر ببرند. خليفه همراه با كسانى كه در سقيفه هستند به مسجد شهر مى رود.
در مسير به هر كس برخورد مى كنند او را مجبور مى كنند تا با ابوبكر بيعت كند. 47
#پی نوشتها👇
41. تذكرة الحفّاظ، محمّد بن أحمد الذهبي (ت 748 ه)، بيروت: دار إحياء التراث العربي.
42. تذكرة الفقهاء، جمال الدين بن الحسن بن يوسف بن علي بن مطهّر المعروف بالعلاّمة الحلّي (ت 726 ه)، منشورات المكتبة المرتضوية لإحياء الآثار الجعفرية،
طبعة حجرية.
43. تعجيل المنفعة بزوائد رجال الأئمّة الأربعة، أحمد بن علي العسقلاني (ابن حجر) (ت 852 ه)، تحقيق: أيمن صالح شعبان، بيروت: دار الكتب العلمية، الطبعة الاُولى، 1416 ه.
👈 #ادامه_دارد....
📚🖊نویسنده دکتر مهدی خدامیان آرانی
#یا_زهرا_اغیثینی
💚اَلَّلهُمـّ؏جِّللِوَلیِڪَالفَرَج💚
پرسش و پاسخ(٣).mp3
4.34M
🌿#پرسش_پاسخ
سؤال: آیا می توان ثوابِ نمازهای خود را به ائمه معصومین یا والدین یا کس دیگری هدیه کنیم⁉️
حجة الاسلام امیرحسین دریایی🎙
✍#عوامل_ترک_نماز
فهرست :
1-عوامل درونی ترک نماز
الف) بینشی
1-ضعف ایمان به خداوند ( درآمد ، انواع ، عوامل ، درمان)
2- ضعف ایمان به معاد ( درآمد ،عوامل ودرمان این قسمت به قسمت ضعف ایمان به خداوند ارجاع داده شده است.)
3- غفلت ( درآمد ، انواع ، عوامل ، درمان)
4- جهل ( درآمد ، انواع ، عوامل ، درمان)
5- عدم تفکر ( درآمد ، انواع ، عوامل ، درمان)
ب ) گرایشی
1-کبر( درآمد ، انواع ، عوامل ، درمان)
2-ناامیدی ( درآمد ، انواع ، عوامل ، درمان)
3-ضعف اراده ( درآمد ، انواع ، عوامل ، درمان)
4- احساس ریا وخود نمایی ( درآمد ، انواع ، عوامل ، درمان)
5- احساس تحجر وعقب وماندگی ( درآمد ، انواع ، عوامل ، درمان)
6- لجاجت( درآمد ، انواع ، عوامل ، درمان)
ج ) کنشی
1-تنبلی ( درآمد ، انواع ، عوامل ، درمان)
2-تسویف ( درآمد ، انواع ، عوامل ، درمان)
3-کثرت گناه وشهوت رانی ( درآمد ، انواع ، عوامل ، درمان)
4-افراط وتفریط ( درآمد ، انواع ، عوامل ، درمان)
5-خجالت ( درآمد ، انواع ، عوامل ، درمان)
2- عوامل بیرونی ترک نماز
الف:خانواده
ب:رفیق بد
ج:شیطان
د:بد عمل کردن دین داران
ه:محیط
و:فعالیتهای دشمن
سید جملات نماز کدام جمله است؟ ذکری که مدام بر زبان امام باقر بود، محبوب و معشوق تو زیبایی یا ثروت یا قدرت یا علم یا مقام ؟.mp3
1.4M
🌹 #نکته_های_نمازی
🌳 سید جملات نماز کدام جمله است؟
🌳 ذکری که مدام بر زبان امام باقر علیه السلام بود...
🌳 محبوب و معشوق واقعی تو چیست : زیبایی یا ثروت یا قدرت یا علم یا مقام؟