eitaa logo
خواهران مهر
54 دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
822 ویدیو
138 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
تجمع مردم غیور و عزاداران اهل بیت(علیهم السلام) زرین شهر جهت محکوم کردن اغتشاشات و هتک حرمت به ساحت مقدس امام حسین(علیه السلام) و حمایت از نیروهای نظامی و انتظامی...در همان مکان تجمع آشوب گران ...... مدافعان ولایت لنجان https://eitaa.com/joinchat/701890749Ca3eade1d23
دفاع مقدس.m4a
9.93M
[• | •] 🎯| سلسله جلسات تحلیلے 🇮🇷 🎙| کارشناس: سیدجلال امینی 🌀| موضوع: ➖ عوامل پیش‌برنده جنگ که نیاز امروز جامعه ماست! ♻️ (شبکه هادیان سیاسی) 👥 (۲۵) 🇮🇷 🖇 🍃 🎤🍃
[• | •] | سلسله جلسات تحلیلے 🇮🇷 🔰 ⁉️| سوال: 🔻 چرا جنگ پس از فتح خرمشهر ادامه پیدا کرد!؟ ✅| پاسخ 🔻 🔹 شبهه‌افکنان در این موضوع دانسته یا نادانسته چنین القاء می‌کنند که پس از فتح خرمشهر، امکان بدون هزینه و شرافتمندانه پایان دادن به جنگ وجود داشته اما ایران نپذیرفته است!! درحالیکه پس از فتح خرمشهر هنوز اوضاع به وضع قبل از تجاوز بازنگشته بود و عراق پنج هزار کیلومتر مربع از خاک ایران را در اشغال داشت. عراق همچنان نه تنها تهدیدی برای ایران بود، بلکه صدها میلیارد دلار خسارت جبران نشده و بدون تضمین جبران به ایران وارد کرده بود. حال در چنین وضعیتی برای حل مسائل چگونه باید تصمیم گرفت؟ 🔹 راه‌حل اول: ▫️اول آتش‌بس کنید، تا ببینیم بعداً چی می‌شود! فرمانده وقت سپاه در سخنانی می‌گوید: «اینکه گفته می‌شود بعد از آزادی خرمشهر چرا صلح نکردید، باید بگویم که هیچ پیشنهاد صلحی تا چهار سال بعد از آزادی خرمشهر به ایران نشد و فقط چند طرح آتش‌بس ارائه شد که اگر قبول می‌کردیم جنگ پنجاه سال به درازا می‌کشید.» 🔹 راه‌حل دوم: ▫️ترک مخاصمه بدون اتمام جنگ راه حل دیگری بود که فراروی ایران قرار داشت؛ بدین معنا که ایران راه حل اول را نمی‌پذیرفت، در عین حال از ورود به داخل خاک عراق خودداری می‌کرد و در مرز خود مستقر می‌شد. انتخاب این گزینه با توجه به اینکه عراق «نفت‌شهر» را در اختیار داشت و روی ارتفاعات و مناطق سرکوب مستقر شده و در عین حال به دنبال فرصت برای بازسازی و تجدید قوا بود چه معنایی داشت؟ آیا با این روش جنگ به پایان می‌رسید یا اینکه عراق پس از تجدید قوا مجددا حملات خود را از سر می‌گرفت؟ ضمن اینکه از نظر حقوقی هیچ گونه آتش‌بسی میان دو طرف برقرار نشده بود و بهانه‌های لازم برای از سرگیری مجدد تجاوزات عراق وجود داشت. 🔹راه‌حل سوم ▫️تنبیه متجاوز با هدف تأمین صلح شرافتمندانه راه حل دیگری بود که ایران انتخاب کرد. امام خمینی بر این نظر بودند: «امروز که ما قدرت داریم، اگر مجرم را رها کنیم این به معنای آتش‌بس و صلح نیست» «ضمن اینکه منطق حکم می‌کند، دشمن عقب رانده شده را باید به نحوی مجازات کرد که برای سال‌های سال خیال تهاجم مجدد را از سر بیرون کند.» 🇮🇷 🖇 (۲۵) 🍃 📝🍃
@ahlolbasarتواصی.m4a
6.05M
صوت:🔥 نشست مجازی موضوع : چرا رهبر و راهنمای بصیر انقلاب اسلامی در این مقطع زمانی تاکید بر تواصی به حق و صبر دارند⁉️ 🎙کارشناس: محمدحسین دادخواه | | 🌹🌹🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مقایسه‌ی قانون حجاب با قانون برده داری وقتی میگی باید به قانون حجاب احترام گذاشت، می‌گن برده‌داری هم قانون بود! هر قانونی را که نمیشه قبول داشت. چی جواب بدیم؟
اجتماع بزرگ مردمان شهر سده لنجان " امت رسول‌ الله" در محکومیت اهانت به ساحت قرآن کریم، مساجد و پرچم مقدس ایران اسلامی در روز رحلت شهادت گونه رحمه للعالمین و سبط اکبرش! گلستان همیشه جاویدان شهر سده لنجان .... مدافعان ولایت لنجان https://eitaa.com/joinchat/701890749Ca3eade1d23
🔷 سیره سیاسی رضوی 🔸امام معصوم به عنوان یک پیشگام و الگوی دارای عصمت در همه زمینه‌ها و در هر زمان و مکان الگویی برای تمام بشریت هست.در این یادداشت به گوشه‌ای از زندگی‌ سیاسی عالم آل محمد(ص)می پردازیم. 1⃣ استقلال سیاسی امام رضا عليه السلام با وجود این که به شدت تحت نظارت مأمون بودند،و با توجه به این که خلیفه عباسی چاره ای جز تحميل ولایتعهدی به ایشان نمی دید، آن حضرت در پاسخ به اين خواسته مأمون، بدون توجه به فشارها و برخی فضای های کاذب سیاسی، نسبت به پذیرش اجباری ولایتعهدی، شرایطی برای مأمون قرار دادند و خود مستقلاً تصمیم گرفتند. 2⃣عدم همکاری با حاکمان جور حضرت رضا(ع) دستگاه مأمون را ظالم می دانستند، لذا از همکاری و کمک به گسترش و تحکیم قدرت نامشروع مأمون دوری نموده، و علی رغم تهدید های پیاپی مأمون این گونه تهدیدات تاثیری بر این موضع قاطع آن حضرت نداشت. 3⃣حفظ عزت، کرامت و آزادگی  پس از این که امام رضا(ع) با تهدیدات و فشارهای فراوانی از سوی مأمون مواجه گردیدند، برای مأمون در پذیرش این موضوع شرایطی تعیین نمودند، به این معنا که در دستگاه سیاسی حاکم، آن حضرت کسی را عزل و نصب نكنند و عملاً كارى را انجام ندهند و سنّت و شيوه اى را تغيير نداده و تنها به حکومت مشاوره بدهند و درمسیر اثبات حق ولایت خويش با حفظ آزادگی چنین فرمودند: مأمون چيزى به من نداده است و آن چه را به من پيشنهاد مى كند حق من است. 4⃣ عدم إغواپذیری در مسائل سیاسی مأمون که شخصی فریبکار بود، همواره در برابر امام رضا(ع) چنین می‌گفت: «مى خواهم خود را از خلافت عزل كنم و آن را به تو بسپارم و با تو بيعت نمايم».اما آنچه مأمون شعار می‌داد فقط جنبه تبلیغاتی و فریبکاری داشت و حضرت رضا(ع) به دور از این فضای کاذب و اغواگری ها، به وظیفه خود عمل نمودند. 5⃣ تبیین و روشنگری آنچه امام رضا(ع) تا لحظه شهادت بدان همت گماشتند، روشنگری در باب مسائل سیاسی و خلافت بود به شکلی که تهدید مناظره بین ادیانی را به فرصتی طلایی برای تبیین اندیشه های اسلام ناب تبدیل نمودند.  6⃣صراحت بیان امام رضا(ع) حقایق را به صراحت و بدون در نظر گرفتن برخی فضاها و مصالح کاذب سیاسی بیان می فرمودند، ایشان در بیانی خطاب به مأمون چنین می فرمایند: «اگر خلافت را خدا براى تو قرار داد، روا نيست لباسى را كه خدا در قامت تو راست كرد، بيرون كنى و به ديگران بدهى و اگر از تو نيست، چگونه آن را به من مى سپارى؟ »در واقع این سخن حضرت نیز گویای این حقیقت است که مأمون حق خلافت را نداشته و آن را از اهل بیت(ع) غصب نموده است. 7⃣ مقاومت در برابر خواسته های نامشروع و عدم سازشکاری با دشمن امام عليه السلام با خواسته نامشروع مٱمون به شدت مخالفت نموده و از پذیرش آن دوری نمودند تا این که مأمون از اهرم تهدید به قتل حضرت(ع) بهره جُست و ایشان را به پذیرش ولایتعهدی مجبور نمود، به عبارت دیگر امام رضا(ع) در مسائل سیاسی با مأمون اقدام به سازش و بیعت نفرمودند. 8⃣ رعایت اخلاق سیاسی امام رضا(ع) در تمام بیانات و واکنش های سیاسی خویش در قبال مأمون، به اصول اخلاق سیاسی پایبند بوده و از آن تخلف نفرمودند، به دليل این که هیچ گاه جهت دست یابی به اهداف خویش، به روش های ناصحیح و فریبنده متوسل نشده و یا این که به مأمون و دستگاه او اهانتی نکردند و اين مهم خود درس بزرگی است برای کسانی که می خواهند در اين راه اخلاق سياسی را مد نظر قرار دهند. 🖌 : آنچه یڪ تحلیلگر بایست بداند