eitaa logo
محمد شهبازیان.مدرس و پژوهشگرمهدویت.
5.3هزار دنبال‌کننده
597 عکس
434 ویدیو
79 فایل
@khaketeshneh-محمد شهبازیان
مشاهده در ایتا
دانلود
حجت الاسلام دکتر زهیر دهقانی آرانی از اساتید مرکز تخصصی مهدویت نشستی با عنوان «سیر تحول آراء مستشرقان در موضوع مهدویت» در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی داشتند که شاید مطالب مطرح شده در آن برای برخی از اعزه و اساتید مفید باشد. لذا لینک گزارش آنرا تقدیم می کنم. نشست اول: https://iqna.ir/fa/news/4148626 نشست دوم: https://iqna.ir/fa/news/4150227 التماس دعا🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خرافات قربانی و مالیدن خون به اطراف 👀 بنا به گزارش‌های تاریخی، از خرافات دوران این بود که وقتی کسی خانه‌ای می‌خرید یا کار جدیدی انجام می‌داد حیوانی در برابر دیگران می‌کشت تا از چشم‌زخم در امان بماند. 🐑 این رفتار از سوی رسول‌خدا منع شد؛ چنانکه برخی گفته‌اند نزول آیه «لَنْ يَنالَ اللَّهَ لُحُومُها وَ لا دِماؤُها وَ لكِنْ يَنالُهُ التَّقْوى‏ مِنْكُمْ» ناظر به این رفتار بود که خون را به در و دیوار می‌مالیدند. @Mostabin ⛔️ در روایتی از امام (ع) نیز مالیدن خون عقیقه بر سر نوزاد، از اعمال دوران جاهلیت و شرک دانسته شده است. 🗞 المفصل فی تاریخ العرب قبل الاسلام، ۸۰۸/۶؛ معانی الاخبار، ۲۸۲. در ایتا https://eitaa.com/Mostabin در تلگرام https://t.me/AlMostabin
این هم به مناسبت ایام عید قربان و دهه امامت 👇💐
@sokhanetarikh نقش روایات نبوی در کاربرد «مهدی» در عصر حضور نویسنده: حامد منتظری مقدم کاربرد «مهدی» بازتاب اندیشه مهدویت و برگرفته از روایات نبوی است. در نوشتار حاضر، بر پایه روش تحلیل تاریخی، در پاسخگویی به این مسئله که: «روایات نبوی در کاربرد مهدی در عصر حضور ائمه؟عهم؟، چه نقشی داشت»، دانسته شد: در روایات نبوی، مهدی در دو مفهوم انعکاس یافت: «هدایت شده»(لغوی) و «مُنجی»(اصطلاحی). این دو مفهوم، خاستگاهی برای کاربردهای دوگانه و متمایز مهدی در عصر حضور شد. در این میان، کاربرد لغوی، کمتر واکنش برانگیز بود. این کاربرد، گاهی به مفهوم اصطلاحی می آمیخت و به عدل گستری منجی، یادشده در روایات، اشاره داشت. همچنین دقیق نبودن شناخت کاربران از روایات، سبب می شد تا گاهی کاربرد مهدی صرفاً از سرِ امید _ و نه، اعتقاد _ باشد. روایات نبوی، بسترساز کاربرد مهدی در قیام های شیعی بود. این کاربرد درباره محمدبن حنفیه در قیام مختار، لغوی بود و پس از وفات ابن حنفیه، به اصطلاحی تطور یافت. در قیام محمدبن عبدالله حسنی، هم مدعیان و هم منکران مهدویت وی، به روایات توجه داشتند. کاربرد مهدی درباره خلفا، ابزاری برای قداست و توأم با تحریف روایات بود. کاربرد مهدی درباره امام دوازدهم، در عصر حضور، با روایات نبوی و شرایط نقل آنها ارتباط تنگاتنگ داشت و پس از آن، به پایاترین کاربرد اصطلاحی و اعتقادی منجر شد. برای مشاهده متن کامل مقاله به آدرس زیر مراجعه نمایید: https://b2n.ir/m93875 کانال سخن تاریخ 👉 https://eitaa.com/sokhanetarikh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ آخه وقتی چون شمایی ناخدای کشتی انقلابه، مگه میشه در دل یک ولایتمدار ذره ای ناامیدی ورود کنه!
✅ کتاب « فلسفه فقه سیاسی » 🔻 از دیدگاه آیت الله خامنه ای 💟 خرید مستقیم کتاب https://b2n.ir/s88438
14020329 (2)امیدواری به فضای معنوی جامعه.mp3
9.15M
⭕️ ارزیابی فضای دینداری در جامعه (قسمت دوم) ❓امید در کلام مقام معظم رهبری به چه معناست؟ ❓چرا ما فقط نقص‌ها و ضعف‌ها را می‌بینیم؟ این نوع نگاه ما چه تناسبی با نگاه رهبری دارد؟ 🎧 این صوت می‌تونه، نگاه جدیدی بهمون بده تا دربارۀ کشورمون واقع‌بینانه‌تر قضاوت کنیم. خیلی از ما نیاز داریم به این نگاه. ‼️ حتما گوش کنید و نشر دهید. ـ قسمت اول (کلیک کنید) 🎙استاد @abbasivaladi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 شخصی یهودی به امام هادی علیه السلام علاقه داشت، مردم اطراف حضرت حلقه زده بودند و آن یهودی هم گردن می کشید که حضرت را تماشا کند، حضرت به فرد یهودی اشاره کردند و فرمودند: 🔸 اشتباه می کنند کسانی که تصور می کنند محبت تو نسبت ‏به ما برای تو بی فائده است؛ تو مسلمان نخواهی شد؛ ولی خداوند یک فرزندی به تو خواهد داد که از شیعیان ما خواهد شد. 🔹 شاید این اثر همان محبت یهودی نسبت به امام هادی علیه السلام بوده که فرزندش شیعه شده است. 🔸 کسی که الآن در عباداتش هم ‏کوتاهی کند، سیر ولائی او اثر خودش را خواهد داشت. 🔹 وقتی برای یک یهودی محبت به امام هادی علیه‌السلام اینگونه باشد، آن شیعه دیگر معلوم است. 🔸 جریان حارث همدانی که شعرش مشهور است موید است؛ او پیرمردی در اطراف کوفه بود، مریض بود، عصازنان خدمت حضرت امیرالمومنین علیه السلام آمد، حضرت از او سوال فرمودند حارث تو با این حالت، چه شد که این جا آمدی؟! گفت: عشق و محبت شما مرا این جا کشاند. 🔹 حضرت شروع کردند آن اشعار را خواندن: یاحار هَمْدانَ مَنْ یَمُتْ یَرَنی. توضیح دادند که این محبت به درد تو می خورد و آنجا اشعار قشنگی هم حضرت نسبت به او می گویند که آتش اگر روز قیامت بخواهد سراغ تو بیاید میگویم نه این مال ماست و مرا پذیرفته بوده است. کد ۱۶۱ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔰مجموعه جلسات 🔸🔸 غدیرومهدویت 🔸🔸 💠سومین جلسه با حضور :حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا نصوری 🔸معاونت فرهنگ آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) ⏱چهارشنبه ۱۴تیرماه ساعت20:30 📍لینک ورود به جلسات: https://www.aparat.com/mahdaviat.ir/live
🌹🌻🌹 مــسابــقــه ســـوم ایـــنبـــار کـــمـــی مـــتـــفاوت 🤔🤗👇 😊 کامـــــلا ســــاده و رایــــــــگان 👌 بــــــدون آزمــــــون و امــــتحان مــــــــیتونی بـــــــرنــده باشـــــی . . . ✅ فقــــــط کافـــــــیه عضو کــــانال ویــکـــی مهـــدویـــت بـــشــــید و مـــداخـــلی رو که خوندید، بفرمائید؛ 😊👇👇 ۱. بیشترین استفاده را از کدام مدخل/مدخل ها داشتید؟ (استفاده شخصی، علمی، مناظره و ...) دلیل خود را حداکثر در ۳ سطر بنویسید. ۲. در ادامه چه مداخلی را برای نوشتن به ما پیشنهاد میدهید؟ 😍👆👆 ✅ از همین لحظه فرصت دارید تا پایان روز عید غدیر ✅ جواب هاتونو به این آیدی (@AMIN_07) ارسال کنید ✅با این کار در نشر معارف مهدوی سهیم هستید 🔰تشکر🌹 کانال ایتا | سایت ویکی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 The History of Sunni-Shia Islam Split - Ghadir Khumm, Ali as the Caliph and Shiite Muslims Belief. ❇️ می‌توان بدون توسل به بدزبانی، توهین و بی‌اخلاقی در رابطه با برادران اهل سنت هم حقایق را با سند، مدرک و زبان لین بیان کرد! 📝امام علی (ع): «لَا [یُرَی الْجَاهِلُ ] تَرَی الْجَاهِلَ إِلَّا مُفْرِطاً أَوْ مُفَرِّطا»: نهج البلاغة (للصبحی صالح)، ص479. 🎥نسخه با کیفیت بالا: https://t.me/HQTOP/27 | | | 💯 ترجمه و تدوین: «انجمن بین‌المللی ترنم صلح» 🆔 @ThrillofPeace
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پاسخ خوب برادر عزیزمان آقای زادبر به عبدی و امثالهم.... https://eitaa.com/joinchat/2129985567C4b22f9eb1d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اذان‌های بی‌طرف! اخـــتیــار منــاره را هرگــــز به اذان‌هـای بی‌طــرف ندهیم در اذان‌های بی‌طرف ارثی‌ست که به اشــراف بیشــرف ‌برسد کوری چشـم تنـگ این اشراف روزی خـلــق از نــجـف برسد
♨️HowzehSN|حسام،دیدبان‌انقلابی‌حوزه
🔗https://eitaa.com/joinchat/442826768C39b357ae24
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚡️قدرت و تاثیر نهاد روحانیت؛ از حقیقت تا مجاز 🖋ابراهیم عزیزی (پژوهشگر حوزه) 🔹بدون شک راهپیمایی‌های غدیری حرکتی بزرگ و بی‌نظیر آن هم در فضای شاد است که به احتمال فراوان در سال‌های آتی نمونه آن در سایر کشورها نیز تکثیر شود. اما چه چیزی این خیل عظیم را به خیابان‌ها گسیل داشت؟ این معرفت و این حرارت از کجا آمده است؟ باید دانست که چنین اتفاق عظیمی آن هم با هزینه‌ی مردمی، نتیجه‌ی برنامه‌ریزی یک‌شبه نیست؛ بلکه سال‌ها تبلیغ و تاکید روحانیون و مبلغان دین بر مسأله‌ی غدیر و اهمیت آن، لزوم إحیاء شعائر دین و نشر روایات فضایل این روز، زمینه‌ی روحی و معنوی این برنامه‌ی عظیم را در مؤمنان ایجاد کرد. 🔹در نتیجه طرح ایده‌ی راهپیمایی غدیر ( که نمی دانم از کیست!) با استقبال شگفت‌آور مردم روبرو شد و این پتانسیلِ پر‌حرارتِ سالها خفته فعال گردید، بطوری که در اندک زمانی ایران‌گیر شد و امید میرود جهان‌گیر شود. 🔹این پدیده و نمونه های مشابه، پاسخی‌ست به کسانی که ادعا می‌کنند: «جامعه طلاب و منبرشان پرهزینه و بی‌اثر است.» اثر طلاب و مبلغان دین، اگرچه بر بسیاری از خودی‌ها مخفی ست، لکن نزد دشمنان دین و انقلاب بسیار آشکار و واضح است. به همین سبب در فضای مجازی این‌همه کلیپ تمسخر و توهین علیه روحانیت دیده می‌شود که قطعا هزینه‌ی زیادی می‌برد و بدیهی است که هیچ عاقلی برای یک گروه بی اثر، این هزینه‌ی سنگین رسانه‌ای را به دوش نمی‌کشد! 🔹نگارنده معتقد است پتانسیل‌های دیگری هم زمینه‌سازی شده است که باید در فرصت مناسب و با شیوه‌ی مناسب‌تر فعال گردد. 🔻🔻🔻 @mobahesat
ا❁﷽❁ا 📣 مؤسسه پژوهش و نشر برگزار می‌کند: سلـسلـه نشست‌های ✅نشست نخست: نقش امام علی(ع) در الهیات تاریخی 🔆با حضور: دبیر علمی: 🗓دوشنبه 19 تیرماه 1402 🕦ساعت 17:30 📌قم، خیابان شهیدان فاطمی(دورشهر)، کوچه 28، پلاک 6 ✅ کانال رسمی انتشارات کتاب جمکران: @ketabeJamkaran