eitaa logo
محمد شهبازیان.مدرس و پژوهشگرمهدویت.
5.3هزار دنبال‌کننده
597 عکس
434 ویدیو
79 فایل
@khaketeshneh-محمد شهبازیان
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️✍️ نقدی بر سخنان حجت الاسلام و المسلمین سید کمال حیدری پیرامون رجعت و نظر علامه طباطبایی کلیپی از جناب حجت الاسلام و المسلمین سید کمال حیدری پخش گردیده که محتوای آن اشاره به شباهت دیدگاه علامه طباطبایی با شیخ احمد احسایی پیرامون وقوع رجعت در مکانی غیر از زمین مادی کنونی و محل زندگانی فعلی ما می باشد. موید این کلیپ نگاشته ای از ایشان در سایت رسمیشان می باشد . متن سخن جناب آقای سید کمال حیدری چنین است : 👇 لطفا درباره موضوع رجعت توضیح بفرمایید و آیا رجعت برای مومنان نیز وجود دارد؟ منظور از رجعت، بازگشت برخی از مردم به زندگی، پس از مرگشان است. اصل رجعت مورد توافق تمام علماست، نه کیفیت آن و تفاسیر متعددی از رجعت وجود دارد. علامه طباطبایی(ره) معتقد است که رجعت برزخی میان عالم دنیا و عالم برزخ است و جزو عالم دنیا نیست. یعنی رجعت مرتبط به عالم تجرد مثالی است، نه عالم تدرج و زمان. روز رجعت خود یکى از مراتب روز قیامت است، هر چند که از نظر ظهور به روز قیامت نمى‏‌رسد، چون در روز رجعت، باز شر و فساد تا اندازه‏‌اى امکان دارد، به خلاف روز قیامت که دیگر اثرى از شر و فساد نمى‏‌ماند. (ترجمه المیزان جلد دوم صفحه ۱۵۹) ✍️نقد و بررسی ✍️ جناب آقای سید کمال حیدری در کلیپ خود مستند کلام علامه طباطبایی را بیان نکردند اما در سایت ایشان به ترجمه المیزان ج2 ص 159 آدرس داده شده است . اینجانب حدود سه سال پیش و به مناسبت انجام پروژه ی تحقیقی خود با عنوان (تحریف آموزه های مهدویت در جریان های انحرافی) و بررسی انحراف مدعیان دروغین از جمله احمد اسماعیل بصری پیرامون رجعت با این ادعا از جانب آقای حیدری آشنا شدم و پس از جستجو مستندی در کتاب شریف المیزان پیدا نکردم . در همان زمان و با جستجو در اینترنت با نگاشته ای انتقادی از طلبه ای عراقی با نام "شیخ احمد الجعفری " روبرو گشتم که گویا در کلاس های آقای سید کمال حیدری حضور داشته و به مناسبت بر گفتارهای ایشان نقد هایی را مکتوب نموده است . ♦️آدرس نقد های این منتقد چنین است . 108033 https://www.kitabat.info/subject.php?id= به نظر بنده ادعای ایشان پیچیدگی خاصی ندارد که نیاز به پاسخ تفصیلی داشته باشد. با مراجعه به کتاب المیزان علامه طباطبایی و بررسی دیدگاه ایشان پیرامون رجعت هیچ ارتباطی میان بیانات علامه طباطبایی با شیخ احمد احسایی وجود ندارد . نظر علامه طباطبایی روشن است و ایشان پس از بیان تواتر روایت های رجعت از منظر شیعه و عدم مخالفت این آموزه با عقل، قرآن و روایات، بنا بر روایتی که می فرماید (ایام الهی سه مورد است .1. روز ظهور حضرت مهدی علیه السلام 2. روز رجعت 3. روز قیامت )معتقدند که در سیر تجلی حقیقت بر مردمان جهان ابتدا خدای متعال در زمانه ظهور تجلی حق را صورت می دهد و با رجعت حقیقت عالم بر مردمان بیش تر آشکار می شود و در قیامت نهایت تجلی حق رخ خواهد داد و هیچ امری بر کسی پوشیده نمی ماند .به تعبیر دیگر قرآن (یوم تبلی السرائر) است . به روشنی این سخن هیچ سنخیتی با نظر شیخ احمد احسایی ندارد که می خواهد رخ داد رجعت و ظهور را در عالمی به نام هورقلیا معرفی کند و آن را غیر از دنیای و زمین فعلی بداند . اجمالا اشتباه جناب استاد حیدری در این است که مرحله ای بودن تجلی حق در ظهور و رجعت و قیامت را به معنای مرحله ای بودن مکان دانسته اند که برداشتی بدون دلیل از کلمات علامه طباطبایی می باشد. نگارنده همانند دیگر محققان این عرصه در مقاله ای به بررسی دیدگاه شیخ احمد احسایی و احمد بصری در مورد وقوع رجعت در عالمی غیر از زمین مادی پرداخته است. 🔶👈👈 آدرس مقاله اینجانب : ✍️ کاوشی در رجعت با تاکید بر انحرافات شیخیه، بهائیت و احمد اسماعیل بصری فصلنامه علمی پژوهشی مشرق موعود ش49 کانال حجت الاسلام شهبازیان @khaketeshneh
💠یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم گرامی باد.💠 〰️〰️〰️〰️〰️🔸🔸🔸🔶🔸🔶🔸🔸🔸〰️〰️〰️〰️〰️ 🌸🍃عارفان علم عاشق ميشوند 🌸🍃بهـترين مردم معلم ميشوند 🌸🍃عشق بادانش متمم ميشود 🌸🍃هرکه عاشق شدمعلم ميشود 🌺🌺روز معلم مبارک🌺🌺
این عکس می تواند بیانگر وظیفه سنگین معلم و البته فداکاری او را نشان دهد .
ایات مهدوی 6.mp3
2.57M
💠 سلسله مباحث 6 ❇️ آیه مهدوی مربوط به جزء 6 قرآن کریم 🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین ( معاونت محترم ارتباطات و تبلیغ مرکزتخصصی مهدویت قم و مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) مازندران) 🌀 کاری از واحد فرهنگی بنیاد فرهنگی مهدی موعود مازندارن 🌀 @bonyadsari
دیگر قسمت های مباحث فوق را می توانید از کانال بنیاد فرهنگی حضرت مهدی ساری دنبال کنید .👆
🔰 به نظر شما از نظر رهبری معظم، مهمترین وظیفه روحانیت چیست؟ 💠 بیانات بسیار مهم مقام معظم رهبری درباره اهمیت پاسخ به شبهات و وظیفه روحانیت در این عرصه ✳️ امروز هم فضاى مجازى یک صحراى بى‌پایانى است که از همه طرفش میشود حرکت کرد؛ دیگر مثل سابق نیست که شما بخواهید یک مطلبى را بیان کنید، ناچار باشید روى کاغذ بنویسید، آن را پلى‌کپى کنید یا فتوکپى کنید ده نسخه، صد نسخه، دویست نسخه؛ این‌جورى نیست. هر یک نفرى که بتواند با رایانه کار بکند یک رسانه است. 🔰 مى‌نشینند پخش میکنند شبهات را، حرفها را، جوانهاى مؤمن را، جوانهاى سالم را گمراه میکنند. اینها را باید شناخت. 👈چه کسى بایستى بیاید وسط میدان و سینه سپر کند و مانع بشود از گمراهى جوانان؟ چه کسى باید مانع بشود از اقدام دشمن براى انحراف ذهن جوانان؟ به عهده‌ى چه کسى است این کار؟ جامعه‌ى علمى و مذهبى، 👈یعنى روحانیّت،👉 👈👈👈اوّلین وظیفه‌اش این است؛ مهم‌ترین وظیفه‌اش این است.👉👉👉 🔰 بیانات در اوّلین جلسه‌ درس خارج فقه در سال تحصیلى 95 ، 16 شهریور ماه 👈 این را دست به دست کنید تا برسد به دست طلاب و روحانیون عزیزی که هنوز به این نیت وارد فضای مجازی نشدند @ma_va_o
صوت درس استاد برنجکار پیرامون شرور و و وجود خدای متعال 👇👇
برای ورود به وبینار، به آدرس www.iiccfp.com مراجعه کنید و بعد از ورود به قسمت «نشست های علمی روزهای الهیاتی ماه مبارک رمضان»، قسمت «جهت ورود به اتاق جلسه کلیک کنید» را مشاهده کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️تاثیر بر ژن ها و درخواست دانشگاه کمبریج انگلستان برای اعلام نتایج تحقیق گروه تحقیقاتی دکتراکبری
ایات مهدوی 8.mp3
3.15M
💠 سلسله مباحث 8 ❇️ آیه مهدوی مربوط به جزء 8 قرآن کریم 🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین ( معاونت محترم ارتباطات و تبلیغ مرکزتخصصی مهدویت قم و مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) مازندران) 🌀 کاری از واحد فرهنگی بنیاد فرهنگی مهدی موعود مازندارن 🌀 @bonyadsari
💠💠💠 🎞سلسله مباحث 📖جزء [8]سوره اعراف، آیه71 💠خدای تبارک و تعالی میفرماید؛ «قَالَ قَدْ وَقَعَ عَلَيْكُمْ مِنْ رَبِّكُمْ رِجْسٌ وَغَضَبٌ أَتُجَادِلُونَنِي فِي أَسْمَاءٍ سَمَّيْتُمُوهَا أَنْتُمْ وَآبَاؤُكُمْ مَا نَزَّلَ اللَّهُ بِهَا مِنْ سُلْطَانٍ فَانْتَظِرُوا إِنِّي مَعَكُمْ مِنَ الْمُنْتَظِرِينَ» ذیل آیه که پس منتظر باشید و من هم با شما از منتظران هستم.. چند نکته در این آیه وجود دارد👇 ⬅️نکته اول: امام رضا (ع) می فرماید چقدر صبر کردن و انتظار فرج کشیدن زیبا و نیکو است. آیا نشنیدید که عبد صالح فرمود «انْتَظِرُوا إِنِّي مَعَكُمْ مِنَ الْمُنْتَظِرِينَ» پس منتظر باشید، من هم با شما از منتظرانم.👥💕 📚روایات زیـادی ما نسبت به ″انتظـار فـرج″ داریم. ⚠️مهمترینش پیامبر بزرگوار فرمود؛ «أَفْضَلُ الْعِبَادَةِ انْتِظَارُ الْفَرَج‏» انتظار فرج برترین عبادت است. هر کسی در زندگی خودش انتظار و امیدی✨ دارد البته زندگی به این امیدهاست واقعا! اگر چراغ امید خاموش شود دیگر کسی دنبال کاری نمی رود. منتهی بـاید دید چه انتظـاری ارزش دارد⁉️ همه افراد امید دارند. 🌀کسی که نگاه فکریش وسیع باشد، انتظار صلح جهانی باشد و برای همه مردم فکر بکند این یک انتظار زیبا خواهد بود. اگر خواستید 👀ببینید فردی چقدر ارزش دارد ببین آرزویش چقدر است‌‌! آرزوی یک بچه یک بستنی🍦🍬، یک پفک، یک آدامس..‌ اما هر چه روح بزرگتر می شود امیدهای او‌ هم بزرگتر می شود‌ 👈👈بزرگترین افراد آنهایی هستند که در انتظار حضرت مهدی (ع) و منجی عالم بشریت هستند چون انتظار حضرت یعنی امید جهانی، خیر جهانی، عدالت جهانی، امنیت جهانی.. هر چه آرزو کوچکتر باشد 🎐نشان می دهد شخص کوچک است. هر چه آرزو بزرگتر باشد شخصیت فرد و این ‌شخص نشان می دهد که چقدر بزرگ است. ⚠️انتظار حضرت مهدی (ع) یعنی انتظار همه خوبی ها💕 و محو همه بدی هاست. لذا باید بدانیم که انتظار در عمل نشان می دهد یعنی عملا یک عمل است، نه حالت. در روایت هم تأکید به این شده «أفْضَلُ الاْعْمالِ» نمی گوید «افضل الحالات» لذا در بعضی از جاها انتظار فرج به عنوان یک امر جهاد مطرح شد، در جهاد انسان یکجا نمی نشیند🚫، حرکتی انجام می‌دهد، کاری می کند، اقدامی می کند. ✅پس انتظار عمل است، نه حالت و سکوت و سکون. انسانی که منتظر مسافرش است یا کشاورزی که منتظر رسیدن میوه هاست🍐، آسوده خاطر نمی‌نشیند، ما که منتظر آقا و مولایمـان امام زمان (ع) هستیم باید رفتارمان با رفتار آن آقا ❤️✨ یک سنخیتی داشته باشد. پس منتظر یعنی انسان تلاشگر، انسان کوشـا، پویـا، روز به روز باید تحول و رو به جلو داشته باشند. ⬅️نکته بعدی: انتظار یعنی اعتراض به وضع موجود و امید به باز شدن درهای رحمت و معرفت🌸. انتظار یعنی من منتظرم جهان پر از عدل بشود، من منتظرم که انسان به سعادت واقعی برسد. 📖در دعای افتتاح که در ماه مبارک رمضان ان شاءالله خیلی به آن ممارست داریم و منسوب به امام زمان (ع) است، ما در بخشی از دعای افتتاح می خوانیم «اللَّهُمَّ نَشْکُو إِلَیْک» خدایا ما به تو شکایت می کنیم😔، یعنی نظام های طاغوتی موجود در روی زمین را قبول نداریم، پس چه حکومتی را قبول داریم⁉️ در همان دعا پاسخش می آید «اَللّهُمَّ اِنّا نَرْغَبُ اِلَیْکَ فى دَوْلَةٍ کَریمَةٍ» کسی که واقعا منتظر مصلح هست، واقعا خودش هم باید صالح باشد.⚠️ انسان بی تفاوت، انسان بی غیرت، انسان بی پول، انسان بی قدرت که نمی تواند بگوید یابن‌الحسن تشریف بیاور، حجت بن الحسن بیا!😔 👥کسانی که در انقلاب و نظام اسلامی نقشی نداشته و ندارند، اول از خدا بخواهند به آنها نقشی بدهد بعد دعای ندبه بخوانند. وقتی می گوییم مهدی بیا، حضرت بیاید چه کند⁉️ 💭لابد می گوید او خواهد آمد تا از حق مردم دفاع کند.‌ خیلی خُب! وقتی هشت سال جنگ تحمیلی⚔ بود شما چقدر از حق دفاع کردید؟ در این حوض چقدر شنا کردید‼️ که حالا اقیانوس اطلس می‌خواهید؟ کسانی که در انقلاب هیچ نقشی نداشتند اصلا رویشان می شود که بگویند مهدی بیا..😔 لذا باید در یک عملی در دنیا برای ظلم ستیزی، اطلاح گری و جهت برنامه های امام زمان یک قدمی طرف بردارد. علامت اخلاص انتظار فرج است. ⬇️⬇️⬇️
⚠️هشدار! 🔻مراقب مدعیان ظهور سید یمانی و خراسانی باشید ✍️معصومه نصیری ـ مدرس و پژوهشگر سواد رسانه‌ای 🔸چندی است که شخصا درگیر مراجعه متعدد افرادی با پوشش حامیان سد یمانی و البته سیدخراسانی در قالب ارسال صوت و کتاب برای پذیرش اعتقاداتشان هستم. تجربه زیسته این مدت نشان می‌دهد این افراد به شکلی سازمان‌ یافته و هدایت شده درصدد فعالیت جدی‌تر و پررنگ‌تر از قبل برای ایجاد شبهه، تغییر باورهای دینی و جذب افراد مخصوصا قشر جوان هستند. 🔸مروجان این تفکر برای تاثیر بر مخاطبان، آنها را به نوعی شست‌و‌شوی مغزی می‌دهند که نتیجه معمول این حرکت ایجاد غفلت از اسرار درون این جریان انحرافی فکری و نیز سبب گرایش مضاعف مخاطب به سمت این تفکرات می‌شود. در دو مورد ذکر شده در بالا، مروجان با استناد به برخی آیات و البته روایات و به کارگیری ادبیاتی که به مخاطب نسبت به پذیرش ادعا کمک می‌کند، سعی در گیرانداختن مخاطب در دامی که پهن کرده‌اند، دارند. 🔸مساله مهم که در لایه‌های زیرین تمام پیام‌های ارسالی این افراد در گروه‌ها و برای افراد مختلف وجود دارد، هدف و افراد در مقابل تعالیم این گروه‌ها و ایجاد هویت‌های جدید و جدایی فرد از خانواده و محیط اطراف خود می‌شود. 🎯اما نشانه‌های فرآیند چیست؟ در واقع می‌توان ۵ شاه کلید اصلی شستشوگران را به ترتیب زیر برشمرد: 1️⃣تکرار خستگی ناپذیر: یک ایده اصلی یا جمله محوری مرتب تکرار می‌شود تا کاملا ملکه ذهن شود. 2️⃣ترس‌آفرینی از دیگران: ایده‌ها و دیدگاه‌های متفاوت با ایده اصلی معمولا به توطئه، خطای فاحش، سوءنیت، ساده‌دلی یا فریب‌کاری متهم می‌شوند. 3️⃣ تعمیق بخشی هیجانی: برای محکم کاری و رفتن ذهن شما به مراحل عمیق‌تر از شستشوهای احساسی و شورانگیز استفاده می‌شود. به این ترتیب فکر منطقی و بکارگیری ادراک مشکل‌تر می‌شود. 4️⃣قدرت انتخاب توهمی: شستشودهنده، تعدادی انتخاب جلوی شما می‌گذارد اما در واقع تمام انتخاب‌ها به یکی ختم می‌شوند. شستشودهندگان عاشق دادن انتخاب‌های فراوانی هستند که به یک محصول/ایده یکسان ختم می‌شوند. ایده اصلی در لباس‌های متفاوت پیش روی شما گذاشته می‌شود. 5️⃣ ایزوله سازی و قطع ارتباط: برای اطمینان از اینکه شما در معرض ایده‌های متفاوت از ایده اصلی قرار نگیرید سعی می‌شود به ترفندهای مختلف، ارتباط شما با دیگران و دیگر اندیشان قطع شود. 💢و اما چند نکته: ✅بی‌نشانی و ابهام اطلاعاتی وجه بارز این ادعاهاست. هیچ‌گونه تصویر یا زندگی‌نامه‏ای از افراد مدعی منتشر نشده و معمولا در پاسخ به این سوال گفته می‌شود به اذن پروردگار این اطلاعات پاک شده است! ✅به نظر عدم نظارت و کنترل کافی در فضای مجازی باعث رونق این گروه‌ها که اتفاقا با برنامه و دست پر درصدد ایجاد شبهه در ذهن مخاطب هستند، می‌شود. ✅ بشدت در این زمینه احساس می‌شود. شبهات جدی دینی مطرح شده توسط این گروه‌ها برای ایجاد اقناع در مخاطب به متخصص برای نقض و پاسخگویی نیاز دارد. ✅روش قالب این گروه‌ها ارسال متن‌های تنظیم شده با بالاترین حد از اقناع برای مخاطب عام است. این افراد بیشتر کتاب‌های کوتاه با ادبیات ساده و همه فهم و سراسر از مفاهیمی که روح بشر امروز تشنه شنیدن آن است بهره می‌گیرند تا ادعای دروغین خود را باورپذیرتر کنند. به نظر می‌سرد رسانه غالب این افراد کتاب و بستر بازنشر آن شبکه‌های اجتماعی است. ✅به نظر می‌رسد علاوه بر وظیفه مسوولان امر برای پاکسازی فضای مجازی، نیاز است مخاطبان در معرض قرار نگیرند چراکه این افراد برای رها نکردن مخاطب تا حصول نتیجه مورد نظر، آموزش دیده‌اند و روی ساده‌انگاری و زودباوری مخاطب نیز حساب ویژه‌ای باز کرده اند. ✍️پیش از این نیز مقاله علمی _پژوهشی با عنوان «شیوه‌های تبلیغاتی معنویت‌های نوپدید در رسانه‌ها و نقش سواد رسانه‌ای در مصون‌سازی خانواده‌ها» ( نگاشته شده توسط معصومه نصیری ـ حجت‌الاسلام و المسلمین حسین عرب _مرتضی چشمه نور) به همایش سواد رسانه‌ای و خانواده ارائه شده است. این مقاله به آگاهی خانواده‌ها جهت صیانت از فرزندانشان در مقابل فرقه‌های نوظهور کمک می‌کند. /عصر هوشمندی
🏴السَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمَّ الْأَئِمَّهِ الطَّاهِرینَ: سلام بر تو ای مادر امامان (و امام زمان ) علیهم السلام 🏴 السَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمَّ المُؤْمِنینَ...: سلام بر تو ای مادر مؤمنان... 🌍 @hasanmollaey
♦️راز بلندمرتبگی حضرت مظلومه 👈به راستی چگونه می شود که از میان رسول خدا ص س آنقدر عالی مقام شود که پیامبر خدا ص او را در کنار حضرات و و ، بهشتی همیشه تاریخ قرار دهد(الخصال، ج1، ص: 206)؟ 👈وقتی در دهمین روز المبارک(سالروز وفات ایشان) دهمین جزء قرآن را می خوانیم پاسخ سؤال خود را روشن می‌یابیم: ◀️«الَّذينَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا في سَبيلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ وَ أُولئِكَ هُمُ الْفائِزُون؛(توبه/20) كسانى كه ايمان آورده و هجرت كرده و در راه خدا با مال و جانشان به جهاد پرداختهاند نزد خدا مقامى هر چه والاتر دارند و اينان همان رستگارانند» ✅آری! حضرت خدیجه که پیامبر جدید را می‌‌‌کشید و همیشه از ورقة بن نوفل و دیگر علماء جویای نشانه‌‌های نبوت می‌‌شد (بحارالانوار، ج16، ص52) ✅ کسی بود که به خدا و رسولش ایمان آورد(شرح الأخبار ، ج3، ص: 21) ✅و با رسولش کرد و به شعب ابی طالب رفت ✅و در راه خدا نمود با مالش و تمام اموالی که می گویند هشتاد هزار بار شتر بود را در اختیار حضرت محمد ص گذاشت ✅و با نفسش نمود و در _رمضان در شعب ابی طالب به سوی بهشت مخصوص پروردگار پرکشید... ◀️چه کسی غیر او مادر فاطمه س و یازده امام- و بلکه دوازده امام- است ◀️خدیجه، است اما این قدر در جامعه شیعه، به او بی‌اعتنایی می‌شود⁉️ 👈راست گفته اند که:«جناب خدیجه سلام‌الله‌علیها حقیقتاً است»(نائب الامام خامنه ای 20/2/95) 🏴یا بقیة الله آجرک الله🏴 استاد 🌍 @hasanmollaey
تصویر مرقد حضرت خدیجه قبل از تخریب توسط وهابیت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥مستند تلویزیونی صدف کوثر 🔶پیرامون مقامات حضرت خدیجه سلام الله علیها تهیه کننده و کارگردان: حجت الاسلام حبیب عباسی تهیه شده در موسسه پژوهشی رسانه ای ذوالفقار دوشنبه دهم رمضان ساعت 12 از شبکه دو سیما
هدایت شده از نصوری .
ایات مهدوی 11.mp3
1.85M
💠 سلسله مباحث 11 ❇️ آیه مهدوی مربوط به جزء 11 قرآن کریم 🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین ( معاونت محترم ارتباطات و تبلیغ مرکزتخصصی مهدویت قم و مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) مازندران) 🌀 کاری از واحد فرهنگی بنیاد فرهنگی مهدی موعود مازندارن 🌀 @bonyadsari
وبینار چهارشنبه، 17 اردیبهشت: معیارهای تطبیق نشانه های ظهور، دکتر آیتی برای ورود به وبینار، به آدرس www.iiccfp.com مراجعه کنید و بعد از ورود به قسمت «نشست های علمی روزهای الهیاتی ماه مبارک رمضان»، قسمت «جهت ورود به اتاق جلسه کلیک کنید» را مشاهده کنید.
* 🔻لیلة القدر عالی‌ ترین شب و ظرفیت زمانی است که سال به سال تجدید می‌ شود و این هم صنع خداست و این هم برکت است و این هم حق است. لیلة القدر، حق است و همۀ آن هم امام علیه السلام است. لیله هست، قدر هست، ارتباط هست، اما قطب آن، حضرت است، اصلش حضرت است. (منبع: نرم‌افزار الهادی← مراقبات ماه‌رمضان) ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴 و پاک‌سازي و زيباسازي جان ✍️احمدحسين شريفي 🔸اوج ميهمان‌پذيري خداي متعال در ماه رمضان، در شبهاي قدر است. ميهمان نيز بايد در اين شبها، شايستگي خود را از هر جهت نشان دهد. به همين دليل، اعمال خاصي در اين شب وارد شده است که در مجموع پنج ‌دسته‌اند: 1)پاک‌سازي جسم و جان: أ) غسل پيش از غروب آفتاب، ب) صد مرتبه ذکر «أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ‏ وَ أَتُوبُ‏ إِلَيْه‏» همراه با توجه و تمرکز بر مضمون آن، ج) احيا و شب‌زنده‌داري. به تعبير زيباي مولوي: مهمان توام ای جان زنهار مخسب امشب ای جان و دل مهمان زنهار مخسب امشب روی تو چو بدر آمد امشب شب قدر آمد ای شاه همه خوبان زنهار مخسب امشب ای سرو دو صد بستان آرام دل مستان بردی دل و جان بستان زنهار مخسب امشب ای باغ خوش خندان بی ‌تو دو جهان زندان آنی تو و صد چندان زنهار مخسب امشب 2)اعتراف به توحيد و خداباوري: دعاي «يا ذَا الَّذِي كانَ قَبْلَ كُلِّ شَيْ‏ءٍ، ثُمَّ خَلَقَ كُلَّ شَيْ‏ءٍ، ثُمَّ يَبْقى‏ وَ يَفْنى كُلُّ شَيْ‏ءٍ، يا ذَا الَّذِي لَيْسَ فِي السَّمواتِ الْعُلى‏ وَ لا فِي الْأَرَضِينَ السُّفْلى‏، وَ لا فَوْقَهُنَّ وَ لا بَيْنَهُنَّ وَ لا تَحْتَهُنَّ إِلهٌ يُعْبَدُ غَيْرُهُ، ...» 3)ابراز ضعف و ناتواني و هيچ بودن خود: «اللَّهُمَّ إِنِّي أَمْسَيْتُ لَكَ عَبْداً داخِراً لا أَمْلِكُ لِنَفْسِي ضَرّاً وَ لا نَفْعاً، وَ لا أَصْرِفُ عَنْها سُوءً، أَشْهَدُ بِذلِكَ عَلى‏ نَفْسِي، وَ أَعْتَرِفُ لَكَ بِضَعْفِ قُوَّتِي، وَ قِلَّةِ حِيلَتِي، ...» 4)توسل به واسطه‌هاي فيض الهي: أ) توسل به قرآن و واسطه‌ قرار دادن آن و بر سر گذاشتن آن: «اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِكِتابِكَ الْمُنْزَلِ، وَ ما فِيهِ وَ فِيهِ اسْمُكَ الْأَكْبَرُ، وَ أَسْماؤُكَ الْحُسْنى‏ ...» ب) توسل به ديگر واسطه‌هاي فيض الهي يعني پيامبران و اوليايي الهي و اهل بيت(ع): «اللَّهُمَ‏ بِحَقِ‏ هذا الْقُرْآنِ‏، وَ بِحَقِّ مَنْ أَرْسَلْتَهُ بِهِ، وَ بِحَقِّ كُلِّ مُؤْمِنٍ مَدَحْتَهُ فِيهِ، وَ بِحَقِّكَ عَلَيْهِمْ فَلا أَحَدَ أَعْرَفُ بِحَقِّكَ مِنْكَ، بِكَ يا اللَّهُ، بِمُحَمَّدٍ، بِعَلِيٍّ، بِفاطِمَةَ، ...» ؛ و زيارت مخصوص سيدالشهداء در شبهاي قدر. 5)زيباسازي جان با ذکر خدا: أ) نماز (دو رکعت، در هر رکعت بعد از حمد، هفت مرتبه سوره توحيد، و بعد از نماز هفتاد مرتبه استغفر الله و اتوب اليه»؛ ب) صد رکعت نماز؛ ج) دعاي جوشن کبير (خواندن هزار اسم خداوند) و د) ساير ادعيه‌ مثل ابوحمره ثمالي و .... 🔸و چه زيبا سروده است شاعر جوان آييني معاصر، محمد فردوسي: امشب ای خالق یکتا همه را می‌بخشی در شب قدر، خدایا همه را می‌بخشی ای کریمی که همه ریزه خورخوان تواند سفره ات هست مهیّا همه را می‌بخشی گر چه ما غرق گناهیم ولی از سر لطف می کنی باز مدارا همه را می بخشی به علی، احمد و زهرا، به حسین و به حسن تو، به این حُرمت اَسما همه را می بخشی مِهر و کینه دو پر و بال عروج دل ماست به تولّی و تبرّی همه را می بخشی شیعه ی حیدر و آتش ... چقَدَر بی معناست مطمئنّم که به مولا همه را می بخشی دست خالی نرود هیچ کسی از اینجا تو در این لیله ی احیا همه را می‌بخشی پر توبه بده تا سوی تو پرواز کنم تا ببینم که چه زیبا همه را می بخشی من زمین خورده ام امّا نه شبیه عبّاس به زمین خوردن سقّا همه را می‌بخشی 🖊احمدحسين شريفي 🆔 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🔹ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat 🌹
یکی از اعمال شب قدر که بعضا عموم مردم از آن غافل هستند خواندن زیارت مخصوص امام حسین علیه السلام در شب قدر است . تجربه اینجانب در حضور میان محافل خانگی و مساجد در شب های قدر گذشته این بوده که به این امر توجهی نشده و حتی در برخی موارد زیارت عاشوراء خوانده اند اما از این زیارت مخصوص شب قدر غفلت کرده اند. در احیای این عمل وارد شده برای شب قدر کوشا باشیم و به دیگران نیز اطلاع رسانی کنیم . دستور العمل دیگر که بعضا در میان عموم غفلت شده است دو رکعت نماز با استغفار می باشد که باید آن را نیز تذکر دهیم . دعا برای ظهور و برادران دینی خود را فراموش نکنیم . التماس دعا @khaketeshneh حجت الاسلام محمد شهبازیان